ελληνική μουσική
    781 online   ·  210.833 μέλη

    Μπλόγκερς για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα

    movflower
    17.06.2009, 20:49

    Έχει ξεκινήσει μια συλλογή υπογραφών.

    Όποιος ευελπιστεί στην επιστροφή τους, έχει καθήκον να υπογράψει.

    http://www.gopetition.com/online/28696/sign.html


    jorge
    19.06.2009, 23:18

    Σημασία έχει που τα βλέπει ο περισσότερος κόσμος. Καλύτερα να τα βλέπουν 10.000.000 μάτια στο Λούβρο ή το Λονδίνο, παρά 500.000 στην Αθήνα.

    Ο πολιτισμός είναι παγκόσμιος κατά τη γνώμη μου.


    movflower
    20.06.2009, 00:24

    Παράθεση:

    Το μέλος jorge στις 19-06-2009 στις 23:18 έγραψε...

    Σημασία έχει που τα βλέπει ο περισσότερος κόσμος. Καλύτερα να τα βλέπουν 10.000.000 μάτια στο Λούβρο ή το Λονδίνο, παρά 500.000 στην Αθήνα.

    Ο πολιτισμός είναι παγκόσμιος κατά τη γνώμη μου.



     

    Γιώργο μου, συμφωνώ ότι ο πολιτισμός είναι παγκόσμιος.

    Θα συμφωνούσα και με το πρώτο σκέλος σε περίπτωση που δεν υπήρχε πια ο Παρθενώνας.Για αυτό και η επιστροφή της Αφροδίτης της Μήλου φαντάζει πιο ανούσια από ότι η επιστροφή των Μαρμάρων ή άλλων αρχαίων θρασυμάτων,που απουσιάζουν από ναούς και ιερά, τα οποία υπάρχουν στις μέρες μας.

    Από τη στιγμή όμως, που το κτίριο στο οποίο ανήκουν κάποια αγάλματα ή γλυπτά κλπ υφίσταται, τότε καλύτερο είναι όπως τα θραύσματα επιστρέψουν στο "φυσικό" τους περιβάλλον,στο οποίο μπορεί ο επισκέπτης να τα αξιολογήσει ορθότερα και συλλογικότερα. Διότι μην ξεχνάμε πως πολλά από τα αρχαία ευρήματα δεν είναι απλά κομμάτια τέχνης αλλά έχουν χαρακτήρα πολιτικό, θρησκευτικό, συμβολικό, ο οποίος αν ερευνηθεί σωστά, θα βοηθήσει να λυθούν οι απορίες μας σχετικά με τους αρχαίους πολιτισμούς.

    Τώρα αν η Αθήνα μπορεί να εξελιχτεί σε μια Ευρωπαϊκή Μητρόπολη, ώστε να προσελκύει και μεγαλύτερο αριθμό τουριστών, στο χέρι μας είναι. Κυβερνήσεων και πολιτών. Και μακάρι δηλαδή!!!


    Crocodile
    20.06.2009, 00:47

    Παράθεση:

    Το μέλος jorge στις 19-06-2009 στις 23:18 έγραψε...

    Σημασία έχει που τα βλέπει ο περισσότερος κόσμος. Καλύτερα να τα βλέπουν 10.000.000 μάτια στο Λούβρο ή το Λονδίνο, παρά 500.000 στην Αθήνα.

    Ο πολιτισμός είναι παγκόσμιος κατά τη γνώμη μου.



    Ας μην ξεχνάμε όμως ότι τα συνεργεία του Έλγιν απέσπασαν τα μάρμαρα με βίαιο τρόπο από το υπόλοιπο οικοδόμημα και η μεταφορά τους στο Βρετανικό μουσείο δήθεν για καλύτερη προστασία έγινε στα πλαίσια νομιμοποίησης της κλοπής κατά κάποιον τρόπο. Στην πορεία όμως απεδείχθη ότι κατά το δεύτερο ήμισυ του εικοστού αιώνα υπέστησαν ανεπανόρθωτες φθορές εξαιτίας ακατάλληλων μεθόδων συντήρησης που είχαν ως αποτέλεσμα την απόξυση της πάτινας. Εν πάση περιπτώσει, θεωρώ ότι είναι απαράδεκτο οποιοδήποτε έργο τέχνης να μην εκτίθεται στον τόπο που το γέννησε!

    Και να ρωτήσω κάτι; Με αυτή τη λογική γιατί να μην αποσυναρμολογήσουμε τότε όλον τον Παρθενώνα και να τον στείλουμε συσκευασμένο στη Βρετανία ώστε να τον στήσουν εκεί για να τον βλέπει περισσότερος κόσμος; Και γιατί να μη στείλουμε μαζί και άλλα εκθέματα από τα μουσεία μας;


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Crocodile στις 20-06-2009 00:49 ]


    StavmanR
    20.06.2009, 11:58

    O Crocodile έθεσε το θέμα στην λογική του βάση.

    Τα μάρμαρα δεν είναι απλά μάρμαρα.

    "Σε τούτα εδώ τα μάρμαρα κακιά σκουριά δεν πιάνει"

    , σύμφωνα με τον ποιητή.

    Δεν είναι θέμα ύλης. Είναι θέμα συμβόλου που ταυτίζεται με το σύνολο της ζωής και του πολιτισμού ενός τόπου. Δυστυχώς, η εποχή μας είναι εποχή της ωραιότητας, που η ύλη θαυμάζεται ως αυτοτελής κι ένα μάρμαρο θαυμάζεται για την τένχη της σμίλευσής του. Είναι σαν να παρακολουθεί κανείς συναυλία του Χατζιδάκι και να σκέφτεται αν ταιριάζουν τα παπούτσια που φορά ο μαέστρος με τη μπαγκέτα που κρατά.

    Τα μάρμαρα του Παρθενώνα τα χάσαμε προ καιρού, μαζί με τον Παρθενώνα. Ακόμα κι αν εκείνος βρίσκεται υπό την κατοχή μας, απλά τελεί υπό τυπική κατοχή. Δεν έχουμε πλέον ούτε την αίσθηση λιτότητας, ούτε την καλαισθησία εκείνου του συμβόλου. Και φυσικά αδυνατούμε να το εκτιμήσουμε, καθώς πλέον το παρακολουθούμε ωσάν τουρίστες, όντες στον τόπο μας.

    Παλεύουμε για την τιμή της Μακεδονίας, όταν αν μας ρωτήσουν "αναφέρετε οτιδήποτε σχετίζεται με την αρχαία Μακεδονία που δεν αρχίζει από Αλεξ-, Φιλιπ-, Βεργ-.", αδυνατούμε να απαντήσουμε (οι πιο διαβασμένοι γνωρίζουν ότι ο Αριστετέλης ήταν "Χαλκιδικιώτης"). Και το πόσο πολεμοκάπηλοι είμαστε διαφαίνεται στον υπέρμετρο θαυμασμό προς τον Αλέξανδρο. Ο τόπος στον οποίο αναπτύχθηκε το πνεύμα έχει ως σύμβολό του το σπαθί. Το απαραίτητο εργαλείο επιβίωσης σε συνθήκες ανταγωνισμού. Κάτι σαν να θαυμάζουμε το χρήμα, τους μεγαλοεφοπλιστές, ως τους εκφραστές του πολιτισμού μας, στις ημέρες μας. Μήπως πάλι αυτό ακριβώς συμβαίνει;

    Τα μάρμαρα επιβίωσαν τόσες χιλιετίες και καταστρέφονται τώρα, καθόλου τυχαία. Ο πολιτισμός μας είναι επιθετικός απέναντί τους τόσο υλικά όσο και πνευματικά. Στην εποχή μας  αρχίζουν να μην έχουν λόγο ύπαρξης, και συμβαίνει ταυτόχρονα στον κόσμο της ύλης και του πνεύματος. Αυτοαποσύρονται στο μαυσωλείο της αρχαιολογίας. Έχουμε πλέον μηχανήματα με ακτίνες λέιζερ που κόβουν ακριβέστερα το μάρμαρο. Άρα από πλευράς τεχνικής είναι ξεπερασμένα. Έχουμε και ουρανοξύστες με υψηλές τεχνολογίες και τσιπάκια. Και στην τέχνη έχουμε ξεπεράσει τη γλυπτική και την έχουμε αφήσει πίσω. Και στον πολιτισμό, "δήλωσε η πόρνη η ιστορία ότι γεράσαμε" έγραφε ο Κ. Τριπολίτης για τον άνθρωπο του πνεύματος.

    Ακόμα κι αν καταφέρουμε να φέρουμε πίσω τα μάρμαρα, στην πραγματικότητα θα επιστρεψουμε ώστε να τα θάψουμε με μία μεγαλόπρεπη κηδεία.

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 20-06-2009 12:08 ]


    jorge
    20.06.2009, 12:27

    Σχετικά με την Αφροδίτη της Μήλου και τη Νίκη της Σαμοθράκης που βρίσκονται σε τόσο κεντρικά σημεία στο Λούβρο, πιστεύω οτι καλά κάνουν και βρίσκονται εκεί. Τα βλέπουν χιλιάδες μάτια καθημερινά και τους έχουν δώσει τις καλύτερες θέσεις, στο μεγαλύτερο μουσείο του κόσμου, που παράλληλα εφαρμόζει αυστηρότατες μεθόδους συντήρησης και προστασίας.

    Για τα Μάρμαρα τώρα, σωστά, δεν είναι το ίδιο. Όμως ειλικρινά βαρέθηκα τόσα και τόσα χρόνια, να ζητάμε τα Μάρμαρα για να τα βάλουμε που;; Μέσα στο νέφος και τη σκόνη και να τα βλέπει το 1/10 από αυτούς που τα βλέπουν τώρα.

    Καλά έκαναν και δεν μας τα έδιναν και έδωσαν σε εκατομμύρια ανθρώπους τη δυνατότητα να μάθουν για τον ελληνικό πολιτισμό, όλ' αυτά τα χρόνια που υπήρχαν στη Βρεττανία. ΑΥΤΟ είναι το κέρδος για μένα. Να μάθει ο κόσμος τι σήμαινε - κάποτε - ελληνικό πολιστισμός.

    Δεν είναι κέρδος να τα έχω κάτω απ' το σπίτι μου, να τα βλέπουν οι ελάχιστοι τουρίστες που έχει η Αθήνα και να ρισκάρεται η διατήρησή τους κάθε φορά που ο υπουργός αλλάζει τον εκάστοτε διευθυντή του μουσείου για μικροκομματικές σκοπιμότητες. Θυμηθείτε τι έγκλημα πήγε να γίνει στην Ολυμπία το 2007.

    Όταν η Ελλάδα μου αποδείξει οτι σέβεται την ιστορία της (ως τώρα έχει αποτύχει πολλάκις), θα πω κι εγώ το "ναι". Ελπίζω το μουσείο να είναι μια αρχή.


    freddieKrueger
    20.06.2009, 14:37

    Παρακολουθω με ενδιαφερον την κουβεντα,κι επιτρεψτε μου να παρω κι εγω μια θεση:

    Δεν διαφωνω με οσα λες εντελως Jorge αλλα νομιζω πως τα εξης:1)Πως η αρχαιοκαπηλεια ειναι εγκλημα σε οποια της μορφη...

    2)Οταν εκτιθεται ο πολιτισμος μας σε μεγαλο μουσειο αλλης χωρας ναι μεν τον βλεπουν περισσοτερα αριθμητικως ματια,αλλα ποση προσοχη δινουν στα εκθεματα αυτα?

    Οταν καποιος τουριστας επισκεφεται την Ελλαδα,ΑΠΟ ΤΑ ΕΚΕΙ ΜΟΥΣΕΙΑ περιμενει να μαθει για την  ιστορια της και για τον πολιτισμο της..

    3)Καλο θα ηταν να αρχισουμε σιγα σιγα να μετατρεπουμε και τα δικα μας μουσεια σε 'πολους παγκοσμιας ελξης' δεν νομιζεις?

     


    PHILIPPOSSM
    20.06.2009, 15:04

    Και εγώ έχω την άποψη ότι όλα αυτά που μας έχουν "κλέψει" για να τα "προστατέψουν" και για να τα βλέπει περισσότερος κόσμος θα μπορούσαμε να τα έχουμε εμείς και να έρχεται εδώ όλος αυτός ο κόσμος να τα βλέπει, αν μη τι άλλο υπάρχει ο και "Μουσειακός Τουρισμός" και στην Ελλάδα τον ξέρουμε καλά.

     

     


    StavmanR
    20.06.2009, 15:13

    Επιμένω ότι το συνολικό λάθος γίνεται στον υλικό μέρος της όλης κατάστασης.

     

    Πλέον διαθέτουμε τέτοιες τεχνολογίες που μπορούμε να φτιάξουμε πιστά αντίγραφα του Παρθενώνα. Παίρνουμε 100 τόνους μάρμαρο, τα βάζουμε σε επεξεργαστές τρισδιάστατης ολογραφικής απόδοσης και κόβουμε με λέιζερ ό,τι και όπως επιθυμούμε. Το θέμα είναι να έχουμε έναν Παρθενώνα αποκομμένο από το περιβάλλον του, ως προϊόν μοντελισμού;

     

    Λέμε ότι ο κόσμος γνωρίζει την Αρχαία Ελλάδα από τον Παρθενώνα (ως επεξεργασία μαρμάρου). Λάθος. Γνωρίζει τα τεχνικά στοιχεία του τότε πολιτισμού. Δεν γνωρίζει ούτε τη γλώσσα, ούτε την ιστορία, ούτε και το βίωμα. Αυτός είναι και ο λόγος που θεωρώ ότι κάθε αρχαίο πρέπει να βρίσκεται στον φυσικό του τόπο, ο οποίος πρέπει να διατηρείται κατά δύναμιν ανέπαφος. Σε κάθε άλλη περίπτωση αντικαθιστούμε την ιστορία με αρχαιολογία. Αντικαθιστούμε δηλαδή το βίωμα μίας εποχής με τα κυρίαρχα τεχνικά αυτής. Σαν να βλέπουμε ένα σφυρί των Νεάντερνταλ, που απλά τους θεωρούμε ως αναγκαστικό μέρος της ιστορίας.

     

    Με αυτή τη λογική, ας βάλουμε λοιπόν 300 σύγχρονους γλύπτες να ξαναφτιάξουν τον Παρθενώνα από το μάρμαρο, και να σταματήσουμε να ασχολούμαστε με τα κομμάτια που μας διαφεύγουν. Εκεί καταντήσαμε. Να εκτιμάμε τον πολιτισμό ως υλικό μέγεθος. Να θέλουμε να φύγει η πέτρα από το μουσείο του Λούβρου για να μπει σε μουσείο της Αθήνας. Να γίνει ένα οργανωμένο τουριστικό πανηγυράκι που θα μας ταΐζει. Και στην ουσία αυτό μας πειράζει περισσότερο: που τρων άλλοι από τον κληροδοτηθέντα πολιτισμό που αδυνατούμε να διαχειριστούμε.

     

    Η αρχαιοκαπηλία είναι το μεγαλύτερο έγκλημα κατά του πολιτισμού. Όχι τόσο γιατί στερούν τον κόσμο από έργα τέχνης, αλλά γιατί οι αλλαγές που προκαλούνται είναι μη αναστρέψιμες. Αν ξεριζώσεις το κεφάλι από ένα άγαλμα, δεν ξαναριζώνεται με τρόπο συνεχή και ολοκληρωτικό, όπως ήταν μέχρι τότε. Κι όσο για εκείνους που δείχνουν ευαισθησία στη διατήρηση της ύλης, έχω να γράψω το εξής: είναι αναγκαίο κακό να παρατηρούμε καθημερινά πως οξειδώνονται, διαβρώνονται τα έργα του πολιτισμού ώστε να ενθυμούμαστε σε επίσης καθημερινή βάση πως  διαβρώνουμε  με τον "εκσυγχρονισμό" τον ίδιο τον πολιτισμό, δηλαδή τον άνθρωπο.

     

    "Μπαίνοντας πρωί σ' ένα ταξί καίγομαι μέσα στο οξύ,

    βλέπω στα μάτια των περαστικών ξυραφιές ονείρων χθεσινών."

    (Κ. Τριπολίτης, "Μπουμ")

     

    Η κάθε πέτρα στο λιθόκτιστο του παππού μου δεν μου δείχνει την τεχνική κτισίματος του παππού μου και των μαστόρων. Μου δείχνει από που έρχομαι και ποιος είμαι. Και κάθε φορά που μία πέτρα πέφτει, αισθάνομαι κι ένα μέτρο μακρύτερα από το ποιος είμαι. Πλέον δεν είμαι αυτό που έγινα. Είμαι αυτό που με προορίζουν να γίνω.

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 20-06-2009 17:59 ]


    Magsmile
    20.06.2009, 17:02

    Παρακολούθησα την συζήτηση που είχατε. Έχει πολύ ενδιαφέρον. Συμφωνώ με τα αυτά που έχετε γράψει πρέπει να γυρίσουν πίσω στην Ελλάδα

    «Είναι θέμα συμβόλου που ταυτίζεται με το σύνολο της ζωής και του πολιτισμού ενός τόπου» πρέπει εμείς οι ίδιοι να τα σεβόμαστε και βάζω και μένα μέσα για να μην παρεξηγηθώ.

    Άραγε πόσοι νέοι ξέρουν την Ιστορία ? πόσοι έχουν επισκεφτεί τους αρχαιολογικούς χώρους στην Ελλάδα ? Πόσοι έχουν επισκεφτεί τουλάχιστον τον Παρθενώνα ?

    Θα ήταν ένα ωραίο γκάλοπ !!!! Θα πρέπει νομίζω εμείς οι ίδιοι  να αρχίσουμε να σεβόσαστε την Ιστορία μας.

    Σήμερα το βράδυ είναι τα εγκαίνια του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης. Εγώ θα πάω με φίλους αυτές της μέρες ευτυχώς αρκετούς για μεγάλη μου χαρά.

    Αυτή είναι η ιστοσελίδα, που οι ενδιαφερόμενοι έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα το μουσείο. http://www.theacropolismuseum.gr/

    Πόσοι από αυτούς που ξέρουμε θα το επισκεφτούν ?? !!

    Μερικές φορές στενοχωριέμαι όταν έρχονται ξένοι φίλοι μου και  το έχουν ψάξει ποιό πολύ από μένα.

    Ευχαριστώ για την κουβεντούλα σας.  Ωραίο θέμα.{#emotions_dlg.thumbup}


    jorge
    20.06.2009, 17:38

    Παράθεση:

    Το μέλος freddieKrueger στις 20-06-2009 στις 14:37 έγραψε...

    Δεν διαφωνω με οσα λες εντελως Jorge αλλα νομιζω πως τα εξης:1)Πως η αρχαιοκαπηλεια ειναι εγκλημα σε οποια της μορφη...

    Σίγουρα, αλλα δεν το έθιξα αυτό. Μιλάμε για το ΤΩΡΑ του πράγματος και όχι για το παρελθόν. Σε λίγο θα βγουν και οι Αιγύπτιοι και θα ζητάνε να ξεριζωθούν οι οβελίσκοι που τους πήραν οι Ρωμαίοι. Δεν ειναι σωστή πράξη, αλλά δεν υπάρχει και εκκρεμούσα δίκη απ' οτι ξέρω.

     

    Παράθεση:

    Το μέλος freddieKrueger στις 20-06-2009 στις 14:37 έγραψε...

    2)Οταν εκτιθεται ο πολιτισμος μας σε μεγαλο μουσειο αλλης χωρας ναι μεν τον βλεπουν περισσοτερα αριθμητικως ματια,αλλα ποση προσοχη δινουν στα εκθεματα αυτα?

    Χαμός γινόταν μπροστά στα εκθέματα του Λούβρου που προανέφερα. Δεν καταλαβαίνω γιατί ο μορφωμένος τουρίστας (γιατί στα μουσεία σπάνια θα δεις εντελώς άσχετους) να μην δώσει προσοχή σε κάτι που οι εκεί αρμόδιοι του έχουν δώσει πολύ μεγάλη αξία και σημασία.

     

    Παράθεση:

    Το μέλος freddieKrueger στις 20-06-2009 στις 14:37 έγραψε...

    3)Καλο θα ηταν να αρχισουμε σιγα σιγα να μετατρεπουμε και τα δικα μας μουσεια σε 'πολους παγκοσμιας ελξης' δεν νομιζεις?

    Μα δεν έχουμε και κανένα αξιόλογο μουσείο. Μόνο της Ακρόπολης φαίνεται να αξίζει. Για να δούμε...


    Amalia_little
    20.06.2009, 19:54

    Παράθεση:

    Το μέλος jorge στις 20-06-2009 στις 12:27 έγραψε...

    Σχετικά με την Αφροδίτη της Μήλου και τη Νίκη της Σαμοθράκης που βρίσκονται σε τόσο κεντρικά σημεία στο Λούβρο, πιστεύω οτι καλά κάνουν και βρίσκονται εκεί. Τα βλέπουν χιλιάδες μάτια καθημερινά και τους έχουν δώσει τις καλύτερες θέσεις, στο μεγαλύτερο μουσείο του κόσμου, που παράλληλα εφαρμόζει αυστηρότατες μεθόδους συντήρησης και προστασίας.

    Για τα Μάρμαρα τώρα, σωστά, δεν είναι το ίδιο. Όμως ειλικρινά βαρέθηκα τόσα και τόσα χρόνια, να ζητάμε τα Μάρμαρα για να τα βάλουμε που;; Μέσα στο νέφος και τη σκόνη και να τα βλέπει το 1/10 από αυτούς που τα βλέπουν τώρα.

    Καλά έκαναν και δεν μας τα έδιναν και έδωσαν σε εκατομμύρια ανθρώπους τη δυνατότητα να μάθουν για τον ελληνικό πολιτισμό, όλ' αυτά τα χρόνια που υπήρχαν στη Βρεττανία. ΑΥΤΟ είναι το κέρδος για μένα. Να μάθει ο κόσμος τι σήμαινε - κάποτε - ελληνικό πολιστισμός.

    Δεν είναι κέρδος να τα έχω κάτω απ' το σπίτι μου, να τα βλέπουν οι ελάχιστοι τουρίστες που έχει η Αθήνα και να ρισκάρεται η διατήρησή τους κάθε φορά που ο υπουργός αλλάζει τον εκάστοτε διευθυντή του μουσείου για μικροκομματικές σκοπιμότητες. Θυμηθείτε τι έγκλημα πήγε να γίνει στην Ολυμπία το 2007.

    Όταν η Ελλάδα μου αποδείξει οτι σέβεται την ιστορία της (ως τώρα έχει αποτύχει πολλάκις), θα πω κι εγώ το "ναι". Ελπίζω το μουσείο να είναι μια αρχή.



    Τα μάρμαρα αγαπητέ αλλά και κάθε ιστορικό μνημείο ζει,αναπνέει και έχει την σημασία για την οποία δημιουργήθηκε μόνο όταν βρίσκεται στον τόπο του. Όταν αφαιρείς από τον τόπο του ένα μνημείο είναι σα να κόβεις ένα δέντρο για να το φυτέψεις αλλού. Όμως αυτό μέχρι να φτάσει εκεί που θες να το πας δεν είναι σίγουρο ότι θα επιζήσει. Καλύτερα θα ήταν να έχουμε εδώ τον πολιτισμό μας και τώρα το αν τον σεβόμαστε ή όχι αυτό είναι κλασικό πρόβλημα της Ελλάδας αλλά όχι μόνο στον τομέα που θίγεις. Τέλος,αν θέλουν να μάθουν για τον πολιτισμό μας ας έρθουν να τον γνωρίσουν. Δε φταίμε κι εμείς σε τίποτα να τρέχουμε στο Λούβρο να τα θαυμάσουμε.Καλό είναι να ξέρουμε να εκτιμάμε τον τόπο μας και αυτά που μας δόθηκαν όχι να λέμε απλά δεν μπορώ και να παραδίδουμε τα όπλα σε άλλους. Αν μείνεις στην άποψη που έχεις ως τώρα εσύ και αρκετοί άλλοι ίσως τότε θα βλέπεις  και θα βλέπουν την ιστορία συνεχώς να αλλάζει και να θεωρούν ότι ο τόπος τους είναι το Λούβρο κι όχι η Ελλάδα.


    delta66
    20.06.2009, 22:04

    Παράθεση:

    Το μέλος movflower στις 17-06-2009 στις 20:49 έγραψε...

    Έχει ξεκινήσει μια συλλογή υπογραφών.

    Όποιος ευελπιστεί στην επιστροφή τους, έχει καθήκον να υπογράψει.

    http://www.gopetition.com/online/28696/sign.html



     

    Γιατι? δικα μου ειναι?

    Αν ηταν δικα μου θα πληρωνα εισητηριο για να τα δω? Αν μου αφηνε ο πατερας μου κληρονομια ενα σπιτι θα πληρωνα νοικι για να μπαινω? Και μη μου πειτε για συντηρηση ειναι το εισητηριο, θα γελασω.

    Οπως και σε ολα σχεδον τα μουσεια στην ελλαδα πληρωνω για να μπω οσο και ο ξενος τουριστας.

    Τι με νοιαζει λοιπον εμενα, ποιος θα παρει το εισητηριο?

    Θα μου πεις θα γλυτωσω τα αεροπορικα για Λονδινο.

    Δεν πειραζει ευκαιρια να ψωνισουμε και καμια κιθαρα.

    Μ'αρεσε και το προετοιμαστικο "για ενα χρονο θα ειναι μονο 1€ το εισητηριο"

    (μετα θα σας τα παιρνουμε κανονικα οπως και στα αλλα και ακομα πιο χοντρα)

    Και ακουω και λενε να παμε τωρα που ειναι μονο 1€ και λεω ....

     

    Ξεφτιλα.


    jorge
    21.06.2009, 03:44

    Παράθεση:

    Το μέλος Amalia_little στις 20-06-2009 στις 19:54 έγραψε...

    Αν μείνεις στην άποψη που έχεις ως τώρα εσύ και αρκετοί άλλοι ίσως τότε θα βλέπεις  και θα βλέπουν την ιστορία συνεχώς να αλλάζει και να θεωρούν ότι ο τόπος τους είναι το Λούβρο κι όχι η Ελλάδα.

    Γιατί να συμβεί αυτό; Όταν βλέπεις ένα έκθεμα, το συνδέεις με το μουσείο;

    Μόνο υπερηφάνια με γεμίζει οτι το μεγαλύτερο μουσείο του κόσμου έχει αφιερωμένο ένα μεγάλο μέρος του στον ελληνικό πολιτισμό, δίπλα στον αιγυπτιακό και σε τόσες άλλες μεγάλες συλλογές.

    Είναι πολύ σημαντικό για την Ελλάδα, να προβάλλεται έτσι. Ξέρω οτι είναι δύσκολο να το αντιληφθείτε αρκετοί, όμως είναι η αλήθεια. Ελληνικά επιτεύγματα έχουν παρουσία σε μουσεία που δεν είναι γαλλικά ή βρεττανικά ή αμερικάνικα. Είναι ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ. Αυτό είναι το μουσείο του Λούβρου. Ένα ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ μουσείο και είναι τιμή μας και καμάρι μας να έχουμε θέση εκεί μέσα.

    Στο χέρι μας είναι να φτιάξουμε κάτι παρόμοιο. Αλλά όλοι ξέρουμε οτι δεν μπορούμε.


    margo
    21.06.2009, 16:12

    Jorge ,αυτά τα λές γιατί είσαι ..Εγγλέζος !!

    {#emotions_dlg.tt2}

    Αστειεύομαι ...

     

    Χθες ,κάποιος απ' τους πολιτικούς που μίλησαν στα εγκαίνια  είπε  :

    "Oι Έλληνες τιμούν σήμερα τις αξίες και τα ιδανικά του αρχαίου πολιτισμού" (..κλπ κλπ..)

    Πράγματα που επανέλαβαν σχεδόν όλοι οι ομιλητές .

    (Δηλαδή δουλευόμαστε και μεταξύ μας τώρα..???)

    Οι αξίες που τιμούμε σήμερα οι έλληνες ,μόνο αξίες και μόνο Ελληνικές δεν είναι.

    Τα μάρμαρα και να  επιστραφούν αύριο,δεν θα αλλάξει τίποτα σ'αυτό.

    Ας καλλιεργούσαμε τα ιδανικά αυτά, αθόρυβα και συνειδητά ,ας τα εντάσσαμε στην παιδεία μας ..και ας επέστρεφαν και τα μάρμαρα,ως ζωντανά σύμβολα ιδεών πια και όχι ως μουσειακά δείγματα μιας χαμένης μεγαλοσύνης.


    Amalia_little
    21.06.2009, 17:09

    Παράθεση:

    Το μέλος jorge στις 21-06-2009 στις 03:44 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος Amalia_little στις 20-06-2009 στις 19:54 έγραψε...

    Αν μείνεις στην άποψη που έχεις ως τώρα εσύ και αρκετοί άλλοι ίσως τότε θα βλέπεις  και θα βλέπουν την ιστορία συνεχώς να αλλάζει και να θεωρούν ότι ο τόπος τους είναι το Λούβρο κι όχι η Ελλάδα.

    Γιατί να συμβεί αυτό; Όταν βλέπεις ένα έκθεμα, το συνδέεις με το μουσείο;

    Μόνο υπερηφάνια με γεμίζει οτι το μεγαλύτερο μουσείο του κόσμου έχει αφιερωμένο ένα μεγάλο μέρος του στον ελληνικό πολιτισμό, δίπλα στον αιγυπτιακό και σε τόσες άλλες μεγάλες συλλογές.Είναι πολύ σημαντικό για την Ελλάδα, να προβάλλεται έτσι. Ξέρω οτι είναι δύσκολο να το αντιληφθείτε αρκετοί, όμως είναι η αλήθεια. Ελληνικά επιτεύγματα έχουν παρουσία σε μουσεία που δεν είναι γαλλικά ή βρεττανικά ή αμερικάνικα. Είναι ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ. Αυτό είναι το μουσείο του Λούβρου. Ένα ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ μουσείο και είναι τιμή μας και καμάρι μας να έχουμε θέση εκεί μέσα.

    Στο χέρι μας είναι να φτιάξουμε κάτι παρόμοιο. Αλλά όλοι ξέρουμε οτι δεν μπορούμε.



    Ίσως και να είμαι περισσότερο φανατική λόγω της επιστήμης μου αλλά πρέπει να καταλάβεις ότι δεν κάνει το μουσείο το έκθεμα αλλά ο τόπος που ''γεννήθηκε''. Δηλαδή το μουσείο του Λούβρου είναι πολύ πολυτελές,so what? Η κληρονομιά είναι δική μας,των προγόνων που μας την κληροδότησαν. Το σωστό θα ήταν να μην την χαρίζουμε πουθενά. Προσωπικά,όταν βλέπω ένα έκθεμα γνωρίζω και το συνδέω με κάτι παραπάνω από ένα μουσείο αλλά σε κάθε βιβλίο αρχαιολογίας έτσι συνδέεται αγαπητέ. Το εκμαγείο τάδε στο μουσείο του Λούβρου,από που κι ως που? Και ποτέ να μην μην λέμε ότι δεν μπορούμε. Φυσικά και μπορούμε να φτιάξουμε τέτοιο μουσείο απλά δεν υπάρχει το  ενδιαφέρον


    bthan
    21.06.2009, 20:34

    Διάβασα με πολύ ενδιαφέρον όλες τις απόψεις και μπήκα στο πειρασμό να καταθέσω και τη δική μου.
    Θα συμφωνήσω πως ο πολιτισμός είναι παγκόσμιος και δεν πρέπει να τον καπηλεύεται κανείς. Ούτε ακόμα κι ένα τόσο μεγάλο μουσείο όπως το Βρεταννικό που φιλοξενεί αμέτρητα αρχαιολογικά ευρήματα. Σίγουρα δεν είναι ο "ομφαλός της γής" ούτε αυτό ούτε οποιοδήποτε άλλο μουσείο στο κόσμο.

    Δεν υποστηρίζω  πως οποιοδήποτε εύρημα είναι αναγκαίο να επιστρέφει στη γενέτειρά του. Τα μάρμαρα όμως σίγουρα είναι κάτι το διαφορετικό. Με πριόνια και λοστούς κι αφού σίγουρα έπεσαν οι απαιτούμενες μίζες αφαιρέθηκαν πριν 200 χρόνια από έναν αρχαίο ναό τα πιο καλλιτεχνικά του κομμάτια. Αφαιρέθηκαν με τέτοιο τρόπο που ακρωτηριάστηκε ολόκληρο το μνημείο. Αν αυτό δεν είναι πολιτισμική βαρβαρότητα και βανδαλισμός τότε τι είναι;;; Η λέξη "αρχαιοκαπηλεία" μου φαίνεται πολύ λίγη ...  Και μόνο για λόγους συμβολισμού λοιπόν θα έπρεπε τα κομμάτια αυτά να επιστραφούν εκεί που ανήκουν. Να επιστραφούν από ένα μουσείο που σέβεται το όνομά του και την μακρόχρονη ιστορία του.

    Δε το κάνουν καθαρά επειδή υπάρχει το εμπορικό κέρδος και δε τους συμφέρει να το κάνουν. Δεν τα κρατάνε προς όφελος της παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς ούτε για να προβάλλουν καλύτερα την αρχαιολελληνική τέχνη. Είναι αφελές να πιστεύουμε ή να θέλουν να πιστέψουμε κάτι τέτοιο.

    Προσωπικά δε μ'ενδιαφέρει πόσοι θα δούν τα μάρμαρα στο Λονδίνο και πόσοι στην Αθήνα. Ούτε πιστεύω πως επισκεπτόμενος μόνο και μόνο ένα μουσείο αποκτάς ξαφνικά άποψη για τον πολιτισμό. Είναι πράγματα που σχετίζονται με τη παιδεία και με το τρόπο που την αποκτάς. Είναι λυπηρό να χαλάμε εκατομμύρια, να κάνουμε αμέτρητες καμπάνιες για τα μάρμαρα κι από την άλλη ο Γιαπωνέζος να ξέρει περισσότερα από τον μέσο Έλληνα γι'αυτά.

    Και μιας και είπα περί παιδείας αναρωτιέμαι αν αυτός ο Έλγιν είχε κάποια σχέση μαζί της. Ως προοδευμένος ευρωπαίος , πρεσβευτής και λόρδος που ήταν, φαντάζομαι πως θα φοίτησε στα καλύτερα κολλέγια. Αυτά του έμαθαν;;; Ο Μακρυγιάννης με τα λιγοστά του γράμματα που είπε το περίφημο "γι'αυτά πολεμήσαμε"  έτη φωτός μπροστά ....


    freddieKrueger
    21.06.2009, 20:51

    Παράθεση:

    Το μέλος delta66 στις 20-06-2009 στις 22:04 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος movflower στις 17-06-2009 στις 20:49 έγραψε...

    Έχει ξεκινήσει μια συλλογή υπογραφών.

    Όποιος ευελπιστεί στην επιστροφή τους, έχει καθήκον να υπογράψει.

    http://www.gopetition.com/online/28696/sign.html



     

    Γιατι? δικα μου ειναι?

    Αν ηταν δικα μου θα πληρωνα εισητηριο για να τα δω? Αν μου αφηνε ο πατερας μου κληρονομια ενα σπιτι θα πληρωνα νοικι για να μπαινω? Και μη μου πειτε για συντηρηση ειναι το εισητηριο, θα γελασω.

    Οπως και σε ολα σχεδον τα μουσεια στην ελλαδα πληρωνω για να μπω οσο και ο ξενος τουριστας.

    Τι με νοιαζει λοιπον εμενα, ποιος θα παρει το εισητηριο?

    Θα μου πεις θα γλυτωσω τα αεροπορικα για Λονδινο.

    Δεν πειραζει ευκαιρια να ψωνισουμε και καμια κιθαρα.

    Μ'αρεσε και το προετοιμαστικο "για ενα χρονο θα ειναι μονο 1€ το εισητηριο"

    (μετα θα σας τα παιρνουμε κανονικα οπως και στα αλλα και ακομα πιο χοντρα)

    Και ακουω και λενε να παμε τωρα που ειναι μονο 1€ και λεω ....

     

    Ξεφτιλα.



    Καταρχην απο αυτα που γραφεις φαινεται οτι δεν εχεις πατησει ποδι ποτε σε μουσειο φιλε Ντελτα...Γιατι αν ειχες θα ηξερες οτι υπαρχουν μερες ανοιχτες και δωρεαν για ολους...

    Αλλα ακομη και ιδεολογικα να το παρουμε,για μενα το 'δικο μου' ειναι κατι για το οποιο εχω μοχθησει εγω προσωπικα...κι οχι ο πατερας μου...Ξερω ατομα που ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ νοικι τους ΙΔΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ για να μεινουν στο σπιτι τους,κι εστι ειναι το σωστο...καλομαθαμε και τα θελουμε ολα ετοιμα και δικα μας...

    Αρα, τα μαρμαρα του Παρθενωνα ξερω γω δεν ειναι δικα σου και δικα μου,ειναι ΤΩΝ ΕΝΔΟΞΩΝ ΠΡΟΓΩΝΩΝ μας...κι επειδη ακριβως ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ το ενδοξο παρελθον μας γι αυτο και νοιαζομαστε...

    Η τιμη του εισητηριου που πληρωνεις ειναι τιποτα μπροστα σε αυτα που χανεις οταν απαρνεισαι την πολιτιστικη σου ταυτοτητα...


    delta66
    21.06.2009, 22:07

    Παράθεση:

    Το μέλος freddieKrueger στις 21-06-2009 στις 20:51 έγραψε...

    Καταρχην απο αυτα που γραφεις φαινεται οτι δεν εχεις πατησει ποδι ποτε σε μουσειο φιλε Ντελτα...Γιατι αν ειχες θα ηξερες οτι υπαρχουν μερες ανοιχτες και δωρεαν για ολους...

    Αλλα ακομη και ιδεολογικα να το παρουμε,για μενα το 'δικο μου' ειναι κατι για το οποιο εχω μοχθησει εγω προσωπικα...κι οχι ο πατερας μου...Ξερω ατομα που ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ νοικι τους ΙΔΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ για να μεινουν στο σπιτι τους,κι εστι ειναι το σωστο...καλομαθαμε και τα θελουμε ολα ετοιμα και δικα μας...

    Αρα, τα μαρμαρα του Παρθενωνα ξερω γω δεν ειναι δικα σου και δικα μου,ειναι ΤΩΝ ΕΝΔΟΞΩΝ ΠΡΟΓΩΝΩΝ μας...κι επειδη ακριβως ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ το ενδοξο παρελθον μας γι αυτο και νοιαζομαστε...

    Η τιμη του εισητηριου που πληρωνεις ειναι τιποτα μπροστα σε αυτα που χανεις οταν απαρνεισαι την πολιτιστικη σου ταυτοτητα...

    - Βγαζεις ευκολα συμπερασματα, δεν σου κραταω κακια ομως  Smile

    - Να χαρω εγω τις οικογενειες που πληρωνουν τα παιδια νοικι στους γονεις.

    - Συμφωνω με τα λεγομενα σου περι ιδιοκτησιας, δεν αξιζει λοιπον για μενα να μοχθεις για τπτ υλικο αφου τπτ δεν θα σου ανηκει σε λιγο καιρο (ποσο θα ζησουμε? 10000 χρονια?)Wink

    - Συμφωνω και στο οτι τα μαρμαρα ειναι των ενδοξων προγονων μας, να μου γραψεις τον αριθμο λογαριασμου τους να τους στελνω τα χρηματα αποο τα εισητηρια των μουσειων που επισκεπτομαι, γιατι τα λαμογια τρωνε ηδη αρκετα, να βγαζουν και απο εκει?

    Ντροπη.

     

    ΥΓ σημασια δεν εχει να ειναι ανοιχτα καποιες κυριακες το μουσειο, σημασια εχει να μπαινω σαν ελληνας μεσα ελευθερα, και να μην εκμεταλευονται για την τσεπη τους ακομα κι αυτα.

     

     

     

     


    jorge
    21.06.2009, 22:23

    Παράθεση:

    Το μέλος Amalia_little στις 21-06-2009 στις 17:09 έγραψε...

    Η κληρονομιά είναι δική μας,των προγόνων που μας την κληροδότησαν. Το σωστό θα ήταν να μην την χαρίζουμε πουθενά.

    Οι προγόνοι μας όμως δεν είχαν την ίδια λογική.

    Διέδωσαν τις τέχνες και τα γράμματα παγκοσμίως, σε 3 ηπείρους, δείχνοντας οτι ο πολιτισμός είναι παγκόσμιος. Παράλληλα, ξένοι επιστήμονες και καλλιτέχνες, μας μετέδωσαν και αυτοί τη σοφία, τις γνώσεις και το πνεύμα τους, χωρίς να κοιτούν αν οι αποδέκτες του πολιτισμού τους ήταν Γάλλοι, Ιταλοί, Αμερικάνοι ή Αιγύπτιοι.