ελληνική μουσική
325 online   ·  203.010 μέλη

Μικρή τρίτη ή Αυξημένη δευτέρα ???

STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
12.07.2012, 10:06

Ο ορισμός του τριημιτονίου είναι: "Δύο συνεχείς νότες που απέχουν μεταξύ τους τρία ημιτόνια - η απόσταση αυτή ονομάζεται τριημιτόνιο".

Όταν όμως αναφερόμαστε σε πεντατονικές (ΕΔΩ πλήρεις λεπτομέρειες )  http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3380: ματζόρε ή μινόρε –αφού αυτές δεν έχουν ημιτόνια-το διάστημα των 3 ημιτονίων  (οι ξένοι το λένε m3 = 3η μικρή) μπορούμε να το πούμε τριημιτόνιο ή είναι λάθος??

  1. Εννοώ είναι θεωρητικό λάθος να ονομάζεται η 3η μικρή τριημιτόνιο???Είναι δηλαδή διάστημα 2ης  αυξημένο (Π.χ. C-D#) ή διάστημα 3ης  μικρό (Π.χ. Ε-G)???
  2. Το ίδιο διάστημα μπορεί να έχει διαφορετικό ηχητικό αποτέλεσμα, πχ άλλες φορές να ακούγεται λυπητερό, και άλλες φορές χαρούμενο,  γι αυτό έχει και δύο ονόματα , πχ αρχίζοντας από C το διάστημα μέχρι D#/Eb  άλλοτε λέγεται Μικρή τρίτη και άλλοτε Αυξημένη δευτέρα. Είναι όμως θέμα σπανιότερης ή συχνότερης ονομασίας ή υπάρχει μεγάλη διαφορά οπως αναφέρω στο 1)??

#1   
Dimosnikop
Περαστική Νότα
Chat
13.07.2012, 08:57

Ας πάρουμε τα διαστήματα:

1. c - eb

2. c - d#

α. η βάση (c) είναι κοινή

β. η κορυφή (eb ή d#) δεν είναι η ίδια νότα (κι ας μας το έχουν μάθει έτσι) παρά μόνο στα συγκερασμένα όργανα (π.χ. πιάνο, κιθάρα, ένας βιολιστής δεν θα παίξει ποτέ στο ίδιο σημείο eb ή d# γιατί θα είναι φάλτσος).

Στα συγκερασμένα όργανα λοιπόν ανάλογα με την περιοχή (κλίμακα - τρόπος - δρόμος) που βρισκόμαστε, ακούμε, χωρίς δυσκολία την ίδια νότα πότε ως eb και πότε ως d#.

είμαι στη ντο ελάσσονα θα ακούσω eb. είμαι στη μι ελάσσονα θα ακούσω d#.

Ελπίζω να είμουν σαφής, το θέμα σηκώνει και άλλη συζήτηση.

 


#2   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
13.07.2012, 10:08

Παράθεση:

Το μέλος Dimosnikop στις 13-07-2012 στις 08:57 έγραψε...

.......

Στα συγκερασμένα όργανα λοιπόν ανάλογα με την περιοχή (κλίμακα - τρόπος - δρόμος) που βρισκόμαστε, ακούμε, χωρίς δυσκολία την ίδια νότα πότε ως eb και πότε ως d#......

.

Ευχαριστώ για το σχόλιο

Όταν ένας επαγγελματίας μουσικός σχολιάζει ένα άρθρο ή post ερασιτέχνη τότε αυτό καθίσταται πιο αξιόπιστο.

Στην διεθνή βιβλιογραφία αποφεύγεται η χρήση των όρων "ημιτόνιο" ("semitone") και "τόνος" και στην θέση τους χρησιμοποιούν τους όρους "half step" και "whole step", αντίστοιχα. Επίσης, αντίθετα με τον όρο "τρίτονο" ("tritone") δεν βρήκα κάτι αντίστοιχο του "τριτόνου" για το τριημιτόνιο εκτός του "whole + half step" . Εγώ στο άρθρο μου: http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3380:

Όταν χρησιμοποιώ τον όρο τριημιτόνιο αυτός έχει την έννοια του ‘’τρία ημιτόνια-μαθηματικώς’’ ή του "whole + half step" που στις πεντατονικές είναι το διάστημα Τονικής – 3ηςΜικρής.

 

Όσον αφορά την παράθεση σου θα είχαμε πιστεύω εποικοδομητικό διάλογο στο ΄΄ανοιχτό ‘’ θέμα των Συγκερασμών στο άρθρο: http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3297


#3   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
13.07.2012, 11:51

Πιστεύω ότι δινω σίγουρα την απάντηση στο ερώτημα προς το τέλος του άρθρου

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3380

με τη λέξη ''Σημείωση'' . Είναι πολύ ενδιαφέρον για αυτούς που θέλουν τα ''ψιλά γράμματα''


#4   
akis-pan
Περαστική Νότα
Chat
06.08.2012, 19:50

????????????????????

Ο ορισμός του τριημιτονίου είναι: "Δύο συνεχείς νότες που απέχουν μεταξύ τους τρία ημιτόνια - η απόσταση αυτή ονομάζεται τριημιτόνιο".

Δεν καταλαβαίνω ποια είναι η απορία σου,με βοηθάς λίγο?{#emotions_dlg.confused1}

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : akis-pan στις 06-08-2012 19:50 ]


#5   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
06.08.2012, 21:02

Δες τη σημείωση στο τέλος του άρθρου και θα δείς τι εννοώ:

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3380


#6   
akis-pan
Περαστική Νότα
Chat
07.08.2012, 01:20

 Όπως βλέπω στο άρθρο σου που με παρέπεμψες

1)"Δύο συνεχείς νότες που απέχουν μεταξύ τους τρία ημιτόνια - η απόσταση αυτή ονομάζεται τριημιτόνιο".και 

2)"ο όρος τριημιτόνιο αναφέρεται σε διάστημα αυξημένης 2ας.Συγκεκριμένα, δεν αποτελείται απλά από τρία "ημιτόνια", αλλά από δύο "χρωματικά" και ένα "διατονικό" ημιτόνιο.

το 1 και το 2 στην ουσία λένε το ίδιο πράγμα.Το 2 δεν αναιρεί καπου το 1 απλά διευκρινίζει τον τύπο των ημιτονίων που σχηματίζονται.

  Τώρα με το 3 κι εγώ δεν συμφωνώ.Απ'οτι βλέπω το βιβλίο αναφέρεται στο πυθαγόρειο σύστημα και όντως αναφέρει την 3η μικρή ως τριημιτονιο.Και μάλιστα υπάρχουν λόγοι αρμονίας που δεν μπορεί η αυξημένη 2η να ειναι το ίδιο πράγμα με την μικρή 3η.Προσωπικά θα διαφωνήσω με το συγγραφέα και θα συμφωνήσω με τους ορισμούς 1&2  που παραθέτεις και κατα συνέπεια μαζί σου.

 Τώρα όσον αφορά την ξένη βιβλιογραφία μην σου κάνει εντύπωση που υπάρχει διαφορά στην διατύπωση.Το διάστημα αναφέρεται συνήθως ως augmented 2nd ή αλλιως +2nd.Σκέψου επίσης π.χ. τον όρο key που χρησιμοποιούν για να αναφερθούν στην τονικότητα.

Αν και τώρα που το σκέφτομαι κάπου είχα δει τον όρο trisemitone που ειναι το ίδιο μ'αυτό που λέμε αλλά δεν μπορώ να θυμηθώ που...Θα το ψάξω και θα σου πώ.

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : akis-pan στις 07-08-2012 01:32 ]


#7   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
07.08.2012, 06:31

Βέβαια για πολλούς μπορεί αυτά να είναι ψιλά γράμματα , απλώς το θεώρησα σωστό να θέσω (ο administrator , αφού δεν μπορούμε να κάνουμε editing) στο τέλος του άρθρου αυτή τη Σημείωση επειδή σε άλλο site είχα , από μουσικούς, διαφωνίες μέχρι προσβλητικά σχόλια για παραπληροφόρηση χρησιμοποιώντας τη λέξη τριημιτόνιο σαν 3η μικρή. Μετά ψάχνοντας ''ανακάλυψα'' αυτά που φαίνονται στη Σημείωση του άρθρου

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3380

.

Ευχαριστώ για το σχόλιο


#8