ελληνική μουσική
277 online   ·  204.187 μέλη

Θα σημάνουν οι καμπάνες (Punk Cover)

greendaz
Βασική Νότα
Chat
21.05.2011, 22:36

Από τον Θεοδωράκη και το Λοΐζο πιο πανκ δε γίνεται!
;)
Τραγούδια με ρυθμό, ουσία και στίχους όχι μαλ***ες.

 


#1   
davyd
Βασική Νότα
Chat
22.05.2011, 01:09

Ακατέργαστο που τα σπάει! Ότι ακριβώς είναι το Punk δηλαδή.

Πολύ καλό.

Πολύ καλύτερο απο κάτι chill-out διασκευές του "Σχεδόν πενήντα χρόνια"(!) ή του "Γιίαννη μου το μαντήλι σου" (!!!) που άκουσα κι φρίκαρα!


#2   
skordalis21
Σολίστ
Chat
22.05.2011, 01:38
Προσωπικα δε μου αρεσε. Κ θεωρω οτι εχει πολλα λαθη ιδιως στη φωνη. Παιδες μην κρυβεστε πισω απ τη ταμπελα του Punk και θεωρειτε οτι μπορει να το κανετε χυμαδιο. Σε ενα τετοιο τραγουδι αξιζει σεβασμος.
#3   
greendaz
Βασική Νότα
Chat
22.05.2011, 11:10
Skordalis21, συνομήλικε και συνάδερφε (στην επιστήμη των Η/Υ) - για τη φωνή δεν έχεις άδικο. Εξαρχής όταν ένα τραγούδι το έχει ερμηνεύσει ο Μπιθικώτσης δεν μπορείς να συγκριθείς, πόσο μάλλον εγώ! Αλλά ως προς την πανκ μουσική θα διαφωνήσω, δεν είναι μια ταμπέλα, ακούγεται σα να είναι 'της πλάκας', σε διαβεβαιώνω ότι είναι πολύ απαιτητικό είδος. Τώρα τραγούδια σαν κι αυτά εγώ πάντα αισθανόμουν ότι λείπει η ηλεκτρική κιθάρα...
#4   
klefths
Συγχορδία Μινόρε
Chat
23.05.2011, 21:09

Φιλε Skordalis21,

αυτη ειναι η ουσια του Punk, παιρνεις οτι σου απαγορευουν να ακουμπας τοσα χρονια, λογο ιεροτητας, συμβολισμου η οτιδηποτε αλλο, οπως για παραδειγμα το god save the queen η το my way και τα σπας.

Ο δυναμισμος και η ενεργεια ειναι η ουσια του Punk, και οχι η καλη φωνη η η αρτια τεχνικη παιξιματος.

Γιαυτο το Punk απλωθηκε με τετοιο ρυθμο, αφου καταφερε να παρη τα μουσικα οργανα απο τα χερια των βιρτουοζων γκλαμουρο-ροκαδων με τα δεκαπενταλεπτα σολα ο καθ' ενας και να τα δωση στους κοινους θνητους των τεσσαρων ακορντων με δυσκολια.

Αν η διασκευη ηταν σε Οπερα, Drum&bass η Ρεμπετικο, ασφαλως θα περιμενε κανεις να ακουγεται διαφορετικα, για Punk παντως -και μαλιστα της παλιας σχολης- ειναι οτι πρεπει.


#5   
skordalis21
Σολίστ
Chat
25.05.2011, 18:25
Οχι φιλε , τετοια τραγουδια τα αντιμετωπιζεις με σεβασμο. Δε χωρανε καλαμπορτζιλικια .
#6   
klefths
Συγχορδία Μινόρε
Chat
26.05.2011, 01:59

"Οχι φιλε , τετοια τραγουδια τα αντιμετωπιζεις με σεβασμο. Δε χωρανε καλαμπορτζιλικια"

Μονο αν ΔΕΝ εισαι πανκης.

Το Punk -τουλαχιστον στα γενοφασκια του- δεν ηταν μονο εναντια σε ολα αυτα περι ιδιοκτησιας, εξουσιας, κομφορμισμου αλλα και εναντια στα ταμπου περι θεοποιησης, ιδαλματων, προτυπων, κλπ. Μην ξεχνας το συνθημα μιας ολοκληρης γενιας ηταν το "no future".
Μπορει τωρα εγω που δεν ειμαι πια πανκης, κι εσυ να σεβομαστε αυτο το τραγουδι, ειναι στρουθοκαμηλισμος ομως να υποστηριζουμε πως και οι ιδιοι οι πανκηδες πρεπει να το σεβαστουν, μιας και η φιλοσοφια τους ειναι εντελως διαφορετικη απο την δικη μας. Ειναι σαν να ζηταμε απο εναν Αθεο να σεβαστη την νηστεια του Πασχα, τα πιστευω του δεν τον υποχρεωνουν να το κανει.

Αν λαβουμε υπ' οψιν μας δε και το τι λεει ο διασκευαστης στο σχολιο του

"Από τον Θεοδωράκη και το Λοΐζο πιο πανκ δε γίνεται!
;)
Τραγούδια με ρυθμό, ουσία και στίχους όχι μαλ***ες." τοτε μαλλον το γουσταρε το κομματι.

Για να πω κι εγω τα δικα μου "καλαμπορτζιλικια" θεωρω τον Θεοδωρακη "επικο" συνθετη, τοσο, ωστε να εχω ρεμιξαρει αρκετα κομματια του με Τrance, στην περιοδο '98 με '02, παιζοντας ζωντανα αλλα και στο ραδιο, γιατι απλα εχει ενα στυλ και υφος που ταιριαζει απολυτα σε αυτο το επικο στυλ της Trance. Το ιδιο εκανε και ο Omadeon με το ρεμιξ του "when the bells toll" να πιανει το νουμερο ενα στα ελληνικα trance charts, και το νουμερο τριαντα κατι στα παγκοσμια.

Οταν ο Θεοδωρακης το ακουσε εγραψε αυτην εδω την επιστολη

http://1.bp.blogspot.com/_yI3E-LD4Lr8/TBjk9nLE1mI/AAAAAAAAAEk/pO33kDgqsCw/s640/mikis_letter464x608.jpg

οπου οπως λεει και ο ιδιος, οχι μονο συμφωνει με την διασκευη αλλα και... επαυξανει!

Αρα λοιπον, αφου αυτος ο ογδονταχρονος τοτε συνθετης μπορεσε να ειναι τοσο, μα τοσο ανοιχτομυαλος, πως μπορουμε τωρα εμεις να παραμενουμε ταμπουρωμενοι με την πικριλα του συντηριτησμου στα χειλη σαν αυτοκλητοι προστατες του εργου του Θεοδωρακη και να κατηγορουμε ως ασεβεις οσους τολμουν μα κανουν κατι διαφορετικο, την ωρα που ο ιδιος ο συνθετης επικροτει??

Μημπως λοιπον πρεπει να ελαφρυνουμε κι εμεις λιγακι την σταση μας?


#7   
greendaz
Βασική Νότα
Chat
26.05.2011, 21:34
Μεγάλη κουβέντα άνοιξε εδώ, συμφωνώ σε όλα με τον κλέφτη. Το συνοψίζω στην ιστορική φράση fuck them all. Όσο για την εκτίμηση απέναντι στο Θεοδωράκη τι να πω... Τα λόγια είναι περιττά.
#8   
Pentatonikos
Φθασμένος
Chat
09.06.2011, 20:16
Δεν υπάρχουν ιερά τραγούδια πάρτε το χαμπάρι...!!!
#9   
kwstasagas
MusicHeaven Guru
Chat
09.06.2011, 21:54

Παράθεση:

Το μέλος klefths στις 23-05-2011 στις 21:09 έγραψε...

Ο δυναμισμος και η ενεργεια ειναι η ουσια του Punk, και οχι η καλη φωνη η η αρτια τεχνικη παιξιματος.

Δηλαδή οι Clash δεν είχαν άρτια, από τεχνικής απόψεως, παιξίματα ??? Ούτε οι Stranglers ??? Oύτε οι Siouxsie & The Banhsees ??? [σόρρι για το offtopic {#emotions_dlg.oops}{#emotions_dlg.oops}


#10   
klefths
Συγχορδία Μινόρε
Chat
10.06.2011, 03:31

Καλη παρατηρηση φιλε Kwstas, επετρεψε μου να απαντησω με ερωτηση.

Δηλαδη εσυ πιστευεις οτι το πανκ ταυτιζεται περισσοτερο με το αρτιο παιξιμο και την καλη φωνη?

Επειδη παραθετεις τρεις μπαντες που μαλλον η εξαιρεση παρα ο κανονας ειναι?

Το πανκ απο το 73 -που στην Ελλαδα φοραγαμε ακομα καμπανες παντελονια- μεχρι το 80 που τελειωσε αυτη η εποχη του προτοπανκ οπως ονομαζεται, δημηουργηθηκε και διατηρηθηκε με την συμετοχη εκατονταδων χιλιαδων συγκροτηματων παγκωσμιως, που κοινο τους γνωρισμα -ανναμεσα σε πολλα αλλα- ηταν η αντιθεση στην αργη, γλυκαναλατη, ελαφρια, ροκ μουσικη, με τους φλυαρους, ταλαντουχους κιθαριστες, με τις διπλες κιθαρες και τα ατελειωτα σολα, τους ντραμερς με τα σετ των 250 τυμπανων, που ξεκινουσαν την αλλαγη απο το πρωτο ακορντο του κιθαριστα μεχρι και τα μακροσυρτα τελειωματα των κομματιων, τους πληκτραδες που θαβονταν κυριολεκτικα κατω απο δεκαδες συνθια στην πιστα και τους τραγουδιστες με τις μακριες κορωνες, τους γυαλιστερους γιακαδες και τα χρυσα ρουθουνια, οι οποιοι βεβαια μπορει να ειχαν πολυ καλη τεχνικη αλλα ηταν εντελως ψευτικοι. Συν το οτι οι πανκηδες ηταν βαθια πολιτικοποιοιμενοι, ετσι?

Συγκεκριμενα για τα παραδειγματα που εδωσες:

Οι stranglers μπορει να ξεκινησαν σαν πανκ μπαντα και αν τους ακουσεις στα πρωτα τους βηματα, -οταν ονομαζονταν Guilford stranglers- θα παρατηρησεις οτι ο δυναμισμος τους υπερυσχυε κατα πολυ της φτωχης τους τεχνικης. Οταν αργοτερα εκαναν τις επιτυχιες τους που ολοι γνωριζουν, η μουσικη τους ειχε ξεφυγει απο το αυθεντικο πανκ και ειχε περασει στο new wave και το gothic. Και, ναι, σιγουρα ηταν πιο τεχνικοι αλλα οχι πανκ.

Tο ιδιο ακριβως ισχυει και για τους siouxie αφου ο βαρης, γρηγορος πανκ ηχος του 76, ειχε μετατραπει σε gothic οταν εγιναν γνωστοι στο ευρυ κοινο με τις επιτυχιες τους. Οποτε παλι δεν μιλαμε για πανκ μπαντα, γιατι οταν απεκτησαν καλυτερη τεχνικη και φημη επαιζαν διαφορετικο στυλ μουσικης.

Οι clash δε, αν και ξεκινησαν ως πανκ μπαντα, οι επιρροες τους ηταν τοσες πολλες, τα ακουσματα και τεχνικες τους τοσο διαφορετικες, που πολυ γρηγορα περασαν απο το στενο δυναμικο πανκ μοτιβο του 76 στο στυλ του 80 με το london calling αλμπουμ, που πιο ροκαμπιλο-ρεγγο-σκα χαρακτηριζεται παρα πανκ. Τεχνικοι ναι, πανκ ομως οχι, τουλαχιστων σε σχεση με τα ειδωλα τους τους sex pistols. Οπως γραφει και ο  Jones των clash, ειπε στον Simonon να μαθη γρηγορα ενα οργανο για να μπη στην νεα μπαντα που εφτιαγνε, οποτε και αποφασισε να μαθη μπασο. Οσο για ντραμερ, οπως λεει και ο ιδιος ειχαν "οποιονδηποτε μπορουσαν να βρουν που να επαιζε τυμπανα". Αρα, ολοφανερα, η τεχνικη ηταν το τελευταιο πραγμα που περνουσε απο το μυαλο τους.

Μην ξεχνας επισης οτι ολοι οι παραπανω -μηδενος εξαιρουμενου- ηταν εντελως επηρεασμενοι απο τους pistols, οι οποιοι τεχνικα ηταν τουλαχιστων μετριοι αλλα κορυφες στην αταξια, στον δυναμισμο και στην ενεργεια που ανεφερα στο προηγουμενο μου ποστ. Ασφαλως ειναι φυσικο μερικοι πανκ μουσικοι να ειχαν αριστη μουσικη παιδεια, αυτο ομως δεν τους εμποδισε να φτιαξουν μπαντες με ατομα εντελως ασχετα -η σχεδον εντελως ασχετα- με μονο σκοπο την δυναμικη παρουσια τους στην πανκ σκηνη των κλαμπς της μεγαλης Βρετανιας, με τους θαμωνες συχνα να σπρωχνωνται, να φτυνουν και να ξερνανε μπυρες και οχι να ενδιαφερονται για το ποσο ομορφα εδενε η γεφυρα στο σολ διεση με το τελος του ρεφρεν την ωρα που ο τραγουδιστης εβγαζε την τρομμερη κορωνα δυο οκταβες πανω απο τα back vocals. Μαλλον θα τους λιντζαριζαν αν φυσικα καταλαβαιναν οτι συνεβαινε κατι τετοιο.

Θα μπορουσες ακομα να αναφερεις σαν παραδειγμα τους dead kennedys, αλλα και παλι μιλαμε για διαφορετικη χρονικη στιγμη και εντελως διαφορετικη κουλτουρα και ηπειρο. Η τον billy idol των generation -x, η τον captain sensible των damned, οι οποιοι ισως να χαρακτηρηζονταν απο μερικους αρτιοι μουσικοι (!), αλλα οχι βεβαια τις εποχες που επαιζαν πανκ, μιας και αυτη η μουσικη αρτιοτητα ηταν ενα απο τα πραγματα που εναντιωνωνταν.

Εκτος βεβαια αν εχεις κι εσυ καποια αλλη πληροφορια για την πανκ μουσικη που μου διαφευγει, οποτε το ξανασυζηταμε.


#11   
skordalis21
Σολίστ
Chat
10.06.2011, 21:35
Θελω να πω αυτο ακριβως που λεει κ ο Κωστας φιλε. Οτι να μη βαφτιζουμε πανκ καθε καλαμπορτζιλικι κ χυμαδιο. Κ ναι οι stranglers, oi clash κ οι siouxee ειχαν αρτια παιξιματα που δεν βλεπω στο κομματι αυτο. Αστοχη επιλογη κομματιου αλλα κ εκτελεση επισης. Αν αρχισω κ το αναλυσω μουσικα θα γινει εδω μακελειο
#12   
greendaz
Βασική Νότα
Chat
10.06.2011, 21:53
skordalis21 θα πρέπει να κάνουμε ένα σαφή διαχωρισμό του τι εννοούμε πανκ, είναι διαφορετική η έννοια αυτή για τον καθένα. Ας πούμε οι clash, siouxie κτλ ποτέ δεν ήταν πανκ για μένα. Γιατί πανκ χωρίς παραμόρφωση - βαβούρα ρε αδερφέ - δεν υφίσταται. Πνκ ήταν οι Ramones, dead kennedies, exploited, sex pistols αλλά και αργότερα - της δικιάς μου γενιάς - offspring, pennywise, panx romana κτλ. Έτσι είναι βασικό τι ακούσματα έχει ο καθένας και ΕΠΙΣΗΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΦΗΣΕΙ την πανκ μουσική, δεν έμεινε στη δεκαετία του '70, είναι στο 2011! Υπάρχουν χιλιάδες γνωστά και άγνωστα πανκ συγκροτήματα - με ναι άλλο στυλ, μοντερνο! - που είναι όλα τα λεφτά. Για την επιλογή του κομματιού διαφωνώ, είναι ότι πιο πανκ! Για την εκτέλεση συμφωνώ αλλά πολλά όργανα - τύμπανα, μπάσα, β' κιθάρες - παίζουν από τον Η/Υ, μην περιμένουμε εκτέλεση στούντιο. Η ιδέα πάντως άρεσε σε πολύ κόσμο σε άλλα site και γι'αυτό έκανα και το 'είμαστε δυο είμαστε τρεις'. Punk Rock & Don't Stop
#13   
klefths
Συγχορδία Μινόρε
Chat
11.06.2011, 11:03

@scordalis

Φιλε, το πανκ δεν εχει να κανει με μελωδιες και αρμονιες στο βαθμο που εχει να κανει με ενεργεια και δυναμισμο. Aυτος ειναι και ο προσδιορισμος του πανκ, που ειδες γραμμενο πως πανκ σημαινει μουσικη αρμονια να το διαβασω κι εγω? Punk σημαινει αλητης και αλητεια, ποσους αλητες ξερεις εσυ που δεν ειναι "καλαμπορτζιλιδες κ χυμαδιοι" οπως λες η ειναι μουσικα αρτιοι?

Η μουσικη σου αναλυση λοιπον δεν θα ειχε κανενα απολυτως νοημα εδω, σαν να εκανες ασκησεις αναπνοης σε χρυσοψαρα, μιλαμε για πανκ. Ειναι σαν να λεμε οτι ο Χεντριξ δεν ειναι καλος γιατι παιζει βαβουρες, "βγαλε Jimmy μου το fuzz να σε γουσταρουμε". Δεν γινεται φιλε, αυτο ειναι, ειτε μας αρεσει ειτε οχι. Αν το πανκ ηταν ολο αρπιστικες γυρλαντες φανταχτερα στρας και ορχηστρικες πουλιες, δεν θα ηταν πανκ αλλα κατι αλλο και ισως να ηταν καλυτερο, ισως να ηταν στο Χ-factor, ισως αρεσε μονο σε σενα, παντως πανκ δεν θα ηταν.

Το οτι δεν μας αρεσει κατι δεν σημαινει οτι δεν πρεπει και να το καταλαβαινουμε.

Τι θα ηταν η οπερα χωρις την κλασσικη μουσικη και το τραγουδι? Τι θα ηταν το ραπ χωρις ρυθμο και ριμα? Τι θα ηταν τα μπλουζ χωρις τους Αφροαμερικανους και τα δωδεκαμετρα? Το ροκ χωρις κιθαρα και 4/4? Το πανκ χωρις την βαβουρα και ενεργεια?

@Greendaz

Εχεις δηκιο φιλε, το πανκ δεν σταματησε το 70 αλλα συνεχιζεται και θα συνεχιστει για πολυ ακομα, οπως βεβαια και πολλα αλλα ειδη μουσικης. Συμφωνω επισης πως Clash, Siouxie και Stranglers τον καιρο που εγιναν γνωστοι στο ευρυ κοινο δεν ηταν πια πανκ, αλλα ειχαν περασει ηδη σε αλλα -πιο εκλεπτυσμενα- μουσικα στυλ.

Το αστειο ειναι πως τωρα, 40 χρονια μετα, υπαρχουν ακομα ατομα που προσπαθουν να κατανοησουν το πανκ μεσα απο σπουδες ετων στην μουσικη συνθεση και αρμονια!!!! {#emotions_dlg.lol}

Οπως ειπε και ο πεντατονικος, δεν υπαρχουν ιερα τραγουδια, γιαυτο και εμεις πηραμε τριημερη αποβολη απο το λυκειο το 83 για την πανκ διασκευη του πατερ ημων.... Ο νοων νοειτο!

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : klefths στις 11-06-2011 11:04 ]


#14