ελληνική μουσική
571 online   ·  204.033 μέλη

Αποριες για συνοδεια πιανου

elias-nousis
Περαστική Νότα
Chat
21.02.2012, 20:39

Χαιρεται αγαπητοι συναδελφοι.

 

Αυτον τον καιρο ετοιμαζω μια σειρα απο ενγχειριδια - σημειωσεις σχετικα με το ρυθμικο πιανο & keyboard.Ενα απο αυτα ειναι μια μεθοδος που κανει αναφορα στη συνοδεια πιανου.Εχω παρατηρησει οτι πολλοι κυριως κλασσικοι πιανιστες εχουν μεγαλο προβλημα στον αυτοσχεδιασμο και κυριως στην συνοδεια , οταν προκειται να παιξουν κατι χωρις παρτιτουρα.

Αυτο κυριως γιατι δεν υπαρχουν αναλογα μαθηματα σε τεχνικη συνοδειας , και οι περισσοτεροι απλως βασιζονται σε ενα απλο μπασο στο αριστερο χερι και αρπισματα στο δεξι.Αν τα κομματια δε εχουν ρυθμικες δυσκολιες η κατασταση περιπλεκεται ακομα περισσοτερο.

Θα ηθελα λοιπον να μου αναφερετε τις ακριβεις δυσκολιες σας εφοσον εχετε , για να μπορεσω να τις καταγραψω και να μπορεσω να δωσω μια απαντηση στο καθε ενδεχομενο.Η ερωτηση απευθυνεται κυριως σε νεους πιανιστες η keyboard-ιστες , παρολα αυτα φυσικα ειστε ολοι ευπροσδεχτοι ανεξαρτητως ηλικιας η μουσικου οργανου!!!


#1   
doug2006
Περαστική Νότα
Chat
21.02.2012, 20:53
καλησπέρα κύριε Elias ποιοι άλλοι συνοδευτικοί τρόποι υπαρχουν? εγώ παίζω συχνά αρπίσματα πάνω σε συγχορδία η κάνω κάποιο κατέβασμα. έτσι ωστε να φτάσω στην 1η της συγχορδίας.δεν γνωρίζω αν είναι σωστά τα πατήματα μου γιατι τώρα μαθαίνω τις κλίμακες. κ επίσης πως οι κλίμακες θα βοηθήσουν σε σωστά σολο και σωστά κατεβάσματα και ανεβάσματα.. ευχαριστώ εκ των προτέρων
#2   
elias-nousis
Περαστική Νότα
Chat
21.02.2012, 21:02
καλησπερα doug.Υπαρχουν αρκετοι τροποι ακομα , και θα στους στειλω με mail μολις ολοκληρωσω τις σημειωσεις , οπως και σε οποιον αλλον τις ζητησει (σε λιγες βδομαδες το υπολογιζω, δεν νομιζω να παρει περισσοτερο).Εφοσον ομως τωρα μαθαινεις τις κλιμακες θα σου συνιστουσα να δωσεις την προσοχη σου εκει πρωτα απ'ολα , και να εξασκεισαι καθημερινα.Εφοσον τις κατεχεις καλα θα σου ειναι πολυ πιο ευκολη η συνοδεια. (και μη με λες κυριο να χαρεις :p)
#3   
doug2006
Περαστική Νότα
Chat
21.02.2012, 21:11
χαχα οκ ευχαριστώ πολύ Ηλία
#4   
trelakias
Φθασμένος , Forum Moderator
Chat
21.02.2012, 21:36

Η λύση για μένα δεν είναι η καταγραφή της τεχνικής και των τρόπων που συνοδεύεις τους άλλους μέσα στη μπάντα.  Οι κλασσικοί πληκτράδες/πιανίστες πρέπει να κάνουν το ακριβώς αντίθετο.  Να κλείσουν τα βιβλία δηλαδή και να προσπαθήσουν να νιώσουν αυτό που παίζουν.  Να ξεχάσουν το ποια νότα πατάνε και ποια κλίμακα ανεβοκατεβαίνουν, τι μέθοδο ακολουθούν κλπ και να προσπαθήσουν να μπουν στο κλίμα και να εκφραστούν.

Μια ακόμα καταγραφή και τυφλοσούρτης οξύνει το πρόβλημα γιατί είναι πάλι στην ίδια λογική που ευθύνεται για αυτό.

Οι άλλοι δηλαδή που δεν είναι "ωδειακοί" κλασσικής εκπαίδευσης πώς συνοδεύουν?  Ποτέ δεν έχω ακούσει για καταγραμμένους τρόπους συνοδείας, αυτοσχεδιασμού και συνύπαρξης με άλλα όργανα.  Μουσική είναι, όχι μαθηματικά.


#5   
elias-nousis
Περαστική Νότα
Chat
21.02.2012, 21:49
Ισα ισα , θα συμφωνησω 100% μαζι σου.Το θεμα ομως της συνοδειας ειναι και το μουσικο αυτι , που δεν εχουν απαραιτητα ολοι , τωρα θα μου πεις εαν δεν εχουν γιατι παιζουν , που ειναι εντελως αλλη συζητηση.Αυτο που φτιαχνω ειναι καποια patterns ουσιαστικα στα οποια μπορουν να στηριζονται ολοι.Βασικη λεπτομερεια ειναι το οτι δεν συζηταμε τα πληκτρα μεσα στην μπαντα , αυτο ειναι τελειως διαφορετικο σκηνικο , οπου εχεις ηδη κι αλλα οργανα και πρεπει κι εσυ να γεμισεις.Το θεμα παει περισσοτερο στο να ακουσεις ενα τραγουδι , και να το συνοδεψεις μονος σου.Επισης ειναι τοσες λεπτομερειες στη μεση , δυναμικες , ο ρολος του sustain , legato-staccato , η ολη εκφραση , που δεν νομιζω οτι τις υπολογιζουν ολοι.
#6   
elias-nousis
Περαστική Νότα
Chat
21.02.2012, 21:51
Συγγνωμη μικρη διορθωση ηθελα να πω να ακουσεις ενα τραγουδι και να το παιξεις μονος στο πιανο , η να το τραγουδας και να συνοδευεις τη φωνη σου , καταλαβες τι εννοω.
#7   
trelakias
Φθασμένος , Forum Moderator
Chat
21.02.2012, 21:55

Η ερώτηση παραμένει... οι άλλοι πως μπορούν?


#8   
elias-nousis
Περαστική Νότα
Chat
21.02.2012, 22:00
και σου λεω , φτιαχνω καποια ρυθμικα patterns που σε συνδιασμο με γνωση αρμονιας (οχι το μαθημα ωδειου , γενικοτερα τις συγχορδιες)δινουν ανοιγματα στη συνοδεια , δεν γραφουν τι να κανεις ακριβως , σου δινουν ομως επιλογες για το καθε κομματι (εξου και patterns)
#9   
elias-nousis
Περαστική Νότα
Chat
21.02.2012, 22:01
Δηλαδη σου δειχνουν πως μπορεις να το κανεις.
#10   
trelakias
Φθασμένος , Forum Moderator
Chat
21.02.2012, 22:36

Δεν γράφουν τι να κάνεις αλλά το δείχνουν?  {#emotions_dlg.confused1}

Γενικά δεν έχω καταλάβει πολύ καλά τι είναι αυτό που γράφεις.  Ας τα πάρω από την αρχή...

Είναι ρυθμικά patterns... μια χαρά.  Μιλάμε για ρυθμικά.

Λες να συνοδεύουν ένα τραγούδι αλλά όχι την μπάντα... Μιλάμε δηλαδή να ακούμε ένα κομμάτι στο mp3 και να παίζουμε από πάνω ένα ρυθμικό riff/pattern?

Μιλάς για συγχορδίες?

Αν ναι, πέρα από το strumming με συγχορδίες που έχουμε στην κιθάρα, δηλαδή το να παίζεις τις συγχορδίες ολόκληρες, τι άλλες μέθοδοι υπάρχουν σύμφωνα με τα παραπάνω? Άντε να βάλουμε τα αρπίσματα.

Πώς ο κλασικής αρμονίας πιανίστας ξέρει αρμονία για κάθε κομμάτι?

Πώς θα συμπεριλάβεις "κάθε κομμάτι"?  Σαφώς εννοείς κάθε είδος... Αλλά και πάλι, πώς γίνεται?

Πώς θα "δείξεις" δυναμικες , sustain , legato-staccato , εκφραση?

 

Πιστεύεις ότι συνοδεία ενός κομματιού (εκτός μπάντας {#emotions_dlg.confused1}) είναι το παίξιμο ενός ρυθμικού μοτίβου? Δηλαδή το πρόβλημα των πληκτράδων βασικά είναι ότι δεν μπορούν να βρουν τα ρυθμικά του κομματιού που ακούνε?

 


#11   
elias-nousis
Περαστική Νότα
Chat
21.02.2012, 23:08
Στειλε μου σε μηνυμα οποιοδηποτε μεσω επικοινωνιας (messenger αν ειναι δυνατον) για να στο αναλυσω , ειναι πολλα τα ερωτηματα και δεν θα βγαλουμε ακρη απο'δω , οχι τουλαχιστον πριν ανεβασω κατι για να στο εξηγησω. Κατα τ'αλλα μιλαμε καθαρα για για συγχορδιες , εκ πρωτης. Οταν ακους ενα κομματι θες να το βγαλεις στο πιανο ενω το τραγουδας παραδειγμα.Βεβαια εκτος απο αρπισματα δεν ξερεις τι αλλο να βαλεις γιατι δεν εχεις ανεση στο οργανο , η δεν εχεις αρκετα καλο αυτι ετσι ωστε να καταλαβεις πως παιζεται το πιανο μεσα και να το αντιγραψεις αυτουσιο. Tα Patterns εκει κολλανε , δινοντας καποια ρυθμικα μοτιβα στο οποιο μπορεις να το υποστηριξεις αφου εχεις βρει τις συγχορδιες και το τραγουδας (δηλαδη εχεις λυσει το θεμα της μελωδιας) η εστω και αν θελεις να την παιξεις με το δεξι σου χερι. Α , ενα τελειως τυχαιο παραδειγμα , το without you της Mariah Carey το εχεις ακουσει φανταζομαι.Αυτο που παιζει στην αρχη το πιανο ειναι ενα ρυθμικο pattern στο οποιο στηριζεται ολο το υπολοιπο κομματι. Ενα αλλο κομματι για παραδειγμα , το this love απο Maroon 5 , το πιανο παιζει παλι ενα ρυθμικο pattern.Βεβαια ειναι σε συνδιασμο με την μπαντα , αλλα ξεκαθαρα μπορει να σταθει και αυτουσιο. Ο σκοπος μου δεν ειναι να τα δουν οι αλλοι , σκοπος ειναι κυριως να μαθω σε αυτους που δεν μπορουν να τα καταλαβουν με το αυτι τους πως χρησιμοποιουνται , και πως μπορουν να τα εναλλασουν σε κομματι. Ο στοχος ειναι να αποδειξουμε οτι η ενορχηστρωση ενος κομματιου δεν ειναι το κομματι , αλλα το ''ντυσιμο'' του , και μπορει να σταθει αν το παιξουμε ως Rock , Swing , Bossanova η οτιδηποτε αλλο.Εχεις σκεφτει ας πουμε ποτε πως θα ηταν το Smoke on the waters αν δεν ηταν των Led Zeppelin αλλα του Carlos Santana? H μελωδια θα εμενε ιδια , το groove η ενορχηστρωση ομως αλλαζουν. Δεν ξερω κατα ποσο σε βοηθησα , θα επανελθω βεβαια με τις σημειωσεις οταν τις τελειωσω.Τα υπολοιπα αν θες στα εξηγω κατειδιαν για να γινει και διαλογος να μου πεις αποριες η διαφωνιες που πιθανον εχεις.
#12   
NantiaP
Φθασμένος
Chat
22.02.2012, 00:19

Παράθεση:

Το μέλος elias-nousis στις 21-02-2012 στις 23:08 έγραψε...

Στειλε μου σε μηνυμα οποιοδηποτε μεσω επικοινωνιας (messenger αν ειναι δυνατον) για να στο αναλυσω , ειναι πολλα τα ερωτηματα και δεν θα βγαλουμε ακρη απο'δω , οχι τουλαχιστον πριν ανεβασω κατι για να στο εξηγησω. Κατα τ'αλλα μιλαμε καθαρα για για συγχορδιες , εκ πρωτης. Οταν ακους ενα κομματι θες να το βγαλεις στο πιανο ενω το τραγουδας παραδειγμα.Βεβαια εκτος απο αρπισματα δεν ξερεις τι αλλο να βαλεις γιατι δεν εχεις ανεση στο οργανο , η δεν εχεις αρκετα καλο αυτι ετσι ωστε να καταλαβεις πως παιζεται το πιανο μεσα και να το αντιγραψεις αυτουσιο. Tα Patterns εκει κολλανε , δινοντας καποια ρυθμικα μοτιβα στο οποιο μπορεις να το υποστηριξεις αφου εχεις βρει τις συγχορδιες και το τραγουδας (δηλαδη εχεις λυσει το θεμα της μελωδιας) η εστω και αν θελεις να την παιξεις με το δεξι σου χερι. Α , ενα τελειως τυχαιο παραδειγμα , το without you της Mariah Carey το εχεις ακουσει φανταζομαι.Αυτο που παιζει στην αρχη το πιανο ειναι ενα ρυθμικο pattern στο οποιο στηριζεται ολο το υπολοιπο κομματι. Ενα αλλο κομματι για παραδειγμα , το this love απο Maroon 5 , το πιανο παιζει παλι ενα ρυθμικο pattern.Βεβαια ειναι σε συνδιασμο με την μπαντα , αλλα ξεκαθαρα μπορει να σταθει και αυτουσιο. Ο σκοπος μου δεν ειναι να τα δουν οι αλλοι , σκοπος ειναι κυριως να μαθω σε αυτους που δεν μπορουν να τα καταλαβουν με το αυτι τους πως χρησιμοποιουνται , και πως μπορουν να τα εναλλασουν σε κομματι. Ο στοχος ειναι να αποδειξουμε οτι η ενορχηστρωση ενος κομματιου δεν ειναι το κομματι , αλλα το ''ντυσιμο'' του , και μπορει να σταθει αν το παιξουμε ως Rock , Swing , Bossanova η οτιδηποτε αλλο.Εχεις σκεφτει ας πουμε ποτε πως θα ηταν το Smoke on the waters αν δεν ηταν των Led Zeppelin αλλα του Carlos Santana? H μελωδια θα εμενε ιδια , το groove η ενορχηστρωση ομως αλλαζουν. Δεν ξερω κατα ποσο σε βοηθησα , θα επανελθω βεβαια με τις σημειωσεις οταν τις τελειωσω.Τα υπολοιπα αν θες στα εξηγω κατειδιαν για να γινει και διαλογος να μου πεις αποριες η διαφωνιες που πιθανον εχεις.

 

ρυθμικο πιανο{#emotions_dlg.blink} & keyboard. Για φαντάσου τι διαβάζω στο θέμα αυτό στο πρώτο post...

Για πάμε παρακάτω...

ΛΕΣ..

Tα Patterns εκει κολλανε , δινοντας καποια ρυθμικα μοτιβα στο οποιο μπορεις να το υποστηριξεις αφου εχεις βρει τις συγχορδιες και το τραγουδας (δηλαδη εχεις λυσει το θεμα της μελωδιας) η εστω και αν θελεις να την παιξεις με το δεξι σου χερι.{#emotions_dlg.happycrazy}

ρυθμικα μοτίβα?????? σολφεζάκι δηλαδή έτσι? μήπως ηχητικό?? παραδειγματάκι?? Γιατί ενας πιανίστας στο αριστερό χέρι η θα παίξει οκτάβες συγχορδίες κλίμακες αρπεζ ακόμα ίδιες νοτες διαφορετικού τονικου ύψους... ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΑΝ ΕΧΕΙ ΛΥΣΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΛΩΔΙΑ και την ΑΡΜΟΝΙΑ,  ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ  ΡΥΘΜΙΚΟ ΣΟΥ ΜΟΤΙΒΟ που αν ξερει να μετράει καποιος μέχρι το έστω 64 χαχα δεν φαντάζομαι να έχει πρόβλημα με τον ρυθμό???

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙς??? Με ποιο χερι τα γράφεις αυτα με το δεξί ΄το αριστερό ΄΄η και με τα ...δυο μαζί??

 

000000000 ΣΤΑ ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΏΡΑ ΝΑ ΣΕ ΔΩ και όχι σε ΠΜ ολα στο φως εδώ και τώρα αχχχχχχχ και σε διαβάζει κόσμος....

ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙς ΕΠΙΣΗΣ...

Εχεις σκεφτει ας πουμε ποτε πως θα ηταν το Smoke on the waters??? αν δεν ηταν των Led Zeppelin??????? αλλα του Carlos Santana?


"Smoke on the Water + Deep Purple = ρυθμικο πατερνάκι..{#emotions_dlg.lol}

 

Deep Purple - Smoke on the Water

 

ΥΓ....... Jorge {#emotions_dlg.ban}γιατί?? αχχχχχ τι διαβάζω στο ΜΗ... αβάντι ΜΑΕΣΤΡΟ... ΕΝΑ.... ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΟ...



-----------------
Age Ain't Nothing But A Number...

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : NantiaP στις 22-02-2012 00:20 ]

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : NantiaP στις 22-02-2012 00:28 ]


#13   
trelakias
Φθασμένος , Forum Moderator
Chat
22.02.2012, 00:21

Πρώτα απ' όλα... Όχι, δεν έχω σκεφτεί πως θα ήταν το Smoke on the water των Led Zeppelin από τον Santana... εσύ έχεις?

 

Λες για ρυθμικά patterns τα οποία μπορούν να σταθούν μόνα τους.  Άρα δεν μιλάμε για συνοδεία άλλων οργάνων πέρα της φωνής, μιλάμε για εκτέλεση ενός κομματιού στο πιάνο όσον αφορά το ρυθμικό του μέρος.  Δηλαδή, κάτι σαν αυτό που κάνουν οι wannabe κιθαρωδοί που παίζουν πυξ-λαξ και εντεχνο στις παραλίες. 10 συγχορδίες και 10 patterns που μαθαίνουμε όλοι μόλις πιάσουμε ένα όργανο και τα κοτσάρουμε στη μισή ελληνική δισκογραφία για να χουμε να λέμε...

Αν μιλάς για όλα τα είδη, μια ζωή ολόκληρη δεν φτάνει για να μάθεις να groovαρεις παντού, ουτε καν με 5 pattern στο κάθε είδος.  Υπάρχουν βιβλία ολόκληρα αφιερωμένα για να σου δώσουν ένα μπούσουλα μόνο σε ένα αποκλειστικό είδος.  Σε εγχειρίδιο θα αποδείξεις "οτι η ενορχηστρωση ενος κομματιου δεν ειναι το κομματι , αλλα το ''ντυσιμο'' του , και μπορει να σταθει αν το παιξουμε ως Rock , Swing , Bossanova η οτιδηποτε αλλο" σε έναν beginner?? Γίνεται να βάλεις έναν άνθρωπο στη λογική του κάθε είδους με αυτό το τρόπο?

Αν όντως μιλάς για όλα τα είδη είσαι τραγικός... γιατί θέλεις δε θέλεις θα τα ισοπεδώσεις.  Θα δώσεις ένα 12μετρο και θα πεις "αυτο είναι μπλουζ", θα δώσεις 2 ριφφ με 16τα και θα πεις "αυτο είναι funk"... Αυτό κάνει μόνο κακό σε κάποιον.

Αν μιλάς για ένα είδος τότε η σκέψη είναι θετική...  Μιλάμε για το πρώτο που είπα για τους πυξ-λαξ... αλλά αυτό δεν το θεωρώ συνοδεία και αυτοσχεδιασμό!  Μιλάμε για μια ρυθμική αγωγή πάνω σε ένα είδος και τίποτα άλλο! (σολφεζάκι {#emotions_dlg.biggrin})

Το τελευταίο που λέω όμως δεν λύνει το πρόβλημα του πληκτρά στη μπάντα.  Εκεί είναι το πρόβλημα... που του λες "παίξε" και κάθεται και σε κοιτάει. (no offence)

 

 

Συγνώμη αλλά ας γίνει εδώ διάλογος, ενδιαφέρον έχει.  Γι' αυτό δεν άνοιξες το θέμα? Αν όχι, σορρυ που το χαλάω.

 

edit:  το σολφεζάκι όπως λέει και η Νάντια πληροφοριακά σου λέω ότι είναι σχεδόν σε όλα τα begginers βιβλία.. συνήθως στο τρίτο κεφάλαιο.  Το πρώτο λέει ότι το πιάνο είναι ένα όργανο με πλήκτρα... το δεύτερο λέει ποια είναι η Ντο ματζόρε... και το τρίτο λέει πώς να παίξετε την Ντο ματζόρε...

(στο τέταρτο κεφάλαιο η σύνοψη του βιβλίου με ένα κομμάτι του πλιάτσικα)

 

-----------------
blues on the Rocks!

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : trelakias στις 22-02-2012 00:23 ]

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : trelakias στις 22-02-2012 00:29 ]

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : trelakias στις 22-02-2012 00:35 ]


#14   
Post αρνητικής αξιολόγησης
mary_omikron
Βετεράνος , Forum Moderator
Chat
22.02.2012, 00:45

@ NantiaP

Μπορείς να αποδείξεις όσα θεωρείς λάθος με διαφορετικό τρόπο έκφρασης που παλαιότερα έδειξες οτι τον έχεις. Οι επικλήσεις στον Jorge πως ακριβώς συνδέονται με το θέμα και τα σημεία διαφωνίας σου?


#16   
Post αρνητικής αξιολόγησης
Post αρνητικής αξιολόγησης
reteos
Φθασμένος
Chat
22.02.2012, 08:38

Αγαπητέ elias-nousis αξιόλογη η προσπάθειά σου (αντιπαρέρχομαι το «μάγκες").

΄Εχω την περιέργεια να διαβάσω αυτά τα ενγχειρίδια που αναφέρεις .

Για να είμαι ειλικρινής όμως δεν κατάλαβα το νόημα του ποστ. Τι δηλ να πουμε ;

-Δυσκολίες στον αυτοσχεδιασμό της συνοδείας,  προκειμένου αυτός να μπεί σε κάποιον κανόνα ,σε κάποια στάνταρ;

-Δυσκολίες πάνω σε τι ακριβώς;

-Θα μπορούσες να γίνεις περισσότερο σαφής ;

( ένα παραδειγματάκι ίσως να είναι πολύ κατατοπιστικό).


#19   
ChrisBassismylife
Περαστική Νότα
Chat
22.02.2012, 19:17

Η δυνατοτητα της μουσικης ειναι τεραστια, γι αυτο το λογο εκτος απο τεχνη ειναι και επιστημη μιας και εξελισεται συνεχως και βγαινουν στο χωρο καινουρια πραγματα. Οσο και αν θελουμε να συνδιασουμε τη μουσικη με τον εσωτερικο μας κοσμο και την αφηρημενη τεχνη, δυστηχως δεν γινεται. Και οι Pink Floyd εχουν ενα τραγουδι που τραγουδαει ενας σκυλος, σιγουρα ειναι τεχνη και εκφραση αλλα φανταστειτε εναν σκυλο να τραγουδαει σε ενα live και απο πισω τα οργανα να παιζουν οτι να ναι γιατι απλα αυτο τους ‘βγαινει’ απο μεσα τους.

Οπως υπαρχει και η ατομικη δουλεια ετσι υπαρχει και η ομαδικη, απο εκει αν το επεκτεινουμε μπορουμε να δωσουμε υποκατηγοριες στο ‘πόσο’ ατομικη κα ‘πόσο’ ομαδικη ειναι η δουλεια. Επισης αν παρουμε το καθε ειδος ξεχωριστα θα δουμε οτι ενα γηπεδο ποδοσφαιρου δεν μας φτανει για να φταιξουμε ενα σχεδιαγραμα με ολα τα ειδη μουσικης και τι μπορει να περιλαμβανει η μουσικη αυτη σαν τεχνη και σαν επιστημη.

Αυτο που θελω να πω ειναι οτι η εκφραση δεν ειναι μονο να πατας ενα πληκτρο η να βαρας μια χορδη η να φυσας εναν αυλο, οσο πιο καλα ξερεις να το κανεις τοσο πιο ωραια και πιο σωστα μπορεις να εκφραστεις.

Το σχολιο για το smoke on the water ειναι πραγματικα πολυ αστειο, ειναι ενα απο τα πιο απλα riff και ειναι απιστευτα γνωστο μιας και το ξερει ολος ο κοσμος. Οσο για το αν ειναι ρυθμικο μοτιβο η πατερνακι δεν ξερω, αυτο εχει να κανει με το πως το ερμηνευει ο καθε ενας και ποσσο βαθια ειναι διαθεσιμος να ψαξει στις ριζες του κοματιου. Για το συγκεκριμενο κομματι το μονο σιγουρο ειναι οτι ειναι ευκολο (αν και το original εχει μια στοιχειωδη τεχνικη, δεν λεω οτι δεν μπορει καποιος να το παιξει αλλιως, απλα λεω οτι εχει τεχνικη) και οτι Ritchie Blackmore καποτε ειπε οτι αν το ψαξετε τοτε θα δειτε καπου εκει βρισκεται ενα ‘Beethoven's fifth’. Τυχαιο? Δεν νομιζω, ειδικα οταν το λεει αυτος που το εχει γραψει.

Οσο για το ποστ καθ αυτο. Ο λογος του ποστ ειναι απ οτι καταλαβα, για οσους ασχολουνται με το ρυθμικο πιανο και ρυθμικα πληκτρα γενικοτερα (παιζει ρολο το ρυθμικο πιανο γιατι αναφερεται ΜΟΝΟ σε αυτο), τι προβληματα εχουν αντιμετωπισει. Στη συνεχεια απλα τα καταγραφει, τα λυνει και δινει απαντησεις σε ενα εγχειριδιο το οποιο απασχολει το συγκεκριμενο μοτιβο (αν θελετε να το ορισουμε σαν μοτιβο και πρωτος απ ολους αν θελει ο Ηλιας ο οποιος ασχολειται με το αντικειμενο και το συγκεκριμενο κεφαλαιο σε μια αχανη εγκυκλοπαιδεια με τιτλο ‘Μουσικη’). Οσο για το που θα απευθυνεται το εγχειριδιο δεν νομιζω οτι υπαρχει λογος να το συζηταμε, φυσικα και απευθυνεται αυτους που θελουν να το διαβασουν και να βρουν λυσεις, οσοι ειναι ‘μαγκες’ και μπορουν να τα καταφερουν μονοι τους τοτε ‘μαγκια’ τους με ολη τη σημασια της λεξεως, ας προσπερασουν το ποστ και καθε εγχειριδιο. Οσοι ομως εχουν αναγκη απο καποια βοηθεια (ειτε λεγεται εγχειριδιο ειτε λεγεται ενας φιλος να μας βοηθησει) ας κανουν μια σταση εδω και στο καθε forum και στο καθε σχετικο και στο καθε περιοδικο και στο καθε τι που μπορει να βοηθησει, δεν ειναι κακο. Ας μην κατηγορουμε λοιπον οποιον θελει να μαθει τι προβληματα αντιμετωπιζει ο κοσμος προκειμενου να τους δωσει μια λυση... Και πολυ βασικο, αν δεν συμβαδιζει με τα δικα μας ακουσματα αυτο δεν σημαινει οτι δεν ειναι σωστος η οτι δεν ξερει, οπως προανεφερα η μουσικη ειναι χαωτικη...

 

Αν κανω λαθος νομιζω οτι πρωτος απ ολους το δικαιωμα να με διορθωσει το εχει ο Ηλιας γιατι αυτος ξερει τη κεντρικη ιδεα του ποστ και ποσο τον καλυπτουν οι απαντησεις μου...

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : ChrisBassismylife στις 22-02-2012 19:20 ]


#20