Μad4U, με όλο το σεβασμό, κατανοώντας το νεαρό της ηλικίας σου και χωρίς να θέλω να το παίξω μουσικαράς, ξερόλας ή μουσικοπατέρας, νομίζω ότι εσύ κούρασες. Σου τα εξήγησε σε πέντε γραμμές ο πεντατονικός, αλλά δεν νομίζω ότι έπιασες το νόημα και το ύφος των γραφομένων του.
Για τους Bon Jovi αν και δεν είμαι φαν, κάνεις τεράστιο λάθος, πολύ απλά γιατί δεν ζούσες ή αν ζούσες ήσουνα πολύ μικρός για να παρακολουθήσεις τα peak της καριέρας τους. Το peak τους θα το σύγκρινα με τα peak του Springsteen, όχι γιατί παίζουν παραπλήσια μουσική, αλλά γιατί και οι 2 υπήρξαν οι μεγάλοι (mainstream) American Rock heroes. Ελπίζω να καταλαβαίνεις με ποιά έννοια το λέω.
Aπό εκεί και πέρα αν νομιζεις ότι οι Bon Jovi έχουν μόνο 3 τραγούδια που επαναλαμβάνονται, πάλι κάνεις λάθος και θα σου πρότεινα να ακούσεις όλη τους τη δισκογραφία με χρονολογική σειρά για να καταλάβεις πέντε πράγματα. Το ότι μια μπάντα κινείται σε ένα συγκεκριμένο μουσικό ύφος δεν συνεπάγεται ότι είναι επαναλήψιμοι. Με το ίδιο σκεπτικό οι AC/DC που ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΑΤΑ είναι μπαντάρα και μάλιστα κλάσεις ανώτεροι και από τους U2 και από τους RHCP και από τους Βοn Jovi, μπορούμε να πούμε ότι είναι μια μπάντα όχι απλά επαναλήψιμη, αλλά επαναλήψιμη σε σημείο αηδίας.
Δεν θα πω πολλά για τα "μαγικά riffs" του Frusciante, παρά μόνο ένα. Ναι είναι ένας κιθαρίστας που κάνει πολύ καλά αυτό που κάνει στο είδος της μουσικής το οποίο υπηρετεί, αλλά τον έχεις υπερεκτιμήσει λίγάκι γενικά. Υπήρχαν και υπάρχουν κιθαρίστες, πιο άρτιοι τεχνικά, πιο εμπνευσμένοι, καλύτεροι συνθέτες και φυσικά κιθαρίστες με διδακτορικό πάνω στα riffs, όπως για παράδειγμα ο Tony Iommi που με τους Black Sabbath γέννησε ένα νέο είδος μουσικής.
Στον Bono και την μπάντα του κανονικά δεν θα έπρεπε να αναφερθώ, γιατί δεν ασχολούμαι με μπάντες που κοροϊδεύουν τον κόσμο τους παίζοντας πολλές φορές playback στα live τους, αλλά θα ήθελα να σου επιστήσω την προσοχή σε 2-3 πραγματάκια. Πρώτον, την μουσική των U2 (φωνητικά) την θεωρώ πιο δύσκολη από αυτήν των RHCP. Δεύτερον, ο Bono είναι 51 χρονών και είναι απόλυτα λογικό για αρκετούς λόγους και όχι μόνο λόγο ηλικίας να έχει χάσει μέρος από το εύρος της φωνής του. Τρίτο και τελευταίο, ο κάθε τραγουδιστής, ακόμα και ο καλύτερος στον κόσμο έχει κάθε δικαίωμα στις κακές βραδιές, είτε λόγω ψυχολογίας, είτε λόγω ασθένειας, είτε κακού ήχου πάνω στο stage, είτε οτιδήποτε. Γι' αυτούς ακριβώς τους λόγους, δεν μου λέει τίποτα το βίντεο που παραθέτεις. Είμαι βέβαιος ότι με λίγο ψάξιμο θα μπορούσε ο οποιοσδήποτε να βρει αντίστοιχες κακές βραδιές του Kiedis.
Όσον αφορά το "αν δεν γεμίσεις το στάδιο τώρα" κλπ, είσαι για ακόμα μια φορά λάθος. Αν είχες ασχοληθεί έστω και ελάχιστα με την μουσική βιομηχανία από την business πλευρά της, θα ήξερες ότι το αν θα εμφανιστεί live οποιαδήποτε μπάντα σε οποιαδήποτε χώρα, εξαρτάται πρωτίστως από τις πωλήσεις των δίσκων της. Οι υπόλοιποι λόγοι είναι δευτερεύοντες, εκτός αν πιστεύεις ότι οι εταιρίες, οι μάνατζερ, οι promoters, οι διοργανωτές και οι όμοιοί τους είναι αθεράπευτα ρομαντικοί τύποι που πραγματικά αγαπάνε το εκάστοτε είδος μουσικής, σέβονται τον οβολό του κοσμάκη και μας προσφέρουν όλα αυτά θυσιαζόμενοι στο βωμό της τέχνης.
Το να κάνεις έστω και έμεσα ή άθελα σου σύγκριση του Hendrix με τους RHCP, το θεωρώ το λιγότερο ασέβεια και ασχετοσύνη. Δεν άκουσα ποτέ κανέναν σοβαρό μουσικό ή συνειδητοποιημένο οπαδό της μουσικής να κατηγορεί (τουλάχιστον κακοπροαίρετα, γιατί με χιουμοριστική διάθεση μπορεί να γίνει άνετα) λόγου χάρη τους Kiss επειδή βάφονται, τους Iron Maiden των 80s για τα κολλητά παντελόνια, τους Judas Priest για τα δερμάτινα και τις Harley και ούτω καθ εξής. Χώρια που ο Hendrix ήταν άκρως πρωτοποριακός και καινοτόμος για την εποχή του και όχι μόνο για το γεγονός ότι πρώτος αυτός εφάρμοσε συγκεκριμένες τεχνικές πάνω στο μουσικό όργανο που λέγεται ηλεκτρική κιθάρα. Νομίζεις ότι επειδή o Frusciante κινείται στο funky παίξιμο, δεν μελέτησε Hendrix; Για την ακρίβεια είναι από τους πρώτους αν όχι ο πρώτος που μελέτησε, καθώς ακόμα κι αν δεν το ξέρετε όλοι οι κιθαρίστες λίγο ή πολύ, θεληματικά ή άθελά μας πάνω σε αυτόν πατάμε. Εκτός αν υπάρχει κιθαρίστας σε αυτόν τον πλανήτη που να μην χρησιμοποιεί bend, tremolo, vibrato, hammer on και pull offs στο παίξιμό του. Όσο για το "βολικά σολάκια", μόνο ένας βλάκας ή άσχετος (χωρίς να σου προσάπτω τους συγκεκριμένους χαρακτηρισμούς) θα χαρακτήριζε έτσι τα εφυέστατα και γεμάτα συναίσθημα σόλο του Hendrix.
Τέλος, με ανθρώπους που ακούνε Παπακωνσταντίνου, Πρηξ Βλαξ, Vegas, Χατζηγιάννη, Γιαχνή και Πηρουνίτσα και διάφορους τέτοιους, λυπάμαι, αλλά εγώ δεν κάνω μουσικές συζητήσεις μαζί τους. (χωρίς να σε συγκαταλέγω σε αυτούς μιας και δεν γνωρίζω τα προσωπικά σου ακούσματα).
Φιλικά,
Cobra.