ελληνική μουσική
    718 online   ·  210.848 μέλη

    Εντεχνο τραγούδι........ τί ηλίθιος τίτλος !

    Xoris-Nickname
    13.01.2010, 02:42

    Εντεχνο τραγούδι

    Χρόνια τώρα προσπαθώ με τα λίγα Ελληνικά που ξέρω να ματαφράσω τι να σημαίνει !

    Και να πεις οτι δε το ρωτησα ?

    Το ρώτησα .

    Ακουστε μερικες απαντησεις που εχω παρει κ απο ατομα στον χώρο της μουσικης παρακαλω κ οχι ασχετους, να γελασετε κ εσείς !

    -Εντεχνο σημαινει αυτο που φτιαχνεται απο ενα δημιουργο κ στιχο κ μουσικη !  {#emotions_dlg.blink}

    (Ακυρο....ο Καρβελας 99% γραφει κ το στιχο κ τη μουσικη στα δικα του.... γιατι δεν λενε οτι ειναι εντεχνος ? )

    -Εντεχνο σημαινει αυτο που εχει ποιοτητα !  {#emotions_dlg.whistling}

    (Ακυρο Νο2 ....δηλαδη ρε μεγαλε ? Ποιος λεει τι ειναι ποιοτικο κ τι οχι ? Ποιο το κριτηριο ?

    Σε κιλά παει η ποιοτητα η σε μέτρα ? )

     

    -Εντεχνο ειναι το Σοβαρο τραγουδι !

    (Ακυρο Νο3 .... Ολοι οσοι ακουσανε εστω κ μια φορα το " Δε θα με ξεχασεις " του Βαρδη

    ειναι αστειοι κ καραγκιοζηδες επειδη δεν ειναι Εντεχνο δηλαδη μη σοβαρο !!

    -Εντεχνο ειναι αυτο που σε δινει κατι κ μιλαει στην ψυχη σου !  {#emotions_dlg.confused1}

     

    (Ακυρο Νο4 ...καλε τι μας λετε ?

    Δηλαδη ολοι οι υπολοιποι που ακουνε μουσικη Ατεχνη δεν ξερουν τι τους γινεται ε ?

    Τοτε ν ακουνε ολοι πρωι μεσημερι βραδι..."Ο εφιαλτης της Περσεφονης" του Χατζηδακη

    κ τον Μαγκα που χορευει πανω στο πτερυγιο του Καρχαρια σε Ποιηση παρακαλω (κ οχι στιχο) του Καββαδια κ μουσικη του Πρωην Υπουργου Πολιτισμου .Θ.Μικρουτσικου

    μπας κ νωσουμε κ εμεις οι παρακατιανοι τι εστι Τεχνη !

    -Εντεχνο ειναι αυτο που δεν χορευεται σε σκυλαδικα .{#emotions_dlg.scared}

    (Ακυρο Νο5 ...Πω πω δηλωση Υπερπαραγωγη ενα πραμα !

    Δηλαδη Ο Μανος Λοίζος ηταν Σκυλος που εγραψε "Το Μερτικο μου απ τη χαρα"

    Που τραγουδησε ο Καζαντζιδης κ δεν υπαρχει μπουζουκαδικο που δε θα το παιξει το λιγοτερο 1 φορα καθε βραδι!

    -Εντεχνο σημαινει αυτο που δεν ειναι Εμπορικο !  {#emotions_dlg.ohmy}

    (Ακυρο Νο6... Δηλαδη η Νανα Μουσχουρη πως θεωρειται ΕΝΤΕΧΝΗ τραγουδιστρια ... ?

    Τη στιγμη που εχει πουλησει στο συνολο της δισκογραφιας της 350........χμμμμμ

    λεω 350.000.000 (ναι καλα διαβασατε) Δισκους παγκοσμιως !

    Να σημειωσω οτι οι IRON MAIDEN δεν πλησιασαν ακομα ουτε τα 70.000.000 ?

    Οι Bee Gees τα 200.000.000 ? Αν δεν ειναι η Νανα Μουσχουρη Εμπορικη τοτε ποια ειναι ? )

    Και για να μη συνεχισω τη Λιστα με τις Ηλιθιες ατακες για Εντεχνο κ τα Ακυρα Νο # ....

    Για πειτε οσοι γνωριζετε επι του θεματος μπας κ μαθουμε κ εμεις οι αδαείς τι σημαινει αυτος  ο

    "Πανηλίθιος" κατα την αποψη μου ορος !

     

    Να σημειωσω οτι γραφω κ ακουω Ατεχνη μουσικη μιας κ δεν ταιριαζει με το υφος αυτων που θεωρουν Εντεχνα !

    Ομως πολυ το χαιρομαι που ειμαι Ατεχνος :)

    Εσεις τι ειστε τελικα ?


    giorgosziotas
    13.01.2010, 06:26
    Μη σκας. Ένας ακόμα χαζός τίτλος είναι.
    FILIOSH
    13.01.2010, 08:40

    φιλε....

     

    δικαΙως λΕς τΑ Οσα λΕς,

     

    δεΙξε μΟνο κατανΟηση σΕ αυτοΥς που βΑπτισαν την ελαφρΑ μουσικΗ ,σε Εντεχνη κατΑ τΑ κοινα,

     

    Ως πιο ευΕλικτο πνεΥμα.

     

    ΔΩσαν αυτΟ το Ονομα -τΙτλο σε ποιοτικΩς ανΩτερα λΟγω ρομαντισμοΥ Ασματα και λΟγω τοΥ οτι στΑ

    παληΟτερα κυρΙως τραγοΥδια συμμετεΙχαν και εΙχαν γρΑψει στΙχους και μουσικη,κΑποιοι απΟ τοΥς

    γνωστοΥς γιΑ τΗν τΕχνη τους μουσικοΥς Οπως : ΣπανΟς ,Χατζιδακης Χατζηνασιος,ΠλΕσσας κλπ.

    στΗν Ελλαδα.

    ΣαφΩς και συμφωνΩ Οτι Εντεχνη μουσικΗ δΕν εΙναι μΟνο η ρομαντικΗ Η μΟΝον αυτΗ που Εχουν γρΑψει οι παραπΑνω συνθΕτες.

    Ενας ακΟμη Αστοχος τΙτλος Ομως δΕστο μΕ κατανΟηση επειδΗ εκεΙνη τΗν εποχΗ ,μΟνον αυτοι ξεχΩριζαν για τΗν ποιΟτητα τοΥς.

     

    ΣΗμερα ποΥ Εχει ανεγερθεΙ τΟ πνεΥμα-υποθΕτω- απαιτεΙ να εΙμαστε ακριβεΙς στΙς εκφρΑσεις μας ,μΕ την προυπΟθεση Οτι κι εμεΙς θΑ δεΙχνουμε τΗν ανΑλογη κατανοΗση στοΥς πτωχοΥς αυτοΥ.

     

     


    sympetheros
    13.01.2010, 08:44

    Η γνώμη μου είναι πως μια χαρά  τίτλος είναι και διαχωρίζει αυτούς που αντιμετωπίζουν το ελληνικό τραγούδι ως  τέχνη από αυτούς που επιλέγουν την αρπαχτή την περπατημένη τα λουλούδια και τα γαρύφαλλα που φέρνουν περισσότερα χρήματα στις τσέπες των δημιουργών αλλά..του χρόνου θα τα αποκαλούμε...παλιά!

    Τα έντεχνα είναι αυτά που θα τα ακούμε και του χρόνου και θα πάμε να πλήρώσουμε για να τ αγοράσουμε γιατί αξίζει να υπάρχουν στη δισκοθήκη μας

    Ειναι τραγούδια που τραγουδάνε εσένα εμένα όλους μας.Η θεματολογία είναι ίδια πολλές φορές ο τρόπος νατη διηγηθείς αλλάζει και κάνει τη διαφορά.

    Ας μην κολλάμε στους τίτλους και τις ταμπέλες θα έλεγα αλλά δε γίνεται να βάλουμε δίπλα δίπλα τον Καρβέλα και τους Κατσιμίχα......Αδικούμε ανθρώπους που προτίμησαν να μπούν στη δισκογραφία στα 33 τους με το ρεπερτόριο που τους εκφράζει και που ήρθε για να μείνει σε σχέση με ένα δημιουργό που έδωσε τα περισσότερα απ τα λαικοπόπ τραγούδια απ τη 10ετία του 80 μέχρι τα παρατράγουδα..

    Ολα εδώ είναι κι ο καθένας επιλέγει αυτό που επιθυμεί κι ας το βαφτίζει όπως θέλει


    mitaras
    13.01.2010, 09:38

    Παράθεση:

    Το μέλος FILIOSH στις 13-01-2010 στις 08:40 έγραψε...


    1. δεΙξε μΟνο κατανΟηση σΕ αυτοΥς που βΑπτισαν την ελαφρΑ μουσικΗ ,σε Εντεχνη κατΑ τΑ κοινα,

     2. ΔΩσαν αυτΟ το Ονομα -τΙτλο σε ποιοτικΩς ανΩτερα λΟγω ρομαντισμοΥ Ασματα 

     



    Συμφωνώ απόλυτα με το πρώτο.....διαφωνώ ριζικά με το δεύτερο.

    Ο όρος "έντεχνο λαΙκό τραγούδι" πρωτοέκανε την εμφάνησή του στις αρχές το '90. Ήταν μία "φαεινή" κάποιων μουσικών παραγωγών δισκογραφικών εταιρειών που τον επινόησαν (για εμπορικούς λόγους), για να "ονομάσουν" (να βρουν δηλ. ξεχωριστό όνομα) στα λαΙκά τραγούδια των οποίων ο στίχος (και μόνον ο στίχος) δεν καταπιανόταν με την (υποτιθέμενα) "τετριμένη θεματολογία" των μέχρι τότε λαϊκών τραγουδιών χαμηλού επιπέδου. Λυπάμαι, γιατί αυτός ο αποτυχημένος "όρος" εφευρέθη οκτώ ολόκληρα χρόνια μετά τον θάνατο του Τσιτσάνη, τον οποίο όταν ζούσε, κανείς, μα κανείς, παραγωγός ή δημοσιογράφος δεν είχε αποκελέσει ποτέ "έντεχνο". ---Σας πληροφορώ, ότι όσο και να ψάξετε σε εφημερίδες των ετών που ο Τσιτσάνης ήταν εν ενεργεία, δεν θα βρείτε πουθενά αυτόν τον όρο.--- (Ίσως οι άνθρωποι τότε να ήσαν περισσότερο σεμνοί και λιγότερο υπερφίαλοι).

    Διαφωνώ στο ότι υπάρχει κάτι ποιοτικώς ανώτερο στο "έντεχνο". Ίσα-ίσα, βλέπω (ακούω, δηλ.) τραγουδιστές με περιορισμένες φωνητικές δυνατότητες να προσπαθούν να κάνουν επιτυχία με "υποτιθέμενα" (πάντα) ποιοτικό στίχο, και με μουσική που υπολείπεται της έμπνευσης παλαιοτέρων συνθετών.

    Βέβαια, συμφωνώ πως η "¨Φωτοβολίδα" και "οι Καρδιές σαν Κάρτες" του Περίδη είναι όμορφα τραγούδια, αλλά από φωνή!!!!! Μηδέν εις το πηλίκον. Αν ο στίχος τους τους δίνει το δικαίωμα να θεωρηθούν "έντεχνα", η φωνή που ακούγεται τους το αφαιρεί. Το ίδιο συμβαίνει με το "Τα μαύρα Μάτια Σου" που διασκεύασε ο Κότσιρας. Πολύ καλός ΕΛΑΦΡΟΛΑΪΚΟΣ τραγουδιστής ο Κότσιρας. Όμως αυτή η διασκευή φανερώνει το ότι και οι εκπρόσωποι του "έντεχνου" αντελήφθησαν την γκάφα του όρου "έντεχνο" και προσπάθησαν να επανορθώσουν. Ο (πραγματικά) έντεχνος ΛΑΪΚΟΣ τραγουδιστής που είπε το ίδιο τραγούδι ονομάζεται Μ. Αγγελόπουλος. 

    Όμως, τα τελευταία χρόνια, ΚΑΙ ο στίχος των ούτως ονομαζομένων "εντέχνων" τραγουδιών ΠΑΣΧΕΙ!!! (Βλέπε το "Πιάαασε με, αν μπορείς έλα και πιάααασε με... δεν μπορώ να καταλάβω που είναι το "έντεχνο" σημείο του. Ακόμη ---επειδή έγινε λόγος στο chat για ΡΟΜΑΝΤΙΚΑ τραγούδια--- νομίζω ότι είναι πολύ "στημένος" ο "ρομαντισμός" του στίχου του τραγουδιού που προσπαθεί να γίνει με το ζόρι "ποιοτικό" επειδή λέει ότι "ήμασταν αμίλητα και ακούνητα αγάλματα  κλπ κλπ - μπούρδες ρομαντικές δηλ.)

    Ευχαριστώ για την υπομονή


    kwstasagas
    13.01.2010, 11:14

    "Βέβαια, συμφωνώ πως η "¨Φωτοβολίδα" και "οι Καρδιές σαν Κάρτες" του Περίδη είναι όμορφα τραγούδια, αλλά από φωνή"

    Eδώ θα μού επιτρέψετε να μη συμφωνήσω !!! Ο Ορφέας Περίδης, εκτός από το ότι έχει γράψει ... "άπαιχτα" τραγούδια, έχει, κατά την ταπεινή μου άποψη ΚΑΙ πολύ ωραία φωνή !!! Σωμφωνώ με το χαρακτηρισμό του Μανώλη Ρασούλη "η φωνή του είναι από μέλι" .....

    "Βλέπε το "Πιάαασε με, αν μπορείς έλα και πιάααασε με... δεν μπορώ να καταλάβω που είναι το "έντεχνο" σημείο του"

    Εδώ συμφωνώ απολύτως !!! Το τραγούδι αυτό όταν πρωτοβγήκε ακούστηκε αρκούντως ενοχλητικό για τα αυτάκια μου. Και ... ακόμη και σήμερα, όποτε το ακούω πάλι ενοχλούνται τα αυτάκια μου [ζητώ ειλικρινά συγγνώμη από τους δημιουργούς του, όμως .... αυτή είναι η άποψή μου !!! Η οποία άποψή μου, σημειωτέον, είναι από ελάχιστα έως καθόλου "επιζήμια", δεδομένου ότι το εν λόγω τραγούδι έγινε επιτυχία, ο δίσκος όπου περιέχεται έγινε "χρυσός" κλπ κλπ ... ] ....   

     

    Και για να είμαι "εντός θέματος" : Το καλύτερο είναι να μην επηρεαζόμαστε από "ταμπέλες" και να "ακολουθούμε" αυτό που αρέσει στα αυτάκια μας, στην καρδιά μας, στο αισθητήριό μας κλπ κλπ, από οποιοδήποτε είδος κι αν προέρχεται : έντεχνο, άτεχνο, εμπορικό, ποιοτικό, σκυλάδικο [ω ναι, και σε αυτόν το χώρο υπάρχουν τραγούδια - διαμαντάκια], χέβι μέταλ, θρας μέταλ κλπ κλπ .....

    Πάντως, η ταμπέλα "έντεχνος" δεν είναι, κατά τη γνώμη μου, τόσο "πονηρή". Αντιθέτως, εκ του πονηρού ήταν ο διαχωρισμός που είχε γίνει στα 90ς μεταξύ "εμπορικού" και "ποιοτικού" τραγουδιού !!! Λες και οι .... "ποιοτικοί" δεν ενδιαφέρονταν να πουλήσουν οι δουλειές τους !!!

    Πλην, όμως, για τη λέξη "έντεχνος" είναι δύσκολο να βρεθεί ένας ορισμός, αλλά και να πούμε με βεβαιότητα ότι "ο τάδε καλλιτέχνης περιλαμβάνεται στους έντεχνους" !!!!  Παράδειγμα : Ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ είναι ένας ερασιτέχνης αυτοδίδακτος μπουζουξής με φωνή ακατέργαστη. Μπορείς, όμως, να πεις γι΄ αυτόν ότι "δεν είναι έν - τεχνος αλλά ά - τεχνος" ???? Σε καμία περίπτωση ......  

     

     


    giorgosziotas
    13.01.2010, 11:42
    Ορφέας Περίδης... φωνή 0;;;; Ενδιαφέρον...
    Aiolos_m
    13.01.2010, 12:39

    Ο Οδυσσέας Ιωάννου είχε δηλώσει παλαιότερα σε συνέντευξή του στο MH:

    Ταμπέλες υπάρχουν στη μουσική; Δεν θα μπορούσαμε να μην ρωτήσουμε…
    Η αλήθεια είναι πως υπάρχει μια πολύ έντονη φιλολογία τα τελευταία χρόνια περί έντεχνου, μη έντεχνου κλπ. η οποία προσωπικά με εκνευρίζει. Αν το ένα είναι έντεχνο και το άλλο άτεχνο…όλο αυτό είναι ένα ευφυολόγημα της πλάκας. Ας συμφωνήσουμε να μην το λέμε «έντεχνο». Να το λέμε «κουτάλι». Να το λέμε όμως κάπως. Η κοινωνία πάντα πορευόταν με παράλληλους πολιτισμούς που μπορεί κάποιες φορές να μπλέκονταν, να βρίσκονταν, να είχαν κοινά σημεία, αλλά κατά κύριο λόγο ήταν παράλληλοι. Όμως δεν είναι το ίδιο ο Μάνος Ελευθερίου και ο Φοίβος. Δεν είναι, τι να κάνουμε; Γενικότερα δεν είμαι υπέρ του διχασμού. Όταν αναφέρω τον όρο «έντεχνο», δεν τον αναφέρω ενάντια σε κάποιους άλλους. Ούτε λειτουργώ ενάντια σε κάποιους άλλους, λειτουργώ υπέρ εμού. Αλλά υπάρχουν κάποιες μουσικές γραμμές, ότι κάποιοι γράφουν τραγούδι που εμπεριέχει την αγωνία, ότι οι αναφορές και οι καταβολές κρατούν από τον ελληνικό λόγο και το σημαντικό ελληνικό τραγούδι του παρελθόντος και προσπαθούν με κάθε τρόπο να το συνεχίσουν μη αναλώνοντας τον εαυτό τους σε κάτι ψεύτικο και πλαστικό. Το ότι υπάρχουν παραδείγματα όπου κάποιος «έντεχνος» βγάζει έναν δίσκο πάρα πολύ βαρετό, πάρα πολύ κουραστικό, ενώ μπορεί να βγάλει μια πολύ καλή μελωδία ο Φοίβος, σαφώς και γίνεται. Δεν μου λέει κάτι όμως επί της ουσίας, είναι μια εξαίρεση. Αυτό δεν αλλάζει το ότι υπάρχουν οι παράλληλοι πολιτισμοί. Το ότι από αλλού ορμώμενος ο καθένας γράφει μουσική, με άλλες αγωνίες και με άλλα οράματα. Και παρόλο που η λέξη «έντεχνο» είναι του Χατζιδάκι, επαναλαμβάνω ας μην χρησιμοποιούμε για το συγκεκριμένο είδος τραγουδιού επειδή αν μας ενοχλεί και μας κουράζει τόσο.  Ας το λέμε «κουτάλι».

     

    Η υπόλοιπη συνέντευξη ΕΔΩ.


    Xoris-Nickname
    13.01.2010, 12:47

    giorgosziotas : Δεν σκαω καθολου φιλε ! Εθιξα ενα θεμα που το βλεπω καπως ...... ! {#emotions_dlg.yes}

    Καλημερα !

    FILIOSH :

    Και κατανοηση δειχνω και απ ολα !

    Δεν ειναι αυτο το θεμα .....

    Απλα με φαινεται πολυ Ρατσιστικο κατι τετοιο σαν όρος !

    Του στυλ .."Εμεις " κ οι υπολοιποι !

    Διαφωνω σ αυτο που λες για ελαφρα μουσικη !

    Αυτο το δεχομαι σαν ορο...οπως δεχομαι κ σαν ορο το σκληρη μουσικη ...ναι

    σε προδιαθετει για να ξερεις τι σε περιμενει !

    Οταν ομως ακους τη λεξη Εντεχνο...λογικα πρεπει να περιμενεις κατι πολυ "Γεια σου"

    Κατι πολυ ιδιεταιρο αφου το βαζουν σαν όρο οτι κ καλα αυτο περιεχει Τέχνη η Τεχνική.

    Το ν ακουσω ενα θλιβερο μονοτονο κατασκευασμα με μια συγχορδια , με στιχακια πυροβολημενα

    κ με ερμηνεια αστα να πανε ...κ να με λενε οτι προκειται για Εντεχνο επειδη ειναι για λιγους ....εκει γελαω !

    Νομιζω πως ο Ορος αυτος ξεκινησε επι Χατζηδακη για να διαχωρισει τη θεση του απ ολα τ αλλα ειδη που κυκλοφορουσαν...

    Ακρως Ρατσιστικο !

    Και η πλακα ειναι οτι ο Γιωργος Ζαμπετας που δεν θεωρειται Εντεχνος συνθετης

    ηταν ο μονιμος συνεργατης κ μπουζουξης του Χατζηδακη δισκογραφικα .

    Ενας λογος που το εθιξα ειναι οτι οταν πηρα μερος στο διαγωνισμο του ΜΗ με κακοφανηκε που ειχε τον ορο ¨Εντεχνο" εκει που δηλωνες το στυλ !

    Γι αυτο ειπα γραφω Ατεχνη μουσικη ...κ επισης ακουω Ατεχνα !

    Καλημερα.

    sympetheros : Ωπα αδερφε .

    Δηλαδη Ασπρο κ Μαυρο . Μετα το Χάος ε ?

    Και δε με λες ?

    "Το Τρελλη κ αδεσποτη"...το "ποτε Βουδας ποτε Κουδας" "Η φωτοβολιδα" " Αστη να λεει"

    ....μη γραφω αλλα .... που ειναι εντεχνα δεν παιζονται στα μπουζουκαδικα ?

    Ειπαν οι δημιουργοι οτι απαγορευεται να παιχτουν εκει ?

    Λες " Τα έντεχνα είναι αυτά που θα τα ακούμε και του χρόνου και θα πάμε να πλήρώσουμε για να τ αγοράσουμε γιατί αξίζει να υπάρχουν στη δισκοθήκη μας "

    Δηλαδη δεν αξιζει να εχεις στη δισκοθηκη σου τους

    Αποστολο Καλδαρα που εγραψε "Πετραδακι Πετραδακι" με το Νικο Ξανθοπουλο φωνη κ αργοτερα Μενιδιατη αλλα κ τον" Μαρμαρωμενο Βασιλια" που ειπε η Χαρουλα

    τον Γαβαλα..(οχι τον Λακη αλλα τον Πανο) Που ειπε τον Υμνο των Μπουζουκομαγαζων

    "Γλυκε μου Τυρανε" ομως ειπε κ το "Εντεχνο" λογω Κατσαρου ισως.."Καθε λιμανι κ καημος"

    τον Ζαγοραιο που ελεγε .."Παρτε Κυριε Λαχεια".."Ο Κουκλος" ..αλλα κ το "Ενας Μαγκας στο Βοτανικο" ;)

    τον Αγγελοπουλο..Ειπε το "Σημερα Γαμος γινεται παντρευεται ο Χαρος..(παιρνει τα ματια που αγαπω κ εγω ειμαι κουμπαρος) Black Metal ενα πραμα ...αλλα ειπε κ το "Δε σε Κρινω" Υμνος των Εντεχνων !

    τον Τσιτσανη που εγραψε "Το Βαπορι απ την Περσια" "Γερακινας Γιος" αλλα κ "Συννεφιασμενη Κυριακη"

    τον Νικολοπουλο (Νυχτεριδες κ αραχνες ...ειχε γραχει καποτε αλλα εγραψε κ την "Ακτη" , "Ξενος" κ πολλα αλλα που θεωρουνται Εντεχνα !)

    Γιωργο Χατζηνασιο που ειχε γραψει το "Να παιζει το Τρανζιστορ τ Αμερικανικα " αλλα εγραψε κ "Τα γαλαζια σου Γραμματα"

    Τον Γιαννη Σπανο που εγραψε το "Ριξε στο Κορμι μου Σπιρτο να πυρποληθω" Υμνος σε μπουζουξιδηκα

    αλλα εγραψε κ το "Ανθρωποι Μοναχοι" το "Προσωπικα" κ τοσα αλλα !

    Εδω ο Χατζηδακης εγραψε το "Νιαου Νιαου μια γατουλα με τη ροζ Μυτουλα" για τις αναγκες μιας ταινιας

    κ καλα ξηγηθηκε γιατι αυτο σημαινει Καλλιτεχνης ..να ερμηνευει το ρολο σωστα οποιος κ αν ειναι απο τη στιγμη που αποφασισε να το κανει ... αλλα εγραψε κ το " Η Παναγια των Πατησιων " !!!

    Και μην ακουω χαζα για Καρβελα κ τετοια στο στυλ εγραψε για τα παρατραγουδα !

    Εγω το Βρισκω Ακρως πανεξυπνο να σε φερνουνε καποιον ...κ σε μια εβδομαδα να του κανεις τραγουδι πανω στα κυβικα του με τοσο Χιουμορ !

    Αλλωστε το δηλωσε κ ο ιδιος οτι δεν ξερει απο Μουσικη (Θεωρια ,Αντιστιξη ,Αρμονια κ τετοια)

    Ομως μπορει καποιος ν αμφισβιτησει οτι εχει ταλεντο ?

    Ουδεις κ ας εγραψε οτι να ναι κ για ολα τα στυλακια ...απο το "Γλυκε μου φαλακρα για σενα θα φτασω στα Ακρα" απο το Ειναι Γατα ο Κοντος με τη Γραβατα" στη Χονολουλου " με τη φωνη του Εντεχνου κατα τ αλλα Γιαννη Καλατζη (αγαπημενος του Λοίζου) ομως εγραψε κ σοβαρα πραματα οταν χρειαστηκε κ ηταν μπροστα απο την εποχη του ! (ασχετα αν εγω δεν τον ακουω γιατι δεν ειναι το στυλ μου) ομως να ειμαστε αντικειμενικοι οσο γινεται !

    Δε σημαινει πως οτι δε μας αρεσει προσωπικα ειναι Ακυρο !

    Αντε εσυ τωρα βγαλε ακρη !

    Και ενα μυστικο ετσι για να εχουμε να λεμε !

    Οποιος δε θελει να πουλησει ....απλα δεν βγαζει δισκο !

    Οποιος πει το αντιθετο ψευδεται ...η θελει να δισκογραφηθει μονο κ μονο για να το παιζει οτι εχει δικο του δισκακι !

    Καλημερα !

    mitaras :

    Μεγαλε εριξες την ατακα που ηθελα να γραψω στο αρχικο ποστ αλλα δεν ηθελα να μακρηγορησω (ασχετα αν το κανω τωρα :)  !

    Κοτσιρας κ Αγγελοπουλος !  :)

    Τι να λεμε τωρα !

    Το απολυτο επιχειρημα (κατα την αποψη μου)

    Συμφωνω απολυτα με αυτο που λες "Διαφωνώ στο ότι υπάρχει κάτι ποιοτικώς ανώτερο στο "έντεχνο". Ίσα-ίσα, βλέπω (ακούω, δηλ.) τραγουδιστές με περιορισμένες φωνητικές δυνατότητες να προσπαθούν να κάνουν επιτυχία με "υποτιθέμενα" (πάντα) ποιοτικό στίχο, και με μουσική που υπολείπεται της έμπνευσης παλαιοτέρων συνθετών."

    Διαφωνω ομως στο οτι ο Ορφεας Περιδης δεν εχει φωνη.

    Ειπες την αποψη σου κ σεβαστη ...δε θα συμφωνησουμε σε ολα Wink

    Καλημερα !

    kwstasagas :

    Βασικα συγνωμη δεν πρεπει να ζητησεις εσυ απο τους δημιουργους των Εντεχνων αλλα

    οι ιδιοι που δηλωνουν Εντεχνοι απο τους Δημιουργους των υπολοιπων που θεωρουνται Ατεχνοι ;)

    Λεω εγω κ ας εχω λαθος !

    Οσο για το Εμπορικο ...το λεει κ η λεξη !

    Ειναι αυτο που πουλαει ....

    Αυτο που πουλαει ομως ανετα μπορει να ειναι ... Φτηνο η ακριβο !

    Του κιλου η Ψαγμενο !

    Παιζει αναλογα με την εποχη, την κουλτουρα του λαου κ πολλους αλλους παραγοντες που δεν ειναι του θεματος κ μη το αναλυσω παραπανω !

    Με την Ιδια λογικη που λες για τον Θαναση Παπακωνσταντινου περι Τεχνης κ Ατεχνιας λεω κ εγω

    κατι παραπλησιο για ολους τους Λαικους Τραγουδιστες κ Δημιουργους που ειναι Αυτοδιδακτοι χωρις Περγαμηνες κ διπλωματα απο Ωδεια !

    να κ μερικα παραδειγματα

    Γιωργος Ζαμπετας (Ατεχνος επειδη εγραψε τον Αραπη ...τσ τσ τσ φτηνοτραγουδο Innocent ασχετα αν εχει γραψει το αριστουργημα " Ηρθα κ αποψε στα σκαλοπατια σου"  )

    Μανος Λοίζος ( εδω οι αποψεις,διίστανται εγραψε το "Με μια κουτση κιθαρα " " Τα Πουλια"

    "Σ ακολουθω" ομως εγραψε κ το ελαφρυ "Η Γοργονα " (Στην Απανω Γειτονιτσα) "

    Αντε πολλα ειπα !

    Καλημερα :)

    giorgosziotas : Ο καθενας λεει την αποψη του δεν ειναι κακο ;)

     

    Aiolos_m :

    Συμφωνω χοντρικα με την Απαντηση του Οδυσσέα  Ιωάννου !

    Καλημερα !


    ph
    13.01.2010, 13:18

     

     Δεν βάζω την παράθεση γιατί μπερδεύτηκα.

     Η "γοργόνα" του Λοίζου μπορεί να είναι πιο ελαφρύ από τα "πουλιά", αυτό όμως δε σημαίνει πως το δεύτερο είναι καλύτερο. Φαντάζεστε να ήταν όλα βαριά και να μην υπήρχαν ελαφρά? Φρίκη! Εξίσου σημαντικό με το να καταγράφεται ο πόνος και η λύπη, είναι να καταγράφεται και η χαρά και ο έρωτας και το νάζι και η καψούρα. Το θέμα είναι ΠΩΣ γίνεται αυτή η δουλειά. Ελαφρύς είναι και ο Πετρέλης, ελαφριά και η γοργόνα. Ο Πετρέλης είναι φτηνός, η γοργόνα γεμάτη αλήθεια και ομορφιά.

     Αν το έντεχνο είναι αυτό στο οποίο δεν υπάρχει η ξεπέτα, τότε να πάω να πνιγώ. Υπάρχουν πολλοί έντεχνοι που έχουν βρει τη συνταγούλα και φτιάχνουν τραγουδάκια - ξεπέτες που απλώς πατάνε πάνω σε άλλους δρόμους από αυτούς του Θεοφάνους ή του Φοίβου. Και γι' αυτό τα περισσότερα είναι άχαρα και δεν κάνουν και επιτυχία.

     Το καλύτερο σχόλιο ήταν αυτό για τον Τσιτσάνη. Ποιος μπορεί να χαρακτηρίσει έντεχνο ή άτεχνο ή λαικό ή σοβαρό ή "κουτάλι" αυτόν τον συγκλονιστικό δημιουργό? Η τέχνη του είναι πάνω από τους συμβατικούς διαχωρισμούς τύπου ''άλλο Παντελής Θαλασσινός, άλλο Πέγκυ Ζήνα".

     Συνταγούλες. ΄Εντεχνες και λαικοπόπ. Πήξαμε.


    kwstasagas
    13.01.2010, 13:28

    "kwstasagas :

    Βασικα συγνωμη δεν πρεπει να ζητησεις εσυ απο τους δημιουργους των Εντεχνων αλλα

    οι ιδιοι που δηλωνουν Εντεχνοι απο τους Δημιουργους των υπολοιπων που θεωρουνται Ατεχνοι "

    A, να ξεκαθαρίσω το εξής : Πριν εδώ στο ΜΗ εκφράσω αρνητική άποψη για ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ τραγούδι, νιώθω την ανάγκη να ζητήσω πρώτα "συγγνώμη" από τους δημιουργούς του για τον εξής λόγο : Για κάποιο τραγούδι, που ενδέχεται να φτάσει στα αυτάκια μου ως άκουσμα "σαχλό", "αφελές", "ενοχλητικό", "ακαλαίσθητο" ή κι εγώ δεν ξέρω τι, δεν αποκλείεται ο δημιουργός του για να το γράψει να πόνεσε, να έκλαψε, να "πέρασε λούκια" κλπ κλπ ....

    Τέλος offtopic από μέρους μου ..... Συνεχίζουμε τη συζήτηση στο θέμα του τόπικ ....  


    tago
    13.01.2010, 13:35

    Ως πολιτισμολόγος και ως άνθρωπος που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο ζω από τη μουσική, θα ήθελα να τοποθετηθώ σε σχέση με το ερώτημα που τίθεται για τον όρο «έντεχνο» τραγούδι. Για να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά θα ξεκινήσω από την εποχή που για πρώτη φορά συναντήσαμε τον εν λόγω όρο και μιλώ για την δεκαετία του ’60 όπου είχαμε παραγωγή λαϊκής μουσικής, μουσικής δηλαδή γραμμένης σε λαϊκούς δρόμους, στην οποία όμως έχουμε σύνθετες μουσικές φόρμες που εκφράζονται με τη μάλλον περίπλοκη ενορχήστρωση, πάντα σε σχέση με ότι συνηθιζόταν μέχρι τότε από τους λαϊκούς ή ρεμπέτες συνθέτες. Άλλη ιδιαιτερότητα, αν μου επιτρέπεται αυτή η λέξη, ήταν ο λόγος, ο στίχος δηλαδή, ο οποίος προερχόταν από μεγάλους έλληνες αλλά και ξένους ποιητές. Είχαμε δηλαδή τη μελοποίηση ποίησης πλέον και όχι στίχων που ευθείς εξαρχής είχαν γραφτεί για να γίνουν τραγούδι. Κατά μία έννοια θα μπορούσαμε να πούμε πως «έντεχνη» μουσική είναι η συνάρτηση μεταξύ μουσικής τέχνης και της αντίστοιχης ποιητικής. Το έντεχνο τραγούδι ενσωμάτωσε τη λαϊκή παράδοση μέσω του ρεμπέτικου και λαϊκού τραγουδιού, μένοντας ανοιχτό στη χρήση και στις επιρροές άλλων μουσικών ρευμάτων.

    Σε ότι αφορά τη σημερινή εποχή και τη χρήση του όρου, θα έλεγα πως μάλλον δεν έχει συγκεκριμένη περιγραφική χρήση ή εν πάση περιπτώσει δεν υποδηλώνει κάτι συγκεκριμένο, θεωρώντας τον έτσι άχρηστο. Από δω και έπειτα νομίζω πως μόνο οι αρμόδιοι ειδικοί επιστήμονες, οι μουσικολόγοι δηλαδή, μπορούν να ξαναμοιράσουν τη τράπουλα σε σχέση με τους διάφορους όρους που με άγνοια χρησιμοποιούμε και να δώσουν ορισμούς και έννοιες με τέτοιο τρόπο που να μπορούμε πλέον όλοι να συνεννοούμαστε μεταξύ μας όταν μιλάμε για μουσική.


    mitaras
    13.01.2010, 13:42

    Θα ήθελα να με συμπαθάτε που έγραψα την αρνητική μου γνώμη για την φωνή του Περίδη.

    Εν πρώτοις θέλω να σας πω ότι τον εκτιμώ σαν δημιουργό (το τραγ. "Φευγω" λόγου χάριν με στέλνει αδιάβαστο, το θεωρώ από τα κορυφαία της 10ετίας που δισκογραφήθηκε). Είναι κατά την άποψή μου ΜΕΓΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ.

    Αλλά για την φωνή του Περίδη συνεχίζω να υποστηρίζω την ίδια άποψη. Τον έχω ακούσει σε 2 live παραστάσεις στην Αθήνα σε διφορετικές μουσ. σκηνές και σε διαφορετικά έτη. Όχι απλώς "στονάριζε", αλλά δεν είπε ούτε μία νότα μέσα στο κλειδί όλο το βράδυ. Όσον αφορά το σχόλιο του (πολυ)αγαπημένου μου kwstasagas για το τι είπε ο Ρασούλης για την φωνή του Περίδη (ότι είναι δηλ. γλυκιά σαν μέλι) έχω να πω τα εξής:

    1. Μπορεί κάποιος κάλλιστα να έχει φωνή γλυκιά σαν μέλι (να είναι δηλ. καλλίφωνος) αλλά τεχνοκρατικά-μουσικά να είναι φάλτσο (και εδώ ακριβώς υπεισέρχεται ο παράγοντας προσωπικό γούστο ώστε το επιχείρημα "μου αρέσει" ή "δεν μου αρέσει" να βρει έδαφος και διαστάσεις βαρύτητας. Αντικειμενικά όμως ο Περίδης ΔΕΝ είναι άρτιος τραγουδιστής. Απλά είναι συμπαθέστατος λόγω της υψηλής ποιότητας των συνθέσεών του.

    2. Ο Ρασούλης είναι ΜΕΓΑΣ στιχουργός, είναι ο αναμορφωτής της ελληνικής στιχουργικής αλλά δεν μπορώ να πω ότι μουσικά είναι επαρκώς καταρτισμένος για να κρίνει την αρτιότητα του μουσικού σκέλους ενός τραγουδιού. (ουδείς τέλειος).

    Συμπαθάτε με, αλλά είμαι αυστηρός και με τον ίδιο τον Θεό. 

     


    Xoris-Nickname
    13.01.2010, 13:49

    Ph : Δεν καταλαβες τον λογο μαλον που εβαλα τη γοργονα διπλα στα πουλια !

    Ηθελα να τονισω την Μερα με τη νυχτα των δυο τραγουδιων που ομως γραφτηκαν απο το ιδιο ατομο !

    Τωρα ποιο ειναι καλυτερο κ ποιο χειροτερο .....δε μας ενδιαφερει κιολας !

    Και ποτε δεν κραταω ζυγαρια οταν ακουω μουσικη....αν δε μ ε καλυπτει απλα δε την ακουω...

    χωρις να λεω αν ειναι κακο η καλο.

    Αυτο που θα θεωρησω εγω ως μεγαλειωδες η εμπνευσμενο μπορει να ειναι μια αηδια κ μιση κ να το εγραψε ο δημιουργος του για πλακα εντελως κ κατι που το εγραψε κ εβαλε την ψυχουλα του μεσα ...στο φιναλε να μη με αγγιξει κιολας !

    Δεν υπαρχει συνταγη ..... αν υπηρχε ολοι θα γραφαν τραγουδια κ μουσικη που θα γινοταν αγαπητα απ ολο τον κοσμο !

    Θυμαμαι οταν ειχα δει τον Steve Vai ... κ την αλλη μερα σε συζητηση ...ακουσα το καταπληκτικο ...

    "Ναι μωρε...καλος ηταν ..να επαιζε κ λιγο Μουσικη θα ηταν ακομα καλυτερα !!!!

    -------------------------------------------------- <-- εδω γελανε !!!

    - Λες "ΑλλοΠαντελής Θαλασσινός, άλλο Πέγκυ Ζήνα ......"

    Φυσικα κ αλλο !

    Καθενας εκφραζει αλλα πραματα !

    Καθενας μιλαει με αλλο τροπο για το ιδιο θεμα !

    Ομως μπερδευεσαι κρινοντας ανομοια πραγματα !

    Ο Παντελης ειναι δημιουργος ενω η Πεγκυ Ερμηνευτρια !

    Και μη ξεχνας οτι η πολυμορφια σημαινει κ υγεια !

    Φανταζεσαι εναν κοσμο που ολοι οι ανθρωποι θα τρωγαν το ιδιο φαγητο, θα ντυνονταν ιδια,

    θα μιλουσαν κ θα σκεφτονταν με τον ιδιο τροπο, κ θ ακουγαν την ιδια μουσικη ?

    Πω πωωωωωωωω Θριλερ απο τα χειροτερα που θα μπορουσαν να υπαρξουν !

    Φωτοτυπιες !

    Καλημερα !

    kwstasagas :

    "Πριν εδώ στο ΜΗ εκφράσω αρνητική άποψη για ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ τραγούδι, νιώθω την ανάγκη να ζητήσω πρώτα "συγγνώμη" από τους δημιουργούς του για τον εξής λόγο : Για κάποιο τραγούδι, που ενδέχεται να φτάσει στα αυτάκια μου ως άκουσμα "σαχλό", "αφελές", "ενοχλητικό", "ακαλαίσθητο" ή κι εγώ δεν ξέρω τι, δεν αποκλείεται ο δημιουργός του για να το γράψει να πόνεσε, να έκλαψε, να "πέρασε λούκια" κλπ κλπ ...."

     

    Συμφωνω απολυτα :)

    Καλημερα !


    mitaras
    13.01.2010, 14:07

    Παράθεση:

    Το μέλος tago στις 13-01-2010 στις 13:35 έγραψε...

    .... θα ήθελα να τοποθετηθώ σε σχέση με το ερώτημα που τίθεται για τον όρο «έντεχνο» τραγούδι. Για να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά θα ξεκινήσω από την εποχή που για πρώτη φορά συναντήσαμε τον εν λόγω όρο και μιλώ για την δεκαετία του ’60 όπου είχαμε παραγωγή λαϊκής μουσικής, μουσικής δηλαδή γραμμένης σε λαϊκούς δρόμους, ......



    Φίλε μου η θέση σου είναι και σοφή και εμπεριστατωμένη. Σου σφίγγω το χέρι και αντιλαμβάνομαι ότι είσαι γνώστης της δουλειάς σου. Πλην όμως θέλω να υπενθυμίσω ότι τώρα, δηλ. στις μέρες μας ονομάζουμε την μουσική του Θεοδωράκη, Χατζηδάκη κ.α. της 10ετίας του '60 έντεχνη. Δηλαδή ο όρος είναι σύγχρονος. Οι εφημερίδες της 10ετίας του '60 ποτέ δεν χρησιμοποίησαν αυτόν τον όρο!!!


    spiroos
    13.01.2010, 15:45

    Παράθεση:

    Το μέλος tago στις 13-01-2010 στις 13:35 έγραψε...

    Ως πολιτισμολόγος και ως άνθρωπος που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο ζω από τη μουσική, θα ήθελα να τοποθετηθώ σε σχέση με το ερώτημα που τίθεται για τον όρο «έντεχνο» τραγούδι. Για να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά θα ξεκινήσω από την εποχή που για πρώτη φορά συναντήσαμε τον εν λόγω όρο και μιλώ για την δεκαετία του ’60 όπου είχαμε παραγωγή λαϊκής μουσικής, μουσικής δηλαδή γραμμένης σε λαϊκούς δρόμους, στην οποία όμως έχουμε σύνθετες μουσικές φόρμες που εκφράζονται με τη μάλλον περίπλοκη ενορχήστρωση, πάντα σε σχέση με ότι συνηθιζόταν μέχρι τότε από τους λαϊκούς ή ρεμπέτες συνθέτες. Άλλη ιδιαιτερότητα, αν μου επιτρέπεται αυτή η λέξη, ήταν ο λόγος, ο στίχος δηλαδή, ο οποίος προερχόταν από μεγάλους έλληνες αλλά και ξένους ποιητές. Είχαμε δηλαδή τη μελοποίηση ποίησης πλέον και όχι στίχων που ευθείς εξαρχής είχαν γραφτεί για να γίνουν τραγούδι. Κατά μία έννοια θα μπορούσαμε να πούμε πως «έντεχνη» μουσική είναι η συνάρτηση μεταξύ μουσικής τέχνης και της αντίστοιχης ποιητικής. Το έντεχνο τραγούδι ενσωμάτωσε τη λαϊκή παράδοση μέσω του ρεμπέτικου και λαϊκού τραγουδιού, μένοντας ανοιχτό στη χρήση και στις επιρροές άλλων μουσικών ρευμάτων.

    Σε ότι αφορά τη σημερινή εποχή και τη χρήση του όρου, θα έλεγα πως μάλλον δεν έχει συγκεκριμένη περιγραφική χρήση ή εν πάση περιπτώσει δεν υποδηλώνει κάτι συγκεκριμένο, θεωρώντας τον έτσι άχρηστο. Από δω και έπειτα νομίζω πως μόνο οι αρμόδιοι ειδικοί επιστήμονες, οι μουσικολόγοι δηλαδή, μπορούν να ξαναμοιράσουν τη τράπουλα σε σχέση με τους διάφορους όρους που με άγνοια χρησιμοποιούμε και να δώσουν ορισμούς και έννοιες με τέτοιο τρόπο που να μπορούμε πλέον όλοι να συνεννοούμαστε μεταξύ μας όταν μιλάμε για μουσική.



     

    Έτσι ακριβώς. Πολύ σωστές επισημάνσεις.

    Γιατί όταν ξεκινάμε να μιλήσουμε για το τι σημαίνει έντεχνο τραγούδι και το κρίνουμε χωρίς να ξέρουμε ούτε τα βασικά, πχ πότε και πώς προέκυψε, τότε δεν είναι ηλίθιος τίτλος το "έντεχνο τραγούδι" αλλά όλη συζήτηση. Και δεν το λέω για να θίξω τους συγκεκριμένους ομιλητές. Μιλώ γενικότερα για τη μόδα αυτής της συζήτησης.


    tago
    13.01.2010, 17:27

    Παράθεση:

    Το μέλος mitaras στις 13-01-2010 στις 14:07 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος tago στις 13-01-2010 στις 13:35 έγραψε...

    .... θα ήθελα να τοποθετηθώ σε σχέση με το ερώτημα που τίθεται για τον όρο «έντεχνο» τραγούδι. Για να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά θα ξεκινήσω από την εποχή που για πρώτη φορά συναντήσαμε τον εν λόγω όρο και μιλώ για την δεκαετία του ’60 όπου είχαμε παραγωγή λαϊκής μουσικής, μουσικής δηλαδή γραμμένης σε λαϊκούς δρόμους, ......

     



    Φίλε μου η θέση σου είναι και σοφή και εμπεριστατωμένη. Σου σφίγγω το χέρι και αντιλαμβάνομαι ότι είσαι γνώστης της δουλειάς σου. Πλην όμως θέλω να υπενθυμίσω ότι τώρα, δηλ. στις μέρες μας ονομάζουμε την μουσική του Θεοδωράκη, Χατζηδάκη κ.α. της 10ετίας του '60 έντεχνη. Δηλαδή ο όρος είναι σύγχρονος. Οι εφημερίδες της 10ετίας του '60 ποτέ δεν χρησιμοποίησαν αυτόν τον όρο!!!



     

    Φίλε μου έχεις απόλυτο δίκιο, είναι ακριβώς έτσι όπως το γράφεις. Ήταν λάθος η διατύπωση που χρησιμοποίησα.

     


    starg
    13.01.2010, 19:31

    Πιστεύω πως ο διαχωρισμός έντεχνου - άτεχνου - απότεχνου- πρότεχνου- επίτεχνου - διάτεχνου κ.ο.κ. δεν είναι τίποτε άλλο παρά δημιούργημα των δισκογραφικών για να δείξουν παραγωγικό ακουστικό πλούτο και δραστηριότητα, και ένας καλός τρόπος να αξιώνουν και να απαξιώνουν καλιτέχνες.
    Η μουσική ήταν, είναι, και θα είναι ΜΙΑ.
    Είναι οι συνθετικές τεχνοτροπίες, συνδυαζόμενες με μιά διαφορετικού ύφους ενορχήστρωση, (και καμιά φορά με ένα πιό "ποιητικό" στίχο), αυτές που τελικά καταλήγουν στα αυτιά μας σαν είδη μουσικής.
    Διαμάντια και σκουπίδια υπάρχουν σε όλα αυτά τα "είδη " μουσικής.

    Επιτρέψτε μου και μιά off topic παρένθεση:
    Τον Καρβέλα τον γνώρισα πριν από πολλά χρόνια σαν μέλος των Sharp Ties. Είχε κανα χρόνο που είχε γυρίσει από μουσικές σπουδές στην Αγγλία. Πρίν τους Sharp Ties είχε φτιάξει ένα δίσκο-σταθμό για την "ελληνική ροκ" μουσική με το συγκρότημά του, τους TAXI (Take it or leave it ο τίτλος).
    Μόνο και μόνο για αυτό το δίσκο, ότι μαλ...α{#emotions_dlg.oops} κι αν έγραψε μετά, τον συγχωρώ....


    StavmanR
    14.01.2010, 08:54

    Ας φιλοσοοφήσουμε λίγο όλες τις ενδεικτικές πινακίδες μουσικών ρευμάτων:

    • λαϊκό : μόνο ό,τι περιέχει μπουζούκι απευθύνεται στο λαό ή προέρχεται από εκείνον;
    • δημοτικό: όταν μεσουρανούσε αυτό το είδος τραγουδιού δεν υπήρχαν δήμοι και κοινότητες
    • rock and roll: τίτλος "ό,τι νά' ναι"
    • rock: τίτλος "ό,τι νά 'ναι χωρίς την κύλιση που προσδιορίζει το roll
    • pop(-pular): ο τίτλος του δημοφιλούς. Στατιστική ανάλυση με ντύσιμο μουσικής
    • electro pop: ...λες και τα υπόλοιπα δεν παίζονται με χρήση ηλεκτρικού ρεύματος.
    • Heavy metal: παραπέμπει περισσότερο σε μεταλλουργικές εργασίες παρά σε μουσικό ήχο
    • κ.ο.κ.

     

    Εύκολα θα διαπιστώσει κάποιος ότι οι ταμπέλες στη μουσική εξυπηρετούν δύο σκοπούς. Ο ένας κι εμφανής είναι να συνεννοούμαστε, δηλαδή η επικοινωνία. Πρόκειται για χονδρικές εώς πολύ χονδρικές περιγραφές με σκοπό την οργάνωση κάποιων ηχητικών προτιμήσεων.

     

    Ο άλλος σκοπός είναι η οργάνωση των ανθρώπων είτε με τη μορφή της αυτοοργάνωσης (ιδία βούληση) είτε με τη μορφή της υποκίνησης. Από τη μία πλευρά έχουμε τη μαζοποίηση των ανθρώπων γύρω από τεχνοτροπίες και τη μετατροπή του καλλιτεχνικού ρεύματος σε στάση ζωής (πχ. η ροκ είναι στάση ζωής). Η άλλη πλευρά, της υποκίνησης, είναι κυρίως οικονομική και προσβλέπει στο φανατισμό των ανθρώπων και τη δημιουργία πυρήνων μουσικών ακροαμάτων, ώστε να μετατρέπεται η τέχνη σε ιδεολογία (έκπτωση της τέχνης).

     

    Αν γύριζες με ένα μαγικό τρόπο στο χρόνο και έπειθες έναν ρεμπέτη να ακούσει νεορεμπέτικα ή και λαϊκά θα σάστιζε. Αν ανασταίνονταν ο Μάνος Χατζιδάκις κι άκουγε τα σημερινά έντεχνα, επίσης θα σάστιζε. Κι αν κάποιος ακούσει μόνο τον πρώτο και τον τελευταίο δίσκο των Metallica θα διαπιστώσει ότι πρόκειται για άλλο συγκρότημα μετενσαρκωμένο στα ίδια σώματα, οπότε και θα το ρίξει στην ανάγνωση του βιβλίου "Ζουν ανάμεσά μας".

     

    Το πρόβλημα της φανατικής ταξινόμησης δεν αφορά μόνο τους ακροατές. Τα συγκροτήματα δεν έχουν προσωπικό στυλ, ακριβώς επειδή έμαθαν να ακολουθούν χονδροειδέστατες ηχητικές ταμπέλες. Και προσαρμόζουν τον ήχο τους, το παίξιμο, τη φωνή πάνω στα δεδομένα μια χονδροειδούς περιγραφής. Η προσωπική έκφραση σχεδόν απουσιάζει, λες και κάποιος υπολογιστής αναπαράγει νότες με πανομοιότυπο τρόπο.

     

    Δεν φταιν οι τίτλοι και οι λέξεις. Δεν στράβωσε ο γιαλός. Στραβά αρμενίζουμε.


    Hastaroth
    14.01.2010, 13:58

    Ασφαλώς οι ονομασίες τών διαφόρων μουσικών ειδών είναι «ταμπέλες».Ομως,δέν μπορούμε να αρνηθούμε το γεγονός οτι υπάρχουν διάφορα μουσικά είδη,που αναγνωρίζονται από την ύπαρξη συγκεκριμένων χαρακτηριστικών:τά «βασικά» όργανα που χρησιμοποιούν,τίς πιό συνηθισμένες κλίμακές τους,τήν πιό συνήθη ρυθμολογία τους,κλπ.

     

    Τό κατά πόσον μιά «ταμπέλα» είναι επιτυχημένη-δηλαδή περιγράφει τά χαρακτηριστικά τού αντίστοιχου μουσικού είδους-είναι ένα μεγάλο θέμα,ωστόσο είμαστε αναγκασμένοι να δώσουμε ένα όνομα σ’ένα μουσικό είδος προκειμένου να συνεννοηθούμε μέ κάποιον άλλον-καί αυτό δέν είναι κακό.Γιά παράδειγμα,άν εγώ π.χ. συνηθίζω να γράφω τραγούδια που ρυθμικά είναι συνήθως 15/8 ή 17/8 ή 19/8 (ποτέ όμως 12/8) και μελωδικά χρησιμοποιούν κλίμακες βασισμένες μόνο σέ τόνους,αλλά με την ίδια αλληλουχία διαστημάτων τής γνωστής μείζονος κλίμακας καί άν αυτό τό ύφος το ακολουθήσουν κι’άλλοι,δέν θα πρέπη αυτό το νέο μουσικό είδος να έχη μιά ονομασία;Σίγουρα θα πρέπη-άλλωστε,καί τά ονόματά μας ακόμη «ταμπέλες» είναι,αλλιώς θά έπρεπε να καταφεύγουμε σέ μακροσκελείς περιγραφές προκειμένου να απευθυνθούμε σέ κάποιο συγκεκριμένο άτομο.Απο εκεί και πέρα όμως,άν κάποιος προτείνη γιά τό είδος αυτό την ονομασία π.χ. «προοδευτική μουσική»,σίγουρα ο όρος αυτός είναι άστοχος,γιατί υποδηλώνει οτι οποιοδήποτε άλλο μουσικό είδος είναι «οπισθοδρομικό».Αν όμως επικρατήση π.χ. ο όρος rack music,μπορεί μέν να μήν περιγράφη κάποιο συγκεκριμένο χαρακτηριστικό τού μουσικού αυτού είδους,αλλά εξυπηρετεί θαυμάσια την ανάγκη μας να τού δώσουμε ένα όνομα ώστε να μπορούμε να αναφερόμαστε σ’αυτό.

     

    Τώρα,τό γεγονός οτι χρησιμοποιούνται αυτές οι ονομασίες γιά «την οργάνωση των ανθρώπων είτε με τη μορφή της αυτοοργάνωσης....» κλπ.,αυτό εναπόκειται στίς επιλογές τού κάθε ανθρώπου καί όχι στό γεγονός οτι υπάρχουν οι συγκεκριμένες ονομασίες. Αν όσοι επιλέξουν να εκφράζωνται-ώς δημιουργοί ή ακροατές- μέ τήν μουσική που περιγράφω παραπάνω είναι π.χ. μή κρεατοφάγοι,θά μπορούσε η μουσική αυτή να αποκαλήται «ακρεοφάγικη»-ακριβώς όπως τό «ρεμπέτικο» αποκαλείται έτσι γιατί αποτελούσε τρόπο έκφρασης τών ρεμπέτηδων (οι οποίοι όμως κάθε άλλο παρά «μαζοποιημένοι» ήταν).

     

    Ούτε μπορούμε να πούμε πως δέν υπάρχουν συγκροτήματα και καλλιτέχνες χωρίς προσωπικό στύλ,επειδή η μουσική τους περιέχει πολλά στοιχεία κάποιου γνωστού μουσικού ύφους.Μέ την ίδια λογική,ούτε ο Μπάχ,ο Μπετόβεν,ο Μότσαρτ κλπ είχαν προσωπικό μουσικό ύφος αφού και οι τρείς,όπως και τόοοσοι άλλοι,γράφανε «κλασσική μουσική»....

     

    Ούτε ο γιαλός στράβωσε,ούτε εμείς στραβά αρμενίζουμε.Απλώς ο γιαλός δέν είναι πάντα μιά ευθεία γραμμή.....