ελληνική μουσική
    693 online   ·  210.848 μέλη

    Μουσική και απόλαυση

    Spirous
    17.05.2010, 21:42

    Θα ήθελα να θέσω το εξής ερώτημα: πιστεύετε ότι πρέπει να έχει κάποιος γνώσεις μουσικής για απολαύσει σε βάθος αυτό που ακούει ή όχι; Πχ ένας με πτυχίο αρμονίας απολαμβάνει καλύτερα την μουσική από έναν που δεν ξέρει τίποτα; Η απάντηση νομίζω δεν είναι προφανής.


    takispag
    17.05.2010, 22:10

    Έχω την εντύπωση πως τελικά το απολαμβάνει καλύτερα αυτός που δεν γνωρίζει τίποτα. Μπορεί να ''χάνει'' κάποια πράγματα που αντιλαμβάνεται ο ''γνώστης'', ο οποίος όμως από κάποιο σημείο και μετά αρχίζει και ακούει συγχορδίες, τεχνικές, ρυθμούς κτλ. Και εκεί κάπου νομίζω πως χάνεται η επαφή με την ίδια τη μουσική και το συναίσθημα της. Ενώ αυτό που συμβαίνει όταν δεν έχεις ιδιαίτερη σχέση με το αντικείμενο το θεωρώ πιο άμεσο και ειλικρινές.


    classical
    18.05.2010, 09:37
    Δε νομίζω ότι χρειάζεται κανενα πτυχιο για κάτι τετοιο.
    rollinngstone
    18.05.2010, 11:10

    Η μουσική πιστεύω είναι μια ικανότητα, έμφυτη σε κάθε άνθρωπο. Οποιοσδήποτε έλκεται από τη μαγεία της και πρέπει να είσαι απλά άρρωστος ψυχικά, για να δηλώσεις ότι δεν σου αρέσει η μουσική. Απλά ορισμένοι άνθρωποι την αντιλαμβάνονται διαφορετικά, από κάποιους άλλους.

    Ένας άνθρωπος ο οποίος δεν διαθέτει "μουσικό" αυτί και δεν έχει εξασκήσει ιδαίτερα τις μουσικές του ικανότητες, αντιλαμβάνεται τη μουσική με ένα δικό του τρόπο. Πιο συναισθηματικό. Επειδή δεν γνωρίζει την υπόσταση, την ουσία της μουσικής, την αισθάνεται σαν κατι μαγικό, εντυπωσιακό. Δεν την αντιμετωπίζει σαν ένα αντικείμενο, δεν παρατηρεί τα χαρακτηριστικά της, π.χ με ποιο τρόπο γράφτηκε, τι ενορχήστρωση έχει. Την αντιμετωπίζει σαν κάτι λαμπερό που προστατεύευται με αδιαπέραστο γυαλί, αλλά η λάμψη του καταφέρνει να ξεφύγει από το εμπόδιο που το τυλίγει.

    Αντίθετα ένας άνθρωπος ο οποίος έχει αναπτύξει τις μουσικές του ικανότητες και έχει ασχοληθεί με τη μουσική για ένα μεγάλο διάστημα, την βλέπει πιο υλιστικά. Αυτόματα προσπαθεί να καταλάβει από τι αποτελείται, με τι φτιάχτηκε, με ποιο τρόπο. Την αντιμετωπίζει, αντίθετα με τον προηγούμενο, σαν να είναι ένα φαγητό που το γευόμαστε. Αμέσως καταλαβαίνουμε αν είναι μακαρόνια αν είναι πατάτες, αν είναι πασπαλισμένα με ζάχαρη, με ρίγανη κλπ.

    Ο καθένας από τους δύο αντιλαμβάνεται και απολαμβάνει διαφορετικά τη μουσική. Δεν υπάρχει καλύτερα ή χειρότερα. Απλώς ο δεύτεροςεμβαθύνει και αναλύει περισσότερο, και δεν μένει στην επιφάνεια, γιατί σαφώς έχει περισσότερες γνώσεις.


    linkin-fan
    18.05.2010, 11:43
    Και οι 2 το ίδιο... Η μουσική είναι μια εμφυτη ικανότητα του ανθρώπου. Βέβαια ο ανθρωπος που ασχολείται με τη μουσική θα το αναλύσει και δε θα μείνει μόνο στο άκουσμα, αλλά η απόλαυση του ακούσματος της μουσικής είναι προσιτή για κάθε ανθρώπινο αφτί, εξασκημένο ή όχι.
    Kata9liptikia
    20.05.2010, 23:15

    η γνωμη μου ειναι η εξης...

    ισως ακουστει επιπολαιη και καπως μπερδεμενη αλλα πιστευω οτι κανεις δεν ξερει απο μουσικη...κι οποιος λεει οτι ξερει λεει ψεμματα...

    ενας εξιδικευμενος ανθρωπος πανω σε μουσικα θεματα απλα μπορει να κρινει με πιο αντικειμενικα κριτηρια απο μενα που δεν γνριζω οσα αυτος...και φυσικα η κριτικη πρεπει να ναι αντικειμενικη...

    αν και δεν ειμαι και σιγουρη για το αν μπορει να σταθει ο ορος αντικειμενικοτητα(!)

    απο την στιγμη που υπαρχουν απειρες αποψεις απο τον καθενα μας,και ο καθενας κρινει διαφορετικα η αντικειμενικοτητα δεν μ λεει τιποτα...συν οτι κανεις δεν ακουει κατι επειδη θεωρειται αντικειμενικα ωραιο...αλλωστε ποιος το οριζει το αντικειμενικα ωραιο?ποιος οριζει το ποιοτικο απο το μη ποιοτικο?και με ποια κριτηρια?

    παραδειγματος χαρη...σιχαινομαι να σκυλαδικα και τα θεωρω μη ποιοτικα...η απλα δεν μου αρεσει...αυτο δεν σημαινει ομως οτι ξερω περισσοτερα απο αυτον που τα ακουει...και φυσικα δεν μπορω να κρινω εγω το οτι ειναι μη ποιοτικη μουσικη,εφοσον γι αυτους που ανεβαινουν στα τραπεζια ειναι!

    για καθε θεμα(ακομα κι αν δεν μιλαμε για μουσικη)υπαρχουν χιλιαδες αποψεις που μεταξυ τους διαφερουν...για μενα ολες ειναι σωστες,αποδεκτες και σεβαστες...

    επομενως ολοι μπορουμε να κρινουμε και να απολαμβανουμε την μουσικη που μας αρεσει αναιξαρτητα απο τις γνωσεις μας...

    (ισως να εγινα αρκετα γενικη και να μπερδεψα καποιους...{#emotions_dlg.oops})


    marilloumajore
    21.05.2010, 11:56

    Παράθεση:

    Το μέλος Spirous στις 17-05-2010 στις 21:42 έγραψε...

    Θα ήθελα να θέσω το εξής ερώτημα: πιστεύετε ότι πρέπει να έχει κάποιος γνώσεις μουσικής για απολαύσει σε βάθος αυτό που ακούει ή όχι; Πχ ένας με πτυχίο αρμονίας απολαμβάνει καλύτερα την μουσική από έναν που δεν ξέρει τίποτα; Η απάντηση νομίζω δεν είναι προφανής.



     

    Την ίδια σκέψη έκανα και εγώ πριν καιρό. Θυμάμαι χαρακτηριστικά, άκουγα μια άρια και σκεφτόμουνα "ωραίο το ποίκιλμα, αρκετά κοντά στο μπαρόκ στυλ" και μπαίνει ο πατέρας μου λέει το αυτονόητο: "τι ωραία μελωδία", και λέω κάτσε ρε φίλε, μήπως χάσαμε το στόχο μας?

    Η απάντηση νομίζω έγκειται σε δυο σημεία: πρώτον γιατί ακούς κάτι. Πχ, θες να προσέξεις τη χρήση των όμποε στη ενορχήστρωση? τότε μάλλον θα χάσεις το γενικό νοημα (χωρίς να είναι παντα κακο αυτο). Επίσης, το ακους για να το κρίνεις? (το παίζει καλύτερα ο brendel ή ο Richter?) και πάλι μπορεί να ΄χασεις το νόημα. 'Η τελικά το ακούς επειδή το γουστάρεις???

    Και δεύτερον, είναι θέμα χρόνου. Οσο η γνώση ειναι νωπή νομίζω επισκιάζει την απόλαυση. Όταν αρχίζεις και ωριμάζεις σαν μουσικός, τότε πραγματικά απολαμβάνεις στον ύψιστο βαθμό αυτο που ακούς.

    Αν και για μένα το τίμημα της γνώσης είναι άλλο: πολύ πιο δύσκολα σου αρέσει κάτι. Από την άλλη όταν φτάσεις να σ'αρεσει κάτι, δεν υπάρχει τιποτα που να συγκρίνεται με αυτή την αίσθηση.


    -Bellatrix-
    22.05.2010, 22:15

    Παράθεση:

    Την ίδια σκέψη έκανα και εγώ πριν καιρό. Θυμάμαι χαρακτηριστικά, άκουγα μια άρια και σκεφτόμουνα "ωραίο το ποίκιλμα, αρκετά κοντά στο μπαρόκ στυλ" και μπαίνει ο πατέρας μου λέει το αυτονόητο: "τι ωραία μελωδία", και λέω κάτσε ρε φίλε, μήπως χάσαμε το στόχο μας?

    Η απάντηση νομίζω έγκειται σε δυο σημεία: πρώτον γιατί ακούς κάτι. Πχ, θες να προσέξεις τη χρήση των όμποε στη ενορχήστρωση? τότε μάλλον θα χάσεις το γενικό νοημα (χωρίς να είναι παντα κακο αυτο). Επίσης, το ακους για να το κρίνεις? (το παίζει καλύτερα ο brendel ή ο Richter?) και πάλι μπορεί να ΄χασεις το νόημα. 'Η τελικά το ακούς επειδή το γουστάρεις???

    Και δεύτερον, είναι θέμα χρόνου. Οσο η γνώση ειναι νωπή νομίζω επισκιάζει την απόλαυση. Όταν αρχίζεις και ωριμάζεις σαν μουσικός, τότε πραγματικά απολαμβάνεις στον ύψιστο βαθμό αυτο που ακούς.

    Αν και για μένα το τίμημα της γνώσης είναι άλλο: πολύ πιο δύσκολα σου αρέσει κάτι. Από την άλλη όταν φτάσεις να σ'αρεσει κάτι, δεν υπάρχει τιποτα που να συγκρίνεται με αυτή την αίσθηση.



     

    +1 {#emotions_dlg.yes}


    rouli726
    23.05.2010, 01:31

    Παράθεση:

    Το μέλος takispag στις 17-05-2010 στις 22:10 έγραψε...

    Έχω την εντύπωση πως τελικά το απολαμβάνει καλύτερα αυτός που δεν γνωρίζει τίποτα. Μπορεί να ''χάνει'' κάποια πράγματα που αντιλαμβάνεται ο ''γνώστης'', ο οποίος όμως από κάποιο σημείο και μετά αρχίζει και ακούει συγχορδίες, τεχνικές, ρυθμούς κτλ. Και εκεί κάπου νομίζω πως χάνεται η επαφή με την ίδια τη μουσική και το συναίσθημα της. Ενώ αυτό που συμβαίνει όταν δεν έχεις ιδιαίτερη σχέση με το αντικείμενο το θεωρώ πιο άμεσο και ειλικρινές.



    Συμωνώ απόλυτα.κάποιος χωρίς γνώσεις επικεντρώνεται στην ουσία της μαγείας και της ομορφιάς ενός μουσικού κομματιού..χωρίς να ανησυχεί για νότες και μέτρα.