ελληνική μουσική
532 online   ·  204.195 μέλη

Boήθεια για συχνότητα δειγματοληψίας και σύνδεση πυκνωτικού μικροφώνου

eleni1989
Περαστική Νότα
Chat
11.01.2012, 20:18

Λοιπον επειδη ολιγον ασχετη μεσα σε αυτο το forum θελω να με βοηθεισετε σε μερικες ερωτησεις που μου εδωσαν για την σχολη μου και δεν μπορω...{#emotions_dlg.confused1}

 

Ευχαριστω πολυ!

 

Υ.Γ. Αν γινεται να μου στειλετε μήνυμα καλυτερα και αν ειναι να σας στειλω λιγες ερωτησεις....το πολυ 2 θελω οχι παραπανω και παλι ευχαριστω!

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : mary_omikron στις 12-01-2012 21:08 ]

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : jorge στις 17-01-2012 16:36 ]


#1   
mary_omikron
Βετεράνος , Forum Moderator
Chat
12.01.2012, 21:06

Μπορείς να γράψεις αυτά που θέλεις να ρωτήσεις εδώ στο forum, για να το δουν και να σου απαντήσουν. Δεν διευκρινίζεις τι θέλεις και έτσι είναι συγκεχυμένο και αόριστο.


#2   
eleni1989
Περαστική Νότα
Chat
17.01.2012, 15:59

1η ερωτηση: Τι σημαινει 48.000HZ και τι 44.100HZ δειγματοληψια. Ποιο ειναι το καλυτερο και πως το επιλεγουμε

 

 

και

 

2η ερωτηση: Πως συνδεουμε ενα πυκνωτικο μικροφωνο με τον προενυσχητη?

 

 

αν μπορειτε να με βοηθησετε θα ηταν πολυ καλο για εμενα....αν δεν μπορειτε την 2η εστω μονο την 1η δεν με νοιαζει και τοσο....

 

Ευχαριστω πολυ πολυ! Σας ειμαι ευγνωμων μετα οτι με χρειαστειτε!!! :)


#3   
jorge
Musantiquus , Administrator
Chat
17.01.2012, 16:40

Η συχνότητα δειγματοληψίας ή ρυθμός δειγματοληψίας μετριέται στην μονάδα μέτρησης Χερτζ (Hz) και μας δείχνει πόσα δείγματα έχουν δειγματοληφθεί από τον δειγματολήπτη σε διάρκεια ενός δευτερολέπτου.

 

Τα 48.000Hz σημαίνει περισσότερα δείγματα ανά δευτερόλεπτο, άρα θεωρητικά καλύτερη πιστότητα ήχου.


Πηγή


#4   
eleni1989
Περαστική Νότα
Chat
17.01.2012, 16:53

δηλαδη δεν παιζει ρολο και η εγραφη ενος cd?

 

θελω και αλλες γνωμες αν γινεταιιι.....{#emotions_dlg.blush}

 

Thank you Jorge!Smile

 

 


#5   
Spartan-Werewolf
Σολίστ
Chat
17.01.2012, 17:22

@ eleni1989:

Η συχνότητα δειγματοληψίας για τα C.D.’s είναι 16bit / 44.100 Hz η’ για ευκολία αναφοράς 16bit / 44,1KHz. Οπότε στο D.A.W. (Digital Analog Workstation) θα πρέπει να επιλέξεις αυτήν –ακριβώς- την δειγματοληψία, αν δεν θέλεις να κάνεις εκ των υστέρων differing στα 16bit / 44.100 Hz.

Για οποιαδήποτε –εργασιακή- ερώτηση σου που επιθυμείς να είναι in private, μπορείς να μου αποστείλεις p.m. (personal message) αλλά για να προσφέρουμε βοήθεια και σε πολλούς άλλους συνδαιτυμόνες του forum, που σαν και εσένα ξεκινούν στην τέχνη της ηχοληψίας, θα προτιμούσα οι ερωτήσεις σου να είναι σε κοινή θέα ώστε να μαθαίνουν και πολλοί άλλοι έτεροι από τον διάλογο μας…


#6   
Spartan-Werewolf
Σολίστ
Chat
17.01.2012, 17:50

@ eleni1989:

Το πυκνωτικό μικρόφωνο συνδέεται στον προ-ενισχυτή μικροφώνων μέσω ενός XLR-Canon καλωδίου και –φυσικά- ενεργοποιείς την phantom power τροφοδοσία όταν είναι αυτή απαραίτητη για την λειτουργία του πυκνωτικού μικρόφωνου, π.χ. υπάρχουν πυκνωτικά μικρόφωνα με ενσωματωμένη προ-ενίσχυση λυχνίας κενού («λαμπάτα») τα οποία έχουν την δική τους εξειδικευμένη τροφοδοσία –τροφοδοτικό- και αντίστοιχα το δικό τους εξειδικευμένο καλώδιο σύνδεσης μεταξύ του πυκνωτικού μικροφώνου και του τροφοδοτικού και όπως λογικά καταλαβαίνεις δεν χρειάζονται phantom power τροφοδοσία παρά την απλή σύνδεση ενός XLR-Canon καλωδίου μεταξύ της dedicated έξοδου του μικροφώνου στο τροφοδοτικό και του προ-ενισχυτή μικροφώνων…

Οπότε, όταν θα σου πουν να συνδέσεις ένα πυκνωτικό μικρόφωνο στο οποίο δεν γνωρίζεις τα χαρακτηριστικά του, το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να ρωτήσεις είναι:

Aν αυτό το πυκνωτικό μικρόφωνο –που καλείσαι να συνδέσεις- είναι «λαμπάτο» η’ όχι…


-----------------
«… και με το φως του λύκου επανέρχονται»

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Spartan-Werewolf στις 17-01-2012 19:15 ]


#7   
ifi-Korgialas4ever
Βασική Νότα
Chat
17.01.2012, 17:52

Ελπίζω να σαι οκ και με τα διαγραμματα που εχει εδω... Smile

 

 

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%B5%CE%B9%CE%B3%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%B7%CF%88%CE%AF%CE%B1_%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82


#8   
Spartan-Werewolf
Σολίστ
Chat
17.01.2012, 18:25

@ ifi-Korgialas4ever :

Παράθεση:

Το μέλος ifi-Korgialas4ever στις 17-01-2012 στις 17:52 έγραψε...

Ελπίζω να σαι οκ και με τα διαγραμματα που εχει εδω...  http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%B5%CE%B9%CE%B3%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%B7%CF%88%CE%AF%CE%B1_%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82

Εξαιρετική βοήθεια, Ιφιγένεια!!!      

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%B5%CE%B9%CE%B3%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%B7%CF%88%CE%AF%CE%B1_%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82


-----------------
«… και με το φως του λύκου επανέρχονται»

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Spartan-Werewolf στις 17-01-2012 19:11 ]


#9   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
17.01.2012, 20:59

Μπαινω μονο για να σημειωσω 2 σημαντικα λαθη που εχουν γινει:

1) Η διαδικασια αποθορυβοποιησης λεγεται dithering κι οχι differing.

 

2) Dithering κανεις οταν απο τα 24bit "πεφτεις" στα 16bit. Οταν κανεις downsampling απο τα 48Khz προς τα 44.1Khz δεν χρειαζεται να κανεις dithering, αφου προκειται για τελειως διαφορετικη διαδικασια.


Παρακαλω απο τους συναδελφους επαγγελματιες κι ερασιτεχνες τεχνικους ηχου μεγαλυτερη προσοχη στη ορολογια και στη σωστη χρηση εννοιων γιατι η ψηφιακη τεχνολογια δε συγχωρει λαθη και τα αποτελεσματα μιας λαθους επεξηγησης μπορει να ειναι καταστροφικα για αυτον που συμβουλευουμε!


-----------------
Dreamcatcher Music DreamCatcher

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : noizreduction στις 17-01-2012 21:01 ]


#10   
ifi-Korgialas4ever
Βασική Νότα
Chat
17.01.2012, 21:26

Spartan-Werewolf χαζομάρα έκανα; Μα....μα...μα...{#emotions_dlg.confused1}


-----------------
Angel Of Music Guide and guardian Grant to me your glory... http://www.youtube.com/watch?v=h1cm5wV-3j4

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : ifi-Korgialas4ever στις 17-01-2012 21:43 ]


#11   
Spartan-Werewolf
Σολίστ
Chat
17.01.2012, 23:05

@ noizreduction  :

Σωστός κύριε συνάδελφε ως προς την ονοματολογία του dithering…

Αλλά…

Dithering κάνουμε ακόμα και όταν επεξεργαζόμαστε κάνοντας Mastering στο WaveLab σε «έτοιμα» 2 tracks 16bit / 44,1KHz μέσω του Waves L-2 plug-in…

Οπότε το Dithering δεν είναι απαραίτητα διαδικασία αποθορυβοποίησης, ασχέτως αν στις περισσότερες φορές χρησιμοποιείται με τον τρόπο που ακριβώς περί-έγραψες –λόγω χαμηλής ποιότητας εξοπλισμού- ως μια τέτοια διεργασία…

Αίφνης όταν χρησιμοποιούσα παλιότερα την Edirol DA-2496 έγραφα στα 24bit και μετά "έπεφτα" στα 16bit.

Τώρα με την RME FireFace 800 γράφω στα 16bit / 44,1KHz χωρίς να νιώθω σε τίποτα την αισθητή ανάγκη εργασίας στα 24bit…

Αλλά όπως ευνόητα καταλαβαίνεις, η RME FireFace 800 κοστίζει τα διπλάσια λεφτά από ότι κόστιζε –τότε- η Edirol DA-2496 και η ποιότητα των converters  της είναι by far πολύ καλύτεροι από ότι της Edirol DA-2496…

Πέρα από όλα αυτά, αυτό που πρέπει να ξέρει η φίλτατη eleni1989 είναι ότι τα C.D.’s «γράφονται» στα 16bit / 44,1KHz οπότε πρέπει να ρυθμίσει τα Preferences του D.A.W. της σε αυτό ακριβώς το επίπεδο και συχνότητα δειγματοληψίας…

@ ifi-Korgialas4ever :

Μια χαρά link προσέφερες και εξαιρετική βοήθεια στην eleni1989!!!

Δεν έκανες χαζομάρα και σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την βοήθεια σου!!!


#12   
Spoiler
Σολίστ
Chat
17.01.2012, 23:34

eleni1989,

Η διαφορά στις συχνότητες που αναφέρεις είναι αμελητέα, όπως αμελητέα είναι και η διαφορά στην ποιότητα του ήχου.

Θα σε απασχολήσει μόνο όταν θελήσεις να έχεις ακέραια πολλαπλάσια του ρυθμού δειγματοληψίας, όταν θα χρησιμοποιήσεις upsampling.

Για παράδειγμα, αν διπλασιάσεις το 48KHz τότε έχεις 96KHz. Αν διπλασιάσεις τα 44.1ΚΗz τότε έχεις 88.2KHz. Αντίστοιχα αν τα τετραπλασιάσεις τότε έχεις 176.4KHz και 192KHz.

Τι σημαίνουν στην πράξη όλα αυτά;

Στην πράξη επιλέγεις ρυθμό δειγματοληψίας 44.1ΚΗz όταν το master σου θα καταλήξει σε CD και ρυθμό δειγματοληψίας 48KHz όταν το master σου θα καταλήξει σε DVD. Αυτό γιατί επιλέγουμε πάντοτε να έχουμε όσο το δυνατόν λιγότερες μετατροπές στην πορεία μέχρι το τελικό υλικό. Γνωστή η διαδικασία και ως bit-perfect.

Γενικότερα είναι προτιμητέα τα ακέραια πολλαπλάσια γιατί συμπίπτουν ακριβώς με τη υπερδειγματοληψία (upsampling) που κάνουν οι ψηφιοαναλογικοί μετατροπείς (DAC) των καρτών ήχου/CD players/DVD players/Blu-Ray players/Stand alone DACs, οι οποίοι είναι επιπέδου 96KHz ή 192ΚΗz (διπλασιασμένο 96KHz για το τελευταίο). Ειδικότερα, οι ψηφιοναλογικοί μετατροπείς ήχου, καλούνται να εκτελέσουν αλγόριθμους, καθιστώντας τη μετατροπή από ακέραιο πολλαπλάσιο πιο εύκολη υπόθεση.

Συνήθως η έξτρα τροφοδοσία που χρειάζονται τα πυκνωτικά μικρόφωνα παρέχεται από την διεπαφή Phantom Power που βρίσκεται σχεδόν σε όλους τους (σοβαρούς) προενισχυτές.

Αυτά. Για όποιες απορίες έχεις, εδώ είμαστε. Smile


-----------------
Στα έξι μου ήθελα να γίνω μάγειρας, στα εφτά μου Ναπολέων και από τότε η φιλοδοξία μου μεγαλώνει συνεχώς.

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Spoiler στις 18-01-2012 00:05 ]


#13   
Spoiler
Σολίστ
Chat
18.01.2012, 00:12

Παράθεση:

Το μέλος noizreduction στις 17-01-2012 στις 20:59 έγραψε...

Μπαινω μονο για να σημειωσω 2 σημαντικα λαθη που εχουν γινει:

1) Η διαδικασια αποθορυβοποιησης λεγεται dithering κι οχι differing.

 

2) Dithering κανεις οταν απο τα 24bit "πεφτεις" στα 16bit. Οταν κανεις downsampling απο τα 48Khz προς τα 44.1Khz δεν χρειαζεται να κανεις dithering, αφου προκειται για τελειως διαφορετικη διαδικασια.


Παρακαλω απο τους συναδελφους επαγγελματιες κι ερασιτεχνες τεχνικους ηχου μεγαλυτερη προσοχη στη ορολογια και στη σωστη χρηση εννοιων γιατι η ψηφιακη τεχνολογια δε συγχωρει λαθη και τα αποτελεσματα μιας λαθους επεξηγησης μπορει να ειναι καταστροφικα για αυτον που συμβουλευουμε!

-----------------
Dreamcatcher Music DreamCatcher

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : noizreduction στις 17-01-2012 21:01 ]



Ακριβώς φίλτατε. Smile

Καμία σχέση ο ρυθμός δειγματοληψίας με τα bit. Το πρώτο έχει να κάνει με τα δείγματα (samples) και το δεύτερο έχει να κάνει με το δυναμικό εύρος όπως αυτό μεταφράζεται από το "βάθος των ψηφίων". Αν θυμάμαι καλά 96dB για τα 16bit και πάνω από 140dB για τα 24 bit (τεράστια διαφορά!). Απλές βασικές γνώσεις ηχοληψίας.


-----------------
Στα έξι μου ήθελα να γίνω μάγειρας, στα εφτά μου Ναπολέων και από τότε η φιλοδοξία μου μεγαλώνει συνεχώς.

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Spoiler στις 18-01-2012 00:22 ]


#14   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
18.01.2012, 01:27

Παράθεση:

Το μέλος Spoiler στις 18-01-2012 στις 00:12 έγραψε...

 

Ακριβώς φίλτατε. Smile

Καμία σχέση ο ρυθμός δειγματοληψίας με τα bit. Το πρώτο έχει να κάνει με τα δείγματα (samples) και το δεύτερο έχει να κάνει με το δυναμικό εύρος όπως αυτό μεταφράζεται από το "βάθος των ψηφίων". Αν θυμάμαι καλά 96dB για τα 16bit και πάνω από 140dB για τα 24 bit (τεράστια διαφορά!). Απλές βασικές γνώσεις ηχοληψίας.

 



 

Ακριβως αυτο φιλε Spoiler, γι' αυτο εκανα και την επισημανση, διοτι ο Spartan Werewolf υπεπεσε ( κι απ' ο,τι βλεπω συνεχιζει να πεφτει ) σε ασαφειες που δεν εχουν καμια σχεση με το τι ειναι dithering και κατα ποσο μπορει να επηρρεασει το up και down sampling του δειγματος!

Θυμασαι παρα πολυ καλα για το Dynamic Range που δινουν τα 16 και 24 bit ( στην ουσια κανεις 2 εις την 16η ή 2 εις την 24η αντιστοιχα ωστε να δεις ποσες διακυμνασεις μπορει να δωσει ο convertor ) και χαιρομαι που υπαρχει και μια σοβαρη επαγγελματικη φωνη εδω μεσα.


Spartan Werewolf σου προτεινω να διαβασεις προσεκτικα την απαντηση του Spoiler και να διαβασεις απαραιτητως τι ειναι bit depth, τι sampling rate, πως δειγματοληπτει και κβαντοποιει μια καρτα ηχου και τελος τι δουλεια εχει το dithering σε ολη αυτη τη διαδικασια.

Ευγενικα και μονο σου λεω πως δεν εχει καμια σχεση με το τι ειναι η καρτα, με το εαν υπαρχει διαφορα στους convertors ( που η ουσιαστικη διαφορα ειναι στο εσωτερικο up sampling που κανουν κατα τη δειγματοληψια, καθως και στη πιστη εντασιακη διακυμανση μεσω του bit depth ) και με το εαν....εχεις χαμηλης ποιοτητας μηχανηματα!

Το dithering δεν βγαζει θορυβους που εχουν να κανουν με φυσικα στοιχεια της ηχογραφησης ( βομβους, προβληματικα καλωδια, ρευμα, κρουστογενεις θορυβους, κλπ ), αλλα μεσω του masking effect, οταν θα "κατεβασεις" ενα αρχειο απο τα 24bit στα 16bit, καλυπτει το ψηφιακο θορυβο που δημιουργειται απο την επεξεργασια του αρχειου!


Ενα αρχειο των 16bit δε χρειαζεται dithering. Εαν το υποβαλλεις σε αυτη τη διαδικασια, του προσθετεις θορυβο ο οποιος απο τη στιγμη που δεν αφαιρει καποιον πρωτογενη θορυβο κβαντοποιησης, γινεται ακουστος σε καλα συστηματα!

Το plug in σου δινει ετοιμες ρυθμισεις, ομως ενας επαγγελματιας ηχοληπτης γνωριζει ακριβως τι πρεπει να ενεργοποιησει και τι οχι κατα τη διαρκεια του τελικου αρχειου ( συνηθως σε pre master το δινουμε στην καλτυερη δυνατη αναλυση και ο master-ας αναλαμβανει το downsampling και το dithering στα 16bit ).

Εαν δεν αισθανεσαι την αναγκη να μεταβεις στα 24bit σημαινει πως δεν εχεις γνωση του τι ειναι δυναμικο ευρος στον αναλογικο κοσμο και πως μεταφραζεται αυτο στο ψηφιακο ( μεσω των bit depth ) και δε μπορεις να κατανοησεις τι κερδος σου προσφερουν τα 24bit εναντι των 16bit!


Επειδη η ημιμαθεια ειναι χειροτερη απο την αγνοια, προτεινω να διαβασεις τα εξης:

http://www.pcrecording.com/dither.htm

http://www.earlevel.com/main/1996/10/20/what-is-dither/

http://en.wikipedia.org/wiki/Quantization_%28signal_processing%29


Ελπιζω να εμβαθυνεις περισσοτερο και να κατανοησεις τα λαθη σου.

Συγνωμη για το επιθετικο υφος, ομως μετα απο τοσα χρονια στα forums ειναι τραγικο να βλεπω λαθος πληροφοριες που δινονται ως συμβουλες σε ανθρωπους που μολις ξεκινανε. Και ειναι απαραδεκτο, ενω ζουμε στην εποχη της πληροφορησης, να μη κανει καποιος το κοπο να μελετησει εις βαθος εννοιες που δεν καταννοει!


-----------------
Dreamcatcher Music DreamCatcher

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : noizreduction στις 18-01-2012 01:30 ]


#15   
Spartan-Werewolf
Σολίστ
Chat
18.01.2012, 07:06

@ noizreduction :

Χαχαχαχα!!!

Ω! Μικρός που είναι ο κόσμος!...

Χαίρομαι φίλτατε που σε ξαναβρίσκω, γιατί το υφάκι – που είχες φίλε- του «τσαούς»,

στο Το Στέκι των Κιθαρωδών - Αρχική σελίδα - Κιθάρα μου είχε λείψει πάρα πολύ…

Λυπούμεθα τα μάλα για την παρεξήγηση που είχαμε –τότε- εμείς οι δυο στο:

Σελιδες με στοχοποιηση ατομων

Αλλά είμαι σίγουρος, ότι βαθιά μέσα σου ήξερες και ξέρεις ότι δεν είχα σκοπό να σε προσβάλω εσένα προσωπικά, ούτε να σε κατατάξω σε κανένα «στρατόπεδο»…

Πάντως η πλάκα είναι, ότι αυτό το «δασκαλίστικο» υφάκι του Moderator το «κουβαλάς» παντού στις επιμέρους συζητήσεις σου και αυτό σε δυσκολεύει αφάνταστα την επικοινωνία σου με όποιον θέλει να μιλήσει μαζί σου…

Και για να επανέλθουμε στο προκείμενο...

(μιας και υπέπεσα και συνεχίζω να υπό-πέφτω σε ασάφειες…):

Η ερώτηση της eleni1989 ήταν:

Παράθεση:

Το μέλος eleni1989 στις 17-01-2012 στις 15:59 έγραψε...

1η ερωτηση: Τι σημαινει 48.000HZ και τι 44.100HZ δειγματοληψια. Ποιο ειναι το καλυτερο και πως το επιλεγουμε

και

2η ερωτηση: Πως συνδεουμε ενα πυκνωτικο μικροφωνο με τον προενυσχητη?

αν μπορειτε να με βοηθησετε θα ηταν πολυ καλο για εμενα....αν δεν μπορειτε την 2η εστω μονο την 1η δεν με νοιαζει και τοσο....

Ευχαριστω πολυ πολυ! Σας ειμαι ευγνωμων μετα οτι με χρειαστειτε!!! :)

Και

Παράθεση:

Το μέλος eleni1989 στις 17-01-2012 στις 16:53 έγραψε...

δηλαδη δεν παιζει ρολο και η εγραφη ενος cd?

θελω και αλλες γνωμες αν γινεταιιι.....

Thank you Jorge!

Στις οποίες απαντήσαμε επί της ουσίας ο  jorge πρώτιστα, εγώ και η ifi-Korgialas4ever  ύστερα…

Η ερώτηση της Original Poster φίλτατε freemind δεν ήταν για το dithering…

(και Λάθος μου που το ανέφερα…)

Οπότε φίλτατε Moderator του Το Στέκι των Κιθαρωδών - Αρχική σελίδα - Κιθάρα troll-αρεις ασύστολα και δεν προσφέρεις ουδέ μια βοήθεια στην Original Poster…

Παρότι «βγαίνουμε» και οι δυο out of topic” θα σου δώσω κάποιες επί μέρους απαντήσεις…

Ο θεωρητικός «κανόνας» 6 dB per bit είναι μια πολύ «ωραία» θεωρητική «βάση» αλλά στην πραγματική ζωή (και στην πραγματική μουσική) δεν υφίσταται…

Οπότε στα 24bit μπορείς –θεωρητικά- να φαντασιώνεσαι ότι έχεις 144 dB, στην πραγματικότητα σου όμως, το μέγιστο που μπορείς να έχεις ως Real Dynamic Range, είναι το Dynamic Range που σου επιτρέπει το Audio Interface σου να έχεις π.χ. RME FireFace 800119 dB…

Μπορεί εσένα να σου φαίνεται υπερβολή, αλλά εμένα μου φαίνεται υπέρ βολικό και λειτουργικά χρήσιμο να χρησιμοποιώ Ultra-Maximizers στο Mastering…

Και το Waves L2 plug-in είναι στην ουσία του ένας Ultra-Maximizer που κάνει -επί μέρους- χρήση του dithering…

Οπότε θα σε προτρέψω να το δοκιμάσεις και εσύ, σε αρχεία των 16bit/44,1KHz και να μου πεις μετά αν άκουσες διαφορές…

Παρακαλώ να είσαι ειλικρινής…

Όταν θα μου ζητήσουν να ηχογραφήσω την Aida του Giuseppe Verdi

(Ναι, αυτή… Με τα κανόνια να «βαράνε» στην σκηνή της μάχης!...)

Τότε θα χρειαστώ να ηχογραφήσω στα 24bit/192KHz…

(αν υπάρχει –τότε- κάποιο Cubase με δυνατότητα τέτοιας δειγματοληψίας…)

Για την πραγματική Electronica που παίζω και ηχογραφώ όμως, τα 16bit/44,1KHz  μου είναι αρκετά, έως πολύ αρκετά καλά!...

Σε ευχαριστώ για τα links και σαν ανταπόδοση επί της βοηθείας σου

«Επειδή η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την άγνοια»

θα σε συμβούλευα και εγώ με την σειρά μου να αγοράσεις κανένα Σοβαρό Πλήκτρο…

Κανένα Moog Voyager για Basses & Leads, D.S.I. Prophet ’08 PE Keyboard για Pads, Waldorf  Q+ Phoenix Edition για Atmospheres…

Που πας και «παιδεύεσαι» άδικα με τα Yamaha-ha-ha?…

Είσαι και καλός πληκτράς από όσο θυμάμαι!…

Είναι μεγάλη (έως πολύ μεγάλη…) αδικία!...

Αυτά τα ουκ ολίγα, χάρηκα που τα ξαναείπαμε!...


-----------------
«… και με το φως του λύκου επανέρχονται»

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Spartan-Werewolf στις 18-01-2012 09:01 ]


#16   
Spoiler
Σολίστ
Chat
18.01.2012, 10:21

Ωχ... το μόνο που έλειπε είναι να δούμε flame σχετικά με το ποιος το έχει πιο μεγάλο το μηχάνημα, μεταφερόμενο μάλιστα από άλλο forum.

Boyz, χαλαρώστε. Δεν κάνουμε διαγωνισμό γνώσεων ή μηχανημάτων εδώ. Τη φίλη προσπαθούμε να βοηθήσουμε.

Ας βάλουμε ο καθένας τις γνώσεις του και ας δεχτούμε όταν κάνουμε λάθος ότι το κάναμε και ας πάμε παρακάτω. Κερδισμένοι θα είμαστε όταν μοιραζόμαστε τις γνώσεις μας με τους άλλους και όχι όταν τους ανταγωνιζόμαστε.

Σωστή η επισήμανση ότι στην πράξη το δυναμικό εύρος περιορίζεται από τις ικανότητες του μηχανήματος (θα έλεγα ότι παίζει ρόλο και η διατήρησή του μέχρι το τελικό αναλογικό στάδιο) αλλά σωστή και η επισήμανση ότι διαφορές υπάρχουν. Τις έχουμε ακούσει σε διαφορετικά format.

Καλημέρα.... .


-----------------
Στα έξι μου ήθελα να γίνω μάγειρας, στα εφτά μου Ναπολέων και από τότε η φιλοδοξία μου μεγαλώνει συνεχώς.

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Spoiler στις 18-01-2012 10:22 ]


#17   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
18.01.2012, 11:43

Eδω συμμετεχω αποκλειστικα μονο για να τονισω τη διαφορα αυτων που λες με τα πραγματικα στοιχεια. Δε μεταφερω κατι απο το ενα forum στο αλλο, αλλα επικεντρωνομαι στο τεχνικο μερος της συζητησης, κατι που θα μπορουσες να κανεις κι εσυ αντι να λασπολογεις το προσωπο μου χωρις να εχεις απτες αποδειξεις.

Παράθεση:

Οπότε στα 24bit μπορείς –θεωρητικά- να φαντασιώνεσαι ότι έχεις 144 dB, στην πραγματικότητα σου όμως, το μέγιστο που μπορείς να έχεις ως Real Dynamic Range, είναι το Dynamic Range που σου επιτρέπει το Audio Interface σου να έχεις π.χ. RME FireFace 800119 dB…





Ο σκοπος που υπαρχουν τα 24bit ειναι ωστε οι ενδιαμεσες εντασιακες διαφορες να βαθμιδοποιουνται επαρκως και σωστα, κι οχι να υπολογιζονται στο "περιπου". Με λιγα λογια τα 24bit δεν μας ενδιαφερουν μονο για το peak που αντεχουν, αλλα και για τη λεπτομερη ενδιαμεση τιμολογηση της εντασης! Δηλαδη δινουν τη σωστη "ανασα" στο ηχητικο αναλογικο σημα οταν μετατρεπεται σε ψηφιακο!

Τα 16bit δινουν 65536 διαφορετικες εντασιακες διακυμανσεις, σε σχεση με τα 24bit που δινουν 16.777.216 διαφορετικες εντασιακες διακυμνασεις!!! Δηλαδη ο αναλογικος ηχος στα 16bit μπορει να παρει μονο 65.536 διαφορετικες τιμες, ενω στα 24bit 16.777.216!!!! Ποιος απο τους 2 ειναι πιο ακριβης ως προς τη μετατροπη του λοιπον;



Να τονισω μονο πως η RME που εχεις εχει δυναμικη περιοχη στα 112dBA κι οχι στα 119dBA ( τα οποια ειναι η D/Α μετατροπη ), δες λιγο τα Specifications, και ιδιαιτερα το κομματι A/D.




Μετα απο καποια χρονια σπουδων, αναγνωσης σωστων βιβλιων ( κι απλων πηγων στο internet ) κι εργασιας μου σε studios ( καθως και σε PA με ψηφιακο εξοπλισμο ) μπορω να σου πω ξεκαθαρα πως το dithering στα 16bit ειναι εκτος απο αχρηστο κι επικινδυνο στη προσθηκη θορυβου.

Διοτι εαν ηξερες οντως τι ειναι το dithering, θα καταλαβαινες πως προσθετει ενα επιπλεον θορυβο στο αρχικο σου σημα, ωστε οταν κανεις αλλαγη απο τα 24bit στα 16bit, μεσω του masking effect, να "εξαφανισει' τον ακουστο θορυβο που δημιουργειται κατα τη βαθμιδοποιηση του σηματος.  Αρα οταν εχεις ενα δειγμα των 16bit και κανεις dithering, το μονο που εχεις καταφερει ειναι να προσθεσεις εναν ψηφιακο θορυβο, ο οποιος δε βρισκει τιποτα να "εξαφανισει".


Αυτο το αρθρο θα σε βοηθησει να ξεμπερδεψεις λιγο τα πραγματα και να κατανοησεις για ποιο λογο εφευρεθηκε το Dithering.

Παράθεση:

Μπορεί εσένα να σου φαίνεται υπερβολή, αλλά εμένα μου φαίνεται υπέρ βολικό και λειτουργικά χρήσιμο να χρησιμοποιώ Ultra-Maximizers στο Mastering…

Και το Waves L2 plug-in είναι στην ουσία του ένας Ultra-Maximizer που κάνει -επί μέρους- χρήση του dithering…




Επισης, αλλο η maximizing διαδικασια ( που ειναι καθαρα ενας ελεγχος της δυναμικης περιοχης μεσω ενος αντιστοιχου δυναμικο επεξεργαστη ) κι αλλο το dithering. Το συγκεκριμενο plug in που αναφερεις ( και βεβαια η factory preset που χρησιμοποιεις ) αξιοποιειται οταν ο master engineer εχει στα χερια του ενα αρχειο υψηλου sampling και 24bit για να επεξεργαστει. Εαν ομως εχεις ηδη στα χερια σου ενα 16bit αρχειο, δεν υπαρχει λογος να βαλεις dithering! Προσθετεις θορυβο χωρις κανενα λογο!

Παράθεση:

Οπότε θα σε προτρέψω να το δοκιμάσεις και εσύ, σε αρχεία των 16bit/44,1KHz και να μου πεις μετά αν άκουσες διαφορές…

Παρακαλώ να είσαι ειλικρινής…



Εχοντας δουλεψει σε περιβαλλον Pro Tools HD 10 σε Control 24, μπορω να σου πω πως η διαφορα στα 48Khz/24bit ειναι πολυ μεγαλη απο τα 44.1Khz/16bit. Μαλιστα οταν καναμε πρακτικη εφαρμογη πανω στο dithering, παρατηρησαμε πως ενεργοποιωντας το dithering στα 16bit, υπηρχε θορυβος που ηταν ακουστος στις μεσαιες προς υψηλες συχνοτητες.

Επειδη ομως δε θα το πιστεψεις, θεωρω πιο σημαντικο να μελετησεις τις πηγες που σου παρεθεσα σε αυτο και το προηγουμενο post μου.

Παράθεση:

Τότε θα χρειαστώ να ηχογραφήσω στα 24bit/192KHz…

(αν υπάρχει –τότε- κάποιο Cubase με δυνατότητα τέτοιας δειγματοληψίας…)




Η συχνοτητα δειγματοληψιας δε καθοριζεται απο το προγραμμα εγγραφης, αλλα απο τη καρτα ηχου, οποτε το Cubase αντεχει μια χαρα τα 192Khz, αρκει η καρτα σου να το υποστηριζει. Σε προτρεπω να δεις τα specifications του Cubase, γιατι κινδυνευεις να βρεθεις εκτεθειμενος! Μια χαρα το Cubase αναγνωριζει τα 192KHz, αρκει η καρτα να τα παρεχει.




Παράθεση:

θα σε συμβούλευα και εγώ με την σειρά μου να αγοράσεις κανένα Σοβαρό Πλήκτρο…

Κανένα Moog Voyager για Basses & Leads, D.S.I. Prophet ’08 PE Keyboard για Pads, Waldorf  Q+ Phoenix Edition για Atmospheres…

Που πας και «παιδεύεσαι» άδικα με τα Yamaha-ha-ha?…

Είσαι και καλός πληκτράς από όσο θυμάμαι!…




Τελειως εκτος θεματος κι αναξιο λογου ολη αυτη η παραγραφος.




Spoiler, μην ανησυχεις. Η παρουσια μου εδω ειναι καθαρα ηχοληπτικη και δεν εχω σκοπο να ανοιξω flame war, παρα μονο να κανω τις επισημανσεις που πρεπει να γινουν ωστε να μην διαδιδονται λαθος πληροφοριες για τη ψηφιακη τεχνολογια του ηχου. 

Εξαλλου εδω και καιρο ειμαι "εκτος" του musicheaven για προσωπικους λογους, ομως ειναι κριμα σε ενα site που δινονται ηχοληπτικες τεχνικες λεπτομερειες να υπαρχουν τοσες ασαφειες και τοσα λαθη. Στο τελος θα δημιουργηθει η εντυπωση απο τους επαγγελματιες του χωρου πως το musicheaven δε μπορει να εχει σοβαρο τμημα μουσικων συμβουλων, κατι το οποιο βεβαια ειναι μια λανθασμενη εντυπωση που δινεται απο συγκεκριμενες απαντησεις μονο!




-----------------
Dreamcatcher Music DreamCatcher

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : noizreduction στις 18-01-2012 14:05 ]

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : noizreduction στις 18-01-2012 14:08 ]


#18   
Spoiler
Σολίστ
Chat
18.01.2012, 15:08

noizreduction... απλά respect!

Όντως οι διακυμάνσεις είναι εκείνες που έχουν σημασία καθώς είναι εκείνες οι οποίες δίνουν μεγαλύτερη ακρίβεια.

Θα ήθελα να σε δω να συμμετέχεις και εδώ περισσότερο πάντως. Χρειαζόμαστε άτομα με γνώσεις.

 

 

 

 

Υ.Γ. υπήρχε Φαραώ το 1812; {#emotions_dlg.lol}


#19   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
18.01.2012, 15:24

Spoiler, οι πληροφοριες που παρεθεσα ειναι πλεον παντου στο διαδικτυο και με μια απλη αναζητηση, καλη γνωση αγγλικων ( κυριως ηχοληπτικων και ψηφιακων εννοιων ) και καλη διαθεση μπορει καποιος να βρει πολλα στοιχεια που δε γνωριζε.


Οποτε το respect πηγαινει κυριως σε αυτους που δημιουργησαν την εννοια της ψηφιακης τεχνολογιας ( αν και πολλοι πολεμιοι της θα με κρεμαγαν επι ξυλου αυτη τη στιγμη Smile ) κι εδωσαν και σε εμας το "πατημα" να μιλαμε για εννοιες που αλλοτε δε θα ειχαμε ακουσει ποτε!


Ευχαριστω για την προσκληση, ομως η αποφαση μου να μη συμμετασχω ισχυει, τουλαχιστον στο μετρο του δυνατου διοτι απ' ο,τι βλεπω υπαρχουν πολλες λανθασμενες πληροφοριες που κανουν ζημια στο κυρος του musicheaven και της ηχοληπτικης κοινοτητας!



ΥΓ: Ο Φαραω μπορει να μην υπηρχε, αλλα ο Ελβις σιγουρα ζει Innocent ( ομολογω πως δεν καταλαβα τι δουλεια εχει ο Φαραω, αλλα ο Ελβις κολλαει παντου )


#20