ελληνική μουσική
    609 online   ·  210.826 μέλη

    Ερώτηση για οργάνωση μουσικού εξοπλισμού

    reverbfun
    09.10.2012, 19:40

    Καλησπέρα και συγχαρητήρια για το forum.

    Ονομάζομαι Κωνσταντίνος.

    Στήνω ένα απλό home studio.Έχω αγοράσει μία κάρτα ήχου, την emu 0204 από την οποία έχω μείνει αρκετά ευχαριστημένος.Έχω και ένα δυναμικό μικρόφωνο των 30 ευρώ και ηχογραφώ κυρίως φωνή με το cubase 5 και τα αποτελέσματα δεν είναι και άσχημα.

    Θα ήθελα όμως τώρα να αγοράσω ένα πυκνωτικό μικρόφωνο φθηνό αρχικά, αφού και οι απαιτήσεις μου δεν είναι τόσο μεγάλες μιας και είμαι στο ξεκίνημα, έχοντας όμως κάποιες βασικές γνώσεις.

    Η κάρτα δεν έχει phantom power και έτσι θα αγοράσω μαζί με το μικρόφωνο μία τροφοδοσία ρεύματος. Λέω για αυτήν http://www.musicorama.gr/eshop/product_info.php?products_id=4162.

    Σε ό,τι αφορά το μικρόφωνο είμαι ανάμεσα σε τρία της behringer το c1,c2,b1.

    Θα ήθελα λοιπόν την γνώμη σας γύρω από αυτά τα μικρόφωνα.

    Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : reverbfun στις 09-10-2012 19:40 ]

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : reverbfun στις 09-10-2012 19:41 ]


    noizreduction
    09.10.2012, 20:04

    Κινεισαι στη χαμηλη κατηγορια, αλλα δεν υπαρχει λογος να αγορασεις ενα τοσο αθλιο προενισχυτη μικροφωνου, οταν υπαρχουν στην αγορα καλυτερες υλοποιησεις, που θα δωσουν το +1 στον ηχο σου.

    Πρεπει να δωσεις ομως γενικοτερο budget μικροφωνου-προενισχυτη για να σου προτεινουμε κατι!


    reverbfun
    09.10.2012, 20:44

    Όταν λες για προενισχυτή, μιλάς για την emu 0204?Γιατί για τον προενισχυτή της έχω ακούσει πολύ καλά λόγια και εγώ είμαι μέχρι τώρα  ευχαριστημένος.

    Για το  μικρόφωνο το budget κινείται μέχρι τα 60-70 Ευρώ 


    noizreduction
    09.10.2012, 20:55

    Οταν αναφερομαι σε προενισχυση, αναφερομαι σε οτιδηποτε εξωτερικο θα δωσει την απαραιτητη ενεργεια στο πυκνωτικο σου μικροφωνο κι ενδεχομενως να χρωματισει τη χροια του.

    60-70€ ειναι μαζι με το προενισχυτη της behringer που εβαλες σε link ή αυτο το θεωρεις extra?


    reverbfun
    09.10.2012, 21:07

    Ρωτάω διότι απο όσο ξέρω, αυτό είναι μία απλή τροφοδοσία ρεύματος που συνδέεται με τον οποιονδήποτε προενισχυτή (κάρτας, κονσόλας κλπ). Μαζί με το τροφοδοτικό βάζω αυτήν την τιμή...άντε να βάλω +20 Ευρώ το πολύ!!!!

    Μου έκανε μάλιστα εντύπωση ο ήχος του behringer c1 σε αυτό το βίντεο
    https://www.youtube.com/watch?v=uU2-h0YAOAU&feature=relmfu

    Link
    >
    noizreduction
    09.10.2012, 21:18

    Κανονας νουμερο ενα για την αγορα εξοπλισμου: Ποτε, μα ποτε, δεν κρινουμε ενα προϊον ακουγοντας ενα δειγμα απο το διαδικτυο. Περα απο τους περιορισμους της συμπιεσης που θα εχει υποστει ( ιδιαιτερα στον ηχο αυτο ειναι εντονο στο youtube ), δεν ειναι 100% σιγουρο το τι ακριβως εχει χρησιμοποιηθει για να παραχθει και να ηχογραφηθει ο ηχος. Smile


    Στην κατηγορια τιμων που κινεισαι, οντως δεν εχεις και πολλα περιθωρια στο ποιο μικροφωνο θα επιλεξεις.

    Το C2 ειναι "πουροειδες" μικροφωνο, καταλληλο περισσοτερο για overhead, ηχογραφηση ακουστικων οργανων και λιγοτερο για φωνη. Αν θυμαμαι καλα, τα C2 τα πουλανε και σε ζευγος ( δηλαδη ζυγισμενα για στερεοφωνικη ηχογραφηση ).

    Αν και δεν ξερω την τιμη του, το C3 ειναι το πλεον καλυτερο της σειρας, αφου σου παρεχει και διαφορα πολικα διαγραμματα ( Omni, καρδιοειδες και 8αρι ) με τα οποια μπορεις να πειραματιστεις, ενω στο μελλον θα ειναι χρησιμο εργαλειο στην "οπλοθηκη" σου ( ιδιαιτερα με το omni και το 8αρι μπορεις να πειραματιστεις αρκετα ).

    Αυτο που παντα με ενοχλουσε στη Behringer ειναι τα ελλειπη στοιχεια ( τεχνικα ). Πχ στο B1 εχει στις οδηγιες του ενα διαγραμμα συχνοτητων, στο οποιο βλεπουμε μια αυξηση 10dB ( !!!!!!!!! ) στα 10.000-12.000Hz, ενω στις υπολοιπες το μικροφωνο παραμενει...ουδετερο! Περα απο το αξιοζηλευτο των 10dB ( φαντασου πως στα 3dB θεωρειται εκτος του φυσιολογικου/ουδετερου πλεον ), καταλαβαινεις πως το διαγραμμα "πασχει" απο τις απαραιτητες....διορθωσεις.


    Οσον αφορα την προενισχυση, μακαρι να μπορουσες να κινηθεις σε κατι παραπανω ( οπως το MIC200, το οποιο ειναι σχετικα καλο για τα λεφτα του ), ωστε να δωσεις λιγο "χροια" σε ενα μετριο μικροφωνο.


    reverbfun
    09.10.2012, 21:33

    Κοίτα σίγουρα ένας έξτρα προενισχυτής (π.χ λαμπάτος ή αυτός που αναφέρεις) σίγουρα θα  έκανε μεγάλη δουλειά. Αλλά νομίζω πως και αυτός της emu (δεν ξέρω αν την έχεις δοκιμάσει) δεν είναι άσχημος και στη διπλάσια τιμή από τον προαναφερόμενο προενισχυτή. Βέβαια το πλην είναι η έλλειψη phantom, αλλά διορθώνεται όπως φαίνεται.

    Είχες γράψει σε κάποιο άλλο topic και συμφωνώ, πως καλό είναι όλος ο εξοπλισμός να κινείται στο ίδιο εύρος χρημάτων, δηλαδή να μην κάνει π.χ το μικρόφωνο 1500 ευρώ και η κάρτα 100 ευρώ.Smile

    Οπότε τι θα έλεγες καταρχήν για το c3???

    Το έχω βρει γύρω στα 52 ευρώ και έχω διαβάσει καλές κριτικές.Smile


    noizreduction
    09.10.2012, 21:44

    Απο τη στιγμη που στην αλυσιδα του σηματος βαζεις ενα low budget μηχανημα, "ακυρωνεις" στην ουσια την προενισχυση της καρτας, ειτε ειναι καλη, ειτε οχι. Και το συγκεκριμενο gadget σιγουρα ειναι κατωτερο ποιοτικα απο τις προενισχυσεις της emu*.

    Νομιζω πως αναμεσα σε αυτα που παραγει η Behringer, το C3 στεκεται καλα ( οπως και το B2 Pro ) για αρχη. Απλως σου δινει το δικαιωμα να πειραματιστεις με 3 πολικα διαγραμματα, οποτε θα ειναι κι ενα καλο εργαλειο εκμαθησης, οποτε στο μελλον θα προχωρησεις στην αγορα καποιου καλυτερου.


    *η emu ειναι "παιδι" της creative και στον pro/semi-pro χωρο ειναι γνωστο πως περα απο τα πομπωδη τεχνικα στοιχεια ( δυναμικο ευρος, S/N, κλπ ) υπαρχουν αρκετα που αποκρυτει ( οπως το THD ή το oversampling που χρησιμοποιει ).

    Ενας φιλος ειχε την EMU 0404 και μπορω να πω πως κατα τη μιξη σε αλλο συστημα ( με καρτα RME ) βασανιστηκαμε να δωσουμε μια "καθαροτητα" στον ηχο που ειχε ηχογραφησει ( line σηματα, οχι μικροφωνα ).

    Για αρχη ειναι μια χαρα, ομως ανηκει μια κατηγορια πισω απο τις semi-pro καρτες που κυκλοφορουν στην αγορα.


    reverbfun
    09.10.2012, 21:52

    Η αλήθεια είναι πως δεβ έχω πειραματιστεί με line σήματα για να σου πω.

    Βλέπω να καταλήγω στο C3 τελικάSmile

    Εσύ έχεις υπόψιν κάποια άλλη λύση για την περίπτωση που μία κάρτα δεν έχει phantom power ώστε να συνδεθεί το πυκνωτικό με τον προενισχυτή της;;;


    noizreduction
    09.10.2012, 22:06

    Η λυση του εξωτερικου προενισχυτη ειναι μονοδρομος! Αλλιως η χρηση USB μικροφωνου ( πυκνωτικου ), αλλα δεν την εχω δοκιμασει, παρολο που καποιες εταιριες εχουν αντιστοιχες υλοποιησεις.

    Εξαλλου δεν σημαινει πως επειδη μια καρτα εχει προενισχυση με phantom power, πρεπει απαραιτητως να χρησιμοποιηθει ετσι. Πολλοι εχουν καλες καρτες ηχου και χρησιμοποιουν εξωτερικες προενισχυσεις λογω διαφορετικης ποιοτητας και χροιας!


    reverbfun
    09.10.2012, 22:21

    Δηλαδή την λύση με τροφοδοσία ρεύματος και απο εκεί στον προενισχυτή π.χ κάρτας, κονσόλας κλπ δεν  έχει πέσει στην αντίληψή σου να την χρησιμοποιεί κάποιος γενικά???


    noizreduction
    09.10.2012, 22:35

    Απο τη στιγμη που ενα μηχανημα δινει ρευμα στο μικροφωνο και μεσα απο την ιδια συσκευη "διαβαζει" τις μεταβολες της τασης για να τις μεταφερει στην καρτα σου, τοτε παρεμβαλεται ως προενισχυση στο σημα του μικροφωνου, επομενως βαζει τη δικη της σταμπα στον ηχο.

    Αυτο που αποφευγουμε παντα ειναι να βαζουμε πολλα στην αλυσιδα του ηχου μας ( ασχετα με την τιμη και την αποδοση τους ), γιατι στην πορεια θα εχουμε μεγαλυτερη απωλεια αντι για κερδος.

    Ενας καθαροαιμος προενισχυτης, με δικο του gain, δικο του phantom power, δικη του χροια, κλπ θα ηταν πολυ καλυτερος απο αυτη την υλοποιηση ( που ενδεχομενως και καμια αλλη εταιρια να μη βγαζει...μιλαμε για τελειως low budget κατασταση ).

    Παντως, στο ευρος τιμων που κινεισαι, ειναι μια καλη αρχη. Δυστυχως εαν η καρτα εξαρχης δεν εχει σοβαρο προενισχυτη με phantom power, τοτε υπαρχει παντα το προβλημα του πως θα λυσεις το προβλημα.
    -----------------

    Dreamcatcher Music DreamCatcher

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : noizreduction στις 09-10-2012 22:37 ]


    reverbfun
    09.10.2012, 23:59
    Για να συνοψισουμε με την καρτα που σου ειπα, το c3 μικρ. και την πατεντα με την τροφοδοσια ρευματοs, θα μπορεσω να εχω για αρχη ενα αξιοπρεπεs αποτελεσμα χωριs τρελεs αλλοιωσειs στον ηχο?
    noizreduction
    10.10.2012, 00:06

    Για προσωπικο μερακι και αρχικα σταδια demo, σιγουρα θα κανεις τη δουλεια σου. Για κατι παραπανω απαιτουνται ετσι κι αλλιως αλλα budget, οποτε δε το συζηταμε. Smile


    reverbfun
    10.10.2012, 00:19
    Πραγματι η δουλεια ειναι οντωs στα βασικα σταδια, μονο ηχογραφηση φωνηs,πολυ "παιξιμο" με plugins και οπωs λεs μερακι. Για να καταλαβειs, με ενδιαφερει απλα να μην εχει παρασιτα ο ηχοs (οπωs μεχρι τωρα δεν εχει χαριs την καρτα) και να αντιλαμβανεται το αυτι τη διαφορα που θα δωσει ενα πυκνωτικο μικροφωνο στην ηχογραφηση.
    noizreduction
    10.10.2012, 00:30

    Πιστευω πως οταν αναβαθμιστεις σε επιπεδο καρτας, θα αντιληφθεις πως χαρη στη καρτα ενδεχομενως να μην εχεις σωστη αποδοση, αλλα εφοσον σε καλυπτει για τα πρωτα βηματα, εφοδιασου με αντιστοιχο περιφερειακο εξοπλισμο κι οταν ερθει η ωρα θα αλλαξεις και την καρτα.

    Η αλλοιωση δεν ειναι παντα αισθητη, ιδιαιτερα οταν ως κριτηριο εχουμε αυτο που ηδη εχουμε συνηθισει να ακουμε ;).


    reverbfun
    10.10.2012, 01:08
    Δηλαδη,επειδη εχω συνηθισει το φθηνο δυναμικο μικροφωνακι (που κανει δουλιτσα εντουτοιs), να υποθεσω πωs μολιs βαλω το πυκνωτικο δεν θα πιστευω στα αυτια μου απο την αλλαγη ε?
    noizreduction
    10.10.2012, 01:13

    Σαφως και θα ειναι η μερα με τη νυχτα, ιδιαιτερα απο αποψη συχνοτητων που το δυναμικο ( λογω κατασκευης ) δε μπορει να φτασει ( κυριως χαμηλομεσαιες και χαμηλες ). Προσεξε ομως, γιατι με το πυκνωτικο θα φανουν και οι τυχον ατελειες του χωρου, οπως το υπερβολικο reverbation του, ή τα στασιμα κυματα του.

    Γενικως, ο ηχος ειναι ενα ενα πολυπλευρο θεμα, το οποιο απαιτει σωστο σχεδιασμο για να πεις πως πας στο επομενο σταδιο ποιοτητας και πιστοτητας!


    reverbfun
    10.10.2012, 09:32

    Αυτό με τον χώρο το ψιλοφοβάμαι και εγώ αλλά επειδή το δωμάτιο είναι μικρό  με τζάμια ηχομονωτικά και φορτωμένο με πράγματα, η ακουστική είναι ανύπαρκτη οπότε μάλλον την γλιτώνω ως ένα βαθμό βέβαια.

    Σκέφτομαι και την πρόταση του προενισχυτή αλλά μετά η κάρτα θα είναι άχρηστη ως προς το μικρόφωνο και την προενίσχυση.{#emotions_dlg.crying} Κάπως θα τα βολέψω πιστεύω...αρχή είναι εξάλλου. Οφείλω όμως να πω άτι που μου έκανε εντύπωση, πως ψάχνοντας εχθές, βρήκα ακόμα πιο ακριβές phantom power τροφοδοσίες μέχρι και 145 Ευρώ!!!!!!!!!!!!

    Α, η βασική διαφορά του c1 με το c3 είναι αυτό που ανέφερες για τα διάφορα πολικά διάγραμματα του δεύτερου;;;

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : reverbfun στις 10-10-2012 09:42 ]


    noizreduction
    10.10.2012, 10:32

    Τα ηχομονωτικα παραθυρα απλως ξεχωριζουν τον κοσμο σου απο το εξωτερικο κοσμο. Περα απο αυτο, η ακουστικη αφορα τον τροπο που συμπεριφερεται ο χωρος εσωτερικα κι απαιτει διαφορετικη διαχειριση απο ενα απλο ηχομονωμενο τζαμι. Smile Ανεπιθυμητες ανακλασεις, ηχος "τουαλετας", στασιμα κυματα στο σημειο που ηχογραφεις, κλπ. Αυτα ειναι τα πιο βασικα προβληματα που μπορει να αντιμετωπισεις με ενα πυκνωτικο μικροφωνο ( πολυ πιο ευαισθητο στη συλληψη του ηχου ).


    Δεν ακυρωνεις την καρτα, αφου στην ουσια χρησιμοποιεις τις εισοδους της απλως για να συνδεσεις την προενισχυση που θα αγορασεις. Στην ουσια μια προενισχυση λαμβανει ενα ασθενες σημα ( mic level ) και το αναγει σε πιο δυνατο/διαχειρισιμο απο τα κυκλωματα της καρτας/κονσολας.

    ΟΠοτε ο εξωτερικος ενισχυτης θα παρει το mic level, θα του δωσει την απαραιτητη ενταση ωστε να φτασει σε επιπεδο line κι εσυ μετα θα τον συνδεσεις πανω στην καρτα σου ως line level πλεον. Αρα δεν ακυρωνεται η καρτα, η οποια εαν ηταν αξιοπρεπης θα ειχε τουλαχιστον προενισχυση μικροφωνου ( κι οχι των 5V που ειναι αστεια τιμη για πυκνωτικα μικροφωνα ).


    Μπορει να υπαρχουν κι αλλες βασικες διαφορες στα 2 μικροφωνα, ομως οσο επιμενει η Behringer να μη βγαζει αξιοπρεπη συχνοτικα διαγραμματα κι αναφορα σε τεχνικα στοιχεια, τοσο πιο δυσκολο θα ειναι να κανουμε μια συγκριση!