ελληνική μουσική
149 online   ·  202.064 μέλη

Μουσική τεχνολογία

capoelo
Συγχορδία Μινόρε
Chat
09.02.2012, 18:50

Καλημέρα/καλησπέρα σε όλους/όλες.

Πρόσφατα άρχισα να ασχολούμαι σοβαρά με τον τομέα της μουσικής τεχνολογίας και μου έχουν δημιουργηθεί κάποιες απορίες για τις οποίες θα ήθελα να ζητήσω την βοήθεια σας.

1."Η αντήχηση μετριέται συνήθως με βάση τη μονάδα RT60 δηλαδή τη χρονική διάρκεια που χρειάζεται ένα σήμα για να αποσβεστεί κατά 60dB".Τι εννοεί;

2."Η απορρόφηση στις χαμηλές συχνότητες δεν αποτελεί τόσο μεγάλο πρόβλημα στους φωνητικούς θαλάμους λόγω του ότι οι μικρές διαστάσεις των θαλάμων δυσχαιρένουν την ανάπτυξη των χαμηλών συχνοτήτων".Τι εννοεί;

3.Τοποθέτηση του ήχου στο κέντρο,σημαίνει ισόποση κατανομή στα 2 ηχεία;

και τέλος 4.Στην ηχογράφηση φωνητικών,η κάλυψη του πυκνωτικού μικροφώνου με μία κάλτσα,μπορεί να κάνει την ίδια δουλειά με το φίλτρο pop;

Ευχαριστώ πολύ προκαταβολικά.


#1   
Spoiler
Σολίστ
Chat
10.02.2012, 11:28

1. Δηλαδή πόσος χρόνος περνάει μέχρι το σήμα να φτάσει 60dB πιο κάτω από την αρχική του ένταση.

2. Όσο χαμηλότερες είναι οι συχνότητες τόσο μεγαλύτερη απόσταση χρειάζονται για να ανακλαστούν. Σε μικρούς χώρους αυτή η απόσταση δεν υπάρχει, συνεπώς δεν ανακλούνται, συνεπώς δεν υπάρχουν (στη θεωρία).

3. Σε ποια κατανομή αναφέρεσαι; Έντασης; Αν αναφέρεσαι στο panning, αυτό έχει να κάνει με διαφορές φάσης. Τεσπα δεν πολυκατάλαβα την ερώτηση.

4. Δεν γνωρίζω.


#2   
Hastaroth
Βετεράνος
Chat
10.02.2012, 13:12

Γιά τό Νο.1 απάντησε ο Spoiler (εγώ δέν τα πάω και πολύ καλά με τα μαθηματικά τής ακουστικής επιστήμης)

Γιά το Νο.2:όσο χαμηλότερη (δηλαδή μικρότερη) η συχνότητα,τόσο μεγαλύτερο το μήκος κύματος.Επομένως σε μικρούς θαλάμους,όπου οι αποστάσεις μεταξύ τών τοιχωμάτων μπορεί να είναι και μικρότερες από το μήκος κύματος μιάς χαμηλής συχνότητας,αυτή η συχνότητα δέν προλαβαίνει να διανύση την απόσταση από την ηχητική πηγή πρός τον τοίχο και πίσω (γιατί αυτό σημαίνει ανάκλαση).Οπότε θεωρητικώς δέν δημιουργεί αισθητό πρόβλημα συνήθως.

Γιά το Νο.3,ούτε εγώ κατάλαβα τί εννοεί ο ποιητής με τον όρο "κατανομή"\

Γιά το Νο.4:Θεωρητικώς ναί,άν καλύψης ένα πυκνωτικό μικρόφωνο με μιά (λεπτή) κάλτσα,θα έχης περίπου το ίδιο αποτέλεσμα με ένα anti-pop filter.Πάντως ένα antipop filter δέν είναι δά και τόσο ακριβό,ώστε να προτιμήσης την κάλτσα....


#3   
Spartan-Werewolf
Σολίστ
Chat
10.02.2012, 13:24

 

1. Αντήχηση είναι ο χρόνος που απαιτείται για έναν ήχο να «σβήσει» σε ένα εκατομμυριοστό της αρχικής έντασης, με αποτέλεσμα την μείωση 60 dB όπως φαίνεται από τον τύπο: Reverb T60 = V*0,049/A*S όπου: T είναι ο χρόνος αντήχησης σε seconds, V είναι η ένταση του κλειστού χώρου σε κυβικά πόδια, A είναι ο μέσος ορός για τον συντελεστή απορρόφησης του κλειστού χώρου, S είναι η συνολική περιοχή επιφάνειας σε τετραγωνικά πόδια.

2. Αυτό που σου εξήγησε και ο Spoiler. Σε ένα Vocal booth, δεν έχεις ανακλάσεις και στατικά κύματα χαμηλών συχνοτήτων καθώς επίσης  λόγω των μικρών διαστάσεων του, αποτρέπεται ο συντονισμός της κατασκευής του Vocal booth με χαμηλές συχνότητες.

3. Σημαίνει ότι τοποθετείς το Pan pot στην μέση… Αυτό το Pan – άρισμα θα το κανείς: για την μπότα των drums, για το ηλεκτρικό μπάσσο, καθώς επίσης και στα φωνητικά. Εννοείτε εκ του ουκ άνευ ότι έχεις ίδιες εντάσεις στα Active monitors, καθώς επίσης εννοείται ότι κάθεσαι να εργαστείς στο sweet spot του νοητού ισοσκελούς τριγώνου που σχηματίζεται νοητά μεταξύ των νοητών πλευρών απόστασης των monitors, τόσο μεταξύ τους, όσο και με σένα.

4. Σε περίπτωση ανάγκης μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα γυναικείο καλσόν, αλλά όχι πλεκτή με χοντρή πλέξη αντρική κάλτσα, γιατί τότε θα κάνεις roll – off στις ψηλές συχνότητες του / της τραγουδιστή / τραγουδίστριας με άμεσο αποτέλεσμα έναν πιο «μουντό» ήχο στην ηχογράφηση των φωνητικών εξ’ αιτίας της αποκοπής των ψηλών συχνοτήτων από την πλεκτή με χοντρή πλέξη αντρική κάλτσα μιας και θα «δουλέψει» τότε σαν φίλτρο αποκοπής Υ/Σ


-----------------
«… και με το φως του λύκου επανέρχονται»

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Spartan-Werewolf στις 10-02-2012 19:50 ]


#4