ελληνική μουσική
348 online   ·  202.983 μέλη

ποιες συγχορδίες έχει κάθε τονικότητα?

PinkSyd
Περαστική Νότα
Chat
13.09.2010, 13:56

που μπορώ να βρω τις συγχορδίες από κάθε τονικότητα?ξέρει κανλένας να μου πει που να τις βρω η να τις γραψει αν ξέρει?


#1   
Pentatonikos
Φθασμένος
Chat
13.09.2010, 14:12

Γράφεις την κλίμακα και παίρνεις τις νότες μία παρά μία... Δηλαδή Ντο-Μι-Σολ, Ρε-Φα-Λα, Μι-Σολ-Σι, κλπ για τη Ντο Μείζονα... Επειδή όμως συμπαθώ πιο πολύ τις συγχορδίες μεθ'7ης θα σου γράψω όλες τις συγχορδίες της Ντο Μείζονας έτσι:

Cmaj,Dm7,Em7,Fmaj7,G7,Am7,Bdim7 (ελαττωμένη)

Για οποιαδήποτε άλλη μείζονα τονικότητα απλά ανέβασε όλες της συγχορδίες στο διάστημα που απέχει η πρώτη νότα της κλίμακας από το Ντο... Αν είναι ελάσσονα απλά το παίρνεις από την 6η συγχορδία και συνεχίζεις από την αρχή...


#2   
PinkSyd
Περαστική Νότα
Chat
13.09.2010, 15:09
ευχαριστώ για τον χρόνο σου και συγνώμη αλλά επειδή δεν καταλαβαίνω πολλά μηπως μπορείς να μου το εξηγησεις πιο απλά? :P
#3   
Pentatonikos
Φθασμένος
Chat
13.09.2010, 15:51

Ωραία ξέχνα της 7ες...

Παίρνω ως δεδομένο οτι ξέρεις να διαβάζεις τις συγχορδίες στα αγγλικά και ξαναγράφω:

C,Dm,Em,F,G,Am,Bdim όπου dim είναι η ελαττωμένη...

Ας πούμε οτι θέλουμε τις συγχορδίες της Ρε Ματζόρε... Το ντο με το ρε απέχουν ένα τόνο... Ανεβάζουμε όλες της συγχορδίες κατά ένα τόνο...

D,Em,F#m,G,A,Bm,C#dim

2ο παράδειγμα. Αν παίζουμε απο Μι ύφεση. Ντο με μή ύφεση είναι διάστημα 3ης μικρό ήτοι 1,5 τόνος. Έχουμε λοιπόν:

Εb,Fm,Gm,Ab,Bb,Cm,Ddim

Η σειρά των συγχορδιών για μια ελάσσονα κλίμακα είναι η εξής:

Am,Bdim,C,Dm,Em,F,G

Άρα αν χρησιμοποιείς την Am ως αρχή και κάνεις το ίδιο που κάναμε για τις ματζόρε για όλες τις μινόρε κλίμακες θα βρήσκεις τις συγχορδίες κάθε τονικότητας...

Ελπίζω να στο εξήγησα καλύτερα τώρα... {#emotions_dlg.beer}


-----------------
If it's not dissonant it's not music...!

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Pentatonikos στις 13-09-2010 15:52 ]


#4   
PinkSyd
Περαστική Νότα
Chat
13.09.2010, 16:31
Πολύ καλυτερα.ευχαριστω παρα παρα πολύ.να σαι καλά :)
#5   
delta66
MusicHeaven Guru
Chat
16.09.2010, 17:33

Παράθεση:

Το μέλος Pentatonikos στις 13-09-2010 στις 14:12 έγραψε...

Cmaj,Dm7,Em7,Fmaj7,G7,Am7,Bdim7 (ελαττωμένη)


Αυτο δεν ειναι σωστο.

Η dim7 ειναι ιδια με την μεγαλη 6η.

Στη συγχορδια ειναι η G# και ειναι εκτος Cmajor κλιμακας.

 

Η σωστη τελευταια τετραφωνη συγχορδια στην εναρμονιση της Cmajor scale ειναι η Bm7(b5)

 

 

 

 

 

 


#6   
Pentatonikos
Φθασμένος
Chat
16.09.2010, 22:34

Bm7b5 και Bdim7 στη θεωρία που έχω μάθει εγώ είναι ταυτόσημα... m7b5 σημαίνει μικρή τρίτη (ρε) και βεβαρημένη 5η (φα)... Αν έβλεπα Bdim7 θα έπαιζα 4 άσπρα από το Σι και μετά... Δε ξέρω σε ποια θεωρία το dim7 σημαίνει ελαττωμένη 7η... {#emotions_dlg.confused1}


#7   
delta66
MusicHeaven Guru
Chat
17.09.2010, 02:13

Παράθεση:

Το μέλος Pentatonikos στις 16-09-2010 στις 22:34 έγραψε...

Bm7b5 και Bdim7 στη θεωρία που έχω μάθει εγώ είναι ταυτόσημα... m7b5 σημαίνει μικρή τρίτη (ρε) και βεβαρημένη 5η (φα)... Αν έβλεπα Bdim7 θα έπαιζα 4 άσπρα από το Σι και μετά... Δε ξέρω σε ποια θεωρία το dim7 σημαίνει ελαττωμένη 7η... {#emotions_dlg.confused1}



H dim7 ειναι ενα ημιτονιο πιο χαμηλη απο την dom7 που ειναι ενα ημητονιο πιο χαμηλη απο την maj7.

Δες κι αυτο http://en.wikipedia.org/wiki/Dim7

Η τελευταια (7η) συγχορδια κατα την εναρμονιση εχει μικρη 7 και οχι ελλατωμενη.

Η κλιμακα Cmajor: C D E F A G B

Η τελευταια συγχορδια αποτελειται απο τις νοτες:

1η: Β

3η μικρη: D

5η ελλατωμενη: F

7η : G

Αν ξερεις διαστηματα μπορεις να ονομασεις τη συγχορδια ως Bm7(-5)

Ελπιζω να βοηθησα με αυτα και το φιλο να καταλαβει και πως λειτουργει η θεωρια του θεματος.

-----------------
----

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : delta66 στις 17-09-2010 02:25 ]


#8   
Pentatonikos
Φθασμένος
Chat
17.09.2010, 02:23

Χμμ... Μάλιστα μάλιστα... Εγώ κυκλάκια χρησιμοποιώ anyway, νόμιζα ότι το dim7 είναι το half-diminished... Ευτυχώς που τα fake books χρησιμοποιούν κυκλάκια επίσης... {#emotions_dlg.tt2}


#9   
delta66
MusicHeaven Guru
Chat
17.09.2010, 02:33

Παράθεση:

Το μέλος Pentatonikos στις 17-09-2010 στις 02:23 έγραψε...

Χμμ... Μάλιστα μάλιστα... Εγώ κυκλάκια χρησιμοποιώ anyway, νόμιζα ότι το dim7 είναι το half-diminished... Ευτυχώς που τα fake books χρησιμοποιούν κυκλάκια επίσης... {#emotions_dlg.tt2}



To diminished seventh chord (η ντιμινουιτα που λενε) γραφεται με κυκλακι.

Το Half-diminished seventh γραφεται με κομμενο το κυκλακι. 

Wink

Το Half-diminished seventh ειναι ιδιο με το m7(-5)

To diminished seventh (dim7) οχι.

-----------------
----

 

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : delta66 στις 17-09-2010 02:35 ]


#10   
Pentatonikos
Φθασμένος
Chat
17.09.2010, 02:38

Yeah, τα ήξερα αυτά ευτυχώς... :Ρ Μια μικρή αμφιβολία με το dim7 αλλά ντάξει λύθηκε... {#emotions_dlg.thumbup}

{#emotions_dlg.beer}


#11   
delta66
MusicHeaven Guru
Chat
17.09.2010, 02:55

Για να μη μπερδευτει ο φιλος μας ας ξεκινησει να μαθει εναρμονιση κλιμακας, να πειραματιστει στηνοντας ολες τι συγχορδιες καθε κλιμακας, να παρατηρησει κι αυτος αυτα που εγραψα στο αλλο του θεμα (δλδ ποιες συγχορδιες βγαινουν παντα ματζορε, ποιες μινορε, τι διαστημα απεχουν μεταξυ τους).

Μετα εμπειρικα οταν θα ακουσει (παραδειγμα) ενα κοματι με δυο ματζορε συγχορδιες που απεχουν ενα τονο μεταξυ τους θα ξερει οτι προκειται για τις βαθμιδες 4 και 5 μιας κλιμακας. Θα βρισκει την 1η και αυτη θα ειναι η τονικη της κλιμακας του τραγουδιου.

 

Και μετα να ξεκινησει πρακτικη μελετη προσπαθωντας να αυτοσχεδιασει μια μελωδια, προσεχωντας η μουσικη του φραση να τελειωνει σε μια απο τις νοτες της συγχορδιας που ακουγεται εκεινη τη στιγμη .

Παραδειγμα: ενω το κομματι ειναι σε G major κλιμακα (G - A - B - C - D - E - F# - G)

Να δοκιμασει να παιξει την δευτερη τετραφωνη συγχορδια (Λα μινορε εβδομη Am7 με νοτες A - C - E - G) και πανω της να παιξει μια μελωδια που να τελειωσει σε μια απο τις νοτες ACEG θα ακουστει σωστα.

πχ μελωδια A C B D E G και την στιγμη που θα παιξει την καταληξη (G νοτα) να παιξει Am7 συγχορδια.

Αυτο μπορει να γινεται σε ολο τον αυτοσχεδιασμο πανω απο ολες τις συγχορδιες που παιζονται.

 

Χωρις μελετη ασκηση και πρακτικο πειραματισμο αυτων ομως δεν προκειται να καταλαβει τιποτα ομως.

Οσο πιο πολυ μελέταει και πειραματιζεται τοσο νεοι δρομοι ανοιγουν στα αυτια του.

 

ΥΓ (και λιγη φιλοσοφια τωρα) Μονο να προσεξει να μη χαθει στο δρομο και κολλησει, πολλοι τελματωνουν στις θεωριες και χανουν την ουσια της μουσικης.

Ο σκοπος ειναι οτι μαθαινεις να μη το θεωρεις κανονα (αλλωστε ολοι οι κανονες στη μουσικη εχουν εξαιρεσεις και αυτοι δινουν την ομορφια  στη μουσικη).

Αφου τα μαθει ολα, μετα να τα ξεχασει και να ακουσει τη μουσικη βαθεια μεσα του, που δεν εχει κανονες.

Τις θεωριες θα τις χρησιμοποιησει ως εκπαιδευση για να φτασει εκει (δλδ στην πραγματικη μουσικη).

 

-----------------
----

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : delta66 στις 17-09-2010 03:10 ]


#12