ελληνική μουσική
292 online   ·  203.508 μέλη

Κουρδίσματα

dimko
Σολίστ
Chat
02.11.2006, 13:10
Κακοφωνίξ, μην του λες τέτοια και σπάσει τις χορδές του ο άνθρωπος.
Με το ηλεκτρονικό κουρδιστήρι δεν θα συνέβαινε κάτι τέτοιο... Ελπίζω ότι είναι ρυθμισμένο στα 440...
#21   
rigas
Φθασμένος
Chat
02.11.2006, 18:19
Παράθεση:

Το μέλος Laviq27 στις 06-05-2005 στις 12:20 έγραψε...

Απάντηση προς τον Dizzy, και προς λοιπούς ενδιαφερομένους:

Σχετικά με την σύγχρονη κιθάρα (ηλεκτρική, ακουστική κ.λ.π.), άκου το Friends των Led Zeppelin (Led Zeppelin III) που είναι κουρδισμένο σε D A D G A D. Επίσης το άλμπουμ No Quarter του 1994 (αν θυμάμαι καλα).

Επίσης, άκου και λίγο Michael Hedges (ναι, ξέρω...ποιός είναι αυτός τώρα...) http://www.nomadland.com

Έχει και ένα πολύ ωραίο section σχετικά με τα tunings που χρησιμοποίησε κατά καιρούς.

Σχετικά με την κλασσική κιθάρα...να υπενθυμίσω ότι το 1/5 περίπου της φιλολογίας για κλασσική κιθάρα έχει την 6η χορδή σε D.

Η Sevilla του Albeniz σε διασκευή από τον Tarrega και τον Llobet έχει 6η σε D και 5η σε G. Το ίδιο και το 2ο μέρος της Σονάτας του Tedesco.

Ακόμη περισσότερο, η Koyunbaba του Carlo Domeniconi έχει ολόκληρη εναλλακτικό κούρδισμα.

Το θέμα είναι:
...τα εναλλακτικά κουρδίσματα δεν χρησιμοποιούνται πάντα για λόγους ευκολίας, αλλά πολλές φορές για την παραγωγή διαφορετικών ηχοχρωμάτων που δεν θα τα πετύχαινε κανείς με το παραδοσιακό κούρδισμα. Εννοείται, ότι σε ένα εναλλακτικό κούρδισμα δεν ψάχνει κανείς να βρει την C (ή ελληνιστί Ντο ματζόρε) αλλά εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες των ανοιχτών χορδών και όλες τις νέες θέσεις που μπορεί να εξερευνήσει με σκοπό να ΜΗΝ ακούγεται πάλι μια Ντο ματζόρε!!!

Παρεπιπτόντως το κούρδισμα D,A,D,G,A,D (6η -> 1η χορδή) παράγει εξαιρετικές συγχορδίες sus2 και sus4 που με το παραδοσιακό κούρδισμα θα ακούγονταν τελείως διαφορετικά.

Επίσης, και τελειώνω με αυτό, η καθαρότητα του οργάνου που εννοείς, σκέφτηκες ποτέ σου ότι οφείλεται στην κατασκευή των χορδών που κατασκευάζονται για E,A,D,G,B,E. Αν χρησιμοποιήσεις διαφορετικά πάχη χορδών θα πετύχεις ίδια καθαρότητα και σε εναλλακτικά κουρδίσματα (π.χ. 0.10 ή 0.11 αν είναι να κατεβάσεις την 1η χορδή σε D ή 0.8 αν πρόκειται να την ανεβάσεις σε F ή F#).


---------------------------------------
Επίσης στο "Χθες βράδυ" του Ν.Παπάζογλου η "Μι (μπάσσα)" είναι κουρδισμένη (κατεβασμένη) σε "Ρε".
#22   
daspan
Περαστική Νότα
Chat
02.11.2006, 22:16
Παράθεση:

Το μέλος dimko στις 02-11-2006 στις 13:10 έγραψε...

Κακοφωνίξ, μην του λες τέτοια και σπάσει τις χορδές του ο άνθρωπος.
Με το ηλεκτρονικό κουρδιστήρι δεν θα συνέβαινε κάτι τέτοιο... Ελπίζω ότι είναι ρυθμισμένο στα 440...



ναι,όντως στα 440 είναι ρυθμισμένο.είναι το προγραμματάκι ΑΡ Τuner 3,δεν ξέρω αν είναι καλό,και αν το γνωρίζετε αλλά αυτό ...βρήκα! αν λοιπόν το έχετε υπ όψιν σας,ο τρόπος που κουρδίζω τις χορδές είναι ο ακόλουθος: χτυπώ την κάθε χορδή ελεύθερη μέχρι η βελόνα του προγράμματος δείξει το μηδέν,εκεί πλέον σταματάω να αυξομοιώνω το κούρδισμα της χορδής.και συνεχίζω πάλι με τον ίδιο τρόπο τις επόμενες...
το κάνω σωστά ή σας βλέπω να ...λύνεστε στα γέλια???
και πάλι σαςσ ευχαριστώ φίλοι μου
#23   
KAKOFONIKS
Φθασμένος
Chat
04.11.2006, 10:56
Αφού το διευκρίνησα !
Παράθεση:
...Μπορεί να είναι μην ισχύει και αυτό που θα σου πώ περίμενε πρίν κάνει οτιδήποτε να πάρεις και άλλες απόψεις!...



Δεν το ήξερα αυτό με το κουρδιστήρι (οτι είναι όλα κουρδισμένα στα 440).

Ε τότε όντως σου είπα μαυλακία




#24   
BooBass
Περαστική Νότα
Chat
18.12.2006, 13:42
Ένα tip για το κούρδισμα. Καλό είναι όταν κουρδίζουμε αυτό να γίνεται δίνοντας τάση στην χορδή (δηλαδή σφίγγουμε αντι να χαλαρώνουμε το κλειδί). Έτσι διαρκεί περισσότερο ο σωστός τόνος. Αυτό φαίνεται όσο μεγαλύτερη είναι η κλίμακα της ταστιέρας και το κούρδισμα που θέλουμε (πχ οι θιασώτες των blues συνήθως κουρδίζουν σε drop D, Db, ή D).

Ένα ακόμη ''κόλπο'' για τους ηλεκτρικούς κιθαρίστες. Σε κιθάρα με κλασσικό ή Bigsby τρέμολο βοηθά πολύ η χορδή να κάνει ομοιόμορφη σπείρα προς τα κάτω, και στα σημεία που η χορδή ακουμπά σε μέταλλο (γέφυρα/bridge, οδηγοί καράουλου/string guides) να βάλουμε λίγη κοινή βαζελίνη με μια οδοντογλυφίδα.

Κι ένα θέμα για τα ηλεκτρονικά κουρδιστήρια. Καλό είναι, εκτός απ' τη χορδή ανοικτή, ανα διαστήματα να τσεκάρουμε και τις 3 πρώτες αρμονικές κάθε χορδής. Έτσι βλέπουμε και πότε οι χορδές αρχίζουν να χάνουν, αλλά μπορούμε να εντοπίσουμε και σκεβρώματα στη γέννησή τους!

Αυτά...
#25   
rapsodos
Φθασμένος
Chat
18.01.2007, 11:58
Επίσης ένα καλό site για κουρδίσμα παραδοσιακών - και όχι μόνο - ενχορδων είναι αυτό
#26   
delta66
MusicHeaven Guru
Chat
11.08.2007, 07:20
Παράθεση:

Το μέλος Jasmine στις 17-04-2005 στις 02:31 έγραψε...

Χμμμμ... απ' ότι θυμάμαι απ' την οργανογνωσία... νομίζω... Ας επιβεβαιώσουν ή διαφωνίσουν οι φίλοι που ασχολούνται με πνευστά, νομίζω ότι το κλαρίνο δεν είναι όργανο in do όπως λένε!! Όπως είναι το πιάνο, η κιθάρα κλπ. Υπάρχουν κλαρίνα σε RE b kai MI b! Οπότε και τ' άλλα όργανα πρέπει να χορδιστούν πάνω τους για να δημιουργείται αρμονία!! Χμμμ... αν θυμάμαι καλά..


Περιττο.
Οταν λεμε οτι ενα οργανο (το κλαρινο π.χ.) δεν ειναι in do αλλα Βb (Σι μπεμολ), σημαινει πως οταν παιζει μια νοτα ντο το κλαρινο αντιστοιχει στο πιανο στη νοτα Βb. Συμπερασμα : Οταν παιζει λοιπον το κλαρινο που ειναι Βb τις δικες του νοτες : ντο, ρε, μι, τα αλλα οργανα της ορχηστρας πρεπει να παιζουν τις νοτες Σι μπεμολ, Ντο, Ρε για να ακουγονται ιδιες.
Ολα λοιπον ειναι θεμα συνεννοησης και οχι ακουσματος.
Δεν χρειαζεται να κουρδισουν ολοι πανω του, το μονο που χρειαζεται ειναι : οτι νοτα λεει οτι παιζει το κλαρινο να την παιζουν οι αλλοι ενα τονο κατω.
#27   
delta66
MusicHeaven Guru
Chat
11.08.2007, 07:26
Παράθεση:

Το μέλος daspan στις 02-11-2006 στις 11:27 έγραψε...

φίλοι μου γειά σας...
κατ' αρχάς να σας συγχαρώ για την υπέροχη παρέα σας...
έρχωμαι όμως στο πρόβλημά μου: έχω πάρει τώρα στα ..γεράματα (47 χρόνων) μια κιθάρα για να γεμίζω κάπως τις ώρες της μοναξιάς και (ίσως) για να θυμηθώ στιγμές της νιότης μου που προσπάθησα και τότε να μάθω αυτοδίδακτος κιθάρα.
πήρα κι ένα ηλεκτρονικό οργανάκι για συντονισμό καθώς και κατέβασα κι ένα πρόγραμμα συντονισμού(κουρδίσματος).
όλα καλά μέχρι εδώ. την κούρδισα την κιθάρα αλλά στο αυτί μου φαίνεται πως είναι πολύ χαλαρά κουρδισμένες,και θέλω να την κουρδίσω με πιο έντονο ήχο.
δεν ξέρω αν γίνομαι κατανοητός εξ αιτίας της ασχετοσύνης μου αλλά αν μπορεί κάποιος σας να με βοηθήσει θα είμαι υπόχρεος,αλλά και πάλι σας ευχαριστώ όλους σας...
πάνος από μεσολόγγι


Πηγαινε εκει που την αγορασες να την τσεκαρουνε και να σου δειξουνε λιγο πως την κουρδιζουν. Αν δεν γινεται τιποτα μαλλον πρεπει να πας σε δασκαλο.
#28   
delta66
MusicHeaven Guru
Chat
11.08.2007, 07:35
Λοιπον.....
Κουρδιματα.......
Free Tip : Οποιος θελει να ακουγεται σαν τους αλλους, ας κουρδισει κανονικα.
Αν θελει να ακουστει διφορετικα, ας αλλαξει κουρδισμα.
Υ.Γ Τσεκαρετε το κουρδισμα του Kashmir των Led Zeppelin, αν δεν κουρδιζαν ετσι δεν θα υπηρχε αυτο το κομματι σημερα.
#29   
despinakontogianni
Βετεράνος
Chat
20.09.2007, 18:14
Καλά, έχετε δοκιμάσει ποτέ να κουρδίστε ούτι? Δε σας το συνηστώ αν είστε αρχάριος και το μόνο κουρδιστήρι που υπάρχει στο σπίτι είναι μόνο για την ευρωπαϊκή κλίμακα!! Πικρή ανάμνηση!!
#30   
darbukaboy
Σολίστ
Chat
20.09.2007, 20:53
Αν ξερει καποιος,να μου πει τι κουρδισμα χρησιμοποιειται στο cumbus(τζουμπους).Εχει παρει ενας ξαδερφος και ψαχνομαστε.Για αρχη εχει δοκιμασει κουρδισμα αραβικου ουτιου αλλα δεν ειναι και σιγουρος.
#31   
vouliakis
Βετεράνος
Chat
20.09.2007, 22:50
#32   
winlowoo
Συγχορδία Μινόρε
Chat
14.10.2007, 11:32
tnx to epsaxna kero

#33   
kostas-5150
Συγχορδία Μινόρε
Chat
19.10.2007, 06:55
Παράθεση:

Το μέλος dimko στις 17-04-2005 στις 00:21 έγραψε...

Quote:

Το μέλος Dizzy στις 16-04-2005 στις 15:23 έγραψε:

Για αυτό και δεν ακούγεται η κιθάρα τόσο "καθαρή" όταν αλλάξει κούρδισμα.





¶ειντε να το πεις στο Keith Richards αυτό...

Sostos..O k.Richards protimouse na paizei me open D tuning,poly idiaitero kourdisma..
#34   
McJohn
Βασική Νότα
Chat
23.10.2007, 14:11
Παράθεση:

Το μέλος Dizzy στις 16-04-2005 στις 15:23 έγραψε...

Ο λόγος που τα έγχορδα, με εξαίρεση το πιάνο και την άρπα, έχουν το κούρδισμα που έχουν έχει κάποιο σκοπό, υπόβαθρο και αιτία.

Όχι οτι είναι λάθος να αλλάζεις κούρδισμα στο όργανο για κάποιες εκτελλέσεις και για λόγους ευκολίας αλλά υπάρχει λόγος, με μαθηματική απόδειξη, που λέει γιατί τα όργανα έχουν το κούρδισμα που έχουν.

Για αυτό και δεν ακούγεται η κιθάρα τόσο "καθαρή" όταν αλλάξει κούρδισμα.



Η μουσικη ειναι απειρη οπως οι αριθμοι.Ειναι τοσο ιδια οσο και διαφορετικα και μπορεις να κανεις τα παντα μαζι τους.Δεν υπαρχουν κανονες.Και οπως 2+2 δεν κανει 4 αλλα μπορω να ορισω το αθρισμα τους ως 5 ή οτι αλλο θελω εγω ετσι και με τιν κιθαρα μπορω να κουρδισω οπως ΄μ' αρεσει.ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΜΩΣ:

Αφου οριζω 2+2=5 τοτε πρεπει να ΧΤΙΣΩ ΜΕ ΒΑΣΗ ΑΥΤΟ.Δεν μπορω να πω 3+2=5.Το ιδιο ακριβος ισχυει και στη μουσικη.
#35   
Arktouros
Περαστική Νότα
Chat
25.10.2007, 00:02
Προτιμώ το κανονικό κούρδισμα στην ηλεκτρική αλλά πολλές φορές μ'αρέσει να πειραματίζομαι με κουρδίσματα! Αν κάποιος θέλει να κουρδίσει πιο βαριά μια κιθάρα ή ένα μπάσο καλύτερα θα είναι να αγοράσει πιο χοντρές χορδές!
#36   
kostas-5150
Συγχορδία Μινόρε
Chat
25.10.2007, 07:30
Παράθεση:

Το μέλος delta66 στις 11-08-2007 στις 07:35 έγραψε...

Λοιπον.....
Κουρδιματα.......
Free Tip : Οποιος θελει να ακουγεται σαν τους αλλους, ας κουρδισει κανονικα.
Αν θελει να ακουστει διφορετικα, ας αλλαξει κουρδισμα.
Υ.Γ Τσεκαρετε το κουρδισμα του Kashmir των Led Zeppelin, αν δεν κουρδιζαν ετσι δεν θα υπηρχε αυτο το κομματι σημερα.

Ο J.Page κουρδισε συχνα σε open D το κυριοτερο παραδειγμα ειναι φυσικα το S.to heaven..
#37   
doltsonidis
Περαστική Νότα
Chat
12.02.2008, 00:58
i alternative rock mousiki exei poly koules sindeseis..opws kai polla alla eidi mousikis..
ego pistevo pos to kathe kourdisma einai gia ena sigekrimeno tropo paiximatos..
enow oti me kapoio sigekrimeno kourdisma mporei kapoios mousikos na paixei ena riffaki pou tha itan diskolo na to paixei me to kanoniko kourdisma..

plaka exoune oi kithares line 6 pou allazoun kourdisma mones tous..opws episeis kai ixous..


#38   
MrBravo
Περαστική Νότα
Chat
12.03.2008, 15:27
Κοιταχτε, τα κουρδισματα υπαρχει περιπτωση να αλλαξουν για τους εξεις λογους:
1) Ενα διαφορετικο κουρδισμα μπορει να βοηθησει στο παιξιμο του κομματιου.
2) Ο τραγουδιστης/ρια δεν μπορει να τραγουδησει το κομματι με κανονικο κουρδισμα.
Σε αυτην την περιπτωση ρολο παιζει το ποσο μπορει να "χτυπησει" τις πιο ψηλες νοτες.
3) Το κομματι "ζηταει" ενα διαφορετικο κουρδισμα, λογω του περιεχομενου του. π.χ.
πολλα metal συγκροτηματα χρησημοποιουν διαφορετικα κουρδισματα (SlipKnoT,
Children Of Bodom κ.λ.π.) γιατι τα riffs ακουγονται καλυτερα με πιο μπασο ηχο.
4) Καποιο πνευστο δεν ειναι στο κλασσικο κουρδισμα 440.

#39   
Csus4
Περαστική Νότα
Chat
27.03.2008, 09:59
Σαν νεος(και ωραιος) θα ήθελα να ρωτήσω κάτι και ας ακουστεί πολύ χαζό...
Όταν αλλάζουμε κουρδισμα οι δακτυλοθεσίες μένουν ίδιες ή ψάχνουμε να βρουμε τα ακκορντα σε νέες θέσεις? Πχ για Am σε άλλο κουρδισμα "πιανουμε το ακκορντο" στη θέση που ήταν και με το κλασσικο? ή ψαχνουμε για λα ντο και μι? το ίδιο και με τα σόλο

ελπίζω να καταλάβατε τι ρωτάω
#40