ελληνική μουσική
    654 online   ·  210.830 μέλη

    Πώς φαντάζεστε το ιδανικό σχολείο;

    fotis70
    17.12.2008, 10:40

    Με αφορμή τα γεγονότα των τελευταίων ημερών, έχουν ακουστεί διάφορα για την παιδεία στην Ελλάδα! Εγώ πιστεύω ότι πιάσαμε πάτο και δεν υπάρχει πιο κάτω από εδώ! Θεσμικό πλαίσιο, χρηματοδότηση, εξετάσεις, δημόσιος χαρακτήρας,  ποιότητα εκπαίδευσης και εξετάσεις είναι αυτά που απασχολούν αυτόν τον τομέα

    Ποια είναι ή δική σας γνώμη για το θέμα; Πού πάσχει η παιδεία και τι προτείνετε να γίνει σε αυτόν τον χώρο;     

    Πώς φαντάζεστε το ιδανικό σχολείο;


    soulaki08
    17.12.2008, 10:56

    εγω δεν μπορω αλλο σε αυτη τη χωρα ειμαστε στην ευρωπη και πρεπει να συμβιβαζομαστε τεσπα . εγω αμα μπορουσα να αλαξω τον τροπο λειτουργιας των σχολειων πρωτων δεν θα εβαζα βιβλιο στη μουσικη στη γυμναστικη και στην αισθητικη αγωγη και σε αλλα μαθηματα που δεν ειναι σημαντικα .επισης πιο ευκολα πραγματα στα μαθηματα και οχι τοσο δυσκολα.ο μοοσ τροποσ για να δικαιολογηθοει ειναι μονο αν πουμε τι αυτοι που μας κυβερνανε ειναι πενταχρονα και εξαχρονα. μονο και μονο ετσι .θα εφτιαχνα  τα σχολεια πιο ωραια ετσι ωστε εμεισ τα παιδιανα νιωθουμε πιο ωραια και οχι καταπιεσμενα.θα ηθελα επισησ οι καθηγητες να ητανε πιο χαλαροι και να αφιερωναμε πιο πολυ χρονο στο να μιλαμε και λιγοτερο χρονο στα μαθηματα γιατι κατα τη γνωμη μου οι μαθητες τα καταλαβαινουν καλυτερα οταν ο καθηγητησ εχει καλυτερη επικοινωνια μαζι τουσ υπαρχουν και άλλα αλλά ας αφησουμε και τα πενταχρονα να καταλαβναουνε κατι που θα παει δεν θα μεγαλωσουνε θα μεγαλωσουνε αλλα μεχρι  τοτε κανετε κατι μονοι σας !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    rompa
    17.12.2008, 11:30

    Απαλλαγή του σχολείου από τον τόσο "εξεταστικό" χαρακτήρα του . Έχει αρχίσει αυτό να συμβαίνει στο δημοτικό αλλά πρέπει να γινει και στις υπόλοιπες βαθμίδες . Καλή η αξιολόγηση αλλά όταν αποτελεί μοναδικό σκοπό τόσο από την πλευρά του δασκάλου-καθηγητή όσο και από τον μαθητή, το σχολείο χάνει το νόημά του . Στο λύκειο έχει χαθεί η μπάλα. Τα παιδιά κοιτούν μόνο να κάνουν απουσίες για να μπορούν να πηγαίνουν προετοιμασμένα στο φροντιστήριο . Το σχολείο απλά εντάσσεται υποχρεωτικά στο πρόγραμμά τους .

    Επίσης καλό θα ήταν να αρείχε περισσότερα περιθώρια δράσης στο μαθητή. Ο μαθητής να μπορούσε να επιλέγει μαθήματα (όχι με αυτόν τον δεσμευτικό τρόπο που υπάρχει τώρα η επιλογή) τα οποία να διακρίνονται από μία ποικιλία και να αφορούν πολλούς διαφορετικούς τομείς . Ακούγεται ουτοπικό αλλά μπορεί να γίνει .

    Τόσα χρόνια οι μόνες αλλαγές που έχουν γίνει στην παιδεία αφορούν νέους τρόπους αξιολόγησης και πως από το σχολείο θα μεταβαίνει κανείς στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Νομίζω ότι το θέμα δεν είναι εκεί . Γι' αυτόι έχουμε χάσει την ουσία .


    noizreduction
    17.12.2008, 12:47

    Ας αρχισω θετοντας κατι πιο ευκολο σαν σκεψη.

    Σε μια οργανωμενη και δημοκρατικη κοινωνια ειναι αδυνατον να πετυχουμε το ιδανικο συστημα εκπαιδευσης. Κι αυτο γιατι ακομα κι οταν η πλειοψηφια ειναι ικανοποιημενη, η μειοψηφια θα βρισκει τα αρνητικα σημεια και θα δυσανασχετει με αυτα. Βεβαια εαν υποθεσουμε πως απο το 85 εχουμε να δουμε κυβερνηση πλειοψηφιας σε αυτη τη χωρα, τοτε λογικο ειναι πως οποια αλλαγη γινεται, αντιπροσωπευει πλεον ενα μικρο ποσοστο του ελληνικου λαου.

    Δυστυχως, η ελληνικη εκπαιδευση που βιωνουμε σημερα ειναι αποτελεσμα πολλων...τριβων! Ξεκινωντας απο τις αποτυχημενες μεταρυθμισεις του 1990 ( επι Μητσοτακη ), φτανοντας στους Ευθυμιου και Αρσενη ( επι ΠΑΣΟΚ και Σημιτη ) και καταληγωντας στην υπουργο Παιδειας Μαριετα Γιαννακου ( επι ΝΔ ) παρατηρω πως το εκπαιδευτικο συστημα γινεται ολο και πιο σκουρο ως προς την ουσιαστικη εκπαιδευση των παιδιων. Δεν αναφερω τον Στυλιανιδη, διοτι η επαφη του με το ελληνικο συστημα εκπαιδευσης ειναι καθαρα γραφειοκρατικη και ηδη εφαρμοζει υποσχεσεις της προκατοχου του.

    Ουσιαστικη παιδεια, οπως θα το εθεταν και οι αρχαιοι Ελληνες, δεν ειναι η στειρα εκμαθηση κατεβατων, θεωριων και εννοιων, αλλα η ωριμανση και η παιδευση του ανθρωπου με γνωμονα την κριτικη σκεψη ( αυτοβουλα οντα ) που στηριζεται στις γνωσεις που απεκτησε απο τη μαθητεια του. Με λιγα λογια η εκπαιδευση δεν πρεπει να δημιουργει παπαγαλους κι αβουλα οντα, αλλα ανθρωπους με χαρακτηρα, αποψη και δεκτικοτητα!

    Ολα αυτα που αναφερω πιο πανω εκλειπουν απο την κοινωνια μας! Η γενια του Πολυτεχνειου φροντισε παρα πολυ ωραια να πλασαρει στα παιδια ( δηλαδη σε εμας και σε αυτους που ερχονται μετα απο εμας ) την αναγκη "παρε πτυχιο", ξεχνωντας αυτο που ξεχωρισε και την ιδια. Τη δυναμικοτητα του ανθρωπου ατομικα και τη συνεργασια του στο κοινωνικο συνολο!

    Οταν στο σχολειο μαθαινεις να ανταγωνιζεσαι το συμμαθητη σου, το συμφοιτητη σου και κατ'επακταση τον συνεργατη σου και τον γειτονα σου, δεν μπορεις παρα να γινεις ενα εγωιστικο ον, χωρις ανθρωπια και εννοια για το κοινωνικο συνολο!

    Σαν μουσικος, πιστευω πως η ελλειψη ουσιωδους μουσικης εκπαιδευσης στα σχολεια ( και δεν εννοω τα γελοια βιβλια που διδασκονται τα παιδια, ουτε η γελοια κατανομη των Μουσικων Σχολειων που τα παιδια δεν βλεπουν κανενα ουσιαστικο αντικρυσμα ), παρακμαζει το πνευμα των παιδιων, το οποιο σιγουρα δεν θα ανυψωθει απο τα λογοκριμενα Νεοελληνικα Κειμενα, ουτε τα βαρετα Μαθηματικα κι Αρχαια!

    Αυτη ειναι μια παραμετρος, διοτι ο καθε τομεας βλεπει την εκπαιδευση απο τη δικη του οπτικη γωνια! Κι ομως ο καθε τομεας ειναι συνυπευθυνος για το αποτελεσμα που βλεπουμε σημερα. Στους δρομους, στις τηλεορασεις, στην ελλειψη σεβασμου απεναντι στη δημοκρατια.

    Ειναι μεγαλο θεμα και προσωπικα δεν βρισκω παρα μονο ευθυνες σε ολους τους διδασκοντες και οργανωτες του συστηματος μας. Γιατι ακομα κι ο καλος δασκαλος/καθηγητης θα πρεπει να επισημαινει τα κακως κειμενα που συμβαινουν στο σχολειο του.

     

    Ποιος ομως θα ελεγξει τους καθηγητες; Αυτοι που τους εκπαιδευσαν και τους εκαναν ετσι; Ή οι εκαστοτε υπουργοι που δεν εχουν επαφη με καμια ταξη;

     

     


    Zefuros
    17.12.2008, 13:22

    Παράθεση:

    Το μέλος noizreduction στις 17-12-2008 στις 12:47 έγραψε...

     

     Βεβαια εαν υποθεσουμε πως απο το 85 εχουμε να δουμε κυβερνηση πλειοψηφιας σε αυτη τη χωρα, ....



     

    αυτο τωρα απο που προεκυψε?


    noizreduction
    17.12.2008, 13:30

    Απο το γεγονος πως καμια κυβερνηση μετα απο το 85 ( ε, τωρα εαν πεφτω 1-2 χρονια εξω, συγχωρουμαι ) δεν συγκεντρωσε πανω απο 55% του ελληνικου λαου.

     

    Μου κανει εντυπωση βεβαια πως σε ενα θεμα που μιλαει για εκπαιδευση κι απο ενα ολοκληρο post μου εσυ επικεντρωθηκες σε αυτο το στοιχειο μονο. {#emotions_dlg.whistling} Εαν ενδιαφερομασταν για την κοινωνια, με τον ιδιο τροπο που ενδιαφερομαστε για την πολιτικη, τοτε θα ειχαμε λυσει πιο γρηγορα τα προβληματα της ( απολυοντας γενιες αχρηστων πολιτικων )


    vero
    17.12.2008, 15:04

    Αρχίζω με αυτό που είπε ο Noiz, με την οποία συμφωνώ:

    Ουσιαστικη παιδεια, οπως θα το εθεταν και οι αρχαιοι Ελληνες, δεν ειναι η στειρα εκμαθηση κατεβατων, θεωριων και εννοιων, αλλα η ωριμανση και η παιδευση του ανθρωπου με γνωμονα την κριτικη σκεψη ( αυτοβουλα οντα ) που στηριζεται στις γνωσεις που απεκτησε απο τη μαθητεια του. Με λιγα λογια η εκπαιδευση δεν πρεπει να δημιουργει παπαγαλους κι αβουλα οντα, αλλα ανθρωπους με χαρακτηρα, αποψη και δεκτικοτητα!

    Και επίσης ξέχασες να πεις ότι υπήρχαν ιδιωτικά σχολεία στην αρχαία Ελλάδα.

    Σαν μέλλουσα δασκάλα αυτό που καταλαβαίνω ότι απο νηπιαγωγεία μεχρι και πανεπιστήμιο είμαστε πιο κάτω και απο τον πάτο.... Αυτα μας τα λένε και οι ίδιοι οι καθηγητές μας που σπουδάσανε έξωτερικό.

    Αυτό που χρειάζεται στην εκπαίδευση γενικά σε όλες τις βαθμίδες να μην υπάρχει η λεγόμενη παπαγαλία! Το παίδι πρέπει να μάθει να κρίνει και οχι να παπαγαλίζει! Στην συνέχεια με σχέση τις εξετάσεις ούτε μ αυτό συμφωνώ, να υπάρξουν άλλοι τρόποι για την μετάβαση στην επόμενη βαθμίδα!

    Το άλλο μεγάλο λάθος που γίνεται στο σχολείο, είναι που βάζουν ένα παιδι 15 χρονών να επίλέξει τι δουλειά θα κάνει για την υπόλοιπη ζωή του! Δεν πιστεύω πως ένα παιδί 15 χρονών μπορεί να επιλέξει κάτι που να το θέλει! Και έτσι είμαι της άποψης να ανεξαρτητοποιηθεί η 2η βαθμίδα με την 3η βαθμίδα!

    Με σχέση τα βιβλία, άλλα είναι καλά και άλλα χάλια! Αλλα απο μέρος του δάσκαλου δεν είναι να κάνει μάθημα μόνο μέσα απο το βιβλίο αλλά να βρίσκει και άλλες πηγές, ώστε τα παιδιά να κρίνουν τι είναι σωστό και λάθος!

     


    Hastaroth
    17.12.2008, 15:09

    Παράθεση:

    Το μέλος noizreduction στις 17-12-2008 στις 12:47 έγραψε...

    Ας αρχισω θετοντας κατι πιο ευκολο σαν σκεψη.

    Σε μια οργανωμενη και δημοκρατικη κοινωνια ειναι αδυνατον να πετυχουμε το ιδανικο συστημα εκπαιδευσης. Κι αυτο γιατι ακομα κι οταν η πλειοψηφια ειναι ικανοποιημενη, η μειοψηφια θα βρισκει τα αρνητικα σημεια και θα δυσανασχετει με αυτα. Βεβαια εαν υποθεσουμε πως απο το 85 εχουμε να δουμε κυβερνηση πλειοψηφιας σε αυτη τη χωρα, τοτε λογικο ειναι πως οποια αλλαγη γινεται, αντιπροσωπευει πλεον ενα μικρο ποσοστο του ελληνικου λαου.

    Δυστυχως, η ελληνικη εκπαιδευση που βιωνουμε σημερα ειναι αποτελεσμα πολλων...τριβων! Ξεκινωντας απο τις αποτυχημενες μεταρυθμισεις του 1990 ( επι Μητσοτακη ), φτανοντας στους Ευθυμιου και Αρσενη ( επι ΠΑΣΟΚ και Σημιτη ) και καταληγωντας στην υπουργο Παιδειας Μαριετα Γιαννακου ( επι ΝΔ ) παρατηρω πως το εκπαιδευτικο συστημα γινεται ολο και πιο σκουρο ως προς την ουσιαστικη εκπαιδευση των παιδιων. Δεν αναφερω τον Στυλιανιδη, διοτι η επαφη του με το ελληνικο συστημα εκπαιδευσης ειναι καθαρα γραφειοκρατικη και ηδη εφαρμοζει υποσχεσεις της προκατοχου του.

    Ουσιαστικη παιδεια, οπως θα το εθεταν και οι αρχαιοι Ελληνες, δεν ειναι η στειρα εκμαθηση κατεβατων, θεωριων και εννοιων, αλλα η ωριμανση και η παιδευση του ανθρωπου με γνωμονα την κριτικη σκεψη ( αυτοβουλα οντα ) που στηριζεται στις γνωσεις που απεκτησε απο τη μαθητεια του. Με λιγα λογια η εκπαιδευση δεν πρεπει να δημιουργει παπαγαλους κι αβουλα οντα, αλλα ανθρωπους με χαρακτηρα, αποψη και δεκτικοτητα!

    Ολα αυτα που αναφερω πιο πανω εκλειπουν απο την κοινωνια μας! Η γενια του Πολυτεχνειου φροντισε παρα πολυ ωραια να πλασαρει στα παιδια ( δηλαδη σε εμας και σε αυτους που ερχονται μετα απο εμας ) την αναγκη "παρε πτυχιο", ξεχνωντας αυτο που ξεχωρισε και την ιδια. Τη δυναμικοτητα του ανθρωπου ατομικα και τη συνεργασια του στο κοινωνικο συνολο!

    Οταν στο σχολειο μαθαινεις να ανταγωνιζεσαι το συμμαθητη σου, το συμφοιτητη σου και κατ'επακταση τον συνεργατη σου και τον γειτονα σου, δεν μπορεις παρα να γινεις ενα εγωιστικο ον, χωρις ανθρωπια και εννοια για το κοινωνικο συνολο!

    Σαν μουσικος, πιστευω πως η ελλειψη ουσιωδους μουσικης εκπαιδευσης στα σχολεια ( και δεν εννοω τα γελοια βιβλια που διδασκονται τα παιδια, ουτε η γελοια κατανομη των Μουσικων Σχολειων που τα παιδια δεν βλεπουν κανενα ουσιαστικο αντικρυσμα ), παρακμαζει το πνευμα των παιδιων, το οποιο σιγουρα δεν θα ανυψωθει απο τα λογοκριμενα Νεοελληνικα Κειμενα, ουτε τα βαρετα Μαθηματικα κι Αρχαια!

    Αυτη ειναι μια παραμετρος, διοτι ο καθε τομεας βλεπει την εκπαιδευση απο τη δικη του οπτικη γωνια! Κι ομως ο καθε τομεας ειναι συνυπευθυνος για το αποτελεσμα που βλεπουμε σημερα. Στους δρομους, στις τηλεορασεις, στην ελλειψη σεβασμου απεναντι στη δημοκρατια.

    Ειναι μεγαλο θεμα και προσωπικα δεν βρισκω παρα μονο ευθυνες σε ολους τους διδασκοντες και οργανωτες του συστηματος μας. Γιατι ακομα κι ο καλος δασκαλος/καθηγητης θα πρεπει να επισημαινει τα κακως κειμενα που συμβαινουν στο σχολειο του.

    Ποιος ομως θα ελεγξει τους καθηγητες; Αυτοι που τους εκπαιδευσαν και τους εκαναν ετσι; Ή οι εκαστοτε υπουργοι που δεν εχουν επαφη με καμια ταξη;

    Μερικές παρατηρήσεις επί τού εύστοχου post σου:

    1.Την ανάγκη "πάρε πτυχίο" την είχαν πλασάρει στην δική μας γενιά (τού Πολυτεχνείου) οι γονείς μας,στους οποίους την είχαν πλασάρει οι γονείς τους και πάει λέγοντας.Πέραν τούτου δέ,ουδέποτε υπήρξε (καί όπως τό βλέπω,ακόμα δέν υπάρχει) κάποιο σοβαρό πρόγραμμα επαγγελματικού προσανατολισμού στά Ελληνικά σχολεία,ώστε να γίνη αντιληπτό στούς μαθητές οτι δέν είναι απαραίτητο να είσαι απόφοιτος πανεπιστημίου γιά να πετύχης επαγγελματικά,ούτε είναι απαραίτητο να γίνης γιατρός ή δικηγόρος ή πολιτικός μηχανικός.Αν εφαρμοζοταν κάτι τέτοιο,δέν θα είχαμε υπερκορεσμό τών πανεπιστημίων,ούτε άνεργους κατόχους ενός πτυχίου που δέν τούς εκφράζει.

    2.Όταν οι γονείς σου σού λένε π.χ.οτι "δέν ντρέπεσαι να είσαι χειρότερος στά μαθηματικά από τον Χιψιζόπουλο τόν συμμαθητή σου στο τελευταίο θρανίο",δέν χρειάζεται να προσθέση τίποτε το σχολείο.Εχεις ήδη μυηθεί στο τί σημαίνει ανταγωνισμός (καί πώς πρέπει να πορευτής στην υπόλοιπη ζωή σου).Ητοι μπορεί να μήν σού αρέσουν τά μαθηματικά,αλλά έμαθες από τους γονείς σου οτι πρέπει να κάνης τά πάντα γιά να δείξης οτι είσαι καλύτερος από τόν Χιψιζόπουλο,ώστε αυτοί να καμαρώνουν ώσπερ ταοί (δηλαδή παγώνια) γιά σένα.... 

    3.Οι καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης είναι μέν γνώστες τού επιστημονικού τους αντικειμένου (ή τουλάχιστον αυτό δεχόμαστε),αλλά δέν έχουν καμμιά εκπαίδευση ώς πρός το πώς νά διδάξουν τά παιδιά.Εξ ού και αρκούνται στο να τους επαναλαμβάνουν αυτά που έμαθαν οι ίδιοι κατά τήν διάρκεια τών σπουδών τους από καθηγητές πανεπιστημίου που μπορεί μέν να ήταν καλοί επιστήμονες αλλά σίγουρα οι περισσότεροι εξ αυτών δέν ήταν καλοί παιδαγωγοί.

    4.Θυμάμαι οτι στο δικό μου σχολείο (ιδιωτικό,αρρένων καί επί εποχής χούντας) παρ'όλους τους περιορισμούς καί το πνεύμα συντηρητισμού που διακατείχε τους (ώς επί το πλείστον ηλικιωμένους) καθηγητές μας,γινόντουσαν προσπάθειες ώστε να βελτιώνωνται οι συνθήκες τής εν γένει μόρφωσής μας.Υπήρχαν (προαιρετικά βέβαια) τμήματα προπόνησης σέ διάφορα αθλήματα (εγώ μάλιστα συμμετείχα γιά κάποιο διάστημα στην άρση βαρών),τμήματα εργαστηριακών ασκήσεων φυσικής και χημείας (που τά οργάνωνε ένας συμμαθητής μας ο οποίος τώρα είναι καθηγητής πανεπιστημίου),είχαμε σχολικές ορχήστρες (όπου όμως δέν συμμετείχα,καθώς η ενασχόλησή μου μέ τη μουσική ξεκίνησε αφού τελείωσα το σχολείο),είχαμε πολύ καλή θεατρική αίθουσα (μέ καμαρίνια κλπ) όπου ανεβάζαμε παραστάσεις,κλπ κλπ.Ωστόσο όλα αυτά γινόντουσαν μόνο στο δικό μας σχολείο καί παρ'όλο που οι καθηγητές μας εν γένει μάς υποστήριζαν,δέν μπορούσαν να δράσουν τελείως ελεύθερα λόγω τού κλίματος τής εποχής,διότι έστεκε πάνω από το κεφάλι τους ο πέλεκυς τού Επιθεωρητή...

    5.Οταν οι ίδιοι οι σημερινοί καθηγητές κάνουν απεργίες με αίτημα να μήν αξιολογούνται,πώς περιμένουμε να βελτιωθή η ποιότητα τής εκπαίδευσης;

    6.Σχετικά μέ την μουσική εκπαίδευση στά σχολεία,τό θέμα σηκώνει συζήτηση διαρκείας αιώνων.Δέν είναι όλοι οι μαθητές μουσικά προικισμένοι καί συνεπώς πρέπει να εφαρμόζωνται διαφορετικά προγράμματα εκπαίδευσης κατά περίπτωση.Δέν είναι π.χ.δυνατόν να απαιτής από παιδιά που δέν είναι μουσικά προικισμένοι νά μαθαίνουν θεωρία τής μουσικής αφού ούτως ή άλλως τους είναι άχρηστες αυτές οι γνώσεις εφ'όσον δέν θά τίς εφαρμόσουν στην εκμάθηση κάποιου οργάνου.Οπως ακριβώς το ίδιο συμβαίνει καί μέ τά άλλα καλλιτεχνικά μαθήματα,που δέν είναι δυνατόν να υποχρεώσης παιδιά στερούμενα καλλιτεχνικής κλίσης νά τά παρακολουθούν στόν ίδιο βαθμό μέ παιδιά καλλιτεχνικώς προικισμένα.

    7.Ο καλός δάσκαλος/καθηγητής πρέπει να επισημαίνη τά κακώς κείμενα που συμβαίνουν στό σχολείο του αλλά πρέπει να υπάρχουν και αυτιά πρόθυμα νά τόν ακούσουν καθώς καί μυαλά πρόθυμα νά κατεβάσουν ιδέες και λύσεις γιά την απαλοιφή τών κακώς κειμένων.Αλλιώς ο καλός δάσκαλος/καθηγητής θά βαρεθή να τά λέη και θά αδιαφορήση.

    8.Οι εκάστοτε υπουργοί παιδείας-όπως καί όλοι σχεδόν οι εκάστοτε υπουργοί οπουδήποτε-έχουν τόση σχέση μέ τό αντικείμενό τους όση έχω εγώ μέ την αστροφυσική.Αλλά αυτό θά αλλάξη μόνο όταν οι πολιτικοί θά μάθουν να είναι πολιτικοί και όχι πολιτικάντηδες......

    Αυτά πρός το παρόν καί τά υπόλοιπα όταν επιστρέψω στό σπίτι...


    kithara-woman
    17.12.2008, 17:30

    Υπάρχει τίποτα ''ιδανικό'' για να υπάρχει και ιδανικό σχολείο;Τέλος πάντων.Επειδή το θέμα με αφορά άμεσα,πέρυσι είχα δώσει και διαγωνισμό ΑΣΕΠ όπου φυσικά δεν πέρασα(για ευνόητους λόγους που δεν έχουν να κάνουν με εμένα που έγραψα ΜΟ 70 πολύ πάνω από τη βάση του 50),ας υποθέσουμε ότι τα πράγματα παίρνουν βελτίωση-που πολύ φοβάμαι πως δεν παίρνουν,εφόσον δεν βλέπω να υπάρχει θέληση προς αυτή την κατεύθυνση-θα ήθελα ένα σχολείο όπου:

    1.Δεν θα λειτουργεί ως προθάλαμος του πανεπιστημίου.Όλα περιστρέφονται γύρω από αυτό,γίνεται απίστευτη πλύση εγκεφάλου για να περάσουν τα παιδιά στο πανεπιστήμιο.Το ίδιο το σύστημα γονείς-καθηγητές-κοινωνία γενικότερα,προωθεί το πανεπιστήμιο ως τη λύση όλων των προβλημάτων,μην τυχόν και δεν περάσει το παιδί στο οποίο φορτώνουν την ταμπέλα του αποτυχημένου αν δεν περάσει.Υπάρχει ολόκληρος κόσμος που θα ζήσει από την επιτυχία ή αποτυχία του παιδιού,από τα φροντιστήρια μέχρι τους ιδιοκτήτες σπιτιών που γδέρνουν τους φοιτητές με τα ενοίκια, αν τυχόν περάσει το παιδί σε άλλη πόλη.

    2.Δεν θα προσφέρονται γνώσεις άχρηστες.Να μην δίνουν τόση βαση τα σχολικά προγράμματα σε γνώσεις που μέσα σε λίγο καιρό δεν θα θυμάται κανείς πχ ημερομηνίες,είναι δυνατόν να θυμάται κανείς πότε έγινε η τάδε μάχη;

    3.Όλα τα μαθήματα να παρουσιάζονται με τρόπο που να κρατάει το ενδιαφέρον των παιδιών.Αυτό θα γίνει μόνο αν οι καθηγητές κάνουν σωστά το μάθημα και όχι όταν ''την έχουν δει δημόσιοι υπάλληλοι,κάνω τη δουλειά μου και φεύγω".Αν υπήρχε αξιοκρατία σε αυτή τη χώρα(σύντομο ανέκδοτο) σε όλους τους χώρους,και στο σχολείο,θα ήταν οι άνθρωποι που αξίζει να είναι και όχι όσοι έχουν μέσο.Το σχολείο δεν είναι χώρος βολέματος,περνάει εκεί κάποιος για να έχει μια σίγουρη δουλειά,πιάνει την καρέκλα και κάνει ο,τι θέλει,ενώ στη θέση του θα είχε περάσει κάποιος άξιος,αλλά το σύστημα του κλείνει στα μούτρα την πόρτα.

    4.Πως να κάνουν μάθημα τα παιδιά όταν μπαίνουν σε αίθουσες που δεν έχουν συντηρηθεί εδώ και δεκαετίες,υπάρχουν σπασμένα τζάμια,σπασμένες καρέκλες,θρανία,βρώμικες αίθουσες,σε υπόγεια,σε σχολεία που βρίσκονται στα πλέον ακατάλληλα μέρη,πάνω σε λεωφόρους με πολλή φασαρία-εδώ υπάρχουν σχολεία πάνω από βενζινάδικα-σε σχολεία με εκατοντάδες ζημιές,τα καλοριφέρ δεν λειτουργούν(εξι χρόνια στο γυμνάσιο και λύκειο δεν λειτούργησαν σε εμάς ούτε μια μέρα και κάναμε μάθημα με μπουφαν και γάντια το χειμώνα).

    5.Υπάρχουν υποδομές στα σχολεία;Υπάρχουν χημεία,γυμναστήρια;Εξοπλισμός;Ακόμα κι αν υπάρχουν,χρησιμοποιούνται;

    6.Αυτό που έβλεπα εγώ τότε ήταν μια προσπάθεια να γίνονται μονο τα μαθήματα τα βασικά,και όλα τα άλλα,γυμναστική,μουσική,καλλιτεχνικά,τα θεωρούσαν και τα αντιμετώπιζαν σαν χάσιμο χρόνου,συχνά τα εξαφάνιζαν από το πρόγραμμα.Αλλά και που γίνονταν;Ποιον ενδιαφέρει πχ στη μουσική πότε γεννήθηκε ο Μότσαρτ;Θα μπορούσε να υπάρχει ένα βιβλίο πιο ''εντός πραγματικότητας'',πιο σύγχρονο.Κανένα μάθημα δεν είναι χάσιμο χρόνου και πρέπει να αντιμετωπίζεται με σοβαρότητα και όχι με προχειρότητα.

    7.Ο καθηγητής θα πρέπει να εμπνέει σεβασμό,όχι να τον απαιτεί.Καλό είναι να είναι κοντά στα παιδιά και να μην περιφέρει στο σχολείο τις μουχλιασμένες,συντηρητικές απόψεις του.Το μόνο που θα πετύχει είναι την απαξίωση από τους μαθητές που θα βλέπουν το μάθημα του ως ώρα χαμένη.

    8.Το σχολείο προωθεί γενικά τον ανταγωνισμό.Κανένα πνεύμα συνεργασίας.Θα βοηθούσε να υπήρχαν περισσότερες ομαδικές εργασίες.Να μάθει στα παιδιά ότι ο συμμαθητής τους δεν είναι αντίπαλος που θα του ''φάει'' σε λίγα χρόνια τη δουλειά και πρέπει να τον ανταγωνιστεί,να τον ξεπεράσει.

    9.Θα ήταν πολύ καλό να αυξηθούν οι εκπαιδευτικές εκδρομές,να παρακολουθούν περισσότερο θέατρο,κινηματογράφο,κάποια έργα που θα δίναν στα παιδιά αφορμή για προβληματισμό.Θα ήταν ωραίο να προτείνονται βιβλία για διάβασμα και συζήτηση στην τάξη,κάτι διδακτικό που θα έδινε αφορμή για προβληματισμό.Να προσφέρουν χρήσιμες γνώσεις,θέματα που θα συναντήσουν τα παιδιά στη ζωή τους.Να γίνεται ενημέρωση σε βάθος για κοινωνικά θέματα,για τα ναρκωτικά,για το AIDS,να παψουν να είναι ταμπού τέτοια θέματα.Να είναι τα προγράμματα προσαρμοσμένα στην πραγματικότητα.

    10.Εφόσον πια στα σχολεία υπάρχουν τόσα παιδιά μεταναστών,θα βοηθούσε πολύ να φροντίζαν να γίνονται και αυτά τα παιδιά κομμάτι της κοινωνίας και να μην νιώθουν ότι τα αντιμετωπίζουν ρατσιστικά.Θα έπρεπε να προβάλουν τις συνήθειες του τόπου τους,να μιλάνε για τον τόπο τους,θα ήταν διδακτικό και για τα παιδιά των Ελλήνων και ενδιαφέρον να γνωρίσουν συνήθειες,έθιμα άλλων τόπων,όπως και τα παιδιά των αλλοδαπών επιβάλεται να γνωρίσουν τα δικά μας έθιμα,να μαθουν τις συνήθειες του τόπου όπου ζουν.Κάποιες συμπεριφορες που σε μια ΄χωρα είναι αποδεκτές σε μια άλλη μπορεί να μην είναι.Να καλλιεργηθεί ο αλληλοσεβασμός και έτσι θα αποφευχθούν αντικοινωνικές συμπεριφορές.Αν κάποιον τον αντιμετωπίζεις σαν περιθωριακό και απόβλητο,στο τέλος τον εξωθείς να γίνει.Η παιδεία θα βοηθήσει να υπάρχει συνεργασία και όχι έχθρα.

     

    Ας με διορθώσει κάποιος αν κάτι από όλα αυτά έχει βελτιωθεί μέσα στα 14 χρόνια που έχω τελειώσει το σχολείο.Και δεν είναι μόνο αυτά τα θέματα,χιλιάδες άλλα...


    noizreduction
    17.12.2008, 21:15

    Vero παραλειψη μου για τα ιδιωτικα σχολεια ( ή σχολες πιο σωστα ) της Αρχαιας Ελλαδας. Η αναφορα μου στην αρχαια Ελλαδα ηταν καθαρα "επιφανειακη", διοτι εαν συγκρινουμε την τωρινη εκπαιδευση με την αρχαιοελληνικη θα τρομαξουμε απο τις διαφορες! Η μια βγαζει ανθρωπους ενω η αλλη επαγγελματικες μαριονετες. Και ο νοων νοητω ;)

     

    Hastaroth συμφωνω σε ολα μαζι σου! Ενα απο τα πληγματα της εκπαιδευσης ειναι οι ιδιοι οι εκπαιδευτικοι της! Κι επειδη για μενα η εκπαιδευση ειναι παραπανω απο την υγεια, πιστευω πως πρεπει να σαν κοινωνια να θυσιαζουμε τη καλοβολεψη μερικων για το γενικο καλο! Ομως εδω τιθεται πλεον θεμα κοινωνιας κι οχι μονο εκπαιδευσης ( που ειναι αλληλενδετα και κακως τα ξεχωριζω τοσο αποτομα ).

     


    -----------------
    Dreamcatcher Music DreamCatcher

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : noizreduction στις 17-12-2008 21:19 ]


    fotis70
    17.12.2008, 22:08

    Διαβάζω τις απόψεις σας με προσοχή και θα σταθώ στην επιμονή κάποιον για τις ευθύνες των καθηγητών. Σίγουρα ένα μέρος της ευθύνης πάει και σε αυτούς όμως θα μου επιτρέψετε να σας πώ ότι είναι πολύ μικρό το μερίδιο ευθύνης τους.

    Δοκιμάσατε ή βρεθήκατε ποτέ στην έδρα για να διδάξετε; Κάποιοι πάλι κάνουν όνειρα και το πώς θα διδάξουν αλλά δεν ξέρουν τι θα βρούν μπροστά τους!

    Θα βρούν μπροστά τους λοιπόν ένα σύστημα μονολιθικό και άκαμπτο που δεν σου αφήνει κανένα περιθώριο απόκλισης από το προγραμματισμένο μοντέλο διδασκαλίας! Ότι λέει το πρόγραμμα. Αν πας αντίθετα σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να βρείς και τον μπελά σου!

    Κάποιοι – μαθητές προφανώς – αισθάνονται και καταπιεσμένοι από το σύστημα. Είναι να γελάει κανείς! Αν καταπιέζονται σήμερα οι  μαθητές τι έπρεπε να πούμε εμείς και τι οι πιο παλαιοί από εμάς που προλάβαμε το ξύλο τις τιμωρίες και την ταπείνωση να βγαίνεις στον «τάκο» (οι έχοντες υπηρετήσει ξέρουν) μετά την πρωϊνή αναφορά στο σχολείο επειδή έκανες κάτι εκτός σχολείου;

    Από αυτά σήμερα έχουμε περάσει στο άλλο άκρο της ασυδοσίας και στο ανεξέλεγκτο των μαθητών με περιστατικά βίας, βιασμών, και άλλων τραγικών γεγονότων που μετέτρεψαν τα σχολεία σε ζούγκλες. Ξέχασαν γρήγορα κάποιοι αρκετά τέτοια γεγονότα που ήρθαν κατά καιρούς στο προσκήνιο στα δελτία ειδήσεων!

    Πέρασα από την δευτεροβάθμια σαν καθηγητής στα χειρότερα σχολεία αυτής της βαθμίδας στα ΤΕΕ! Η σύζυγός μου εξακολουθεί επίσης σε ΤΕΕ. Δεν θα ξεχάσει το πέρασμά της από ένα συγκεκριμένο σχολείο όπου κινδύνευε η σωματική ακεραιότητά τους και δεν έμπαιναν στα εργαστήρια κάτω από τρείς καθηγητές! Αυτά τα ίδια παιδιά σήμερα δηλώνουν καταπιεσμένα και θέλουν περισσότερη ελευθερία αλήθεια να κάνουν τι;

    Ελάτε λοιπόν στην θέση του καθηγητή και αντιμετωπίστε έναν μαθητή που σας λέει «αϊ γα…… σου» επειδή του κάνεις την παρατήρηση να μην ενοχλεί τους συμμαθητές του την ώρα του μαθήματος. Έχει τα μισά μου χρόνια και μου μιλάει έτσι χωρίς να μπορώ να αντιδράσω και χωρίς να έχει και καμία συνέπεια. Δεν μπορείς να τον κάνεις τίποτα στο σχολείο. Αυτός λοιπόν πρωτοστατεί στις κινητοποιήσεις για καλύτερη παιδεία και για ψυχολογική πίεση στο σχολείο. Αλήθεια ποιος έχει την ψυχολογική πίεση;

    Μας καλεί ό σχολικός σύμβουλος των καθηγητών από το υπουργείο και μας λέει:

    Μην ζορίζετε τα παιδιά. Ότι πάρουν. Αν πάρουν καλώς αν όχι κακό του κεφαλιού τους.

    Αυτό για μένα σημαίνει απλά «παιδότοπος».

    Με το ότι πάρουν φτάσαμε να μην ξέρουν να γράφουν, να συλλαβίζουν στην ανάγνωση και όταν γράφουν πάλι να χρησιμοποιούν σφηνοειδή γραφή και ασυνάρτητα, ανορθόγραφα και αυτό είναι επίπεδο λυκείου! Να μην αναφέρουμε  το επίπεδο των γενικών γνώσεων, ιστορίας, γεωγραφίας και άλλα! Αυτό μπορεί να το καταλάβει κάποιος μόνο αν πάρει γραπτά από διαγωνίσματα στα χέρια του.

    Και το ωραίο. Πας μια μέρα και λές δεν θα κάνουμε μάθημα σήμερα. Ας συζητήσουμε λοιπόν κάτι που σας ενδιαφέρει. Εκεί να δεις τι γίνεται; Ακούς : τώρα ρε δάσκαλε συζήτηση θα ανοίξουμε. Αφήστε μας να βγούμε έξω ή να κοιμηθούμε!

    Αυτοί όμως ήταν πρώτοι στις κινητοποιήσεις για καταπίεση και δωρεάν παιδεία.

    Δεν θα έφταναν τρείς μέρες να γράφω τα «ωραία» τραγικά για μένα των σχολείων.

    Σε κάθε ευκαιρία όμως θα αναφέρω και κάτι!    


    vero
    18.12.2008, 00:22

    σωστός ο fotis70! Εχει δίκιο! Αυτοί χρειάζονται ξύλο! Χωρίς πλάκα! Το βλέπω και εγώ με την μάνα μου στο δημοτικό, που της αντιμιλούν και μου λεεί η μάνα μου, εκεινη την ώρα θα θελα να τους έριχνα μια φάππα να φέρει το μυαλό, αλλά δεν επιτρέπετε! Γιατί όπως λέμε το ξύλο βγήκε απο τον παράδεισο!


    Zefuros
    18.12.2008, 11:50

    Παράθεση:

    Το μέλος noizreduction στις 17-12-2008 στις 13:30 έγραψε...

    Απο το γεγονος πως καμια κυβερνηση μετα απο το 85 ( ε, τωρα εαν πεφτω 1-2 χρονια εξω, συγχωρουμαι ) δεν συγκεντρωσε πανω απο 55% του ελληνικου λαου.

     

    Μου κανει εντυπωση βεβαια πως σε ενα θεμα που μιλαει για εκπαιδευση κι απο ενα ολοκληρο post μου εσυ επικεντρωθηκες σε αυτο το στοιχειο μονο. {#emotions_dlg.whistling} Εαν ενδιαφερομασταν για την κοινωνια, με τον ιδιο τροπο που ενδιαφερομαστε για την πολιτικη, τοτε θα ειχαμε λυσει πιο γρηγορα τα προβληματα της ( απολυοντας γενιες αχρηστων πολιτικων )



    Καμία κυβερνηση μετά την μεταπολίτευση δεν πήρε την απόλυτη πλειοψηφία του 55% που αναφερεις. Απλά ενα σχολιάκι για να ξερεις την επομενη φορά


    noizreduction
    18.12.2008, 12:20

    Παράθεση:

    Το μέλος fotis70 στις 17-12-2008 στις 22:08 έγραψε...

    Δοκιμάσατε ή βρεθήκατε ποτέ στην έδρα για να διδάξετε; Κάποιοι πάλι κάνουν όνειρα και το πώς θα διδάξουν αλλά δεν ξέρουν τι θα βρούν μπροστά τους!

    Επειδη ημουν κι εγω ενας απο αυτους που κατηγορησαν τους καθηγητες ( στο συνολο τους ομως κι οχι κατα επιμερους μοναδες ), θα πω πως επι 7 χρονια κανω ιδιαιτερα σε αντιστοιχους μαθητες ( που χρειαζονται βοηθεια για να καλυψουν τα κενα του..συστηματος! ) και επι 3 χρονια βρεθηκα σε ιδιωτικο σχολειο ως μουσικος ( αυτο σημαινει ακομα πιο σφιχτη πολιτικη για την ελευθερια του καθηγητη/δασκαλου ). Οποτε δεν απεχω απο την εκπαιδευση ουτε μιλαω εκ του ασφαλους.

    Σιγουρα δεν εχω την εμπειρια που εχετε εσεις, ομως εχω την εμπειρια μαθητων με καθηγητες των ΕΠΑΛ που απλως "ξυνονται" ( και κατα δικη τους ομολογια απεναντι στα παιδια ) αποφευγωντας να κανουν ακομα και το βασικο ρολο τους.

    Εχω την εμπειρια καθηγητων Λυκειου που ελεγαν "a/0=0" επειδη το λυσαρι το ειχε λαθος ( και βεβαια ποσο σεβασμο μπορεις να εχεις σε εναν τετοιον ανθρωπο ). Την εμπειρια Λυκειαρχη σε λυκειο της Ν.Σμυρνης που βγηκε μαινομενος απο το γραφειο του φωναζοντας προς το μερος μου "Αει γαμησου ρε τσογλανι που θες να φυγεις κιολας" επειδη εκανα το λαθος να υποφερω απο τροφικη δηλητηριαση ( ξινισμενο γαλα :D ) και ζητησα να φυγω απο την πρωτη ωρα! Ισως επειδη ειχα την ηθικη να μη κανω κοπανα οπως εκανε ο μεσος ορος του σχολειου.

    Εχω την εμπειρια Γυμνασιαρχη μαθητη μου να λεει με ανεση στη μανα του "Ε και να μεινει, εμεις ειμαστε εδω για κανενα ιδιαιτερο".

     

    Ομως απο την αλλη εχω την εμπειρια καθηγητη ποιυ φωναξε σε συναδελφο του "Εισαι αχρηστος να κρινεις τους μαθητες σου" και στη συνεχεια το συνδικαλιστικο οργανο των καθηγητων να τον κυνηγαει επειδη εβρισε..."φιλαρακι" τους.

    Εχω επισης εμπειρια απο δασκαλο δημοτικου που ακομα καταφερνει να μαζευει τους παλιους μαθητες για "ποτακι με τονπ αππου" οπως λεει ο ιδιος...Και ο οποιος εκδιωχθηκε απο το σχολειο μας επειδη τολμησε να πει στο διευθυντη ( εναν παππου ανω των 55 χρονων οταν πηγαινα εγω ) πως ή θα κανει τη δουλεια του ή θα τον αναφερει... Παλι ο συνδικαλιστικος δακτυλος!

     

    Οποτε μην λεμε πως παντα φταιει το συστημα, εφοσον το συστημα ειμαστε εμεις fotis. Εμεις καναμε ετσι τα παιδια και τα παιδια πατησαν πανω στην αδυναμια μας να προσφερουμε μια ουσιαστικη παιδεια! Μετατρεψαμε τα τεχνικα λυκεια σε χωνευτηρι νεων που εισαγονται απλως γιατι....πρεπει να πανε καπου!

    Αληθευει ή δεν αληθευει πως υπαρχει η γνωστη μετακυλιση του προβληματος απο το Δημοτικο στο Γυμνασιο και απο το Γυμνασιο στο Λυκειο;

     

    Κινδυνευει και η σωματικη ακεραιοτητα των....δασκαλων απο τα παιδια δημοτικου;

     

    Αυτα ειναι φτηνες δικαιολογιες για οποιον δεν μπορει να ειναι αξιος να υπηρετησει το υψιστο αξιωμα της εκπαιδευσης! Και δεν αναφερομαι σε σενα fotis, αλλα γενικα για την κατασταση που επικρατει στην ελληνικη εκπαιδευση! Οτνα τα παιδια απο το δημοτικο βγαινουν Ουνοι και απο το Γυμνασιο Μογγολοι, τοτε το Λυκειο ειναι πεδιο μαχης για ολους! Αλλα ποιος θα μπορεσει να ελεγξει την κατασταση οταν απο τη μια υπαρχει η απειλη του υπουργειου και απο την αλλη η απειλη των καλοβολεμενων συνδικαλιστων;

     

    Zefuros αν και μικροτερος, ξερω να διαβαζω, Δες εδω για την ιστορια των εκλογων! Το 1974 η ΝΔ παιρνει  54,37%. Εκανα λαθος ως προς το ποσοστο για τις εκλογες μετα το 90 με τον Παπανδρεου επι ΠΑΣΟΚ ομως!


    Zefuros
    18.12.2008, 13:58

    Παράθεση:

    Το μέλος noizreduction στις 18-12-2008 στις 12:20 έγραψε...

    [Zefuros αν και μικροτερος, ξερω να διαβαζω, Δες εδω για την ιστορια των εκλογων! Το 1974 η ΝΔ παιρνει  54,37%. Εκανα λαθος ως προς το ποσοστο για τις εκλογες μετα το 90 με τον Παπανδρεου επι ΠΑΣΟΚ ομως!



     

    Εγω το ξερω. Εσυ εγραψες για 55%   (54,37<55).


    noizreduction
    18.12.2008, 14:04

    Ανεφερα το λαθος μου Zefuros. Και το 54.37% ειναι κοντα στο 55%. Εαν θες δηλωνω και σε αυτο λαθος, μιας και ειναι μαθηματικα, ομως η ουσια παραμενει μια. Πως η Δημοκρατια που βιωνουμε ειναι καθαρα Δημοκρατια μειοψηφιας και δεν νομιζω πως αμφισβητειται αυτο.

     

    Ωρα να επαναλαβω και την απορια μου ξανα.

    Σε θεμα που αφορα την παιδεια, κολλησαμε παλι στη πολιτικη? {#emotions_dlg.whistling} Εαν πραγματικα νοιαζομασταν για τν κοινωνια οσο για τις πολιτικες μας αγωνιες, τοτε θα ειχαμε λυσει πολλα προβληματα ( το ξερω πως επαναλαμβανομαι, ομως η επαναληψη ειναι η μητερα της μαθησεως...ισως και της κοινωνικης π-αθησεως που βιωνουμε )

    Θα ημουν περιεργος να ακουσω και τη δικη σου αποψη για τη παιδεια μας. Εκτος εαν κυνηγας ολο το forum για πολιτικα δεδομενα ( και λαθη στην περιπτωση μου ). Η γραφειοκρατια καταστρεφει την κοινωνια και την παιδεια μας..Εαν θες να μαλωσουμε για νουμερα, ευχαριστως..Αλλα οχι σε θεμα που αφορα την παιδεια!
    -----------------
    Dreamcatcher Music DreamCatcher

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : noizreduction στις 18-12-2008 14:05 ]

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : noizreduction στις 18-12-2008 14:08 ]


    liopesiotis
    18.12.2008, 14:14

    Όταν κάθε σχολική χρονιά η ύλη των μαθημάτων πηγαίνει προς τα πίσω, δλδ  φέτος αυτά που διδάσκουν στην  πέμπτη δημοτικού, του χρόνου θα τα διδάσκουν για την τετάρτη δημοτικού  και όταν το ίδιο γίνεται και στο γυμνάσιο και λύκειο, τι στο καλό θα κάνουν οι μαθητές κάποια στιγμη;   Θα κλατάρουν.   


    noizreduction
    18.12.2008, 14:23

    Παράθεση:

    Το μέλος liopesiotis στις 18-12-2008 στις 14:14 έγραψε...

    Όταν κάθε σχολική χρονιά η ύλη των μαθημάτων πηγαίνει προς τα πίσω, δλδ  φέτος αυτά που διδάσκουν στην  πέμπτη δημοτικού, του χρόνου θα τα διδάσκουν για την τετάρτη δημοτικού  και όταν το ίδιο γίνεται και στο γυμνάσιο και λύκειο, τι στο καλό θα κάνουν οι μαθητές κάποια στιγμη;   Θα κλατάρουν.   



     

    Απολυτως σωστο! Το βιβλιο Φυσικης της Β Γυμνασιου εκανε καποτε Οπτικη, Θερμοτητα και Μαγνητισμο. Φετος κανει Κινητικη, Δυναμεις, Ενεργεια...Δηλαδη την υλη της Γ Γυμνασιου της περσινης! Ηδη απο περσι η Οπτικη δημιουργουσε προβλημα στα παιδια...Φανταστειτε τι γινεται οταν στη Β Γυμνασιου τους μιλαει για Δυναμεις κι αορατα πραγματα που καλυπτουν τον κοσμο μας!

     

    Εμεις και ο Χαρυ Ποττερ


    Zefuros
    18.12.2008, 14:32

    Φιλε/η μου,

    Καταρχήν να δημειώσω πως ειναι μάλλον αστοχο ερώτημα περί κολλήματος στην πολιτική. Κανένα κόλλημα στην πολιτική δεν εχω. Ουτε φυσικά κυνηγάω το φορουμ.

    Για να το πάμε απο την αρχή, εγραψες ενα σημαντικό κειμενο για την παιδεία, και εγω πιάστημα απο ενα μικρό κομματάκι του, το οποίο μάλιστα ηταν και ψιλοάσχετο από το γενικότερο περιεχόμενο. αναφέρομαι φυσικά στο θεμα "Κυβερνήσεις πλειοψηφίας", δηλαδή για κυβερνήσεις που να εχουν λάβει ανω του 50% του κόσμου. Πολύ απλά, σου εκανα μια διορθωση.

    Εχουν τόσα, μα τόσα προβλήματα τα σχολεία και γενικότερα η εκπαίδευση. Κανείς δεν θα διαφωνήσει με αυτό. Όπως επίσης - και εδω συμφωνουμε - πως για αυτή την κατάσταση δεν φταίει μονάχα μια πλευρά, αλλά ολοι, σε διαφορετικό βαθμο ο καθένας. Φταίνε και οι Κυβερνήσεις, φταίνε και οι καθηγητες, φταίνε και οι συνδικαλιστλές, φταίνε και οι γονείς, φταίνε και οι μαθητές.

    Φταίνε οι Κυβερνήσεις που - αναμεσα στα άλλα - εχουν φτιάξει ενα σχολείο - εξεταστικο κεντρο

    φταίνε οι καθηγητές, που σε μεγάλη πλειοψηφία - φυσικά οχι ολοι - εχουν καταντησει απλοι δημοσιοι υπάλληλοι

    φταίνε οι συνδικαλιστές, που στο ονομα των πολιτικών σκοπιμοτήτων ενεργουν ενάντια στο συμφέρον της εκπαίδευσης

    Φταινε οι γονείς, που δεν δινουν παραδειγματα και αγωγη στα παιδια τους

    Φταίνε οι μαθητές, που κανουν κατάληψη για την ελλειψη υλικοτεχνικής υποδομής, και πάνε και σπάνε τα εργαστηρια του σχολείου.

    Πολλά φταίνε. Και μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν. Ο καθένας όμως μπορεί να βάλει το λιθαράκι του.

     

     


    rompa
    18.12.2008, 15:00

    Καλό θα ήταν η παιδεία να ήταν ανεξάρτητη των κομμάτων και της πολιτικής και κάθε φορά που αλλάζει το κυβερνόν κόμμα να μην ξεσπάει στην παιδεία και μάλιστα όπως προανέφερα ... μόνο στον τομέα των ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ !

    Επίσης θα ήθελα να αναφερθώ στους καθηγητές - δασκάλους . Δεν έχεις πάντα το διαθέσιμο χρόνο αλλά και υλικό για να κάνεις όσα θέλεις . Επιπλέον υπάρχει αναλυτικό πρόγραμμα από το οποίο δεν μπορείς να ξεφεύγεις πολύ κυρίως στις ανώτερες βαθμίδες . Υπάρχουν σίγουρα καθηγητές που έχουν κουραστεί και μάλλον δεν θα έπρεπε να είναι σε αυτές τις θέσεις αλλά να επισημάνω ότι υπάρχουν επίσης και πολλοί ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΙ νέοι άνθρωποι , με όρεξη να προσφέρουν πολλά αλλά ο αναθεματισμένος ΑΣΕΠ τους κρατάει μακριά από τα σχολεία . Το ότι δεν διορίζεσαι γιατί δεν περνάς σε αυτόν τον διαγωνισμό δεν σημαίνει ότι είσαι ανίκανος να διδάξεις ή δεν έχεις τις γνώσεις . Αρκεί κάποιος να δει κάποια θέματα του διαγωνισμού . Επίσης σε κάποιες ειδικότητες ο κορεσμός είναι τέτοιος που για να διοριστείς ανγκάζεσαι να δίνεις εξετάσεις χρόνια ... Πόσες φορές πια να σου αμφισβητήσουν το πτυχίο σου ? Δεν σημαίνει τίποτα ότι το πήρες .. Κάποιοι έχουν χρόνια πείρα σε φροντιστήρια , μεταπτυχιακά , τίτλους ... ε πότε αυτοί οι άνθρωποι θα είναι κανοί να διδάξουν?

    Παράλληλα ως προς τα μαθήματα, νομίζω ότι θα ήταν χρήσιμο να υπάρξουν κάποια μαθήματα περισσότερο εργαστηριακής φύσης και όχι στη στείρα απομνημόνευση . Η εργασία ανά ομάδες έχει αρχίσει και εφαρμόζεται στο δημοτικό όπου γενικά υπάρχει μια νέα τάση πιο μαθητοκεντική - ομαδοσυνεργατική . Και το περίεργο ? Σε κάποιους γονείς αυτό φαίνεται περίεργο και κάνουν παρατηρήσεις στους δασκάλους γιατί δεν βάζουν τα παιδιά να μαθαίνουν "Απ' έξω" "Κανόνες" ...