Καταρχας, ειναι σημαντικο να ξεχωρισουμε την ηχομονωση απο την ηχοαπορροφηση.
Εαν μιλαμε για υπογειο πολυκατοικιας, πρεπει να ξερεις πως οι κρουστογενεις θορυβοι μεταφερονται μεχρι τον τελευταιο οροφο της πολυκατοικιας μεσω του οπλισμου της ( αυτες οι μεταλλικες ραβδοι που ειναι μεσα στο μπετον κατα τη θεμελιωση, με απλα λογια ). Οποτε δεν αρκει να μιλησουμε για βασικες ηχομονωτικες μεθοδους ( οπως γυψοσανιδα-αμμο-γυψοσανιδα ) ή μονο ηχομονωση στην οροφη, αλλα για πιο ακριβες και ουσιωδεις μεθοδους ( οπως room in a room ).
Βεβαια, στην περιπτωση που εχεις υπολογισει μια απλη ηχογραφηση ενος ενισχυτη κιθαρας, μιας φωνης, μιας ακουστικης κιθαρας ( δηλαδη οργανων που μπορεις να ελεγξεις την ενταση και να μην υπερβεις τα ορια ), μπορεις να αξιοποιησεις τις απλες μεθοδους "τοπικης" ηχομονωσης που ειναι μια καλη βαση για τον ενισχυτη ( ωστε να μην ερχεται σε επαφη με το πατωμα ή τους τοιχους ) και συνδυασμο γυψοσανιδας-πετρομβαμβακα μεγαλης πυκνοτητας-γυψοσανιδας στο χωρο.
Η παραπανω μεθοδος ενδεικνυται και στην περιπτωση που θες να χωρισεις ενα δωματιο στη μεση ή σε ενα μικρο μερος οπου θα ονομασεις record booth και control room. Εαν εχεις την ορεξη, τα υλικα και τα χρηματα, μπορεις να χωρισεις τον χωρο με την παραπανω υλικοδομικη τεχνικη ( πετροβαμβακας/γυψοσανιδα ). Μη ξεχνας πως αυτο αφορα και την οροφη, που ειναι η αμεσα μεγαλυτερη "πλακα" της οικοδομης με αρκετο οπλισμο.
Για την ηχοαπορροφηση θα ηταν καλο να φερεις εναν φιλο σου να κανει μια προχειρη ακουστικη μελετη ( και θεωρητικη ακομα ), γιατι το να γεμισεις ενα χωρο με ρικοφον ( που μειωνουν τα μεσαια/υψηλομεσαια ) και να τον 'νεκρωσεις' απο ανακλασεις, δεν ειναι ο,τι το καλυτερο.
Τουλαχιστον θα μπορουσε το record booth να ειναι στεγνο ( αν και ειμαι υπερ των δωματιων με σωστο liveness ωστε να εχω και ηχογραφηση του χωρου, αλλα μιλαμε για ενα σκαλι πιο πανω ) με τα ρικοφον και τις μπασοπαγιδες του ( στις γωνιες ), ομως απαραιτητως αυτος ο χωρος που θα εχεις για μιξη και τελικο ελεγχο της ηχογραφησης σου, ειναι παρα πολυ σημαντικο να ειναι διαμορφωμενος σωστα.
Εαν ψαξεις στο διαδικτυο θα βρεις ετοιμες λυσεις ηχοαπορροφησης για να μειωσεις τουλαχιστον τις πρωτες ανακλασεις και τις χαμηλες συχνοτητες ( που δημιουργουν στασιμα κυματα ).
Μην κανεις και το control room τελειως στεγνο χωρο. Αυτο ειναι μια λογικη περασμενων δεκαετιων ( 70s ) και πλεον η μοντερνα προσεγγιση των studio ειναι τελειως διαφορετικη!
Τελος, εαν δεν μπορεις να κανεις τιποτα απο τα παραπανω, εχεις τη λυση χρησης ενος isolation box ( ενος κουτιου το οποιο ειναι απολυτα ηχομονωμενο και διαμορφωμενο ακουστικα, ωστε να χωραει τον ενισχυτη σου κι ενα μικροφωνο και να σου επιτρεπει να ηχογραφησεις χωρις κανενα επιπλεον κοστος για ηχομονωση του χωρου ), μιας και ο ενισχυτης ειναι η κατεξοχην δυνατοτερη πηγη που αναφερεις. Απο την αλλη υπαρχουν κι ετοιμες λυσεις, με δικο τους ηχειο, που συνδεεις την κεφαλη μονο!
Για τη φωνη ( και μονο για να ελεγξεις το liveness και τις κακες αντηχησεις που οδηγουν σε comb filtering ) μπορεις να παρεις ενα Mic Sreen. Διορθωνει αισθητα τον "χωρο" που ηχογραφει το μικροφωνο, ομως τις μικροατελειες του δεν θα τις εξαφανισει. Σε επιπεδο demo ομως θα σου κανει δουλεια!
Ριξε μια ματια κι εδω.
-----------------
Dreamcatcher Music DreamCatcher
[ τροποποιήθηκε από τον/την noizreduction, 20-04-2013 10:38 ]