ελληνική μουσική
415 online   ·  202.984 μέλη

Κουρασμένος απ' το ωδείο!

trelakias
Φθασμένος , Forum Moderator
Chat
28.05.2012, 02:48

Παράθεση:

Το μέλος delta66 στις 28-05-2012 στις 01:46 έγραψε...

Το χειμωνα επαιζα με ενα φιλο, που ειναι τωρα καθηγητης Jazz σαξοφωνου και εχει διπλωμα..... κλασσικης κιθαρας.

Το πηρε πριν ασχοληθει με το σαξοφωνο.

Δεν το εχει μετανοιωσει.

Παραλληλα ο πιανιστας μας, ειναι κι αυτος καθηγητης Jazz πιανου και εχει πτυχιο κλασσικου... και συνθεσης .. κι αλλα.

Εχει σκυλομετανοιωσει που δεν εκανε υπομονη να παρει και το διπλωμα και πηγε κατευθειαν για Jazz.

Αυτον σκεφτομουν οταν εγραψα το πιο πανω ποστ και τις ωρες που καθομασταν και συζηταγαμε διαφορα απο τα παλια.

Του ειπα "γιατι δεν πας να το παρεις"?

Τωρα ειναι δυσκολο λεει. Τοτε ειχε ετοιμη στα χερια του την τεχνικη του κλασικου πιανου και ηθελε λιγο ακομα για να παρει το διπλωμα. Για να φτασει τωρα στο ιδιο επιπεδο και να θελει λιγο ακομα για να παρει το διπλωμα, θελει 2-3 χρονια σκληρη προετοιμασια {#emotions_dlg.biggrin}


-----------------

....click for Spyros Delta....click for Μαθήματα Κιθάρας....

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : delta66 στις 28-05-2012 01:58 ]



Τι τους προσφέρει το δίπλωμα?


#21   
inkve
Φθασμένος
Chat
28.05.2012, 06:00

Παράθεση:

Το μέλος marilloumajore στις 23-05-2012 στις 09:09 έγραψε...

Δε νομίζω να υπάρχει μουσικός που να του αρέσουν οι ασκήσεις. 

Αλλα γιατι δεν προσπαθείς να το δεις διαφορετικά: κανε μουσική με τις ασκήσεις σου! Και αφού έχεις και τζαζ προσανατολισμό, δοκίμασε να τις "πειραξεις" δημιουργικά... Και απο προσωπική εμπειρία μπορώ να σου πω ότι αυτο θα βελτιώσει κ την τεχνίκη σου με τρόπους που δεν περίμενες

Θα συμφωνήσω γενικότερα ότι το πτυχίο δεν κάνει τον μουσικό, αλλα σίγουρα έχεις κάνει μια επένδυση τόσα χρόνια και είναι κρίμα να την πετάξεις. Επίσης, τι σε κάνει να πιστευεις ότι ακόμα κ αν γίνεις επαγγελματίας μουσικός θα σ'αρεσουν όλα τα κομμάτια που θα παίζεις, ή οτι θα τα παίζεις όπως γουστάρεις εσυ? Ειδικά αν είσαι σε μπάντα

Κ όσο για τα "πρεπει" της παρτιτούρας, μη τα βλέπεις ως υποχρέωση, ψάξε να βρεις γιατι είναι εκει. Και αν εχεις κατι άλλο να προτείνεις καλύτερο, κάντο! Και ελπίζω ο καθηγήτης σου να ειναι απο αυτους που εχουν τα κότσια να σε στηρίξουν στις επιλογές σου


κανεις μεχρι στιγμης δεν αρνηθηκε στο να κανει υπομονη να παρει το πτυχιο...14 χρονια αλλωστε ειναι αρκετα ωστε να το αφησει στα τελευταια 100 μετρα!!

ομως Jazz με ασκησεις ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙΣ...ουτε καν με "πειραγμενες"ασκησεις...και να προσπαθησεις να το κανεις το πιο πιθανο ειναι να ακουστεις χειροτερα απο ποτε!!!

η Jazz σημαινει πανω απολα αυτοσχεδιασμος και φρασεολογια....και αυτα τα δυο δεν συμβαδιζουν με τις ασκησεις...

οταν γραφεις μπαντα πως το εννοεις ακριβως??μπαντα που παιζει σε σκυλαδικο??μπαντα που παιζει covers αλλωνων σε διαφορες σκηνες??μαλλον κατι απο τα δυο θα εννοεις για να τον προειδοποιεις-φοβιζεις πως και να ακολουθησει τον δρομο του παλι μουσικη που δεν γουσταρει θα παιζει.....

λυπαμαι που θα σε απογοητευσω αλλα υπαρχουν και μπαντες που παιζουν αυτο που γουσταρουν....και ειτε το θελουμε ειτε οχι η εννοια της λεξης μπαντας αυτο ειναι....δικη τους μουσικη....

τωρα αν ο απολυτος στοχος των σπουδων οποιουδηποτε σπουδαστη ειναι να βγαλει λεφτα μεσα απο αυτο τι να πω....παω πασο....μαλλον ετσι εξηγειται πως χανεται το μερακι στην συνεχεια και οι μελλοντικοι δασκαλοι το μονο που τους νοιαζει ειναι να περασει η ωρα...

τελειωνοντας να πω το εξης....τα περι παρτιτουρας.....το βρισκω το λιγοτερο εξυπνακιστικο απο μεριας σου αντι να δωσεις κουραγιο σε εναν ενεργο σπουδαστη να του βαζεις αδιεξοδα οπως"αν εχεις να προτεινεις κατι καλυτερο στην παρτιτουρα καντο" η "ψαξε να βρεις γιατι ειναι εκει"!!!

ειναι προφανες πως ο φιλος/η αλλα και ολοκληρος ο πλανητης δεν εχει να προτεινει κατι καλυτερο στην παρτιτουρα....!!!!εσυ εχεις να προτεινεις??σε τι ειδους αδιεξοδες σκεψεις τον/την βαζεις???τι νοημα εχει αν ΔΕΝ εχει κατι να προτεινει???και αν εν τελη προτεινει τον τελευταιο λογο τον εχει ΠΑΝΤΑ ο δασκαλος...που παντα αρνειται φυσικα(μεταξυ μας ειμαστε παραδεχτειτε το)

επισης μια τελευταια ερωτηση....ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΣΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ ΤΑ ""ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ""???

ΕΣΥ ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΚΑΝΕΣ ΣΕ ΑΝΑΛΟΓΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΕ ΕΝΑΝ ΜΑΘΗΤΗ ΣΟΥ...???.ΑΝΤΙ ΝΑ ΤΟΝ ΒΟΗΘΗΣΕΙΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΘΑ ΤΟΥ ΕΒΑΖΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΝΑ ΛΥΣΕΙ ΜΕ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ??

Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΓΙΑΤΙ??ΑΦΟΥ ΞΕΡΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΑΣ ΤΟΝ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΔΙΝΩΝΤΑΣ ΤΟΥ ΕΤΣΙ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΠΑΡΑ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΖΕΙ ΣΟΦΙΣΤΙΚΕ-ΨΑΓΜΕΝΟΣ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΓΡΙΦΟΥΣ ΚΑΙ ΣΠΑΖΟΚΕΦΑΛΙΕΣ....


#22   
marilloumajore
Συγχορδία Μινόρε
Chat
28.05.2012, 09:04

Προς τι τέτοια επίθεση και αρνητικότητα? Απλά μια διαφορετική γνώμη απο τη δικία σου λέω. 

Επείδη ο Inkve έδωσε αρνητική χρειά σε όλα μου τα σχόλια, να διευκρινήσω ότι δεν βάζω κανέναν σε κανένα τρυπάκι.

Και όχι τη τελικη λέξη δεν την εχει ο δασκαλος πάντα- εκτός κ αν καιγόμαστε για τον βαθμό, τότε πάσο. Και φυσικά ίσως να έχει να προτείνει κατι καλύτερο για τη παρτιτούρα. Άλλωστε μεγάλο ποσοστό των πραγμάτων που είναι σημειωμένα στις παρτιτούρες έιναι του εκδότη και όχι του συνθέτη. Επίσης δεν κάνουν όλοι οι μεγάλοι ερμηνευτες ακριβως τα ίδια πράγματα στο ίδιο εργο. Κάποιος λόγος υπάρχει. Στόχος ειναι να δεί κανείς την εκτέλεση ως δημιουργία, όχι ως αντιγραφή.

Έπίσης, ποιος επαγγελματίας μουσικός δεν έχει παίξει ποτέ κατι που να μην του αρέσει? Εγω όσους εχω γνωρίσει, σχεδον πάντα βαρίοντουσαν ενα κομμάτι απο το ρεσιτάλ ή τη συναυλία τους. (και όχι δεν ξέρω κανέναν που να επαιζε σε πιστα) Και? κακό ειναι? Δεν ειναι τρομακτικό ουτε αποθαρυντικό. Απλά η αλήθεια! Καποια άλλα κομμάτια ήταν όνειρα ζωής και τα παίζανε και τα ευχαριστιόντουσαν. 

Επίσης δεν είπα οτι θα κάνει Jazz τις ασκήσεις. Αλλά διαφωνούμε κάθετα στο ότι οι ακήσεις δεν έχουν φραστική. Μάλιστα σε μερικές αυτό ακριβως ειναι ο στόχος τους! Και ακόμα κ αν δεν είναι, δεν πάυουν να είναι ήχος, στον οποίο μπορεί να δώσει κανείς ενα υποτυπώδες ενδιαφέρον.

Γενικότερα το σχόλιο που κινούταν στο κλίμα του να αλλάξει κάποιος οπτική γωνία για τα πράγματα. Να τα δει πιο θέτικα και δημιουργικά. Μπορέι να μη μπορούμε κάθε στιγμή να αλλάξουμε κάθετι που δεν μας αρεσει. Μπορούμε όμως να αλλαξουμε το πως το αντιμετωπίζουμε


#23   
inkve
Φθασμένος
Chat
29.05.2012, 18:32

δεν εδωσα αρνητικη χροια στα σχολια σου mariloumajore...απλως κανω αντιλογο...και ρωταω καποια πραγματα γιατι απορω με αυτο τον τροπο σκεπτικου...

αν ενας μαθητης σου λοιπον ειχε αυτες τις αποριες και τους προβληματισμους του φιλου μας ετσι θα του απαντουσες?με γριφους και σπαζοκεφαλιες??με κυνηγι θυσαυρου??ψαξε να βρεις γιατι??

εκτος των αλλων ο ρολος του καθε δασκαλου δεν ειναι να λυσει και τα οποια γιατι του καθε μαθητη?

επισης αναφερθηκες σε "πρεπει"τις παρτιτουρας.....αυτα τα πρεπει λοιπον αντι να σπαζοκεφαλιασει ο μαθητης δεν θα ηταν καλυτερο να εξηγησει ο δασκαλος τα πως και τα γιατι??

και απο την στιγμη που ειναι πρεπει,,,το λοιπον αναγκαστικα....τι αντι-προταση να γινει απο τον μαθητη??

οσο αφορα τις ασκησεις θα γινω πιο σαφης και θα δεις πως δεν εχω τοσο αδικο να ειμαι τοσο καθετος....

δεν αντιλεγω πως καποιες ασκησεις ειναι μελωδικες η μπορει να βοηθησουν στην εκφραση

απλως το "ασκησιολογικο"παιξιμο και το"ασκησιολογικο"σκεπτικο πανω στην Jazz δεν μπορει να συμβαδισει....αλλο φρασεολογια....αλλο ασκησεις....αλλο αυτοσχεδιασμος...αλλο melodic sequence....

πολυ απλα η οποιαδηποτε ασκηση αυτουσια η "πειραγμενη"οπως λες δεν θα λειτουργησει πανω σε Jazz progressions....

πανω στην ροκ ναι θα λειτουργησει....πανω στην ποπ το ιδιο...

πολλοι που παιζουν Jazz εχουν γνωση  και της κλασσικης θεωριας....ομως οταν παιζουν την μουσικη αυτη δεν σκεφτονται εκεινη την στιγμη ουτε κλιμακες....ουτε ασκησεις...ουτε τις σωστες  νοτες....ξεχνανε θεωριες και πρεπει διοτι πανω στον Jazz αυσχεδιασμο αυτο δεν βοηθαει...

το παραπανω δεν σημαινει πως αιντε φυγαμε,δεν ξερουμε θεωρια,και παιζει οποιος γουσταρει Jazz...ισα ισα...εννοειται οτι χρειαζεται η γνωση...

και για να μην δημιουργω λαθος εντυπωσεις.... αυτο που λενε out παιξιμο εμενα δεν με γοητευει....προτιμω τα πιο μαζεμενα πραγματα...δηλαδη η free Jazz ειναι ενα ακουσμα που δε με ευχαριστει ιδιαιτερα....


#24   
Jorgeee
Περαστική Νότα
Chat
02.06.2012, 21:43

Αγαπητέ,


Εννοείται πως θα κάνεις ό,τι χρειαστεί για να πάρεις το πτυχίο σου. Στη συνέχεια, καθώς θα ασχοληθείς με επαγγελματίες μουσικούς σε παραστάσεις αλλά και για να βγάλεις το ψωμί σου θα δεις και από μόνος σου πως οι τεχνικές ασκήσεις δεν τελειώνουν ποτέ...απλά όταν είσαι επαγγλεματίας μουσικός (όχι απαραίτητα όταν έχεις το χαρτί, αλλά την ωριμότητα) τότε θα βάζεις χρώμα και ψυχή στη μελωδία σου.


Πολλοί από μας λέγαμε γιατί να μάθω γράμματα ρε πατέρα;αλλά σήμερα λέμε Δόξα τω Θεώ γιατί χωρίς και αυτά θα επιβιώναμε πολύ πιο δύσκολα...

Λίγη υπομονή και θα στην πορεία όλα θα φτιάξουν.


Με μουσική συναδελφοσύνη,


Γιώργος


#25   
Depoulina
Βασική Νότα
Chat
03.06.2012, 13:14
Φίλε καλημέρα!Καταρχήν μπράβο για το κουράγιο που έχεις να κάνεις τόσα χρόνια σαξόφωνο!Εγώ θα πω ότι δυστυχώς ξέρω πολλά άτομα που αγαπούσαν τη μουσική (πιάνο, κιθάρα, βιολί κλπ) και εξαιτίας του ωδείου τα παράτησαν...Δυστυχώς.Πάντως κατά την ταπεινή μου άποψη μάλλον πρέπει να συνεχίσεις!Αφού έφτασες στην πηγή!...
#26   
Agatha-L
Περαστική Νότα
Chat
04.06.2012, 10:38

Κατ' αρχήν 14 χρόνια μου φαίνονται πολλά για ένα πτυχίο πνευστού οργάνου...(για το πιάνο χρεάζονται 12 χρόνια).Μήπως η πρόοδός σου ήταν αργή και δεν έβγαλες την ύλη που ορίζει το ΥΠΠΟ? Επειτα μην αυταπατάσαι, οι ασκήσεις που τόσο πολύ μας κουράζουν ΟΛΟΥΣ είναι απαραίτητες(και δεν σταματουν στο πτυχίο) αν θες να αναπτυξεις σωστή τεχνική η οποία θα σου "λύσει" τα δάχτυλα για να μπορείς να παίζεις με άνεση κομμάτια μεγάλης δυσκολίας και χωρίς να πάθεις κάποια ζημιά σα χέρια σου. Οι αναπνοές... ΜΕΓΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ για ένα πνευστό όργανο.Οσο για την παρτιτούρα, μην την αντιμετωπίζεις σαν κάτι κακό...είναι απλώς η σημειογραφία της μουσικής. Σημαντική για να διαβάζεις κομμάτια και να μη χρησιμοποιείς ΜΟΝΟ το "αυτί" αλλά δε θα γίνεις ΜΟΥΣΙΚΟΣ μόνο από αυτό. Αφού σ' ενδιαφέρει η Jazz γιατί δε βρίσκεις ένα μουσικό όπως ο David Lynch να σε συμβουλέψει και γιατί όχι αν σου ταιριάζει σαν δάκαλος να κάνεις και μαθήματα μαζί του?Το πτυχίο είναι καλό να το πάρεις αλλά μην το αντιμετωπίζεις σαν υποχρεωση...θα πρεπεί να αντικατοπτρίζει τις γνώσεις σου.Και να ξέρεις οτι πτυχίο παίρνεις όταν είσαι έτοιμος και ΟΧΙ ότα συμπληρωθούν τα χρόνια σπουδών. Αυτό θέλει να δει ο διευθυντής του Ωδείου σου και μάλλον όχι ο δάσκαλός σου! 


#27   
Aleksis3
Περαστική Νότα
Chat
07.06.2012, 23:44

Καλησπέρα και πάλι, είχα μέρες να μπω και είδα ότι υπάρχουν πολλές απαντήσεις. σήμερα πήγα για πρόβα πάλι στο ωδείο για τα κομμάτια των εξετάσεων, μιας και δίνω σε 10 μέρες και "πρέπει" να τα έχω έτοιμα στην εντέλεια. Όλο προσπαθώ να βελτιώνω λεπτομέρειες, να μην φωνάζω νότες, να κρεσεντάρω πιο μαλακά, να μην τρέχω εδώ κι εκεί, να μην παίρνω στο σημείο εκείνο αναπνοές και άλλα πάρα πολλά. το συμπέρασμα είναι ότι έχω μπει σε μια διαδικασία αγγαρείας απλά για να αποδειχθούν κάποια πράγματα, ότι δηλαδή ο δάσκαλος έκανε καλή δουλειά όλη τη χρονιά και εγώ είμαι στο ίδιο επίπεδο. Τα νεύρα μου...θα περιμένω να περάσουν και αυτές οι εξετάσεις και θα δω τι θα κάνω, γιατί για το πτυχίο θα πάθω νευρικό κλονισμό αν είναι έτσι! Δεν ενδιαφέρομαι να γίνω επαγγελματίας μουσικός και αισθάνομαι ότι το ωδείο με προετοιμάζει για να παίζω σε ορχήστρες/σύνολα με αυστηρή προσέγγιση και βέβαια παρτιτούρα και ανάλυση έργων κτλ...Θα κάτσω να σκεφτώ το καλοκαίρι αν όντως αξίζει να ταλαιπωρηθώ μέσα σ' αυτές τις λογικές κάνα χρόνο ακόμα (τουλάχιστον) για να πάρω το χαρτί, αλλιώς δεν ξέρω...μπορώ να ακολουθήσω πλέον το δικό μου δρόμο με τους δικούς μου ρυθμούς...'οχι τους ρυθμούς επαγγελματία. Η εξέλιξή μου ήταν όντως αργή γιατί όσο περνούσε ο καιρός, καταλάβαινα όλο και πιο πολύ ότι μισώ αυτά τα καλούπια. Δεν μ' ενδιαφέρει να παίξω ένα κομμάτι 5 λεπτών χωρίς διακοπή με προσοχή στις αναπνοές. Θέλω να παίζω με παύσεις, να σταματάω όπου θέλω, να πειραματιστώ και αν μου τη βαρέσει να ασχοληθώ με το θέμα αναπνοές μόνος μου. Συγγνώμη για τη μεγάλη απάντηση αλλά σήμερα μετά από μια εκνευριστική μέρα γεμάτη ιδρώτα στο ωδείο, τα πήρα πολύ. Μου' ρχεται να πω στο δάσκαλο, ξέρεις δεν ασχολήθηκα αυτή τη βδομάδα με τα κομμάτια γιατί μου τη δίνουν. Ένιγουεϊ, σας ευχαριστώ όλους και πάλι για τις συμβουλές σας!


#28   
laikos123
Περαστική Νότα
Chat
09.06.2012, 12:01

Φίλε Αλέξη πάρε το χαρτί έρχοντε δύσκολοι καιροί.Καταρχήν ασχολήσε με κλασσικό σαξόφωνο ε;Θα μου πεις ποσο κλασικός μπορεί να είναι ένας σαξοφωνήστας(όλα τα έργα γράφτηκαν πριν λίγα χρόνια).Η τεχνική είναι σημαντική να την αποκτήσεις.Κάτσε ένα χρόνο μελέτα πάρτο και μετά αν θες γύρνα τo στη τζαζ που λένε και οι άλλοι.Αλλα και πάλι σου λέω χωρίς τεχνική στο εξωτερικό δεν βγαίνεις(τουλάχιστον Ευρώπη).

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : laikos123 στις 09-06-2012 12:02 ]


#29