ελληνική μουσική
    543 online   ·  210.842 μέλη
    nikostouliatos
    17.03.2009, 10:20

    Σε τι σχολή πηγαίνεις;

    Εξαρτάται. αυτά δεν είναι απόλυτα διευκρινισμένα στον νόμο. Το σίγουρο είναι ότι, όταν δεν υπάρχει κερδοσκοπία δεν υπάρχει εκμετάλευση της μουσικής άρα γιατί να πληρώσει κάποιος δικαιώματα.

    Εξάλλου ο νόμος λέει ότι π.χ. για εκπαιδευτικούς λόγους δεν υπάρχουν πνευματικά διακαιώματα.

    Εάν κάποιος χρησιμοποιεί μουσική για να βγάλει χρήματα ( στη προκειμένη περίπτωση το ραδιόφωνο είναι της σχολής, άρα ενδεχομένως υπάρχει έμεση διαφήμιση) είναι νόμιμο να πληρώνουν δικαιώματα. Το ότι δεν έχουν καθόλου έσοδα μάλλον θα έπρεπε να αντιμετωπιστεί διαφορετικά. Το λάθος δεν είναι που ενημέρωσαν την ΑΕΠΙ. Το λάθος είναι, το για ποιούς πληρώνουν. Τους έδωσε η ΑΕΠΙ ποιούς εκπροσωποί; όχι βέβαια. Που ξέρουν λοιπόν για ποιούς ακριβώς δημιουργούς πληρώνουν την ΑΕΠΙ; Εδώ είναι το πρόβλημα. Εδώ είναι το λάθος απο μεριά τους και το μέγεθος της απατεωνιάς απο τη μεριά της ΑΕΠΙ.

    Είχα πει παλιότερα ότι κάποτε πρέπει να τιμωρήσει ο κόσμος τους "δημιουργούς" που στηρίζουν τις ανόσιες πρακτικές της ΑΕΠΙ, με το να μην τους παίζουν πια και να μην τους δίνουν άλλο χώρο.

    Απο μεριάς π.χ. της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ που είναι ο οργανισμός πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών, δεν υπάρχουν τέτοιες πρακτικές. Για μας το ραδιόφωνο είναι μέσο προβολής νέων δημιουργών.


    tago
    17.03.2009, 13:07

    Παράθεση:

    Το μέλος nikostouliatos στις 17-03-2009 στις 01:48 έγραψε...

    Αγαπητοί φίλοι

     

    Είχατε ρωτήσει κάποιοι από εσάς ποια αντίδραση είχαν, εάν είχαν, οι δημιουργοί στην επιστολή που έστειλα.

    Είχα λοιπόν εκφρασμένη αντίδραση από γνωστό αριστερό δημιουργό που δεν θα αναφέρω τώρα το όνομα του.

    Διαφωνεί απολύτως με την θέση που εκφράζω στην «ανοιχτή επιστολή προς τους συναδέλφους» θεωρώντας την «επίθεση προς τους δημιουργούς και ότι αποτελούν ιδεοληψίες εκ μέρους μου οι απόψεις που εκφράζω και που τις γνωρίζετε».

    Ο καθένας έχει δικαίωμα στην άποψη του και τη στάση ζωής του.

    Όμως θα ήταν πιο καθαρό απέναντι στον εαυτό του πρώτα απ’ όλα να πει κάποιος ότι «εγώ ζω από τα λεφτά που παίρνω από την γνωστή ιδιωτική εταιρεία πνευματικών δικαιωμάτων» και όχι να θεωρεί ιδεοληπτικό κάποιον που απλώς δεν θέλει να επιτρέπουν οι δημιουργοί μαφιόζικες συμπεριφορές και να τις ανέχονται προσπαθώντας να ιδεολογικοποιήσουν τη στάση τους.

    Αυτές τις απόψεις τις αφήνω στην κρίση σας.

     



     

    Μήπως ο εν λόγω αριστερός ή «αριστερός» είναι και μέλος του Δ.Σ. της ΑΕΠΙ?


    heliasv
    17.03.2009, 15:12

    Στο μαθηματικό Αθήνας είμαι κύριε Τουλιάτο. Το καλό είναι ότι τους είπα να το περάσουν σαν πολιτιστική σύλλογο και να γλιτώσουν και όλη τη γραφειοκρατεία αλλά και το Νταβατζιλίκι της ΑΕΠΙ. Αλλά για τους τρεις πρώτους μήνες είναι δεσμευμένοι... Τέσπα εγώ ενημερώνω για την αυτοδιαχείρηση αλλά ξέρετε πως είναι αυτά τα πράγματα στην Ελλάδα. Όσο περνάει από το χέρι μου θα ήθελα να προωθήσω αυτή την ιδέα-οργανισμό. Θα ήθελα κάποια στιγμη να τα πούμε αν μπορείτε κι εσείς για τη δική μου δουλειά. Θα ήθελα να συμμετέχω σε αυτή την κίνηση.


    nikostouliatos
    19.03.2009, 22:51

    αγαπητοί φίλοι ΝΑΙ ο εν λόγω αριστερός είναι μέλος του Δ.Σ. της ΑΕΠΙ τραγουδοποιός Ροκάς......κλπ

    θα έρθει η ώρα και των ονομάτων, σύντομα. υπόσχομαι.

    όσο αφορά το μαθηματικό, ας προσέξουν μετά το τρίμηνο και εαν θέλουν ας επικοινωνήσουν μαζί μου. Να τα πούμε όποτε θέλεις θα χαρώ πολύ. Με ενδιαφέρουν οι νέοι δημιουργοί που αποτελούν το μέλλον αυτής της χώρας και όχι οι κάθε είδους "βολεμένοι" ή παραδομένοι και ας μην ασχολούνται πια με "ΙΔΕΟΛΗΨΙΕΣ". Αυτοί πια μεγαλώσανε και είπανε να γίνουν καθώς πρέπει. Δεν πειράζει, η ζωή προχωράει με τους νέους και όχι με εμάς πια. Εμείς ότι δώσαμε - δώσαμε καλό ή κακό θα το κρίνετε εσείς. Εσείς προσέξτε να μην πέσετε στις παγίδες που στήνουν παντού.

    το mail μου για προσωπική επικοινωνία είναι nikostouliatos@gmail.com>

    ευχαριστώ πολύ για την υποστήριξη στον οργανισμό.

     


    tago
    24.03.2009, 19:30

    Εντάξει, δε χιάζονται ονόματα. Όλοι ξέρουμε ποιος είναι. Πάντως καλό θα ήταν να έρθει και αυτός εδώ να μας πει τη δική του άποψη. Όχι για να μας πείσει, διότι το κλίμα που υπάρχει ενάντια στην ΑΕΠΙ δεν αντιστρέφεται, αλλά για να δούμε τη έχει να μας πει και πως δικαιολογεί ο ίδιος τις πρακτικές της.


    nikostouliatos
    25.03.2009, 11:24

    Ο συγκεκριμένος δεν νομίζω ότι έχει να πεί τίποτα. αν έχει σοβαρά επιχειρήματα για την συμπεριφορά της ΑΕΠΙ καλώς να έρθει να μας πεί.

    για να γνωρίζετε. θυμάστε που έγραφα ότι σε λίγο θα ζητάνε λεφτά απο σωματεία, κόμματα, διαδηλώσεις κλπ; Λοιπόν έγινε. σας παραθέτω ένα απόσπασμα που μου έστειλαν.

    Η κατρακύλα φίλε Τουλιάτο, δεν έχει πάτο. Θέλησες να ταρακουνήσεις χρησιμοποιώντας την υπερβολή: «Σε λίγο θα ζητάνε χρήματα από τα κόμματα, εάν διαδηλωτές τραγουδήσουν ένα τραγούδι σας την ώρα της πορείας ή της συγκέντρωσης; (Πόσα λεφτά χρωστάνε τα σωματεία; Έχετε αναλογιστεί;) Γιατί όχι εξάλλου; Πραγματικά μπορεί κάποιος να πει πειστικά γιατί να μην το κάνουν; Που θα σταματήσουν άραγε; Που είναι η γραμμή του τέλους;» Ε, λοιπόν υπάρχει και η πραγματικότητα που μπορεί να σου γελά κατάμουτρα ξεπερνώντας τη φαντασία. Σήμερα Παρασκευή 20 Μάρτη 2009 δικαζόταν στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης εκπρόσωπος της φιλειρηνικής οργάνωσης ΕΔΥΕΘ, μετά από μήνυση που υπέβαλε η ΑΕΠΙ, γιατί, όπως ισχυρίζεται, δεν εφαρμόστηκε ο νόμος περί προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων σε συναυλία που διοργάνωσε η ΕΔΥΕΘ το Μάη του 2004, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της Ολυμπιάδας Ειρήνης που εκείνη την περίοδο εξελίσσονταν σε όλη τη χώρα. Η συναυλία, που έγινε τότε στον Αγιο Παύλο, ήταν ανοιχτή για το λαό, δηλαδή χωρίς εισιτήριο και οι καλλιτέχνες συμμετείχαν αφιλοκερδώς. Ηταν μια εκδήλωση όπου παρουσιάστηκαν ποιήματα των Γιάννη Ρίτσου, Οδυσσέα Ελύτη και Τάσου Λειβαδίτη που μελοποίησε ο Μίκης Θεοδωράκης. Ναι τα «πνευματικά δικαιώματα» απρόσμενος σύμμαχος σε επιχείρηση καταστολής του λαϊκού κινήματος και ποινικοποίησης της πολύμορφης δράσης του.

    Αυτά. Τα συμπεράσματα δικά σας.


    axilleas23
    18.10.2009, 01:55

    Διάβασα (όσο άντεξα δηλαδή) τό αμοιβολόγιο που παραθέτει ο Jorge.

    Ομολογώ οτι ζαλίστηκα όχι μόνο από την λεπτομερειακή σχολαστικότητα τού καθορισμού τών δημόσιων χώρων κλπ.

    ΈΛΕΟΣ


    Athws
    19.10.2009, 14:29

    Το φετεινό "αμοιβολόγιο" της ΑΕΠΙ

    http://aepi.gr/images/pdf_aepi/timokatalogos_astperther2009.pdf

    ΕΛΕΟΣ !!!


    Athws
    21.10.2009, 14:59

    Με αφορμή αυτό το θρέντ έψαξα λίγο στο νετ το θέμα ΑΕΠΙ και νομίζω ότι πρόκειται για την κλασσική ελληνική πατέντα :

    βρίσκεις ένα γενικής αποδοχής καλό σκοπό,

    που να καλύπτεται στοιχειωδώς και από κάποιους νόμους,

    αποκτάς πρόσωπο κάνοντας συμφωνίες με επώνυμους,

    αυτό-ανακυρήσσεσαι γενικός αντιπρόσωπος του καλού σκοπού,

    και θεματοφύλακας των νόμων,

    φροντίζεις για πολιτικές διασυνδέσεις,

    φτιάχνεις ένα τεχνοκρατικό πλαίσιο για τις απαιτήσεις σου,

    διαθέτεις μικροποσά για χορηγίες,

    εμπλέκεις τα εισπρακτικά σου με διαδικασίες δημόσιων φορέων,

     

    αν επιχειρήσεις τα παραπάνω με προσοχή και όραμα, η τανάλια βάζει το νερό στ αυλάκι και πλέον κά-ααθεσαι και το χρήμα τρέχει με τη σέσουλα και δε φοβάσαι κανένα !!

     

    (εκτός ΑΕΠΙ, υπάρχουν και αρκετοί άλλοι που δουλεύουν ακριβώς στο ίδιο σχέδιο..)

    ΥΓ : φίλε Νίκο χαρά στο κουράγιο σου !! παρότι έχεις παίξει σε περισσότερα γήπεδα απ ότι ο Μποτίνος (τόχες πει κάποτε και μου άρεσε) εξακολουθείς κολλημένος με τη μπάλα !! συγχαρητήρια για την προσπάθεια σου !!

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Athws στις 21-10-2009 15:04 ]


    nikostouliatos
    22.10.2009, 00:52

    Έχεις απόλυτο δίκιο. Είναι ακριβώς έτσι όπως το περιγράφεις. Και το χειρότερο βέβαια είναι ότι στηρίζεται σε αυτούς που με τη μουσική τους και τα τραγούδια τους εκφράζουν ακριβώς το αντίθετο. Αλλά δυστυχώς...

    Ας μην είναι παράδειγμα για νεότερους. Αυτοί είναι ήδη κατεστραμένοι......

    σ΄ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Απλώς κάνω αυτό που λέει η καρδιά μου και η στάση ζωής μου. Δεν έχω μάθει να γλύφω εκεί που έφτυνα. Και ελπίζω να μην αναγκαστώ να κάνω πίσω ποτέ..

    Για να αλλάξει αυτή η κατάσταση πρέπει να βάλουν όλοι ένα χεράκι. Ελπίζω ότι ο καθένας θα κάνει αυτό που του αναλογεί και που μπορεί. Δεν μπορεί να επιτρέπουμε να συνεχίζεται αυτή η κατάσταση όχι στην ουσία της (πνευματικά δικαιώματα) αλλά στον τρόπο που είναι επιεικώς απαράδεκτος.

    Να είσαι πάντα καλά..


    BAGRATION
    22.10.2009, 20:39

    Γεια χαρά σε όλους!

    Εχω την εξής ερώτηση:  Υπαρχει κάπου δημοσιευμένη η λίστα των καλιτεχνων της Αυτοδιαχείρησης έτσι ώστε π.χ. κάποιος μαγαζάτορας που δεν θελει να πλήρωνει στην ΑΕΠΙ προστασία (....των πενευματικών δικαιωμάτων) να ξέρει ακριβώς ποιούς διημιουργούς θα πρέπει να παίζει;

     


    nikostouliatos
    23.10.2009, 00:51

    Ναι υπάρχει όλο το ρεπερτόριο της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ σε mp3. Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να το αναζητήση στο τηλέφωνο 2103219100.

    Για να εξηγήσω ακριβώς τι συμβαίνει. Εάν κάποιος θέλει στο μαγαζί του μια απλή υπόκρουση ανάλογα με το ύφος που επιθυμεί μπορεί να επιλέξει και απο το ρεπερτόριο της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ αλλά και απο χιλιάδες κομμάτια απο όλο τον κόσμο που δεν ανήκουν σε πνευματικά δικαιώματα. π.χ. παραδοσιακή μουσική απο όλο τον κόσμο, όλη η μουσική παραγωγής της ΚΟΥΒΑΣ, όταν ο δημιουργός έχει πεθάνει πριν απο 70 χρόνια, η κλασική μουσική, και πολύ μουσική στην Ελλάδα που δεν ανήκει πουθενά.

    Εάν κάποιος χρησιμοποιεί τη μουσική σαν προϊόν για να βγάλει χρήματα, π.χ. club, Μουσικές σκηνές, χώροι συναυλιών κ.α. Χώροι που ο κόσμος πηγαίνει εκεί λόγω της μουσικής τότε πιθανότατα θα πληρώσει ΑΕΠΙ διότι η ΑΕΠΙ αντιπροσωπεύει πολλές εταιρείες πνευματικών δικαιωμάτων απο διάφορες χώρες του κόσμου και ένα μεγάλο ποσοστό της Ελληνικής Παραγωγής.

    Συμβουλή. Μην χρησιμοποιείτε ραδιόφωνο γιατί δεν γλυτώνετε την ΑΕΠΙ. Επιλέξτε τη μουσική που σας ενδιαφέρει και παίξτε με CD. Επίσης μην πληρώνεται στο μαγαζί σας ΑΕΠΙ για να ακούτε μουσική που αρέσει σε εσάς. Το μαγαζί είναι επαγγελματικός χώρος και διαμορφώστε το ύφος του.

    Όσοι έχουν τοστάδικα, σουβλατζίδικα, και γενικά μαγαζιά που η μουσική δεν παίζει κανένα ρόλο παρά μόνο για την ευχαρίστηση σας φτιάχτε μουσική υπόκρουση απο τα παραπάνω είδη και καθαρίστε με την ΑΕΠΙ.

    Χρησιμοποιείστε το παραπάνω τηλ. και βγάλτε άδεια απο την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ και δεν θα ξαναμπλέξετε με την ΑΕΠΙ εάν δεν βάλετε πια μουσική που την αφορά. Έτσι και με αυτούς καθαρίζετε μια και καλή και με τους Δημιουργούς που δεν ενοχλούνται απο την απαράδεκτη στάση της τιμωρείτε.

    Και πιστεύω απόλυτα ότι το χρειάζονται ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ.

     

     


    Athws
    23.10.2009, 13:38

    ωραία τα είπαμε..

    κυρία Νταλάρα ακούει ?


    nikostouliatos
    23.10.2009, 14:55

    ο Γιώργος Νταλάρας σαν συνθέτης δεν πήγε στην ΑΕΠΙ.


    Athws
    23.10.2009, 15:06

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Athws στις 23-10-2009 15:25 ]


    Athws
    23.10.2009, 15:21

    Παράθεση:

    Το μέλος nikostouliatos στις 23-10-2009 στις 14:55 έγραψε...

    ο Γιώργος Νταλάρας σαν συνθέτης δεν πήγε στην ΑΕΠΙ.

    Αν δεν είναι μέλος τότε πάσο.. οπότε υπάρχει ελπίδα να ακούει και η κυρία Νταλάρα..

    (ή μήπως ήταν κι έφυγε μετά τη υπόθεση ΣΔΟΕ και Πανταγιά ? αλλά ξεφεύγουμε από το θέμα μας..)

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Athws στις 23-10-2009 15:23 ]


    nikostouliatos
    23.10.2009, 17:23

    Όχι δεν πήγε ποτέ.

    Ξέρεις όλοι οι δημιουργοί είχαν ενταχθεί στην ΕΜΣΕ που ιδρύθηκε μετά την μεταπολίτευση σαν διαμαρτυρία απέναντι στην ΑΕΠΙ. όταν λέμε όλοι κυριολεκτικά όλοι. Χατζιδακης, Θεοδωρακης, Σαββόπουλος, Λοίζος (πρόεδρος της ΕΜΣΕ) Λεοντής, Γλέζος, Λευτέρης Παπαδόπουλος, Πλέσσας, κλπ, κλπ, οι παντες συνθέτες, ποιητές, στιχουργοί.

    Η ΕΜΣΕ ξεκίνησε σαν φορέας είσπραξης πνευματικών διακιωμάτων. Η ΑΕΠΙ παραλίγο να κλείσει. Κάποια στιγμή λοιπόν άρχισαν να επιστρέφουν στην ΑΕΠΙ (καταλαβαινεται νομίζω!!!). Έτσι κάποιοι έμειναν στην τότε ΕΜΣΕ (σήμερα η ΕΜΣΕ είναι σωματείο δημιουργών με πρόεδρο τον Γιάννη Γλέζο, και εισπρακτικός φορέας είναι η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ) και δεν πήγαν ποτέ στην ΑΕΠΙ. Νταλάρας, Λεοντής, κ.α.

    Οι άλλοι όχι μόνο επέστρεψαν αλλά και δέχονται αδιαμαρτύρητα την πολιτική της ΑΕΠΙ. Πολύ χειρότερα κάποιοι την στηρίζουν και την υπερασπίζονται "δυναμικά".

    Αυτή είναι πολύ τηλεγραφικά η ιστορία.


    nikostouliatos
    23.10.2009, 17:24

    Οσο αφορά την κυρία Νταλάρα, στη θέση που είναι σήμερα θα μπορούσε σίγουρα να το δει το θέμα και βοηθήσει..


    BAGRATION
    27.10.2009, 17:57

    Σ' ευχαριστώ για την απάντηση.

    Οι διημιουργοί πρέπει να αντιδράσουν σε αυτή τη παρωδία. Εκτός και αν είναι πια τόσοι πολλοί  αυτοί που είναι βυσματωμένοι και επωφελούνται από το σύστημα αυτό. Δηλαδή έχουν τα τσεκ της ΑΕΠΙ σαν κύρια πηγή εσόδων.


    nikostouliatos
    27.10.2009, 18:55

    Να ξεκαθαρίσω κάτι που θεωρώ πολύ σημαντικό. Το πρόβλημα είναι η αδιαφορία του κράτους απέναντι στους δημιουργούς. Ο δημιουργός δουλεύει σπίτι του, κατά συνέπεια δεν υπάρχει εργοδότης, δεν υπάρχουν ένσημα, δεν υπάρχει σύνταξη.

    Αυτή η πολιτική έχει γιγαντώσει ιδιωτικές εταιρείες τύπου ΑΕΠΙ σε όλο τον κόσμο οι οποίες βγάζουν δις στις πλάτες των δημιουργών και μοιράζουν αναλογικά ψίχουλα.

    Στις πρώην σοσιαλιστικές χώρες και στην σημερινή ακόμα Κούβα η τέχνη, η δημιουργία θεωρείτο και είναι κοινωνική ιδιοκτησία άρα κανείς δεν πληρώνει για να απολαύση τα προίόντα της τέχνης, αλλά οι δημιουργοί ήταν εξασφαλισμένοι μέχρι τον θάνατο τους. Στον καπιταλισμό ο καθένας παλεύει με τα θηρία για να επιβιώσει. Άρα μην μας κάνει εντύπωση ότι κάποιοι δημιουργοί ζουν μόνο απο το τσεκ της ΑΕΠΙ ακόμα και εαν είναι προίόν εκμετάλευσης σε σχέση με αυτά που εισπράττει η εταιρεία. Και έτσι κάνει το κορόίδο, δεν μιλάει, δεν διαμαρτύρεται για τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις της ΑΕΠΙ απέναντι στον κόσμο.

    Όταν κάποιος είναι εκμεταλευόμενος και εξαρτάται η ζωή και η επιβίωση του απο τέτοιες μεθόδους θα γίνει αντικειμενικά και θύτης εκτός απο θύμα..

    Θυμίζω ότι κάποτε συλλαμβάνανε τον κόσμο όταν άκουγε Θεοδωράκη, Σαββόπουλο, κ.α. Σήμερα στέλνουν την αστυνομία οι ίδιοι μέσω των "υπαλλήλων" τους της ΑΕΠΙ όταν ακούνε τα τραγούδια τους.

    Αυτή είναι η πραγματικότητα που έχει πολλές πλευρές και χρειάζεται να αντιμετωπιστεί σωστά για να έχει αποτέλεσμα η όποια αντίδραση. Όμως το μεγάλο ζήτημα που δεν μπορεί να περνάει απαρατήρητο είναι η τακτική της ΑΕΠΙ απέναντι στα μαγαζιά που κάνει κακό κυρίως στους δημιουργούς είτε το καταλαβαίνουν είτε όχι. Τα άμεσα με τέτοιο τρόπο οφέλη μπορεί να μακροπρόθεσμα να γυρίσουν ανάποδα και τότε ίσως να είναι αργά.