ελληνική μουσική
    652 online   ·  210.846 μέλη
    axilleas23
    14.07.2012, 02:37

    ΜΟΥΣΙΚΟ ΧΩΡΙΟ 2012

    ΠΑΛΑΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ

    Εργαστήρια παλαιάς μουσικής
    ROMINA BASSO (τραγούδι)
    ΜΑΡΚΕΛΛΟΣ ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ (τσέμπαλο, basso continuo, προετοιμασία τραγουδιστών)
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑΣ (φλάουτο με ράμφος, μουσικά σύνολα)
    ΙΑΣΩΝ ΜΑΡΜΑΡΑΣ (συνοδός)
    AΝΔΡΕΑΣ ΛΙΝΟΣ (συντονισμός παράστασης)
    Guests: Θοδωρής Κίτσος (λαούτα), Ιάσων Ιωάννου (μπαρόκ τσέλο), Δημήτρης Τίγκας (βιολόνε)

    18 – 24 αυγ


    Μπαρόκ τραγούδι


    Τα σεμινάρια του Αγ. Λαυρεντίου υποδέχονται για δεύτερη χρονιά την διεθνούς φήμης μεσόφωνο
    Romina Basso που μαζί με τον Μάρκελλο Χρυσικόπουλο θα διευθύνει το εργαστήριο μπαρόκ τραγουδιού. Το σεμινάριο αυτό απευθύνεται σε τραγουδιστές επαγγελματίες αλλά και τελειόφοιτους μονωδίας που θέλουν να εμβαθύνουν στο ρεπερτόριο και την ερμηνεία που αφορά στην μπαρόκ εποχή.
    Οι συμμετέχοντες καλούνται να παρουσιάσουν τουλάχιστον δύο έργα (διαφορετικού συνθέτη, φόρμας, περιόδου και ύφους) τα οποία θα είναι, από τεχνικής απόψεως, ήδη άρτια προετοιμασμένα. Λόγω της συνεργασίας με τις τάξεις συνοδείας, απαιτείται η αποκλειστικά χρησιμοποίηση urtext εκδόσεων και ως εκ
    τούτου σας παροτρύνουμε να φέρετε παρτιτούρες ορχήστρας και όχι «σπαρτίτα» - μεταγραφές πιάνου. Επίσης οι ενδιαφερόμενοι ενθαρρύνονται να προετοιμάσουν έργα λιγότερο γνωστά ή λιγότερο γνωστών συνθετών.
    Για την διευκόλυνσή τους μπορούν να ανατρέξουν στο site:


    http://imslp.org/wiki/Main_Page

    Οι συμμετέχοντες καλούνται να έχουν μαζί τους αντίτυπα των κομματιών τους σε φωτοτυπίες (τουλάχιστον 4 αντίτυπα).

    Τα μαθήματα διεξάγονται καθημερινά (συμπεριλαμβανομένης και της ημέρας άφιξης) και γίνονται παρουσία όλης της τάξης και των ακροατών. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να δουλέψουν και με τους δύο καθηγητές.
    Η διοργάνωση θα φροντίσει κάθε συμμετέχων να κάνει τουλάχιστον 4 μαθήματα αλλά η συνολική διάρκεια
    διδασκαλίας που θα του αντιστοιχεί εξαρτάται άμεσα από επίπεδο και τον βαθμό προετοιμασίας του.
    Όταν κλείσουν οι εγγραφές θα κοινοποιηθούν τα mail όλων των συμμετεχόντων, έτσι ώστε όσοι ενδιαφέρονται να οργανωθούν μεταξύ τους και να ετοιμάσουν ντουέτα.
    Το σεμινάριο θα κλείσει με μία μικρή παρουσίαση της τάξης, η συμμετοχή στην οποία είναι υποχρεωτική
    καθ’ υπόδειξη των καθηγητών.

    Τσέμπαλο, basso continuo


    Το σεμινάριο αυτό απευθύνεται σε τσεμπαλίστες που παράλληλα με την σπουδή πάνω σε έργα για σόλο
    τσέμπαλο επιθυμούν να εμβαθύνουν στην τέχνη της συνοδείας, τόσο μπαρόκ οργάνων όσο και τραγουδιστών, με τις ιδιαιτερότητες που η κάθε πρακτική συνεπάγεται. Δεκτοί γίνονται επίσης και πιανίστες (ή μαθητές πιάνου τουλάχιστον ανωτέρας τάξης) που ενδιαφέρονται να γνωρίσουν τους βασικούς άξονες ερμηνείας της μπαρόκ εποχής: μελέτη της σημειογραφίας, ποικίλματα, αυτοσχεδιασμός, tempo rubato, εξέλιξη του ρεπερτορίου και του ύφους εκτέλεσης μέσα από τις πηγές κοκ. Η τάξη θα είναι σε στενή συνεργασία με τις υπόλοιπες τάξεις Παλαιάς Μουσικής του Αγ. Λαυρεντίου. Κάθε συμμετέχων καλείται να προετοιμάσει τουλάχιστον δύο έργα (ένα του 17ου και ένα του 18ου αιώνα) και βέβαια να δουλέψει μέσα από urtext έκδοση ή facsimile.
    Φλάουτο με ράμφος - Σύνολα παλαιάς μουσικής.
    Το εργαστήρι απευθύνεται σε μουσικούς που ενδιαφέρονται να εμβαθύνουν ή να γνωρίσουν το φλάουτο με
    ράμφος, την τεχνική και το ρεπερτόριό του. Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να ετοιμάσουν έργα από την περίοδο της Αναγέννησης και του Μπαρόκ.
    Στα σύνολα παλαιάς μουσικής είναι ευπρόσδεκτοι τραγουδιστές και μουσικοί όλων των παλαιών οργάνων.
    Έμφαση θα δοθεί σε χαρακτηριστικό ρεπερτόριο φωνητικών/ενόργανων συνόλων από τον όψιμο Μεσαίωνα μέχρι και το Μπαρόκ.

    Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να λάβουν μέρος στο ανέβασμα της αγγλικής όπερας
    «Αφροδίτη και Άδωνις» του John Blow ως μέλη της σολιστικής χορωδίας.
    Πρόκειται για την πρώτη βρετανική απόπειρα του είδους ενώ ταυτόχρονα αποτελεί σημείο αναφοράς
    των λυρικών έργων του Purcell (όπως το γνωστότερο «Διδώ και Αινείας») και των συνεχιστών του.
    Το έργο θα παρουσιαστεί σε ημι-σκηνοθετημένη μορφή , τους βασικούς ρόλους πρόκειται να
    ερμηνεύσουν εξαιρετικοί τραγουδιστές όπως η Θεοδώρα Μπάκα ο Νίκος Σπανός και η Μαρία Θωίδου
    και την ορχήστρα θα αποτελούν σημαντικοί Έλληνες και ξένοι μουσικοί του χώρου της παλαιάς
    μουσικής. Την επιμέλεια σε ότι αφορά την ιστορική αναβίωση της παράστασης θα έχει ο Ανδρέας Λινός,
    προσεγγίζοντας πρακτικά θέματα μπαρόκ σκηνογραφίας και σκηνικής παρουσίας.

    Λόγω φόρτου εργασιών και μεγάλης λίστας αναμονής κατά τη ροή των μαθημάτων, όλα τα εργαστήρια παλαιάς μουσικής πρόκειται να ξεκινήσουν το μεσημέρι της ημέρας άφιξης / υποδοχής (18 Αυγούστου). Παρακαλούνται όλοι οι συμμετέχοντες να φροντίσουν να έχουν αφιχθεί στον Άγιο Λαυρέντιο πριν τις 14.00, έτσι ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία υποδοχής τους και εγγραφής τους στη γραμματεία, πριν ξεκινήσουν τα μαθήματα.

    ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΟΝ ΕΙΣΗΓΗΤΗ ΣΟΥ ΕΔΩ: VIDEO

    ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ


    Μάρκελος Χρυσικόπουλος
    mxrkxllxs@yahoo.com


    Σπούδασε τσέμπαλο στην τάξη της Μαργαρίτας Δαλμάτη (σχολή Βινιανέλλι Αθηνών) από όπου πήρε το
    δίπλωμά του με άριστα παμψηφεί, πρώτο βραβείο και το αριστείο της σχολής. Συνέχισε στο Παρίσι με τους S. Romeo και O. Baumont, στο Ζάλτσμπουργκ με τους K. Gilbert και S. Rampe και στην Γενεύη με την Ch. Jaccottet της οποίας ήταν ο τελευταίος μαθητής. Έχει δώσει ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου σε Ελλάδα και εξωτερικό. Συμπράττει τακτικά με την Καμεράτα, την ΚΟΑ, την ΚΟΘ, την ΕΛΣ κλπ. Έχει συμμετάσχει ως βοηθός μαέστρου στις ηχογραφήσεις G. Fr. Haendel: Arianna in Creta, Tamerlano, Giulio Cesare και Alessandro Severo για την γερμανική εταιρία MDG και Gluck: Il Trionfo di Clelia για την DECCA (διευθ. Γ. Πέτρου). Είναι ιδρυτικό μέλος των συνόλων μπαρόκ μουσικής Ex Silentio και Latinitas Nostra με το οποίο το 2009 παρουσίασε σε δική του έκδοση από τα χειρόγραφα σε ημισκηνοθετημένη μορφή την πρώτη αναβίωση της όπερας “Ολυμπιάδα” του Antonio Caldara (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών) αλλά και της καντάτας “Κασσάνδρα” του Benedetto Marcello (Μουσικό Φεστιβάλ Ρόδου). Το καλοκαίρι του 2011 ανέβασε στο Φεστιβάλ Αθηνών την όπερα του Monteverdi «Η Στέψη της Ποππάιας» και λίγο αργότερα διεύθυνε την Venice Baroque Orchestra σε ένα δίσκο με θέμα την «Ολυμπιάδα» του Metastasio (Naοve). Διδάσκει τσέμπαλο και μπαρόκ μουσική δωματίου στο Δημοτικό Ωδείο Πατρών και στα θερινά σεμινάρια του Αγ. Λαυρέντη στο Πήλιο.

    Romina Basso
    fosio72@gmail.com


    Γεννήθηκε στην Γκορίτσια της Ιταλίας. Σπούδασε μουσική στο Ωδείο “B. Marcello” της Βενετίας και ιταλική
    λογοτεχνία στο πανεπιστήμιο της Τριέστης ενώ με μια σειρά από masterclass ειδικεύτηκε στην μουσική της
    εποχής του Μπαρόκ και του Rossini. Ανάμεσα στους δασκάλους της συγκαταλέγονται οι Peter Maag, Elio
    Bataglia, Regina Resnik και Rockwell Blake. Έχει βραβευθεί σε πολλούς ιταλικούς και διεθνείς διαγωνισμούς ενώ συνεργάζεται με τα σημαντικότερα σύνολα παλιάς μουσικής πραγματοποιώντας εμφανίσεις σε διεθνή κλίμακα (Europa Galante, Il Complesso Baroccο, Orchestra of the Age of Enlightenment, Venice Baroque Orchestra κ.ά.). Η Romina Basso έχει εργαστεί με μαέστρους όπως οι Jordi Savall, Alan Curtis, Sir Charles Mackerras, Peter Maag, Fabio Biondi, κ.ά., έχει ηχογραφήσει για μεγάλους ραδιοφωνικούς οργανισμούς διεθνώς (Radio France/ARTE, Australian ABC, BBC3, ORF1 ζωντανά από την αίθουσα συναυλιών της Βιέννης, Radio Tre, Bavarian Radio Classic, κ.ά.) και για την Deutsche Grammophon στην όπερα του Vivaldi Motezuma, υπό τη διεύθυνση του Alan Curtis (Il Comlesso Barocco). Η Romina Basso έχει λάβει πολλές εγκωμιαστικές κριτικές για τις εμφανίσεις της από το διεθνή τύπο, τόσο ειδικού όσο και γενικότερου χαρακτήρα και ενδιαφέροντος (Arts and Entartainments, The Age, The New York Times, El Correo, κ.ά.), ενώ συμπεριλαμβάνεται από τους κριτικούς στις σημαντικότερες ερμηνεύτριες του ρεπερτορίου της παλαιάς μουσικής στην εποχή μας.

    Δημήτρης Κούντουρας
    www.ex-silentio.org


    Σπούδασε φλάουτο με ράμφος, μπαρόκ φλάουτο τραβέρσο και ερμηνεία της παλαιάς μουσικής στην Ανώτατη Σχολή Μουσικής της Ουτρέχτης στα Ινστιτούτα Παλαιάς Μουσικής του Μιλάνου και του Τρόσινγκεν και στο Ωδείο της πόλης της Βιέννης. Ανάμεσα στους καθηγητές του υπήρξαν οι Heiko ter Schegget, Kees Boeke, Wilbert Hazelzet, Daniele Bragetti και Marcello Gatti.
    Είναι ιδρυτικό μέλος του συνόλου παλαιάς μουσικής Ex Silentio κι εμφανίζεται ως Duo Goliardi με τον
    ακκορντεονίστα Κωνσταντίνο Ράπτη.
    Έχει εμφανιστεί, μεταξύ άλλων, στο Διεθνές Φεστιβάλ J.S. Bach της Ρίγα, στο Φεστιβάλ παλαιάς μουσικής της Μεσογείου του Μπάρι, στη σειρά παλαιάς μουσικής St. Ruprecht της Βιέννης, στη Sala Verdi του Μιλάνου, στη Pablo Casals Hall του Τόκυο, στο Teatro Coccia στη Νοβάρα, στο Φεστιβάλ Αθηνών, στη σειρά παλαιάς μουσικής Marco Fodella του Μιλάνου, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και Αθηνών, στο φεστιβάλ Guitar plus, στο φεστιβάλ παλαιάς μουσικής Trigonale της Αυστρίας, στη σειρά Musica Antiqua da Camera της Χάγης, στο διεθνές φεστιβάλ του Μπαχρέιν, κ.α.
    Έχει ηχογραφήσει για την TALANTON και την ΑΡΚΥΣ ενώ έχει λάβει μέρος σε ηχογραφήσεις μπαρόκ όπερας για την MDG και για την DECCA. Έχει την καλλιτεχνική επιμέλεια της σειράς «Παλαιά Μουσική στον Άγιο Παύλο» της Αθήνας και ερευνά ζητήματα και σχέσεις αναγεννησιακού ουμανισμού και μουσικής.

    Λινός Ανδρέας


    Γεννημένος το 1980, σπούδασε αρχικά βιολί στο Ωδείο Αθηνών. Συνέχισε τις σπουδές του στη βιόλα ντα γκάμπα με καθηγήτρια τη Nima Ben David, στο CNR de Boulogne-Billancourt απ’ όπου και αποφοίτησε με διάκριση το 1999. Εκτός από την παλαιά μουσική όπου και εξειδικεύτηκε, έχει ασχοληθεί τις λόγιες μουσικές παραδόσεις της Ελλάδας, της Μέσης Ανατολής και της Κεντρικής Ασίας, μαθητεύοντας δίπλα στους Ross Daily (λύρα) και Ευγένιο Βούλγαρη (yayli tanbur). Eξίσου ασχολείται με τη σύγχρονη μουσική και τον αυτοσχεδιασμό. Η τακτική ενασχόληση του με τη σκηνογραφία, οι γνώσεις του επάνω στην τέχνη κατασκευής των νυκτών εγχόρδων και η τεχνογνωσία του στην παρασκευή κεφτέδων του επιτρέπει να εμπλουτίσει την εργασία του σχετικά με τα υλικά, τα μεγέθη και τις οσμές. Συμμετείχε στην ηχογράφηση της συναυλίας με έργα του Tobias Hume (επιμέλεια Nima Ben David) που εκδόθηκε το 2004 από την Alpha. Το 2008 και το 2009 ηχογράφησε δύο CD με το συγκρότημα «La Camera delle Lacrime» (Bruno Bonhoure) γύρω από τα Χριστούγεννα μπαρόκ στο Pays d’Oc και Peirol (τροβαδούρος της Ωβέρνης). Από το 2006 είναι συνιδρυτής του μουσικού συνόλου «Il Bagatto» το οποίο ερμηνεύει ιταλική μουσική του 17ου αιώνα. Το 2008 έδωσε σεμινάρια και συναυλίες μουσικής δωματίου στο Μεξικό (Πόλη του Μεξικού και Jalapa) και δημιούργησε μία παράσταση γύρω από φορεσιές μπαρόκ με δύο βιόλες μπαρόκ στο φεστιβάλ Alizιs ΰ Essaouira (Maroc). Από τον Οκτώβριο του 2008 οργανώνει στην αίθουσα l’Archipel του Παρισιού τη σεζόν «Consort Project» που είναι αφιερωμένη στους συνδυασμούς των viols στην αγγλική μουσική Αθήνας και ερευνά ζητήματα και σχέσεις αναγεννησιακού ουμανισμού και μουσικής.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : axilleas23 στις 14-07-2012 02:47 ]