ελληνική μουσική
    524 online   ·  210.826 μέλη

    Πώς φαντάζεστε το ιδανικό σχολείο;

    StavmanR
    06.02.2009, 15:06

    Παρατήρηση επί του θέματος: Άλλο "σχολείο" κι άλλο "σχολή" στη σύγχρονη γλώσσα. Η συζήτηση στρέφεται προς τα πανεπιστήμια, στρεβλώνοντας το δηλωμένο θέμα. Επίσης, η απαξίωση του λόγου του συνομιλητή δεν ενδυναμώνει τις δικές μας θέσεις, ούτε και μας δικαιώνει.

     

    Γενικά και μεταφορικά, "σχολείο" αποτελεί η ίδια η ζωή με όλες τις εκφάνσεις τις. Κι εδώ μέσα περνά ο καθένας ένα ιδιότυπο "σχολείο", μαθαίνει και διδάσκει, όχι με τη μορφή της οργανωμένης γνώσης, αλλά κυρίως με τη εκείνη της ελευθερίας και έκφρασης του λόγου. Μιας ελευθερίας που αν δεν αυτοπειθαρχεί, θεματολογικά και εκφραστικά, καταλήγει ανελευθερία. Οι φασισμοί,ρατσισμοί, φανατισμοί πάντα πηγάζουν από την ασυδοσία της κοινωνίας, δηλαδή παράγονται εκ των έσω. Γι' αυτό κι έκανα αναφορά στην οικογένεια: διότι αποτελεί το σπουδαιότερο και σημαντικότερο "σχολείο" στη ζωή του ανθρώπου, που τον προετοιμάζει να συμμετέχει στο σχολείο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (κι όχι παιδείας), ως ένα αυτοπειθαρχημένο* και προετοιμασμένο μέλος.

     

    *Η πειθαρχία (πείθω-αρχή) προϋποθέτει την ύπαρξη αρχών. Άνθρωπος χωρίς αρχές (ιδανικά) είναι άνθρωπος χωρίς πειθαρχία, δηλαδή άναρχος. Η αυτοπειθαρχία είναι η χωρίς εξωτερική παρέμβαση οργάνωση και υπηρεσία των αρχών μας και ανώτερη μορφή πειθαρχίας. Εδώ βέβαια, κολλά και το θέμα των "αναρχικών", οι οποίοι εφόσον έχουν και υπηρετούν ιδανικά (αρχές) οποιασδήποτε μορφής, δεν μπορεί να είναι αναρχικοί, αλλά είναι άλλο θέμα και θα μπλέξουμε.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 06-02-2009 15:08 ]


    noizreduction
    06.02.2009, 15:25

    Παράθεση:

    Το μέλος NikosRoman στις 06-02-2009 στις 15:01 έγραψε...

    Η ηλικια μου ειναι αυτη που με παροτρυνει να λεω στους πιο νεους να πολεμησουν για τα ιδανικα τους.Οποιος γνωριζει σαν και εσενα πως εχει η κατασταση σε αυτην την χωρα και αναγνωριζει που παει το πραγμα ειναι  ανεπιτρεπτο να κατηγορει αλλους για τα πολιτικα τους πιστευω.Ειμαστε ολοι μαζι στα χαρακωματα γιατι αυτοι που ερχονται μετα απο εμας ,θα μας καθαρισουν εαν εμεις δεν εχουμε να δειξουμε εργο.Και εκει ειναι η διαφωνια μου μαζι σου.Κανε κατι αλλα μην με κρινεις που σκεφτομαι,εστω και ετσι.Πες μου τον δικο σου τροπο να τον δεχτω η να διαφωνησω σε αλλο επιπεδο.Μην λες αυτα που ολοι ξερουν.

    Σορυ για τον χαρακτηρισμο αλλα και εσυ ησουν αιχμηρος απεναντι σε αλλους.



     

    Τοσο καιρο στα "χαρακωματα" δεν αντιληφθηκε κανεις πως η πραγματικη αλλαγη γινεται μεσα στις ταξεις; Μεσα στα μυαλα των παιδιων;

    Η μαθηση και η δημιουργια συνειδητων πολιτων δεν ειναι κατι που αποκταται μεσα στο δρομο, αλλα μεσα στις ταξεις.
    Οταν η καθε αυτονομη μοναδα προσφορας παιδειας ( οι καθηγητες, οι δασκαλοι, οι νηπιαγωγοι ) αντιληφθει πως ασκει μεγιστο λειτουργημα ( ανωτερο και απο το λειτουργημα της υγειας ), τοτε θα μπορεσουμε να αξιοποιησουμε ολες τις δυνατοτητες που προσφερει το υπαρχον συστημα ωστε να δημιουργησουμε γενιες παιδιων με συνειδηση και κοινωνικη αντιληψη.

     

    Τοσο καιρο το συστημα δεν εχει υποκυψει σε καμια πορεια, σε κανενα αγωνα και σε καμια μουτζα. Μηπως πρεπει αυτη η τακτικη να αλλαξει; Μηπως το συστημα ειναι τελικα πιο ευαλωτο απο το εσωτερικο του πυρηνα παρα απο την εξωτερικη αμυνα του ( κυριως η εκτελεστικη εξουσια, δικαστικο και αστυνομικο μερος );

    Αυτες ειναι οι θεσεις μου και τις εξεφρασα πολυ πιο πανω.

    Δεν προσβληθηκα απο το χαρακτηρισμο βλαξ. Μπορει και να ειμαι. Ελευθερη και δημοκρατικη κοινωνια εχουμε, αρα αναμεσα στους βλακες υπαρχουν κι ορισμενοι εξυπνοι.

     

    Απο εκει και περα, επειδη μιλαμε για την Παιδεια, υποστηριζω εντονα τη θεση μου πως δεν πρεπει να υπαρχουν πολιτικοποιημενα παιδια στην ηλικια των 15-16-17 χρονων. Γιατι οπως καποιοι μιλανε για θρησκευτικο προσηλυτισμο, ετσι κι εγω μπορω να κατηγορησω οσους ανακατευονται με τετοιες ηλικιες ως πολιτικους προσηλυτιστες!

     

    Και δε ξερω τι ειναι χειροτερο πραγματικα...Η χαζομαρα και η μετρια εκπαιδευση ή η πολιτικοποιηση και η επιμονη στρατευση ενος μυαλου..

     

     


    StavmanR
    07.02.2009, 17:24

    Ένα χαρακτηριστικό άρθρο που ανταποκρίνεται σε γενικές γραμμές στο πώς αντιλαμβάνομαι την παιδεία, τυπώθηκε στη σημερινή Ελευθεροτυπία, για όποιον επιθυμεί να διαθέσει 2 λεπτά.

     

    "Παραπαιδεία" από τον ΕΥΓΕΝΙΟ ΑΡΑΝΙΤΣΗ

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 07-02-2009 17:31 ]


    vero
    07.02.2009, 21:07

    συμφωνω με το πάραπανω άρθρο.... αλλα αφυπνιση χρειάζεται και απ όλους τους πάραγοντες που ασχολουνται με την παιδεία.....


    fotis70
    08.02.2009, 12:04

    Παράθεση:

    Το μέλος StavmanR στις 07-02-2009 στις 17:24 έγραψε...

    Ένα χαρακτηριστικό άρθρο που ανταποκρίνεται σε γενικές γραμμές στο πώς αντιλαμβάνομαι την παιδεία, τυπώθηκε στη σημερινή Ελευθεροτυπία, για όποιον επιθυμεί να διαθέσει 2 λεπτά.

     

    "Παραπαιδεία" από τον ΕΥΓΕΝΙΟ ΑΡΑΝΙΤΣΗ

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 07-02-2009 17:31 ]



    Συμφωνώ με το κείμενο αλλά μόνο ως την διαπίστωση! Από εκεί και μετά τι; Τα ίδια αυτά ΜΜΕ είναι υπεύθυνα για αυτήν την κατάντια της σημερινής κοινωνίας.

    Ποιοι ήταν αυτοί που πέρασαν αυτήν την λογική της ισοπέδωσης και της δήθεν δημοκρατικής συνείδησης που έλειπε από την κοινωνία της προηγούμενες εποχές;

    Ποιοι ήταν αυτοί που στιγμάτιζαν – και συνεχίζουν να το κάνουν – κάθε άνθρωπο που ήθελε  να διατηρήσει της αξίες της Πατρίδας, της θρησκείας και τις οικογένειας και να του προσάπτουν ιδεολογικές ταμπέλες; Λες και αυτές οι αξίες γεννήθηκαν μέσα σε συγκεκριμένα πολιτικά ρεύματα και δεν προϋπήρχαν.

    Ο νεογκεμπελισμός σε όλο του το μεγαλείο!

    Δεν μας είπε μόνο ο γράφων το άρθρο από πού μπορεί κάποιος να αντλήσει αυτές τις αξίες έτσι ώστε να τις μεταδώσουμε τουλάχιστον στην επόμενη γενιά.

    Και κάτι τελευταίο!  Ο αρθογράφος - αν δεν είναι – δείχνει τουλάχιστον ρατσιστής με τους ομοφυλοφίλους, του χωρισμένους, τους ανθρώπους που είναι δικαίωμά τους να παίρνουν βιάγκρα, τις γυναίκες που κάνουν καισαρική και τεχνική γονιμοποίηση. Μάλιστα.

    Έχουμε δημοκρατία και ο κάθε ένας έχει δικαίωμα να κάνει ότι θέλει και όπως το θέλει! Όταν δεν σε ενοχλώ την ζωή μου θα την κάνω ότι θέλω! Για ποιες αξίες μιλάμε τώρα; Αν θέλω να πνιγώ είναι δικαίωμά μου!

    Μάθαμε τώρα όλοι το παραμύθι των Αξιών! Φωνάζουμε στην τηλεόραση ότι τα παιδιά μας δεν έχουν ιδανικά. Να τα κάνουν τι; Τα ιδανικά δεν σου δίνουν δουλειά!

    Ούτε σε κάνουν πλούσιο, ούτε μοντέλο, ούτε ηθοποιό, ούτε δημοσιογράφο!

    Τα ιδανικά είναι για τους αφελής, τους ξεπερασμένους, τους ( πατρίδα θρησκεία οικογένεια)!

    Σταύρο ελπίζω να καταλαβαίνεις το ύφος μου!

    Είναι πραγματικά εξοργιστικό να ακούς αυτούς που γκρέμιζαν τόσα χρόνια να διαμαρτύρονται για την εικόνα και  τα ερείπια αυτής της κοινωνίας!  

     


    StavmanR
    08.02.2009, 14:38

    Φώτη, δεν έχω λόγο φυσικά να απολογηθώ εκπροσωπώντας τον αρθρογράφο. Μόνο να αποσαφηνίσω πως δεν με εκφράζει πλήρως το κείμενο, αλλά στο γενικό του νόημα, όπως προλόγισα στην παράθεση του άρθρου.

     

    Οι απόψεις σου περί υπαιτιότητας των Μ.Μ.Ε. είναι σεβαστή και κοινά αποδεκτή. Όμως, δεν μπορούμε να αρνηθούμε ότι παντού υπάρχουν φωνές και συνειδήσεις αντίστασης. Σε αυτό το πλαίσιο, δεν κρίνω μαζικά τους δημοσιογράφους, αλλά διαβάζω και αποδέχομαι ή απομονώνω ανάλογα με εκείνα που εκείνος εκφράζει.

     

    Θεωρώ πως όλοι μας γκρεμίζουμε την κοινωνία, κι όχι μόνο τα Μ.Μ.Ε.. Είμαστε φυγόπονοι, γι' αυτό και αναθέτουμε την κηδεμονία των παιδιών στα ΜΜΕ. Αλλά είναι μεγάλο θέμα που παρεκτρέπει το παρόν.


    margot
    08.02.2009, 18:39

    Ήρθε πριν λίγο καιρό στα χέρια μου μία επιστολή 11χρονης μαθήτριας προς τη δασκάλα της. Η συνάδελφος θεωρείται από τις πολύ αυστηρές δασκάλες, τόσο σε θέματα πειθαρχίας όσο και βαθμολογίας. Σε καμία των περιπτώσεων δηλαδή δεν είναι από εκείνους που "χαϊδεύουν τα αυτιά των μαθητών" Διαβάστε τι έγραφε η μικρή:

    "Σας θεωρώ και είστε στ΄αλήθεια η δεύτερη μητέρα μου και η καλύτερή μου φίλη. Σας αγαπάω όχι μόνο επειδή μας διδάσκετε έξοχα αλλά επειδή μας κάνατε να νιώσουμε ελεύθεροι στο μυαλό αλλά και στην καρδιά μας"

    Όταν όλοι οι μαθητές θα μπορούν στο σχολείο να νιώθουν ελεύθερα πνεύματα και καρδιές τότε θα υπάρξει το ιδανικό σχολείο.

    Υ.Γ. Το απόσπασμα δημοσιεύεται μετά από άδεια της μαθήτριας και της εκπαιδευτικού


    fotis70
    09.02.2009, 09:02

    Παράθεση:

    Το μέλος StavmanR στις 08-02-2009 στις 14:38 έγραψε...

    Φώτη, δεν έχω λόγο φυσικά να απολογηθώ εκπροσωπώντας τον αρθρογράφο. Μόνο να αποσαφηνίσω πως δεν με εκφράζει πλήρως το κείμενο, αλλά στο γενικό του νόημα, όπως προλόγισα στην παράθεση του άρθρου.

     

    Οι απόψεις σου περί υπαιτιότητας των Μ.Μ.Ε. είναι σεβαστή και κοινά αποδεκτή. Όμως, δεν μπορούμε να αρνηθούμε ότι παντού υπάρχουν φωνές και συνειδήσεις αντίστασης. Σε αυτό το πλαίσιο, δεν κρίνω μαζικά τους δημοσιογράφους, αλλά διαβάζω και αποδέχομαι ή απομονώνω ανάλογα με εκείνα που εκείνος εκφράζει.

     

    Θεωρώ πως όλοι μας γκρεμίζουμε την κοινωνία, κι όχι μόνο τα Μ.Μ.Ε.. Είμαστε φυγόπονοι, γι' αυτό και αναθέτουμε την κηδεμονία των παιδιών στα ΜΜΕ. Αλλά είναι μεγάλο θέμα που παρεκτρέπει το παρόν.



    Σταύρο, μάλλον δεν κατάλαβες.

    Δεν ζήτησα να απολογηθείς για τίποτα! Για αυτό είπα: ελπίζω να καταλαβαίνεις το ύφος μου.

    Σαφώς και υπάρχουν φωνές δημοσιογράφων και άλλων με συνείδηση! Όμως πρέπει να είναι καταξιωμένοι, γιατί ένας νέος - που θέλει να κάνει καριέρα - δεν θα τολμούσε ποτέ  να έχει διαφορετική άποψη από αυτήν που έχουν σαν γραμμή τα κυριότερα ΜΜΕ.

    Λες ότι δεν φταίνε μόνο αυτοί αλλά και εμείς! Συμφωνώ απόλυτα γιατί σε άλλη συζήτηση έγραψα ότι είμαστε μια εγκληματική  γενιά γονέων όμως αυτό δεν αναιρεί  ότι φταίνε και τα ΜΜΕ.

    Εγώ επικεντρώνομε στην  υποκρισία και στην διγλωσσία τους. Π.χ παρουσιάζουν την πίστη των ανθρώπων σαν το όνειδος του σύγχρονου πολιτισμού που θέλει να πάει μπροστά την στιγμή που αφιερώνουν χώρο και χρόνο σε εφημερίδες, περιοδικά και εκπομπές για τις αστρολογικές προβλέψεις.

    Βρίσκουν τα κακώς κείμενα της κοινωνίας μας – όσα μας βολεύουν κατά περίσταση – κατακεραυνώνουν – τους υπαίτιους αλλά δεν προτείνουν λύσεις, γιατί το δύσκολο εκεί είναι! Παρουσιάζουν ένα θέμα με τέτοιο τρόπο που ο καθημερινός άνθρωπος – που δεν έχει τον χρόνο, την γνώση, το υπόβαθρο για να φιλτράρει – σχηματίζει λανθασμένη εικόνα. Και σε εμένα έχει συμβεί αυτό!

     Θυμάμαι σε κάποιες κινητοποιήσεις μας όταν σπούδαζα ήρθαν τα κανάλια πήραν πλάνα και μας ρωτούσαν αν θα κάνουμε «ντου» στα ΜΑΤ  που μας περίμεναν. Επειδή δεν έγιναν επεισόδια άλλοι δεν έδειξαν τίποτα και κάποιοι το περάσανε αστραπιαία με δηλώσεις από άσχετους των τριών δευτερολέπτων δίνοντας στον κόσμο την εντύπωση ότι δεν ξέρουμε τι κάνουμε! Τα πραγματικά μας αιτήματα δεν τα άκουσε κανείς και ήταν πολύ σοβαρά!

    Με αυτά οργίζομαι! Ελπίζω λοιπόν να καταλαβαίνεις ότι δεν έχω καμία απαίτηση να απολογηθείς εσύ σε μένα – άλλωστε δεν πρέπει κανένας να απολογείται για τα  πιστεύω  του. Εμείς έτσι και αλλιώς σε γενικές γραμμές συμφωνούμε!         


    StavmanR
    09.02.2009, 15:41

    Φώτη, κατ' αρχήν δεν σε παρεξήγησα και ενόησα πλήρως το ύφος σου. Απλά μου υπενθύμισες να διευκρινήσω κάποια πράγματα σχετικά με το άρθρο.

     

    Δεν είμαστε εγκληματική γενιά, με την άποψη του πρωτόγνωρου και πρωτοεμφανιζόμενου πατρικού-μητρικού εγκλήματος. Είμαστε άλλη μία γενιά που δεν τολμά να κάνει ριζικές αλλαγές, αφήνοντας το ήδη υπάρχον πρόβλημα να διαιωνίζεται, δηλαδή μία από τα ίδια. Κι αν κατηγορούμε τη γενιά των γονέων και των παπούδων μας για λάθος πατρική λειτουργία, είναι πρώτιστα γιατί την βλέπουμε σε εμάς τους ίδιους.

     

    Η καριέρα που σχετίζεται με τα ΜΜΕ αφορά κυρίως τις τέχνες. Βέβαια, ως καριέρα ο καθένας ορίζει διαφορετικό πράγμα, κι εδώ είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι οι περισσότεροι σήμερα ονειρεύονται να ακολουθήσουν καριέρα, όπως την παρουσιάζουν τα ΜΜΕ, κι όχι ότι τα ΜΜΕ εξαναγκάζουν τον τηλεθεατή να ακολουθήσει αυτήν την καριέρα. Πρόκειται για ένα θέμα αντίστασης σε φαντασιακές καταστάσεις. Δεν γνωρίζω προσωπικά πολιτικούς μηχανικούς ή γιατρούς, ή και αγρότες που σχετίζουν την εργασία τους με τα Μ.Μ.Ε., σε θέμα καθαρά του επαγγέλματός τους. Αυτό συμβαίνει μόνο σε θέματα τέχνης, δημοσιογραφίας και κάθε τύπου προβολικής κοινωνιολογίας, όπου το πεδίο είναι "λαμπρό" όσο τα φώτα του στούντιο ή της σκηνής. Κάτω και μακριά από εκείνα, το απόλυτο σκοτάδι. Άλλωστε αυτός είναι ένας από τους λόγους που θεωρώ την επαγγελματική τέχνη και αθλητισμό, έναν από τους πιο "βρώμικους" χώρους της κοινωνικής ζωής. Σε αυτό συμφωνούν και πολλοί εκ των αρχαίων ημών προγόνων (μάλλον εγώ συμφωνώ με αυτούς).

     

    Το πρόβλημα των Μ.Μ.Ε. είναι συμπληρωματικό της έλλειψης παιδείας στο "μέσο" άνθρωπο. Όπου υπάρχουν κενά παιδείας, σπεύδουν οι κάθε τύπου "επικοινωνιολόγοι" να τα συμπληρώσουν τεχνητά. Σε αυτούς περιλαμβάνονται οι "πολιτικοί", οι "δημοσιογράφοι", οι "καλλιτέχνες" κλπ. Γιατί στο βάθος γνωρίζουν ότι η παρανοϊκή φύση του χρήματος τρέφεται μόνο με παράνοια του "μέσου" ανθρώπου.

     

    Σχετικά ,δε , με το φιλτράρισμα των στοιχείων, σε αναλυτική εφαρμογή είναι απλά αδύνατο στη σύγχρονη εποχή, λόγω της ποσότητας και του ρυθμού και απορρόφησής των. Το φιλτράρισμα πρέπει να γίνεται πρωτογενώς κι όχι σε δεύτερο βαθμό. Τί εννοώ; Αν κάποιος σου πει ότι χθες το βράδυ ένα UFO τον απήγαγε και τον επέστρεψε στη δουλειά του, προφανώς θα σταματήσεις να τον ακούς επί τόπου. Αν θελήσεις κάποια στιγμή να ασχοληθείς με το θέμα, θα το κάνεις μόνο εφόσον σου περισσέψει χρόνος από τα σημαντικότερα ζητήματα. Εμείς ασχολούμαστε με τα Μ.Μ.Ε. περισσότερο από ότι ασχολούμαστε με την ίδια μας την οικογένεια, τη γειτονιά, την πόλη κλπ. Το λάθος μας δεν είναι ότι είμαστε απολιτικοποιημένοι, μα αντίθετα γίναμε υπερπολιτικοποιημένοι, με την στρεβλή έννοια ότι απασχολούμαστε με οτιδήποτε εκτός από εκείνα που καθημερινά "αγγίζουμε". Σήμερα ένα παιδί γνωρίζει τον κόσμο πρώτα μέσα από την τηλεόραση κι έπειτα στην πραγματική του μορφή. Είναι φυσικό να πιστεύει ότι ο κόσμος είναι εκείνο που γνώρισε μέσα από την τηλεόραση, κι όταν σκονίζονται τα πόδια του για πρώτη φορά καθώς περπατά στο δρόμο, να μην καταλαβαίνει γιατί η Lara Croft βουτά σε βούρκο και βγαίνει με μαλλί κομμωτηρίου...

     

    Όπως πολύ σωστά επισημαίνουν πολλοί διαννοούμενοι των ημερών μας, πρέπει να κάνουμε ένα βήμα προς την κοινοβιακή ζωή, δηλαδή να επιστρέψουμε -τρόπον τινά- σε μία κατάσταση στην οποία θα νιώθουμε ο ένας τον άλλο και πάλι σε μία αναγκαία μορφή συνύπαρξης. Η αστική ζωή καταρρέει και μαζί της ο αστικός άνθρωπος, δηλαδή εγώ.

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 09-02-2009 15:50 ]


    konvoulis
    22.02.2009, 14:36

    Να περνας πιο ευκολα στο πανεπιστημιο και να εχεις πιο πολλες εκρδομες!!!


    taksidiwths
    11.03.2009, 18:43

    ειχα δει σε μια εκπομπη ενα σχολειο που ξεχασα την χωρα γαμωτο..τελος παντων..οταν το εβλεπα παντως ηθελα να κλαψω.ισως τα παρουσιαζαν πολυπιο ωραια απο οτι ειναι πραγματικα αλλα τι να πω...λοιπον καταρχην υπηρχαν παρα πολλα μαθηματα που μπορουσαν να κανουν οι μαθητες..πχ μουσικη,χορο,ξιφασκια και οτι αλλο μπορειτε να φανταστειτε.ο νεος που κοθραζεται εμ τα πλυωρα μαθηματα που κανει με καποια σαν αυτα σιγουρα θα αναπτερωταν το ηθικο του και ενοιωθε πολυ καλυτερα.συνεχιζω...υπηρχε κουζινα στο σχολειο οπως σε καποια κολεγια τοθ εξωτερικου οπου υπηρχε σπιτικο φαγητο καθε λογης και τραπεζια για να καθονται οι μαθητες και να απολαμβανουν το δειπνο τους...τα μαθηματα που θα εκαναν θα διαλεγαν οι ιδιοι οι μαθητες ποσο επιβαρυμενα θα ηταν το ταδε διαστημα και ποσο το αλλο.δηλαδη απο την π[εριοδο σεπτεμβρη εως ιανουαρη θα ειχα βιολογια μαθηματικα ιστορια αρχαια και φεβριυαριο εως ιουνιο καποια αλλα.ενα παραδειγμα κανω για να καταλαβετε.επισης οι πανελληνιες ενα ηθελες μπορουσες να τις περασεις αν περιοδους παλι.πχ αν εγραφες 6 μαθηματα θα μπορουσες να γραψεις τα 3 τον δεκεμβρη και τα αλλα 3 τον ιουνη και ετσι ο μαθητης δνε θα ηταν τοσο επιβαρυμενος στο διαβασμα.οι καθηγητες αγαπουσαν την δουλεια τους και το περιβαλλονσ το μαθημα ηταν τελειο.οι μαθητες δεν θελανε να τελειωσει το σχολειο κατι που συμβαινει ολο και πιο συχνα σε μαθητες οχι μονο λυκειου αλλα μεχρι και ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ!!! επισης υπηρχε site του σχολειου οπυο ελεγε για καθε μαθητη τις επιδοσεις του τα τεστ του τα διαγωνισματα και γενικοτερα οτι εικονα ειχε στο σχολειο.τελος ΚΑΝΕΝΑ παιδι δεν εκανε φροντιστηριο γιατι πρωτον το μαθημα και ηταν πιο ενδιαφερον και εκανε τον μαθητη να προσεχει στην ταξη και γιατι οι καθηγητες παρεδιδαν το μαθημα με αγαπη και ενδιαφερον αλλα και γιατι υπηρχαν καποιες ωρες εκτος σχολειου οπου γινοντουσαν εξτρα μαθηματα για βοηθεια τνω μαθητων. και ολα αυτα σε ενα δημοσιο σχολειο.αν λοιπον αυτο δεν ειναι το ιδανικο σχολειο τοτε πιο ειναι.συγνωμη αν σας κουρασα.... :)