ελληνική μουσική
    763 online   ·  210.833 μέλη

    Δωρεάν (και νόμιμα) 1000 τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη στο internet

    jorge
    22.12.2010, 16:44
    Μια ομάδα από φίλους της μουσικής του Μίκη Θεοδωράκη διάλεξε 1000 τραγούδια από το έργο του, και πρότεινε την δωρεάν διάδοση των 50 CD που προέκυψαν από χέρι σε χέρι. Την πρόταση αυτή την αποδέχτηκε με χαρά ο Μίκης μέσα από την τηλεοπτική εκπομπή της ΝΕΤ "Στην Υγειά Μας".

    Ο Χρήστος, φίλος της μουσικής του Μίκη Θεοδωράκη κι αυτός, επεξεργάστηκε και συμπίεσε τα 1000 τραγούδια,φροντίζοντας έτσι ώστε τα 50 CD της αρχικής συλλογής να γίνουν 10 για να χωρέσουν σε μία κασετίνα. Επιπλέον, απαντώντας στην παρακάτω επιστολή ο Μίκης συμφώνησε απόλυτα να γίνει η διακίνηση των 1000 αυτών τραγουδιών και μέσα από το διαδίκτυο. Aποτέλεσμα όλων αυτών είναι και η δημιουργία αυτού του blog.

    http://mikis1000songs.blogspot.com/

     

     

    (κείμενο από http://www.freestuff.gr/forums/viewtopic.php?t=53513) />






    επισυναπτόμενα: 1.gif 2.gif 
    Japan88gr
    22.12.2010, 22:00

    το έιχε πει και εδώ:

     

     

     

    όλα τα λεφτά είναι το αιμοροϊδικό βλέμμα του Λευτέρη Παπαδόπουλου στο 1:00

    όταν ακούει την άποψη του Μίκη για την εμπορική αξία της τέχνης

     

     

     

     


    Hastaroth
    22.12.2010, 22:33

    Ωραία τα λέει στο σημείο αυτό ο κ.Θεοδωράκης περί τής εμπορικής αξίας τής τέχνης,αλλά μήπως ο ίδιος δέν έχει εισπράξει τόσα χρόνια τα χρήματα από πνευματικά δικαιώματα τών τραγουδιών που τώρα διαθέτει δωρεάν;

     


    Thanasis-Gioglou
    23.12.2010, 07:57

    Εγώ, αν και ακραιφνής "Θεοδωρακικός", έχω τους ενδοιασμούς μου για όλο αυτό.
    Όχι βέβαια για την πρόταση του Μίκη, αυτό ήταν δικαίωμά του να το κάνει.Αν είναι σωστό ή λάθος, ο καθένας θα το κρίνει διαφορετικά...

    Δεν ξέρω κατά πόσο έχουν παραχωρήσει τα δικαιώματά τους οι στιχουργοί και οι τραγουδιστές που συμμετέχουν σ'αυτά τα έργα...
    Και πιστεύω πως με την άδεια που δίνει ο Θεοδωράκης, χωρίς ο ίδιος να το θέλει, αυτό γίνεται εκ των πραγμάτων, παραγκωνίζονται οι υπόλοιποι συντελεστές των τραγουδιών του, που ενδεχομένως, κάποιοι απ'αυτούς να μην έχουν να φάνε....
    Αυτό βέβαια δεν είναι θέμα του Θεοδωράκη να το λύσει αλλά των ανθρώπων που δημιούργησαν αυτό το site.


    delldal
    02.01.2011, 13:06

     

    Δασκαλε ΜΙΚΗ:Εισαι απ τους λιγους Ελληνες που πραγματικα ειναι Ελληνες.

    Με σεβασμο!

    *( προσωπικα δεν ανηκω σε καμμια πολιτικη πελατια.)

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : jorge στις 02-01-2011 13:15 ]


    ufoghinos
    28.02.2011, 11:04
    ρε παιδιά έλεος μ'αυτά τα ''πνευματικά δικαιώματα''..είναι μια απάτη των δισκογραφικών για να μας κάνουν να λυπηθούμε τον καημένο καλλιτέχνη που αν εμείς είμαστε πειρατές αυτός δεν εισπράττει τίποτα..μόνο που το πρόβλημα είναι ότι ο καλλιτέχνης έτσι κι αλλιώς εισπράττει ψίχουλα από τα cd που πουλιούνται,το πρόβλημα το έχουν οι δισκογραφικές,που προσωπικά ποσώς δεν με ενδιαφέρει να ξεπατωθούν απτη στιγμή που μου πουλάν το cd 22 ευρώ..άρα ο καλλιτέχνης είτε πάρω εγώ το cd πειρατικό είτε όχι το ίδιο του κάνει...η μουσική δεν είναι για τους λίγους,και οι πολύ δεν μπορούν να διαθέσουν 22 ευρώ για 15 τραγούδια,άρα τι μένει?
    Athws
    28.02.2011, 14:02

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 22-12-2010 στις 22:33 έγραψε...

    Ωραία τα λέει στο σημείο αυτό ο κ.Θεοδωράκης περί τής εμπορικής αξίας τής τέχνης,αλλά μήπως ο ίδιος δέν έχει εισπράξει τόσα χρόνια τα χρήματα από πνευματικά δικαιώματα τών τραγουδιών που τώρα διαθέτει δωρεάν;

     



    όπα, φάουλ φίλε μου, έχει εισπράξει και πολύ καλά έκανε, και τώρα στο τέλος του τα αποδεσμεύει και μπράβο του, για φαντάσου για κάποιους άλλους που πληρώνουμε και τους κληρονόμους που ορίσανε..


    Hastaroth
    01.03.2011, 15:32

    Καθόλου φάουλ,φίλτατε σωματοφύλαξ.Ακου πάλι προσεκτικά το σημείο στο οποίο μιλά ο κ.Θεοδωράκης γιά την εμπορική αξία τής τέχνης και θα καταλάβης.

    Αν κάποιος πιστεύη ότι η τέχνη δέν πρέπει να έχη εμπορική αξία,αλλά μόνο καλλιτεχική/πολιτισμική,δέν μπορεί να δέχεται να εισπράττη χρήματα από την τέχνη του.

     


    periigitis
    01.03.2011, 16:47

    Άλλο η εμπορική αξία κι άλλο η πραγματική αξία. Πραγματική αξία είναι η σωρευμένη εργασία για την παραγωγή ένος αγαθού. Εμπορική αξία είναι η πραγματική αξία + κέρδος. Όταν δεν υπάρχει κέρδος τότε όταν οι συνολικές πωλήσεις καλύψουν την πραγματική αξία, αυτό μπορεί να διατίθεται δωρεάν.

    Στην περίπτωση Θεοδωράκη τα έργα του διατίθενται δωρεάν αν και δεν έχουν καλύψει την πραγματική τους αξία γιατί είναι νομίζω ανεκτίμητα! 


    Hastaroth
    01.03.2011, 22:56

    Και πώς αποτιμάται η "πραγματική αξία" με όρους οικονομικούς;

    Να θυμίσω τί λέει ο ίδιος ο κ.Θεοδωράκης,στο 1.00 τού αποσπάσματος;

    "Εγώ πιστεύω ότι η τέχνη δέν πρέπει να είναι εμπορική,δέν πρέπει να πουλιέται.Εγώ ντρέπομαι όταν μού λένε ότι αυτό το τραγούδι έχει εμπορική αξία.Ηθελα να'ναι δωρεάν τα πάντα.Δωρεάν.Πώς θα ζούμε;Σάν τα πουλάκια.Οπως τ'αηδόνια κάνουν τσίου τσίου,έτσι,μ'αυτό θα ζούμε"

    Οπότε άν ο κ,Θεοδωράκης ήθελε να είναι συνεπής πρός αυτά που λέει τώρα,θα έπρεπε επί τόσες δεκαετίες να έχη αρνηθεί να εισπράττη χρήματα από τα έργα του,θα έπρεπε να τα διαθέτη δωρεάν εξ αρχής.Κι'άς έκανε "τσίου τσίου" γιά να ζήση....

     


    Athws
    01.03.2011, 23:37

    εντάξει, στο τσίου τσίου γίνεται γραφικός, πετάει που και που κάτι κουλά λογω ηλικίας, αλλά αυτό δεν αλλάζει την ουσία του θέματος.

    τώρα στο "τι εισέπραξε από τα έργα του" δεν το θέτεις καλά, ο Θεοδωράκης έζησε την ωραία εποχή των ΑΜΕΣΩΝ εισπράξεων στη μουσική (όπου και ξεχώριζε άνετα η ήρα απ το στάρι) δηλαδή ήθελες, αγόραζες το δίσκο ή πλήρωνες το εισητήριο, δεν ήθελες, ε δε στά παιρνε και κανείς με το ζόρι. 

    σήμερα όλο το παιχνίδι γίνεται για τις ΕΜΜΕΣΕΣ εισπράξεις (το βλέμμα του Παπαδόπουλου τα λέει όλα) και ο Μίκης είπε ως εδώ, μπράβο του κι ας έβαλε και τα τσίου..

    [ γενικά στο θέμα εμπορικότητας της τέχνης η αριστερά (μάλλον ο υπαρκτός σοσιαλισμός) είχε κάτι προχωρημένες ιδέες  αλλά σήμερα έχουν ξεχαστεί εντελώς..]  


    periigitis
    02.03.2011, 10:30

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 01-03-2011 στις 22:56 έγραψε...

    Και πώς αποτιμάται η "πραγματική αξία" με όρους οικονομικούς;

    Να θυμίσω τί λέει ο ίδιος ο κ.Θεοδωράκης,στο 1.00 τού αποσπάσματος;

    "Εγώ πιστεύω ότι η τέχνη δέν πρέπει να είναι εμπορική,δέν πρέπει να πουλιέται.Εγώ ντρέπομαι όταν μού λένε ότι αυτό το τραγούδι έχει εμπορική αξία.Ηθελα να'ναι δωρεάν τα πάντα.Δωρεάν.Πώς θα ζούμε;Σάν τα πουλάκια.Οπως τ'αηδόνια κάνουν τσίου τσίου,έτσι,μ'αυτό θα ζούμε"

    Οπότε άν ο κ,Θεοδωράκης ήθελε να είναι συνεπής πρός αυτά που λέει τώρα,θα έπρεπε επί τόσες δεκαετίες να έχη αρνηθεί να εισπράττη χρήματα από τα έργα του,θα έπρεπε να τα διαθέτη δωρεάν εξ αρχής.Κι'άς έκανε "τσίου τσίου" γιά να ζήση....

     



    Φίλε Hastaroth νομίζω τα πράγματα είναι πιο απλά απο ότι θέλεις να τα παρουσιάσεις και ο Θεοδωράκης δεν αξίζει την εμπάθεια κανενός ακόμη κι αν αυτός διαφωνεί πολιτικά μαζί του.  

    Λέει λοιπόν "Ήθελα νάναι..." το οποίο είναι νομίζω αρκετά σαφές. Κάποιος μπορεί να όραματίζεται μια Χριστιανική, ή Κομμουνιστική ή άλλη διαφορετική ιδανική κατα την άποψή του κοινωνία. Αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί να συμπεριφέρεται σαν Χριστιανός ή Κομμουνιστής σε μια καπιταλιστική κοινωνία. Απλά προσπαθεί να είναι όσο πιο συνεπής με τις ιδέες του και τον εαυτό του. Κάποιοι το καταφέρνουν σε μικρό, άλλοι σε μεγαλύτερο βαθμό κι άλλοι καθόλου. Ο Μίκης το έχει κάνει και το κάνει με το παραπάνω.

    Τώρα μιλάει για πουλάκια και για τσίου... Μια κοινωνία δηλαδή όπου ο άνθρωπος  δημιουργεί για να υμνήσει τη φύση και την αρμονία της και με τον τρόπο αυτό να την πλησιάζει όλο και περισσότερο, να γίνεται όλο και περισσότερο ένα μαζί της. Τη δημιουργία αυτή την μοιράζεται με τους άλλους ανθρώπους για να τους πλησιάζει όλο και περισσότερο και να γίνεται ένα με την ανθρωπότητα. Ένας τέτοιος άνθρωπος -λέει με άλλα λόγια ο Μίκης- δεν μπορεί παρά να είναι τροφοσυλλέκτης.

    Μπορείς να τον κατηγορήσεις αν θές για ουτοπικό ρομαντικό αναρχικό ή για γραφικό αν θες. Μην ξεχνάς όμως ότι είναι περασμένα 85 και στην ηλικία αυτή πια αλλιώς λειτουργεί το συναίσθημα και η λογική. Το αξιακό σύστημα καθενός αναπροσαρμόζεται. Ο πατέρας μου ευτύχησε (κι εγώ μαζί του) να φύγει σε μεγάλη ηλικία και ξέρω για τι πράγμα σου μιλώ.


    -----------------
    "Η αισθητική του παρόντος είναι η ηθική του μέλλοντος" - Φ.Νίτσε

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : periigitis στις 02-03-2011 11:03 ]


    Hastaroth
    02.03.2011, 13:38

    Αρχίζοντας από το τέλος,φίλε περιηγητή:ο δικός μου πατέρας ευτύχησε να φύγη στα 89 του και μέχρι την τελευταία στιγμή είχε σώας τας φρένας,ούτε τσίου έκανε ούτε γιά πουλάκια μιλούσε,αντιθέτως ήταν λογικώτατος.Το δέ αξιακό του σύστημα παρέμεινε το ίδιο μέχρι τέλους.

    Πάμε λοιπόν τώρα στην αρχή:ο κ.Θεοδωράκης είναι ένας μέγιστος συνθέτης.Εχει γράψει διαχρονικά μουσικά έργα,έχει μελοποιήσει στιχουργούς και ποιητές που-κατά την ταπεινή μου άποψη-άν δέν υπήρχε ο κ.Θεοδωράκης,θα έπρεπε να "εφευρεθή" γιά να τους μελοποιήση,τόσο πολύ έχει ταιριάξει η μουσική του με τόν στίχο και την ποίησή τους.Οπότε δέν τίθεται από μέρους μου θέμα εμπάθειας γιά τον κ.Θεοδωράκη ώς καλλιτέχνη (σε άλλα πράγματα,εκτός τέχνης,διαφωνώ με τίς απόψεις του αλλά δέν είναι τής παρούσης).

    Ωστόσο,στο συγκεκριμένο θέμα,διαπιστώνω μιά ασυμφωνία μεταξύ τών λεγομένων τού κ.Θεοδωράκη και τής μέχρι τώρα συμπεριφοράς του.Οταν κάποιος λέη ότι "ηθελα να'ναι δωρεάν" η τέχνη,πρέπει ο ίδιος να ενεργή έτσι ώστε να μάς πείθη ότι πράγματι ήθελε να'ναι δωρεάν η τέχνη.Το ότι ζει σε μιά καπιταλιστική κοινωνία δέν τον εμποδίζει να κάνη πράξη τίς απόψεις του.Θα μπορούσε να είχε μιά οποιαδήποτε άλλη επαγγελματική απασχόληση και να εξασφάλιζε απ'αυτήν τα αναγκαία γιά την διαβίωσή του.Ενώ τώρα είναι σάν να μάς λέη ότι "ηθελα μέν να'ναι δωρεάν η τέχνη,αλλά στην παλιοκοινωνία που ζούμε είμαι αναγκασμένος να εισπράττω χρήματα από την πώληση τών μουσικών μου έργων".Είναι ή δέν είναι αυτό ασυνέπεια μεταξύ λόγων και έργων;Πώς τόσα χρόνια δεχόταν να εισπράττη αυτά τα χρήματα και τώρα έρχεται και μάς λέει πως ήθελε να είναι δωρεάν η διάθεση τών έργων τής τέχνης του;

    Δέν είναι καθόλου ουτοπικό να είσαι καλλιτέχνης και εργαζόμενος ταυτόχρονα.Σωστή ισορροπία μεταξύ τών δύο ιδιοτήτων χρειάζεται.Ναί,παλιά αυτό ήταν δύσκολο-δέν υπήρχε το internet γιά να σού επιτρέπη να κάνης τα έργα σου γνωστά σ'όλον τον κόσμο χωρίς έξοδα-αλλά όχι ακατόρθωτο.Απλώς,θέμα επιλογής είναι..


    -----------------
    Αρχισαν τα όργανα,το μπουζούκι εργάζεται....

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Hastaroth στις 02-03-2011 13:39 ]


    Athws
    02.03.2011, 14:39

    Παράθεση:

    Το μέλος Athws στις 01-03-2011 στις 23:37 έγραψε...
    ο Θεοδωράκης έζησε την ωραία εποχή των ΑΜΕΣΩΝ εισπράξεων στη μουσική

    σήμερα όλο το παιχνίδι γίνεται για τις ΕΜΜΕΣΕΣ εισπράξεις

    πες κάτι και για μένα βρε Hastaroth

    ο Μίκης έζησε σε άλλες εποχές, δηλαδή τι θα μπορούσε να κάνει ; να πεί χαρίζω τους δίσκους μου τσάμπα ; μα αυτό ήταν αδύνατον γιατί η παραγωγή του δίσκου εξαιτίας των τότε τεχνολογιών κόστιζε πολύ σε κεφάλαιο και επενδύσεις.

    ο Μίκης μοίρασε τη ζωή του ανάμεσα μουσικής (με το "εμπορικό" κομμάτι της να είναι μικρό υποσύνολο του όλου έργου του) και πολιτικών αγώνων (οι διώξεις που έχει υποστεί και οι μετεγκαταστάσεις που αναγκάστηκε να κάνει, δεν του επέτρεπαν "άλλη επαγγελματική απασχόληση για τη διαβίωση του" που λες εσύ)

    Και στο φινάλε εισέπραξε είκοσι φορές λιγότερα από κάποιους είκοσι φορές μικρότερους του σε αξία που πλούτισαν διαπλεκόμενοι εισπράτοντας επί δέκα από κρατικές χορηγίες και εμάς τους αφελείς.. ο Μίκης προς τιμήν του ήταν πάντα μακριά από όλα αυτά..

    Όλα αυτά δεν έχουν καμμιά σχέση με τον καυγά σήμερα, που λέγεται είσπραξη αέρα πατέρα μέσω εισφορών και παραβολόσημων. Και επειδή κανείς από μας δεν πρόκειται ποτέ να μπεί στην πίτα, όσο κι αν μερικοί το ελπίζουν, (κανένας από τους πιτάρχες δεν ασχολείται με κουβέντες στα φόρουμ) δεν υπάρχει και κανένας λόγος να τους υποστηρίζουμε..

     

     

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Athws στις 02-03-2011 14:40 ]


    fysiolatris
    02.03.2011, 16:07

           Είμαστε τώρα  ποντικάκια   δεκάποντα στο μπόι, που ροκανίζουμε τις  λάσπες  στ’  άρβυλα του γίγαντα-ουρανομήκη Μίκη.

           Ο γίγαντας-ουρανομήκης Μίκης, κουνάει ακόμα τα τεράστια χέρια του, σαν φτερούγες σταυραητού,αναδεύει τα σύννεφα και πέφτουν λογής  λογιών βροχές : σιγανές βροχές «Όμορφη Πόλη», ευωδιαστές βροχές  «Ανοίγω το στόμα μου», υπόγειες βροχές «Κράτησα τη ζωή μου», βροχές-θρήνοι  «Στα περβόλια», βροχές καταρράχτες «Ρωμιοσύνη».

            Κι αντί να βγούμε στο ξέφωτο, να ξαναβαφτιστούμε λυτρωτικά στο  θαυματουργό νερό που στάζουν τα χέρια του, σκούζουμε μίζερα , εμείς τα δεκάποντα ποντικάκια,πάντα εκεί στις λάσπες απ’ τ’  άρβυλα.

    Τουλάχιστον, ασχολούμαστε  μ’  έναν γίγαντα.

    Τον τελευταίο Έλληνα γίγαντα.


    https://www.youtube.com/watch?v=3CLFmYd-74w Link

    >

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

     


    -----------------
    ............................

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : fysiolatris στις 02-03-2011 16:18 ]


    Hastaroth
    02.03.2011, 22:02

    @fysiolatris:κακό πράγμα το λιβάνισμα...Είπαμε,ο κ.Θεοδωράκης είναι μέγιστη καλλιτεχνική αξία αλλά δέν είναι η μόνη.Και δέν είναι ούτε άγιος,ούτε τέλειος,ούτε υπεράνθρωπος.

    @Athws:Μάλλον δέν κατάλαβες τί θέλω να πώ.Στό βίντεο,ο κ.Θεοδωράκης λέει πως ήθελε η τέχνη να διατίθεται δωρεάν,κάθε έργο τέχνης.Αυτό όμως που επικροτεί τώρα,δέν το έκανε παλιότερα.Ναί,εφ'όσον ήθελε να'ναι "δωρεάν τα πάντα",θα μπορούσε να πή "χαρίζω τους δίσκους μου".Δέν ξέρω άν θα μπορούσα να φανταστώ τον κ.Θεοδωράκη να βλέπη κάποιον να αντιγράφη έναν δίσκο του σε κασέττα (αφού θέλεις να μιλήσουμε γιά εποχές με τίς "τότε" τεχνολογίες) γιά να την δώση σ'έναν φίλο του και να τού λέη "εύγε παιδί μου που φροντίζεις να διαδώσης το έργο μου".Και απ'όσο θυμάμαι,δέν έχω διαβάσει ή ακούσει ποτέ την άποψή του γι'αυτό που αποκαλούμε "πειρατεία" στην μουσική.

    Οσο γιά τίς διώξεις που υπέστη και τον εμπόδισαν να έχη κάποια άλλη επαγγελματική απασχόληση,να σού θυμίσω ότι η μεγάλη "έξαρση" τής φήμης τού κ,Θεοδωράκη έγινε μόλις έπεσε η χούντα και τα τραγούδια του άρχισαν να ακούγωνται σ'όλη την Ελλάδα.Τότε μάλιστα έγραψε και πολλά από τα γνωστά έργα του,έχοντας ήδη επιστρέψει από την εξορία.Τότε κυκλοφόρησαν όλοι αυτοί οι δίσκοι του -και φυσικά,εισέπραξε τα όποια δικαιώματά του ώς συνθέτης.Η απορία μου είναι,επομένως,κατά πόσον ΤΟΤΕ πίστευε ότι "θα'πρεπε να'ναι δωρεάν τα πάντα" (εννοώντας τα έργα τής τέχνης),οπότε θα έπρεπε να είχε αρνηθεί να εισπράττη χρήματα από αυτούς τους δίσκους....


    Athws
    03.03.2011, 10:52

    για τον Φυσιολάτρη, εμένα μου έδωσε την εντύπωση ότι κάνει πλάκα..

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 02-03-2011 στις 22:02 έγραψε...
    @Athws:Μάλλον δέν κατάλαβες τί θέλω να πώ.Στό βίντεο,ο κ.Θεοδωράκης λέει πως ήθελε η τέχνη να διατίθεται δωρεάν,κάθε έργο τέχνης.Αυτό όμως που επικροτεί τώρα,δέν το έκανε παλιότερα.Ναί,εφ'όσον ήθελε να'ναι "δωρεάν τα πάντα",θα μπορούσε να πή "χαρίζω τους δίσκους μου".Δέν ξέρω άν θα μπορούσα να φανταστώ τον κ.Θεοδωράκη να βλέπη κάποιον να αντιγράφη έναν δίσκο του σε κασέττα (αφού θέλεις να μιλήσουμε γιά εποχές με τίς "τότε" τεχνολογίες) γιά να την δώση σ'έναν φίλο του και να τού λέη "εύγε παιδί μου που φροντίζεις να διαδώσης το έργο μου".Και απ'όσο θυμάμαι,δέν έχω διαβάσει ή ακούσει ποτέ την άποψή του γι'αυτό που αποκαλούμε "πειρατεία" στην μουσική.

     

    Hastaroth σε κατάλαβα. Το πρόβλημα είναι να μην κρίνουμε με τα σημερινά μέτρα έναν άνθρωπο άλλης εποχής που ουσιαστικά έχει αποσυρθεί από την πιάτσα εδώ και είκοσι χρόνια. Και να του αναγνωρίζουμε το δικαίωμα να πετάει λόγω ηλικίας και καμμιά τσίου-τσίου γραφικότητα. (εντάξει κάποιοι άλλοι μπορεί να κρατιούνται σοβαροί μέχρι τα 100 - ωχ θυμήθηκα το Μητσοτάκη - αλλά είναι εξαιρέσεις)

    Να "χαρίσει τους δίσκους του" δεν μπορούσε τότε γιατί όπως είπα δεν του ανήκαν, ανήκαν στην εταιρεία που είχε πληρώσει υψηλότατα ποσά για να τους κατασκευάσει. Το "χάρισμα" μόνο στη σημερινή μας εποχή μπορεί να αποκτήσει έννοια, επειδή τώρα το κόστος παραγωγής είναι μηδενικό.

    Σίγουρα για τον τότε κασετο-γράφο δεν θα έλεγε "εύγε παιδί μου που διαδίδεις το έργο μου" γιατί απλά το έργο δεν είχε ανάγκη κανένα παιδί για να διαδοθεί, αλλά επίσης σίγουρα δεν είχε κινηθεί και εναντίον κανενός ότι και καλά του τρώει το ψωμί.

    Ως "πειρατεία" ανέκαθεν εννοείτο όχι η προσωπική χρήση αλλά η εμπορική διακίνηση κλόπυ-κονσέρβας (αδύνατη στα βινύλια) και ακόμα και στην εποχή της κασέτας ήταν πολύ περιορισμένη (μόνο κάτι γύφτοι στα πανηγύρια με αντιγραφές άθλιας ποιότητας) κι έτσι δεν είχε απασχολήσει κανένα (οι μαύροι με τα σιντί ξεκίνησαν γύρω στο 1995 και δεν πουλάνε Θεοδωράκη). Σήμερα που η οποιαδήποτε κονσέρβα είναι εντελώς απαξιωμένη, έχει γυρίσει το νόημα και θεωρείται πειρατεία και το download για προσωπική χρήση. (τι άποψη λοιπόν νάχει ο Μίκης που είναι αμφίβολο αν αντιλαμβάνεται τώρα περί τίνος πρόκειται).

    Βέβαια δεν αποκλείεται ο Μίκης να έχει και προσωπικούς λόγους, επειδή δηλαδή δεν του αρέσει καθόλου η εξέλιξη της σημερινής ελληνικής μουσικής να θέλει να τονώσει τη δημοτικότητα της δικής του μουσικής και των δικών του μηνυμάτων προσφέροντας τα δωρεάν. Είναι αλήθεια ότι η επιλογή του αυτή είναι χωρίς κόστος για τον ίδιο αφού ότι ήταν να κερδίσει από τη μουσική του το έχει ήδη προ πολλού κερδίσει, αλλά και πάλι σου υπενθυμίζω κάποιους άλλους που ορίσαν κληρονόμους να συνεχίσουν την αντιπροσωπεία (νομίζεις ότι αυτή τους η επιλογή ωφέλησε το έργο τους ;)

    Κλείνω με την παρατήρηση ότι αυτοί που σήμερα ξυνίζουν τα μούτρα θάπρεπε νά είναι πιό σίγουροι για τη δική τους αξία κι όχι να φοβούνται ανταγωνιστικά μουσικές που γράφτηκαν 40 και 50 χρόνια πριν..

     

     

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Athws στις 03-03-2011 10:55 ]


    Hastaroth
    03.03.2011, 12:59

    Δέν νομίζω ότι ο κ.Θεοδωράκης έχει αποσυρθεί από την πιάτσα.Χτές είδα αφίσα γιά ένα θεατρικό έργο που παρουσιάζεται σε ένα θέατρο στη γειτονιά μου,γιά το οποίο αναφέρεται ότι η μουσική είναι δική του.Μπορεί βέβαια να πρόκειται γιά μουσική που είχε γράψει παλιότερα-δυστυχώς δέν συγκράτησα περισσότερα στοιχεία,το βράδυ που θα περάσω από εκεί που είδα την αφίσα,θα κοιτάξω προσεκτικώτερα.Πέρα απ'αυτό όμως,ο κ.Θεοδωράκης εξακολουθεί να κάνη συναυλίες,οπότε θεωρώ ότι είναι ενεργός στα μουσικά πράγματα.

     

    Ως πρός το θέμα τής πειρατείας:ακόμα και εκείνες τίς εποχές,εθεωρείτο παράνομη ακόμα και η αντιγραφή από βινύλιο σε κασέττα γιά προσωπική χρήση-άλλο άν δέν είχε απασχολήσει κανέναν γιατί ήταν δύσκολο να εντοπιστή (προφανώς άν κάποιος,κάτοχος ενός LP,το αντέγραφε σε πέντε κασέττες γιά να τίς δώση δωρεάν σε φίλους του,πάλι αυτό ζημίωνε την δισκογραφική που είχε βγάλει το LP).

     

    Είναι αλήθεια ότι ο κ.Θεοδωράκης δέν κινήθηκε ποτέ εναντίον κανενός με την κατηγορία ότι "τού τρώει το ψωμί",αλλά είναι επίσης σίγουρο ότι ήταν εν γνώσει του η ύπαρξη αυτής τής πρακτικής τού "κλόπυ" και άν από τότε πίστευε ότι τα έργα τέχνης πρέπει να διατίθενται στο κοινό δωρεάν (ώστε να "ακυρώνεται" η όποια επιλογή τού κοινού αυτού να τα αγοράση από τούς πλανόδιους διακινητές σε εξευτελιστικές τιμές γιά να αποφύγη το "γδάρσιμο" τών δισκογραφικών),δέν θα έπρεπε ο ίδιος να είχε δώσει το "καλό παράδειγμα";

     

    Αλλωστε,όπως λές κι'εσύ,η τωρινή του επιλογή είναι χωρίς κόστος γιά τον ίδιο,αφού ό,τι ήταν να κερδίση από την μουσική του το έχει ήδη κερδίσει και επομένως έχει εξασφαλιστεί.Εκεί όμως τον θέλουμε τον κάβουρα,να κάνη καλλιτεχνικές επιλογές που θα έχουν κόστος γιά τον ίδιο.Και ειδικά όταν πρόκειται γιά έναν άνθρωπο που σε άλλους τομείς έκανε επιλογές που είχαν πολύ μεγάλο κόστος γι'αυτόν (ασχέτως άν κάποιες τίς θεωρώ λανθασμένες-αυτό είναι άλλο θέμα).

     

    Τώρα γι'αυτούς που ώρισαν κληρονόμους γιά την είσπραξη τών δικαιωμάτων τών έργων τους,δέν μπορώ να έχω άποψη.Απ'όσο ξέρω,η νομοθεσία περί πνευματικών δικαιωμάτων το επιτρέπει-μέχρι ένα χρονικό όριο,φυσικά.Πάντως,όπως έλεγε και η μητέρα μου,"τα σάβανα δέν έχουν τσέπες"...

     

    ΥΓ.Εφτασε τα 100 ο Μητσοτάκης και δέν το πήραμε χαμπάρι;Εγώ νόμιζα πως είναι γύρω στά 90κάτι ακόμα....


    periigitis
    03.03.2011, 13:07

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 02-03-2011 στις 13:38 έγραψε...

    Αρχίζοντας από το τέλος,φίλε περιηγητή:ο δικός μου πατέρας ευτύχησε να φύγη στα 89 του και μέχρι την τελευταία στιγμή είχε σώας τας φρένας,ούτε τσίου έκανε ούτε γιά πουλάκια μιλούσε,αντιθέτως ήταν λογικώτατος.Το δέ αξιακό του σύστημα παρέμεινε το ίδιο μέχρι τέλους.

    Πάμε λοιπόν τώρα στην αρχή:ο κ.Θεοδωράκης είναι ένας μέγιστος συνθέτης.Εχει γράψει διαχρονικά μουσικά έργα,έχει μελοποιήσει στιχουργούς και ποιητές που-κατά την ταπεινή μου άποψη-άν δέν υπήρχε ο κ.Θεοδωράκης,θα έπρεπε να "εφευρεθή" γιά να τους μελοποιήση,τόσο πολύ έχει ταιριάξει η μουσική του με τόν στίχο και την ποίησή τους.Οπότε δέν τίθεται από μέρους μου θέμα εμπάθειας γιά τον κ.Θεοδωράκη ώς καλλιτέχνη (σε άλλα πράγματα,εκτός τέχνης,διαφωνώ με τίς απόψεις του αλλά δέν είναι τής παρούσης).

    Ωστόσο,στο συγκεκριμένο θέμα,διαπιστώνω μιά ασυμφωνία μεταξύ τών λεγομένων τού κ.Θεοδωράκη και τής μέχρι τώρα συμπεριφοράς του.Οταν κάποιος λέη ότι "ηθελα να'ναι δωρεάν" η τέχνη,πρέπει ο ίδιος να ενεργή έτσι ώστε να μάς πείθη ότι πράγματι ήθελε να'ναι δωρεάν η τέχνη.Το ότι ζει σε μιά καπιταλιστική κοινωνία δέν τον εμποδίζει να κάνη πράξη τίς απόψεις του.Θα μπορούσε να είχε μιά οποιαδήποτε άλλη επαγγελματική απασχόληση και να εξασφάλιζε απ'αυτήν τα αναγκαία γιά την διαβίωσή του.Ενώ τώρα είναι σάν να μάς λέη ότι "ηθελα μέν να'ναι δωρεάν η τέχνη,αλλά στην παλιοκοινωνία που ζούμε είμαι αναγκασμένος να εισπράττω χρήματα από την πώληση τών μουσικών μου έργων".Είναι ή δέν είναι αυτό ασυνέπεια μεταξύ λόγων και έργων;Πώς τόσα χρόνια δεχόταν να εισπράττη αυτά τα χρήματα και τώρα έρχεται και μάς λέει πως ήθελε να είναι δωρεάν η διάθεση τών έργων τής τέχνης του;

    Δέν είναι καθόλου ουτοπικό να είσαι καλλιτέχνης και εργαζόμενος ταυτόχρονα.Σωστή ισορροπία μεταξύ τών δύο ιδιοτήτων χρειάζεται.Ναί,παλιά αυτό ήταν δύσκολο-δέν υπήρχε το internet γιά να σού επιτρέπη να κάνης τα έργα σου γνωστά σ'όλον τον κόσμο χωρίς έξοδα-αλλά όχι ακατόρθωτο.Απλώς,θέμα επιλογής είναι..


    -----------------
    Αρχισαν τα όργανα,το μπουζούκι εργάζεται....

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Hastaroth στις 02-03-2011 13:39 ]



    Δεν διεκδικώ την τελευταία λέξη αλλά δεν θέλω να μείνει η οποιαδήποτε υπόνοια ότι ο πατέρας μου τα είχε χαμένα όταν έφυγε. Ίσα ίσα. Ίσως η έκφραση "αναπροσαρμογή του αξιακού συστήματος" να μην ήταν η δόκιμη. Μάλλον "ανδιάταξη" θα έπρεπε να γράψω. Δηλαδή, οι αξίες δεν αλλάζουν, αλλά ίσως αλλάζουν σειρά σε ένα νοητό πίνακα. Εκείνο που ήθελα να πω είναι ότι ο πατέρας μου ζωγραφιζε. Τα τελευταία χρόνια τα έργα του τα χάριζε αριστερά-δεξιά και τον τελευταίο χρόνο ιδιαίτερα δεν ήθελε καν να τα υπογράψει. Και δεν συμπεριφερόταν έτσι επεδή του είχε σαλέψει!

    Ούτε ο Θεδωράκης νομίζω ότι μίλησε έτσι γιατί άρχισε να τα ψιλοχάνει. Μια χαρά τα έλεγε. Αλλά ότι είχα να πω το είπα. Αν δεν σε πείθω, εντάξει. Ίσως τελικά να μείνω σ' αυτά που λέει ο fysioloatris (που κάθε άλλο παρά πλάκα κάνει νομίζω). Δηλαδή τι σημασία έχει τελικά ακόμη κι αν έσύ έχεις δίκιο στο συγκεκριμένο θέμα, όταν -κατά την άποψή μου τουλάχιστον- ο Θεοδωράκης είναι για την Ελληνική μουσική και το τραγούδι ότι είναι ο Σολωμός για την ποίηση!

      


    Hastaroth
    03.03.2011, 14:24

    Δέν εννοούσα ότι ο πατέρας σου τα είχε χαμένα,εσύ είπες ότι επειδή ο κ.Θεοδωράκης είναι 85 ετών θα πρέπη να τού συγχωρήσουμε κάποιες "αμετροέπειες" και ανέφερες ώς προσωπική σου εμπειρία τόν πατέρα σου.Ο οποίος προφανώς και αυτός θεωρούσε ότι η τέχνη πρέπει να διατίθεται δωρεάν στον κόσμο,γι'αυτό και τα δικά του έργα τα χάριζε-μάλιστα όπως φαίνεται δέν έδινε σημασία ούτε κάν στην υστεροφημία ώς αξία εν γένει,αφού τον τελευταίο χρόνο τής ζωής του δέν ήθελε κάν να τα υπογράψη,καθιστώντας τα έτσι ουσιαστικώς "κτήμα" τής κοινωνίας (κάπως σάν τα δημοτικά τραγούδια δηλαδή).Επομένως όλη αυτή η συμπεριφορά του ήταν σκόπιμη,ήξερε τί έκανε ο άνθρωπος και συνεπώς δέν τα είχε χαμένα.

    Ούτε είπα εγώ πουθενά ότι ο κ.Θεοδωράκης άρχισε να τά ψιλοχάνη.Αντιθέτως είπα ότι μιά χαρά τα έλεγε-οπότε συμφωνούμε σ'αυτό.Ομως το θέμα είναι ακριβώς αυτό:ότι δηλαδή αναδιέταξε (όπως σωστά λές κι'εσύ) τίς αξίες του τώρα,που η αναδιάταξη αυτή δέν είχε κάποιο κόστος γι'αυτόν.Μ'άλλα λόγια,είναι εύκολο να λές "τώρα που εγώ κέρδισα όσα κέρδισα από τα έργα τής τέχνης μου,δέν μ'ενδιαφέρει να τα αποκτήσετε σείς οι υπόλοιποι δωρεάν".Το δύσκολο είναι να πής εξ αρχής από τα πρώτα σου καλλιτεχνικά βήματα ότι "επειδή η τέχνη δέν είναι γιά να βιοπορίζεσαι αλλά γιά να εκφράζεσαι,εγώ δέν θα επιδιώξω ποτέ να βγάλω λεφτά από τα καλλιτεχνικά μου έργα.Γιά τα λεφτά,θα κάνω άλλη δουλειά".Οσο και άν φαίνεται απίθανο,υπάρχουν και τέτοιοι καλλιτέχνες στην Ελλάδα.

    Βέβαια-γιά να το λήξουμε κάπως το θέμα-κάλλιο αργά παρά ποτέ,θα έχη πλέον ο καθένας μας την ευκαιρία να αποκτήση όλη την πλούσια μουσική διαδρομή τού κ.Θεοδωράκη χωρίς κόστος γιά τα -ισχνά πλέον,γιά τους περισσότερους από εμάς-οικονομικά του.Οπως και να το κάνουμε,είναι μιά πολύ σημαντική προσφορά του και ελπίζω να τον μιμηθούν και άλλοι μεγάλοι συνθέτες μας.