ελληνική μουσική
    840 online   ·  210.851 μέλη

    Η ένσταση του Μ.Ελευθερίου γιά την ποίηση του Καββαδία

    Japan88gr
    04.06.2010, 23:13

    Μια ενδιαφέρουσα άποψη του ποιητή Μάνου Ελευθερίου για την ποίηση του Νίκου Καββαδία απο την πέμπτη μέρα (4.6.2010) του αφιερώματος στον Νικο Καββαδια απο το Δευτερο πρόγραμμα Ελληνικης Ραδιοφωνίας

    Λέει χαρακτηριστικα οτι ''μεχρι το τέλος του ο Καββαδίας δεν εγραψε τίποτα για τον πόνο και τη δουλεια του ναυτικου" και οτι τα θεματά του είναι ''τραλαλά'' και  ''γλυκερά'' σε σχέση με την πραγματικη ζωη του ναυτικου

     


    -----------------
    https://www.youtube.com/user/japan88gr

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Japan88gr στις 04-06-2010 23:23 ]

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Japan88gr στις 05-06-2010 02:33 ]

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Japan88gr στις 05-06-2010 02:42 ]


    GL
    05.06.2010, 04:04

    Πραγματικά λυπάμαι πολύ γι' αυτά που άκουσα από το στόμα του κυρίου Ελευθερίου...

    Πραγματικά απογοητεύομαι όταν ένας τέτοιας εμβέλειας Έλληνας ξεστομίζει τέτοιες κουβέντες για κάποιον άλλον ο οποίος δεν έχει σημασία αν λέγεται Καββαδίας ή αλλιώς.

    1) Αδυνατώ να πιστέψω ότι ο κύριος Ελευθερίου προσπαθεί να μας πείσει ότι δεν στέκει ΛΟΓΙΚΑ η ιστορία του Μαύρου Θερμαστή από το Τζιμπουτί...

    Ειλικρινά...κύριε Μάνο μας, με όλο το σεβασμό....μια ερώτηση θέλω να σας κάνω...

    Όταν γράφει κάποιος ποιήματα σκέφτεται με βάση την στερεότυπη λογική??? Σκέφτεται δηλαδή ότι ο θερμαστής επειδή δουλεύει 12ώρη βάρδια δεν μπορεί να μιλάει ώρες πολλές για πράγματα περίεργα λόγω του ότι θα είναι πτώμα από τη δουλειά??? Μαθηματικά είναι η ποίηση???


    2)
    Ήταν "τραλαλά" ο Καββαδίας όπως λέτε??? Αν ήταν τραλαλά ο Καββαδίας τότε εσείς μήπως τα ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ είστε "τριαλαλαμ τριαλαλόμ"??


    3)
    Είπατε επακριβώς:

    Μέχρι το τέλος του ο Καββαδίας δεν έγραψε τίποτα για τον πόνο του ναυτικού, για τη δουλειά του ναυτικού η οποία είναι αιμόπτυση κυριολεκτικά..

    Σας θυμίζω ένα ποίημα του μόνο

    Οι προσευχές των ναυτικών

     

    Οι Γιαπωνέζοι ναυτικοί, προτού να κοιμηθούν
    βρίσκουν στην πλώρη μια γωνιά που δεν πηγαίνουν άλλοι
    κι' ώρα πολλή προσεύχονται βουβοί, γονατιστοί
    μπρος σ' ένα Βούδα κίτρινο που σκύβει το κεφάλι

    Κάτι μακριά ως τα πόδια τους φορώντας νυχτικά
    μασώντας οι ωχροκίτρινοι μικροί Κινέζοι, ρύζι
    προφέρουνε με την ψιλή φωνή τους προσευχές
    κοιτάζοντας μια χάλκινη παγόδα που καπνίζει

    Οι Κούληδες με τη βαριά βλακώδη τους μορφή
    βαστάν σκυφτοί τα γόνατα κοιτώντας πάντα κάτου
    κι' οι Αράπηδες σιγοκουνάν το σώμα ρυθμικά
    κατάρες μουρμουρίζοντας ενάντια του θανάτου

    Οι Ευρωπαίοι τα χέρια τους κρατώντας ανοιχτά
    εκστατικά προσεύχονται γιομάτοι από ικεσία
    και ψάλλουνε καθολικές ωδές μουρμουριστά
    που έμαθαν όταν πήγαιναν μικροί στη εκκλησία

    Και οι Έλληνες, με τη μορφή τη βασανιστική
    από συνήθεια κάνουνε, πριν πέσουν, το σταυρό τους
    κι' αρχίζοντας με σιγανή φωνή "Πάτερ ημών..."
    το μακρουλό σταυρώνουνε λερό προσκέφαλό τους


    Γιατί άραγες να προσεύχονταν οι ναυτικοί?? Μήπως φοβόντουσαν μήπως τους έρθει ο ουρανός στο κεφάλι??? 

    Μετά από όλα τα παραπάνω, συνοψίζω...
    Όταν κύριε Ελευθερίου κάνετε τέτοιου είδους αναλύσεις σχετικά με κάποιους ποιητές φοβάμαι ότι πλέον κάτι δεν πάει καλά....

    Συγνώμη αλλά δεν μπορώ....θα το πω και ας με πουν όπως θέλουν....Αυτό είναι "μικρότητα" κύριε Μάνο μας...
    Δεν είμαι ο μεγαλύτερος φαν του Καββαδία, ούτε το παίζω τιμητής του, όμως δεν μπορώ άλλο αυτή τη"Πεγκυζηνίαση" που σας έχει πιάσει τα τελευταία χρόνια....

    Έχετε βαλθεί να καταστρέψετε μόνος σας την υστεροφημία σας. Μου θυμίζετε κάποιον μεγάλο αστέρα του ποδοσφαίρου ο οποίος δεν έχει συναίσθηση του ότι τα χρόνια περνούν και κάποια στιγμή πρέπει να αποτραβηχτεί αντί να καταστρέφει το μύθο του στις μικρές κατηγορίες....

    Κάτι τέτοιο κάνετε και εσείς, όπως ο αστέρας ποδοσφαιριστής, με τη διαφορά ότι στην δημιουργία της τέχνης το τέλος έρχεται μόνο με το φυσικό τέλος ενός ανθρώπου σε αντίθεση με τον αθλητή...

    Μετά μένει η υστεροφημία που χτίζει ο κάθε άνθρωπος για τον εαυτό του....

    Ήμαρτον κύριε Ελευθερίου!! Φτιάξτε κάτι καινούργιο αντάξιο του μεγάλου σας μύθου..Είμαι σίγουρος ότι τον έχετε καλά μέσα σας το τρόπο...Αν σας λείπουν χρήματα όπως σε όλους μας, είναι σεβαστό να κάνετε ότι κάνετε...αλλά βγείτε και πείτε το, πιστέψτε με πως θα κερδίσετε πολλά περισσότερα από τα χρήματα της εμπορικότητας....

    Ήμαρτον κύριε Ελευθερίου! Πείτε κάτι πια που να θυμίζει Μάνο Ελευθερίου.....Βαρέθηκα τις καφενειακού τύπου κουβέντες που πετάνε τα γερόντια περιμένοντας να έρθει ο γλυκύ βραστός καφές τους....

    Κλείνοντας, θέλω να πω το τελευταίο..
    Το ξέρω πως όλοι κρινόμαστε από τα έργα και τα λόγια μας. Ευτυχώς που τα όμορφα έργα σας είναι απείρως περισσότερα από τα λόγια σας και τα πρόσφατα έργα σας....

    Αν θέλετε λοιπόν δεχτείτε μια συμβουλή από κάποιον που είναι πολύ μικρός για να σας κρίνει.....

    Προσπαθήστε να κρατήσετε το όνομα σας εκεί πάνω που είναι, αλλιώς.....

    Ή "Δημιουργείστε"........Ή ΣΚΑΣΤΕ!!!

     

     


    noizreduction
    05.06.2010, 11:57
    Δε μπορω παρα να συμφωνησω με ολο το post του GL...Ο Ελευθεριου δυστυχως το τελευταιο καιρο εχει αποδεικτει μια "φουσκα" που δεν εχει αντιληφθει πως πλησιαζει προς την καρφιτσα της...
    jorge
    05.06.2010, 13:14

    Τι απαράδεκτη επίθεση είναι αυτή; Γίνεται να λες "τραλαλά" έναν ποιητή σαν τον Καββαδία επειδή ΙΣΩΣ χρησιμοποίησε μία υπερβολή σε ένα στίχο του;

    3ο φάουλ από τον Ελευθερίου, τον οποίο εγώ πλέον θεωρώ απλά αστείο, γραφικό και διασκεδαστικό.

    Κρίμα.


    starg
    05.06.2010, 14:11

    Τι να περιμένει πια κανείς;
    Όταν η διαννόηση (πνευματικοί και καλιτέχνες) της χώρας, μπροστά σε μιά απο τις πιό δύσκολες για την χώρα και τον Ελληνισμό εποχές, ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟΥΣΑ, (πλην ελαχιστοτάτων εξαιρέσεων), αντί να θέσει εαυτόν στην υπηρεσία του λαού (που τους στήριξε τόσα χρόνια, ακόμη και σε διώξεις εναντίον τους), κοιτάει να πριονίσει και τα πόδια του οικοδομήματος πάνω στο οποίο στέκεται δεκαετίες τώρα...
    Ντροπή και μόνο μπορεί να αισθάνεται κανείς, για όλους τους δήθεν που στοιχειώνουν τον "πολιτισμό" μας...


    ViPeR
    05.06.2010, 17:06

    Θα συμφωνήσω με τον jorge, δυστυχώς ο Ελευθερίου έχει γίνει πλέον γραφικός...


    StavmanR
    05.06.2010, 22:31

    Προτεινόμενη αλλαγή του τόπικ:

    "Η ένσταση των Γουιλικών για την ένσταση του Μ. Ελευθερίου για την ποίηση του Καββαδία".

     

    Το βασικό θέμα που ανακύπτει είναι η νομιμότητα ή μη της εργασίας του θερμαστή (και δή του μαύρου) και τα εργασιακά δικαιώματα.  Ιστορικές αναδρομές. Πότε και πως διεκδικήθηκαν. Ποια η διαφορά του καπετάνιου από το μούτσο. Τί σημαίνει μαλάρια σύμφωνα με τον Μπαμπινιώτη;

     

    Κε πρόεδρε ενίσταμαι! Ο κατήγορος αξιότιμος κος Μάνος Ελευθερίου πολιτικολογεί και αναλώνεται σε επιφανειακούς κοινωνιολογικούς ορισμούς. Το σώμα των ενόρκων δυσανασχετεί, καθώς η Τέχνη που βρίσκεται στο εδώλιο εκπροσωπηθείσα υπό τον θερμαστή βιάζεται κατ' επανάληψη καταμεσής αυτής ταύτης της ιερής αιθούσης.

     

    Κε κατήγορε, εγέρθητι και τοποθετηθείτε αμέσως και βραχυγορούντως. Τί σας έκανε ο άμοιρος ετούτος σκουρόδερμος και μυώδης θερμαστής;

     

    Κε πρόεδρε, με όλο το σεβασμό, ο κατηγορούμενος είναι ο κονδυλοφόρος κι όχι ο γκέλμπερης* . Ο ανόσιος ετούτος ναυτικός φέρων αλμυρόν λόγον -άλας εις τας ανοικτάς πληγάς των αξιών και των ηθών- ωσάν τον Σιρόκο άνεμο που εράπιζε ολημερίς αυτόν τον ίδιο, μα όχι και τον τυχερό θερμαστή -που ευνοηθείς εκ θέσεως επροστατεύετο εις τα σπλάχνα των αμπαριών ξυστά από την καρίνα- τον οποίο και φθονούσε πολλά. Ομιλώντας δια την  ευδαίμοναν διάθεσιν του θερμαστού  την οποία ούτος απερίφραστα επεδείκνυε κατά την υπερφυσικής ακαμάτωσης μεταμεσονύκτιαν περιπλάνησιν εις τα δώματα των μούτσων και κονδυλοφόρων ασυρματιστών ακολούθως της βραδινής του βάρδιας, ο φερόμενος ως ποιητής εκτοξεύει διάσπαρτα υπονοούμενα ότι ο θερμαστής διέθετε 'ελαιώδες μέσον' τον σημαιοφόρο, και επέρριπτε το πλείστον βάρος της εργασίας εις τον βοηθό μάγειρα, τον οποίο και εξεβίαζε ωμότατα. Κάτι το οποίο είναι πρωτοφανές, διότι ως γνωστόν εκείνη την εποχή ελαιώδες μέσον διέθεταν μόνον οι ανοιχτόδερμοι ναυτικοί, που συνήθιζαν να κτυπούν αισχρές μελανογραφίες "Ευγενίας νόστον αει βιώσω" [Μεταφρ.:'Τζένη δεν θα σε ξεχάσω ποτέ'] (ο τεχνητός μελανισμός συμβολίζει την ταυτισιν του λευκού δέρματος με την υποσυνείδητη δουλοπρέπεια του μελανού χρώματος) στο εξωτερικόν τμήμα του βραχίονος, κάτωθεν του αντίζερβου ώμου.

     

    Ενίσταμαι κε πρόεδρε! Ως εκπρόσωπος της Τέχνης που δικάζεται σήμερα -κι επαναλαμβάνω σήμερον δεν δικάζομε τον άνθρωπο, δικάζομεν την Τέχνη!- οφείλω να υπερασπιστώ την ελευθερία της να ομιλεί με όποιον τρόπον επιλέγει εκείνη. Ανοήτως κι ακατασχέτως, ασυναρτήτως και αλληγορικώς. Υπενθυμίζω στο σεβαστό μας δικαστήριο ότι παλαιότερα εκδικάσαμε την υπόθεση των 'Τούβλων των τοίχων' καθώς και την Δ. Γαλάνη που εκνεύρισε την Μόνικαν (δεν θα ασχοληθούμε με το θέμα της απουσίας επωνύμου εις αυτό το σημείο, καθότι θα υπεισέλθουμε αβούλως σε καυτά ζητήματα όπως εκείνο του Τέως Βασιλέως Κωνσταντίνου και νυν Κωνσταντίνου Ανεπωνύμου). Διαθέτει πλέον η Inter-Θέμις την εμπειρίαν δια να επιλύσει προβλήματα του αυτού χαρακτήρος, και να επαναφέρει εις την τάξιν τον αισχρό κατήγορο με τον πύρινο λόγο που καίει στο διάβα του τους εύφορους αγρούς της Τέχνης, την σποράν [μα όχι και το θέρος...] των οποίων εδιδάχθη ο άνθρωπος παραδοσιακώς και ευλαβώς.

     

    Παρακαλούνται οι αντίδικοι να καθίσουν ευτούς εις τας αναπαυτικάς κερέκλας της αιθούσης. Η συνεδρίασις λύεται δια λόγον απουσίας καίριων μαρτύρων. Η δίκη αναβάλλεται επ' αόριστον. Ο δικαστής συνταξιοδοτείται υστερούμενος του δικαιώματος της απολαβής του αντιτίμου του 'εφάπαξ', ένεκα οικονομικής κροίσεως.

     

    * (γκελ μπερί: {τουρκ.} μεταφρ. "έλα προς τα εδώ". Έτσι ονομάζεται η φτυάρα που κρατά ο φούρναρης και τραβά το ψωμί από την πυρά)

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 06-06-2010 00:33 ]


    o-Zone
    06.06.2010, 01:52

    Παράθεση:

    Το μέλος Japan88gr στις 04-06-2010 στις 23:13 έγραψε...

    Μια ενδιαφέρουσα άποψη του ποιητή Μάνου Ελευθερίου για την ποίηση του Νίκου Καββαδία απο την πέμπτη μέρα (4.6.2010) του αφιερώματος στον Νικο Καββαδια απο το Δευτερο πρόγραμμα Ελληνικης Ραδιοφωνίας

    Λέει χαρακτηριστικα οτι ''μεχρι το τέλος του ο Καββαδίας δεν εγραψε τίποτα για τον πόνο και τη δουλεια του ναυτικου" και οτι τα θεματά του είναι ''τραλαλά'' και  ''γλυκερά'' σε σχέση με την πραγματικη ζωη του ναυτικου

     


    -----------------
    https://www.youtube.com/user/japan88gr

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Japan88gr στις 04-06-2010 23:23 ]

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Japan88gr στις 05-06-2010 02:33 ]

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Japan88gr στις 05-06-2010 02:42 ]



     

    Τέτοια Ξ Ε Φ Τ Ι Λ Α  είναι λυπηρή. . .


    -----------------
    "Competitions are for horses, not artists."---Bela Bartok

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : o-Zone στις 06-06-2010 10:46 ]


    despinakontogianni
    11.06.2010, 14:16

    Οκ, δείχνουμε κατανόηση χωρίς να τα συμμεριζόμαστε. {#emotions_dlg.whistling}

     

     

    Δηλαδή ο κος Ελευθερίου έχει κάνει ναυτικός και μπορεί να φέρει μια άλλη εικόνα;


    linkin-fan
    14.06.2010, 11:22

    Δεν υπάρχει λόγος ο Μ. Ελευθερίου να ξεστομίζει τέτοια λόγια, όποια ένσταση κι αν έχει.


    giorth
    23.06.2010, 02:41

    Πραγματικά, απορώ. Απορώ ως το ποια μπορεί να είναι η συλλογιστική πορεία του Μάνου Ελευθερίου.
    Τι πάει να πει: "Δηλαδή είχε όρεξη για συζήτηση μετά από οχτάωρη κοπιαστική εργασία; Δηλαδή ήταν τρελός;"

     

    Αν ήμουν μπροστά εκεί όταν γινόταν η συνέντευξη θα φώναζα "Ναι ρε! Τρελός ήταν! Γι'αυτό και έγινε ποιήμα!"

    Επίσης, ο τρόπος με τον οποίο αποκρίνονται οι δημοσιογράφοι στα λεγόμενα του Ελευθερίου είναι πραγματικά γλοιώδης...

     

    Αυτά από μένα. Στην μεθαυριανή συναυλία μας θα παίξουμε παρ'όλα'αυτά το "Τρένο που φεύγει στις οχτώ". :)

     

    Επίσης το:

     

     

     

    Παράθεση:

    Αν θέλετε λοιπόν δεχτείτε μια συμβουλή από κάποιον που είναι πολύ μικρός για να σας κρίνει.....


    Προσπαθήστε να κρατήσετε το όνομα σας εκεί πάνω που είναι, αλλιώς.....

    Ή "Δημιουργείστε"........Ή ΣΚΑΣΤΕ!!!

     

     

     

    με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.


    AlfaWolf
    23.06.2010, 04:21

    Αναμφισβήτητα είναι μεγάλος στιχουργός και ποιητής ο Μ Ελευθερίου

    Θα τον ήθελα λιγότερο αυστηρό απέναντι στο Ν Καββαδία

    Αλλα…αν αυτή είναι η γνώμη του … μη επιθυμητή & αρεστή μεν από έμενα αλλά... σεβαστή

     

    Μια απορία όμως...

    γιατί εκφραστήκατε κύριε Ελευθερίου λέγοντας <<δεν τον συγχωρώ>> ??

    και τον  << συγχωρώ γιατί ήταν νέος>> ??

    είστε ο θεός?

    Η έχετε την εντύπωση ότι ο Ν Καββαδίας είχε η έχει ανάγκη από την συχώρεση σας ??

    Με όλο τον σεβασμό προς το έργο σας …

    Εύχομαι να μην επαληθευτώ αλλά αν βρεθείτε σε αυτοκριτική κάποια στιγμή

    Εσείς θα είστε αυτός που θα θέλει συχώρεση από τον Ν Καββαδία

    Κατά την άποψη μου εσείς την πατήσατε με αυτές τις δηλώσας κι όχι εκείνος

    Γιατί Ποίημα έγραψε κύριε Ελευθεριου δεν έκανε κατάθεση σε ανακριτή για να ψάξουμε αν στέκουν αυτά που λέει

    ούτε κάναμε τεστ κοπώσεως στον θερμαστή να δούμε αν άντεχε μέχρι αργά

    έλεος

    Ένα ποίημα ήταν

    Ένα ποίημα από αυτά τα πολλά του Ν Καββαδία

    που μας έχει κάνει να ανατριχιάσουμε ακούγοντας στοίχους του

    και που προσωπικά με έκανε να μην μπορώ να αρθρώσω λέξη για αρκετά λεπτά από συγκίνηση τελειώνοντας την πρώτη ανάγνωση του <<Μαραμπού>>

     

    Ελπίζω να αναγνωρίσετε το σφάλμα σας

    και να το ''μαζέψετε'' πριν την απομυθοποίηση

     


    delta66
    25.06.2010, 00:22

    Τωρα δεν μενει παρα να δουμε Ελευθεριου και Καββαδια σε κανενα μεσημεριανο να μαλλιοτραβιονται  {#emotions_dlg.biggrin}


    kithara-woman
    25.06.2010, 12:57

    Κρίμα ένας άνθρωπος με τέτοια ενασχόληση και καριέρα-με τη θετικη έννοια του όρου-στη μουσική και με τέτοια αριστουργήματα που έχει γράψει και θα μείνουν για χρόνια,να πετάει απ'το στομα τετοιες κουβέντες,αδικαιολόγητα...

    Συμφωνω με το post του GL στο σύνολο του.

    Ο Καββαδίας ποιητής ήταν,περιέγραφε τη ζωή των ναυτικών όπως την έβλεπε,δεν ήταν υπουργός της εποχής ή βουλευτής ή κάτι άλλο για να μιλάει για το πόσο ανθυγιεινή ήταν η ζωή τους..Δεν τους κολλούσε ένσημα ούτε τους πλήρωνε,δεν ήταν υπεύθυνος για αυτούς...Ήταν κι αυτός εκεί και περιέγραφε τις καταστάσεις με τον τρόπο του,με τη δική του ματιά.

    Στο κάτω κάτω ο νεκρός δικαιώνεται,μιλάει για κάποιον νεκρό που δεν μπορεί να έχει αντίλογο σε όλα αυτά και από μόνο του αυτό είναι προσβολή.


    Aiolos_m
    26.06.2010, 16:25

    Παράθεση:

    Το μέλος GL στις 05-06-2010 στις 04:04 έγραψε...

    Ή "Δημιουργείστε"........Ή ΣΚΑΣΤΕ!!!

     

    Ότι δημιουργεί, πάντως, δημιουργεί...


    AlfaWolf
    26.06.2010, 22:17

    Παράθεση:

    Το μέλος Aiolos_m στις 26-06-2010 στις 16:25 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος GL στις 05-06-2010 στις 04:04 έγραψε...

    Ή "Δημιουργείστε"........Ή ΣΚΑΣΤΕ!!!

     

    Ότι δημιουργεί, πάντως, δημιουργεί...



     

    Ναι δημιουργεί μονο που στην προκειμενη φαση δημιουργει αντιπαθεια προς το ατομο του {#emotions_dlg.thumbdown}


    Aiolos_m
    27.06.2010, 12:47

    Παράθεση:

    Το μέλος AlfaWolf στις 26-06-2010 στις 22:17 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος Aiolos_m στις 26-06-2010 στις 16:25 έγραψε...

    Ότι δημιουργεί, πάντως, δημιουργεί...


    Ναι δημιουργεί μονο που στην προκειμενη φαση δημιουργει αντιπαθεια προς το ατομο του {#emotions_dlg.thumbdown}


     

    Δεν θα διαφωνήσω με τις ενστάσεις. Ωστόσο αναρωτιέμαι. Ο συγκεκριμένος ποιητής έκανε 1 τραγούδι με την Πέγκυ Ζήνα, 1 τραγούδι με τον Ψινάκη, 2 τραγούδια με τον Μαρτάκη (μου ξέφυγε κανένα; ) Σύνολο 4 ατοπήματα. Και 2-3 αποτυχημένες δηλώσεις.

    Δεν είδα να δημιουργείται ο ίδιος ντόρος, να δίνεται η ίδια προσοχή και να παίρνει τις ίδιες διαστάσεις ο τελευταίος δίσκος από τον ’ξιο Λόγο για παράδειγμα ο οποίος έχει τραγούδια καίρια, γραμμένα τα τελευταία χρόνια και όπου φαίνεται απ' άκρη σ' άκρη τι ήταν αυτό που έκανε τον Ελευθερίου Ποιητή. Ούτε τα βιβλία του. Ούτε οι εκπομπές του στο ραδιόφωνο που είναι από τις λίγες εκπομπές λόγου πια.

    Επίσης δημιουργεί. Σε λίγο καιρό, ίσως από Οκτώβριο, θα κυκλοφορήσει μια ποιητική του σύνθεση. Υπολογίστε και τα βιβλία του. Υπολογίστε και τον ’ξιο λόγο. Σταμάτησε ποτέ να υπηρετεί όσα υπηρετούσε;

    Σταυρώνουμε έναν ογκόλιθο που έχει στην πλάτη του το μισό ελληνικό τραγούδι, το έχετε καταλάβει;  Όταν μιλάει αρνητικά ένας ποιητής για έναν άλλο ποιητή τα πράγματα είναι αλλιώς, δεν μιλάω εγώ για τον Καββαδία, δεν μιλάει ο κάθε ερασιτέχνης. Μιλάει ο Μάνος Ελευθερίου, είτε συμφωνούμε είτε διαφωνούμε και εκνευριζόμαστε. Είναι εύκολο θα πείτε, να κατακρίνει κάποιος για έναν πεθαμένο γιατί δεν είναι σε θέση να υπερασπιστεί τον εαυτό του και το έργο του. Σωστό. Είναι δίκαιο όμως να εκθειάζουμε και να τους περνάμε στο απυρόβλητο την ώρα που ιδέα δεν έχουμε τι μπορεί να συζητούσε ο Καββαδίας και ο κάθε Καββαδίας με τον περίγυρό του;


    AlfaWolf
    27.06.2010, 21:20

    Παράθεση:

    Το μέλος Aiolos_m στις 27-06-2010 στις 12:47 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος AlfaWolf στις 26-06-2010 στις 22:17 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος Aiolos_m στις 26-06-2010 στις 16:25 έγραψε...

    Ότι δημιουργεί, πάντως, δημιουργεί...


    Ναι δημιουργεί μονο που στην προκειμενη φαση δημιουργει αντιπαθεια προς το ατομο του {#emotions_dlg.thumbdown}


     

    Δεν θα διαφωνήσω με τις ενστάσεις. Ωστόσο αναρωτιέμαι. Ο συγκεκριμένος ποιητής έκανε 1 τραγούδι με την Πέγκυ Ζήνα, 1 τραγούδι με τον Ψινάκη, 2 τραγούδια με τον Μαρτάκη (μου ξέφυγε κανένα; ) Σύνολο 4 ατοπήματα. Και 2-3 αποτυχημένες δηλώσεις.

    Δεν είδα να δημιουργείται ο ίδιος ντόρος, να δίνεται η ίδια προσοχή και να παίρνει τις ίδιες διαστάσεις ο τελευταίος δίσκος από τον ’ξιο Λόγο για παράδειγμα ο οποίος έχει τραγούδια καίρια, γραμμένα τα τελευταία χρόνια και όπου φαίνεται απ' άκρη σ' άκρη τι ήταν αυτό που έκανε τον Ελευθερίου Ποιητή. Ούτε τα βιβλία του. Ούτε οι εκπομπές του στο ραδιόφωνο που είναι από τις λίγες εκπομπές λόγου πια.

    Επίσης δημιουργεί. Σε λίγο καιρό, ίσως από Οκτώβριο, θα κυκλοφορήσει μια ποιητική του σύνθεση. Υπολογίστε και τα βιβλία του. Υπολογίστε και τον ’ξιο λόγο. Σταμάτησε ποτέ να υπηρετεί όσα υπηρετούσε;

    Σταυρώνουμε έναν ογκόλιθο που έχει στην πλάτη του το μισό ελληνικό τραγούδι, το έχετε καταλάβει;  Όταν μιλάει αρνητικά ένας ποιητής για έναν άλλο ποιητή τα πράγματα είναι αλλιώς, δεν μιλάω εγώ για τον Καββαδία, δεν μιλάει ο κάθε ερασιτέχνης. Μιλάει ο Μάνος Ελευθερίου, είτε συμφωνούμε είτε διαφωνούμε και εκνευριζόμαστε. Είναι εύκολο θα πείτε, να κατακρίνει κάποιος για έναν πεθαμένο γιατί δεν είναι σε θέση να υπερασπιστεί τον εαυτό του και το έργο του. Σωστό. Είναι δίκαιο όμως να εκθειάζουμε και να τους περνάμε στο απυρόβλητο την ώρα που ιδέα δεν έχουμε τι μπορεί να συζητούσε ο Καββαδίας και ο κάθε Καββαδίας με τον περίγυρό του;



     

    Δεν μπορώ να πω ότι διαφωνώ σε τίποτα από τα γραφόμενα σου Aiolos_m

    Αλλά όσο ογκόλιθος και σημαντικός να είναι κάποιος (υποκειμενικά βέβαια πάντα) για τον καθένα από εμάς αυτό δεν τον τοποθετεί στο απυρόβλητο ούτε σημαίνει ότι πρέπει να  υιοθετούμε την άποψη του

    Πόσο μάλλον όταν αυτά που λέει είναι ΠΟΛΥ ΒΑΡΙΑ και προσβλητικά σε έναν Νεκρό (βιολογικά) αλλά Αθάνατο καλλιτεχνικά και εξ Ισσού Ογκόλιθο

    Εγώ προσωπικά πάντως έχασα πάσα ιδέα για τον άνθρωπο Μ Ελευθέριου,

    όχι για τον ποιητή

    κι ας έχει κάνει κάποια ατοπήματα, στο φινάλε αυτά τον ίδιο προσβάλουν και

    την όλη του πορεία

    Εγώ σαν ακροατής και παραγωγός  επιλέγω αυτά που αξίζουν για τα αυτιά και τα δικά μου και των ακροατών μου

    Από Μ Ελευθερίου ευτυχώς υπάρχει πολύ και καλό υλικό απλά πρέπει να κάνω διαλογή

    Κάτι που δεν μου χρειάζεται με το υλικό του Ν Καββαδία

    Και με την ευκαιρία σε όσους αρέσει ο Ν Καββαδίας δείτε αυτό ισχύει μέχρι 3 Ιουλίου 22:00

     


    Hastaroth
    27.06.2010, 23:26

    Πώς,άραγε,θά αισθανόταν ο Μάνος Ελευθερίου άν άκουγε από ραδιοφώνου ή τηλεοράσεως κάποιον άλλο ποιητή να ψάχνη π.χ."άν πράγματι μπορεί να υπάρχουν μαντήλια πού να χωράνε τόσες πολλές λέξεις και μάλιστα κεντημένες μέ χρυσή κλωστή";

    Enjoy tzatzikalism....

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Hastaroth στις 27-06-2010 23:32 ]


    sympetheros
    28.06.2010, 00:43

    Εγώ παλι απορώ μ αυτούς που επιμένουν να  εκθέτουν έτσι τον Ελευθερίου αφήνοντας να εκτίθεται δημόσια και ανεπανόρθωτα......

    Αν κάποιος δεν μπορεί να προστατέψει τον εαυτό του απ την  κατηφόρα και το βλέπουμε και είμαστε

    εκεί...οφείλουμε να του το πούμε τουλάχιστον.

    Και πόσο μάλλον όταν αναφέρεται σ ένα αλλο μεγάλο ποιητή κανοντας μια τόσο πέζη και άχαρη ανάλυσή του τρόπου γραφής του όπως αυτή που άκουσα στο απόσπασμα......