Απο τοτε που η ψηφιακη τεχνολογια μπηκε στο "πετσι" του καλλιτεχνη, του παραγωγου και του ηχοληπτη, ο ακροατης δε μπορει να ξεχωρισει ευκολα ως "απειρο" κι "εμπειρο" αυτι. Οι παραγωγες ανεκαθεν χρησιμοποιουν τεχνασματα που υποβοηθουν εναν καλλιτεχνη ( ειτε ειναι οργανοπαικτης, ειτε τραγουδιστης ), ομως ακομα και σημερα ενας "αταλαντος" δε μπορει να φτασει στο επιπεδο ενος ταλαντουχου με τη βοηθεια της τεχνολογιας.
Ενας τραγουδιστης ειναι κατι πολυ παραπανω απο μια απλη εξοδο φωνης Εχει τη χροια, το χαρακτηρα, το υφος, τη σκηνικη παρουσια...Πραγματα που η τεχνολογια δε δινει σε μια φωνη ή σε εναν frontman ( ή frontwoman ).
Χρονια τωρα μεγαλοι καλλιτεχνες χρησιμοποιουν autotune σε lives και σε ηχογραφησεις γιατι τους βοηθαει. Οταν εισαι σε ενα ανταγωνιστικο περιβαλλον που αμεσως μετα το live πρεπει να ηχογραφησεις 1 CD για να εισαι στην "επικαιροτητα", πρεπει να βρεις τροπους να βοηθησεις τη χαλαρωση και τη ξεκουραση της φωνης.
Παρολαυτα, ακομα κι αυτοι οι μεγαλοι καλλιτεχνες, δε πανε απλως στο μικροφωνο και τραγουδανε χωρις τονικη τοποθετηση τα κομματια. Οπως ειπα η τεχνολογια του autotune δουλευει σε σε συγκεκριμενα ορια και δε μπορει να δημιουργησει το παθος, την ορεξη και το υφος του καλλιτεχνη.
Το θεμα εδω ειναι, κατα τη γνωμη μου, το ιδιο το X Factor και τα συναφη τηλεπαιχνιδια τα οποια παιρνουν μια τεχνολογια που σκοπο εχει να βοηθαει τους καλλιτεχνες και τη μετατρεπουν σε τεχνολογια προωθησης συγκεκριμενων ατομων. Κι ετσι στοχοποιειται η τεχνολογια κι οχι η διαθεση μερικων να βγαλουν χρηματα εις βαρος...ψωνιων!
Ψαχνετε τις χιμαιρες σε λαθος μερος. Δε φταιει η τεχνολογια...