ελληνική μουσική
    605 online   ·  210.844 μέλη

    Η φωνή είναι θέμα ταλέντου ή αποκτάται με την προπόνηση;

    Asgartha
    31.01.2009, 23:03

    Χμ , ωραία όλα αυτά που διαβάσανε τα ματάκια μας.

     

    Σε γενικές γραμμές θα συμφωνήσω με τον Kruger.

     

    Τώρα ως πρός τα καπνίσιμα και τα πόσιμα και το κατα πόσον βλάπτουν την φωνή.

     

    Αυτό που κάνει το καπνισμα είναι το εξής. Στεγνώνει τις χορδές σου πράγμα που σημαίνει ότι χάνουν την ελαστικότητά τους και άρα είναι πολύ πιο ευπαθείς σε τραυματισμούς από την μία , δεν είναι καθόλου αποτελεσματικές από την άλλη διότι η ιδιότητα που κάνει μία χορδή να πάλλεται και άρα να παράγει ήχο είναι φυσικά η ελαστικότητά της.

    Επίσης σου μειώνει τα περιθώρια καλής αναπνοής, και η αναπνοή είναι σημαντική στο τραγούδι.

    Μακροπρόθεσμη βλάβη, αποτέλεσμα γενικότερης κακής χρήσης της φωνής, είναι οι κάλλοι και οι πολύποδες στις χορδές.....

    Εκτός από το τσιγράρο η ότι άλλο καπνίζεται τέλος πάντων το ίδιο ακριβώς για τις χορδές σου κάνει και το αλκοολ.

    Γενικώς αφυδάτωση πολύ κακό πράγμα, για αυτό και όταν κάνουμε μαθηματα φωνής έχουμε πάντα αγγαλιά το μπουκαλάκι μας με το νερό.

     

    Τώρα για τα σχετιζόμενα με το να μην τραγουδάς σε αυτή την περιοδο της ζωής σου εγώ τα ακούω βερεσέ.

     

    Το τραγούδι είναι έκφραση και χαρά της ζωής και δικαίωμα όλων, ακόμη και των φάλτσων.

     

    Βλάβες στις χορδές μας κάνουμε όλοι καθημερινά, είτε μιλάμε ακατάπαυστα, είτε μιλάμε δυνατά, είτε φωνάζουμε, είτε μιλάμε σε άλλον τόνο από αυτόν που είμαστε προορισμένοι.

     

    Συχνό φαινόμενο στα παιδιά της εφηβίας να υιοθετούν πολύ πιο χαμηλές τονικότητες ομιλίας γιατί είναι πιό μάγγικο ας πουμε, βλάπτοντας τις χορδές τους.

     

    Λοιπόν αφωνίες κάνουν οι επργγελματίες τραγουδιστές γιατί είναι καλή ξεκούραση για τις χορδές τους, ειδικά όταν αυτές έχουν υποστεί βλάβες.

    Η απλά δεν τραγουδάνε εν πάσει περιπτώσει παρά μόνο σε συναυλία.

    Η τουλάχιστον δεν τραγουδάνε με πλήρη ένταση φωνής παρά μόννο σε συναυλία.

     

    Ο απλός καθημερινός άνθρωπος δεν εχει ουσιαστικούς λόγους για να τα κάνει αυτά.

     

    Η μεταφώνηση είναι μία περίοδος υπομονής για εσένα, όπου όντως δεν μπορείς να κάνεις μαθήματα, αυτό δεν σημαίνει πως θα σου απαγορευτεί να τραγουδάς σπίτι σου.

     

    Μία φωνή για να τοποθετηθεί σωστά θέλει 4 χρονάκια, και αυτό για τους ανθρώπους με το "ταλέντο".

    Και τί είναι το ταλέντο? Μία θετική γονιδιακή προδιάθεση που σου δίνει ας πούμε ένα μικρό προβάδισμα , τίποτε άλλο.

    Ενα τέτοιο προβάδισμα είναι το να ακούς καλά, και το να μπορείς να αναπαράγεις σωστά και με ακρίβεια τους τόνους -συχνότητες δλδ- που ακούς.

    Κοινώς, εάν δεν είσαι φάλτσος, -ή στη μουσική ορολογία κουφός-, έχεις μεγάλο μέρος του ταλέντου που χρειάζεται η φωνή. Ενα άλλο κομμάτι είναι να μην είσαι άρυθμος, να έχεις ξεχωριστή χροιά που θα είναι αναγνωρίσιμη και φυσικά το να αναπτύξεις σύν τω χρόνω τονική  έκταση και τεχνική.

    Η φωνή δεν είναι 70% ψυχή όπως προείπε κάποιος, το τραγούδι όμως είναι.

    Και τι εννοώ με αυτό.

     

    Εχοντας ξεπεράσει τις τεχνικές δυσκολίες, έχοντας την κατάρτηση για να πατήσεις σωστά πάνω στις νότες είσαι απλά στην αρχή του τραγουδιού.

    Το τραγούδι έχει να κάνει με τα εκφραστικά μέσα και με την μουσικότητά σου, με το τι θα δώσεις σε αυτό.

    Ενα "imagine" ως νότες , όπως δλδ ακούγεται στην πρώτη του εκτέλεση, και η κυρα μαρίκα από απέναντι μπορεί που λέει ο λόγος να το έχει.

    Το τραγούδι πηγαίνει πέρα από την ικανότητα αναπαραγωγής τόνων, και εκεί μπαίνει η ψυχή.

    Είναι το τι έχεις να δώσεις εσύ στο "imagine"?

    Η αλλιώς βίωμα θα το λεγα εγώ.

     

    Γιατί μια χαρά ψυχή έχω (feeling Που λέμε) όταν πάω να τραγουδίσω μια ροκιά, αλλά σε ένα πολυφωνικο ηπείρου κολλώνω.... Ολοι μια ψυχή την έχουμε, τα ίδια μουσικά ακούσματα και βιώματα δεν τα έχουμε όμως όλοι....

     

    Το ψυχή που λέει ο φίλος φαντάζομαι έχει να κάνει και με την ικανότητα του να ξεμπλοκάρεσαι και να αφήνεις να βγαίνουν πράγματα από μεσα σου πάνω στην σκηνή. Η έκθεση είναι ένα μεγάλο εμπόδιο για να ξεπεράσεις.

     

    Τώρα όσο για τους Maiden πού είναι ο πήχης σου , είναι όντως λίγο υψηλός μια και τα τραγούδια τους έχουν μεγάλη έκταση για μία ανεκπαίδευτη φωνή.

     

    Εμένα προσωπικά οι ανδρικές φωνές εκεί ψηλά δεν μου άρεσαν ποτέ, από την άλλη πάλι στην ελλάδα ζούμε και τίγγα στα τενοράκια είμαστε οπότε μέχρι να πάω στην κεντρική αφρική με τους βαρύτονους θα πρέπει να το υποστώ.

     

    Τώρα το ψιλή - μπάσα  φωνή είναι παρεξηγημένο.   Συχνά οι άνθρωποι μπερδέυουν τις τονικότητες με τις χροιές.

     

    Μία γυναίκα μπορεί να έχει μπάσα στην φωνή της, αλλά έχει ψιλη τονικά έκταση ομιλίας ας πούμε συνήθως.

    ΑΥτήν την γυναίκα συχνά την λέμε "μπασα" , αλλά αυτό δεν είναι σωστό.

    Το "μπάσα" στην φωνή της είναι το Equalisation ας το πούμε,,, ακριβώς όπως σε ένα στερεοφωνικό ανεβάζεις πρίμα ή μπάσα ανάλογα με το πως θέλεις να ακούσεις το κομμάτι, χωρίς να αλλοιώνεις την τονική περιοχή, έτσι και σε μία εκπαιδευμένη φωνή.

     

    Το πόσα πρίμα ή μπάσα θα βάλουμε στη φωνή μας, ανεξαρτήτως τόνου, έχει να κάνει με την ανατομία μας (πως είναι τα πνευμόνια σου, η στοματική σου κοιλότητα, το κρανίο σου κ.α), αλλά και με την φωνητική τοποθέτηση, δηλαδή με το ποιο αντηχείο του σώματός μας χρησιμοποιούμε κάθε φορά για να βγεί η φωνή.

    Ολα έχουν να κάνουν με τις αρμονικές που ευνοούνται ανάλογα με τον χώρο του αντηχείου.... Μια βαθεία στηθική φωνή ας πούμε , όπως στις γραμμές του 090, έχει διαφορά με μία οξεία ριννηκή φωνή  όπως στα καρτούν. Ωστόσο και τις 2 αυτές "φωνές" μπορεί να τις έχει η ίδια εκφωνήτρια.

    Συνήθως όταν κοροιδέυουμε ή προσπαθούμε να αναπαραστήσουμε κάποιον, χωρίς να το ξέρουμε αλλάζουμε την τοποθέτησή μας.

    Εγώ θα σου έλεγα να μην αγχώνεσαι γενικά, η φωνή σου θα κάτσει όταν θα είναι η ώρα της....

     

    Οσο για το ταλέντο, προφανώς το έχεις, αλλά και να μην το έχεις ακόμη και τα αυτιά εκπαιδεύονται. Εχω δεί φάλτσους (στο γάμο του καραγκιόζη φάλτσους λέμε ΄τώρα, όχι ηπιες περιπτώσεις) με τον χρόοοοονο να τραγουδάνε σωστά.

    Για αυτό και για εμένα κανένας καθηγητής φωνητικής δεν έχει το δικαίωμα να απορρίψει μαθητή. Απλά θα πρέπει να είναι ειληκρινής μαζί τους και να τους λέει πως δεν ακούνε και ότι θέλουν δουλειά , όπως και ότι δεν μπορούν να έχουν το όνειρο του τραγουδιστή ας πούμε , αλλα το όνειρο του να τραγουδίσουν σωστά στον γάμο της κόρης τους ας πούμε .....

    χαλαρά με τα όσα επιλέγεις να εισπνέεις όμως, και όχι μόνο για την φωνή σου αλλά γενικότερα

     

    Να προσέχεις, να είσαι πάντα καλά και να συνεχίσεις να ακούς μουσική.

     


    BAGRATION
    11.02.2009, 16:17

    Το τσιγάρο βλάπτει τις χορδές, αλλά η κατάσταση λίγο-πολύ παλεύεται. Αντιθέτως τα πιο "προχωρημένα πράγματα" είναι εξαιρετικά επικύνδυνα για τη φωνή και καλό είναι να αποφευγονται.