ελληνική μουσική
    442 online   ·  210.844 μέλη
    jorge
    14.04.2005, 13:03

    Η απόσταση ανάμεσα στις δύο ράγιες των σιδηροδρομικών γραμμών στις ΗΠΑ είναι
    4 πόδια και 8,5 ίντσες (143,5 cm). Μάλλον παράξενος αριθμός. Γιατί άραγε
    έχει επιλεγεί το συγκεκριμένο διάκενο;
    Διότι ο σιδηρόδρομος στις ΗΠΑ κατασκευάστηκε με τον τρόπο που είχε
    κατασκευαστεί ο σιδηρόδρομος στην Αγγλία, από Άγγλους μηχανικούς που
    μετανάστευσαν, και οι οποίοι θεώρησαν ότι θα ήταν καλή σκέψη, επειδή θα
    επέτρεπε να χρησιμοποιηθούν υπάρχουσες ατμομηχανές από την Αγγλία.
    Και τότε, γιατί οι Άγγλοι κατασκεύασαν τις ατμομηχανές τους έτσι; Διότι οι
    πρώτες σιδηροδρομικές γραμμές κατασκευάστηκαν από τους ίδιους μηχανικούς που
    κατασκεύαζαν τραμ, στο οποίο χρησιμοποιούσαν ήδη το συγκεκριμένο διάκενο.
    Και γιατί αυτό το διάκενο; Διότι οι κατασκευαστές του τραμ ήταν και
    κατασκευαστές αμαξών, που χρησιμοποιούσαν τα ίδια εργαλεία και τις ίδιες
    μεθόδους.
    Γιατί οι άμαξες έχουν αυτό το διάκενο; Διότι, παντού στην Ευρώπη, και στην
    Αγγλία, οι δρόμοι είχαν λούκια για τους τροχούς των αμαξών και ένα
    διαφορετικό διάκενο θα προκαλούσε διαρκώς βλάβες στους άξονες.
    Και γιατί τα λούκια απέχουν τόσο μεταξύ τους; Οι πρώτες μεγάλες οδοί στην
    Ευρώπη είχαν κατασκευαστεί από τους Ρωμαίους, με σκοπό να μετακινούνται
    εύκολα οι λεγεώνες τους. Οι πρώτες άμαξες ήταν οι πολεμικές άμαξες των
    Ρωμαίων. Οι άμαξες αυτές ήταν ιππήλατες: τις τραβούσαν δύο άλογα, τα οποία
    κάλπαζαν δίπλα-δίπλα και έπρεπε να απέχουν μεταξύ τους, ούτως ώστε το ένα
    άλογο να μην ενοχλεί το άλλο κατά τον καλπασμό. Προκειμένου να εξασφαλίζεται
    η σταθερότητα της άμαξας, οι τροχοί δεν έπρεπε να είναι ευθυγραμμισμένοι με
    τα ίχνη των αλόγων, ενώ δεν έπρεπε να είναι και πολύ απομακρυσμένοι, έτσι
    ώστε να αποτρέπονται τα ατυχήματα κατά την διασταύρωση δύο αμαξών στην ίδια
    οδό.
    Ιδού λοιπόν η απάντηση στο αρχικό μας ερώτημα! Το διάκενο στις ράγιες των
    Αμερικανικών σιδηροδρόμων εξηγείται, αφού 2.000 χρόνια νωρίτερα, σε μιαν
    άλλη ήπειρο, οι ρωμαϊκές άμαξες κατασκευάζονταν ανάλογα με το φάρδος που
    έχουν τα καπούλια δύο αλόγων.
    Και τώρα, το κερασάκι στην τούρτα: Υπάρχει και μια προέκταση αυτής της
    ιστορίας με το διάκενο στις ράγιες και τα καπούλια των αλόγων. Αν δει κανείς
    το Αμερικανικό διαστημικό λεωφορείο στην εξέδρα εκτόξευσής του, μπορεί να
    παρατηρήσει δύο πλευρικές δεξαμενές καυσίμων που είναι στηριγμένες
    εκατέρωθεν της κεντρικής δεξαμενής.
    Η εταιρεία Thiokol κατασκευάζει αυτές τις δεξαμενές στο εργοστάσιό της στην
    Γιούτα. Θα ήθελαν να τις κάνουν μεγαλύτερες, αλλά οι δεξαμενές αποστέλλονται
    σιδηροδρομικώς στο σημείο εκτόξευσης. Η σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ του
    εργοστασίου και του Ακρωτηρίου Κανάβεραλ περνά από μια σήραγγα, κάτω από τα
    Βραχώδη Όρη. Αυτή η σήραγγα περιορίζει το μέγεθος των δεξαμενών στο πλάτος
    που έχουν τα καπούλια δύο αλόγων.
    Έτσι, το πλέον εξελιγμένο μεταφορικό μέσον του κόσμου, το διαστημικό
    λεωφορείο, εξαρτάται από το φάρδος του ...πισινού ενός αλόγου. Οι τεχνικές
    προδιαγραφές και η γραφειοκρατία είναι αθάνατες! Επομένως, την επόμενη φορά που θα βρεθείτε να κρατάτε στα χέρια σας παράξενες προδιαγραφές και θα αναρωτιέστε ποιος ...πισινός τις επινόησε, θα έχετε θέσει το σωστό ερώτημα.

    ΥΓ: Είναι κρίμα που η πληροφορική δεν χρησιμοποιεί τόσο σταθερές
    προδιαγραφές...

    SteliosG
    14.04.2005, 16:29
    αυτό το ανακάλυψες εσύ βήμα βήμα ή το βρήκες έτοιμο???

    αν εκανες έρευνα για κάτι τέτοιο σε προσλαμβάνω!!!
    MariannaP
    14.04.2005, 17:05
    Quote:

    Το μέλος jorge στις 14-04-2005 στις 13:03 έγραψε:

    Είναι κρίμα που η πληροφορική δεν χρησιμοποιεί τόσο σταθερές προδιαγραφές...




    Ετσι νομίζεις;;;
    Hastaroth
    14.04.2005, 23:26
    Quote:

    Το μέλος jorge στις 14-04-2005 στις 13:03 έγραψε:


    Η απόσταση ανάμεσα στις δύο ράγιες των σιδηροδρομικών γραμμών στις ΗΠΑ είναι
    4 πόδια και 8,5 ίντσες (143,5 cm). Μάλλον παράξενος αριθμός. Γιατί άραγε
    έχει επιλεγεί το συγκεκριμένο διάκενο;
    Διότι ο σιδηρόδρομος στις ΗΠΑ κατασκευάστηκε με τον τρόπο που είχε
    κατασκευαστεί ο σιδηρόδρομος στην Αγγλία, από Άγγλους μηχανικούς που
    μετανάστευσαν, και οι οποίοι θεώρησαν ότι θα ήταν καλή σκέψη, επειδή θα
    επέτρεπε να χρησιμοποιηθούν υπάρχουσες ατμομηχανές από την Αγγλία.
    Και τότε, γιατί οι Άγγλοι κατασκεύασαν τις ατμομηχανές τους έτσι; Διότι οι
    πρώτες σιδηροδρομικές γραμμές κατασκευάστηκαν από τους ίδιους μηχανικούς που
    κατασκεύαζαν τραμ, στο οποίο χρησιμοποιούσαν ήδη το συγκεκριμένο διάκενο.
    Και γιατί αυτό το διάκενο; Διότι οι κατασκευαστές του τραμ ήταν και
    κατασκευαστές αμαξών, που χρησιμοποιούσαν τα ίδια εργαλεία και τις ίδιες
    μεθόδους.
    Γιατί οι άμαξες έχουν αυτό το διάκενο; Διότι, παντού στην Ευρώπη, και στην
    Αγγλία, οι δρόμοι είχαν λούκια για τους τροχούς των αμαξών και ένα
    διαφορετικό διάκενο θα προκαλούσε διαρκώς βλάβες στους άξονες.
    Και γιατί τα λούκια απέχουν τόσο μεταξύ τους; Οι πρώτες μεγάλες οδοί στην
    Ευρώπη είχαν κατασκευαστεί από τους Ρωμαίους, με σκοπό να μετακινούνται
    εύκολα οι λεγεώνες τους. Οι πρώτες άμαξες ήταν οι πολεμικές άμαξες των
    Ρωμαίων. Οι άμαξες αυτές ήταν ιππήλατες: τις τραβούσαν δύο άλογα, τα οποία
    κάλπαζαν δίπλα-δίπλα και έπρεπε να απέχουν μεταξύ τους, ούτως ώστε το ένα
    άλογο να μην ενοχλεί το άλλο κατά τον καλπασμό. Προκειμένου να εξασφαλίζεται
    η σταθερότητα της άμαξας, οι τροχοί δεν έπρεπε να είναι ευθυγραμμισμένοι με
    τα ίχνη των αλόγων, ενώ δεν έπρεπε να είναι και πολύ απομακρυσμένοι, έτσι
    ώστε να αποτρέπονται τα ατυχήματα κατά την διασταύρωση δύο αμαξών στην ίδια
    οδό.
    Ιδού λοιπόν η απάντηση στο αρχικό μας ερώτημα! Το διάκενο στις ράγιες των
    Αμερικανικών σιδηροδρόμων εξηγείται, αφού 2.000 χρόνια νωρίτερα, σε μιαν
    άλλη ήπειρο, οι ρωμαϊκές άμαξες κατασκευάζονταν ανάλογα με το φάρδος που
    έχουν τα καπούλια δύο αλόγων.
    Και τώρα, το κερασάκι στην τούρτα: Υπάρχει και μια προέκταση αυτής της
    ιστορίας με το διάκενο στις ράγιες και τα καπούλια των αλόγων. Αν δει κανείς
    το Αμερικανικό διαστημικό λεωφορείο στην εξέδρα εκτόξευσής του, μπορεί να
    παρατηρήσει δύο πλευρικές δεξαμενές καυσίμων που είναι στηριγμένες
    εκατέρωθεν της κεντρικής δεξαμενής.
    Η εταιρεία Thiokol κατασκευάζει αυτές τις δεξαμενές στο εργοστάσιό της στην
    Γιούτα. Θα ήθελαν να τις κάνουν μεγαλύτερες, αλλά οι δεξαμενές αποστέλλονται
    σιδηροδρομικώς στο σημείο εκτόξευσης. Η σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ του
    εργοστασίου και του Ακρωτηρίου Κανάβεραλ περνά από μια σήραγγα, κάτω από τα
    Βραχώδη Όρη. Αυτή η σήραγγα περιορίζει το μέγεθος των δεξαμενών στο πλάτος
    που έχουν τα καπούλια δύο αλόγων.
    Έτσι, το πλέον εξελιγμένο μεταφορικό μέσον του κόσμου, το διαστημικό
    λεωφορείο, εξαρτάται από το φάρδος του ...πισινού ενός αλόγου. Οι τεχνικές
    προδιαγραφές και η γραφειοκρατία είναι αθάνατες! Επομένως, την επόμενη φορά που θα βρεθείτε να κρατάτε στα χέρια σας παράξενες προδιαγραφές και θα αναρωτιέστε ποιος ...πισινός τις επινόησε, θα έχετε θέσει το σωστό ερώτημα.

    ΥΓ: Είναι κρίμα που η πληροφορική δεν χρησιμοποιεί τόσο σταθερές
    προδιαγραφές...






    Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά,ωστόσο οι προδιαγραφές αυτές δέν είναι τόσο "απόλυτες".

    Εν Ελλάδι,π.χ.,το σιδηροδρομικό δίκτυο τής Πελοποννήσου έχει "εύρος γραμμής" (όπως λέγεται στην ορολογία,καί αγγλιστί track gauge) 1 μέτρο ακριβώς.Γι'αυτό και αποκαλείται "μετρική γραμμή",πρός διάκρισιν από το υπόλοιπο δίκτυο εύρους γραμμής 1,435m (που αποκαλείται "standard gauge" γιατί ισχύει σε όλο το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο-μέ ελάχιστες εξαιρέσεις).

    Κι'αυτό έγινε επειδή η Πελοπόννησος είναι ορεινή περιοχή και,με τά μέσα που διετίθεντο την εποχή που κατασκευάστηκε το Ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο (δηλαδή επί Χαριλάου Τρικούπη) ήταν πιό εύκολο το έργο τών μηχανικών με το να φτιάξουν μιά πιό στενή γραμμή.

    Οι εξαιρέσεις που ανέφερα παραπάνω αφορούν το σιδηροδρομικό δίκτυο τής Ισπανίας καί τής Ρωσίας,που έχουν εύρος γραμμής περίπου 1,60m καθώς καί μικρές τοπικές διαδρομές (όπως ο παρ'ημίν οδοντωτός σιδηρόδρομος στά Καλάβρυτα) που έχουν εύρος μικρότερο τού ενός μέτρου.

    Οσο γιά τίς δεξαμενές (που δέν είναι απλώς δεξαμενές αλλά προωθητές-Solid Rocket Boosters ή SRB) τού Space Shuttle,προφανώς επελέγη η διά σιδηροδρόμου αποστολή τους όχι μόνο λόγω μικρότερου κόστους αλλά καί λόγω τού μήκους τους,που καθιστά άδύνατη την μεταφορά τους μέ αεροπλάνο (υπάρχουν ειδικά μοντέλα,με πολύ διευρυμένη άτρακτο,κατάλληλα γιά πολύ ογκώδη φορτία όπως είναι τμήματα τής ατράκτου άλλων αεροπλάνων).
    Συνεπώς,ακόμα και άν οι SRB αυτοί είχαν μεγαλύτερη διατομή,πάλι θα έπρεπε να μεταφερθούν σιδηροδρομικώς-αλλά τότε ίσως οι Αμερικανοί θά κατασκεύαζαν μιά ειδική σιδηροδρομική γραμμή ανάμεσα στο εργοστάσιο τής Thiokol καί στο Cape Kennedy,μεγαλύτερου πλάτους.

    Κάτι ανάλογο-άν και από την ανάποδη,έγινε στην Ιαπωνία,όπου το εύρος γραμμής είναι 1,60m (καί το σιδηροδρομικό της δίκτυο κατασκευάστηκε από μηχανικούς που εκπαιδεύτηκαν στην Ευρώπη).Εν τούτοις,γιά το υπερταχύ τραίνο "Shinkansen" χρειάστηκε να κατασκευαστή ένα δεύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο στά 1435mm..

    Αυτά τά ολίγα καί άν χρειαστή,θά επανέλθω

    jorge
    15.04.2005, 12:20
    Να και κάτι άλλο σχετικό και χιουμοριστικό:


    Airlines Quantas ! ! !

    Μετά από κάθε πτήση οι πιλότοι συ΅πληρώνουν ΅ια φόρ΅α που ονο΅άζουν 'gripe sheet/ στην οποία καταγράφονται τα προίλή΅ατα που παρατηρήθηκαν κατά την πτήση, έτσι ώστε οι ΅ηχανικοί να τα διορθώσουν. Οι ΅ηχανικοί διαίάζουν αυτή την λίστα, διορθώνουν το πρόίλη΅α και καταγράφουν στο κάτω ΅ισό της φόρ΅ας ποιες ενέργειες έγιναν σχετικά ΅ε το πρόίλη΅α αυτό. Πριν από την επό΅ενη πτήση οι πιλότοι συ΅ίουλεύονται την φόρ΅α για να δουν αν το πρόίλη΅α έχει αντι΅ετωπιστεί. Το κακό είναι ότι οι ΅ηχανικοί εδάφους δεν διαθέτουν καθόλου, ΅α καθόλου χιού΅ορ.
    Ακολουθεί ΅ια λίστα ΅ε σφάλ΅ατα που έχουν παρατηρηθεί κατά την πτήση και έχουν καταγράφει από τους πιλότους της Qantas καθώς και η λύση που έχει δοθεί από τους ΅ηχανικούς εδάφους. Αξίζει να ση΅ειωθεί ότι η Qantas είναι η ΅οναδική ΅εγάλη αεροπορική εταιρεία που δεν έχει ατυχή΅ατα στο ενεργητικό της.
    (Π: Το πρόίλη΅α όπως καταγράφηκε από τον πιλότο. Λ: Η λύση που δόθηκε από τον ΅ηχανικό.)

    Π: Ο κυρίως αριστερός τροχός σχεδόν θέλει αντικατάσταση.
    Λ: Ο κυρίως αριστερός τροχός σχεδόν αντικαταστάθηκε.

    Π: Η δοκιμαστική πτήση ήταν Ο.Κ., εκτός από το σύστημα αυτόματης προσγείωσης που ήταν κάπως απότομο.
    Λ: Σύστημα αυτόματης προσγείωσης δεν έχει εγκατασταθεί σε αυτό το αεροσκάφος.

    Π: Κάτι χαλαρό στο πιλοτήριο.
    Λ: Κάτι σφίχτηκε στο πιλοτήριο.

    Π: Ψόφια έντομα στο παρμπρίζ.
    Λ: Ζωντανά έντομα στην πίσω μεριά.

    Π: Ο αυτόματος πιλότος σε κατάσταση διατήρησης ύψους προκαλεί κάθοδο 200 πόδων το λεπτό.
    Λ: Δεν μπορούμε να αναπαράγουμε το πρόβλημα στο έδαφος.

    Π: Ενδείξεις διαρροής στο δεξιό κυρίως σύστημα προσγείωσης.
    Λ: Οι ενδείξεις αφαιρέθηκαν.

    Π: Τα επίπεδα θορύβου του DMA είναι απίστευτα υψηλά.
    Λ: Ο θόρυβος του DMA ρυθμίστηκε σε πιο πιστευτά επίπεδα.

    Π: Οι ασφάλειες τριβής προκαλούν κόλλημα του λεβιέ ισχύος.
    Λ: Γι' αυτό είναι εκεί.

    Π: Το IFF δεν λειτουργεί.
    Λ: Το IFF ποτέ δεν λειτουργεί σε κατάσταση 'OFF'.

    Π: Υποψιάζομαι ότι υπάρχει ράγισμα στο παρμπρίζ.
    Λ: Υποψιάζομαι ότι έχεις δίκιο.

    Π: Η μηχανή Νο3 λείπει.
    Λ: Η μηχανή βρέθηκε στο δεξί φτερό μετά από σύντομη έρευνα.

    Π: Το αεροσκάφος συμπεριφέρεται κάπως αστεία.
    Λ: Προειδοποιήσαμε το αεροσκάφος να σοβαρευτεί.

    Π: Το ραντάρ βουίζει.
    Λ: Το ραντάρ επαναπρογραμματίστηκε με μουσική.

    Π: Ποντίκι στο πιλοτήριο
    Λ: Εγκαταστάθηκε γάτα.

    Π: Θόρυβος προερχόμενος κάτω από τον πίνακα οργάνων. Μοιάζει σαν ένας νάνος να βαράει κάτι με το σφυρί του.
    Λ: Πήραμε το σφυρί από το νάνο.

    Π: Η ραδιοπυξίδα αρνείται να συνεργαστεί με το GPRS.
    Λ: Της έγιναν οι απαραίτητες συστάσεις
    SteliosG
    15.04.2005, 12:51
    το καλυτερο που εχω διαβασει εδω και πολυ καιρο!!!
    xristos
    15.04.2005, 13:43
    Ρε 'σεις μη με κάνετε να χαχανίζω στο γραφείο. Υποτίθεται ότι δουλεύω...

    Π: Υποψιάζομαι ότι υπάρχει ράγισμα στο παρμπρίζ.
    Λ: Υποψιάζομαι ότι έχεις δίκιο.

    Π: Η μηχανή Νο3 λείπει.
    Λ: Η μηχανή βρέθηκε στο δεξί φτερό μετά από σύντομη έρευνα.



    MariannaP
    15.04.2005, 13:49
    Που να δεις εμάς πως δουλεύουμε... Μες την καλή χαρά!!!

    Παρεπιπτόντως... κυκλοφορούν φήμες που λένε ότι στη Γερμανία δεν επιτρέπεται να γελάς στο χώρο της εργασίας... και ότι αποτελεί λόγο απόλυσης
    Αλήθεια, πως επιβιώνουν οι Ελληνες εκεί;;;
    Hastaroth
    15.04.2005, 22:50
    Quote:

    Το μέλος jorge στις 15-04-2005 στις 12:20 έγραψε:

    Να και κάτι άλλο σχετικό και χιουμοριστικό:


    Airlines Quantas ! ! !

    Μετά από κάθε πτήση οι πιλότοι συ΅πληρώνουν ΅ια φόρ΅α που ονο΅άζουν 'gripe sheet/ στην οποία καταγράφονται τα προίλή΅ατα που παρατηρήθηκαν κατά την πτήση, έτσι ώστε οι ΅ηχανικοί να τα διορθώσουν. Οι ΅ηχανικοί διαίάζουν αυτή την λίστα, διορθώνουν το πρόίλη΅α και καταγράφουν στο κάτω ΅ισό της φόρ΅ας ποιες ενέργειες έγιναν σχετικά ΅ε το πρόίλη΅α αυτό. Πριν από την επό΅ενη πτήση οι πιλότοι συ΅ίουλεύονται την φόρ΅α για να δουν αν το πρόίλη΅α έχει αντι΅ετωπιστεί. Το κακό είναι ότι οι ΅ηχανικοί εδάφους δεν διαθέτουν καθόλου, ΅α καθόλου χιού΅ορ.
    Ακολουθεί ΅ια λίστα ΅ε σφάλ΅ατα που έχουν παρατηρηθεί κατά την πτήση και έχουν καταγράφει από τους πιλότους της Qantas καθώς και η λύση που έχει δοθεί από τους ΅ηχανικούς εδάφους. Αξίζει να ση΅ειωθεί ότι η Qantas είναι η ΅οναδική ΅εγάλη αεροπορική εταιρεία που δεν έχει ατυχή΅ατα στο ενεργητικό της.
    (Π: Το πρόίλη΅α όπως καταγράφηκε από τον πιλότο. Λ: Η λύση που δόθηκε από τον ΅ηχανικό.)

    Π: Ο κυρίως αριστερός τροχός σχεδόν θέλει αντικατάσταση.
    Λ: Ο κυρίως αριστερός τροχός σχεδόν αντικαταστάθηκε.

    Π: Η δοκιμαστική πτήση ήταν Ο.Κ., εκτός από το σύστημα αυτόματης προσγείωσης που ήταν κάπως απότομο.
    Λ: Σύστημα αυτόματης προσγείωσης δεν έχει εγκατασταθεί σε αυτό το αεροσκάφος.

    Π: Κάτι χαλαρό στο πιλοτήριο.
    Λ: Κάτι σφίχτηκε στο πιλοτήριο.

    Π: Ψόφια έντομα στο παρμπρίζ.
    Λ: Ζωντανά έντομα στην πίσω μεριά.

    Π: Ο αυτόματος πιλότος σε κατάσταση διατήρησης ύψους προκαλεί κάθοδο 200 πόδων το λεπτό.
    Λ: Δεν μπορούμε να αναπαράγουμε το πρόβλημα στο έδαφος.

    Π: Ενδείξεις διαρροής στο δεξιό κυρίως σύστημα προσγείωσης.
    Λ: Οι ενδείξεις αφαιρέθηκαν.

    Π: Τα επίπεδα θορύβου του DMA είναι απίστευτα υψηλά.
    Λ: Ο θόρυβος του DMA ρυθμίστηκε σε πιο πιστευτά επίπεδα.

    Π: Οι ασφάλειες τριβής προκαλούν κόλλημα του λεβιέ ισχύος.
    Λ: Γι' αυτό είναι εκεί.

    Π: Το IFF δεν λειτουργεί.
    Λ: Το IFF ποτέ δεν λειτουργεί σε κατάσταση 'OFF'.

    Π: Υποψιάζομαι ότι υπάρχει ράγισμα στο παρμπρίζ.
    Λ: Υποψιάζομαι ότι έχεις δίκιο.

    Π: Η μηχανή Νο3 λείπει.
    Λ: Η μηχανή βρέθηκε στο δεξί φτερό μετά από σύντομη έρευνα.

    Π: Το αεροσκάφος συμπεριφέρεται κάπως αστεία.
    Λ: Προειδοποιήσαμε το αεροσκάφος να σοβαρευτεί.

    Π: Το ραντάρ βουίζει.
    Λ: Το ραντάρ επαναπρογραμματίστηκε με μουσική.

    Π: Ποντίκι στο πιλοτήριο
    Λ: Εγκαταστάθηκε γάτα.

    Π: Θόρυβος προερχόμενος κάτω από τον πίνακα οργάνων. Μοιάζει σαν ένας νάνος να βαράει κάτι με το σφυρί του.
    Λ: Πήραμε το σφυρί από το νάνο.

    Π: Η ραδιοπυξίδα αρνείται να συνεργαστεί με το GPRS.
    Λ: Της έγιναν οι απαραίτητες συστάσεις





    Τό αρθράκι αυτό το έχω δεί σε διάφορα αεροπορικά sites που συχνάζω καί προφανώς αποδεικνύει οτι οι μηχανικοί έχουν αρκετό χιούμορ ώστε νά συναγωνίζωνται αυτό τών πιλότων.Προφανώς τά αναφερόμενα "τεχνικά προβλήματα" έχουν γραφτεί από τους πιλότους αυτούς γιά πλάκα,διότι κανένας πιλότος δέν αγνοεί οτι π.χ.στους μοχλούς ισχύος (throttle levers) υπάρχουν αυτές οι ασφάλειες τριβής (throttle friction) γιά να διατηρούν τους μοχλούς στίς καθορισμένες από τον πιλότο θέσεις παρά τους κραδασμούς που δημιουργούνται κατά την πτήση.

    καί μιά τεχνική παρατήρηση:IFF (Identify Friend or Foe) είναι σύστημα διαδικασιών αναγνώρισης αεροπλάνων που έχουν εισέλθει σέ ξένο εναέριο χώρο,ώστε να διασφαλιστή οτι αυτά εισήλθαν κατά λάθος και όχι εσκεμμένα και να αποτραπούν ατυχήματα σάν αυτό με το Κορεάτικο Jumbo που καταρρίφθηκε από Σοβιετικά μαχητικά.Δέν θυμάμαι νά έχω δεί αυτό το συγκεκριμένο "technical report" σε κανένα από τα sites όπου συνάντησα το άρθρο.Ενδεχομένως να έγραφε IFE (In-Flight Entetrainment) δηλαδή το σύστημα που προβάλλει σε οθόνες διάφορα ψυχαγωγικά προγράμματα γιά τους επιβάτες.
    SteliosG
    16.04.2005, 09:55
    Αλμπέρτο είναι πιλότος???
    ocean_soul
    16.04.2005, 11:04
    Quote:

    Το μέλος jorge στις 15-04-2005 στις 12:20 έγραψε:

    Να και κάτι άλλο σχετικό και χιουμοριστικό:


    Airlines Quantas ! ! !

    Μετά από κάθε πτήση οι πιλότοι συ΅πληρώνουν ΅ια φόρ΅α που ονο΅άζουν 'gripe sheet/ στην οποία καταγράφονται τα προίλή΅ατα που παρατηρήθηκαν κατά την πτήση, έτσι ώστε οι ΅ηχανικοί να τα διορθώσουν. Οι ΅ηχανικοί διαίάζουν αυτή την λίστα, διορθώνουν το πρόίλη΅α και καταγράφουν στο κάτω ΅ισό της φόρ΅ας ποιες ενέργειες έγιναν σχετικά ΅ε το πρόίλη΅α αυτό. Πριν από την επό΅ενη πτήση οι πιλότοι συ΅ίουλεύονται την φόρ΅α για να δουν αν το πρόίλη΅α έχει αντι΅ετωπιστεί. Το κακό είναι ότι οι ΅ηχανικοί εδάφους δεν διαθέτουν καθόλου, ΅α καθόλου χιού΅ορ.
    Ακολουθεί ΅ια λίστα ΅ε σφάλ΅ατα που έχουν παρατηρηθεί κατά την πτήση και έχουν καταγράφει από τους πιλότους της Qantas καθώς και η λύση που έχει δοθεί από τους ΅ηχανικούς εδάφους. Αξίζει να ση΅ειωθεί ότι η Qantas είναι η ΅οναδική ΅εγάλη αεροπορική εταιρεία που δεν έχει ατυχή΅ατα στο ενεργητικό της.
    (Π: Το πρόίλη΅α όπως καταγράφηκε από τον πιλότο. Λ: Η λύση που δόθηκε από τον ΅ηχανικό.)

    Π: Ο κυρίως αριστερός τροχός σχεδόν θέλει αντικατάσταση.
    Λ: Ο κυρίως αριστερός τροχός σχεδόν αντικαταστάθηκε.

    Π: Η δοκιμαστική πτήση ήταν Ο.Κ., εκτός από το σύστημα αυτόματης προσγείωσης που ήταν κάπως απότομο.
    Λ: Σύστημα αυτόματης προσγείωσης δεν έχει εγκατασταθεί σε αυτό το αεροσκάφος.

    Π: Κάτι χαλαρό στο πιλοτήριο.
    Λ: Κάτι σφίχτηκε στο πιλοτήριο.

    Π: Ψόφια έντομα στο παρμπρίζ.
    Λ: Ζωντανά έντομα στην πίσω μεριά.

    Π: Ο αυτόματος πιλότος σε κατάσταση διατήρησης ύψους προκαλεί κάθοδο 200 πόδων το λεπτό.
    Λ: Δεν μπορούμε να αναπαράγουμε το πρόβλημα στο έδαφος.

    Π: Ενδείξεις διαρροής στο δεξιό κυρίως σύστημα προσγείωσης.
    Λ: Οι ενδείξεις αφαιρέθηκαν.

    Π: Τα επίπεδα θορύβου του DMA είναι απίστευτα υψηλά.
    Λ: Ο θόρυβος του DMA ρυθμίστηκε σε πιο πιστευτά επίπεδα.

    Π: Οι ασφάλειες τριβής προκαλούν κόλλημα του λεβιέ ισχύος.
    Λ: Γι' αυτό είναι εκεί.

    Π: Το IFF δεν λειτουργεί.
    Λ: Το IFF ποτέ δεν λειτουργεί σε κατάσταση 'OFF'.

    Π: Υποψιάζομαι ότι υπάρχει ράγισμα στο παρμπρίζ.
    Λ: Υποψιάζομαι ότι έχεις δίκιο.

    Π: Η μηχανή Νο3 λείπει.
    Λ: Η μηχανή βρέθηκε στο δεξί φτερό μετά από σύντομη έρευνα.

    Π: Το αεροσκάφος συμπεριφέρεται κάπως αστεία.
    Λ: Προειδοποιήσαμε το αεροσκάφος να σοβαρευτεί.

    Π: Το ραντάρ βουίζει.
    Λ: Το ραντάρ επαναπρογραμματίστηκε με μουσική.

    Π: Ποντίκι στο πιλοτήριο
    Λ: Εγκαταστάθηκε γάτα.

    Π: Θόρυβος προερχόμενος κάτω από τον πίνακα οργάνων. Μοιάζει σαν ένας νάνος να βαράει κάτι με το σφυρί του.
    Λ: Πήραμε το σφυρί από το νάνο.

    Π: Η ραδιοπυξίδα αρνείται να συνεργαστεί με το GPRS.
    Λ: Της έγιναν οι απαραίτητες συστάσεις






    Υπάρχει ήδη σχετικό thread κύριε Admin!! Πιλότοι vs Μηχανικοί
    jorge
    16.04.2005, 11:25