Ίσως το παραπιπιλίζω το θέμα,αλλά έχω την ανάγκη να τοποθετηθώ ορθά απέναντί του οπότε:
Ας υποθέσουμε πως ισχύουν οι εξής 2 συνθήκες:1)Τα Youtube βιντεάκια δεν μπορεί να τα παρακολουθήσει κάποιος που ΔΕΝ είναι συνδεδεμένος με το λογαριασμό του και
2)Τα βιντεάκια αυτά ΔΕΝ θα μπορεί να τα δει κάποιος,δλδ να καταγραφεί έστω κι ένα View απ αυτόν αν δεν έχουν πρώτα αξιολογηθεί απ αυτόν,δλδ ψηφιστεί αν αρέσουν ή όχι.
Υπό αυτές τις υποθετικές καθαρά συνθήκες,αυτά που θα συνέβαιναν θα ήταν:
α)Όλα τα views θα προερχόντουσαν αποκλειστικά και μόνο από συνδεδεμένους χρήστες που έχουν ψηφίσει.Συνεπώς θα μπορούσαμε να έχουμε μια πιο ακριβή κι ελεγχόμενη εκτίμηση της πραγματικής ζήτησης του βίντεο.
β)Ο αριθμός του αθροίσματος Likes και dislikes θα ανταποκρινόταν στον αριθμό ατόμων που παρακολούθησαν το βιντεο κι έδωσαν ψήφο
γ)Ο λόγος αριθμός Views/αριθμός likes+dislikes θα αντικατόπτριζε με ακρίβεια τον μέσο αριθμό Views ανά άτομο,άρα συμφωνόντας με αυτό που είπε ο x ray θα μπορούσε να ερμηνευθεί και να αξιολογηθεί ως μέτρο επαναληπτικότητας παιξίματος του βίντεο-κοινώς όσο πιο πολύ μου άρεσε το βίντεο,τόσο πιο πολλές φορές το είδα,δλδ τόσο πιο πολλά Views ανά άτομο.
δ)Επειδή η εγγραφή και σύνδεση είναι απλές σχετικά διαδικασίες και κυρίως ΔΩΡΕΑΝ,το πλήθος των εγγεγραμμένων θα αυξανόταν για να γίνει κι αυτό όλο και πιο αξιόπιστο.
Στην πραγματικότητα όι δύο προυποθέσεις που αρχικά θέσαμε δεν ισχύουν.Αρα τα views μπορούν να αυξηθουν ακόμη και από κάποιον μη συνδεδεμένο με αποτέλεσμα να χανουμε τη δυνατότητα εκτίμησης και καταμέτρησης τηλεθέασης μέσω αριθμού views.
Επίσης ο αριθμός ψήφων δλδ ατόμων που ψήφισαν είναι πολύ μικρός για να εκφράσει την τηλεθέαση.Γιατί πολλοί είδαν και δεν ψήφισαν.Αρα το άθροισμα Like dislike υποτιμά το μέγεθος του πλήθους τηλεθέασης.
Αυτό φαίνεται σε βιντεάκια που δεν εξυπηρετούν συμφεροντα προωθησης η διαφημισης αλλά περιμένει κανεις να εχουν μεγαλη τηλεθέαση.Πχ βιντεο που δειχνει την πτωση των δίδυμων Πύργων του World Trade Center το 2001...Εκει έχουμε 28.000.000 views και 60.000 ψήφους.Το κίνητρο πολλαπλασιασμού Views για προωθηση απουσιάζει.Αρα τα Views εκφράζουν τηλεθέαση.Δεν μας δίνουν κανενα στοιχειο ομως για το ΠΟΣΟΙ ειδαν το βιντεακι η ΠΟΣΟ αρεσε κατα μεσο ορο...Μια αδρη εκτιμηση που εμπεριεχει σημαντικο σφαλμα θα ηταν πως 28000000/60000=467 περίπου views ανά άτομο,με τον πραγματικό αριθμό να αναμένεται ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΣ αφου το βιντεο το ειδαν παραπανω απο 60000 ανθρωποι.
Σε ενα βιντεο τωρα που πρεπει να προωθηθει,τα views μπορει να δινονται ανεξελεκτα απο μηχανες που ανοιγουν βιντεο και χρεωνουν views ή από ανθ΄ρωπους που καθαρίζουν cookies ή κάνουν restart σε μόντεμ κτλ.Οπότε εκεί χάνεται η μπάλα τελείως.Τα views υπερδιογκώνονται και οι ψήφοι παραμένουν χαμηλοί.Αρα χανεται τελειως το μετρο εκτιμησης της αληθινης ανταποκρισης του κοσμου στο κομματι.Εκει οφείλουμε να χρησιμοπιήσουμε ως δείκτη εκτίμησης της απήχησης ενός κομματιού τις ψηφους που ειναι προσγειωμένα λιγότερες παρά τα Views που ειναι εντελώς ανεξέλεγκτα.
Όσο,δε μικρότερη απόσταση έχουν μεταξυ τους τα δυο αυτα άκρα,δλδ αριθμός Views και συνολο ψήφων,τόσο περισσότερο αυξάνεται ο βαθμός αξιοπιστίας τους.Δλδ αν έχουμε 40.000 views και 2000 ψήφους σε ένα βιντεο ενώ σε κάποιο άλλο 100.000 views και 500 ψήφους σίγουρα οι αριθμοί στο πρώτο βίντεο αξίζουν παραπάνω εμπιστοσύνης.
Στην ιδανική και σπάνια για πολλούς λογους(πχ σιγα μην ειδαν ολοι απο μια φορα μονο το βιντεο) περίπτωση να έχουμε πχ 300 views και 220-80 θετικούς/αρνητικούς ψήφους τότε ναι,με ασφάλεια μπορεί να πει κάποιος ακόμη και σε υπάρχουσες μη ιδανικές συνθήκες πως 300 άτομα είδαν το βιντεο.
Αυτα και συγνώμη για το μακροσκελές κειμενο μου.
-----------------
M.M.Λ.Π
[ τροποποιήθηκε από τον/την freddieKrueger, 01-09-2013 23:12 ]