ελληνική μουσική
    876 online   ·  210.833 μέλη

    Τα Φώτα Σας Για Studio Παρακαλώ

    Skinny
    07.01.2009, 20:20

    Καταρχάς καλησπέρα!

    Λοιπόν....

    Βρήκα πρόσφατα ένα ηχομονωμένο χώρο (πρώην studio) που θα ήθελα να τον κάνω recording studio. Δυστυχώς δεν γνώριζω πολλά πέρι επαγγέλματος γι' αυτό θα ήθελα την βοήθεια των πιο εμπειρων στο θέμα.... τι μηχανηματα πρέπει να αγοράσω! Το μόνο που έχω είναι ένα ζευγάρι Monitor ηχεία Behringer B2031A.

    (Σκοπός μου είναι η δημιουργία ενός studio για ηχογράφηση μόνο φωνητικών)

    Ευχαριστώ προκαταβολικά!


    darbukaboy
    07.01.2009, 23:08

    1)Για τι χρηση θελεις τον εξοπλισμο που θα αγορασεις;Οι φωνες που θα γραφεις θα ειναι τελικη ηχογραφηση για μιξη ή οδηγοι;

    2)Ποσα euros διαθετεις;
    -----------------
    αν θες να μαθεις που θα πας και να σωθεις γυρευεις παιδι να γινεις ματια μου στο μυθο να πιστευεις

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : darbukaboy στις 07-01-2009 23:11 ]


    noizreduction
    07.01.2009, 23:19

    Το πιο σημαντικο ειναι να μας πεις ποσα διαθετεις οντως!


    Skinny
    08.01.2009, 18:21

    Λοιπόν.....

    Φίλε Ηarmonizer, σε ευχαριστώ πολύ για την βοήθεια σου αλλά θα είμουν ακόμα πιο ευγνώμων αν είσουν πιο συγκεκριμένος.

    Φίλε Darbukaboy, η χρήση που θέλω τον εξοπλισμό είναι η ηχογράφηση φωνής όπως ανέφερα. Η ηχογράφηση θα γίνετε στο Cubase SX3. Δε καταλαβαίνω όμως το ερώτημα περι αν θα γίνει η ηχογράφηση για μίξη ή οδηγοι.

     

    + τα 1000 ευρώ είναι περίπου τα όσα μπορώ να διαθέσω.

     

     

     


    noizreduction
    08.01.2009, 19:17

    Εγω θα ηθελα και κατι ακομα.

    1) Εχεις υπολογιστη; Εαν ναι, εχεις καποια συγκεκριμενη καρτα ηχου;

    2) Εχεις καποιο μικροφωνο ηχογραφησης ή θα το αποκτησεις κι αυτο μαζι με το συνολο των χρηματων;

     

    3) Ο χωρος ειναι ηχομονωμενος οπως μας ειπες. Ειναι ομως και κατασκευασμενος με ηχοαπορροφηση; Δηλαδη να μη διαχεεται μεσα ο ηχος και να μην αντανακλαται;


    Skinny
    08.01.2009, 19:43

    Φίλε Noizreduction,

    1) Έχω υπολογιστή και κάρτα ήχου (Creative Emu 0404) η οποία δε μου κάνει γιατί θέλω να έχει μία έξοδο για ακουστικά και μία για ηχεία που δεν βλεπω να ΄χει.

    2) Έχω το Behringer B1 άλλα δεν ξέρω άμα είναι ίκανο για ηχογράφηση ποιότητας demo.

    3) Ο χώρος ήταν studio και από ένα πρόχειρο έλεγχο που έκανα πιστεύω πως παρέχει καλή ηχομόνωση και ηχοαπορρόφηση.

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Skinny στις 08-01-2009 19:45 ]


    darbukaboy
    08.01.2009, 23:45

    Φιλε Skinny να σου εξηγησω τι εννοω.Ο οδηγος που αναφερω ειναι ενας προθαλαμος για το τελικο κομματι,την τελικη ηχογραφηση δηλαδη του κομματιου που θες να γραψεις.Με αλλα λογια ηχογραφεις τον οδηγο(την πρωτη μορφη του κομματιου σου με μια κιθαρα συνηθως και φωνη ή ακομα και κρουστα)και πανω σε αυτον αφου εχεις αποτυπωσει τη δομη του κομματιου ηχογραφεις το τελικο κομματι το οποιο μετα θα παει για μιξη κτλ κτλ.Αυτο το κανεις για να εχεις μια βαση πανω στην οποια θα μπορεσεις να γραψεις πολλες φορες τις ιδεες σου και να καταληξεις σε αυτο που θες.Γι'αυτο σε ρωταω λοιπον αν θα ηχογραφεις για να δημιουργησεις οδηγους ή θα κανεις τελικες ηχογραφησεις.Γιατι συνηθως στο σταδιο των οδηγων δεν χρειαζεται τοσο μεγαλη ποιοτητα ηχου...


    noizreduction
    09.01.2009, 12:33

    Για αρχη θα δηλωσω τι παραμετρους ειχα στην αναζητηση μου:

     

    1) Ανωτατο οριο τιμης τα 1000€

    2) Προσανατολισμενη αγορα προϊοντων που εχουν να κανουν αποκλειστικα με την ηχογραφηση φωνης.

    3) Ολο το στησιμο αφορα μια ψηφιακη πλατφορμα ηχογραφησης, οποτε τα effect που σε ενδιαφερουν ( reverb, delay, chorus, κλπ ) καθως και τα dynamic effect ( compressor, limiter, Noise gate ) θα ειναι μεσα απο το PC/MAC.

    Με βαση αυτα ξεκιναω τις επιλογες:

    1) Προφανως η καρτα σου δεν ειναι ικανη να ανταπεξελθει σε αυτο που ζητας. Βαζοντας υποψιν το γεγονος πως ο πυρηνας της ηχογραφησης σου ειναι ο υπολογιστης, θα πρεπει και η καρτα να ανταποκρινεται ποιοτικα σε αυτο το θεμα.

    Οι δικες μου προτασεις ειναι 2. Η μια ειναι σε πλατφορμα USB2.0 συνδεσης και η αλλη σε πλατφορμα Firewire.

    Για Firewire προτεινω ανεπιφυλακτα μια κλασσικη μορφη στο χωρο, την Motu 8 pre ( 500€ ). Παρολο που εχει πολλα παραπανω στοιχεια απο αυτα που θα ηθελες ( πχ εσυ θελεις μονο μια εισοδο για μικροφωνο ), νομιζω πως η καρτα αυτη ειναι μια επενδυση για το μελλον. Παρεχει απο τους καλυτερους προενισχυτες στην αγορα με την καλυτερη A/D μετατροη που θα βρεις σε αυτα τα χρηματα. Αν υποθεσει κανεις πως η MOTU ειναι μια εταιρια που κυριαρχει στο χωρο των επαγγελματικων ηχογραφησεων, τοτε αυτη η καρτα θα ειναι ο,τι το καλυτερο.

    Για USB2.0 θα προτεινω το μικρο της αδερφακι, την MOTU 828 MKII USB ( 450€ ). Ειναι παρομοιας τεχνολογιας με την Firewire εκδοση, μονο που παρεχει λιγοτερες εισοδους. Θα εχεις ακριβως την ιδια ποιοτητα ομως και στη προενισχυση της, αλλα και στους μετατροπεις αναλογικου/ψηφιακου σηματος.

    Υποψιν, για να τρεξεις και τις 2 καρτες θα χρειαστεις ενα αρκετα δυνατο PC, πραγμα το οποιο θεωρω δεδομενο εφοσουν κινεισαι σε επιπεδο demo ηχογραφησης φωνης. Επισης, καλο ειναι να τις θεωρησεις ως επενδυση για το μελλον ,στην περιπτωση που εκτος απο φωνη θελεις να προχωρησεις και σε ηχογραφησεις οργανων.

    2) Το επομενο βημα ειναι να βρουμε ενα καλο μικροφωνο φωνης. Αυτο ειναι ενα ιδιαιτερα υποκειμενικο θεμα αφου οσοι ασχολουνται με το χωρο ξερουν πως καθε φωνη εχει και το δικο της μικροφωνο. Η αληθεια ειναι πως επι 5 χρονια που ασχολουμαι με το αθλημα δεν καταφερα να βρω το "ιδανικο" μικροφωνο που θα αποδιδει ουδετερα και τις γυναικειες, αλλα και τις αντρικες φωνες. Παρολαυτα, στο χωρο υπαρχουν ορισμενες εταιριες που αξιζουν περισσοτερη προσοχη.

    Μιλωντας παντα για μικροφωνα μεγαλου διαφραγματος, προτεινω τα εξης:

    Rode NT2000 ( 375€) Δημοφιλες μικροφωνο, κυριως ο,τι πρεπει για αντρικες φωνες που τα "σπανε".

    AKG Perception 420 ( 295€ ). Ο μικρος, αλλα οχι και φτωχος, απογονος της σειρας. Προσωπικα μ'αρεσει παρα πολυ σαν ηχος, αν και ξερω πολλους που μουρμουρανε οταν τους μιλας για τη σειρα αυτη. Επιμενω πως ειναι αρκετα ουδετερο σε γυναικειες και αντρικες φωνες. Και κοστιζει λιγοτερο απο ενα tube μικροφωνο. Ακουγεται πολυ καλυτερα απο τα 220 και 120 της ιδιας σειρας.

    Studio PRojects TB1 ( 269€ ). Ενα φτηνο μικροφωνο λυχνιας, το οποιο δινει τη κλασσικη μεσοπριματη χροια σε οποιαδηποτε φωνη "βαλεις" πανω του. Προσωπικα θα ηθελα να το ειχα στην οπλοθηκη μου, ομως η ευαισθησια αυτων των μικροφωνων σε μεταφορες και κακη ποιοτητα ρευματων δεν μου εχει επιτρεψει ακομα την αποκτηση του. Εαν θελεις μια ζεστη χροια στον ηχο σου, τοτε ειναι ο,τι πρεπει!

    3) Pop killer. Ενα εργαλειο που θα σε βοηθησει να μειωσεις τα ενοχλητικα "π" πανω στο μικροφωνο ( ιδιαιτερα στα μεγαλου διαφραγματος ακογυεται εντονα ). Σε συνδυασμο με την καλη τοποθετηση του μικροφωνου, κανει θαυματα. Δεν ειναι αναγκη να παρεις κατι ακριβο, οποτε προτεινω το συγκεκριμενο μοντελο της TBONE ( 20€ ).

    4) Stand μικροφωνου! Εδω την πατανε οι περισσοτεροι. Αγοραζοντας ενα μετριο προς κακο stand κινδυνευεις να δεις το μικροφωνο ( που δε ειναι και ελαφρυ ) πανω στο πατωμα κι εσυ να κλαις στο μνημοσυνο του. Γι'αυτο καλο ειναι να μην κανουμε περικοπες σε τετοιου ειδους περιφερειακα. Προτεινω τη βαση K&M 252 ( 54€ ). Το καλο με τις ακριβες βασεις ειναι πως μπορεις να παραγγειλεις και ανταλλακτικα οποιαδηποτε στιγμη θες. Ιδιαιτερα οι σφιγκτηρες που υποφερουν αρκετα, ειναι παντα ετοιμοι για αντικατασταση.

    5) Καλωδιο Μικροφωνου: Ξερω πως ακουγεται χαζο, αλλα 2/3 ηχογραφησεις πασχουν απο κακη ποιοτητα καλωδιων. Κι ενω ολα τα περιφερειακα ειναι τελεια, τα καλωδια ειτε ειναι τσακισμενα, ειτε εχουν προβλημα. Θα προτιμησεις ενα μικρο σε μηκος και καλο σε ποιοτητα καλωδιο, ωστε να γλυτωσεις ανεπιθυμητα τσακισματα, απωλειες ηχου και μαγνητικες παρεμβολες.  Μια επιλoγη ειναι αυτη της VOVOX 2m ( 74€ ), αλλα εαν ειναι ακριβη για τα γουστα σου, μπορεις να κατεβεις στην COARDIAL 2m ( 39€). Υποψιν πως εαν παρεις το λαμπατο μικροφωνο θα χρειαστεις 2 καλωδια XLR-XLR γιατι το μικροφωνο συνδεεται πρωτα στη δικη του ενισχυση και μετα στην καρτα σου.Γενικα ομως, καλο θα ηταν να προμηθευτεις παραπανω απο 1 καλωδια, στην περιπτωση που συμβει κατι στο πρωτο. Ειναι σωστο να εχουμε 2 ιδια καλοζυγισμενα καλωδια για τις παραγωγες μας.

     

    Ολα αυτα πρεπει να βγαινουν κοντα στα 1000€. Οπως καταλαβες ειναι ακριβο αθλημα η ηχογραφηση και ιδιαιτερα οταν αφορα μονο ενα συγεκριμενο κλαδο. Το καλο που εχεις με ολα αυτα που προτεινω ειναι οτι μπορεις να τα δεις και σαν επενδυση για το μελλον. Εχεις ηδη ενα ηχομωνομενο χωρο με σωστη ηχοαπορροφηση και ισως στο μελλον να θελεις να ηχογραφησεις κι ενα οργανο. Ειναι κριμα να περιοριζεσαι απο μια μικρη καρτα ηχου ή απο ενα μικροφωνο που δεν αποδιδει σωστα λογω χαμηλης τιμης.

     

    Επισης, στην περιπτωση που παρατηρησεις πως ο χρονος αντηχησης μεσα στο χωρο ηχογραφησης ειναι αρκετα μεγαλος και σε περιοριζει κατα τη διαρκεια της ηχογραφησης ( το φαινομενο τουαλετας δηλαδη ), μπορεις να προμηθευτεις προαιρετικα κατι τετοιο, το οποιο τοποθειται σε αλλη βαση μπροστα απο το μικροφωνο κι ετσι περιοριζεις στο ελαχιστο τον ηχο που χανεται στο χωρο και "χτυπαει" το μικροφωνο σου απο την πισω πλευρα.

     

    Ελπιζω να βρεις ακρη με ολα αυτα.