Quote:
|
Το μέλος santourman στις 12-01-2005 στις 18:13 έγραψε:
Οκ!!! πάντως εγώ, μια μπύρα την περιμένω από σένα!
|
|
Παιδιά μερικές συμβουλές ώστε να κάνουμε την ανάγνωση των topics ευχάριστη και ξεκούραστη:
- Όταν παραθέτουμε ένα link, λέμε με 2 κουβέντες τι είναι αυτό στο οποίο παραπέμπει. Μπορεί κάποιος να το έχει ήδη διαβάσει ή να μην τον ενδιαφέρει η σελίδα που τον παραπέμπετε.
- Αποφεύγουμε τα posts που δε βοηθούν στην εξέλιξη της κουβέντας και κουράζουν όσους πρωτοβλέπουν ένα topic. Για εσάς τους μπεκρήδες μιλάω
Άχαρος ο ρόλος του admin
Στο link του Στέλιου θα διαβάσετε ένα άρθρο
με τίτλο Αποκριάτικα παρατράγουδα
Σε ήχο ελληνικό
Του ΓΙΩΡΓΟΥ Ε. ΠΑΠΑΔΑΚΗ
το οποίο εμένα προσωπικά με βρίσκει απόλυτα σύμφωνη...
Eγω απορώ γιατί ο κ. Ακρίδας έκανε μήνυση στη Δόμνα Σαμίου και όχι στο κανάλι που επέλεξε τη συγκεκριμένη ώρα για να προβάλει μια δουλειά που έχει κυκλοφορήσει εδώ και 10 χρόνια. Την ευθύνη του προγράμματος δεν την έχει η Δομνα Σαμίου νομίζω . Αυτό που τον ενόχλησε τον κ. Ακρίδα ήταν ότι μεταδόθηκε σε ώρα υψηλής θεαματικότητας. Αν δηλ. το πρόβαλλε στις 12 το βράδυ δε θα υπήρχε πρόβλημα. Είναι σαν να κάνουμε μήνυση στους ηθοποιούς και στο σκηνοθέτη μιας τολμηρής ταινιας και όχι στο κανάλι που την προβάλλει το μεσημέρι. Ο κ. Ακρίδας αυτό που έπρεπε να κάνει ήταν να απευθυνθεί στο ραδιοτηλεοπτικό συμβούλιο κι όχι να εναντιωθεί σε δημιουργό. Μέγα λάθος.
Εγω παλι απορω γιατι δεν κανουμε μημυση εμεις ομαδικως στην Εκκλησια και στις εξουσιες που την σιγονταρουν ακομα να κανει τις βρωμοδουλειες τις πισω απο επιφανειακα προσωπια αλληλεγγυης.....!!!!!
.....και κανονικα θα επρεπε -τι να πω?- να εχει γινει χαμος που εχουν τα μουτρα να μηνυσουν την Δομνα Σαμιου αυτα τα τιποτενια σκουληκια.
Και για να μην το τραβηξω αλλο αλλα επειδη δεν κανω και πλακα θα μπορουσα να πω ενα σωρο για αυτους τους αλητες που απο το πουθενα και προφασιζομενοι την παραδοση της Ελλαδας ως ενος ορθοδοξου λαου απεκτησαν εξουσια....
Λόγω απουσίας μου, αναγκάζομαι να τοποθετηθώ κατόπιν εορτής.
Κατ’ αρχάς ο αρχιεπίσκοπος και το ιερατείο γενικότερα δεν είναι η εκκλησία. Είναι κομμάτι της, υποσύνολο και συνεπώς οι απόψεις τους δεν ταυτίζονται πάντα με αυτές της εκκλησίας. Ένα το κρατούμενο.
Δεύτερο. Εκκλησία (κλητοί) είναι όλος ο πιστός λαός κι όχι μόνο. Εκτός από την επίγεια στρατευμένη εκκλησία υπάρχει και η άϋλη, η θριαμβεύουσα κι επουράνια δηλαδή, αρχηγός της οποίας είναι ο ίδιος ο Χριστός. Αυτές οι δυο εκκλησίες είναι ενωμένες και δεμένες σε ένα σώμα, όπως οι κρίκοι μιας αλυσίδας.
Αναγκάζομαι να κάνω αυτή τη μικρή ανάλυση επειδή διάβασα κάτι περί μηνύσεων που θα έπρεπε να γίνουν εναντίον της εκκλησίας. Μηνύσεις μπορούν να γίνουν κατά των εκπροσώπων του κλήρου και του ιερατείου γενικότερα, κατά της εκκλησίας όμως θα ήταν μάλλον ανυπόστατο.
Τελικά, νομίζω ότι η ουσία είναι αλλού. Σας άρεσαν τα επίμαχα τραγούδια; Θα τα βγάζατε ποτέ για να τα παίξετε με την κιθαρούλα σας σε κάποια γιορτή ή σε κάποιο γλέντι με φίλους και συγγενείς; Εγώ προσωπικά όχι.
Κι όχι για λόγους ηθικής, αλλά επειδή οι συγκεκριμένοι στίχοι προσβάλουν την αισθητική μου. Δεν αποτελεί ψυχαγωγία για μένα, θα έλεγα ούτε καν διασκέδαση αυτή η έκφραση. Ένας λόγος παραπάνω που ενοχλήθηκα, ήταν επειδή αυτά τα λόγια βγήκαν από το στόμα μιας σεβάσμιας ηλικιωμένης κυρίας, η οποία έχει προσφέρει πάρα πολλά. Ένοιωσα άσχημα κι αμήχανα, όπως περίπου θα ένοιωθα, αν άκουγα να τα τραγουδά η μητέρα μου.
Αυτά πιστεύω εν ολίγοις κι όλα τα άλλα περί μηνύσεων δεν με αγγίζουν.
Quote:
|
Το μέλος yiannisyiannis στις 17-01-2005 στις 13:57 έγραψε:
Κατ’ αρχάς ο αρχιεπίσκοπος και το ιερατείο γενικότερα δεν είναι η εκκλησία. Είναι κομμάτι της, υποσύνολο και συνεπώς οι απόψεις τους δεν ταυτίζονται πάντα με αυτές της εκκλησίας. Ένα το κρατούμενο.
Δεύτερο. Εκκλησία (κλητοί) είναι όλος ο πιστός λαός κι όχι μόνο. Εκτός από την επίγεια στρατευμένη εκκλησία υπάρχει και η άϋλη, η θριαμβεύουσα κι επουράνια δηλαδή, αρχηγός της οποίας είναι ο ίδιος ο Χριστός. Αυτές οι δυο εκκλησίες είναι ενωμένες και δεμένες σε ένα σώμα, όπως οι κρίκοι μιας αλυσίδας.
Αναγκάζομαι να κάνω αυτή τη μικρή ανάλυση επειδή διάβασα κάτι περί μηνύσεων που θα έπρεπε να γίνουν εναντίον της εκκλησίας. Μηνύσεις μπορούν να γίνουν κατά των εκπροσώπων του κλήρου και του ιερατείου γενικότερα, κατά της εκκλησίας όμως θα ήταν μάλλον ανυπόστατο.
.
|
|
Δηλαδή, και με βάση τα παραπάνω, ο Χριστόδουλος και επομένως και οι τοποθετήσεις και οι ενέργειές του δεν έχουν καμία θεσμική βαρύτητα. Δηλαδή, κακώς αισθάνομαι ντροπή για την πολιτικάντικη, σκοταδιστική του δραστηριότητα, αφού δεν είναι αυτός η Εκκλησία, αλλά εμείς. Ωραία και τότε εμείς, το ποιμνίο, οι πιστοί δηλαδή, τι τον χρειαζόμαστε; Τι χρειαζόμαστε όλον αυτόν τον πλουτίζοντα κλήρο; Γιατί να τον ανεχόμαστε; Γιατί να υπερασπιζόμαστε τη σαπίλα που τον χαρακτηρίζει; Γιατί εσύ φίλε yianni να υπερασπίζεσαι αυτούς που διαπράττουν εγκλήματα εναντίον της τέχνης, αλλά κυρίως εναντίον ημών, των πιστών;
Και αφού όλοι αυτοί δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα μέρος της Εκκλησίας, πώς καταφέρνουν τόσο αποτελεσματικά να διαμορφώνουν την αισθητική σου, τις απόψεις σου, την αντίληψή σου περί θεμιτού και αθέμιτου, καλού και κακού;
Δε νομίζω πάντως ότι αυτό το κάνει ο Χριστός, ως αρχηγός της Εκκλησίας, αλλά μάλλον οι αρχηγίσκοι, η "σύγχρονη" Ιερά Εξέταση που αναζητά ακόμα μάγισσες. Πάντως εμένα η κα Σαμίου δε μου θυμίζει μάγισσα....Μπορεί να κάνω και λάθος, ξέρω γω;
Quote:
|
Το μέλος yiannisyiannis στις 17-01-2005 στις 13:57 έγραψε:
Τελικά, νομίζω ότι η ουσία είναι αλλού. Σας άρεσαν τα επίμαχα τραγούδια; Θα τα βγάζατε ποτέ για να τα παίξετε με την κιθαρούλα σας σε κάποια γιορτή ή σε κάποιο γλέντι με φίλους και συγγενείς; Εγώ προσωπικά όχι.
Κι όχι για λόγους ηθικής, αλλά επειδή οι συγκεκριμένοι στίχοι προσβάλουν την αισθητική μου. Δεν αποτελεί ψυχαγωγία για μένα, θα έλεγα ούτε καν διασκέδαση αυτή η έκφραση. Ένας λόγος παραπάνω που ενοχλήθηκα, ήταν επειδή αυτά τα λόγια βγήκαν από το στόμα μιας σεβάσμιας ηλικιωμένης κυρίας, η οποία έχει προσφέρει πάρα πολλά. Ένοιωσα άσχημα κι αμήχανα, όπως περίπου θα ένοιωθα, αν άκουγα να τα τραγουδά η μητέρα μου.
|
|
Θα συμφωνήσω και εγώ με το Γιάννη στα παραπάνω. Δεν αρέσει ούτε σε μένα το να ακούγονται τέτοια λόγια στα τραγούδια. Είναι καθαρά θέμα αισθητικής. Ακόμα και σε τραγούδια αγαπημένων μου καλλιτεχνών (πχ το "Ολα από χέρι καμένα" του Β.Παπακωσταντίνου), όταν τα ακούω, νιώθω δυσάρεστα.
Δε βρίσκω διασκεδαστικό το στίχο "το μ...ι το λένε Γιώτα και τον π...τσο Παναγιώτα", πως να το κάνουμε; Άλλοι ίσως διασκεδάζουνε, γελάνε και χαίρονται. Εγώ όχι.
Εγώ γελάω με ανάλογα τραγούδια που έχουν όμως μόνο υπονοούμενα. Πχ αυτό που λέει "απ' τον αφαλό πιο κάτω".
Από την άλλη όμως ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ δε θα κατηγορούσα κάποιον που μεταφέρει ένα κομμάτι της παράδοσής μας. Γι' αυτό και είμαι εναντίον της ενέργειας του Ακρίδα και ΚΥΡΙΩΣ με τα όσα αρρωστημένα αναφέρει ο Χριστόδουλος.
Someone dreams of doing great things, someone stays awaken and does it...
[ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: jorge on 17-01-2005 15:58 ]
Quote:
|
Το μέλος tsuku_elf στις 17-01-2005 στις 14:42 έγραψε:
Δηλαδή, και με βάση τα παραπάνω, ο Χριστόδουλος και επομένως και οι τοποθετήσεις και οι ενέργειές του δεν έχουν καμία θεσμική βαρύτητα. Δηλαδή, κακώς αισθάνομαι ντροπή για την πολιτικάντικη, σκοταδιστική του δραστηριότητα, αφού δεν είναι αυτός η Εκκλησία, αλλά εμείς. Ωραία και τότε εμείς, το ποιμνίο, οι πιστοί δηλαδή, τι τον χρειαζόμαστε; Τι χρειαζόμαστε όλον αυτόν τον πλουτίζοντα κλήρο; Γιατί να τον ανεχόμαστε; Γιατί να υπερασπιζόμαστε τη σαπίλα που τον χαρακτηρίζει; Γιατί εσύ φίλε yianni να υπερασπίζεσαι αυτούς που διαπράττουν εγκλήματα εναντίον της τέχνης, αλλά κυρίως εναντίον ημών, των πιστών;
Και αφού όλοι αυτοί δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα μέρος της Εκκλησίας, πώς καταφέρνουν τόσο αποτελεσματικά να διαμορφώνουν την αισθητική σου, τις απόψεις σου, την αντίληψή σου περί θεμιτού και αθέμιτου, καλού και κακού;
Δε νομίζω πάντως ότι αυτό το κάνει ο Χριστός, ως αρχηγός της Εκκλησίας, αλλά μάλλον οι αρχηγίσκοι, η "σύγχρονη" Ιερά Εξέταση που αναζητά ακόμα μάγισσες. Πάντως εμένα η κα Σαμίου δε μου θυμίζει μάγισσα....Μπορεί να κάνω και λάθος, ξέρω γω;
[/I]
|
|
Σχετικά με το αν έχουν βαρύτητα ή όχι οι απόψεις του αρχιεπισκόπου περιμένεις να σου δώσω απάντηση εγώ; Όπως και οι δικές σου και οι δικές μου απόψεις, έτσι και του αρχιεπισκόπου, για κάποιους μετρούν και για κάποιους όχι. Νομίζω το έκανα σαφές στο προηγούμενο post μου, οι θέσεις του δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι και θέσεις της εκκλησίας, τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο. Τώρα αν είναι σκοταδιστής ή όχι, αν τον χρειαζόμαστε ή όχι, αν πρέπει ή αν δεν πρέπει να ντρέπεσαι γι' αυτόν κι όλα όσα αναφέρεις, δεν κατάλαβα για ποιό λόγο απευθύνεσαι σε μένα; Εγώ δεν είμαι ο επρόσωπος τύπου του αρχιεπισκόπου.
Αγαπητή Σοφία ποιούς υπερασπίστηκα και δεν το κατάλαβα; Κι επίσης πως μπορείς να ξέρεις ποιός έχει διαμορφώσει την δική μου αισθητική, απόψεις κλπ; Καλά καλά δεν ξέρεις ποιες είναι οι απόψεις μου αισθητικές και μη.
gate
17.01.2005, 16:26
"Αυτά τα τραγούδια ανήκουν πράγματι στην παράδοση. Έρχονται από παλιά, με διάφορα έθιμα σχετικά...Αλλά πως να το κάνουμε; Αυτά είναι λόγια που δεν είναι ωραίο να ακούγονται έτσι δημόσια. Αυτά είναι ωραία για την κρεββατοκάμαρα ή σε μια παρέα, σε ένα πανηγύρι...αλλά δεν μπορούμε να υποχρεώνουμε κάποιον που βρίσκεται σπίτι του με τα παιδιά του και ανοίγει την τηλεόραση, να ακούει θέλει δε θέλει αυτά τα τραγούδια εκείνος ή τα παιδιά του....
Ερ. Δημοσιογράφου: Μα αυτά είναι τραγούδι της παράδοσης; Δεν είναι; Δεν πρέπει να τηρούμε;
Απ: Ναι είναι τραγούδια της παράδοσης, αλλά εσύ θα έπαιρνες το παιδάκι σου να το βάλεις να ακούσει αυτά τα τραγούδια;
.....
Για μένα αν κάποιος έχει ευθύνη είναι η τηλεόραση. Εκείνη πρέπει να προσέχει τι προβάλλει. Γι' αυτό υπάρχει εξάλλου και το ραδιοτηλεοπτικό συμβούλιο. Από κει και πέρα όποιος θέλει, τραγουδά αυτά τα τραγούδια και όποιος θέλει δεν τα τραγουδά, όποιος θέλει τα ακούει και όποιος δε θέλει όχι...
Εγώ προσωπικά δεν τα έχω τραγουδήσει ποτέ και ούτε θα το κάνω...."
(Από συνέντευξη του Χρόνη Αηδονίδη, απόσπασμα της οποίας προβλήθηκε στο κανάλι "Alter", στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων, πριν κάποιες μέρες, όταν το θέμα είναι στο επίκεντρο)
Κατά τ' άλλα, θα συμφωνήσω απόλυτα με τον Γιάννη και με το Γιώργο, ειδικά ως προς το θέμα της αισθητικής...
Επίσης κάτι που μου κάνει άσχημη εντύπωση είναι πως για να ασχοληθούν τα Mέσα με την παραδοσιακή μουσική, πρέπει να έχουν ένα σκανδαλώδες θέμα ή κάτι που να γεννά διαφωνίες και διαμάχες, μηνύσεις κ.ο.κ. Γιατί να μην ασχολούνται με τις τόσες ομορφιές που κρύβει ο θησαυρός της παραδοσιακής μας μουσικής; Αφιέρωσαν ώρες και μέρες για ένα θέμα, που κατά τη γνώμη μου, του δώσαμε - ακόμα και με τις απαντήσεις στο topic αυτό - περισσότερη αξία απ' όση έχει...
Κάποτε κάποια ομάδα ανθρώπων, πάνω στο γλέντι και στη χαρά, σκάρωσαν πέντε στίχους πιπεράτους για να το ευχαριστηθούν...κι εμείς το κάναμε το θέμα της χρονιάς...Γι' αυτό το λόγο διαφωνώ και με την κίνηση της μήνυσης, ενώ απ' την άλλη πιστεύω ότι ως προς το θέμα αυτό έπρεπε να είχε κινηθεί αμεσότερα το ραδιοτηλεοπτικό συμβούλιο, καθώς σε εκείνο αφορά η όλη υπόθεση. Το θέμα για μένα - με δυο λόγια - δεν είνα γιατί υπάρχουν αυτά τα τραγούδια. Καλώς ή κακώς υπάρχουν. Δε με ενδιαφέρει. Το θέμα για μένα είναι ότι καλό θα ήταν, για να υπάρχει ίση μεταχείριση, όταν το ραδιοτηλεοπτικό συμβούλιο απαγορεύει τη μετάδοση άλλων και άλλων περιπτώσεων, να κάνει το ίδιο και για τραγούδια που, όπως και να το κάνουμε, μπορούν να δημιουργήσουν σε κάποιους ανθρώπους σάλο με την αθυροστομία τους. Μην ξεχνάμε...δεν είμαστε εμείς μόνο σ' αυτόν τον κόσμο, με τις απόψεις και τις προτιμήσεις μας. Υπάρχουν και άλλοι γύρω μας, με διαφορετικές απόψεις και καλό είναι να βρίσκουμε τη χρυσή τομή, ώστε όλοι να είναι ικανοποιημένοι....
Όποιος θα θελήσει να ακούσει αυτά τραγούδια θα μπορεί να τα αγοράσει ή να πάει σε κάποια συναυλία της κ.Σαμίου ή σε κάποιο πανηγύρι τις Απόκριες. Δε νομίζω πως τίθεται θέμα λογοκρισίας.
Epeidi exoun idi eipwthei arketa se autin tin kouventa...den thelw egw na prosthesw kai alla!stin ousia synfwnw me tous perissoterous kai apla thelw nw pw oti lypame giati i ekklisia(xwris na thelw na perilavw olon ton kliro alla kapious .....) leitourgei pleon kata kapoio tropo Thriskoliptika kai mono.xwris na noiazete gia ton politismo kai tin synxroni epoxi!
Pantws to na akousw ena tragoudi tis kyrias Samiou den tha pei oti den eimai Xristianos...etsi den einai
Quote:
|
Εγώ δεν είμαι ο επρόσωπος τύπου του αρχιεπισκόπου.
Αγαπητή Σοφία ποιούς υπερασπίστηκα και δεν το κατάλαβα; Κι επίσης πως μπορείς να ξέρεις ποιός έχει διαμορφώσει την δική μου αισθητική, απόψεις κλπ; Καλά καλά δεν ξέρεις ποιες είναι οι απόψεις μου αισθητικές και μη.
[/I]
|
|
Κατ'αρχην να πω οτι συμφωνω σχεδον απολυτα με την Tsuku.
Oi αποψεις σου yianni ειναι ξεκαθαρες αισθητικες και μη οταν λες οτι τα συγκεκριμενα τραγουδια σου προκαλουν ενα ειδος ντροπης και δεν τα βρισκεις διασκεδαστικα και απο την αλλη οταν μπορεις να βρεις τοσα ''επειχηρηματα'' ωστε να υποστηριξεις τον κληρο και τις ενεργειες του. Αρα μαλλον και η Σοφια κατι καταλαβαινει για να απανταει...φανταζομαι.
[ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: jorge on 17-01-2005 19:30 ]
Αυτη η σεμνοτυφια ειναι που με τρελαινει! Οταν δηλαδη στις παρεες μας θα πουμε κανα δυο ''κακες κουβεντουλες'' για να γελασουμε δεν υπαρχει προβλημα.
Προβλημα υπαρχει οταν αυτες θα τις ακουσουμε απο μια καταξιωμενη ''γριουλα'' που οπως θα τους βολευε καποιους για να εχουν δουλεια να βρισκονται ''ξεμωραθηκε'' και τραγουδαει τετοια στοιχεια της παραδοσης μας.
Και μετα ρε yianni λες οτι εκκλησια ειμαστε εμεις.Γιατι τοτε δεν εχουμε απορριψει αλλα πραγματα απο τις ζωες μας και απορριπτουμε οτι ο κληρος και καθε διεφθαρμενος εκει μεσα μας περναει?
Και απαντω ρητορικα. Μηπως γιατι αυτος εχει την δυναμη?Και μηπως γιατι αυτη η εξουσια αποκτιεται μονο απο την διαφθορα για να μεταλλαχθει σε μια ....εδραιωμενη διαφθορα που ολοι θα αποδεχονται? Λεω...
[ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: gate on 17-01-2005 19:51 ]
Quote:
|
Το μέλος frufru στις 17-01-2005 στις 17:35 έγραψε:
Αυτη η σεμνοτυφια ειναι που με τρελαινει! Οταν δηλαδη στις παρεες μας θα πουμε κανα δυο ''κακες κουβεντουλες'' για να γελασουμε δεν υπαρχει προβλημα.
|
|
Βρε frufru μου δε μιλάμε για σεμνοτυφία. Μιλάμε για διαφορετική αισθητική. Γιατί δεν το αποδέχεσαι αυτό; Με έχεις δει ποτέ να κοκκινίζω όταν λέμε τα "ωραία" μας στην παρέα μας; Με ξέρεις τόσα χρόνια...
Οι "κακές κουβεντούλες" στην παρέα είναι διαφορετικό πράγμα. Κάποιες έχουν χιούμορ, κάποιες όχι. Αντίστοιχα, κάποια από αυτά τα τραγούδια ΔΕΝ έχουν χιούμορ για μένα. Με το ζόρι δηλαδή;
Και για να μιλάμε σε συγκεκριμένη βάση, μπορεί κάποιος από εδώ να βρει αυτούς τους περιβόητους στίχους και να μας τους παραθέσει;
Εγώ έχω ακούσει 2. Αυτό που ανέφερα πιο πάνω (για την Γιώτα και την Παναγιώτα) και ένα άλλο που λέει για έναν π...τσο που είναι κάτω από ένα δέντρο και φωνάζει σε κάποιο μ...νί να κατέβει από κει πάνω... Οτι να'ναι...
gate
17.01.2005, 19:54
Ασφαλώς και δεν υπάρχει πρόβλημα όταν κάτι λέμε στις μεταξύ μας παρέες και συναντήσεις. Και ασφαλώς και υπάρχει πρόβλημα όταν αυτά τα λέμε δημόσια. Δεν είναι θέμα σεμνοτυφίας, είναι θέμα λειτουργίας της κοινωνίας. Άλλο λόγο έχω στο φίλο μου και άλλο στον άγνωστο, που δεν έχει πιθανό καμιά διάθεση να ακούσει τις μ..... μου. Γιατί αν αυτή τη στιγμή έγραφα ολόκληρη τη λέξη χωρίς τα αποσιωποιητικά...δικαίως θα έβγαινε στη συνέχεια ο Jorge και θα μου υπενθύμιζε ότι πρέπει να σέβομαι δημοσίως τους συνομιλητές μου και να προσέχω τις εκφράσεις μου, γιατί σε αυτόν τον κόσμο δεν είμαστε μόνοι μας. Δίπλα μας είναι και άνθρωποι που τους αρέσει ή δεν τους αρέσει να μιλάμε ελευθερόστομα. Απ' τη στιγμή που μπορούμε να πούμε τα ίδια πράγματα αποφεύγοντας το λόγο που πιθανώς θίγει ή προσβάλλει, γιατί να μην το κάνουμε; Γιατί να είμαστε τόσο εγωιστές, υπερασπιζόμενοι δήθεν το δικαίωμα να μιλάμε όπως θέλουμε; Ναι να λέμε όποια άποψη θέλουμε, αλλά δεν είναι ανάγκη να προκαλούμε με τον τρόπο που τη διατυπώνουμε...
Το ίδιο ακριβώς, κατά τη γνώμη μου, ισχύει και με τραγούδια. Στην παρέα μου μπορώ να πω όσα "κακά" - που λες κι εσύ frufru- τραγούδια θέλω...Στην τηλεόραση ειδικά όμως, κάποιος πρέπει να υπάρχει για να μου το απαγορεύει ή να μου το επιτρέπει υπό προϋποθέσεις (π.χ. να υπάρχει ειδοποίηση πριν τη μετάδοση κάποιου προγράμματος, όπως έχει αρχίσει εδώ και καιρό να ισχύει στην τηλεόραση), γιατί δεν μπορούμε να εξαναγκάζουμε όλους τους ανθρώπους, ακόμα και αυτούς που έχουν αντίθετη άποψη, να μας ακούν, ιδίως όταν αυτή η απαγόρευση ή ο περιορισμός δε θίγει κανένα έννομο αγαθό μας και κανένα ατομικό μας δικαίωμα.
Ελευθερία έκφρασης δεν είναι να να μιλάμε με όποιον τρόπο θέλουμε, αλλά να διατυπώνουμε όποια άποψη θέλουμε. Δυστυχώς ή ευτυχώς και ο νόμος ακόμα μας την έχει στημένη για τον τρόπο που μιλάμε και περιμένει να δράσει μέσω των ποινικών διατάξεων τών εγκλημάτων κατά της τιμής ή των αστικών της προσβολής προσωπικότητας ή διατάξεων όπως αυτής του Συντάγματος, περί δυνατότητας παρέμβασης του εισαγγελέα, σε περιπτώσεις "ασέμνων δημοσιευμάτων που προσβάλλουν ολοφάνερα τη δημόσια αιδώ" (Σ14παρ.δ).
Ανεξάρτητα από το πόσο προβληματικός είναι ο προσδιορισμός αυτών των εκφράσεων που χρησιμοποιεί ο νόμος (που κατά τη γνώμη μου είναι αρκετά), ωστόσο αυτά ισχύουν στα νομοθετήματά μας...
Όποιος λοιπόν έχει άλλη άποψη, καλό θα είναι παράλληλα με τις μηνύσεις κατά της εκκλησίας, του κ.Ακρίδα, του "σκοταδιστικού" ιερατείου να διοργανώσει και μια επιτροπή για αναθεώρηση του Συντάγματος, ως προς αυτές τις διατάξεις και να προβεί σε διαδηλώσεις και να υποβάλει προτάσεις για να αλλάξουν και αντίστοιχες διατάξεις από άλλα νομοθετήματα...
"Η ζωή χωρίς μουσική θα ήταν ένα σφάλμα..." Νίτσε
[ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: gate on 17-01-2005 20:24 ]
Quote:
|
Το μέλος jorge στις 17-01-2005 στις 19:42 έγραψε:
Quote:
|
Το μέλος frufru στις 17-01-2005 στις 17:35 έγραψε:
Αυτη η σεμνοτυφια ειναι που με τρελαινει! Οταν δηλαδη στις παρεες μας θα πουμε κανα δυο ''κακες κουβεντουλες'' για να γελασουμε δεν υπαρχει προβλημα.
|
|
Βρε frufru μου δε μιλάμε για σεμνοτυφία. Μιλάμε για διαφορετική αισθητική. Γιατί δεν το αποδέχεσαι αυτό; Με έχεις δει ποτέ να κοκκινίζω όταν λέμε τα "ωραία" μας στην παρέα μας; Με ξέρεις τόσα χρόνια...
Οι "κακές κουβεντούλες" στην παρέα είναι διαφορετικό πράγμα. Κάποιες έχουν χιούμορ, κάποιες όχι. Αντίστοιχα, κάποια από αυτά τα τραγούδια ΔΕΝ έχουν χιούμορ για μένα. Με το ζόρι δηλαδή;
Και για να μιλάμε σε συγκεκριμένη βάση, μπορεί κάποιος από εδώ να βρει αυτούς τους περιβόητους στίχους και να μας τους παραθέσει;
Εγώ έχω ακούσει 2. Αυτό που ανέφερα πιο πάνω (για την Γιώτα και την Παναγιώτα) και ένα άλλο που λέει για έναν π...τσο που είναι κάτω από ένα δέντρο και φωνάζει σε κάποιο μ...νί να κατέβει από κει πάνω... Οτι να'ναι...
|
|
Επειδη σε ξερω γι'αυτο μου κανει εντυπωση που δεν βρισκεις διασκεδαστικα αυτα τα τραγουδια...
Δεν εισαι κανας στριμμενος κακοδιαθετος και χωρις χιουμορ ανθρωπος.
Εγω οταν ακουω αυτα τα τραγουδια και γνωριζοντας οτι ερχονται απο την παραδοση σκεφτομαι τα ''γεροντακια'' πλεον να τα τραγουδανε και να κανουν καλαμπουρι με τις γριες τους και το αντιθετο συγκινηση μη σου πω με πιανει...
Απαντωντας....
Μιλωντας για σεμνοτυφια προσπαθω να εκφρασω την απορια μου και την αγανακτηση μου παραλληλα κατα καποιο τροπο που προκυπτει βλεποντας το ποσο ευθικτοι ειμαστε για τετοια ζητηματα..αθυροστομιας.
Και η ευθιξια μας ως ανθρωποι φτανει μεχρι εκει...
Πιστευω πως περισσοτερο ευθικτοι θα επρεπε να ειμαστε απεναντι σε αλλα θεματα και ναι και απεναντι σ'αυτους τους νομους που πολυ ομορφα μας εχουν εγκλωβισει να ακολουθουμε τα πρεπει που καποιοι σκαρφιστηκαν και ουσιαστικα καταπιεζουν ολους .Και να με συγχωρειτε δηλαδη οσοι θα θιχτειτε αλλα το ζωο που λεγεται ανθρωπος εχω την εντυπωση τουλαχιστον οτι ζουσε πολυ καλυτερα χωρις αυτα τα νομοθετηματα απεναντι στα οποια πλεον μας φαινεται αδυνατο να αντισταθουμε.
Κι επισης (διαψευστε με παλι) ο ανθρωπος ζουσε πολυ καλυτερα οταν η πιστη υπηρχε στο κεφαλι του και δεν ειχε διορισει κανεναν ''υπερπιστο των ειδωλων
του'' να του κλεινει το στομα και να απαγορευει να τραγουδαει τραγουδια που τον εκαναν να χαμογελα.
Εκτος αν λογω ολων των νομοθετηματων και του Χριστοδουλου πρεπει να σταματησουμε να χαμογελαμε μεσα απο τα τραγουδια και να περιοριστουμε σε οτιδηποτε αλλο θα εγκριθει απο ολους αυτους σαν κοσμιο.
Θα φοραω λοιπον κι εγω απο αυριο το κοσμιο και εννομο χαμογελο μου προκειμενου να μην προσβαλλουμε την δημοσια αιδω. Και σιγουρα επειδη ετσι θα λειτουργω ως ''μελος αυτης της κοινωνιας'' και θα ακολουθω τους νομους θα ειμαι πολυ πιο ευτυχισμενη.
what are songs but exercises in solitude?-Peter Hammill
...all things are apart all things are a part...-Peter Hammill
[ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: frufru on 17-01-2005 20:30 ]
Συγγνώμη για την παρέμβαση αλλά νομίζω χάνετε την ουσία του θέματος.
Και ποιά είναι αυτή; Ότι η εκκλησία, ως θεσμός με πολιτική δομή και διοίκηση στην Ελλάδα του 2005, και προεξάρχοντος του Χριστόδουλου, σπεκουλάρει και υποδαυλίζει τα συντηρητικά αντανακλαστικά της κοινωνίας μας θέλοντας να μας επιβάλλει τις όποιες αισθητικές, και κατ΄επέκτασιν κοινωνικές, αντιλήψεις αυτή προωθεί.
Προσωπικά θεωρώ τη Μενεγάκη και κάτι χειρότερους που βλέπουμε όλη την ημέρα πολύ πιο χυδαίους. Ή μήπως δεν έχετε ακούσει το λεξιλόγιο που χρησιμοποιείται στο "Κωνσταντίνου και Ελένης";
Οι Σταυροφορίες Φανατισμού όμως δεν είναι λύση. Ούτε να προσπαθήσεις να κολακέψεις τη "σιωπηρά πλειοψηφία". Γιατί εν τέλει αυτός είναι ο σκοπός όσων δημιουργούν αυτά τα θέματα.
gate
17.01.2005, 20:58
Δυστυχώς οι νόμοι δεν είναι κάτι παράταιρο από εμάς...Εμείς τους γεννάμε, ίσως όχι άμεσα, αλλά έστω και έμμεσα όλοι μας έχουμε ένα μερίδιο ευθύνης, είτε με το λόγο μας και την αντίδρασή μας είτε με τη σιωπή και την αδράνειά μας. Από την άλλη αυτό το κακό που λέγεται "νόμος" δεν είναι και τόσο κακό...Μέσα στο φαινομενικό αυταρχισμό του μας δείχνει ένα κοινό σημείο αναφοράς ώστε όλοι εμείς οι διαφορετικοί άνθρωποι να συ- ζούμε....αρμονικά.
Δε νομίζω πια πως επειδή υπάρχουν αυτοί οι νόμοι, από αύριο εσύ Frufru θα πρέπει να ντυθείς με ένα κόσμιο και έννομο χαμόγελο. Κανείς δε σ' το ζητά.... Εξάλλου το δικό σου χαμόγελο και τις απόψεις και πριν από αυτή τη συζήτηση, είμαι σχεδόν βέβαιη ότι δεν τα χάριζες σε όλους δημοσίως, παρά μόνο σε αυτούς που επέλεγες...
Όσο μπορούμε να έχουμε τον κύκλο μας, τους φίλους, τις παρέες μας, το πανηγύρι και τη γιορτή μας, κανένας από αυτούς τους νόμους δε φαίνεται να μας παίρνει το χαμόγελο. Τώρα αν μας περιορίζουν ως ένα βαθμό ως προς τις σχέσεις μας με τους άλλους καλά μας κάνουν...νομίζω και δε θα το πω "εγκλωβισμό" ή δικτατορία, θα το πω απλά "κοινωνία"
Ίσως να έχεις εν μέρει δίκιο ότι παλαιότερα "αυτό το ζώο που λέγεται άνθρωπος ζούσε πολυ καλύτερα χωρίς τα νομοθετήματα", αλλά και πάλι το άδικο δεν είναι όλο με το νόμο, γιατί οι νόμοι μπορεί να περικόπτουν φαινομενικά κάτι από την ελευθερία του ανθρώπου, αλλά έχουν ακόμα τη δύναμη να γίνονται σωσίβιο της ελευθερίας και της δημιουργικότητάς του σε πολύ περισσότερες περιπτώσεις. Απλώς, φαντάσου έναν κόσμο χωρίς νόμους και θα καταλάβεις τι εννοώ....
Αν πάλι μιλάς, όχι τόσο για τη στενή έννοια του νόμου, αλλά για τα "κοινωνικά πρέπει", τότε θα συμφωνήσω μαζί σου. Είναι πολύ δήθεν και υποκριτικά. Καλύτερα ο άνθρωπος να είναι ελεύθερος απ' όλ' αυτά....Έναν μόνο περιορισμό προσωπικά θα έβαζα...την ελευθερία του άλλου και τις προτιμήσεις του. Στο βαθμό που δε θίγεται το δικό μου δικαίωμα να μιλώ και να πράττω ελεύθερα, καλό θα είναι, για να ζω αρμονικά με τους γύρω μου, να προσέχω πώς θα πω και πώς θα πράξω ό,τι θέλω...
Κάπου είχα διαβάσει κάτι που νομίζω πως ταιριάζει εδώ:
"Σημασία δεν έχει να πεις την αλήθεια, αλλά πώς θα την πεις..."
Και θέλω να σ' το ξαναπώ, δεν είναι θέμα σεμνοτυφίας ή σκοταδισμού. Αν βρεθούμε στην ίδια παρέα που λες με τον jorge θα το καταλάβεις καλύτερα, νομίζω αυτό που σου λέω... ;)
Όπως επίσης θα σου πω ότι αδικείς τον Yianni με όλα όσα του έγραψες πριν. Παρότι θα μπορούσα..., δε θέλω να το παίξω δικηγόρος του Γιάννη. Δεν το έχει ανάγκη άλλωστε αλλά δεν έχει προκύψει και ανάγκη υπεράσπισης... Ο Γιάννης έχει βαθιά πίστη στο Θεό και συγκροτημένες με επιχειρήματα απόψεις. Συχνά οι απόψεις του δεν έχουν καμία σχέση με όσα κατά καιρούς βγαίνουν και λένε άνθρωποι ως εκπρόσωποι της εκκλησίας σε διάφορα θέματα...Πιστεύω ότι ορισμένες θα τις ζήλευαν μάλιστα και καλό θα ήταν να τον διάβαζαν σε ορισμένα πριν να διατυπώνουν διάφορες απλοϊκές συχνά, πράγματι, για τη νοημοσύνη μας απόψεις.
Ένας άνθρωπος που πιστεύει στο Θεό δε σημαίνει ότι υιοθετεί όλα όσα λέει ο κλήρος της εκκλησίας, ούτε ότι έχει ταχθεί για να μαζεύει "επιχειρήματα" υπέρ της εκκλησίας. Τόσο ο Γιάννης όσο και εγώ - που επίσης πιστεύω σε Θεό - δεν έχουμε στρατευθεί για να υπερασπιζόμαστε καμιά εκκλησία. Νομίζω ότι απλώς υπερασπιζόμαστε τις απόψεις μας....
Ειδικά, όσον αφορά σ' εμένα, θα μπορούσα κατ' ιδίαν να σου πω αρκετές ιστορίες προσωπικές που θα σε έκαναν να απορείς που ασχολούμαι ακόμα, έστω και εμμέσως - μέσω της μουσικής - με τα της εκκλησίας. Έχει κάνει πολλά στραβά η εκκλησία, αλλά η εκκλησία δεν είναι ο Θεός που πιστεύω...
"Η ζωή χωρίς μουσική θα ήταν ένα σφάλμα..." Νίτσε
[ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: gate on 17-01-2005 21:00 ]