ελληνική μουσική
    311 online   ·  210.844 μέλη

    Ασκήσεις για τριλια,μορντεν

    mi3s
    19.06.2009, 21:08

    Θα ήθελα να μου προτείνετε ασκήσεις η βιβλία για τρίλια και μορντεν(δεν ξέρω αν λέγεται έτσι ακριβώς)Απο το hanon καθημερινά περνάω τις 31 πρώτες ασκήσεις.Δεν ξέρω γιατί αλλά δεν συνεχίζω παρακάτω.Μάλλον πρέπει να συνεχίσω?

     

     

    Ευχαριστώ εκ των προτέρων.


    fibonazzi
    20.06.2009, 00:42

    Η τρίλια και το μορντέντο ή μορνταν στα γαλλικα είναι 2 τόσο απλά πράγματα ώστε δεν σου χρειάζεται καμμία μέθοδος ή άσκηση για να τα παίξεις. Αν θες ένα κομμάτι που να έχει μπόλικα και να τα εξασκεί παίξε την Inventio σε μι ελάσσονα του Μπαχ.

     

    Αν πάλι ρωτάς τον τρόπο εκτέλεσής τους διευκρίνησε και ευχαρίστως να σε βοηθησουμε.

     

    Αν πάλι παίζεις καθημερινά το μισό Hanon (και προφανώς σχεδόν τίποτε άλλο) τα 2 αυτά στολίδια  δεν θα σου χρειαστούν καθόλου καθώς τα χρειάζονται μόνον αυτοί που παίζουν μουσική.

     

    Όχι μόνον δεν χρειάζεται να συνεχίσεις μετά την άσχκηση 31 αλλά καλό θα ήταν  να σταματήσεις να παίζεις και τις 31 πρώτες.


    mi3s
    20.06.2009, 13:44

    Μουσική παίζω και εγώ φίλε μου απλά το hanon το παίζω για ζέσταμα και φυσικά για ενδυνάμωση.Αυτό το Inventio τι ακριβώς είναι  άσκηση? κομμάτι?Τον τρόπο που γίνεται τον γνωρίζω  και για τρίλια και για μορντεν απλά θέλω να αποκτήσω ταχύτητα σε αυτά.Για παράδειγμα ο δάσκαλος μου παίζει  τρίλια σαν να πατάει μια νότα,τόσο γρήγορα.


    marilloumajore
    20.06.2009, 18:52

    Χωρις να θελω να γινω αγενης, μαλλον πρεπει πρωτα να μαθεις τι ειναι οι Inventions, (θηλυκο, η Invetion) του Bach πριν ξανα ακουμπησεις  οποιουδηποτε είδους ασκήσεις. (μη πω πριν ξανακουμπησεις το πιανο) Ειναι αδιανοητο για εναν μουσικο, ποσο μαλλον γαι ενα πιανιστα να μη τις ξερει....

    Αν και προφανως δε φταις εσυ αλλα ο δασκαλος σου. Κριμα ειναι να υπαρχουν τετοιοι δασκαλοι....

    Και για πληροφορηση σου, μια γρηγορη τριλια δεν ειναι και κανενας αθλος..... δυο μυστικακια εχει και παιζεις ακρως εντυπωσιακες τριλιες απο τα πρωτα χρονια της μεσης......

    Θα σου προτεινα να μάθεις τι ειναι το πιανο πραγματικα και η μουσικη γενικοτερα. Γιατι ειναι τέχνη, οχι αθλητικες ασκησεις για τα δαχτυλα......


    -----------------
    Η τέχνη είναι μεγάλη. αλλά η ζωή μικρή /Goethe

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : marilloumajore στις 20-06-2009 18:53 ]


    mi3s
    20.06.2009, 20:51

    Το ζήτημα είναι ότι δεν παίζω πιάνο αλλά πλήκτρα.SmileΔεν είναι κακό να μην γνωρίζουμε κάτι.Αλλωστε αν ήξερα δεν θα ρωτούσα.


    -----------------
    Η γλώσσα της καρδιάς δεν έχει ανάγκη από λέξεις για να εκφραστεί. Είναι γραμμένη στα μάτια.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : mi3s στις 20-06-2009 20:53 ]


    fibonazzi
    21.06.2009, 01:55

    Παράθεση:

    Το μέλος mi3s στις 20-06-2009 στις 20:51 έγραψε...

    Το ζήτημα είναι ότι δεν παίζω πιάνο αλλά πλήκτρα.SmileΔεν είναι κακό να μην γνωρίζουμε κάτι.Αλλωστε αν ήξερα δεν θα ρωτούσα.

     

    Καλά κάνεις και ρωτάς. Η τρίλια λοιπόν είναι απλά 2 διπλανές νότες παιγμένες εναλλάξ από λίγο εως πολύ γρήγορα. Δεν χρειάζεται καν να είσαι πιανίστας για να το κάνεις. Δοκήμασε στο πληκτρολόγιο του υπολογιστή σου να κάνεις μια "τρίλια" με 2 διπλανά πλήκτρα. Αν είσαι gamer σίγουρα θα μπορείς να κάνεις απίστευτες τρίλιες στο PC. Τόσο απλό είναι λοιπόν και στο πιάνο. Απλά οι πιανίστες, ανάμεσα στις άλλες ασθένειες που κουβαλούν, έχουν και προκατάληψη για κάποια από τα πιο απλά πράγματα του κόσμου.

     

    Τώρα για το Μπαχ: Inventio, πληθυντικός Inventiones (Λατινικά είναι και σημαίνει επινόηση) είναι δίφωνα κομμάτια παιδαγωγικού χαρακτήρα τα οποία σήμερα διδάσκονται οι πιανίστες και τσεμπαλίστες στην κατωτέρα και μέση σχολή.

     

    Τέλος για το Hannon: δυστυχώς για το όργανο που παίζεις (πλήκτρα) δεν υπάρχει έτοιμο ρεπερτόριο που θα σε ανεβάσει τεχνικά, προφανώς και γι αυτό καταφεύγεις στο Hannon. Θα σου συνιστούσα αν φροντίζεις για την τεχνική σου να πάρεις μαθήματα κλασικού πιάνου ή εν πάσει περιπτώσει να βρείς ενδιαφέροντα κομμάτια να παίζεις και να μην αναλώνεσαι στην κακογουστιά και την απόλυτη μουσική ανοησία τέτοιων τεχνικών ασκήσεων, εκτός των άλλων για να προφυλάξεις και τα χέρια σου από κακές ασθένειες. Μελέτα απλώς κλίμακες, πιο καλό θα σου κάνει.


    mi3s
    21.06.2009, 15:12

    Νομίζω αναφέρθηκα πως γνωρίζω τί είναι η τρίλια.Αυτό που θα ήθελα είναι να αποκτήσω ταχύτητα στην εκτέλεση,και άλλωστε αυτό είναι που με δυσκολεύει.


    PsychoKeys
    27.06.2009, 19:22

    Παράθεση:

    Το μέλος mi3s στις 21-06-2009 στις 15:12 έγραψε...

    Νομίζω αναφέρθηκα πως γνωρίζω τί είναι η τρίλια.Αυτό που θα ήθελα είναι να αποκτήσω ταχύτητα στην εκτέλεση,και άλλωστε αυτό είναι που με δυσκολεύει.



    Αν και οι περισσοτεροι θεωρουν δεδομενο να γνωριζει κανεις να παιζει τριλιες αλλα και τι ειναι..οταν καλουμαστε να διδαξουμε η να μαθουμε τριλιες δε ξερουμε πως να το κανουμε αυτο. Συνιστω 2 τροπους, περα απο τις ασκησεις Hanon για τριλιες οι οποιες ειναι πολυ καλες αν και αντιπαθω το βιβλιο και φροντιζω διδασκω συγκεκριμενο υλικο απο αυτο..

    Πριν προχωρησουμε να υπενθυμισω οτι η τριλια αλλα και αλλες μορφες τρεμολο καθως και εναλλαγες νοτων (ζιγκ-ζαγκ στο πενταγραμμο) εχουν να κανουν με μικρες περιστροφικες (σχεδον μικρους κραδασμους) κινησεις ολου του χεριου μας. Απο τον ωμο μας ως τον καρπο και τα χερια. Μην θετεις το φορτιο λοιπον μονο στην εναλλαγη νοτων (εξισου σημαντικο)

    1)Στοχος, Ταχυτητα αλλα και διαρκεια. Υποθετικα λοιπον οτι θελουμε να παιξουμε τριλια (2323) με το δεξι χερι, (παιζουν δεικτης και μεσος) , νοτες ΡΕ(2) και ΜΙ(3). Παιζουμε τις νοτες σαν συγχορδια. Αρχιζουμε και παιζουμε γυρω στις 10-12 φορες , ρυθμος 4/4. Κραταμε την δυναμικη σε mF και γενικα τεχνικες ασκησεις δε παιζουμε ΠΟΤΕ πανω απο F. Μολις νιωθουμε οτι το 'εχουμε' αρχισε να σπας την συγχορδια (ΡΕ-ΜΙ) κατι σαν grace note αν θες. Το επαναλαμβανουμε και αυτο 10-12 φορες. Πριν προχωρησουμε μη ξεχασεις να παιξεις ξανα την συγχορδια οπως στην αρχη αλλα στην ΜΙΣΗ ταχητυτα απο οτι παιζαμε για 6-7 φορες κρατωντας την ιδια ακριβως κινηση οπως στο 'γρηγορο΄ παιξιμο. Κανουμε το ΙΔΙΟ με το ΜΙ(3)-ΡΕ(2), ακριβως οπως καναμε το ΡΕ-ΜΙ. Τελος κανουμε το ΡΕ(2)-ΜΙ(3)-ΡΕ(2) αλλα μονο την γρηγορη εναλλαγη. Δωσε βαση στις 2 πρωτες νοτες, οπως σε καθε αρπετζιο/scale run ειναι σημαντικο οι πρωτες να νοτες να ξεκινουν σωστα.. Παιζει ρολο να πειραματιστεις, διοτι ειναι μια ασκηση που απο κοντα θα στο εδειχνα σε 2' αλλα γραπτα πρεπει να το φανταστεις/συλλαβεις τι εννοω..

    2)Ειναι ενας ακομα μεγαλυτερος..οποτε αν πετυχει ο πρωτος καλος, ετσι γλιτωνω και να γραφω ποστς-σεντονια!Αν χρειαστει μου λες πως πηγε και θα σου απαντησω!

    Ελπιζω να σε βοηθησα.

    ΥΓ: Μη ξεχνας να μην κανεις ωρες ολοκληρες αυτη την ασκηση, προτεινω 5'. Μπορεις να την κανεις οσες φορες θες μεσα στην ημερα (και την νυχτα). Αλλα ποτε πανω απο 5λεπτο. Τελος να κανεις συνειδητες προσπαθεις στην αρχη να μεινεις χαλαρος οταν κανεις αυτες τις ασκησεις, υστερα μπροεις να επικεντρωθεις σε αλλες πτυχες της ασκησης (δυναμικη, ταχυτητα).
    -----------------
    Pianists - We do it in 88 positions.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : PsychoKeys στις 27-06-2009 19:25 ]


    fibonazzi
    28.06.2009, 15:16

    Παράθεση:

    Το μέλος PsychoKeys στις 27-06-2009 στις 19:22 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος mi3s στις 21-06-2009 στις 15:12 έγραψε...

    Νομίζω αναφέρθηκα πως γνωρίζω τί είναι η τρίλια.Αυτό που θα ήθελα είναι να αποκτήσω ταχύτητα στην εκτέλεση,και άλλωστε αυτό είναι που με δυσκολεύει.



    Αν και οι περισσοτεροι θεωρουν δεδομενο να γνωριζει κανεις να παιζει τριλιες αλλα και τι ειναι..οταν καλουμαστε να διδαξουμε η να μαθουμε τριλιες δε ξερουμε πως να το κανουμε αυτο. Συνιστω 2 τροπους, περα απο τις ασκησεις Hanon για τριλιες οι οποιες ειναι πολυ καλες αν και αντιπαθω το βιβλιο και φροντιζω διδασκω συγκεκριμενο υλικο απο αυτο..

    Πριν προχωρησουμε να υπενθυμισω οτι η τριλια αλλα και αλλες μορφες τρεμολο καθως και εναλλαγες νοτων (ζιγκ-ζαγκ στο πενταγραμμο) εχουν να κανουν με μικρες περιστροφικες (σχεδον μικρους κραδασμους) κινησεις ολου του χεριου μας. Απο τον ωμο μας ως τον καρπο και τα χερια. Μην θετεις το φορτιο λοιπον μονο στην εναλλαγη νοτων (εξισου σημαντικο)

    1)Στοχος, Ταχυτητα αλλα και διαρκεια. Υποθετικα λοιπον οτι θελουμε να παιξουμε τριλια (2323) με το δεξι χερι, (παιζουν δεικτης και μεσος) , νοτες ΡΕ(2) και ΜΙ(3). Παιζουμε τις νοτες σαν συγχορδια. Αρχιζουμε και παιζουμε γυρω στις 10-12 φορες , ρυθμος 4/4. Κραταμε την δυναμικη σε mF και γενικα τεχνικες ασκησεις δε παιζουμε ΠΟΤΕ πανω απο F. Μολις νιωθουμε οτι το 'εχουμε' αρχισε να σπας την συγχορδια (ΡΕ-ΜΙ) κατι σαν grace note αν θες. Το επαναλαμβανουμε και αυτο 10-12 φορες. Πριν προχωρησουμε μη ξεχασεις να παιξεις ξανα την συγχορδια οπως στην αρχη αλλα στην ΜΙΣΗ ταχητυτα απο οτι παιζαμε για 6-7 φορες κρατωντας την ιδια ακριβως κινηση οπως στο 'γρηγορο΄ παιξιμο. Κανουμε το ΙΔΙΟ με το ΜΙ(3)-ΡΕ(2), ακριβως οπως καναμε το ΡΕ-ΜΙ. Τελος κανουμε το ΡΕ(2)-ΜΙ(3)-ΡΕ(2) αλλα μονο την γρηγορη εναλλαγη. Δωσε βαση στις 2 πρωτες νοτες, οπως σε καθε αρπετζιο/scale run ειναι σημαντικο οι πρωτες να νοτες να ξεκινουν σωστα.. Παιζει ρολο να πειραματιστεις, διοτι ειναι μια ασκηση που απο κοντα θα στο εδειχνα σε 2' αλλα γραπτα πρεπει να το φανταστεις/συλλαβεις τι εννοω..

    2)Ειναι ενας ακομα μεγαλυτερος..οποτε αν πετυχει ο πρωτος καλος, ετσι γλιτωνω και να γραφω ποστς-σεντονια!Αν χρειαστει μου λες πως πηγε και θα σου απαντησω!

    Ελπιζω να σε βοηθησα.

    ΥΓ: Μη ξεχνας να μην κανεις ωρες ολοκληρες αυτη την ασκηση, προτεινω 5'. Μπορεις να την κανεις οσες φορες θες μεσα στην ημερα (και την νυχτα). Αλλα ποτε πανω απο 5λεπτο. Τελος να κανεις συνειδητες προσπαθεις στην αρχη να μεινεις χαλαρος οταν κανεις αυτες τις ασκησεις, υστερα μπροεις να επικεντρωθεις σε αλλες πτυχες της ασκησης (δυναμικη, ταχυτητα).
    -----------------
    Pianists - We do it in 88 positions.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : PsychoKeys στις 27-06-2009 19:25 ]



     

    Αγαπητέ/η PsychoKeys διαφωνώ! Δεν προλαβαίνω να αναπτύξω τώρα, επιφυλάσσομαι για το βράδυ ή αύριο, μια και έγινες τόσο αναλυτικός. {#emotions_dlg.rockon}


    Depoula
    28.06.2009, 15:17

    Χμμμ....Δεν ξέρω αν θα σε βοηθήσω με αύτα που θα σου προτείνω, αλλά όταν έκανα εξάσκηση σε τρίλιες και ταχύτητα με βοήθησε ιδιαίτερα το ''School of Velocity''  και γενικα κομμάτια του Czerny! Αν βάλεις και μετρονόμο και σιγα σιγά ανεβάζεις ταχύτητα, τότε θα αποκτήσεις αέρα στο παιξιμό σου...Επίσης δοκίμασε και Bach...αυτά!Οσο για το Hanon...συνέχισε και στις επόμενες ασκήσεις!


    caterina08
    01.07.2009, 20:06

    Σχετικα με τις inventions: ειναι κομματια που εγραψε ο bach για τσεμπαλο αρχικα που στη συνεχια εξελιχθηκε σε πιανο.... οπως και ολα του τα εργα για τσεμπαλο!!!! Invention σημαινει παραλλαγη, και οχι κατι αλλο λατινικο που αναφερθηκε( ή τουλαχιστον αυτο εννοει). Ο συνθετης δημιουργει ενα μουσικο θεμα και στη συνεχια το παραλλασει( ειτε ρυθμικα ειτε μελωδικα ειτε χρησημοποιει στοιχεια του αρχικου θεματος) ολα αυτα σε δια φορετικες φωνες. οι παραλλαγες αυτες ειναι για 2φωνες , μια στο δεξι και μια στο αριστερο χερι (αυτο που ολοι οι πιανιστες εχουν παιξει) και για 3 φωνες μια στο δεξι μια στο αριστερο και μια ενδιαμεσα ( γι αυτο και ειναι πιο δυσκολες απο τις 2φωνες)    ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΓΙΑ ΑΠΟΦΥΓΗ ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΕΩΝ ΜΕ ΑΛΛΑ ΜΕΛΗ

    τωρα σχετικα με τα γρηγορα καλλωπισματα οπως η τριλια η το γκρουπετο που απετουν ταχυτητα σου προτεινω αν το εχεις τοσο πολυ αναγκη να παιζεις ενα κομματι (που θα σου αρεσει) το οποιο θα ειναι full  σε αυτα. 1 ομως και οσες φορες σου φαινονται φυσιολογικες. γενικα να εχεις στο μυαλο σου τις βασικες αρχες του διαβασματος ενος οργανου που απαιτουν συγκεντρωση αλλα καλο θα ηταν να αρχισεις απο ενα μετριο tempo και παιρνιντας το μετρονομο (αν ειναι σπουδη) να αρχισεις να αυξανεις την ταχυτητα σου σταδιακα!!!!!! καθε υπερβολη σε ογκο διαβασματος πιστευω οτι θα φερει οχι μονο αντιθετα αποτελεσματα αλλα και θα σε κανει να βαρεθεις αυτο που με τοσο ζηλο αρχισες να μαθαινεις...!ΚΑΛΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ!

    πιστευω πως διαβαζεις και παιζεις μονο αρμονιο γιατι η προσαρμογη στο πιανο για τους πληκτραδες ειναι αρκετα επιπονη!
    -----------------
    ΓΕΛΑ, ΓΕΛΑ ΠΟΥΛΙ ΜΟΥ ΓΕΛΑ ΕΙΝ' Η ΖΩΗ ΜΙΑ ΤΡΕΛΑ (αφοι Κατσιμιχα)

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : caterina08 στις 01-07-2009 20:09 ]


    fibonazzi
    02.07.2009, 02:58

    Παράθεση:

    Το μέλος caterina08 στις 01-07-2009 στις 20:06 έγραψε...

    Σχετικα με τις inventions: ειναι κομματια που εγραψε ο bach για τσεμπαλο αρχικα που στη συνεχια εξελιχθηκε σε πιανο.... οπως και ολα του τα εργα για τσεμπαλο!!!! Invention σημαινει παραλλαγη, και οχι κατι αλλο λατινικο που αναφερθηκε( ή τουλαχιστον αυτο εννοει). Ο συνθετης δημιουργει ενα μουσικο θεμα και στη συνεχια το παραλλασει( ειτε ρυθμικα ειτε μελωδικα ειτε χρησημοποιει στοιχεια του αρχικου θεματος) ολα αυτα σε δια φορετικες φωνες. οι παραλλαγες αυτες ειναι για 2φωνες , μια στο δεξι και μια στο αριστερο χερι (αυτο που ολοι οι πιανιστες εχουν παιξει) και για 3 φωνες μια στο δεξι μια στο αριστερο και μια ενδιαμεσα ( γι αυτο και ειναι πιο δυσκολες απο τις 2φωνες)    ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΓΙΑ ΑΠΟΦΥΓΗ ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΕΩΝ ΜΕ ΑΛΛΑ ΜΕΛΗ

     


    Αγαπητή φίλη, σου προτείνω όταν θελήσεις να διορθώσεις κάτι που έχει ειπωθεί να φροντίζεις να είσαι σίγουρη για ό,τι γράφεις για να μην εκτείθεσαι και μπερδεύεις άθελά σου κάποιους που θέλουν να μάθουν κάποια πράγματα. Πόσο μάλλον όταν δεν γνωρίζεις με ποιον ακριβώς συνομιλείς. Δείχνεις άτομο με γνώσεις μια και γνωρίζεις και το τσέμπαλο, όργανο το οποίο αγαπώ και έχω στο σπίτι μου. Δέξου λοιπόν την δική μου διόρθωση:

    Ξαναλέω λοιπόν:

    Ο Μπαχ τιτλοφόρησε τα καθένα από τα 2φωνα κομμάτια ως "inventio" στα Λατινικά (και όχι Inventions ή ό,τι άλλο και σίγουρα όχι στα Αγγλικά, γλώσα που ποτέ δεν χρησιμοποίησε!) και το καθένα από τα τρίφωνα κομμάτια ως "sinfonia".

    Συνεπώς:

    1. 3φωνες "Inventions, παραλλαγές" ή ό,τι άλλο δεν υπάρχουν, παρά μόνο 3φωνες Sinfoniae (Πληθυντικός του Sinfonia στα λατινικά.

    2. Το "παραλλαγές" είναι μια ανόητη ελληνική μετάφραση που δεν στηρίζεται πουθενά. Εμφανίστηκε σε κάποιες ελληνικές εκδόσεις. Αλήθεια, σε ποια γλώσσα το Invention σημαίνει "παραλλαγή"?  Αυτό που εννοείς στο ποστ σου και ονομάζεις "παραλλαγή" είναι απλούστατα η τεχνική της "μίμησης", βασικό στοιχείο στην τεχνική της μπαρόκ σύνθεσης και σίγουρα όχι αποκλειστικότητα των έργων του Μπαχ. Έχετε δει ποτέ σε κάποια ξένη έκδοση να αναφέρονται οι  inventiones ως... Variations???

     

    Ορίστε το χειρόγραφο του Μπαχ: η 1η inventio. Θα σας σκανάριζα μια άλλη εκ των 15 που να φαίνεται καθαρότερα ο τίτλος αλλά δυστυχώς το φόρουμ δεν δέχεται να ανεβάσουμε εικόνες από υπολογιστή, και μόνο την 1η βρήκα στο νετ.

    inventio 1

    Και η Sinfonia σε σολ ελάσσονα:

     

    sinfonia 11

     

     

     

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : fibonazzi στις 02-07-2009 03:23 ]


    mi3s
    02.07.2009, 16:12

    Με αυτόν τον μακροσκελή τρόπο μπερδεύτηκα και δεν κατάλαβα πως ακριβώς να εκτελέσω την άσκηση.Από τα βιβλία προτείαντε czerny bach από συνθέτες και school of velocity βιβλίονομίζω.Μπορείτε να μου πείτε εκδόσεις  και που θα τα αγοράσω και επισης τι να παίξω απο αυτα?


    caterina08
    02.07.2009, 16:47

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : caterina08 στις 02-07-2009 16:56 ]


    caterina08
    02.07.2009, 16:55

    Παράθεση:

    Το μέλος caterina08 στις 02-07-2009 στις 16:47 έγραψε...

    για τον μουσικοφιλο fibonazzi προτεινω http://en.wikipedia.org/wiki/Bach_inventions και οχι προβολη ελλειπους και στειρας γνωσης (το να ερχεσαι αντιθετος μονο για το σκοπο αυτο ειναι ανουσιο, ο τιτλος sinfonia ειναι το ιδιο γνωστος και με συγχωρεις που δεν τον ανεφερα πριν αλλα για καποιον που θα ψωνισει απο μαγαζι που πιθανον ο υπαλληλος να μη γνωριζει τον αλλο τιτλο προτιμησα να διευκολυνω το παιδι που ενδιαφερεται)  α και στην Ελλαδα πολυ πιθανον ειναι να βρεις τα βιβλια ως  inventions a trois voix (το α με τονο αλα γαλικα) 

    και φυσικα δεν αναφερομαι με τον ορο παραλλαγη μονο στον bach μια και η ιστορια της μουσικης εχει πολλα τετοια παραδειγματα σε διαφορους αιωνες. αν γνωριζεισ απο αρμονια θα παρατηρεισεις διαφορα αναμεσα στην μιμηση και στις παραλλαγες καθων εκει εισαι υποχρεωμενος να κανεις και τα δυο αναλογα βεβαια απο το σκηνικο στο οποιο γραφεις

    στον ενδιαφερομενο μαθητευομενο πληκτρων ισχυουν οσα εγραψα στο προηγουμενο  post  μου ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ!!!!




    caterina08
    03.07.2009, 00:47

    Παράθεση:

    Το μέλος mi3s στις 02-07-2009 στις 16:12 έγραψε...

    Με αυτόν τον μακροσκελή τρόπο μπερδεύτηκα και δεν κατάλαβα πως ακριβώς να εκτελέσω την άσκηση.Από τα βιβλία προτείαντε czerny bach από συνθέτες και school of velocity βιβλίονομίζω.Μπορείτε να μου πείτε εκδόσεις  και που θα τα αγοράσω και επισης τι να παίξω απο αυτα?



    εκτος απο αυτο που σου προτεινα δηλ. να ασχολεισαι με κομματι οχι με κομματια και οχι με καλλωπισματα γιατι η τεχνικη ερχεται με λιωσημο πανω στο οργανο και στην εμπειρια εχω να σου προτεινω καποια κομματια που ειναι πιανιστικα αλλα μπορουν να βελτιωσουν αυτο που θες: αρχικα το κομματι που μας παρατε8ηκε απο τον fibonazzi και εγω το ξερω ως το πρωτο απο τις 2φωνες παραλλαγες του μπαχ, παραλλασει το θεμα που ειναι το πρωτο μετρο για το δεξι χερι σε ολο το κομματι η το επεναλαμβανει πολλες φορες και στο αριστερο χερι αυτουσιο. απο μπαχ και λιγο πιο δυσκολο ειναι το 2ο κομματι απο τις 3φωνες ( η sinfoniae) που η τριλια κρατα σε ολοκληρα μετρα και στο αριστερο χερι(πρεπει ομων να το προσεξεις τεχνικα και να μην αφαιρεθεις και ακουγονται μονο οι 2 απο τις 3 φωνες

    τριλιες παρουσιαζονται ακομα  σε σονατες οπως αυτες του μοτσαρτ η και σονατινες κλεμεντι για κατι πιο ευκολο που ομως δεν θυμαμαι τον τιτλο τους(φυσικα και σε πληθωρα απο αλλα εργα για να μην παρεξηγουμαστε)

    για τισ εκδοσεις μια καλη αναζητηση στο νετ και θα σε ικανοποιησει(αλλα και ολα τα μουσικα καταστηματα τα εχουν σε διαφορες εκδοσεις πχ. νακας η ντο-ρε-μι)


    fibonazzi
    03.07.2009, 03:01

    Παράθεση:

    Το μέλος caterina08 στις 02-07-2009 στις 16:55 έγραψε...

    για τον μουσικοφιλο fibonazzi προτεινω http://en.wikipedia.org/wiki/Bach_inventions και οχι προβολη ελλειπους και στειρας γνωσης (το να ερχεσαι αντιθετος μονο για το σκοπο αυτο ειναι ανουσιο, ο τιτλος sinfonia ειναι το ιδιο γνωστος και με συγχωρεις που δεν τον ανεφερα πριν αλλα για καποιον που θα ψωνισει απο μαγαζι που πιθανον ο υπαλληλος να μη γνωριζει τον αλλο τιτλο προτιμησα να διευκολυνω το παιδι που ενδιαφερεται)  α και στην Ελλαδα πολυ πιθανον ειναι να βρεις τα βιβλια ως  inventions a trois voix (το α με τονο αλα γαλικα)

    και φυσικα δεν αναφερομαι με τον ορο παραλλαγη μονο στον bach μια και η ιστορια της μουσικης εχει πολλα τετοια παραδειγματα σε διαφορους αιωνες. αν γνωριζεισ απο αρμονια θα παρατηρεισεις διαφορα αναμεσα στην μιμηση και στις παραλλαγες καθων εκει εισαι υποχρεωμενος να κανεις και τα δυο αναλογα βεβαια απο το σκηνικο στο οποιο γραφεις

     


     

    Κατερίνα μου, μην κάνεις πως δεν κατάλαβες τι είπα, για να καλύψεις ένα λάθος σου. Δεν είναι κακό να κάνεις λάθη, κακό είναι να μην θέλεις να μάθεις.

    Οι Inventiones Και Sinfoniae είναι γνωστές και ως 2φωνες και 3φωνες Inventions, και ως Παραλλαγές (μόνο στην Ελλάδα το τελευταίο, είπα πριν γιατί). Από εμένα όμως δεν θα ακούσεις το πώς ΤΥΧΑΙΝΕΙ να είναι γνωστές από ημιμαθείς ανθρώπους που έγραψαν βιβλία, αλλά θα ακούσεις πώς είναι το ΣΩΣΤΟ. Νόμιζα πως σε αυτό το επίπεδο μιλούσαμε, μιας και ήθελες να "διορθώσεις". Αν εσύ επιμένεις να χρησιμοποιείς το λάθος επειδή έτσι στο έμαθαν είναι δικό σου πρόβλημα που δεν με αφορά και δεν δέχομαι διόρθωση.

    Αφού λοιπόν γνωρίζεις και τι σημαίνει παραλλαγή, θα έπρεπε να είσαι σε θέση να ξέρεις πως οι inventiones και sinfoniae ουδεμία σχέση έχουν με το είδος της παραλλαγής. Η τελευταία σου πρόταση λοιπόν είναι απλώς ασυνάρτητη. Ο Μπαχ έχει γράψει και πραγματικές παραλλαγές που όντως ονομάζονται έτσι, αν δεν τις γνωρίζεις να τις μάθεις, είναι βασικά έργα για την εξέληξη της μουσικής. Άλλα έργα του Μπαχ που μπορούμε να πούμε πως ενυπάρχει η έννοια της παραλλαγής είναι η Passacaglia και η Chacon, πάντως σίγουρα όχι οι 2φωνες και 3φωνες "παραλλαγές".

    Όσον αφορά τις εκδόσεις που αναφέρουν τα έργα αυτά "αλά γαλλικά", θα συνιστούσα να τις αποφεύγει κανείς. Αλλά από τις εκδόσεις που προτείνεις πιο πάνω (Νάκας-Ντορεμι) φαίνεται πως δεν έχεις ιδιαίτερη ιδέα του τι σημαίνει καλή έκδοση.

    Θα σου συστήσω επίσης να μην χρησιμοποιείς την wikipedia ως έγκυρη πηγή αναφοράς. Δεν είναι πάντα κακή, αλλά κάποιες φορές περιέχει ανακρίβειες που δεν βοηθούν. Αν θέλεις είμαι σε θέση άμεσα να σε βοηθήσω με μια μακριά λίστα από έγκυρα βιβλία για το θέμα. Μπορώ ακόμα και να στα δανείσω γιατί θα δυσκολευτείς να τα βρεις.

    Για την ώρα όμως αρκέσου στο εγκυρότερο μουσικό λεξικό του κόσμου, το Grove, το οποίο δεν πρέπει να λείπει από την ηλεκτρονική βιβλιοθήκη κανενός σοβαρού σπουδαστή μουσικής ή μουσικού. Έχω υπογραμμίσει ό,τι είναι σχετικό με την "διαμάχη" μας. Θα δεις επίσης πως δεν κάνει ούτε μια φορά λόγο για "παραλλαγή".

    invention (It.: inventione, invenzione).

    A name sometimes given to a short, instrumental piece with no specified musical characteristics but which displays some kind of novelty; in the 20th century the term was occasionally applied to works of a contrapuntal nature (e.g. by Martinů and Blacher). The word appears in the title of Janequin's first madrigal book (1555) and also occurs in many Italian works from the 17th and 18th centuries.

    J. S. Bach used the term for a set of 15 short, two-part keyboard pieces in his Clavier-Bόchlein for his son Wilhelm Friedemann (1720). The 15 three-part pieces in the same book are now known as ‘three-part inventions’, though Bach himself called them either ‘sinfonias’ or ‘fantasias’. In a preface added later (1723) Bach states that the inventions provide instruction in ‘learning to play distinctly in two parts … and in addition, not only of arriving at good original ideas [inventiones], but also of developing them satisfactorily; and most of all of acquiring a cantabile style of playing and at the same time of receiving a strong foretaste of composition’. Each invention is highly contrapuntal and most are imitative in texture, developing a short melodic motif.

     

    Αυτά λοιπόν και χωρίς καμία διάθεση να κάνω τον έξυπνο. Προέκυψε μια ωραία κουβέντα και απαντώ με στοιχεία. Θα ήταν καλύτερα, Κατερίνα, να έλειπαν και από πλευράς σου βολές όπως "προβολη ελλειπους και στειρας γνωσης", ειδικά όταν δεν γνωρίζεις με ποιον συνομιλείς μπορεί εύκολα να σε ρεζιλέψουν. Επίσης δεν απαντώ μόνο στην Κατερίνα, αλλά καταθέτω κάποιο υλικό προς χρήση και όλης της υπόλοιπης παρέας.

     

    Φιλικά

    Fibonazzi

     

    ΥΓ. Αλήθεια, υπάρχει "στείρα γνώση"??

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : fibonazzi στις 03-07-2009 03:08 ]

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : fibonazzi στις 03-07-2009 03:11 ]


    marilloumajore
    03.07.2009, 09:08

    Ευχαριστουμε fibonazzi για το site. Δεν το ειχα υποψη μου...

     

    Προσθέτοντας στο θέμα των παραλλαγών να πω οτι οι Goldberg ειναι πραγματικες παραλλαγες, γραμμενες απο τον Δασκαλο, και αν δεν κάνω λάθος είχαν εξαρχής τον τίτλο "παραλλαγες". Αλλωστε είναι ξακάθαρη η δομη τους.

     

    Και επειδη εγέρθηκε το θέμα των εκδόσεων, να ρωτήσω ποιές εκδόσεις (urtext εννοειται) θεωρείτε τις βέλτιστες (απο όσες κυκλοφορούν στην Ελλαδα) για τον Μπαχ? Προσωπικα προτιμω γενικότερα τις  Henle Verlag αν και εχω το "καλα συγκερασμενο" σε Wiener η οποία και αυτή μ'αρεσει αρκετά....


    mi3s
    03.07.2009, 14:58

    Τελικά εγώ τι ακριβώς να ψάξω?Να ζητήσω έτσι στα ξεκάρφωτα βιβλία του Μπάχ?Ποιος μου εγγυάται ότι θα μπορώ να το ξεκινήσω?Ακούω κλασσικά και σκέφτομαι ανέβασμα σε βουνό με τα πόδια αν και ξέρω ότι είναι σημαντικά για όποιο είδος μουσικής και να παίζεις.


    marilloumajore
    03.07.2009, 17:13

    Παράθεση:

    Το μέλος mi3s στις 03-07-2009 στις 14:58 έγραψε...

    Τελικά εγώ τι ακριβώς να ψάξω?Να ζητήσω έτσι στα ξεκάρφωτα βιβλία του Μπάχ?Ποιος μου εγγυάται ότι θα μπορώ να το ξεκινήσω?Ακούω κλασσικά και σκέφτομαι ανέβασμα σε βουνό με τα πόδια αν και ξέρω ότι είναι σημαντικά για όποιο είδος μουσικής και να παίζεις.



     

    Έχεις δίκιο. το θέμα ξέφυγε.....

    Εγώ πιστεύω γενικότερα ότι πρέπει να έχεις καθοδήγηση απο δάσκαλο. Σίγουρα ολοι οι κλασσικοι έχουν τρίλιες και το μπαροκ έχει πολλά στολίδια, αλλα δεν ξεκινας να παίζεις πχ Σουιτες Μπαχ για να μάθεις τρίλια. Σου προτείνω να μιλήσεις με έναν καθηγητη κλασσικου. Εννοώ ότι εφόσον θέλεις να μπείς στη διαδικασία να μάθεις κλασσικο για να βελτιώσεις το παίξιμο σου στο μοντερνο (και πολυ σωστα) έχεις "σοβαρές προθέσεις". Μην κάθεσαι λοιπον και ακούς απο 'δψ και απο 'κει τι σου λέει ο καθένας σε ένα site. Ό,τι βιβλίο και να σου πούμε πρέπει να έχεις καθηγητή απο πάνω σου. Και για να ρωτάς εμάς αυτός που έχεις μάλλον δε σε βοηθάει και πολύ σε αυτον τον τομέα.

    Πάντως καθαρά πρακτικά, οι τρίλλιες δε χρειάζονται και πολλά πολλά. Δε θέλει πολυ κόπο (σε αντίθεση με άλλα δεξιοτεχνικά θέματα) αλλα θέλει οπωσδήποτε σωστό τρόπο.Και αυτον θα στον δείξει ο καθηγητης. Προσωπικά δεν έχω διαβάσει ούτε μια τυπωμενη ασκηση για τρίλλιες.

    Γι αυτό μη κοιτάς πόσο γρήγορα σου βγαίνει μια τριλλια. (και αυτη είναι γενικότερη αρχή για όλα). Και μην εντυπωσιάζεσαι απο τους ανθρώπους που απλά παίζουν γρήγορα. Το θέμα είναι να παίζεις, μιλώντας για τις τρίλλιες, καθαρα, ανάλαφρα και με προσανατολισμο. Μια τρίλλια έχει λόγο ύπαρξης. Αν τον βρέις σε καθε σημειο θα την παίζεις ως πραγματικος μουσικός.