Αναφερθηκε απο καποιο μελος το κοστος μιας ηχογραφησης και στηριχτηκε στο γεγονος πως οι δισκογραφικες εδιναν τα χρηματα για τις ηχογραφησεις ( ή οσες ειχαν δικα τους studio, παραχωρουσαν ωρες στον καλλιτεχνη ), αρα υπηρχε καλος ηχος, καλη δουλεια, καλη παραγωγη.
Ολα αυτα ειναι ενας μυθος!
Τα τελευταια 5-6 χρονια οι δισκογραφικες εταιριες δεν μισθωναν κανενα studio ( οπως εκανε η συγχωρεμενη Lyra ) ουτε εδιναν χρονο στα δικα τους studio ( μην πω για τη συγχωρεμενη Columbia ). Ακομα και η Heaven που "φημιζεται" πως εχει δικα της studio, στην ουσια χρεωνει τον καλλιτεχνη να τα χρησιμοποιησει.
Η πιο κλασσικη ατακα ενος παραγωγου ηταν "συνεργαζομαστε με το ταδε στουντιο, τοσα λεφτα θελει, πληρωσε τα, κανε την ηχογραφηση σου και βλεπουμε" . Με λιγα λογια οι δισκογραφικες απλως αναλαμβαναν την κοπη και την προωθηση.
Προφανως παλι ο μουσικος εβαζε το χερι στη τσεπη, πληρωνοντας τεραστια ποσα ( και μαλιστα πολλες φορες σε studio που εκαναν αθλια δουλεια ) κι αντε η δισκογραφικη να παραχωρουσε μουσικους οργανοπαικτες ( σπανιο πλεον ) ή τον ενορχηστρωτη ( ακομα πιο σπανιο ) για να σε γλιτωσει απο τον κοπο να ψαχνεις!
Και παλι, πολλες φορες ο παραγωγος ( αφου ειχες δωσει τα χιλιαρικα σου σε studio ) σου ελεγε "Χμ, δεν ακουγεται καλο..δεν ειναι πιασαρικο..ξαναπηγαινε και δουλεψε το ετσι..σαν του Μαρτακη". Και βεβαια ο φουκαρας ο μουσικος παθαινε "κοκομπλοκο", αφου κανεις κατα τη διαρκεια της ηχογραφησης δε του ελεγε πως να κανει το κομματι...εμπορικο.
Κι ετσι ερχομαι στο πιο σημαντικο μερος.
Περα απο τις μικρες κι ανεξαρτητες δισκογραφικες που κυκλοφορουν και απλως αναλαμβανουν την προωθηση του προϊοντος ( πραγμα πιο φτηνο, διοτι στην ουσια απλως ειναι ο μεσαζοντας διαφημισης και παραδοσης ), οι περισσοτεροι μουσικοι ηχογραφουν σε μικρα project studios ( δηλαδη midi based καταστασεις με δυνατοτητα ηχογραφησης φωνων κι ακουστικων οργανων ) με ενορχηστρωσεις βασισμενες σε samples.
Κι ετσι αντι να πληρωνουν χιλιαρικα για μια παραγωγη, πληρωνουν το πολυ 1200-1500€ σε εναν ενορχηστρωτη, κατοχο project studio ( που συνηθως αναλαμβανει και τη πρωτη μορφη μιξης καθως και τα 2-3 ζωντανα οργανα που ηχογραφει ) και τελειωνουν πιο γρηγορα και πιο σιγουρα τη δουλεια τους.
Ετσι εχει η ελληνικη κατασταση στη μουσικη σκηνη. Καμια δισκογραφικη δεν σε επιχορηγει, αλλα αντιθετως στα "παιρνει" κανονικα, αφου μπορει να υπογραψεις και συμβολαιο που να απαιτει απο τα live σου ενα ποσοστο ( συνηθως μεγαλυτερο απο αυτο που παιρνεις εσυ... )