ελληνική μουσική
    795 online   ·  210.833 μέλη

    Αποριες για συνοδεια πιανου

    doug2006
    21.02.2012, 20:53
    καλησπέρα κύριε Elias ποιοι άλλοι συνοδευτικοί τρόποι υπαρχουν? εγώ παίζω συχνά αρπίσματα πάνω σε συγχορδία η κάνω κάποιο κατέβασμα. έτσι ωστε να φτάσω στην 1η της συγχορδίας.δεν γνωρίζω αν είναι σωστά τα πατήματα μου γιατι τώρα μαθαίνω τις κλίμακες. κ επίσης πως οι κλίμακες θα βοηθήσουν σε σωστά σολο και σωστά κατεβάσματα και ανεβάσματα.. ευχαριστώ εκ των προτέρων
    doug2006
    21.02.2012, 21:11
    χαχα οκ ευχαριστώ πολύ Ηλία
    trelakias
    21.02.2012, 21:36

    Η λύση για μένα δεν είναι η καταγραφή της τεχνικής και των τρόπων που συνοδεύεις τους άλλους μέσα στη μπάντα.  Οι κλασσικοί πληκτράδες/πιανίστες πρέπει να κάνουν το ακριβώς αντίθετο.  Να κλείσουν τα βιβλία δηλαδή και να προσπαθήσουν να νιώσουν αυτό που παίζουν.  Να ξεχάσουν το ποια νότα πατάνε και ποια κλίμακα ανεβοκατεβαίνουν, τι μέθοδο ακολουθούν κλπ και να προσπαθήσουν να μπουν στο κλίμα και να εκφραστούν.

    Μια ακόμα καταγραφή και τυφλοσούρτης οξύνει το πρόβλημα γιατί είναι πάλι στην ίδια λογική που ευθύνεται για αυτό.

    Οι άλλοι δηλαδή που δεν είναι "ωδειακοί" κλασσικής εκπαίδευσης πώς συνοδεύουν?  Ποτέ δεν έχω ακούσει για καταγραμμένους τρόπους συνοδείας, αυτοσχεδιασμού και συνύπαρξης με άλλα όργανα.  Μουσική είναι, όχι μαθηματικά.


    trelakias
    21.02.2012, 21:55

    Η ερώτηση παραμένει... οι άλλοι πως μπορούν?


    trelakias
    21.02.2012, 22:36

    Δεν γράφουν τι να κάνεις αλλά το δείχνουν?  {#emotions_dlg.confused1}

    Γενικά δεν έχω καταλάβει πολύ καλά τι είναι αυτό που γράφεις.  Ας τα πάρω από την αρχή...

    Είναι ρυθμικά patterns... μια χαρά.  Μιλάμε για ρυθμικά.

    Λες να συνοδεύουν ένα τραγούδι αλλά όχι την μπάντα... Μιλάμε δηλαδή να ακούμε ένα κομμάτι στο mp3 και να παίζουμε από πάνω ένα ρυθμικό riff/pattern?

    Μιλάς για συγχορδίες?

    Αν ναι, πέρα από το strumming με συγχορδίες που έχουμε στην κιθάρα, δηλαδή το να παίζεις τις συγχορδίες ολόκληρες, τι άλλες μέθοδοι υπάρχουν σύμφωνα με τα παραπάνω? Άντε να βάλουμε τα αρπίσματα.

    Πώς ο κλασικής αρμονίας πιανίστας ξέρει αρμονία για κάθε κομμάτι?

    Πώς θα συμπεριλάβεις "κάθε κομμάτι"?  Σαφώς εννοείς κάθε είδος... Αλλά και πάλι, πώς γίνεται?

    Πώς θα "δείξεις" δυναμικες , sustain , legato-staccato , εκφραση?

     

    Πιστεύεις ότι συνοδεία ενός κομματιού (εκτός μπάντας {#emotions_dlg.confused1}) είναι το παίξιμο ενός ρυθμικού μοτίβου? Δηλαδή το πρόβλημα των πληκτράδων βασικά είναι ότι δεν μπορούν να βρουν τα ρυθμικά του κομματιού που ακούνε?

     


    trelakias
    22.02.2012, 00:21

    Πρώτα απ' όλα... Όχι, δεν έχω σκεφτεί πως θα ήταν το Smoke on the water των Led Zeppelin από τον Santana... εσύ έχεις?

     

    Λες για ρυθμικά patterns τα οποία μπορούν να σταθούν μόνα τους.  Άρα δεν μιλάμε για συνοδεία άλλων οργάνων πέρα της φωνής, μιλάμε για εκτέλεση ενός κομματιού στο πιάνο όσον αφορά το ρυθμικό του μέρος.  Δηλαδή, κάτι σαν αυτό που κάνουν οι wannabe κιθαρωδοί που παίζουν πυξ-λαξ και εντεχνο στις παραλίες. 10 συγχορδίες και 10 patterns που μαθαίνουμε όλοι μόλις πιάσουμε ένα όργανο και τα κοτσάρουμε στη μισή ελληνική δισκογραφία για να χουμε να λέμε...

    Αν μιλάς για όλα τα είδη, μια ζωή ολόκληρη δεν φτάνει για να μάθεις να groovαρεις παντού, ουτε καν με 5 pattern στο κάθε είδος.  Υπάρχουν βιβλία ολόκληρα αφιερωμένα για να σου δώσουν ένα μπούσουλα μόνο σε ένα αποκλειστικό είδος.  Σε εγχειρίδιο θα αποδείξεις "οτι η ενορχηστρωση ενος κομματιου δεν ειναι το κομματι , αλλα το ''ντυσιμο'' του , και μπορει να σταθει αν το παιξουμε ως Rock , Swing , Bossanova η οτιδηποτε αλλο" σε έναν beginner?? Γίνεται να βάλεις έναν άνθρωπο στη λογική του κάθε είδους με αυτό το τρόπο?

    Αν όντως μιλάς για όλα τα είδη είσαι τραγικός... γιατί θέλεις δε θέλεις θα τα ισοπεδώσεις.  Θα δώσεις ένα 12μετρο και θα πεις "αυτο είναι μπλουζ", θα δώσεις 2 ριφφ με 16τα και θα πεις "αυτο είναι funk"... Αυτό κάνει μόνο κακό σε κάποιον.

    Αν μιλάς για ένα είδος τότε η σκέψη είναι θετική...  Μιλάμε για το πρώτο που είπα για τους πυξ-λαξ... αλλά αυτό δεν το θεωρώ συνοδεία και αυτοσχεδιασμό!  Μιλάμε για μια ρυθμική αγωγή πάνω σε ένα είδος και τίποτα άλλο! (σολφεζάκι {#emotions_dlg.biggrin})

    Το τελευταίο που λέω όμως δεν λύνει το πρόβλημα του πληκτρά στη μπάντα.  Εκεί είναι το πρόβλημα... που του λες "παίξε" και κάθεται και σε κοιτάει. (no offence)

     

     

    Συγνώμη αλλά ας γίνει εδώ διάλογος, ενδιαφέρον έχει.  Γι' αυτό δεν άνοιξες το θέμα? Αν όχι, σορρυ που το χαλάω.

     

    edit:  το σολφεζάκι όπως λέει και η Νάντια πληροφοριακά σου λέω ότι είναι σχεδόν σε όλα τα begginers βιβλία.. συνήθως στο τρίτο κεφάλαιο.  Το πρώτο λέει ότι το πιάνο είναι ένα όργανο με πλήκτρα... το δεύτερο λέει ποια είναι η Ντο ματζόρε... και το τρίτο λέει πώς να παίξετε την Ντο ματζόρε...

    (στο τέταρτο κεφάλαιο η σύνοψη του βιβλίου με ένα κομμάτι του πλιάτσικα)

     

    -----------------
    blues on the Rocks!

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : trelakias στις 22-02-2012 00:23 ]

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : trelakias στις 22-02-2012 00:29 ]

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : trelakias στις 22-02-2012 00:35 ]


    mary_omikron
    22.02.2012, 00:45

    @ NantiaP

    Μπορείς να αποδείξεις όσα θεωρείς λάθος με διαφορετικό τρόπο έκφρασης που παλαιότερα έδειξες οτι τον έχεις. Οι επικλήσεις στον Jorge πως ακριβώς συνδέονται με το θέμα και τα σημεία διαφωνίας σου?


    reteos
    22.02.2012, 08:38

    Αγαπητέ elias-nousis αξιόλογη η προσπάθειά σου (αντιπαρέρχομαι το «μάγκες").

    ΄Εχω την περιέργεια να διαβάσω αυτά τα ενγχειρίδια που αναφέρεις .

    Για να είμαι ειλικρινής όμως δεν κατάλαβα το νόημα του ποστ. Τι δηλ να πουμε ;

    -Δυσκολίες στον αυτοσχεδιασμό της συνοδείας,  προκειμένου αυτός να μπεί σε κάποιον κανόνα ,σε κάποια στάνταρ;

    -Δυσκολίες πάνω σε τι ακριβώς;

    -Θα μπορούσες να γίνεις περισσότερο σαφής ;

    ( ένα παραδειγματάκι ίσως να είναι πολύ κατατοπιστικό).


    ChrisBassismylife
    22.02.2012, 19:17

    Η δυνατοτητα της μουσικης ειναι τεραστια, γι αυτο το λογο εκτος απο τεχνη ειναι και επιστημη μιας και εξελισεται συνεχως και βγαινουν στο χωρο καινουρια πραγματα. Οσο και αν θελουμε να συνδιασουμε τη μουσικη με τον εσωτερικο μας κοσμο και την αφηρημενη τεχνη, δυστηχως δεν γινεται. Και οι Pink Floyd εχουν ενα τραγουδι που τραγουδαει ενας σκυλος, σιγουρα ειναι τεχνη και εκφραση αλλα φανταστειτε εναν σκυλο να τραγουδαει σε ενα live και απο πισω τα οργανα να παιζουν οτι να ναι γιατι απλα αυτο τους ‘βγαινει’ απο μεσα τους.

    Οπως υπαρχει και η ατομικη δουλεια ετσι υπαρχει και η ομαδικη, απο εκει αν το επεκτεινουμε μπορουμε να δωσουμε υποκατηγοριες στο ‘πόσο’ ατομικη κα ‘πόσο’ ομαδικη ειναι η δουλεια. Επισης αν παρουμε το καθε ειδος ξεχωριστα θα δουμε οτι ενα γηπεδο ποδοσφαιρου δεν μας φτανει για να φταιξουμε ενα σχεδιαγραμα με ολα τα ειδη μουσικης και τι μπορει να περιλαμβανει η μουσικη αυτη σαν τεχνη και σαν επιστημη.

    Αυτο που θελω να πω ειναι οτι η εκφραση δεν ειναι μονο να πατας ενα πληκτρο η να βαρας μια χορδη η να φυσας εναν αυλο, οσο πιο καλα ξερεις να το κανεις τοσο πιο ωραια και πιο σωστα μπορεις να εκφραστεις.

    Το σχολιο για το smoke on the water ειναι πραγματικα πολυ αστειο, ειναι ενα απο τα πιο απλα riff και ειναι απιστευτα γνωστο μιας και το ξερει ολος ο κοσμος. Οσο για το αν ειναι ρυθμικο μοτιβο η πατερνακι δεν ξερω, αυτο εχει να κανει με το πως το ερμηνευει ο καθε ενας και ποσσο βαθια ειναι διαθεσιμος να ψαξει στις ριζες του κοματιου. Για το συγκεκριμενο κομματι το μονο σιγουρο ειναι οτι ειναι ευκολο (αν και το original εχει μια στοιχειωδη τεχνικη, δεν λεω οτι δεν μπορει καποιος να το παιξει αλλιως, απλα λεω οτι εχει τεχνικη) και οτι Ritchie Blackmore καποτε ειπε οτι αν το ψαξετε τοτε θα δειτε καπου εκει βρισκεται ενα ‘Beethoven's fifth’. Τυχαιο? Δεν νομιζω, ειδικα οταν το λεει αυτος που το εχει γραψει.

    Οσο για το ποστ καθ αυτο. Ο λογος του ποστ ειναι απ οτι καταλαβα, για οσους ασχολουνται με το ρυθμικο πιανο και ρυθμικα πληκτρα γενικοτερα (παιζει ρολο το ρυθμικο πιανο γιατι αναφερεται ΜΟΝΟ σε αυτο), τι προβληματα εχουν αντιμετωπισει. Στη συνεχεια απλα τα καταγραφει, τα λυνει και δινει απαντησεις σε ενα εγχειριδιο το οποιο απασχολει το συγκεκριμενο μοτιβο (αν θελετε να το ορισουμε σαν μοτιβο και πρωτος απ ολους αν θελει ο Ηλιας ο οποιος ασχολειται με το αντικειμενο και το συγκεκριμενο κεφαλαιο σε μια αχανη εγκυκλοπαιδεια με τιτλο ‘Μουσικη’). Οσο για το που θα απευθυνεται το εγχειριδιο δεν νομιζω οτι υπαρχει λογος να το συζηταμε, φυσικα και απευθυνεται αυτους που θελουν να το διαβασουν και να βρουν λυσεις, οσοι ειναι ‘μαγκες’ και μπορουν να τα καταφερουν μονοι τους τοτε ‘μαγκια’ τους με ολη τη σημασια της λεξεως, ας προσπερασουν το ποστ και καθε εγχειριδιο. Οσοι ομως εχουν αναγκη απο καποια βοηθεια (ειτε λεγεται εγχειριδιο ειτε λεγεται ενας φιλος να μας βοηθησει) ας κανουν μια σταση εδω και στο καθε forum και στο καθε σχετικο και στο καθε περιοδικο και στο καθε τι που μπορει να βοηθησει, δεν ειναι κακο. Ας μην κατηγορουμε λοιπον οποιον θελει να μαθει τι προβληματα αντιμετωπιζει ο κοσμος προκειμενου να τους δωσει μια λυση... Και πολυ βασικο, αν δεν συμβαδιζει με τα δικα μας ακουσματα αυτο δεν σημαινει οτι δεν ειναι σωστος η οτι δεν ξερει, οπως προανεφερα η μουσικη ειναι χαωτικη...

     

    Αν κανω λαθος νομιζω οτι πρωτος απ ολους το δικαιωμα να με διορθωσει το εχει ο Ηλιας γιατι αυτος ξερει τη κεντρικη ιδεα του ποστ και ποσο τον καλυπτουν οι απαντησεις μου...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : ChrisBassismylife στις 22-02-2012 19:20 ]


    ChrisBassismylife
    22.02.2012, 19:28
    Αν πουθενα βλεπετε ακυρα διπλα γραμματα να ζητησω συγνωμη, εχει χαλασει το πληκτρολογιο...
    VioletaVioleta
    23.04.2012, 20:16

    Καλησπέρα Ηλιά,

    θα με ενδιέφεραν πολύ οι σημειώσεις σου. θα μπορούσες να μου τις στείλες κι εμένα με email;

    Ευχαριστώ εκ των προτέρων!


    adamkoulee
    07.07.2012, 19:01
    Καλησπέρα Και μένα με ενδιαφέρουν αυτές οι σημειώσεις..έχω παρακολουθήσει πολλά χρήσιμα βίντεο στο youtube σχετικά με την συνοδεία της μελοδίας, κάποια πράγματα κατάλαβα κάποια όχι..Είμαι στο 3 χρόνο ωδείο, δυστηχώς δεν έχω φτάσει σε επίπεδο να μπορώ μόνος μου να συνοδεύω μια μελωδία, παρα μόνο να βγάζω την ίδια την μελωδία...οτιδήποτε βοήθημα θα είναι χρήσιμο, ιδίως αν είναι κ στα ελληνικά(έχω θέμα με τ αγγλικά), ευχαριστώ εκ των προτέρων Ηλία Ξυριάκος: adam.kou@hotmail.com
    axilleas23
    07.07.2012, 20:40

    Θα σου είναι εύκολο να μου στείλεις και σε μένα αυτές τις σημειώσεις στο παρακάτω e-mail;

    axilleas23@yahoo.gr 

    Και όταν τις στήλεις γράψε το ψευδώνυμο σου να θυμηθώ από το musicheaven.....κλπ.

    Δηλαδή το ψευδώνυμο από musicheaven -  Σημειώσεις <<Συνοδεία Πιάνου>>.

    Μετά που θα τις στέλεις: χτύπα με απόκρυψη ένα τηλέφωνο αν θέλεις να δω το νούμερο σου στα παρακάτω τηλέφωνα

    Σταθερό: 2382301126

    Γουατσαπ: 6983306114

    Wind: 6908484920

    vodafone: 6997037951

    cosmote - cosmocarta: 6979025410

    skype: axilleas22

    oovoo: axilleas22

    facebook: Axilleas Ioannidis

    twitter: axilleas22 

    blog: www.axilleas1980.blogspot.com  

    Αν θέλεις κράτησε τα στοιχεία μου σε περίπτωση που θα χρειαστείς τίποτα από μένα. 

    Με μεγάλη μου χαρά και τιμή αν μπορώ να βοηθείσω ή να σου πω ή να σου στείλω τίποτα.

    Ευχαριστώ πολύ!!!!!!


    adamkoulee
    09.07.2012, 23:32
    Έχει λάβει κανείς σας αυτές τις σημειώσεις??
    Crisss
    01.09.2019, 07:59
    Καλημερα! Απο οτι βλεπω η συζητηση αυτη ειναι πολυ παλια αλλα θα την επαναφερω. Εχουμε καποιο αποτελεσμα με αυτες τις σημειωσεις περι συνοδειας πιανου?κλασσικη μουσικος ειμαι καιτο προβλημα μου σε γενικες γραμμες περιγραφεται στις πρωτες γραμμες του θεματος. Θα με βοηθουσε παρα πολυ μια προσεγγιση στο θεμα με οποιουδηποτε τυπου σημειωσεις. Θα ηθελα μια απαντηση αμεσα αν καποιος γνωριζει .
    floydpink
    11.09.2019, 22:05

    Δεν ξερω αν αυτο βοηθαει και αν μπορεις να το διαβασεις.

    Ηταν παρομοια συζητηση για το τι μπορει να παιξει ο "κιμπορντιστας" εκτος παρτιτουρας για να συνοδευει τον τραγουδιστη.

    https://www.psrtutorial.com/forum/index.php/topic,49035.msg384194.html#msg384194

    [ τροποποιήθηκε από τον/την floydpink, 11-09-2019 22:06 ]