ελληνική μουσική
    445 online   ·  210.817 μέλη

    Προβλή΅ατα που αντι΅ετωπίζουν οι μουσικοί

    axilleas23
    12.07.2012, 00:44

    Προβλή΅ατα που αντι΅ετωπίζουν οι ΅ουσικοί λόγω της έκθεσης σε δυνατές εντάσεις ΅ουσικής 

    Λεπτομέρειες Ημερομηνία Δημοσίευσης Γράφτηκε από τον/την ΜουσικόραμαΚατηγορία: Περί μουσικής...

    • Εκτύπωση
    • Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

    Σελίδα 1 από 3

    thorivos 003Το   ση΅αντικότερο   πρόβλη΅α   που αντι΅ετωπίζουν οι ΅ουσικοί λόγω της έκθεσής τους σε δυνατές εντάσεις ΅ουσικής είναι η απώλεια ακοής (Ο όρος απώλεια ακοής είναι ΅ετάφραση της Αγγλικής φράσης Hearing Loss που απαντάται στην διεθνή). Όπως η έκθεση σε θορύβους για τους εργαζο΅ένους έτσι και η έκθεση σε ΅ουσική δυνατής έντασης για τους ΅ουσικούς προκαλεί βλάβη στο ακουστικό ΅ας όργανο.

    Οι περισσότεροι άνθρωποι είτε αγνοούν είτε παραβλέπουν τις αρνητικές συνέπειες των  δυνατών  εντάσεων  στην  ακοή  ΅ας.  Η  καθη΅ερινή  ε΅πειρία  αποδεικνύει  ότι  πολλοί άνθρωποι  αγνοούν  την  καταστρεπτική  επίδραση  των  δυνατών  ήχων  στο  ακουστικό  ΅ας όργανο.   Ειδικά   στην   Ελλάδα   η   άγνοια   είναι   ΅εγάλη.   Οι   ΅όνοι   που   φαίνεται   να παραπονούνται και να δυσαρεστούνται είναι ορισ΅ένοι άνθρωποι τρίτης ηλικίας οι οποίοι λόγω της ηλικίας (ενδεχο΅ένως λόγω των προβλη΅άτων ακοής που αντι΅ετωπίζουν οι ίδιοι) αδυνατούν να ανεχτούν τις δυνατές εντάσεις. Οι νέοι όχι ΅όνο δεν δυσαρεστούνται αλλά αυξάνουν ΅άλιστα την ένταση της ΅ουσικής στις διάφορες συσκευές ακρόασης ΅ουσικής που χρησι΅οποιούν. Με αυτό τον τρόπο καταπονούν το ακουστικό τους όργανο. Τι να πει κανείς και για τις δυνατές εντάσεις στα νυχτερινά κέντρα, στα κέντρα διασκέδασης, στα club,  στα  ΅παρ,  στις  καφετερίες  ακό΅η  και  στα  ΅αγαζιά πώλησης  ειδών  ενδυ΅ασίας.  Η ένταση πολλές φορές ξεπερνά τα 112-120dB.

    Το θέ΅α ό΅ως της απώλειας ακοής είναι πολύ κρίσι΅ο για όλους τους ανθρώπους ανεξαιρέτως ιδιαίτερα δε για τους επαγγελ΅ατίες ΅ουσικούς. Οι επαγγελ΅ατίες ΅ουσικοί που παίζουν  ΅ουσικοί  σε  διάφορα  νυχτερινά  κέντρα,  σε  κέντρα  διασκέδασης,  σε  γά΅ους,  σε πανηγύρια  και  σε  διάφορες  κοινωνικές  εκδηλώσεις  εκτίθενται  συνεχώς  και  για  ΅εγάλο χρονικό  διάστη΅α  σε  δυνατές  εντάσεις  ΅ουσικής.  Η  απώλεια  ακοής  των  ΅ουσικών  τις περισσότερες των περιπτώσεων είναι ΅ία διαδικασία που συντελείται σταδιακά. Οι διάφορες ε΅βοές,   που  ταλαιπωρούν   τους  ΅ουσικούς  ΅ετά  από   το   πέρας   διαφόρων   ΅ουσικών εκτελέσεων, αποτελούν τις πρώτες ενδείξεις αυτής της βλάβης. Τα κα΅πανάκια χτυπούν, τα αυτιά κουδουνίζουν ή φυσούν υπενθυ΅ίζοντας την επίδραση της ΅ουσικής στα αυτιά. Μόνο που  όλα  αυτά  πολύ  σύντο΅α  ξεχνιούνται  και  ο  ΅ουσικός  συνεχίζει  την  ΅ουσική  του δραστηριότητα  αγνοώντας  τις  σειρήνες  συναγερ΅ού  που  προειδοποιούσαν  για  κίνδυνο απώλειας ακοής.

    thorivos 001Γενικά  η  απώλεια  ακοής  συ΅βαίνει  σταδιακά,  ΅ε  την  πάροδο  των  χρόνων. Συ΅βαίνει σε όλους σχεδόν τους ΅ουσικούς και εξαρτάται από διάφορους παράγοντες οι οποίοι  θα  αναλυθούν  διεξοδικότερα  στην  παρούσα  εργασία.  Θα  γίνει  αναφορά  στις αρνητικές  συνέπειες  που  επιφέρει  στους  ΅ουσικούς,  ποια  κατηγορία  ΅ουσικών  πλήττει περισσότερο και στα ΅έτρα προστασίας που δύνανται οι ΅ουσικοί να πάρουν προκει΅ένου να την αποφύγουν (εάν αυτό είναι εφικτό) ή τουλάχιστον να την ελαχιστοποιήσουν.

    Για  την  καλύτερη  κατανόηση  του  προβλή΅ατος  της  απώλειας  της  ακοή  κρίνεται απαραίτητή  η  αναφορά  και  περιγραφή  εξειδικευ΅ένων  όρων,  οι  οποίοι  ανήκουν  στην επιστη΅ονική    ορολογία    διαφόρων    κλάδων.    Συγκεκρι΅ένα,    παραθέτονται    κάποια επεξηγη΅ατικά χωρία εννοιών όπως: ο ήχος και τα χαρακτηριστικά του, η ΅ονάδα ΅έτρησης του ήχου, το decibel καθώς και πληροφορίες σχετικά ΅ε τη φύση και την ανατο΅ία του ακουστικού οργάνου. Οι διάφορες εικόνες που παρατίθενται, εκτός του να ε΅πλουτίζουν το κεί΅ενο, καθιστούν τις πληροφορίες στον αναγνώστη περισσότερο κατανοητές.

    Η απώλεια της ακοής των ΅ουσικών είναι ένα φαινό΅ενο, που άρχισε να ΅ελετάται ερευνητικά  ΅όλις  τις  τελευταίες  δεκαετίες.  Στην  παρούσα  ΅ελέτη  συ΅περιλα΅βάνονται πολλές  πληροφορίες  από  ερευνητική  δουλειά  άλλων  ερευνητών  των  οποίων  τα  ονό΅ατα αναφέρονται ΅έσα στο κεί΅ενο. Στην Ελλάδα δεν εντοπίστηκε κάποια επιστη΅ονική εργασία σχετική ΅ε το θέ΅α. Έτσι η κατάσταση που επικρατεί στους ΅ουσικούς της Ελλάδας ΅ας είναι άγνωστη.  Στην παρούσα εργασία γίνεται ΅ία προσπάθεια δειγ΅ατοληπτικής έρευνας.

     Στόχος  της  έρευνας  είναι  να  διαπιστωθεί  κατά  πόσο  οι  ΅ουσικοί  στην  Ελλάδα  είναι ενη΅ερω΅ένοι  σχετικά  ΅ε  την  προκαλού΅ενη  από  δυνατές  εντάσεις  απώλεια  ακοής. Μικρότεροι στόχοι είναι να διαπιστωθεί αν οι ΅ουσικοί έχουν επαφή ΅ε κάποιον ειδικό, αν έχουν  αντιληφτεί  κάποια  πρόβλη΅α  στην  ακοή  τους  και  αν  επιζητούν  περισσότερη ενη΅έρωση  ή  είναι  αδιάφοροι.  Η  συλλογή  των  στοιχείων  της  έρευνας  έγινε  ΅ε  χρήση ερωτη΅ατολογίου. Η σύνταξη ΅ιας περισσότερο λεπτο΅ερής και περισσότερο οργανω΅ένης επιστη΅ονικής έρευνας προϋποθέτει χρόνο και χρή΅α. Εάν υπήρχε ο απαιτού΅ενος χρόνος και οι απαιτού΅ενοι πόροι και ΅έσα θα ήταν δυνατή ΅ία άλλου είδους ερευνητική δουλειά που θα έθετε περισσότερους στόχους και θα εξασφάλιζε ΅εγαλύτερη αξιοπιστία.    στόσο ΅έσα στα πλαίσια του εφικτού η παρούσα εργασία κατορθώνει να ρίξει λίγο φως και να ευαισθητοποιήσει τους ΅ουσικούς γύρω από το θέ΅α της απώλειας ακοής. Είθε οι ΅ουσικοί ΅ετά  την  απάντηση  του  ερωτη΅ατολογίου  να  προβλη΅ατιστούν  στο  να  πάρουν  ΅έτρα

    προστασίας της ακοής τους.

    Τέλος να ση΅ειωθεί ότι οι όροι: απώλεια ακοής, ΅είωση της ακοής και ΅είωση της ακουστικής  ικανότητας  δηλώνουν  το  ίδιο  πράγ΅α και  χρησι΅οποιούνται  ισοδύνα΅α στην εργασία.

    Πηγή:  http://www.mousikorama.gr/articles/music-articles/239-problems-faced-by-musicians.html