ελληνική μουσική
    735 online   ·  210.833 μέλη

    TOOL - Αλήθεια ποιοί είναι αυτοί οι τύποι?!?

    Gidovoskos
    20.05.2009, 17:59

    Οι Tool είναι ένα αμερικάνικο συγκρότημα από το Λος Άντζελες. Η μουσική τους χαρακτηρίζεται ως progressive rock και alternative metal από τους περισσότερους αλλά γενικά είναι δύσκολο να καταταχτούν σε μια μόνο κατηγορία μουσικής. Στα κομμάτια τους δίνουν μεγάλη βάση στο μπάσο.

     

    Όλα άρχισαν πίσω στα '80s όταν τα μετέπειτα μέλη των Tool, Paul D' Amour (κιθάρα και μπάσο), Danny Carey (τύμπανα), Adam Jones (κιθάρα) και Maynard James Keenan (φωνή) μετακόμισαν στο Los Angeles, ο καθένας για τους δικούς του λόγους. Αρχικά, ο D' Amour και ο Jones ήθελαν να ασχοληθούν με τον κινηματογράφο, o Maynard, που μόλις είχε τελειώσει τις σπουδές του γύρω από την τέχνη και αφού πρώτα είχε παραιτηθεί από το στρατό, είχε αναλάβει να διακοσμεί pet shops στην πόλη και ο Carey έγινε επαγγελματίας drummer παίζοντας για τους Carole King, Pigmy Love Circus και Green Jelly. Ο Keenan μαζί με τον D' Amour και τον Jones δημιούργησαν μια μπάντα κοντά στο τέλος της δεκαετίας, η οποία μετά την προσθήκη του Carey το 1990 πήρε το όνομα Tool. O Carey είχε γνωρίσει στην αρχή τον Jones μέσω του Tom Morello (ex- Rage Against The Machine, Audioslave) και αργότερα, ως γείτονας του Keenan και μοναδικός υποψήφιος για τη θέση, προσχώρησε στο γκρουπ.

    Τον επόμενο χρόνο, μετά από πάμπολλες πρόβες, οι Tool ξεκινούν να περιοδεύουν μαζί με τους Rollins Band, τους Skitzo, τους Fishbone και τους Rage Against The Machine. Κάπου εκεί κυκλοφορεί και το πρώτο τους ep "Opiate" (1992), που δανείστηκε το όνομα του από τη διάσημη δήλωση του Karl Marx: «η θρησκεία είναι το όπιο των λαών». Το "Opiate" αν και είναι αρκετά πρωτόλειο και πολύ λίγο μας φέρνει στο μυαλό τις μετέπειτα κυκλοφορίες του γκρουπ, δημιούργησε αρκετό θόρυβο για την εποχή. Από το ep αυτό βγήκαν δύο singles, τα "Hush" και "Opiate", με το video του πρώτου να λογοκρίνεται από την αρμόδια αμερικανική επιτροπή γιατί έδειχνε τα μέλη του συγκροτήματος γυμνά με δύο κομμάτια μονωτική ταινία στο στόμα τους, πράγμα που αποτελούσε σχόλιο κατά της λογοκρισίας.

     

    Πολύ γρήγορα, σε σχέση με το χρόνο που χρειάζονται σήμερα για να κυκλοφορήσουν μια καινούργια τους δουλειά, εμφανίζεται στην αγορά το πρώτο τους full-length άλμπουμ με τίτλο "Undertow" (1993). Ο λόγος που το άλμπουμ δεν καθυστέρησε καθόλου ήταν ότι αρκετά τραγούδια του υπήρχαν ήδη από τα sessions του "Opiate". Κατά τη γνώμη μου, με το "Undertow" οι Tool ξεκινάνε το μεγάλο τους σερί από αριστουργηματικούς δίσκους. Το εξώφυλλο σε προϊδεάζει για το τι πρόκειται να επακολουθήσει καθώς είναι σκοτεινό και υποβλητικό. Τα «χειρότερα» όμως έρχονται μόλις πρωτοαντικρίσεις τις φωτογραφίες του ένθετου booklet. Κάποιες είναι απωθητικές, κάποιες ακατάληπτες και όλες μαζί συνηγορούν στο να κάνουν το ηχητικό φορτίο του δίσκου αυτού αβάσταχτο. Σκοτάδι κυρίες και κύριοι, από το "Prison Sex", το εκπληκτικό "Sober", το "Bottom" με τη συμμετοχή του Henry Rollins, το "Crawl Away" και το τεράστιο "Disgustipated", όλα εδώ είναι μαύρα. Και φυσικά μη φανταστείτε ότι το γκρουπ παίζει υποτονικά. Υπάρχει θυμός και ένταση σε κάθε νότα. Η χαρισματική φωνή του Keenan και οι παράξενες φωνητικές μελωδίες, οι στακάτες μπασογραμμές, τα χαρακτηριστικά riff και το αρτιστικό παίξιμο στα τύμπανα, που συνθέτουν τους Tool του μέλλοντος, εδώ αρχίζουν για πρώτη φορά να αποκρυσταλλώνονται.

     

    Με έναν τέτοιο δίσκο στις αποσκευές τους και τις εκρηκτικές τους εμφανίσεις επί της δεύτερης σκηνής του Lollapalooza και της πρώτης αργότερα, μετά από την απαίτηση του κόσμου, οι Tool βάζουν τις βάσεις για το τι θα επακολουθήσει (το "Undertow" γίνεται χρυσό και διπλά πλατινένιο αργότερα, στις 14 Μαίου του 2001). Μετά από αυτή την επιτυχία και με το σάλο της αρνητικής δημοσιότητας που κέρδισαν με το video του "Prison Sex", το οποίο αναφερόταν στην παιδική κακοποίηση και ήταν σκηνοθετημένο από τον Adam Jones (το MTV σταμάτησε τις προβολές και τους κάλεσαν σε απολογία από την MuchMusic), οι Tool μπαίνουν στο στούντιο στο μέσο του 1995 με σκοπό να ηχογραφήσουν το δεύτερο τους άλμπουμ. Αυτή η χρονιά, εκτός από την έναρξη των ηχογραφήσεων, σημαδεύεται και από την αποχώρηση, μέσα σε φιλικό κλίμα, του μπασίστα τους Paul D' Amour και την αντικατάσταση του από τον μπασίστα της μπάντας με την οποία είχαν πρόσφατα περιοδεύσει στηn Ευρώπη, τον Justin Chancellor και τους Peach αντίστοιχα.

     

    Το 1996, και συγκεκριμένα τον Οκτώβριο, κυκλοφορεί το άλμπουμ το οποίο έμελλε να εκτοξεύσει τους Tool και να τους κάνει super γκρουπ. Το "Aenima", αφιερωμένο στον κωμικό Bill Hicks (που πέθανε δυόμιση χρόνια πριν την κυκλοφορία του - "another dead hero" όπως λένε και οι ίδιοι), είναι αυτό που τους χαρίζει το πρώτο τους βραβείο Grammy. Στο άλμπουμ αυτό περιέχονται πολλές αναφορές σε νούμερα από τη σάτιρα του Hicks, όπως το εσώφυλλο που δείχνει την πολιτεία της Καλιφόρνια να πέφτει μέσα στον Ειρηνικό Ωκεανό και ο στίχος "Learn to swim, I'll see you down in Arizona Bay" από το "Aenema". Από όποια μεριά και να το δείτε, το "Aenima" είναι ένα αριστούργημα, όπου τα χαρακτηριστικά πλέον στοιχεία τους υπάρχουν και εδώ, μόνο που έχουν γίνει κατά ένα βαθμό πιο διεστραμμένα (αν είναι ποτέ δυνατόν...). Απίστευτο δέσιμο και απόδοση των μελών του γκρουπ, καινούργια στοιχεία τραγουδοποιίας που θέλουν τα πιο πολλά τραγούδια να χτίζονται σιγά-σιγά και να οδηγούνται σε κορύφωση, αμεσότητα στη μετάδοση των συναισθημάτων και, για ακόμα μια φορά, σκοτάδι. Ακόμα κι αν δεν καταλαβαίνετε τους στίχους του Keenan, τους ρυθμούς που παίζουν Carey και Chanchellor και τις τονικές που χρησιμοποιεί ο Jones, ακούστε το άλμπουμ αυτό με ακουστικά ολόκληρο, από την αρχή μέχρι το τέλος, και το μόνο σίγουρο είναι ότι θα σας μαυρίσει την ψυχή και θα σας αφήσει με ένα αίσθημα κενότητας. Δεν ξέρω πως να το περιγράψω, παρ' όλο που η μουσική τους εδώ και ένταση έχει και δύναμη, είναι τέτοιο το βάρος της συναισθηματικής ματαιοδοξίας που σου μεταφέρει που θεωρώ αδύνατο για κάποιον να το ακούσει δυο φορές συνεχόμενα.

     

    Οι Tool με το "Aenima" στις αποσκευές τους θα ξεκινήσουν για περιοδεία η οποία θα τους βρει το 1997 να επιστρέφουν στο Lollapalooza (αυτή τη φορά ως headliners), κερδίζοντας αποθεωτικές κριτικές, ακόμα και από τη N.Y. Times. Την ίδια χρονιά, καθώς λήγει το συμβόλαιο του γκρουπ με την τότε δισκογραφική του εταιρία (Volcano Records), ξεκινάει μια κόντρα μεταξύ τους στην προσπάθεια των μεν να φύγουν και να διαπραγματευτούν νέο συμβόλαιο και των δε να τους κρατήσουν στις τάξεις τους. Οι νομικές διαδικασίες βάζουν στον πάγο το γκρουπ, κάτι που θα κάνει και τη δουλειά του στο νέο δίσκο να καθυστερήσει, τα media να αρχίσουν να διαδίδουν φήμες για τυχόν διάλυση τους και τον Keenan να χρησιμοποιήσει το στάσιμο χρόνο του στη δημιουργία ενός project με τον (για πολύ καιρό τεχνικό κιθάρας τους) Billy Howerdel, τους A Perfect Circle.

    Όλα αυτά βέβαια θα τελειώσουν με την υπογραφή ενός επαναπροσδιορισμένου συμβολαίου με τη Volcano Records και την κυκλοφορία της συλλογής "Salival" (2000) που περιλάμβανε ένα καινούργιο τραγούδι, το "Mercaba", μια καταπληκτική διασκευή στο "No Quarter" των Led Zeppelin, live εκδοχές των τραγουδιών τους, μια καινούργια εκδοχή του "Pushit" , τέσσερα από τα βίντεο της μπάντας ("Stinkfist", "Aenema", "Prison Sex", "Sober") συν το βίντεο του "Hush" από την εποχή του "Opiate" ep.

    Τον Ιανουάριο του 2001 οι Tool ανακοινώνουν τον τίτλο του νέου τους άλμπουμ, "Systema Encephale", μάζι με τους τίτλους κάποιων τραγουδιών, όπως "Encephatalis", "Musick", "Numbereft" και "Coeliacus", που στην ουσία δεν ήταν τίποτε άλλο από ένα κόλπο του γκρουπ για να χτυπήσει το Napster και άλλες παρόμοιες μηχανές file-sharing. Με αυτό τον τρόπο οι Tool ήθελαν να δείξουν την αντίθεση τους στη μείωση των πωλήσεων των δίσκων, λόγω της εξάπλωσης της διαδικτυακής ανταλλαγής κομματιών. Ένα μήνα αργότερα αποκαλύπτουν ότι το πραγματικό όνομα του καινούργιου δίσκου θα είναι "Lateralus".

     

    Αν είναι δυνατόν, το γκρουπ για μια ακόμη φορά δείχνει τα δόντια του, βγάζοντας ένα δίσκο που αν δεν ξεπερνάει τον απίστευτο προκάτοχο του, σίγουρα τον πλησιάζει κατά πάρα πολύ. Με συνθέσεις που έχουν μέση διάρκεια πάνω από 6 λεπτά, οι Tool θα εξελίξουν το μοναδικό τους στυλ και θα το πάνε μερικά βήματα παρακάτω. Με το "Lateralus" oι Tool θα κολλήσουν πλέον για τα καλά την ταμπέλα του «progressive» που κουβαλάνε ακόμα και σήμερα (περισσότερο γιατί ο μουσικός τύπος δεν ξέρει που ακριβώς να τους τοποθετήσει). Αποτελούμενο από σχιζοειδή μουσικά θέματα, ψυχωτικά φωνητικά και ψυχοφθόρα διάθεση (τα συνηθισμένα δηλαδή), το "Lateralus" μας βυθίζει ακόμα μια φορά στο απόλυτο σκοτάδι. Ο καθένας από τους τέσσερις είναι απλά καταπληκτικός στο ρόλο του, με ιδιαίτερη μνεία στον Danny Carey και το εξωφρενικό του παίξιμο στα τύμπανα (υπήρχε μέχρι και μουσικός διαγωνισμός για τους ρυθμούς και τα μέτρα που έπαιζε στο "Triad" ). Αν θέλετε να πάρετε μια γεύση από το δίσκο, ακούστε τα "Schism", "Parabol / Parabola" και "Ticks & Leeches" και θαυμάστε το μεγαλείο τους.

    Το "Lateralus" θα γίνει τεράστια επιτυχία σε όλο τον κόσμο, θα τους πάει στο νούμερο ένα του Billboard top 200 από την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του και θα τους χαρίσει το δεύτερο τους βραβείο Grammy για το best metal performance του τραγουδιού τους "Schism". Η περιοδεία θα ξεκινήσει το 2001, θα περικλείει και μια σειρά 10 ημερομηνιών με τους ήρωες τους, King Crimson, και θα τελειώσει το Νοέμβριο του 2002.

    Θα ακολουθήσει ένα, μάλλον μεγάλο, διάλειμμα με τον Keenan να περιοδεύει και να ηχογραφεί για τους A Perfect Circle και κάπου στις αρχές του 2005 να ενώνεται με το υπόλοιπο γκρουπ για να ηχογραφήσει το διάδοχο του "Lateralus". Στις 2 Μαΐου του 2006 (όπως και αρχικά είχε ανακοινωθεί) θα κυκλοφορήσει το τέταρτο άλμπουμ των Tool με τίτλο "10.000 Days" και, παρ' όλο που είχε ήδη διαρρεύσει στο internet (κάτι που πάλευαν πολύ σκληρά να μη γίνει ), θα πουλήσει 564.000 αντίτυπα την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του, βάζοντας ακόμα μια φορά πλώρη για να κατακτήσει τις κορυφές των charts.

    Τα λόγια πιστεύω είναι περιττά...

    Έιμαι σίγουρος ότι έχετε ξανασυζητήσει για τους εξωπραγματικούς αυτούς "τυπάδες" αλλά πιστεύω αξίζει να ξανασχοληθούμε ...

    Περιμένω comments :)

     

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Gidovoskos στις 20-05-2009 18:00 ]


    sitzoune81
    20.05.2009, 19:01

    οι Tool είναι θρησκεία!

    οι Tool είναι όλα αυτά που σχεδίαζε να κάνει ο Cobain αν δεν τον δολοφονούσαν

    οι Tool είναι ότι πιο καθαρό σήμερα στη Rock μουσικη

    οι Tool είναι για ανθρώπους με δείκτη ευφυίας 140 και πανω!!! (που παω εγω με 121 ?!?!?)

    οι Tool είναι το ΜΟΝΟ "σοβαρό" συγκρότημα της μουσικής βιομηχανίας της τελευταίας 15ετίας

    οι Τοοl είναι τοσο χάλια που κάποτε υπήρξαν 39 συνεχόμενες ημέρες στη ζωή μου (σωτήριον έτος 2002) που ΔΕΝ ΤΟΛΜΗΣΑ να βγάλω το Lateralus τους απο το Cd Player μου....!!!!!!!!!

    οι Tool δεν είναι έμποροι

    οι Τool είναι με τεράστια διαφορά η πιο αγαπημένη μου μπάντα

    οι Tool δεν ανήκουν σε κανένα μουσικό ρεύμα, χώρο, έκφραση, κτλ... είναι ένα καθαρά αυτόνομο συγκρότημα, ούτε prog rock πεοπαλλινδρομισμοί, ούτε metal αηδίες...

    οι Tool είναι "εργαλείο" που το χρησιμοποιεί κανείς μόνο στο υπερπέραν

    οι Tool είναι θρησκεία! (το ξανα είπα?!)


    edalleynejohnson
    21.05.2009, 02:20

    Ωραιο το αρθρο 10000 days .. τα λόγια ειναι περιττα όπως ανέφερες , οποτε δε χρειάζεται να προσθεσω τίποτα ..!


    -----------------
    Purple electric violin

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : edalleynejohnson στις 21-05-2009 02:22 ]


    odis13
    21.05.2009, 04:12

    Τοοl και τα μυαλα στα μπλεντερ ρεεεεεεεεεεε!

     

    Αυτη η μπαντα ειναι απλα απαιχτη, sitzoune ωραια τα λες. Προσωπικα ειναι μια απο τις πολυ πολυ λιγες μπαντες που εστω συγγενευουν με metal και που ακομα ακουω συχνα (τα κυρια μου ακουσματα ειναι jazz, funk, πειραματικη μουσικη κλπ...αλλα οι Tool ειναι Tool! τελος!)

     

    Εννοειται το 10,000 days εχει φαει μονιμο install στο mp3 player...

     


    sigur
    21.05.2009, 09:33

    "οι Tool είναι όλα αυτά που σχεδίαζε να κάνει ο Cobain αν δεν τον δολοφονούσαν" !!!!απίστευτα διασκεδαστικός ο sitzoune81 (μια από τις τόσες αρετές του) , μήπως το έχει πει αυτό ο...Γούντι Άλλεν; (!), και γω θα ήθελα να μοιάσω στις συνθετικές ικανότητες του Jeff Buckley και στην ωριμότητα των Radiohead μπορώ όμως (δεν υπάρχει δεν μπορώ δεν θέλω υπάρχει θα έλεγε η μητέρα..);

    φοβεροί και τρομεροί, μοναδικοί, και πάντα ξεχωριστοί οι ΤΟΟL , κυρίως στις τρεις πρώτες δουλειές τους με κάθε μια να είναι ωριμότερη από την προηγούμενη και να χαράζουν νέους ορίζοντες (ίσως για το 10000 days να μην ισχύει αυτο -προσωπική άποψη)

    Όπως και να έχει όμως η συνεργασία του Κeenan με τον Billy Howerdel δημιουργώντας τους Perfect Circle, είχε καταπληκτικό αποτέλεσμα ...


    revelation
    21.05.2009, 10:52

    "Στα κομμάτια τους δίνουν μεγάλη βάση στο μπάσο."

     

     

    gia auto einai toso theoiiiiiiiil. einai i proti fora pou akouo sugkrotima me toso apla theoritika mpassa (entaksei den paizei kai trela pragmata o tupos, os notes panta) kai akougetai toso oraia. ase pou to bazoun kai dunata kiolas 

    {#emotions_dlg.walkman}{#emotions_dlg.walkman} . pragmatika ta paidia einai apisteuta. mono to aenima kai to 10000 days exo kai exo trelathei. kala den akouo kai sunexeia alla...

    pantos tha diafoniso me ton filo sitzoune kai tha po oti den einai to mono sobaro sugkrotima ton teleutaion 15 xronon.


    seras
    21.05.2009, 10:54

    Se auti tin mpanta einai oloi enas kai enas!!!Foveroi kai entelos ksexoristoi...


    sitzoune81
    21.05.2009, 16:26

    Sigur (Ros), δεν είμαι τόσο sigurros αν κατάλαβες υπό ποιά έννοια το λέω αυτό... περί Cobain... {#emotions_dlg.beer}

    μην κολλάς τόσο σε μεμονομένες φράσεις που γράφονται υπό την άκρατη επίρρεια του πάθους μου προς τους Tool... εντάξει, μαλακιούλες όλοι γράφουμε, βλέπεις ότι το post είναι αλλού γι' αλλού... οπότε, ναι, είναι διασκεδαστικό. Στο κάτω κάτω κάτι τέτοιες βλακίες (βαρύγδουμπες δηλώσεις, τρελά posts, κ.α.) νομίζω πως συγχωρούνται σε ορκισμένους οπαδούς των Tool.{#emotions_dlg.tt2}


    Rudess
    24.05.2009, 12:49

    Ωραίο άρθρο well done...Tί να πω για Tool οι άνθρωποι beep σπίτια (με την καλή έννοια........)Έχουν βγάλει κομματάρες.

    {#emotions_dlg.walkman}


    darbukaboy
    24.05.2009, 13:44

    Απο το λιγο που εχω ακουσει πραγματικα τα παλικαρια ειναι εντελως αλλου....μελωδικα και ρυθμικα....