ελληνική μουσική
    660 online   ·  210.833 μέλη

    Επιλογή πιατινιών

    Nickag3
    01.01.2013, 17:19

    Πειτε μου ρε παιδια ποια πιατινια θεωρειται πως ειναι καλυτερα;;

    Fame Masters B20 Cymbal Set ή Zildjian ZBT4P Cymbal Set PRO ή Sabian SBr Performance Set;;;;;

    [ τροποποιήθηκε από τον/την Nickag3, 01-01-2013 17:32 ]


    Hastaroth
    01.01.2013, 20:42

    Καλύτερα πιατίνια είναι αυτά που θα ηχήσουν καλύτερα στο δικό σου αυτί.

    Ο,τι και να σού πούμε εμείς είναι υποκειμενικό.

    Συνεπώς,πήγαινε σε κάποιο μαγαζί με μουσικά όργανα και δοκίμασε αυτά τα μοντέλα που αναφέρεις και όποιο σε ικανοποιήση ακουστικώς,αυτό να πάρης.


    Nickag3
    02.01.2013, 13:55
    ok αυτο θα κανω μαλλον, απλα ρωτησα μηπως καποιος εχει χρησιμοποιησει καποια απο αυτα και ειναι αντικειμενικα πολυ καλητερα.
    noizreduction
    02.01.2013, 14:31

    Τα μονα αντικειμενικα στοιχεια που θα μπορουσες να κρινεις αναμεσα σε πιατινια ειναι το υλικο κατασκευης και η ποιοτητα του προϊοντος οσον αφορα την αντοχη και τη "διαχρονικοτητα" του ηχου.

    Οτιδηποτε αλλο ειναι θεμα υποκειμενικο και δεν προκειται να βγαλεις ακρη απο αποψεις, εαν δεν πας μονος σου να ακουσεις τα πιατινια!


    Hastaroth
    02.01.2013, 18:41

    Αυτό γιά την "διαχρονικότητα" δέν μπορώ να καταλάβω τί σημαίνει.Αν εννοής ότι με τον καιρό,λόγω τής "κόπωσης" τού υλικού (από τους κραδασμούς),αλλοιώνεται η "καθαρότητα" τού ήχου,ίσως έχει κάποια λογική βάση,ωστόσο τα δικά μου πιατίνια τα έχω σχεδόν όλα πάνω από 20 χρόνια και δέν έχω παρατηρήσει καμμιά αλλοίωση στον ήχο τους.

    Βέβαια παίζει ρόλο και η συχνότητα χρήσης τους-προφανώς άν τα ίδια πιατίνια τα είχε ένας επαγγελματίας που επί 20 χρόνια έπαιζε κάθε μέρα έστω και επί δίωρο,ενδεχομένως να ήταν παρατηρήσιμη μιά αλλαγή στον ήχο τους.Αλλά και πάλι,κανέναν άλλον γνωστό μου ντράμμερ δέν έχω ακούσει να μού λέη ότι κάποιο απ'τα πιατίνια του "έπεσε" σε απόδοση μετά από χρόνια.

    Το υλικό κατασκευής είναι άλλη ιστορία-σχετικά εύκολα μπορεί κάποιος ακόμα και όχι πολύ έμπειρος να καταλάβη αν το κράμα που χρησιμοποιήθηκε γιά την κατασκευή είναι καλής (ή έστω αξιοπρεπούς) ποιότητας ή "ντενεκές".Αυτό έχει να κάνη καί με τον ήχο αλλά κυρίως με την αντοχή τού πιατινιού στα χτυπήματα (δηλαδή πόσο εύκολο είναι να ραγίση ή να σπάση).

    Πάντως αυτά τα Fame Masters δέν τα έχω δεί πουθενά.Τα άλλα είναι από γνωστότατες εταιρίες και συνεπώς έχουν το "τεκμήριο" τής φερεγγυότητας-χωρίς αυτό να σημαίνη πως μπορεί κάποιος να τα πάρη με κλειστά μάτια (ή,στην προκειμένη περίπτωση,με κλειστά αυτιά).

     


    -----------------

    "Μπορεί καννίβαλος ποτέ

    να εκπροσωπήσει τάχα

    όλους τους φίλους τους παλιούς

    που έχει στη στομάχα?"

    [ τροποποιήθηκε από τον/την Hastaroth, 02-01-2013 18:44 ]


    noizreduction
    02.01.2013, 19:33

    Ναι, οταν αναφερομαι στη διαχρονικοτητα εννοω την αντοχη τους στην ποιοτητα του ηχου που παραγουν σε συναρτηση με το χρονο χρησης ( και δυναμικης ).

    Συνηθως μου εχει τυχει σε Metal drummer που ιδιαιτερα τα μικρα πιατινια ( splash συνηθως ) τα εχουν "ξεσκισει" στο χτυπημα, με αποτελεσμα με το καιρο το υλικο να χανει την αντοχη και τη διαυγεια του. Και ιδιαιτερα στα μικρα πιατινια, εαν βγαζουν "κακο" ηχο, τοτε αυτο περναει εντονα στην ηχογραφηση και δεν διορθωνεται ευκολα.



    Stoner125
    30.03.2013, 16:00
    Τα Fame ειναι πιατινια για να ξεκινισει κανεις drums , κακης ποιοτητας δηλαδη , σαν αυτα που σου δινουν οταν αγοραζεις σετ ..
    manco
    07.04.2013, 17:03
    Χρησιμοποιω στα σετ μου 13 cymbals,απο τα οποια τα 5 ταδουλευω συνεχως 22 χρονια... Τιποτα δεν αλαξε ακουστικα.... περα απο το προσωπικο ακουσμα.ολα τα αλλα ειναι λογια... Εχω αδικο;
    noizreduction
    07.04.2013, 20:18

    Εξαρταται παρα πολυ απο τη χρηση και την "ευγενεια" του drummer. Προφανως κι ενας σωστος drummer, που μπορει να ελεγξει τις δυναμικες και τα χερια του, δεν θα προκαλει την ιδια φθορα με εναν "ουνο" που τα σπαει ολα σε καθε προβα! ;)


    manco
    07.04.2013, 21:06
    .... Τι π...... λετε...... παιζω Rock Jazz Heavy Metal solo,,,,σε ολη τη διαδρομη... αυτοι που τα καταστρεφουν δεν ξερω τι 'γραμμα'παιζουν ν αν ειναι drummers.... Εξακολουθω να πιστευω στο προσωπικο ακουσμα.... αλλα πολυ θα το χαρω αν καποιος με πεισει για το αντιθετο...
    noizreduction
    07.04.2013, 21:38

    Μιλαω ως ηχοληπτης και θα παρακαλουσα λιγο περισσοτερη ευγενεια στον τροπο απαντησης. Μπορει στον προφορικο λογο αυτο να περναγε απαρατηρητο, ομως στο γραπτο δεν ειναι τοσο ευκολα τα πραγματα!

    Η αναφορα μου στη διαχρονικοτητα των πιατινιων αφορα την αποδοση στη διαυγεια του ηχου τους με το περασμα των "βασανιστηριων" τους. Ιδιαιτερα σε ηχογραφηση ειναι εντονο προβλημα οταν τα πιατινια συντονιζουν ασχημα ή αφηνουν ουρες που δεν ειναι ο φυσικος τους ηχος ( πολλες φορες προερχεται κι απο την ιδιοταλαντωση της βασης με το πιατινι, αλλα αυτο ειναι αλλο θεμα ).


    ORFEASMIRSINIS
    07.04.2013, 23:44

     Μ' αρέσει βρε Noiz, που εκφέρεις και άποψη κι' ανάθεμα, αν έχεις βαρέσει πιατίνι στην ζωή σου! Τα περι ιδιοσυντονισμού τα αντιπαρέρχομαι βεβαίως, ως μη έχοντα, την παραμικρή σχέση με την πραγματικότητα.

      Το θέμα με τα πιατίνια είναι εξαιρετικά δύσκολο και λεπτό. Είναι απολύτως απαραίτητο ο ντράμμερ να έχει ακούσει απο κοντά τα πιατίνια που θα αγοράσει, παίζοντας ο ίδιος και στην συνέχεια ακούγοντας απο απόσταση άλλον να τα παίζει, ώστε να καταλήξει στο ηχόχρωμα και την αίσθηση που του ταιριάζει. Σ΄ένα τύμπανο τον διαμορφώνεις τον ήχο, μα αλλάζοντας δέρματα, μα αλλάζοντας κουρδίσματα, το πιατίνι όμως, πάει και τελείωσε! Είναι αυτό που επέλεξες και δεν "μαζεύει" με τίποτα! Ούτε αλλάζει σε βάθος χρόνου εκτός κι αν είσαι καφροντράμμερ και το σπάσεις!{#emotions_dlg.biggrin}{#emotions_dlg.biggrin}{#emotions_dlg.biggrin}


    ORFEASMIRSINIS
    08.04.2013, 00:29

    Οχι Μπρίζα, ούτε κουρδίζεται, ούτε ήχο αλλάζει.


    noizreduction
    08.04.2013, 00:41

    Παράθεση:

    Το μέλος ORFEASMIRSINIS στις 07.04.2013, 23:44 έγραψε... Ούτε αλλάζει σε βάθος χρόνου εκτός κι αν είσαι καφροντράμμερ και το σπάσεις!{#emotions_dlg.biggrin}{#emotions_dlg.biggrin}{#emotions_dlg.biggrin}

    Και μετα απο αυτη τη μικρη αντιφαση, που εμμεσως, πλην σαφως , παραδεχεσαι πως οντως ενα πιατινι που εχει βασανιστει δομικα ( κι οχι μονο αμεσα σπασμενο ) μπορει να αλλαξει τη διαυγεια και το sustain του ηχου του, απλως μπορω να πω με ευχαριστηση:

    "μπορει να μην εχω βαρεσει πιατινι, ως πληκτρας, αλλα ως ηχοληπτης εχω ηχογραφησει και καλυψει live αρκετους drummer με διαφορετικα drum kits..".

    Ο ιδιοσυντονισμος αφορα το μεταλλικο μερος της βασης με το πιατινι και ειναι κατι που ολοι οι ηχοληπτες μαθαινουν οχι μονο πρακτικα, αλλα και θεωρητικα. Ειναι εκεινη η "ουρα" στις χαμηλομεσαιες που συνηθως εξαφανιζουν οταν εφαρμοζουν low cut ( ή high pass ) φιλτρο πανω στα overheads mic ή στα close mic που ενδεχομενως να εχουν τοποθετησει ( εαν ηχογραφουν μια Metal παραγωγη και θελουν να δωσουν εμφαση σε καποιο πιατινι ή crash ).

    Απλη μελετη χρειαζεται κι ο καθενας στον τομεα του. Εσυ απλως παιξε καλα drums κι ασε στον ηχοληπτη ο,τι αφορα τον ηχο σου. Γι' αυτο το λογο υπαρχουν διαφορετικες ειδικοτητες και γι' αυτο το λογο δεν πρεπει ο ενας να ανακατευεται στη δουλεια του αλλου!


    -----------------

    Dreamcatcher Music DreamCatcher

    [ τροποποιήθηκε από τον/την noizreduction, 08-04-2013 00:42 ]


    noizreduction
    08.04.2013, 00:51

    Για να το θεσω αλλιως, επειδη βλεπω πως μιλαμε με αλλες γλωσσες:

    1) Εαν ενα πιατινι εχει αρκετο sustain απο την κατασκευη του, δεν τοποθετουμε αρκετες φορες διαφορα υλικα που μειωνουν την ταλαντωση του; Προσφατα ειδα απο συναδελφο μεχρι και χαρτοπετσετα ( νισαφι πια, το μισο Αμαζονιο χρησιμοποιουν καποιοι στις ηχογραφησεις ) σε ενα china που δεν "μαζευε" με τιποτα.


    Φανταστειτε λοιπον τωρα ενα πιατινι το οποιο εχει υποστει φθορα, μη ορατη, στο μεταλλικο δεσμο του. Η ταλαντωση του εχει αλλαξει, δημιουργει αρμονικες που δεν ειναι ακουστες μεσα στο χαος, αλλα απο ενα καλο micing μπορει να ερθουν μπροστα και γενικοτερα δεν ειναι αυτο που εχει κατα νου ο παραγωγος/ηχοληπτης και ο drummer.

    Ποσο πιο απλα να εξηγησω πως ενα πιατινι που εχει πεσει στα χερια καφρου, ειναι εν δυναμει προβληματικο μερος του drum kit ( μετα τον ιδιο τον drummer βεβαια ).

    2) Εαν πιασετε μια βαση πιατινιου ( ιδιαιτερα μεγαλης ακτινας ) την ωρα που αυτο δονειται, θα διαπιστωσετε πως η βαση εχει μια αισθητη ταλαντωση. Εαν προκειται για μασιφ και καλη βαση, δεν προκειται να κανει ευκολα εξαναγκασμενη ταλαντωση, προσθετωντας αρμονικες στον ηχο ( και μαλιστα "Ασχημες" αρμονικες, σε ασχετα πολλαπλασια με την αρχικη συχνοτητα ). Εαν προκειται ομως για ψευτοβαση, η εξαναγκασμενη ταλαντωση προκαλει μεγαλο προβλημα στη διατηρηση των "κακων" αρμονικων, που συνηθως συνανταμε στις χαμηλομεσαιες περιοχες κι αν ειναι κι αργο το κομματι, αυτο εμφανιζεται στην ηχογραφηση.

    Απλη φυσικη ειναι, δεν χρειαζεται να κανει καποιος υψηλη ραπτικη για να αντιληφθει τι περιγραφω!


    ORFEASMIRSINIS
    13.04.2013, 01:11

     Επειδή ακριβώς είναι απλή φυσική:

       1ον)  Το πιατίνι δεν καταστρέφεται δομικά, παρα μόνον εαν σπάσει, στην κυριολεξία όμως

       2ον)  Κανένα θέμα ιδιοσυντονισμού πιατινιού-βάσης δεν τίθεται. Και να μην μιλάμε για εξαναγκασμένη ταλάντωση της βάσης, γιατί θα τρελαθούμε τελείως.

     Το πιατίνι επικάθεται πάνω σε χοντρή τσόχα, αποτρέποντας έτσι το φαινόμενο της ηχογέφυρας. Η δόνηση της βάσης, όταν παίζουμε στο ride π.χ. οφείλεται στους κραδασμούς και όχι σε συντονισμό.

      Επομένως απο τα παραπάνω συνάγεται το συμπέρασμα οτι κανενός είδους ήχος δεν παράγεται απο την βάση και αυτό το γνωρίζει και ο τελευταίος ντράμμερ, γιατί  όταν crashάρει και κάνει choking, υπάρχει ... σιγή ιχθύος{#emotions_dlg.biggrin}

      3ον)  Βλέποντας το παρακάτω βίντεο, πείτε μου εαν βλέπετε το παραμικρό φαινόμενο συντονισμού στην βάση, εκτός απο  ανεπαίσθητες κραδασμικές κινήσεις, ένεκα της ταλάντωσης του πιατινιού.

      Και όταν μιλάμε για φαινόμενα συντονισμού και εξαναγκασμένης ταλάντωσης που λέει ο παραπάνω, δείτε γιατί πράγμα μιλάμε

       

         Το σκέφτεσθε τώρα, η βάση του ride να  ιδιοσυντονίζεται και να εξαναγκάζεται σε ταλάντωση?

       Σίγουρα δεν θα ήθελα να είμαι κοντά στο σετ ... {#emotions_dlg.biggrin}{#emotions_dlg.biggrin}{#emotions_dlg.biggrin}


    noizreduction
    13.04.2013, 02:21

    Θα σχολιασω μονο το εξης: Ιδιοσυντονισμος δεν ειναι απαραιτητα ενα φαινομενο που συμβαινει σε μεγαααααααλες γεφυρες. Ναι, ειναι ενα παραδειγμα, ομως ο κοσμος γυρω μας ειναι ενα παιχνιδι ταλαντωσεων και συντονισμων, ξεκινωντας απο τα δομικα σωματιδια της υλης και καταληγοντας σε μεγαλυτερα υλικα, οπως η γεφυρα!

    Παράθεση:
    Βλέποντας το παρακάτω βίντεο, πείτε μου εαν βλέπετε το παραμικρό φαινόμενο συντονισμού στην βάση, εκτός απο  ανεπαίσθητες κραδασμικές κινήσεις, ένεκα της ταλάντωσης του πιατινιού.

    Χαιρομαι που συμφωνουμε. Ασχετα εαν εσυ το λες κραδασμο ( οπως ακριβως στην ουσια ειναι αισθητο οπτικα ) κι εγω το λεω ιδιοταλαντωση ή εξαναγκασμενη ταλαντωση!

    Εξαλλου, εαν ειχες μελετησει ποτε εστω και λιγο φυσικη, θα ηξερες πως οι κραδασμοί είναι μηχανικές ταλαντώσεις που μεταφέρονται μέσω στερεών σωμάτων.

    Τοσα χρονια στο Φυσικο, μην μου ερθεις να μου ακυρωσεις και τους ελαχιστους ορισμους που μαθαινει καποιος...απο το Δημοτικο.

    Επισης, εαν προσεξες ανεφερα:

    Παράθεση:
    Εαν προκειται για μασιφ και καλη βαση, δεν προκειται να κανει ευκολα εξαναγκασμενη ταλαντωση, προσθετωντας αρμονικες στον ηχο ( και μαλιστα "Ασχημες" αρμονικες, σε ασχετα πολλαπλασια με την αρχικη συχνοτητα ). Εαν προκειται ομως για ψευτοβαση, η εξαναγκασμενη ταλαντωση προκαλει μεγαλο προβλημα στη διατηρηση των "κακων" αρμονικων, που συνηθως συνανταμε στις χαμηλομεσαιες περιοχες κι αν ειναι κι αργο το κομματι, αυτο εμφανιζεται στην ηχογραφηση.

    Νομιζω πως μετα απο 8 χρονια στις ηχογραφησεις και στις αντιστοιχες σπουδες, δικαιουμαι να εχω ενα λογο παραπανω.

    Εαν ποτε μπεις σε studio ( κι οχι προβαδικο ) να ηχογραφησεις, ζητα απο τον ηχοληπτη να μην κανει low cut στα overheads και κτυπα ενα πιατινι. Ανοιξε ενα spectrum analyzer και δες τις συχνοτητες που παραγονται και ποιες συχνοτητες παραμενουν ενεργες μετα απο το φυσικο decay/release του ιδιου του πιατινιου!

    Δεν θα συνεχισω οποιοδηποτε διαλογο, θεωρω πως ειναι χαμενη υποθεση μαζι σου, οπως σου εχω πει και σε αλλο θεμα. Κατσε, μελετησε, ακου και μετα βιντεοσκοπησε εκεινο το περιφημο video σου που θα επαιζες ο ιδιος και σταματα να κανεις copy paste ο,τι βρεις για να δικαιολογησεις την αγνοια σου.
    -----------------

    Dreamcatcher Music DreamCatcher

    [ τροποποιήθηκε από τον/την noizreduction, 13-04-2013 02:46 ]


    cobal
    13.04.2013, 08:41

    Noiz εχεις δικιο βεβαιως σε αυτα που λες για τις βασεις... Αν βαλεις διπλα διπλα μια φτηνιαρικη και μια καλη βαση "φαινεται" διαφορα. Επισης τον ηχο του πιατινιου επηρεαζει και η τσοχα.

    Κι ακομη.... Βεβαιως και τα πιατινια αλλαζουν ηχο μεσα στο χρονο και το παιξιμο... Ακομη και σχημα.
     Κατι το οποιο φανταζομαι θα μας το επιβεβαιωσει και ενας αλλος ντραμμερ παλιοτερος κι απο εμενα. Ο Has...


    manco
    13.04.2013, 11:46
    Καλημερα....Αρκετη θεωρια επεσε... Οπως ειπωθηκε εδω,ο καθενας ας κανει την δουλια του... Ο ντραμερ να αποδωσειτα καλυτερα με ενα ακουστικα ικανο σετ & ο ηχοληπτης επισης... Εγω επιμενω να λεω οτι αν αρχισει να καταστρεφεται ενα πιατινι το αλαζεις...
    noizreduction
    13.04.2013, 12:22

    Εννοειται πως ο καθενας κοιταει τη δουλεια κι εννοειται πως το καλυτερο θα ηταν ενας drummer ( ή ενα studio ) θα πρεπει να χρησιμοποιει οσο το δυνατον καλυτερα και πιο καινουρια δερματα/πιατινια! Ειναι θεμα του ηχου κι οταν μπαινεις στη διαδικασια ηχογραφησης θελεις το 100% του ηχου σου, ειτε παιζεις καλα, ειτε οχι.