ελληνική μουσική
381 online   ·  201.017 μέλη

Σε τι ηλικία μπορεί ένα αγόρι να αρχίσει μαθήματα φωνητικής;

axilleas23
Σολίστ
Chat
20.10.2012, 21:04
Πόσο ετών είσαι Tzimpl;
#21   
freddieKrueger
Φθασμένος
Chat
21.10.2012, 03:02

Παράθεση:

Το μέλος voice2 στις 20-10-2012 στις 19:13 έγραψε...

Παράθεση:

Το μέλος freddieKrueger στις 19-10-2012 στις 14:50 έγραψε...

Αγαπητή voice2,

 

να επεξηγήσω λίγο τη φράση που ισως αδόκιμα λόγω κεκτημένης ταχύτητας διατύπωσα ανακριβώς...

 

Γράφω λοιπόν στο πρώτο μου πόστ στο παρών νήμα

 

Στο συγγραμα του Alan Greene ''μαθαίνω να μιλώ και να τραγουδώ σωστά'' εκδόσεις Fagotto, αναφέρεται πως είναι είναι πολύ δύσκολο να μάθει κάποιος με κακές φωνητικές συνήθειες χρησιμοποιεί σωστά το μουσικό όργανο που λέγεται ''φωνή'' αν πριν δεν διορθώσει τις λαθεμένες συνήθειες ανάσας,μορφής και θέσης του λάρυγγα κτλ ΧΩΡΙΣ να παράγει ήχο...

Σίγουρα είναι αδόκιμη η έκφραση ''λαθεμένες συνήθειες μορφής''...πιο σωστό θα ταν να παραλειφθεί τελείως το ''μορφή'' μια και η σωστή θέση του λάρυγγα καθορίζει και τη μορφή του...στο χαμηλωμένο λάρυγγα λοιπόν συμβαίνουν οι εξής μεταβολές των φωνητικών χορδών καθώς και των θυεροαρυταινοειδών μυών που αποτελού υπόστρωμά τους:Οι φωνητικές χορδές σ αυτή τη θέση αποκτούν μεγαλύτερο μήκος και οι αντίστοιχοι μύες μεγαλύτερη τάση σε σχέση με  υψηλότερη θέση του λάρυγγα.Συνεπώς γίνονται ικανές να παράγουν υψηλότερους τόνους με μεγαλύτερη άνεση...επίσης σε αυτή τη θέση του λάρυγγα ο λαιμός είναι περισσότερο ανοιχτός και η ικανότητα αντήχησης και ''επιφάνειας πρόσκρουσης'' του παραγώμενου απ τις φωνητικές χορδές ήχου στα αντηχεία της μάσκας μεγαλύτερη...συνεπώς οι πρυποθέσεις σωστής τοποθέτησης της φωνής ευνοικότερες...

 

Να επισημάνω επίσης πως δεν υποστηρίζω ούτε και συμφωνώ απόλυτα με τις απόψεις του Κου Γκρήν.Απλώς απομονόνω ορισμένα στοιχεία τους τα οποία θεωρώ πολύτιμους αρωγούς στη μελέτη της τεχνικής του τραγουδιού και τα συγκρίνω με άλλες μεθόδους...Τα κοινά σημεία όλων είναι η άνετη παραγωγή ενός σωστά τοποθετημένου και στηριγμένου ήχου..

Ευχαριστώ



Ισχύει μόνο μια παράμετρος από την περιγραφή και όλο το συλλογισμό, που αφορά στη θέση του λάρυγγα και κρίνω σωστό να μην επεκταθώ και να μην τον αναλύσω ή διορθώσω.

Για να σας εξηγήσω, τι ακριβώς συμβαίνει,  πρέπει να σας αναλύσω εκτενώς δύο μεγάλα κεφάλαια των "συστατικών" της φώνησης. Την παραγωγή, το πολυπλοκότατο μυικό της σύστημα, την μηχανική (πώς κινείται τι και τι επηρεάζει τι) και μετά όλο το κεφάλαιο της αντήχησης, ενίσχυσης-διαμόρφωσης. Πιστέψτε με είναι τεράστια. Θα πρέπει να γίνει το πρώτο Ben Hur-post  ή ...βιβλίο! Και δυστυχώς δεν έχω χρόνο να το κάνω. Αν θέλει κάποιος άλλος συνάδελφος να το συγγράψει και έχει το χρόνο, ας συνδράμει.

H βοήθεια που μπορώ να σας δώσω άμεσα είναι η σύσταση να συμβουλευθείτε ένα από τα πολλά πανεπιστημιακά βιβλία Ανατομίας -Φυσιολογίας (ωτορινολαρυγγολογίας, αν έχετε πολύ μεράκι, όρεξη και χρόνο) και να εντοπίσετε κεφάλαια που αναλύουν τη λειτουργία και μηχανική επιρροή κάθε δομής.

Το ζητούμενο, όπως το εκφράζετε  είναι: η άνετη παραγωγή ενός σωστά τοποθετημένου και στηριγμένου ήχου. Ας το πω πιο γενικά : Υγιές, ασφαλές και καλόηχο/όμορφο τραγούδισμα! (Το καλόηχο, όπως το εννοεί καθένας, σύμφωνα με τη μουσική που αγαπά).  Δυστυχώς δεν θα το πάρετε με μοναχικούς πειραματισμούς με βιβλία,video κλπ. παρά μόνο με τη "φυσική" παρουσία σας σε μαθήματα με καθηγητή φωνητικής, όπου θα σας αναλύσει πως λειτουργεί κάθε τι, θα σας εκπαιδεύσει και θα λύσει κάθε απορία σας.

Με χαρά μου, θα απαντήσω σε κάτι που μπορεί να αναλυθεί εύκολα με γραπτό λόγο, σύντομα και περιεκτικά. Αλλά κι αυτό, μην με παρεξηγείτε όσο και όταν ο χρόνος μου επιτρέπει. Αυτήν την εποχή δυστυχώς με  πιέζουν πολύ .."dead ends".

Με εκτίμηση



Αγαπητή voice2,

ειλικρινά δεν σας ζήτησα να μου εξηγήσετε εκτενώς τίποτα...διάλογο με στόχο την ανταλλαγή απόψεων κάνουμε και όχι...μάθημα!Υπάρχει τόσο η αναλυτική όσο και η συνθετική διαδικασία σκέψης...δλδ η λεπτομερής αναφορά από τη μια και η σύνοψη με απλά λόγια από την άλλη...μάλιστα όσο πιο βαθειά γνώση του αντικειμένου έχει κάποιος τόσο πιο εύκολα μπορεί να αναλύσει αλλά και συνοπτικά να συμπυκνώσει σε απλά λόγια τη γνώση του...

 

Τέλος πάντων,να ξέρετε πως όλους ο χρόνος μας κυνηγά οπότε επί ίσοις όροις και ο διάλογός μας...μην τον απαξιώνετε λοιπόν...

Με εκτίμηση


#22   
klapatas
Περαστική Νότα
Chat
27.09.2018, 15:32

Καποιος παρακάτω που ειπε οτι δεν υφισταται το δόγμα "απαγορευεται να διδαχθει κάποιος φωνητικη κατω των 16 ανηκει στους λεγομενους "τσαρλατανους της κλασσικης μουσικης" (εκφραση των καθηγητων μου απο Τζουλιαρντ), και ειναι ασχετος και επικινδυνος. Υπαρχει νομος και ΦΕΚ που το λεει ξεκάθαρα. 


#23