ελληνική μουσική
    467 online   ·  210.826 μέλη

    Το αίσχος του διαγωνισμού ΑΣΕΠ Μουσικών της 12ης Οκτωβρίου 2008

    Thanassis_Priskos
    16.10.2008, 22:30

    Θα ήθελα να καταγγείλω την προκλητικότατη παρατυπία που έλαβε χώρα κατά τη διεξαγωγή του διαγωνισμού ΑΣΕΠ ΠΕ.16.01. Μουσικής της 12ης Οκτωβρίου 2008.

    Την ώρα της διεξαγωγής του 2ου κύκλου του διαγωνισμού (Διδακτική Μεθοδολογία-Παιδαγωγικά Θέματα), πιο συγκεκριμένα στις 17.55, δέκα μόλις λεπτά πριν την παρέλευση του προγραμματισμένου (προβλεπόμενου απ' τον κανονισμό του διαγωνισμού) 4ώρου και την ώρα που ήδη είχαν αποχωρήσει πολλοί από τους εξεταζόμενους ανακοινώθηκε με έκτακτο μήνυμα του ΑΣΕΠ πως η διαδικασία λαμβάνει παράταση 30 λεπτών!

    Η συγκεκριμένη απαράδεκτη ενέργεια παραβιάζει κατάφορα την αρχή της ισονομίας των υποψηφίων δημιουργώντας ουσιαστικά δύο ταχύτητες αφού κάποιοι υποψήφιοι αναγκάστηκαν να διαγωνιστούν υπό το πλαίσιο των 4 ωρών ενώ αντίθετα άλλοι συνυποψήφιοί τους έλαβαν με τρόπο εντελώς αδικαιολόγητο επιπλέον 30 λεπτά χρόνου! Σε σχετική παρατήρηση των επιτηρητών πως κάποιοι υποψήφιοι είχαν ήδη φύγει οι υπεύθυνοι του ΑΣΕΠ απάντησαν: "Ψάξτε να τους βρείτε και ρωτήστε τους αν επιθυμούν να συνεχίσουν!"....

    Ύστερα από την παρατυπία αυτή ο διαγωνισμός θα πρέπει να κριθεί άκυρος και να επιβληθούν κυρώσεις στους υπεύθυνους για τη δημιουργία του προαναφερθέντος χάους το οποίο και αποτελεί βαρύ πλήγμα για την αξιοπιστία και το κύρος μιας ανεξάρτητης αρχής όπως το ΑΣΕΠ.

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Thanassis_Priskos στις 16-10-2008 22:31 ]


    KIT_KAT
    17.10.2008, 00:14

    {#emotions_dlg.eek}


    noizreduction
    17.10.2008, 00:27

    Χωρις να θελω να υπερασπιστω καθολου τη διαδικασια του ΑΣΕΠ, θα κανω 2 παρατηρησεις:

     

    1) Αυτος που εφυγε πριν απο το χρονο των 4 ωρων, το πιο πιθανον ειναι να μην ειχε κανενα κερδος απο το επιπλεον μισαωρο. Διοτι αλλο ειναι να μην προλαβαινεις και να το δινεις ακριβως στις 4 ωρες κι αλλο ειναι να φευγεις συνειδητα χωρις καμια πιεση.

    2) Οσοι εφυγαν νωριτερα, προφανως ειχαν γραψει ο,τι ηξεραν κι ετσι δεν θα προσφερε τιποτα η προσθηκη ενος μισαωρου.

     

    Αυτα, απο το "δικηγορο του διαβολου"


    jethroomi
    17.10.2008, 01:06

    Για ποιο λογο δοθηκε η παραταση;

    Φιλε noizre δεν κανουμε υποθεσεις και στου νομους ή ισχυουν ή δεν ισχυουν.


    CROSS
    17.10.2008, 01:15

    Παράθεση:

    Το μέλος Thanassis_Priskos στις 16-10-2008 στις 22:30 έγραψε...

     "Ψάξτε να τους βρείτε και ρωτήστε τους αν επιθυμούν να συνεχίσουν!"....

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Thanassis_Priskos στις 16-10-2008 22:31 ]



    {#emotions_dlg.lol}{#emotions_dlg.lol}Φοβερή ατάκα..πάντως πράγματι μισή ώρα δεν θα πρόσφερε κάτι περισσότερο.


    -----------------
    http://encoremusiceducation.blogspot.com/

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : CROSS στις 17-10-2008 01:18 ]


    jethroomi
    17.10.2008, 01:26

    Αφου η μιση ωρα δεν θα προσφερε τιποτα παρανω, γιατι δοθηκε;


    johnfrusciante
    17.10.2008, 02:48

    παιδια οντως...τωρα που το σκεφτηκατε..κ το δικαιολογησατε..μαλιστα..εχετε δικαιο..κ λογικα..τα 30 λεπτα δεν ειναι τυχαια...σου λεει..αν τους δωσουμε 31...θα προλαβουν...για αυτο δωσε 30 απλα για αυτους που δινουν ακομα...τι ετσι..τι γιουβετσι..

     

    Οποιος εχει δωσει σοβαρες εξετασεις...θα καταλαβει τι εννοω..μπορει καποιος να φυγει στις 3,45 ωρες αλλα αυτο δε σημαινει οτι φευγει ανακουφισμενος..μπορει την ωρα που γραφει..να θελει να σβησει ενα μεγαλο κομματι..γιατι βλεπει οτι το παει λαθος..κ αν δει οτι του μενει μονο 1 τεταρτο θα πει..σε ενα τεταρτο δε προλαβαινω..γι αυτο ας το αφησω οπως ειναι...ενω αν ηξερε οτι εχει ακομα κ μιση ωρα εχτρα επειδη ετσι το αποφασισαν οι διανοιες αυτου του τοπου ισως κ να το παλευε..

    κ πολυ κακως εβαλα αυτο το παραδειγμα..γιατι οπως λεει κ το παλικαρι ο jethroomi οι νομοι ειναι νομοι....

    δεν μπορει στην τυχη αυτοι που εμειναν στο τελος να εχουν μιση ωρα παραπανω να ξανα δουνε το γραπτο τους....

    ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΛΕΙΠΕ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΜΕ ΤΙΣ @@@@@@ ΑΝΙΚΑΝΩΝ...για να σοβαρευτουμε..

     

    δε πειραζει ωρε...{#emotions_dlg.beer} στην τελικη σας ψαξαν...αλλα ειχατε φυγει....


    Debauchee
    17.10.2008, 04:03

    Παράθεση:

    Το μέλος johnfrusciante στις 17-10-2008 στις 02:48 έγραψε...

    παιδια οντως...τωρα που το σκεφτηκατε..κ το δικαιολογησατε..μαλιστα..εχετε δικαιο..κ λογικα..τα 30 λεπτα δεν ειναι τυχαια...σου λεει..αν τους δωσουμε 31...θα προλαβουν...για αυτο δωσε 30 απλα για αυτους που δινουν ακομα...τι ετσι..τι γιουβετσι..

     

    Οποιος εχει δωσει σοβαρες εξετασεις...θα καταλαβει τι εννοω..μπορει καποιος να φυγει στις 3,45 ωρες αλλα αυτο δε σημαινει οτι φευγει ανακουφισμενος..μπορει την ωρα που γραφει..να θελει να σβησει ενα μεγαλο κομματι..γιατι βλεπει οτι το παει λαθος..κ αν δει οτι του μενει μονο 1 τεταρτο θα πει..σε ενα τεταρτο δε προλαβαινω..γι αυτο ας το αφησω οπως ειναι...ενω αν ηξερε οτι εχει ακομα κ μιση ωρα εχτρα επειδη ετσι το αποφασισαν οι διανοιες αυτου του τοπου ισως κ να το παλευε..

    κ πολυ κακως εβαλα αυτο το παραδειγμα..γιατι οπως λεει κ το παλικαρι ο jethroomi οι νομοι ειναι νομοι....

    δεν μπορει στην τυχη αυτοι που εμειναν στο τελος να εχουν μιση ωρα παραπανω να ξανα δουνε το γραπτο τους....

    ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΛΕΙΠΕ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΜΕ ΤΙΣ @@@@@@ ΑΝΙΚΑΝΩΝ...για να σοβαρευτουμε..

     

    δε πειραζει ωρε...{#emotions_dlg.beer} στην τελικη σας ψαξαν...αλλα ειχατε φυγει....



    και στο κατω κατω που ξερεις οτι η παραταση δε δωθηκε για καποιους "μιλημενους"


    CHE
    17.10.2008, 07:32

    Είμαι σίγουρος ότι αν υπήρχαν ''μιλημένοι'' θα είχαν φύγει πρώτοι (μη σου πω ότι μπορεί να δώσανε απαντήσεις από... την προηγούμενη μέρα).

    Πάντως γεγονός είναι ότι οι διαγωνισμοί μέσω ΑΣΕΠ μόνο αδιάβλητοι δεν είναι. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι όλοι όσοι περνάνε έχουνε μέσο. Αυτοί όμως που έχουνε μέσο περνάνε, και περισσεύουν και κάποιες θέσεις για τους υπόλοιπους...


    inkve
    17.10.2008, 08:22

    στην ελλαδα ολοι ειμαστε ισοι....

    καποιοι ομως ειναι πιο <<ισοι>>απο τους υπολοιπους...


    incomplete_angel
    17.10.2008, 09:48

    Έγω πάντως άκουσα από κάποια παιδιά χθες που είχαν πάει να δώσουν την Κυριακή ότι υπήρχαν και άτομα που είχαν ξεκινήσει να γράφουν τα θέματα πριν αυατά καν φτάσουν στα χέρια τους!! Τα στραβά μάτια παντού!


    Thanassis_Priskos
    17.10.2008, 10:08

    Θα ήθελα να κάνω ένα κατ' αρχάς σχόλιο: αλλιώς ιεραρχεί και δομεί το γραπτό του ένας εξεταζόμενος όταν έχει μπροστά του έναν χρονικό ορίζοντα 4 ωρών και αλλιώς όταν έχει έναν ορίζοντα 4.5 ωρών. Το να δημιουργούνται δύο ταχύτητες υποψηφίων αποτελεί κατάφορη νοθεία! Όσο για τη φράση "ψάξτε να τους βρείτε και ρωτήστε τους αν θέλουν να συνεχίσουν", προφανώς θα προήλθε από άνθρωπο που ουδέποτε έχει περάσει ούτε καν έξω από εξεταστικό κέντρο.

    Όποιος έχει επιπλέον στοιχεία για τα αίσχη του εν λόγω διαγωνισμού (μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση η αναφορά για κάποιους που είχαν αρχίσει να γράφουν πριν καν ανακοινωθούν τα θέματα) ας επικοινωνήσει μαζί μου με ΠΜ.

    Ο διαγωνισμός αυτός δείχνει πιο ανάγλυφα από ποτέ τη φτώχεια και την κατάντια μιας ανεξάρτητης αρχής που ουσιαστικά επιλέγει και προσδιορίζει το μέλλον του ελληνικού δημοσίου τομέα, το θέμα για μένα είναι μείζον και βαθιά πολιτικό...


    noizreduction
    17.10.2008, 11:57

    Προσωπικα ( επειδη μαλλον παρεξηγηθηκα ) πιστευω πως η διαδικασια του ΑΣΕΠ εχει παρα πολυ δρομο μπροστα της για να αποκτησει τη σοβαροτητα ενος αδιαβλητου και αντικειμενικου διαγωνισμου.

     

    Καταρχας θεωρω απαραδεκτο που απεκλεισε τη συμμετοχη ωδειακων μουσικων στο διαγωνισμο των θεσεων. Βεβαια, οι λογοι δεν επιβαρυνουν αποκλειστικα τον ΑΣΕΠ, ομως ειναι κριμα να υποβιβαζεις μια κατηγορια μουσικων που την προηγουμενη φορα που συμμετειχαν στο διαγωνισμο απεκλεισαν πολλους μουσικολογους με τις γνωσεις τους!

    Αυτο απο μονο του ειναι μια αυθαιρεσια προωθησης των ατομων ( με τη γενικη εννοια, διοτι με πιο συγκτεκριμενες κατηγοριες διαπιστωνουμε πως ακομα και στους μουσικολογους υπαρχουν τα "καλα παιδια" των υπευθυνων ).

    Σημασια εχει πως ειναι λιγες οι θεσεις, πολλοι οι διαγωνιζομενοι και σιγουρα ορισμενοι απο αυτους θα εχουν την τυχη να γνωριζουν κατιτις παραπανω για το...συστημα!

     

    Δεν πιστευω πως θα ακυρωσουν το διαγωνισμο. Κι αυτο ειναι η πικρη αληθεια.


    CROSS
    17.10.2008, 13:47

    Παράθεση:

    Το μέλος noizreduction στις 17-10-2008 στις 11:57 έγραψε...

    Καταρχας θεωρω απαραδεκτο που απεκλεισε τη συμμετοχη ωδειακων μουσικων στο διαγωνισμο των θεσεων. Βεβαια, οι λογοι δεν επιβαρυνουν αποκλειστικα τον ΑΣΕΠ, ομως ειναι κριμα να υποβιβαζεις μια κατηγορια μουσικων που την προηγουμενη φορα που συμμετειχαν στο διαγωνισμο απεκλεισαν πολλους μουσικολογους με τις γνωσεις τους!


    {#emotions_dlg.thumbup}{#emotions_dlg.thumbup}έτσι!!

    Βλέποντας όμως την κατάντια του ΑΣΕΠ δεν με ένοιαξε και πολύ που τελικά δεν είχα δικαίωμα ως ''ωδειακός''να δώσω εξετάσεις..μόνο αν είχα μέσον(που δεν είχα)θα με ένοιαζε.

    {#emotions_dlg.rolleyes}


    -----------------
    http://encoremusiceducation.blogspot.com/

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : CROSS στις 17-10-2008 13:48 ]


    noizreduction
    17.10.2008, 16:23

    Προσωπικα, ουτε κι εμενα με ενοιαξε διοτι χαρηκα περισσοτερο με τη νευρικη αντιδραση του καθηγητη φυσικης Σπυριδη πριν κατι χρονια απεναντι στο βουβο ακροατηριο της μουσικολογιας. Και ακομα μεγαλυτερη χαρα μου εδωσε η καταληξη του:

    "Αφου ειστε ενα ματσο αχρηστοι...θελετε και ΑΣΕΠ"..

    Η δικαιωση πραγματικα της σημερινης καταστασης του τμηματος μουσικολογιας στην Αθηνα ( για Κερκυρα δεν αναφερομαι, διοτι δεν γνωριζω ),

    Αν θυμαμαι καλα, ενα χρονο μετα αλλαξε ο προεδρος του τμηματος Μουσικολογιας {#emotions_dlg.rolleyes}

     

    Πραγματικα, ειναι βαθυτερο το θεμα. Ας μην αλλαξουμε την πορεια της συζητησης.


    Thanassis_Priskos
    17.10.2008, 16:40

    Παιδιά θα παρακαλούσα να μείνουμε επί του θέματος που είναι οι παρατυπίες του διαγωνισμού ΑΣΕΠ μουσικών.

     

    Πραγματικά βλέπω πως κάποιοι δεν χάνουν ευκαιρία να βγάλουν τον συμπλεγματισμό τους απέναντι στους μουσικούς πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Να υπογραμμίσω πως το δίπολο Πανεπιστημιακοί-Ωδειακοί που έντεχνα καλλιεργείται από τους δεύτερους είναι κυριολεκτικά έωλο αφού το 99% των αποφοίτων μουσικολογίας είναι ΚΑΙ ωδειακοί πτυχιούχοι (οι περισσότεροι απ' αυτούς διπλωματούχοι οργάνων, φούγκας, σύνθεσης). Άρα λοιπόν το δίπολο είναι: Ωδειακοί με Πανεπιστημιακό πτυχίο 5ετούς εκπαίδευσης -  Απλοί ωδειακοί χωρίς κάποιο άλλο προσόν και παιδαγωγική επάρκεια...τα συμπεράσματα δικά σας...


    noizreduction
    17.10.2008, 17:22

    Ειπα πως το θεμα ειναι βαθυτερο Θαναση. Δυστυχως το "διπολο" που με τοση ευκολια αναφερεις, εχει πολλες πτυχες που παρουσιαζουν αποκλισεις απο το εικονικο μοντελο που μολις εδωσες.

     

    Οι θεωρητικες γνωσεις των ωδειακων μουσικων, παραλληλα με τη γνωση ενος μουσικου οργανου, ειναι πολυ ανωτερες απο τις αντιστοιχες των μουσικολογων. Αντιθετως, οι ιστοριολογικες και κοινωνονιολογικες αναλυσεις των μουσικολογων ειναι μοναδικες απεναντι στην ελλειψη αντιστοιχων γνωσεων απο τους ωδειακους μουσικους.

    Παρολαυτα, στο πρωτο διαγωνισμο ΑΣΕΠ, η αποτυχια των μουσικολογων ηταν τοσο εντονη, που εκανε πολυ καιρο το τμημα Αθηνων να αντιληφθει τι ηταν αυτο που του συνεβη! Αντιθετως, οι ωδειακοι μουσικοι τα πηγαν πολυ καλυτερα, αποδεικνυοντας πως ισως η μουσικη ανωτατη εκπαιδευση στην Ελλαδα θελει μια εκ νεου διαθρωση για το τι ειναι σημαντικο και τι οχι στις σπουδες της.

     

    Ανθρωποι οπως ο Μαλαφης, ο Σπυριδης, ο Τρανουδακης, κλπ που εζησαν και τα 2 ειδη εκπαιδευσης ( και αυτη τη στιγμη 2 απο αυτους ειναι στο αντιστοιχο τμημα μουσικολογιας ) διαπιστωνουν ποσο μεγαλο χασμα υπαρχει μεταξυ των 2 μουσικων. Απλως, οι ωδειακοι ειναι πραγματικοι μουσικοι, ενω οι μουσικολογοι ειναι επιστημονες μουσικοι.

     

    Δεν στεκομαι με κανενα ρατσισμο απεναντι στους μουσικολογους. Ξερω πως ο καθενας ειδικευεται στον τομεα του. Μπορω να αισθανομαι περισσοτερο μουσικος απο εναν μουσικολογο, ομως λιγοτερο επιστημονας απεναντι του.

    Ομως, δεν ανεχομαι την κοροϊδια του κρατους, απεναντι σε αυτη τη διακριση. Απο τη στιγμη που για να τελειωσει κανει πληρως τα ανωτατα θεωρητικα του ωδειου, απαιτουνται σχεδον 12 χρονια...Σε αντιθεση με τα 4 των μουσικολογων, αποδεικνυουν ποσο εμβαθυνση κανουν οι μεν και ποσο ελαφρα περνανε καποια θεματα οι δε...

    Επισης, ουτε παραπονο εχω για τις εργασιακες μου επιλογες. Φιλοι μου ωδειακοι, επιασαν πιο ευκολα δουλεια απο τους μουσικολογους στην ιδιωτικη εκπαιδευση. Και βεβαια ολοι καταλαβαν πως δεν υπαρχει λογος να παλευεις για τη δημοσια μουσικη εκπαιδευση.

    Τελος, το ποσοστο των ωδειακων μουσικων που δουλευουν σε μουσικα σχολεια ειναι αρκετα παραπανω απο το αντιστοιχο ποσοστο των μουσικολογων. Βεβαια, οι περισσοτεροι ωδειακοι δουλευουν με το καθεστως της αναπληρωσης, ομως η συνολικη εικονα μετραει στο κατα ποσο μουσικοι και.."μουσικοι" ειναι ορισμενοι κλαδοι.

     

    Παντα φιλικα και παντα αποδεχομενος πως το συστημα οδηγει στρα ακρα την κατασταση κι οχι οι επιλογες των ανθρωπων.


    Thanassis_Priskos
    17.10.2008, 19:34

    1) Φίλε ανώνυμε ωδειακέ, αναφέρεις: "Οι θεωρητικες γνωσεις των ωδειακων μουσικων, παραλληλα με τη γνωση ενος μουσικου οργανου, ειναι πολυ ανωτερες απο τις αντιστοιχες των μουσικολογων.".

    Ας συμφωνήσω...ξεχνάς όμως πως η συντριπτική πλειοψηφία των μουσικολόγων είναι ΚΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΩΔΕΙΩΝ; Άρα έχουν τις ίδιες ακριβώς γνώσεις με την ομάδα που εσύ ορίζεις ως ωδειακούς και...όλο και κάτι παραπάνω θα 'χει πάρει το αυτί τους στο πανεπιστήμιο 5 χρόνια...δεν μπορεί....

    2) Για το θέμα της "ποσόστησης" επιτυχίας του πρώτου ΑΣΕΠ να σου αναφέρω πως στη διαδικασία συμμετείχαν σε σχέση με τους πανεπιστημιακούς πολλές χιλιάδες περίσσότεροι ωδειακοί και αντ' αυτού το ποσοστό επί των διοριστέων ήταν περίπου 50-50. (το ποσοστό αποτυχίας των ωδειακών ήταν πραγματικά συντριπτικό αφού πέτυχε περίπου ο ένας στους δέκα σε αντίθεση με τους μουσικολόγους που πέτυχε ο ένας στους τρεις).

    3) "Ανθρωποι οπως ο Μαλαφης, ο Σπυριδης, ο Τρανουδακης, κλπ που εζησαν και τα 2 ειδη εκπαιδευσης ( και αυτη τη στιγμη 2 απο αυτους ειναι στο αντιστοιχο τμημα μουσικολογιας ) διαπιστωνουν ποσο μεγαλο χασμα υπαρχει μεταξυ των 2 μουσικων. Απλως, οι ωδειακοι ειναι πραγματικοι μουσικοι, ενω οι μουσικολογοι ειναι επιστημονες μουσικοι."

    ......ελπίζω να σου απάντησα ως προς αυτό: οι μουσικολόγοι δεν είναι άνθρωποι που προσγειώθηκαν στο πανεπιστήμιο πέφτοντας απ' τον Άρη. Για να μπουν στο πανεπιστήμιο έπρεπε να έχουν ήδη επαρκείς ωδειακές γνώσεις (σε συνδυασμό με τα εγκύκλια μαθήματα της εκάστοτε κατεύθυνσης των πανελλαδικών). Σχεδόν όλοι οι απόφοιτοι μουσικολογίας είναι διπλωματούχοι και πτυχιούχοι ωδείων και οι περισσότεροι απ' αυτούς διδάσκουν και σ' αυτά. Μην διαχωρίζεις λοιπόν τους μουσικολόγους με τους ωδειακούς αφού ανήκουν ουσιαστικά στην ίδια κατηγορία. Απλά οι πρώτοι έχουν και αναγνωρισμένο πτυχίο ΑΕΙ του υπουργείου παιδείας, ενώ οι δεύτεροι μόνο το αδιαβάθμητο ωδειακό πτυχίο του υπουργείου πολιτισμού.

    4: "Τελος, το ποσοστο των ωδειακων μουσικων που δουλευουν σε μουσικα σχολεια ειναι αρκετα παραπανω απο το αντιστοιχο ποσοστο των μουσικολογων. Βεβαια, οι περισσοτεροι ωδειακοι δουλευουν με το καθεστως της αναπληρωσης, ομως η συνολικη εικονα μετραει στο κατα ποσο μουσικοι και.."μουσικοι" ειναι ορισμενοι κλαδοι.".

    Εξ αντικειμένου δεν θα μπορούσαν να αποκλειστούν οι ωδειακοί απόφοιτοι από διορισμό σε μουσικό σχολείο. Είτε κάποιος είναι απόφοιτος μουσικολογίας με ωδειακό δίπλωμα, είτε απλός διπλωματούχος ωδείου το υπουργείο παιδείας "βλέπει" μόνο το συγκεκριμένο ωδειακό δίπλωμα. Για το λόγο αυτό άλλωστε και οι μουσικολόγοι διορίζονται αναπληρωτές-ωρομίσθιοι στα μουσικά σχολεία ως ωδειακοί (ΤΕ.16). Βλέπεις που είναι άτοπο να διαχωρίζεις τις δύο κατηγορίες;

    Εν κατακλείδι: ό,τι καταλογίζεται ως χαρακτηριστικό ενός αποφοίτου ωδείου αφορά ΑΜΕΣΑ και στους μουσικολόγους αφού όλοι είναι ΚΑΙ ωδειακοί πτυχιούχοι. Οι απόφοιτοι μουσικολογίας απλά έχουν διανύσει και μια εξαντλητική πορεία 10 εξαμήνων σε ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα στα οποία και ήρθαν σε επαφή με μια ευρεία γκάμα γνώσης που στα ωδεία δεν θα μπορούσαν ούτε καν να ονειρευθούν: βυζαντινή μουσικολογία-μορφολογία-ψαλτική, κοινωνική ανθρωπολογία, γενική παιδαγωγική, μουσικοπαιδαγωγική, αρχαία ελληνική μουσική, μουσική αρχαίων πολιτισμών, στυλιστική ιστορία, διεύθυνση ορχήστρας-χορωδίας, ιστορική μουσικολογία, φυσική ακουστική, ειδικά μαθήματα οργάνων, παραδοσιακή οργανογνωσία-οργανοχρησία, μουσική ανάλυση και μορφολογία, μουσική 20ου αι, εθνομουσικολογία (σε όλες τις εκφάνσεις της) και πολλά άλλα που αυτή τη στιγμή μου διαφεύγουν.

    Ένας απόφοιτος τμήματος μουσικολογίας διαθέτοντας γερές βάσεις τόσο από την ωδειακή του κατάρτιση όσο και από την 5ετή του πορεία στο πανεπιστήμιο αυτή τη στιγμή εκτιμώ πως είναι το ό,τι πιο ολοκληρωμένο τόσο στο πρακτικό όσο και στο μουσικοδιδακτικό-θεωρητικό σκέλος εντός πάντα μιας πολύ αυστηρής και επιλεκτικής αγοράς εργασίας. Αναγνωρίζω πως πολλά πρέπει ακόμη να βελτιωθούν στον κλάδο και πως ακόμη υπάρχουν σημαντικά κενά, ας μην μηδενίζουμε όμως τα βήματα προς τα εμπρός που έχουν γίνει από το 1985 που δημιουργήθηκε το πρώτο πανεπιστημιακό τμήμα μουσικών σπουδών στη Θεσσαλονίκη μέσα από ψευδο-δίπολα του τύπου πανεπιστημιακοί-ωδειακοί, δεν αξίζει ούτε σε 'μάς ούτε στη μουσική ζωή αυτής της χώρας... 

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Thanassis_Priskos στις 17-10-2008 19:54 ]


    noizreduction
    17.10.2008, 20:00

    1) Σαφως το τελευταιο καιρο η παραλληλη σπουδη ειναι διαδεδομενη αναμεσα στους φοιτητες του τμηματος μουσικολογιας!

    Ομως αυτο δεν επρεπε να το παρεχει το ιδιο το πανεπιστημιο;

    Ειναι σαν να πηγαινεις στο τμημα αγγλικης φιλολογιας και απαραιτητως να επρεπε να συμπληρωσεις τα κενα κανοντας και μαθηματα σε φροντιστηριο.

    Επαναλβαμνω πως οι δικες μου παρατηρησεις δεν εχουν να κανουν με το "εγω ειμαι μουσικος, εσεις τιποτα", αλλα με τη λανθασμενη πορεια που δινει το κρατος σε φοιτητες ανωτατης μουσικης σχολης!

    Και χωρις να υπερβαλω και κοιταζοντας τα MA του Indianopolis College ( που συντομα θα αναγνωριζονται επισημα ), βλεπω ποσο "πισω" ειμαστε στον τομεα ανωτατης μουσικης εκπαιδευσης!

     

    2) Αντιθετως, νομιζω πως κανεις μεγαλο λαθος, εκτος εαν ο καθηγητης σου κυριος Σπυριδης ( αφου τελειωσες Αθηνα, θα τον ξερεις ) ειχε αδικο για την "κρυολουσια" που εδωσε στους φοιτητες της μουσικολογιας Αθηνων!

    Με πολυ απλα μαθηματικα, θα διαπιστωσεις πως κρινοντας απο το ποσοστο αποτυχιας των ωδειακων καθηγητων, κανεις ενα μαθηματικο λαθος. Η συμμετοχη ηταν μεγαλυτερη απο τους μουσικολογους ( αληθεια, οι υπολοιποι που  ηταν; ), αρα τα στατιστικα ηταν αναμενομενα κατα της ποσοτητας.

    Στατιστικη επιστημη στην υπηρεσια της Τεχνης, πρωτη φορα βλεπω {#emotions_dlg.smartass}

     

    ΠΑρολαυτα, η μνημειωδη φραση του Σπυριδη παραμενει και θα παραμενει, αποδεικνυοντας πως οπου υπαρχει ουτοπια, υπαρχει σιγουρα και ενα "και ζησαμε εμεις καλα, κι αυτοι καλυτερα".

    Φετος λοιπον, αποκλεισαν τελειως τους Ωδειακους, με αποτελεσμα η συμμετοχη των μουσικολογων ( για ελαχιστες θεσεις πραγματικα ) να ειναι τεραστια..Αν το κοιταξουμε ομως ετσι, θα δουμε ενα ευλογα μεγαλο ποσοστο αποτυχιας. Το οποιο δεν ανταποκρινεται στα πραγματικα στοιχεια, αφου οσο μεγαλυτερη συμμετοχη, τοσο μεγαλυτερη η πιτα!

     

    3) Δεν διαφωνω καθολου σε αυτο κι οπως ειπα και πιο πανω, το προβλημα διαπιστωνεται εντονα στο ποια κατευθυνση εχει επιλεξει το υπουργειο Παιδειας ως ανωτατη μουσικη εκπαιδευση! Προσφατα τεθηκε μια συζητηση για αναγνωριση απο το Υπουργειο Παιδειας, ομως το θεμα ηταν τοσο πολυπλοκο, που μονο οι υπεραισιοδοξοι μπορουν να πιστεψουν σε λυση.

    Παρολαυτα μεγαλα πανεπιστημια και κολλεγια του εξωτερικου, αναγνωριζουν το πτυχιο Φουγκας...σε σχεση με φτωχουλα Ελλαδιτσα που το θεωρει..αδιαβαθμητο!Παραξενο δεν ειναι;

     

    4) Κι ομως, τα δημοσια σχολεια ανηκουν στο κρατος. Το ιδιο και ο διαγωνισμος ΑΣΕΠ. Στα μεν πρωτα κατα παραξενο τροπο, αναγνωριζεται η σπουδη των ωδειακων μουσικων! Αντιθετως, και με μια παραξενη τελειως νοοτροπια, ο ΑΣΕΠ θεωρει "αδιαβαθμητα" τα πτυχια τους και δεν δεχεται να συμμετεχουν σε ενα διαγωνισμο.

    Και βεβαια, το πιο ωραιο ειναι πως τελικα μεσω της αναπληρωτικης νοοτροπιας, οι περισσοτεροι ωδειακοι μουσικοι μονιμοποιουνται!!

    Αν αυτο δεν ειναι φαση και αντιφαση, τοτε τι ειναι;

    Αλλιως, τα μουσικα σχολεια δεν θα επρεπε να ειχαν κανεναν ωδειακο μουσικο. Κι ομως εχουν..Και μαλιστα καλυπτουν καιριες θεσεις..Θεσεις που οι μουσικολογοι αδυνατουν να καλυψουν.

    Η δικη μου καταληξη ειναι πως το προβλημα διακρινεται στο ιδιο το κρατος, που δεν θελει να κανει μια ρυθμιση που θα πονεσει πολλους κλαδους. Και τους μουσικολογους, αλλα και τους ωδειακους μουσικους!

    Μεταφορα των ωδειακων πτυχιων στο υπουργειο Παιδειας και βεβαια επανεξεταση πολλων πτυχιουχων των ωδειων!

    Αυτο που δεν αναφερεις με τοση ευκολια ειναι πως οι ωδειακοι κανουν 12 χρονια θεωρητικων σπουδων, εμβαθυνσης και αναλυσης σε μουσικα θεματα και ειδη, ενω οι μουσικολογοι πρεπει να αποκτησουν το συνολο ολης αυτης της γνωσης μεσα σε 4 χρονια!

    Με λιγα λογια, μονος σου παρεδεχεσαι στην καταληξη σου, πως ενας μουσικολογος δεχεται συμπιεσμενη γνωση 4 χρονων, σε πολλα θεματα!

    Συγνωμη, αλλα σε μια εργασια ποιον θα προτιμησεις; Τον εξειδικευμενο με αυτην ή το γενικα κατατοπισμενο;

     

    Και μη κρινεις το ποσοστο των μουσικολογων που παρακολουθησαν παραλληλα με το σχολειο και το πανεπιστημιο, ωδειακα μαθηματα και καλυψαν τα κενα!

    Εσυ, σαν μουσικολογος και ωδειακος μουσικος, ειλικρινα πιστευεις πως οι γνωσεις πανω στα θεωρητικα ζητηματα της μουσικης ηταν επαρκεις απο το πανεπιστημιο;

    Εαν πεις ναι, τοτε μαλλον τοσοι καθηγητες που παλεψαν και μαλλιασε η γλωσσα τους να αλλαξουν τη νοοτροπια του πανεπιστημιου, κανουν λαθος!

    Εαν πεις οχι, παραδεχεσαι πως το ποσοστο των μουσικολογων με ελλειπεις ωδειακες γνωσεις, δεν εχει την ικανοτητα να θεωρειται ισαξιος μουσικος με τον ωδειακο. Σιγουρα ομως ειναι ενας καλος μουσικος επιστημονας!

     

    Επισης, επειδη το αναφερεις παρα πολλες φορες, θα ηθελα επισημα στοιχεια πως το ποσοστο των μουσικολογων του πανεπιστημιου Αθηνων ειναι συγχρονως και ωδειακοι μουσικοι. Γιατι συνηθως, πολλοι αποφασιζουν να κανουν αρμονια στην Γ ΛΥκειου, εξανλτωντας τα σωματικα τους ορια και κανοντας πανω απο 100 ασκησεις μεσα σε ενα 6μηνο, μπας και περασουν το αντιστοιχο ειδικο μαθημα...


    noizreduction
    17.10.2008, 20:05

    Να συμπληρωσω πως δεν εχω κανενα μενος απεναντι στους μουσικολογους, γιατι ηδη η εμπειρια μου διδαξε πως πιο ευκολα πιανεις δουλεια σαν ωδειακος πτυχιουχος, παρα σαν μουσικολογος. Ιδιαιτερα ο ιδιωτικος τομεας, ειναι γεματος με ατομα που περασαν πολλα χρονια στα ωδεια.

     

    Οποτε, ενα ΑΣΕΠ δεν θα κανει τη διαφορα, ουτε θα με κανει να αισθανθω ασχημα που με "διωχνει" απο την...αντικειμενικη διαδικασια επιλογης καθηγητων!

    Αυτο που με στεναχωρει απλως ειναι πως η εκπαιδευση των παιδιων και της νεολαιας γενικοτερα βρισκεται στα χερια ανθρωπων που ισως να μην ειναι καταλληλοι για τη θεση. Και αυτο ισχυει για ολες τις θεσεις καθηγητων κι οχι μονο  τους μουσικους.