ελληνική μουσική
469 online   ·  205.987 μέλη

Anti-Christmas

freak
Φθασμένος
Chat
11.12.2015, 21:37

Παράθεση:

Το μέλος Hastaroth στις 09.12.2015, 11:48 έγραψε...

Ως εκ τούτου σάς εύχομαι "καλά Βουδούγεννα"...

Στους Βουδιστες αρεσουν τα Χριστουγεννα, μη σου πω μερικοι τα λατρευουν κιολας. Βγαλε ακρη..

Στα TESCO η τα BIG-C της Μπανγκόκ και σε ολα τα εμπορικα (η πολη αυτη ειναι γεματη με mall) βλεπεις παντου υπερλαμπρα δεντρα με τζινγκλ μπελς και αλλες συναφεις μελωδιες να παιζουν 24/7, ασε που η ατμοσφαιρα ειναι πιο λαμπρη απο αυτη των τέσκο της Αγγλιας κι ολα αυτα με καλοκαιριατικη ζεστη του κερατα...ποσο οξυμωρο...

Βρασε ρυζι!


#221   
KRISTHESS
Φθασμένος
Chat
11.12.2015, 21:41
άντε πάλι.. ξέθαψες το γνωστό θεματάκι :)
#222   
freak
Φθασμένος
Chat
12.12.2015, 20:10

Που να τρεχεις τωρα στην Γλασκωβη η στο Σιατλ, ασε που κανει κρυο εκει αν και μια αλλαγη θαταν οκ!


#223   
Hastaroth
Βετεράνος
Chat
13.12.2015, 17:09

Παράθεση:

Το μέλος Konstantinosoa στις 11.12.2015, 10:19 έγραψε...

Όπως σου έγραψα οι Αρχαίοι και οι ορθόδοξοι έγραφαν για τέτοια θέματα ότι νοηματοδοτούσε, ότι ήταν ουσιαστικό. Έτσι δεν χρησιμοποιούσαν τον όρο "πιστός", αλλά ένθεος ή μύστης (αν η θρησκεία ήταν μυστηριακή). Η δήλωση πιστεύω αλλά δεν συμμετέχω στα τελούμενα, δεν είχε νόημα και σήμαινε άθεος. Χαρακτηριστικό είναι πως οι Χριστιανοί οι οποίοι καταδικάζονταν σε θάνατο, κατηγορούνταν ως άθεοι γιατί δεν θυσίαζαν στην τοπική θεότητα και στην αυτοκρατορική λατρεία.

Ως προς το θέμα της ιστορικότητας του Ιησού, σε σοβαρό επιστημονικό επίπεδο δεν αμφισβητείται. Πέραν των χριστιανικών πηγών, αναφέρεται στον Φλάβιο Ιώσηπο (γεννήθηκε το 60 μ.Χ.), υπάρχει η αναφορά του Κλαυδίου περί της διαμάχης στην Ρώμη Ιουδαίων για κάποιον Chresto (η αναφορά χρονολογημένη αν θυμάμαι καλά την περίοδο 44-49), οι αναφορές εθνικών συγγραφέων οι οποίοι αποδίδουν ως πατέρα του κάποιον Πάνθηρα κ.τ.λ. Τα υπόλοιπα είναι επιπέδου blog.

Παρεπιπτώντως δεν είναι ben Yossef. Ο Ιωσήφ, Ιουδαίος απο τη γενιά του Δαυίδ, αν και άσημος τέκτονας στη Ναζαρέτ, δεν ήταν πατέρας του παρά μόνο στα μάτια του κόσμου. Αρραβωνιάστηκε την λευίτισσα Μαρία, αλλά δεν υπήρξε ποτέ πατέρας του Ιησού. Αυτό υποδηλώνει και το γεγονός πως στις ορθόδοξες εικόνες, ο Ιωσήφ είναι πάντα έξω από το σπήλαιο και όχι δίπλα στο βρέφος και τη Μαρία. Σε αντίθεση στην Δύση, εισήχθη από θεολογική άγνοια ο τύπος της "Αγίας Οικογενείας", όπου όλοι είναι μαζί σε φάτνη.

[ τροποποιήθηκε από τον/την Konstantinosoa, 11-12-2015 12:49 ]

[ τροποποιήθηκε από τον/την Konstantinosoa, 11-12-2015 12:50 ]

[ τροποποιήθηκε από τον/την Konstantinosoa, 12-12-2015 01:26 ]



Ως πρός την έννοια τών όρων "πιστός","ένθεος" κλπ,δέν λέμε κάτι διαφορετικό.Το ρήμα "πιστεύω" συντάσσεται με κάποιο ουσιαστικό-το αντίκείμενο τής πίστης δηλαδή.Δέν έχει κανένα νόημα να λέμε ότι πιστεύουμε,άν δέν προσδιορίζουμε σε τί πιστεύουμε.

Δέν μίλησα γιά την ιστορικότητα αλλά γιά την πραγματική ταυτότητα τού Ιησού-δηλαδή όχι γιά το άν υπήρξε πράγματι το άτομο αυτό,αλλά γιά το ποιός ήταν.Ο Σουητώνιος αναφέρει αυτόν τον Chresto στο έργο του Κλαύδιος (25.4).Αλλωστε μήν ξεχνάμε ότι "χρηστός" είναι ο καλός άνθρωπος,δέν είναι κάποιο κύριο όνομα.Και ο Σωκράτης έχει αποκληθεί "χρηστός" από τον Πλάτωνα.Το ότι στίς εικόνες που ανήκουν στην "ορθόδοξη" τεχνοτροπία ο Ιωσήφ βρίσκεται έξω από το σπήλαιο,είναι αναμενόμενο αφού ο ρόλος του υπήρξε δευτερεύων στην όλη υπόθεση.Επίσης ασφαλώς υπήρξε πατέρας τού Ιησού μόνο "στα μάτια τού κόσμου" αφού το επίσημο "αφήγημα" λέει ότι ο Ιησούς γεννήθηκε από μία παρθένα.Αυτό είναι κάτι που δέν "χωνευόταν" από την κοινωνία τής εποχής εκείνης.Εξ ού και ο Ιησούς αναφέρεται ώς "υιός(=ben) Ιωσήφ",γιατί πώς αλλιώς θα το ερμήνευε ο κόσμος;ώς "το παιδί τού σωλήνα";δέν γίνονται αυτά τα πράγματα.....

ΥΓ.Δέν ξέρω άν στην Bangkong αυτήν την εποχή κάνει ζέστη,διότι άν δέν απατώμαι,βρίσκεται στο βόρειο και όχι στο νότιο ημισφαίριο.Εδώ πάντως εγώ τουρτουρίζω διότι γιά πέμπτη χρονιά φέτος δέν ανάψαμε καλοριφέρ λόγω κρίσης μπρρρρρ.Αντε να φύγη ο χειμών και να έρθη το καλοκαίρι να ζεσταθή το κοκκαλάκι μας....


#224   
freak
Φθασμένος
Chat
13.12.2015, 17:31

Παράθεση:

Το μέλος Hastaroth στις 13.12.2015, 17:09 έγραψε...

Δέν ξέρω άν στην Bangkong αυτήν την εποχή κάνει ζέστη.



H μεση θερμοκρασια ειναι 30 βαθμοι για ολο τον χρονο. Αυτη την στιγμη εχει ακριβως 30 βαθμους. Σε διαβεβαιω οτι αυτη την θερμοκρασια εχει συνεχως με ελαχιστες εξαιρεσεις κι οταν λεμε εξαιρεσεις εννοουμε να παει στους 22 η στους 35. Προσγειωθηκα πριν ενα χρονο εδω και τιποτα δεν εχει αλλαξει σε αυτο τον τομεα.


#225   
Konstantinosoa
Φθασμένος
Chat
13.12.2015, 22:34

Ο Ιωσήφ έπαιξε το ρόλο του προστάτη. Ο εβραϊκός αραββώνας τελούνταν με συμβόλαιο, ο γαμπρός μπορούσε να πάρει την μνηστή στο σπίτι αλλά όχι να έχει ολοκληρωμένες σχέσεις μαζί της. Ένα παιδί χωρίς δηλωμένο πατέρα, ένα παιδί που έστω και εκτός Γάμου δεν θα το δήλωνε κάποιος ως δικό του, θα οδηγούσε την Μαρία σε λιθοβολισμό. Στην εικόνα της Γεννήσεως, σαν μελετητής στο γράφω αυτό, ο Ιωσήφ εικονογραφείται σε 2-3 τύπους. Στην αυθεντική παράσταση είναι πάντα εκτός φάτνης, ώστε να τονίζεται πως δεν είχε πραγματική σχέση με την Μαρία, δεν έχει σχέση αίματος με τον Χριστό. Το Χριστός δεν είναι με "η" (πρβλ. χρηστά ήθη) αλλά με "ι", δηλώνοντας το κατά την Χριστιανική πίστη χρισμένο - μεσσιακό του Ιησού. Χρείονταν οι βασιλείς δεδομένα (νομίζω και οι αρχιερείς). Ο Ιωσήφ απεικονίζεται κάτω αριστερά, ως εν αμφιβολία για την Μαρία, αφού ο ίδιος γνώριζε, αναμφίβολα, πως δικό του το παιδί δεν ήταν. Αυτό άλλοτε αντλεί απο τα αποστολικά ευαγγέλια, άλλοτε από το απόκρυφο ευαγγέλιο του ψευδο-Ιακώβου. Στην τελευταία περίπτωση έχει ένα ποιμένα, που "του βάζει φυτίλια" κατά το κοινώς λεγόμενο, για την παρθενία της Μαρίας. Η φάτνη, όπως είναι διαδεδομένη σήμερα, δεν είναι ορθόδοξη. Αποτελεί διόραμα (για να θυμηθούμε και τον μοντελισμό) της παπικής Ιεράς Οικογένειας, η οποία είναι παντελώς μη βιβλική.

Ο Ιησούς νομίζονταν ben Yossef, χαρακτηρίζονταν Εμμανουήλ αλλά δεν ονομάζονταν έτσι, και θεωρούνταν Ιουδαίος της βασιλικής ρίζας του Δαυίδ, αλλά αυτό ήταν ο Ιωσήφ, όχι η Μαρία. Ο μεσσιανικός ερευνητής του τότε, όμως, τον Ιωσήφ θα ερευνούσε, ο οποίος νομίζονταν, αλλά δεν ήταν πατέρας του Χριστού. Η μητέρα δεν υπολογίζονταν στην γενεαλογία. 


#226   
Hastaroth
Βετεράνος
Chat
14.12.2015, 12:04

Με συμβόλαιο (ketubah,κετουμπά) τελείται (ή μάλλον,επισφραγίζεται) ακόμη και σήμερα ο γάμος-αρραβώνα δέν έχω δεί να τελήται,και έχω παραστεί σε αρκετούς αρραβώνες ξαδερφιών μου.Ομως,βάσει τού,άς πούμε,επίσημου "αφηγήματος" τού Χριστιανισμού,δέν δηλώθηκε ο Ιησούς ώς υιός τού Ιωσήφ;Πώς έζησε τόσα χρόνια στην οικία τού Ιωσήφ χωρίς ο τελευταίος να δώση μιά εξήγηση γι'αυτό το γεγονός στην τοπική κοινωνία;Δέν ήταν και πολύ προοδευτικοί οι άνθρωποι εκείνες τίς εποχές.Οπως είπα και πρίν,το "ben Yossef" πρέπει να ήταν ακριβώς η "δικαιολογία",αφού όλοι οι εμπλεκόμενοι (Ιωσήφ,Μαρία,Ιησούς) γνώριζαν ότι αυτός δέν είχε σχέση αίματος με τον Ιωσήφ,απλώς δέν είχαν βγεί να το διαλαλήσουν κιόλας....

Εκτός απ'τους βασιλείς,εχρίοντο και οι αρχιερείς,όντως.Και ο Ιησούς εθεωρείτο επίσης αρχιερέας (rabbi),έστω κι'άν δεν εδηλώνετο επισήμως.Ωστόσο ουδέποτε θεώρησε εαυτόν βασιλέα-γι'αυτό απήντησε "σύ είπας" στον Πιλάτο όταν ο τελευταίος τον ρώτησε άν είναι "βασιλεύς τών Ιουδαίων".

Πρός πληροφόρησιν τών λοιπών (διότι εσύ προφανώς το ξέρεις),ο Ιησούς χαρακτηριζόταν Εμμανουήλ διότι im anu El σημαίνει "Αυτός μεθ'ημών".

Χθές το μεσημέρι,ψάχνοντας στο διαδίκτυο βρήκα αυτό:http://www.essene.com/Yeshua/yehoshua.htm.

Η φάτνη μπορεί μέν να είναι ένα "διόραμα",αλλά πάντως είναι σταύλος-και το επίσημο "αφήγημα" λέει ότι ο Ιησούς γεννήθηκε σε σταύλο,συνεπώς είναι λογικό να υποθέσουμε ότι αυτή θα ήταν η μορφή του.Δέν υπήρχε γάρ τότε το νοσοκομείο στην Hadassah Smile...


#227   
Hastaroth
Βετεράνος
Chat
14.12.2015, 12:07

Παράθεση:

Το μέλος freak στις 13.12.2015, 17:31 έγραψε...

Παράθεση:

Το μέλος Hastaroth στις 13.12.2015, 17:09 έγραψε...

Δέν ξέρω άν στην Bangkong αυτήν την εποχή κάνει ζέστη.



H μεση θερμοκρασια ειναι 30 βαθμοι για ολο τον χρονο. Αυτη την στιγμη εχει ακριβως 30 βαθμους. Σε διαβεβαιω οτι αυτη την θερμοκρασια εχει συνεχως με ελαχιστες εξαιρεσεις κι οταν λεμε εξαιρεσεις εννοουμε να παει στους 22 η στους 35. Προσγειωθηκα πριν ενα χρονο εδω και τιποτα δεν εχει αλλαξει σε αυτο τον τομεα.

Είδες ατυχία,να γεννηθώ στην Ελλάδα και όχι στην Bangkong;Δέν θα είχα τώρα ανάγκη από χειμωνιάτικα ρούχα,μ'ένα σορτσάκι κι'ένα κοντομάνικο θα ήμουν όλη την ώρα.....{#emotions_dlg.biggrin}


#228   
freak
Φθασμένος
Chat
14.12.2015, 12:58

Παράθεση:

Το μέλος Hastaroth στις 14.12.2015, 12:07 έγραψε...

Είδες ατυχία,να γεννηθώ στην Ελλάδα και όχι στην Bangkong;Δέν θα είχα τώρα ανάγκη από χειμωνιάτικα ρούχα,μ'ένα σορτσάκι κι'ένα κοντομάνικο θα ήμουν όλη την ώρα.....{#emotions_dlg.biggrin}

Eτσι ειμαι εγω ενα χρονο τωρα. Εν τω μεταξυ παραπονιουνται οι ντοπιοι τοχουν μαραζι να δουν χιονι στην ζωη τους εστω και μια φορα! Και ουτε προκειται να δουν στην τροπικη ζωνη. Εδω δεν ξερουν το σημαινει καλοριφερ...


#229   
tallos
Φθασμένος
Chat
14.12.2015, 14:04
Εχει καταστροφες στην ταιλανδη;τυφωνες όπως στην αμερικη;
#230   
freak
Φθασμένος
Chat
14.12.2015, 14:29

Τι εχει λεει?

Ενα χρονο που ειμαι εδω, μονο για κατι πλημμυρες εχω ακουσει σαν και αυτες που εχουμε στην Ελλαδα.

Η μονη μεγαλη καταστροφη ηταν στο Πουκέτ στη Νοτια Ταιλανδη τοτε με το τσουναμι του 2004.

Eπι του προκειμενου, οριστε τι τρωω στη μαπα σε καθημερινη βαση {#emotions_dlg.sad} εδω στην Μπανγκόκ...


#231   
Hastaroth
Βετεράνος
Chat
14.12.2015, 15:29

Ρέ σύ,ωραίες είναι οι Ταϊλανδέζες!Να μού γνωρίσης καμμιά...{#emotions_dlg.happycrazy}

Κατά τ'άλλα κι'εμείς τρώμε στην μάπα τον εορταστικό διάκοσμο,αλλά επί το μιζερικώτερον {#emotions_dlg.biggrin}.Φέτος,άς πούμε,το δέντρο στην πλατεία Συντάγματος είναι πιό κοντό....

Δέν λέω,καλές οι γιορτές,αλλά μήν το παρα-αφοδεύουμε κιόλας.Παλιότερα ήταν πιό σεμνά τα πράγματα (ή,τουλάχιστον,έτσι μάς φαινόταν επειδή ήμασταν παιδιά).Βεβαίως,πάντοτε υπήρχε η αίσθηση τού "καταναλωτισμού"-και το γιορτινό τραπέζι στα χωριά,καταναλωτισμός είναι-αλλά υπήρχε κι'ένα μέτρο.

Ευχή μου πάντως είναι να καταλάβη ο κόσμος ότι οι γαλοπούλες δέν δημιουργήθηκαν γιά να τίς τρώνε οι άνθρωποι και να διασκεδάζουν με νταούλια και βιολιά (και τα αρνιά επίσης).


#232   
KRISTHESS
Φθασμένος
Chat
14.12.2015, 18:50
και στην Θεσσαλονίκη για Χριστουγεννιάτικο ντεκορ στην Π.Αριστοτέλους φέτος έχουν μια παγοτσουλήθρα.Η τέλεια ατμόσφαιρα.
#233   
Hastaroth
Βετεράνος
Chat
14.12.2015, 20:45

Εντάξει,στην παγοτσουλήθρα μπορείς να παίξης κιόλας,να τσουλήσης απ'τα ψηλά στα χαμηλά (και μόνο που το σκέφτομαι,τουρτουρίζω μπρρρρρ..)

Ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες:

1.Στην Γαλλία,δέν υπάρχει "Αγιος Βασίλης",λέγεται Pere Noel,δηλαδή "Πατέρας-Χριστούγεννα".Βεβαίως γιορτάζεται και η Πρωτοχρονιά,που λέγεται απλώς Jour de l'An,δηλαδή (η πρώτη) μέρα τής χρονιάς.

2.Στίς Αγγλοσαξωνικές χώρες επίσης δέν υπάρχει "Αγιος Βασίλης"-υπάρχει όμως ο Santa (Ni)Claus,δηλαδή ο Αγιος Νικόλαος.Πώς τους έμπλεξαν αυτούς τους δύο εκεί πέρα,μυστήριον.

3.Ο άγιος Βασίλειος,ο γνωστός επίσκοπος Καισαρείας,δέν φορούσε κόκκινα ρούχα και σκούφο.Επίσκοπος ήταν,όχι κλόουν.Η αμφίεση με τα κόκκινα ρούχα είναι διαφημιστικό εύρημα τής Coca-Cola.Δέν ξέρω ποιό σαϊνι το σκέφτηκε,πάντως έπιασε.Επίσης,όπως ξέρουμε,ο άγιος Βασίλειος δέν ήταν τετράπαχος.

4.Πρωτοχρονιά γιορτάζουμε κι'εμείς οι Εβραίοι,αλλά όχι την πρώτη Ιανουαρίου.Είναι κινητή γιορτή που "πέφτει" περί τα μέσα Σεπτεμβρίου (ενίοτε μάλιστα και στίς αρχές Οκτωβρίου) και λέγεται Rosh Hashannah,δηλαδή πρώτη (μέρα) τού έτους.Πολλοί με έχουν ρωτήσει άν φτιάχνουμε κι'εμείς βασιλόπιττα,προφανώς επειδή αγνοούν ότι η βασιλόπιττα προήλθε από ένα τέχνασμα τού επισκόπου Βασιλείου ο οποίος έκρυβε χρήματα μέσα σε γλυκίσματα (όχι απαραιτήτως πίττες) γιά να τα μοιράζη στους φτωχούς χωρίς να φαίνεται ποιός ήταν ο δωρητής (εξ ού και το νόμισμα-παλιότερα ήταν χρυσή λίρα,αλλά τότε "λεφτά υπήρχαν"...).


#234   
freak
Φθασμένος
Chat
14.12.2015, 21:46

Παράθεση:

Το μέλος Hastaroth στις 14.12.2015, 15:29 έγραψε...

Ρέ σύ,ωραίες είναι οι Ταϊλανδέζες!Να μού γνωρίσης καμμιά...{#emotions_dlg.happycrazy}

Παντως αυτο το πραγμα με τις Ασιατισες, ειναι φοβερο.
Τους μιλας στο δρομο και ψαρωνουν με τη μια, κυριως επειδη δεν μιλανε αγγλικα, εκτος αν εισαι σε καμια Σιγκαπουρη, Χονγκ Κονγκ η και αλλου που μιλανε Αγγλικα (Μαλαισια, Φιλιππινες κλπ).
Αμα τους πεις και κανα "you are beautiful" κοκκινιζουν, γελανε και λενε thank you επαναλαμβανομενα!

Παντως σοβαρα τωρα ειναι ακομπλεξαριστες. Σε οποια και να μιλησεις θα σου μιλησει. Καμια σχεση με τις δικες μας τις σνομπ που εχουν την μυτη στον ουρανο.

Παρε και μια μοντερνα φατνη:


#235   
Hastaroth
Βετεράνος
Chat
15.12.2015, 12:27

Ποιανού είναι το χέρι που φαίνεται πάνω απ'την φάτνη;Τού Αλεξιάδη που περιμένει να εισπράξη τον ΕΝΦΙΑ απ'τον Ιωσήφ; {#emotions_dlg.biggrin}


#236   
Konstantinosoa
Φθασμένος
Chat
15.12.2015, 13:29

Ketubah υπήρχε τότε και στον αρραβώνα, ο οποίος λειτουργούσε όπως παραπάνω. Δεδομένα ο Χριστός δηλώθηκε ως "ben Yossef", αλλιώς πως όπως σωστά παρατηρείς. 

Ιερέας τότε ελέω ναού ήταν διαφορετικό από τον Ραββίνο. Ο ραββίνος τότε, μπορεί να ήταν διδάσκαλος, σοφιστής με μαθητές, καθηγητής σε ραββινική σχολή, νομικός, δικηγόρος και θεολόγος, όπου ερμήνευε την Τορά - Νόμο και την εφαρμογή της στο αστικό δίκαιο, στο βαθμό που επέτρεπαν οι Ρωμαίοι κατακτητές. 

Ωραία η ανάλυση του Εμμανουήλ (=im anu El "Αυτός {σ.σ. Ελ =Θεός} μεθ'ημών").

Το φάτνη σημαίνει, μάλλον, φάτνωμα, κούφωμα. Δεν είναι σταύλος η φάτνη, αλλά μάλλον φυσικό κούφωμα κάπου στα περίχωρα της Βηθλεέμ. Στην εικόνα της γεννήσεως,  η φάτνη είτε αποδίδεται σαν σπήλαιο με θεολογική σημασία υπαινισσόμενη τον Άδη και το Πάθος αλλά και των χωρίων του Ησαία "Ο λαός ο πορευόμενος εν σκότει ! Ίδετε φως μέγα" και "ἔγνω βοῦς τὸν κτησάμενον καὶ ὄνος τὴν φάτνην τοῦ κυρίου αὐτοῦ· ᾿Ισραὴλ δέ με οὐκ ἔγνω καὶ ὁ λαός με οὐ συνῆκεν. (κεφ. 1, στιχ. 3).

Το συ είπας δεν είναι άρνηση, αλλά αντιστοιχεί στο "εσύ λες αυτό εγώ θα σου πω το άλλο". Στον Μάρκο στην αντίστοιχη ερώτηση του αρχιερέα, "το εγώ θα σου πω το άλλο", "το δικό μου" αντιστοιχεί στην απάντηση "και όψεσθε τον υιόν του ανθρώπου εκ δεξιών καθήμενον της δυνάμεως και ερχόμενον επί των νεφελών του ουρανού". Στην αντιστοιχή ερώτηση του Πιλάτου ο Χριστός θέτει εαυτόν ως υιό του Ώντος Θεού: συ λέγεις ότι βασιλεύς ειμί εγώ. εγώ εις τούτο γεγέννημαι και εις τούτο ελήλυθα εις τον κόσμον, ίνα μαρτυρήσω τη αληθεία (σ.σ του Πατρός). Πας ο ων εκ της αληθείας ακούει μου της φωνής (εδώ αναφέρεται στην πατρική κλήση στην πίστη, στην οποία έχω εντοπίσει κοινά και στον προσωκρατικό Ηράκλειτο και την θεωρία των Λόγων). Εν τέλει το κείμενο δείχνει άρνηση του Χριστού, όντως, ως προς την κοσμική βασιλική ιδιότητα, αφού αποδέχεται σαφώς στο βιβλικό κείμενο την θεία.

Τέλος έχοντας ασχοληθεί αγιογραφικά και ως βίο με τους Βασίλειο επίσκοπο Καισαρείας και Νικόλαο επίσκοπο Μύρων της Λυκίας, να σου εξηγήσω την σύγχυση.

Ο Βασίλειος πέθανε τέλη του 378, αλλά ο επικήδειος του, ένα κείμενο αναφοράς στην παλαιοχριστιανική γραμματεία, γράφτηκε 1 Ιανουαρίου του 379. Έτσι εορτάζεται πρωτοχρονιά σήμερα. Στους Ρωμαίους η πρωτοχρονιά του (Ρωμαίου) Αυγούστου, ξεκίναγε 18 Αυγούστου, οι Βυζαντινοί είχαν την 1η Σεπτεμβρίου και οι Ισραηλίτες, όπως έγραψες τήρουν έως και σήμερα τον Σεπτέμβριο ως αρχή το έτους.

Με τα δώρα ο Βασίλειος συνδέεται με τα τιμαλφή τα οποία επιστράφηκαν στους δικαιούχους, αφού μπήκαν σε πίτα και μοιράστηκαν ανάλογα και ο καθένας πήρε σύμφωνα με την διήγηση, ότι ήταν δικό του.

Ο Νικόλαος Μύρων πέθανε περί το 348. Συνδέθηκε από τότε με την προστασία των Ναυτικών, ιδίαίτερα όμως στην Δύση, όταν το σκήνωμά του απο τα Μύρα φυγαδεύθηκε απο ναυτικούς στη Βάρη (σημ. Bari) της Ιταλίας. Σε μια περίπτωση που ένας πατέρας οικονομικά κατεστραμένος θα έδινε τις κόρες του προς πορνεία (3 είχε), ο Άγιος πέταγε ένα σακούλι με κάποια νομίσματα μέσα στο εν λόγω σπίτι, αρκετά για να παντρευτεί έκαστη κόρη. Ορθώς έχει ειπωθεί πως ο Άγιος Βασίλης της καμινάδας είναι ο Άγιος Νικόλαος. Εορτάζει όμως 6 Δεκεμβρίου, οπότε ήταν και κοντά στις ερτές αυτές.    

[ τροποποιήθηκε από τον/την Konstantinosoa, 15-12-2015 13:31 ]


#237   
freak
Φθασμένος
Chat
15.12.2015, 17:12

ΚΑΛΑ ΧΡΩΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!


#238   
freak
Φθασμένος
Chat
06.01.2016, 11:57

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΕΛΟΣ

παμε γι'αλλα

[ τροποποιήθηκε από τον/την freak, 06-01-2016 12:11 ]


#239   
Hastaroth
Βετεράνος
Chat
06.01.2016, 18:00

Και τα άλλα είναι οι Απόκριες...


#240   


Αυτά τα διάβασες;