ελληνική μουσική
198 online   ·  204.265 μέλη

Με ποια κριτηρια κρινετε τους τραγουδιστες?

Soiram
Συγχορδία Μινόρε
Chat
21.01.2005, 11:59
Αν και τα πιο πολλά έχουν ήδη αναφερθεί, θα ήθελα και εγώ να καταθέσω την άποψη μου στο θέμα αυτό.
Κατ'αρχάς πρέπει να πω ότι προφανώς και υπάρχουν κριτήρια αντικειμενικά για το αν ένας ΄τραγουδιστής ή και ένας καλλιτέχνης γενικότερα είναι καλός σε αυτό που κάνει. Πρώτον οι φωνητικές του ικανότητες. Είναι προφανές ότι ένας τραγουδιστής που δεν κολλώνει να τραγουδίσει live χωρις προετοιμασία είναι μάλλον καλύτερος από αυτόν που τραγουδάει "live" χρησιμοποιώντας playback...Ένα άλλο κριτήριο είναι η εμπορικότητα ενός τραγουδιστή. Δυστυχώς και αυτό θα πρέπει να ληφθεί ως κριτήριο στην επιτυχία του, χωρίς να σημαίνει ότι ένας πολλαπλά πλατινένιος δίσκος είναι καλύτερος καλλιτεχνικά από κάποιον που δεν είναι πλατινένιος. Έπειτα ένας καλός τραγουδιαστής κρίνεται από τις επιλογές και την αυτοσυνέπεια του. Κρίνεται επίσης από τη σχέση του με το κοινό του και το σεβασμό του προς τη τέχνη που υπηρετεί.

Πέραν όμως όλων αυτών, υπάρχουν κριτήρια, καθαρά υποκειμενικά, τα οποία καμμιά φορά υπερισχύουν οποιωνδήποτε άλλων ατελειών του τραγουδιστή. Έτσι δεν είναι λίγοι οι τραγουδιστές ή και μουσικοί που στην εποχή τους δεν κάναν επιτυχία αλλά αναγνωρίστηκαν μετά θάνατον. Όπως επίσσης υπάρχουν και αυτοί που κρατιούνται μακρυά από τον κόσμο και το κοινό τους, ακολουθούν μια καθαρά μοναχική πορεία με βάση μόνο αυτό που θέλουν να κάνουν αυτοί και παρ'όλα αυτά είναι αναγνωρισμένοι. Έτσι είναι πραγματικά δύσκολο κανείς να ορίσει έναν καλό και έναν κακό καλλιτέχνη.

Για μένα προσωπικά θέλω ο τραγουδιστής να με συνεπαίρνει με τη φωνή του. Θέλω ακούγοντας τον να ανοίγει η ψυχή μου. Θέλω με τη φωνή του να ζωγραφίζει. Θέλω επίσης να έχει κάτι καινούριο να μου δώσει ή κάτι μοναδικά δικό του. Δεν με ενδιαφέρει να ακούσω το ίδιο καψουροτράγουδο σε 10 διαφορετικές variations μια άπό κάθε μπουζουκολαική αιδό που θεωρεί ότι το λέει καλύτερα. Επίσης δεν μου αρέσει η φτήνια και η ευκολία σε έναν καλλιτέχνη. Απεχθάνομαι π.χ. τον Φοίβο (τον συνθέτη) ο οποίος με ταχύτητα πολυβόλου γράφει τραγούδια σαν να ήταν το πιο απλό πράγμα στο κόσμο. Αυτός δεν είναι συνθέτης, αυτός είναι tsunami (ας μου επιτραπεί ο όρος). Νιώθω ότι ξεφεύγω λίγο από το θέμα αλλά όταν μιλάμε για ένα καλό τραγουδιστή, μπορούμε να μιλήσουμε κάλιστα και για έναν καλό συνθέτη. Και για να γυρίσω στον φίλτατο Φοίβο, αν και πολλοί είναι αυτοί που τον θεωρούν ευτελή, η αλήθεια είναι ότι είναι ο πιο "επιτυχημένος" (βασικά ο πιο εμπορικός) συνθέτης στην ελλάδα αυτή τη στιγμή και γράφει τραγούδια για τις πιο διάσημες τραγουδίστριες.

Τέλος πρέπει να πω ότι ένας καλλιτέχνης (ιδίως ένας τραγουδιστής) πρέπει να έχει ήθος και σοβαρότητα. ΝΑ έχει επίγνωση ότι αποτελεί πρότυπο για πολλούς ανθρώπους. Όμως αυτό δεν πρέπει να είναι κάτι το οποίο θα πρέπει κανείς να επιδιώξει. Ο τραγουδιστής δεν γίνεται τραγουδιστής για να γίνει διάσημος. Ο τραγουδιστής ασχολείται με το τραγουδί επειδή έχει κάτι να δώσει σε αυτό. Και υπό αυτή την έννοια όλες αυτές οι τραγουδίστριες και οι τραγουδιστές που τραγούδούν τραγούδια με ορίζοντα 2 μηνών, παρόλο που προφανώς χρησιμεύουν σε κάτι (να γεμίζουν τις τσέπες των δισκογραφικών και των νονών της νύχτας), για μένα δεν είναι τραγουδιστές.

(παρακαλώ τους fans του Φοίβου να μην με πυροβολήσουν, μια γνώμη εξεφρασα! )
#21   
thanos2004
Περαστική Νότα
Chat
21.01.2005, 14:10
Τα κριτήρια για ένα τραγουδιστή τα χωρίζω σε δύο κατηγορίες.
Τα αντικειμενικά και τα υποκειμενικά και κατά την προσωπική μου άποψη αυτό πρέπει να ισχύει για όλους μας.
Τα αντικειμενικά κριτήρια είναι
1) Ταυτότητα φωνής (ακούς Πάριο και καταλαβαίνεις ότι είναι ο Πάριος. Σήμερα λίγο πολύ δεν μπορείς να ξεχωρίσεις ποιος τραγουδάει τι).
2) Έκταση φωνής (αν και στο ελαφρό τραγούδι οι απαιτήσεις είναι λιγότερες)
3) Ομοιογένεια φωνής (οι χαμηλές και οι ψηλές νότες να μην έχουν μεγάλη διαφορά στην ένταση και στον όγκο όταν το απαιτεί το τραγούδι, γιατί υπάρχουν τραγούδια που εσκεμμένα πρέπει ο ερμηνευτής η ένταση των χαμηλών νότων να είναι μικρότερη των υψηλών και το αντίθετο)
4) Piano-forte (Η αυξομείωση της έντασης της φωνής κάνοντας την πιο βελούδινη και εκφραστική στα σημεία που απαιτεί ο στίχος και πιο μεταλλική στους στίχους κορύφωσης του τραγουδιού. Αυτό έχει εκλείψει στις μέρες μας ειδικά στις live ερμηνείες ακόμα και στο ελαφρό τραγούδι).
5) Σκηνική παρουσία (λέγοντας σκηνική παρουσία δεν εννοούμε μόνο τις χορευτικές ικανότητες ενός τραγουδιστή, (εκεί είναι άλλη κατηγορία η κατηγορία του showman) αλλά το στήσιμο, την άνεση, την επικοινωνία, την έκφραση του προσώπου, το χαμόγελο, και τη γλώσσα του σώματος σε συνδυασμό με αυτό που ερμηνεύει και τέλος η πάσα δηλαδή να καταφέρει να κάνει τον κόσμο να τραγουδήσει μαζί του.)

Τα υποκειμενικά κριτήρια είναι
1) Χροιά φωνής (ανάλογα των ακουσμάτων του καθενός και το περιβάλλον που μεγάλωσε )
2) Είδος τραγουδιού (το αυτό)
3) Πορεία στο πέρασμα των χρόνων (τραγουδιών, διατήρηση ήθους. sήμερα οι νέοι καλλιτέχνες επιζητούν να γίνουν αναγνωρίσιμοι το σωστό και αυτό όμως που θα έπρεπε να τους απασχολεί είναι το πώς θα γίνουν αναγνωρισμένοι)


#22   
composer
Σολίστ
Chat
22.01.2005, 03:12
Είναι όντως πολύ δύσκολο να πούμε απλά ποιός είναι καλός και ποιός όχι γιατί όπως έχει ειπωθεί είναι κυρίως υποκειμενική αυτή ερώτηση !

Για εμένα αν μιλήσω για κριτήρια τραγουδιστών* ( τραγουδιστή κατ αρχήν εννοώ όποιον/α τραγουδάει σωστα και δεν φαλτσάρει)

Έχω χωρίσει λοιπόν τους τραγουδιστές σε 2 κατηγορίες

α) τραγουδιστές ( δηλαδή άτομα που απλά κρατάν ένα όφονο( που λέει και η Πάνια και τραγουδάνε χωρίς να σου πέρνουν τα αυτιά αλλα χωρίς όμως να σου προξενούν και συναισθήματα

β) ερμηνευτές ( άτομα που ακουγοντάς τους ανατριχιάζεις και σε πιάνει ταχυκαρδία)

ΥΓ. Κατά την ταπεινή μου άποψη στην Ελλάδα οι ερμηνευτές είναι σχεδόν ισάριθμοι με τα δάκτυλα των 2 μας χεριών
#23   
SteliosG
Φθασμένος
Chat
22.01.2005, 06:37
Quote:

Το μέλος composer στις 22-01-2005 στις 03:12 έγραψε:

Για εμένα αν μιλήσω για κριτήρια τραγουδιστών* ( τραγουδιστή κατ αρχήν εννοώ όποιον/α τραγουδάει σωστα και δεν φαλτσάρει)





#24   
composer
Σολίστ
Chat
22.01.2005, 14:53
Quote:

Το μέλος SteliosG στις 22-01-2005 στις 06:37 έγραψε:

Quote:

Το μέλος composer στις 22-01-2005 στις 03:12 έγραψε:
[i]
Για εμένα αν μιλήσω για κριτήρια τραγουδιστών* ( τραγουδιστή κατ αρχήν εννοώ όποιον/α τραγουδάει σωστα και δεν φαλτσάρει)






[/I]




Τι δεν κατάλαβες Στέλιο να στο εξηγήσω
#25   
punkorjazz
Περαστική Νότα
Chat
24.03.2005, 18:06
to vasikotero kritirio an ine enas tragoudistis kalos i kakos ine i fwni! an exei kali fwni sigoura tha petixei..iparxoun omws k deuterevonta kritiria opws i emfanisi pou auto ine poli opisthodromiko stis meres mas afou oloi leme oti enas tragodistis ine kalos e prwto kritirio tin emfanisi. Gia paradeigma o Sakis Rouvas se OLES arsei logo tis emfanisis tou k oxi gia to an exei kali fwni. Emana prosopika den m aresei estw kian ime kritsi!
#26