ελληνική μουσική
    838 online   ·  210.833 μέλη

    Πανελληνιες ειδικο αρμονιας και τρόπος γραφής;

    Erinias
    17.11.2010, 13:58

    Θα ηθελα να ρωτησω σχετικα με το ειδικο αρμονιας που χρειαζεται για να εισαχθει καποιος σε ΑΕΙ Μουσικων Σπουδων,Αθηνας συγκεκριμενα.Εκανα μαθηματα αρμονιας μεχρι και περσι,ουσιαστικα αν και λιγο βεβιασμενα ολοκληρωσα την υλη του υποχρεωτικου αρμονιας.Περασα τα ακουστικα ωστοσο κοπηκα στην αρμονια,με βαθμολογησαν και οι 2 καθηγητες με 8.

    Ερωτηση λοιπον!

    1.Τι ακριβως ζητανε??Προσπαθω να δω ποιος ειναι ο καταλληλος τροπος γραφης.Εννοειται πως ειχα σημειωσει βαθμιδες,κλιμακες και αριθμηση οχι αναλυτικη βεβαια(τα βασικα,αναστροφες,V5,V13 κλπ).

    2.Με ποια κριτηρια βαθμολογουν??(προφανως και δεν ''καυχιεμαι'' για τη ''συνθεση'' μου,αλλωστε απο τα λαθη μαθαινουμε)

    3.Αναφερετε οτιδηποτε αλλο πιστευετε οτι θα μπορουσε να φανει χρησιμο για καποιον που θα αποφασιζε να ξαναδωσει.

    Ευχαριστω εκ των προτερων!

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : jorge στις 17-11-2010 17:37 ]


    pianoteacher
    18.11.2010, 02:51

    Γενικά να προσπαθείς να γράφεις όσο το δυνατόν απλούστερα, μόνο με I-IV-V που λέει ο λόγος. Ξέχνα τις αλλοιωμένες και γενικά τις "πολύπλοκες" τεχνικές. Να έχεις στο νού σου οτι οι διορθωτές, όχι όλοι ευτυχώς, είναι άνθρωποι που μπορεί να ξέρουν λιγότερα πράγματα από εσένα στην αρμονία. Δεν θέλουν να τους δυσκολεύεις τη ζωή!!! Πρόσεξε τους ξένους φθόγγους. Αξιοποιήσέ τους όλους, ώστε να χρησιμοποιείς λιγότερες συγχορδίες και μετατροπίες. Κάνε αλλαγές θέσης, ώστε να έχεις ποικιλία και πάνω στην ίδια συγχορδία. Μην κρατάς τις αξίες τις μελωδίας, αλλά σπάστες ώστε να ακούγεται ο παλμός του δοσμένου σε κάθε μέτρο (πχ αν το θέμα σου είναι 4/4 προσπάθησε να ακούγονται 4 τέταρτα σε κάθε μέτρο, όχι ένα τέταρτο παρεστιγμένο και ένα τέταρτο ή 2 μισά). Δεν ξέρω ακριβώς τις γνώσεις σου για να σου πώ κι άλλα, αλλά γενικά αυτό που επικρατεί είναι το less is more! Στο λέω εκ πείρας και από τα 2 πόστα (του εξεταζόμενου και του καθηγητή). Επίσης έχε το νού σου να ακολουθήσεις ακριβώς τις οδηγίες που σας δίνονται στην τελευταία σελίδα. Όταν έδωσα εγώ έγραφε να σβήσουμε την αρίθμηση και οποιαδήποτε άλλη σημείωση από το τετράδιο. Ήθελαν μόνο νότες, τίποτα άλλο. Δεν ξέρω αν ισχύει ακόμα ή αν αλλάζει κάθε χρονιά. Ελπίζω να σε βοήθησα. Καλή επιτυχία!!!!


    -----------------
    Σ' ΑΓΑΠΑΩ!!!

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : pianoteacher στις 18-11-2010 02:54 ]


    Erinias
    19.11.2010, 12:55
    Eυχαριστω παρα πολυ για τη βοηθεια..Μακαρι αφενος να αποφασισω να υποστω ξανα τις εξετασεις και αφετερου να περασω :))
    NikosVy
    21.11.2010, 21:10

    Παράθεση:

    Το μέλος pianoteacher στις 18-11-2010 στις 02:51 έγραψε...

    Γενικά να προσπαθείς να γράφεις όσο το δυνατόν απλούστερα, μόνο με I-IV-V που λέει ο λόγος. Ξέχνα τις αλλοιωμένες και γενικά τις "πολύπλοκες" τεχνικές. Να έχεις στο νού σου οτι οι διορθωτές, όχι όλοι ευτυχώς, είναι άνθρωποι που μπορεί να ξέρουν λιγότερα πράγματα από εσένα στην αρμονία. Δεν θέλουν να τους δυσκολεύεις τη ζωή!!! Πρόσεξε τους ξένους φθόγγους. Αξιοποιήσέ τους όλους, ώστε να χρησιμοποιείς λιγότερες συγχορδίες και μετατροπίες. Κάνε αλλαγές θέσης, ώστε να έχεις ποικιλία και πάνω στην ίδια συγχορδία. Μην κρατάς τις αξίες τις μελωδίας, αλλά σπάστες ώστε να ακούγεται ο παλμός του δοσμένου σε κάθε μέτρο (πχ αν το θέμα σου είναι 4/4 προσπάθησε να ακούγονται 4 τέταρτα σε κάθε μέτρο, όχι ένα τέταρτο παρεστιγμένο και ένα τέταρτο ή 2 μισά). Δεν ξέρω ακριβώς τις γνώσεις σου για να σου πώ κι άλλα, αλλά γενικά αυτό που επικρατεί είναι το less is more! Στο λέω εκ πείρας και από τα 2 πόστα (του εξεταζόμενου και του καθηγητή). Επίσης έχε το νού σου να ακολουθήσεις ακριβώς τις οδηγίες που σας δίνονται στην τελευταία σελίδα. Όταν έδωσα εγώ έγραφε να σβήσουμε την αρίθμηση και οποιαδήποτε άλλη σημείωση από το τετράδιο. Ήθελαν μόνο νότες, τίποτα άλλο. Δεν ξέρω αν ισχύει ακόμα ή αν αλλάζει κάθε χρονιά. Ελπίζω να σε βοήθησα. Καλή επιτυχία!!!!


    -----------------
    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : pianoteacher στις 18-11-2010 02:54 ]



    Αγαπητέ/ή Pianoteacher

    Σχετικά με τα πολύ χρήσιμα και κατατοπιστικά που γράφετε παραπάνω θα ήθελα να σας ρωτήσω και εγώ με τη σειρά μου, επειδή θα δώσω εξετάσεις τον προσεχή μήνα (Δεκέμβριο 2010) κατατακτήριες εξετάσεις πτυχιούχων ΑΕΙ & ΤΕΙ (έχω τελειώσει Νομικό Τμ΄. Πανεπ. Αθηνών) για να μπω στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθήνας:

    1. Τα παραπάνω που αναφέρατε ισχύουν και για τις κατατακτήριες εξετάσεις πτυχιούχων ΑΕΙ & ΤΕΙ που δίνονται το Δεκέμβριο; (Εξεταζόμαστε σε α. Αρμονία, β. Ακουστικές Ασκήσεις, γ. Το βιβλίο της Καίτης Ρωμανού "Έντεχνη Ελληνική Μουσική στους Νεότερους Χρόνους")

    2. Στις παραπάνω κατατακτήριες εξετάσεις πτυχιούχων ΑΕΙ & ΤΕΙ που δίνονται το Δεκέμβριο ισχύουν για την εξέταση του "ελέγχου ακουστικών ικανοτήτων" τα εξής που έχω διαβάσει σε ιστοσελίδα για τις πανελλήνιες εξετάσεις; Δηλαδή:

    (α) Στην αναγνώριση μελωδικών διαστημάτων, ακούμε το φθόγγο-αφετηρία και το μελωδικό διάστημα, τα οποία επαναλαμβάνονται δύο φορές και επιλέγουμε ποιές από τις αναγραφόμενες πέντε απαντήσεις που δίνονται στην κόλλα μας σε κάθε ερώτημα, αντιστοιχούν στο μελωδικό διάστημα, π.χ. α. Δευτέρα Μεγάλη, β. Τρίτη Μεγάλη, γ. Δευτέρα Μικρή, δ. Πέμπτη Καθαρή, ε. Τέταρτη Αυξημένη;

    (β) Ομοίως στην αναγνώριση συγχορδιών, π.χ. α. Μείζονα σε Πρώτη Αναστροφή, β. Ελάσσονα, γ. Μείζονα, δ. Ελάσσονα σε Πρώτη Αναστροφή, ε. Ελάσσονα σε Δεύτερη Αναστροφή;

    (γ) Αναγνώριση Διαδοχής Συγχορδιών, π.χ. α. I-III-IV-V7-I, β. I-III-IV-V7-VI, γ. I-III-IV-V7-I, δ.I-II-IV-V7-I, ε.I-VI-II-V7-I;

    (δ) Αναγνώριση Μέτρου και Ρυθμικών Σχημάτων, π.χ. α. 4/4, β, 3/4, γ. 6/8, δ. 11/8, ε.5/4;

    (ε) "Θα ακούσετε μια διαδοχή ρυθμικών αξιών, η οποία θα επαναληφθεί άλλες δύο φορές. Να ταυτίσετε τη διαδοχή ρυθμικών αξιών που ακούσατε με μια από τις παρακάτω πέντε επιλογές και να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό της ερώτησης Δ4 και δίπλα το γράμμα π.χ. α, β, γ, με το οποί ταυτίσατε τη διαδοχή ρυθμικών αξιών που ακούστηκε";

    (στ) Αναγνώριση-ταύτιση μελωδιών "Θα ακούσετε τον αρχικό φθόγγο μονοφωνικών μελωδιών, που θα επαναληφθούν άλλες δύο φορές, για κάθε μία από τις παρακάτω ερωτήσεις Ε1 έως Ε4. Να αναγνωρίσετε και να ταυτίσετε τη μελωδία που θα ακούσετε με μια από τις πέντε επιλογές απάντησης που δίδονται σε κάθε ερώτηση και να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό της ερώτησης και δίπλα το γράμμα με το οποίο ταυτίσατε τη μελωδία που ακούστηκε";

    Θα έχω ακριβώς την ίδια εξέταση δηλαδή ή κάπως διαφορετική και πως στις κατατακτήριες εξετάσεις πτυχιούχων ΑΕΙ & ΤΕΙ που δίνονται το Δεκέμβριο;

    Σας ευχαριστώ προκαταβολικά για την απάντησή σας και την προθυμία που δείχνετε γενικά στην ιστοσελίδα αυτή να βοηθάτε.


    pianoteacher
    23.11.2010, 00:28

    Για τις κατατακτήριες εξετάσεις του Τμήματως Μουσικών Σπουδών της Αθήνας δεν μπορώ να σου δώσω έγκυρες πληροφορίες. Αυτό που μπορώ να κάνω είναι να σου πώ τί γίνεται στο τμήμα του Ιονίου Πανεπιστημίου, στην Κέρκυρα, όπου έχω παρακολουθήσει τις εξετάσεις από πολύ κοντά τα τελευταία 5 χρόνια. Τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι η Αρμονία και το Dictee. Το θέμα της αρμονίας είναι περίπου 30 μέτρα μοιρασμένα σε μελωδία και μπάσο (π.χ. τα πρώτα 10 μέτρα μελωδία, τα επόμενα 10 μπάσο κτλ). Σαφώς σε αυτές τις εξετάσεις η πλειοψηφία των διορθωτών είναι περισσότερο καταρτησμένοι από αυτούς των Πανελληνίων, άρα η μουσικότητα της λύσης εκτιμάται περισσότερο. Δεν είναι το ζητούμενο να γράψεις όσο πιο απλά μπορείς, αρκεί αυτά που θα γράψεις να είναι σωστά και να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του θέματος. Όσον αφορά στο dictee είναι στη μορφή που διδάσκεται στα περισσότερα ωδεία. Δηλαδή σου παίζουν μια ολοκληρωμένη τονικη μελωδία μέτριας δυσκολίας, στο πιάνο, ίσως με κάποια μετατροπία μέσα ή με τυχαία σημεία αλλοιώσεως, χωρίς όμως να χάνεται το τονικό ύφος, 2-2 μέτρα, με τρείς επαναλήψεις για το κάθε 2μετρο. Κάποιες φορές δίνουν και κάποιες επιπλέον συγχορδίες για να αναγνωρίσεις το είδος τους (μείζονα, ελάσσονα, αυξημένη κτλ). Μέχρι και τις περσινές εξετάσεις (Δεκέμβριος 2009) δεν εξεταζόταν το τρίτο μάθημα που αναφέρεις. Δεν νομίζω πως θα εξεταστεί ούτε και φέτος.

    Ελπίζω να σε βοήθησα. Για ό,τι άλλο θες είμαι στη δίαθεσή σου.

    Καλή επιτυχία!!!


    -----------------
    Σ' ΑΓΑΠΑΩ!!!

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : pianoteacher στις 23-11-2010 00:31 ]


    NikosVy
    23.11.2010, 08:45
    Σας ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σας και το ενδιαφέρον σας. Το βιβλίο της Καίτης Ρωμανού "΄΄Εντεχνη Ελληνική Μουσική στους Νεότερους Χρόνους" έχει περιληφθεί στα 3 θέματα που εξετάζονται σύμφωνα με την προκήρυξη των κατατακτήριων εξετάσεων Δεκεμβρίου του Τμήματος Μουσικών Σπουδών Αθήνας, στην προκήρυξη του Τμήματος που είχε αναρτηθεί όχι μόνο για το 2010, αλλά και για τα έτη 2008 και 2009 τουλάχιστον, όπως είχα δει στο διαδίκτυο, και το 2008 το είχε περάσει και ένας γνωστός μου από το Ωδείο. Είναι ένα δυσκολώτατο και στριφνό βιβλίο, δεν ξέρω αν θα τα καταφέρω σ' αυτό γιατί είναι δύσκολη η απομνημόνευσή του, επειδή περιέχει συμπυκνωμένες πληροφορίες σε τέτοιο βαθμό που δεν μπορώ να τις ταξινομήσω στο μυαλό μου με τους τρόπους που ήξερα μέχρι σήμερα (σκελετό, περίληψη, διάγραμμα κλπ)
    NikosVy
    23.11.2010, 23:52

    Παράθεση:

    Το μέλος pianoteacher στις 23-11-2010 στις 00:28 έγραψε...

    ...........Μέχρι και τις περσινές εξετάσεις (Δεκέμβριος 2009) δεν εξεταζόταν το τρίτο μάθημα που αναφέρεις. Δεν νομίζω πως θα εξεταστεί ούτε και φέτος.

    Απλά, για συμπλήρωση της εικόνας, και για την περίπτωση που ενδιαφέρεται κανένας ..

    Παράθεση:

    Το μέλος  NikosVy στις 23-11-2010 στις 00:28 έγραψε... 

     Κατατακτήριες Εξετάσεις 2010

    EΛΛHNIKH ΔHMOKPATIA
    EΘNIKO KAI KAΠOΔIΣTPIAKO
    ΠANEΠIΣTHMIO AΘHNΩN
    TMHMA MOYΣIKΩN ΣΠOYΔΩN

     

    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


    Οι κατατακτήριες εξετάσεις παν. έτους 2010-2011 των πτυχιούχων Α.Ε.Ι. - πτυχιούχων Τ.Ε.Ι. καθώς και Σχολών υπερδιετούς φοίτησης για το Τμήμα Μουσικών Σπουδών θα γίνουν στα εξής μαθήματα:


    1) Υπαγόρευση Μουσικού Κειμένου (DICTEE)
    2) Aρμονία
    3) Ιστορία της Νεοελληνικής Έντεχνης Μουσικής στους Νεώτερους Χρόνους

     

    1) Υπαγόρευση Μουσικού Κειμένου (DICTEE)
    Υπαγορεύεται εκτελούμενο από πιάνο μονόφωνο μουσικό κείμενο, το οποίο καταγράφεται
    από τους εξεταζόμενους σε Ευρωπαϊκή Μουσική Σημειογραφία.

     

    2) Αρμονία:
    Δίνονται στους εξεταζόμενους για έναρμόνιση ένα ή δύο μουσικά κείμενα που αντιστοιχούν
    στις γνώσεις του υποχρεωτικού της Αρμονίας και ειδικότερα: Συγχορδίες και οι αναστροφές
    τους (τετράφωνες, κύριες και δευτερεύουσες συγχορδίες, αλλοιωμένες και χρωματικές
    συγχορδίες, αρμονικές αλυσίδες). Μετατροπίες όλων των ειδών σε κοντινές και μακρινές
    κλίμακες. Ξένοι φθόγγοι.

     

    3) Ιστορία της Νεοελληνικής Έντεχνης Μουσικής στους Νεώτερους Χρόνους
    Σημειώσεις της Αναπληρώτριας Καθηγήτριας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών κ.
    Αικατερίνης Ρωμανού από το βιβλιοπωλείο Κουλτούρα----Δ/νση: Μάντζαρου και Σόλωνος –
    Αθήνα.


    Η ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων και δικαιολογητικών είναι 1-15 Νοεμβρίου 2010.
    Απαραίτητα δικαιολογητικά:

    α. Αίτηση (λαμβάνεται από τη Γραμματεία)

    β. Αντίγραφο Πτυχίου επικυρωμένο ή πιστοποιητικό ολοκλήρωσης σπουδών και

    γ) φωτοτυπία της Αστυνομικής Ταυτότητας.

    Οι εξετάσεις διεξάγονται 1-20 Δεκεμβρίου 2010 μετά από ανακοίνωση της Γραμματείας του
    Τμήματος Μουσικών Σπουδών.

     

     


    Erinias
    24.11.2010, 22:50
    ααα αμα μπορω να το κανω κι εγω,να κατσω στη σχολη μου..Ομως ειναι υποχρεωτικο σε περιπτωση που καποιος δωσει κατατακτηριες να δωσει και ιστορια??Εχει αλλες απαιτησεις το συστημα??
    Erinias
    24.11.2010, 23:06

    Να ρωτησω ακομη καποια πραγματακια!!

    1.Επειδη εγραψα καλα περυσι,αλλα εχασα το ειδικο,ρωτησα μηπως γινοταν να κρατησω τους βαθμους μου και να εξεταστω μονο στα ειδικα..αλλα απ'οτι εμαθα δεν ισχυει..πρεπει ξανα ολα απο την αρχη.Ξερετε αν μπορει κανεις να δωσει ταυτοχρονα κανονικα πανελληνιες αλλα και με το 10%??

    2.Σκεφτηκα να περασω απο το Καποδιστριακο να παρακολουθησω καποια μαθηματα να δω τι παιζει γενικα κι αν υπαρχει τελικα λογος που με ξετρελαινει αυτη η σχολη,η οχι {#emotions_dlg.whistling}.Γινεται η οχι??

    3.Tελευταιο και σημαντικοτερο,εχετε υπ'οψιν σας αν υπαρχουν τελειοφοιτοι του τμηματος που να διδασκουν αρμονια σε προσιτες τιμες,και αγγελιες σχετικα στη σχολη??Οτι ηταν να κανω το εκανα,οποτε τιθεται καθαρα θεμα επαναληψης.Δεν θελω ακουστικα,εχω πολυ υλικο και μπορω να το δουλεψω μονη μου..Ωστοσο χρειαζομαι καποιον να ελεγχει τα θεματα.Υπαρχουν βεβαια βιβλια με τις λυσεις,αλλα οπως και να το κανουμε ο δασκαλος ειναι μακραν καλυτερος!

    Ευχαριστω και παλι {#emotions_dlg.rockon}


    NikosVy
    25.11.2010, 08:53

    Παράθεση:

    Το μέλος Erinias στις 24-11-2010 στις 22:50 έγραψε...

    ααα αμα μπορω να το κανω κι εγω,να κατσω στη σχολη μου..Ομως ειναι υποχρεωτικο σε περιπτωση που καποιος δωσει κατατακτηριες να δωσει και ιστορια??Εχει αλλες απαιτησεις το συστημα??

    Δεν ξέρω τόσο καλά όσο ο pianoteacher ή άλλοι για να σου απαντήσω σ' αυτά που ρωτάς. Αλλά, τουλάχιστο στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Αθήνας, δεν γίνεται να γλυτώσεις την Ιστορία της Έντεχνης Νεοελληνικής Μουσικής.

    Μην επαναπαύεσαι επίσης για τις κατατακτήριες, γιατί είναι πολύ λίγοι αυτοί που μπαίνουν με αυτό τον τρόπο. Γίνονται δεκτοί μόνο ένας πτυχιούχος Α.Ε.Ι. και 2 ή 3 πτυχιούχοι Τ.Ε.Ι.

    Υποψιάζομαι ότι για να κοπεί η φόρα τόσων πολύ καλών διπλωματούχων Ειδικού Αρμονίας των Ωδείων, έχει μπει και το δυσκολότατο μάθημα της Ιστορίας, έτσι ώστε να αποτελεί το Σταυρό του Μαρτυρίου και να μπαίνουν τελικά, όχι μόνο (ή όχι αποκλειστικά) οι καλοί στην Αρμονία αλλά και, όσοι πιθανολογείται ότι θα μπορούν να αντέξουν να διαβάζουν πανεπιστημιακά συγγράματα, επί 5 χρόνια (άν έχουν καταφέρει να δαμάσουν αυτό το δύσκολο βιβλίο στο οποίο θα εξεταστούν). Οι υποθέσεις είναι δικές μου.


    pianoteacher
    25.11.2010, 16:45

    1) Για όποιον δεν αντέχει αυτό το μάθημα ιστορίας που αναφέρεις, μία λύση είναι η Κέρκυρα. Κάθε χρόνο μπαίνουν 7-13 άτομα με κατατακτήριες. Φέτος λόγω οικονομικής κρίσης και περικοπών δεν ξέρω τί θα γίνει.

    2) Erinias από πού είσαι? Δεν το γράφεις στο προφίλ σου. Αν θες μπορώ να σε βοηθήσω εγώ στην αρμονία. Μπορείς να μου στέλνεις λυμένα θέματα είτε γραμμένα στο finale, είτε σκαναρισμένα σε jpg, να τα διορθώνω και να σου τα ξαναστέλνω (εννοείται χωρίς χρέωση). Αλλιώς πές μου από πού είσαι μήπως και ξέρω κάποιον στον οποίο να μπορείς να απευθυνθείς.


    Erinias
    25.11.2010, 23:21
    pianoteacher:Eστειλα ΠΜ.Ευχαριστω παρα πολυ!!! :))
    NikosVy
    12.12.2010, 17:12

    Παράθεση:

    Το μέλος pianoteacher στις 23-11-2010 στις 00:28 έγραψε...

    Για τις κατατακτήριες εξετάσεις του Τμήματως Μουσικών Σπουδών της Αθήνας δεν μπορώ να σου δώσω έγκυρες πληροφορίες. Αυτό που μπορώ να κάνω είναι να σου πώ τί γίνεται στο τμήμα του Ιονίου Πανεπιστημίου, στην Κέρκυρα, όπου έχω παρακολουθήσει τις εξετάσεις από πολύ κοντά τα τελευταία 5 χρόνια. Τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι η Αρμονία και το Dictee. Το θέμα της αρμονίας είναι περίπου 30 μέτρα μοιρασμένα σε μελωδία και μπάσο (π.χ. τα πρώτα 10 μέτρα μελωδία, τα επόμενα 10 μπάσο κτλ). Σαφώς σε αυτές τις εξετάσεις η πλειοψηφία των διορθωτών είναι περισσότερο καταρτησμένοι από αυτούς των Πανελληνίων, άρα η μουσικότητα της λύσης εκτιμάται περισσότερο. Δεν είναι το ζητούμενο να γράψεις όσο πιο απλά μπορείς, αρκεί αυτά που θα γράψεις να είναι σωστά και να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του θέματος. Όσον αφορά στο dictee είναι στη μορφή που διδάσκεται στα περισσότερα ωδεία. Δηλαδή σου παίζουν μια ολοκληρωμένη τονικη μελωδία μέτριας δυσκολίας, στο πιάνο, ίσως με κάποια μετατροπία μέσα ή με τυχαία σημεία αλλοιώσεως, χωρίς όμως να χάνεται το τονικό ύφος, 2-2 μέτρα, με τρείς επαναλήψεις για το κάθε 2μετρο. Κάποιες φορές δίνουν και κάποιες επιπλέον συγχορδίες για να αναγνωρίσεις το είδος τους (μείζονα, ελάσσονα, αυξημένη κτλ). Μέχρι και τις περσινές εξετάσεις (Δεκέμβριος 2009) δεν εξεταζόταν το τρίτο μάθημα που αναφέρεις. Δεν νομίζω πως θα εξεταστεί ούτε και φέτος.

    Σας γράφω αυτά που συγκράτησα από τις κατατακτήριες εξετάσεις του Τμήματος Μουσικών Σπουδών της Αθήνας που έγιναν την περασμένη Παρασκευή 10-12-2010 στις 15,30 στον 7ο όροφο του κτιρίου της Φιλοσοφικής.

    α) Dictee. Ένα δυσκολότατο σύνολο, 8 μέτρα, 3/4 με πάρα πολλά δέκατα έκτα, αλλοιώσεις, ξένους φθόγγους και ανεβοκατέβασμα 2 1/2 οκτάβων. Υπήρξε γενική κατήφεια, και στους 17 που εμφανιστήκαμε και γράψαμε. Ο καθηγητής παραδέχτηκε ότι ήταν το δυσκολότερο που έχει δει ο ίδιος να πέφτει σε κατατακτήριες εξετάσεις. Η όλη εξέταση κράτησε πολύ χρόνο, περίπου μία ώρα. Πρώτα παίχτηκαν όλα τα μέτρα μαζί, παίχτηκαν και δεύτερη φορά. Μετά παίζονταν τα δύο πρώτα μέτρα, μεσολαβούσε κενό, παίζονταν τα δύο δεύτερα μαζί με επανάληψη των δύο πρώτων, πάλι μεγάλο κενό, όλοι έκαναν σαν να έγραφαν, διόρθωναν, δεν κατάλαβα τι έκαναν τόση ώρα για τα ίδια δύο μέτρα. Κάθε φορά που τα ξανάκουγα μου έδιναν την εντύπωση ότι ήταν διαφορετικά. Μας εξήγησε προτού αρχίσουμε σε ποιά κλίμακα ήταν.

    β) Αρμονία. Δόθηκε ένα κομμάτι όχι πολύ δύσκολο, επιπέδου γ' έτους υποχρεωτικού Αρμονίας, με 3 μετατροπίες, ένα διαβατικό ένα ποικιλματικό, μία Ναπολιτάνικη που δεν την πήρα χαμπάρι, αλλά δεν θα το καταλάβουν και οι διορθωτές αφού το  παραδίδουμε χωρίς σημειώσεις για τις βαθμίδες κλπ και βρέθηκα στη σωστή κλίμακα. Μας άφησαν 2 ώρες. Αρκετός χρόνος για να κάνεις την πρόχειρη λύση στο κάτω μέρος της σελίδας και μετά να την μεταφέρεις στο πανω με στυλό χωρίς τις βαθμίδες κλπ. Οι περισσότεροι μείναμε ευχαριστημένοι.

    γ) Έντεχνη Νεοελληνική Μουσική στους Νεότερους Χρόνους (από το Βιβλίο της Καίτης Ρωμανού, εκδ. Κουλτούρα, 2006). Δόθηκαν τα θέματα

    Θέμα 1. Τί γνωρίζετε για την Ιόνιο Ακαδημία; [Δεν απαιτείται ειδική αναφορά στον Ιωάννη Αριστείδη, ούτε στην ύλη που διδάχτηκε στην Ιόνιο Ακαδημία]

    Θέμα 2. Τι γνωρίζετε για την πρωτοποριακή μουσική στην Αθήνα μετά το 1950; [Δεν χρειάζεται να γίνει λόγος για την πρωτοποριακή μουσική στη Δύση, ούτε για τους έλληνες πρωτοποριακούς συνθέτες αναλυτικά]

    Απαντάτε και στα δύο παραπάνω θέματα. Μας δόθηκαν 2 ώρες.

    Για μένα ήταν καλά θέματα, επειδή παρόλο που το συγκεκριμένο βιβλίο της Κ. Ρωμανού είναι δυσκολότατο η η προσπάθεια της απομνημόνευσής του σε φέρνει σε απογοήτευση και σε εξετάσεις για τη μνήμη από ειδικούς και από την Εταιρεία Ατζχάϊμερ και άλλων συναφών νοσημάτων. Με τις διευκρινίσεις όμως ως προς το τι δεν απαιτείται να γράψει κανείς, τα θέματα έγιναν πολύ βατά.

    Ένα πράγμα που με παραξένεψε πριν την εξέταση. Όλοι που κρατούσαν το βιβλίο της Κ. Ρωμανού το είχαν ολοκαίνουργο, λες και μόλις το κατέβασαν από το ράφι του βιβλιοπωλείου, ούτε καν είχε ανοίξει καλά για να τσακίσει έστω και ελάχιστα στη μέση. Θα μπορούσαν να το επιστρέψουν στο βιβλιοπωλείο και να πάρουν κάποιο άλλο στην ίδια τιμή μετά την εξέταση. Το δικό μου είχε λειώσει και το είχα κολλήσει ενισχυτικά δύο φορές στη μέση και οι άκρες του ήταν μαυρισμένες από την πολλή χρήση. Δεν ρώτησα πως πήγαν οι άλλοι γιατί έφυγα τρέχοντας προτού συμπληρωθούν οι δύο ώρες, όταν τελείωσα γιατί έπρεπε να πάω κάπου και είχα αργήσει. Τουλάχιστον οι κοπέλλες έγραφαν πολλά.

     


    pianoteacher
    13.12.2010, 18:32
    Καλά αποτελέσματα!!!
    Music-ologist
    09.10.2011, 12:36

    Εύχομαι να πήγες καλά στις εξετάσεις σου, κι αν δεν τα κατάφερες να μην απογοητευτείς και να ξαναπροσπαθήσεις. Ευχαριστούμε που ανέβασες τις ερωτήσεις κι έτσι βοηθάς όσους μελλοντικά θελήσουν να δώσουν κατατακτήριες.

    Θα ήθελα να κάνω, όμως, μία διευκρίνηση για το βιβλίο: "Έντεχνη Ελληνική Μουσική στους Νεότερους Χρόνους" της Κ. Ρωμανού. Το βιβλίο κατά τη γνώμη μου δεν είναι καθόλου στρυφνό, αλλά αντιθέτως πρόκειται για ένα εξαιρετικό βιβλίο, το πρώτο (και μόνο για την ώρα) που αντιμετωπίζει τόσο σφαιρικά και ολοκληρωμένα το θέμα της Νεότερης Ελληνικής Έντεχνης Μουσικής. Αυτό που είναι στρυφνό είναι η αντίληψη που ένα στρεβλό εξεταστικό σύστημα στην Ελλάδα έχει δημιουργήσει, ότι τα βιβλία ΔΕΝ διαβάζονται για να τα ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙΣ, αλλά για να τα απομνημονεύσεις!

    Αν, όμως, ο σκοπός σου είναι να το κατανοήσεις και να καταλάβεις το πώς και γιατί, καθώς επίσης αν θελήσεις -ως ενδεχομένως μελλοντικός/η ερευνητής/τρια- να βασιστείς σε αυτό και να πας παραπέρα, θα διαπιστώσεις ότι πρόκειται για ένα θαυμάσιο βιβλίο. Χαίρομαι που οι ερωτήσεις που παρέθεσες κλίνουν προς την κατανόηση, κι όχι προς την αποστήθιση (δεν ζητούν ανόητες λεπτομέρειες, ημερομηνίες, δεκάδες ονόματα, κτλ).

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Music-ologist στις 09-10-2011 13:05 ]


    NikosVy
    09.10.2011, 14:38

    Δεν πήγα καλά στις κατατακτήριες εξετάσεις. Αν και δεν δίνουν βαθμολογία σε όσους έχουν αποτύχει, καταλαβαίνω ότι δεν πήγα καθόλου καλά στην dictee. Προσπαθώ να βελτιωθώ.

    Συμφωνώ μαζί σου για το βιβλίο της Καίτης Ρωμανού "Έντεχνη Ελληνική Μουσική στους Νεότερους Χρόνους". Δίνει πολύ εμπεριστατωμένες πληροφορίες για τη νεοελληνική μουσική και κάνει πολύ ωραία σύνδεση της εξέλιξης της μουσικής στη χώρα μας (βυζαντινή, δημοτική, επτανήσιοι, εθνική σχολή κλπ) παράλληλα με την πολιτική και κοινωνική ζωή, αλλά και την παγκόσμια εξέλιξη της δυτικής μουσικής. Είχα κάνει και μια χρονιά βυζαντινή μουσική και το βιβλίο με βοήθησε να γεφυρώσω τις γνώσεις μου με την υπόλοιπη μουσική

    Δίνει πολύ καλό υλικό για ενδιαφέρουσες συζητήσεις. Το δύσκολο, στις εξετάσεις είναι, πως να συγκρατήσεις τόσο πολλές λεπτομέρειες γράφοντας για ένα κεφάλαιο από το βιβλίο της που δίνουν στις εξετάσεις.

    Τώρα με τα ιδιαίτερα που κάνω (περιορισμένα όσο γίνεται λόγω οικονομικών μέτρων) η δασκάλα μου μου κάνει και λιγόλεπτες ερωτήσεις στην ιστορία της δυτικής μουσικής, έτσι ώστε μελετώ και τη Δυτική Μουσική, για να μπορέσω, παράλληλα με το πιάνο να αποκτήσω μια συγκροτημένη γνώση και άποψη περί της μουσικής γενικά.


    Music-ologist
    09.10.2011, 16:28

    Λυπάμαι που δεν τα κατάφερες, αλλά εύχομαι την επόμενη φορά να τα καταφέρεις. Η Dictee δεν κερδίζεται από τη μία ημέρα στην άλλη, αλλά διδάσκεται και βελτιώνεται.

    Εάν προλαβαίνεις, στο χειμερινό ή εαρινό εξάμηνο διδάσκει ο  Ι. Φούλιας Dictee και είναι πολύ συστηματικός. Όταν βγει το πρόγραμμα, θα ανακοινωθεί εδώ:
    http://www.music.uoa.gr/proptyxiakes-spoydes/wrologio-programma.html

    Συμπληρωματικά υπάρχει και software για Dictee: http://www.sibelius.com/products/auralia/index.html το οποίο σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά τις γνώσεις που θα πάρεις από το μάθημα του Φούλια.

    Σε συμβουλεύω να πας να παρακολουθήσεις όλα τα μαθήματα που πρόκειται να δώσεις, ώστε να πάρεις άμεσα ιδέα του τί ζητούν. Γενικά στα πανεπιστήμια δεν υπάρχει κανονισμός που να απαγορεύει την παρακολούθηση από ΜΗ φοιτητές (εσύ τα ξέρεις, το λέω για όσους δεν είχαν προηγούμενη εμπειρία).

    Καλή επιτυχία!


    NikosVy
    09.10.2011, 22:19
    Σ' ευχαριστώ πολύ, για τις πολύτιμες πληροφορίες και συμβουλές
    xrmakridimitris
    15.11.2011, 13:25

    Συμφωνώ με τον "pianoteacher". Θα ήθελα να συμπληρώσω πως η επανάληψη της διαδοχής των βαθμίδων I-IV-6/4 IV-I ή I-IV-V-I για πτώσεις, είναι σχεδόν standart.


    vasiakarp
    15.11.2011, 16:51

    Καλησπέρα!Εγώ θα δώσω του χρόνου αλλά ενδιαφέρομαι για τα δύο τμήματα της θεσσαλονίκης ισχύουν τα ίδια με τα προηγούμενα που διάβασα?