ελληνική μουσική
    839 online   ·  210.833 μέλη

    Πηγαίνετε τις ημέρες του Πάσχα ή γενικότερα Εκκλησία;

    falimento
    27.04.2005, 10:54
    Ήθελα να θέσω το θέμα αυτό επί ιστοσελίδος μας, σαν μια μικρή σφυγμομέτρηση-δημοσκόπηση όσον αφορά την επίσημη θρησκεία μας και το θεσμό της Εκκλησίας.

    Πολύ απλά και γρήγορα θα ρωτήσω το εξής:

    Πηγαίνετε στην εκκλησία τις ημέρες του Πάσχα ή γενικότερα;
    Κατά πόσον τα προηγηθέντα μεμπτά γεγονότα που αφορούσαν του κληρικούς, επηρεάσαν και κλόνισαν τη Πίστη σας;



    Desmar
    27.04.2005, 11:33
    Καλημέρα...

    Η πίστη και τα βαθύτερα μηνύματα που εμπεριέχει είναι ανεξάρτητη από τους ανθρώπους και τα πάθη τους ... ΝΟΜΙΖΩ!!!

    Λυπηρά τα τελευταία γεγονότα ΜΕΝ ... ΑΛΛΑ ... τα μηνύματα αγάπης που ενισχύονται αυτές τις μέρες παραμένουν αναλλοίωτα ...

    ... συνεπώς ναι πάω αφού ... πάντα την Μ. Εβδομάδα νοιώθω μια θλίψη στην καρδιά μου γι'Αυτόν που με τόση αγάπη για τον άνθρωπο ... τόσο σκληρά βασανίστηκε...




    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: Desmar on 27-04-2005 11:36 ]
    Orfeus
    27.04.2005, 12:14
    Quote:

    Το μέλος falimento στις 27-04-2005 στις 10:54 έγραψε:

    Ήθελα να θέσω το θέμα αυτό επί ιστοσελίδος μας, σαν μια μικρή σφυγμομέτρηση-δημοσκόπηση όσον αφορά την επίσημη θρησκεία μας...






    Μία διευκρίνηση θέλω να κάνω...

    Η θρησκεία "μας" δεν είναι Επίσημη.

    Σύμφωνα με το σύνταγμα, θεωρείται Επικρατούσα (άρθρο 3).

    Και έχει διαφορά το ένα από το άλλο!!!!



    No Guru, No Method, No Teacher...


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: Orfeus on 27-04-2005 12:23 ]
    Desmar
    27.04.2005, 12:39
    ... σωστά Γιώργο ...

    ...ίσως μόνο η μουσική να είναι "επίσημη" ... και χωρίς συνταγματικές αναφορές
    jazzer79
    27.04.2005, 15:29
    Και γω πηγαινω στην εκκλησια αυτες τις μερες.Ειναι απιστευτα τα συναισθηματα που σου γεννιουνται οταν πηγαινεις τη Μεγαλη Εβδομαδα στην εκκλησια.Εγω παντα μενω μετα την Ανασταση στην εκκλησια και στο τελος μεταλαμβανω κι ολας.Ειναι φανταστικα!Οσο για τα προσφατα σκανδαλα υπηρχαν και θα υπαρχουν απ'τη στιγμη που επιτρεπεται στον καθενα να εισχωρει στους κολπους της εκκλησιας.Μπορει να εκνευριζομαι αλλα δεν επηρρεαζομαι διοτι η σχεση του καθενος με το Θεο ειναι προσωπικη.Πολλα μπορουν να ειπωθουν σχετικα αλλα σε γενικες γραμμες νομιζω πως καλυφθηκα!
    mariaaa
    27.04.2005, 21:05
    Εγω παλι πηγαινω πολυ σπανια στην εκκλησια.Ισως Μ.Πεμπτη και στην Ανασταση.Δεν πιστευω οτι καποιος ειναι σωστο να κρινεται ως λιγοτερο ή περισσοτερο πιστος απο τη συχνοτητα που πηγαινει στην εκκλησια.Νομιζω η πιστη ειναι μεσα στον καθενα απο μας.Οσο για τους παπαδες,για μενα δεν παιζουν κανενα ρολο.Οπως ηταν παντα ειναι και τωρα.Απλα τωρα βγηκαν στη φορα!Θα συμφωνισω με jazzer79 για την προσωπικη σχεση μεταξυ ανθρωπου και Θεου.

    Και ο Θεος βοηθος!
    pianopassion
    27.04.2005, 22:36
    Μικρός πήγαινα όλη τη Μεγάλη Εβδομάδα στην εκκλησία. Τα τελευταία χρόνια
    πηγαίνω κυρίως το βράδυ του μεγάλου Σαββάτου. Μόλις ακουστεί το «Χριστός
    Ανέστη» (και φύγουν τρέχοντας οι εραστές της μαγειρίτσας…) μπαίνω στην εκκλησία για τη λειτουργία που ακολουθεί (για μένα είναι η καλύτερη) και για να μεταλάβω.
    Γενικά με εκφράζει περισσότερο η εκκλησία όταν είναι άδεια. Πολλές φορές θα
    πάω απλά να ανάψω ένα κερί αν δεν είναι κλειστή η πόρτα. Τι κακό και αυτό να κλειδώνουν τις εκκλησίες.
    Σχετικά με τους παπάδες δεν με αγγίζουν και δεν με αφορούν.
    Αυτά…
    Α! και καλό Πάσχα σε όλους.
    falimento
    27.04.2005, 23:40
    Eγώ με τη σειρά μου να προσθέσω ότι δεν πηγαίνω συχνά στην Εκκλησία παρά μόνο κάποιες φορές που θέλω να μεταλάβω ή στις πιο σημαντικές εορτές.

    Τα γεγονότα με τους κληρικούς, δεν με ξενίζουν. Οπουδήποτε υπάρχει εξουσία και δύναμη συναντούμε δυστυχώς φαινόμενα διαφθοράς και σήψης.

    Το αν είναι επίσημη ή επικρατούσα το αφήνω στους συνταγματολόγους και νομικούς.

    Τέλος, επειδή αύριο φεύγω νωρίς ταξίδι, θα τα πούμε πια μετά τη γιορτή του Αγίου Γεωργίου (κατόπιν εορτής που λέμε) εύχομαι σε όλα τα παιδιά που έχω γνωρίσει στο M/H και αγαπώ, καλό Πάσχα και είθε η Ανάσταση του Κυρίου να μας αναστήσει ηθικά και να μας κάνει καλύτερους ανθρώπους...

    manblaz
    28.04.2005, 00:12
    Συμφωνω μαζι σου φιλε Γιωργο.....απλα θα προσθεσω και εγω κατι

    Μπορει η εκκλησια να θεωρειται ο Οίκος του Θεού, αλλα ο καθενας εχει το δικαιωμα να πιστευει και να εκφραζει την πιστη του με οποιο τρόπο και σε οποιο μερος θεωρει αυτος σωστο. Απεχθανομαι τις ερωτησεις και τους διαλογους του τυπου "πηγες μανωλακη στην εκκλησια? μεταλαβες? , οχι??? σαν δεν ντρεπεσαι...χριστιανος εισαι εσυ??" λες και μολις μπεις στην εκκλησια ολες σου οι αμαρτιες "εξαφανιζονται", λες και μολις μπεις στην εκκλησια κερδιζεις εναν παραπανω "πόντο" στην εκτιμηση του Θεου....

    Καλο Πάσχα σε ολους και σε οσους θα φυγουν ταξιδακια καλη επιστροφη...
    Spilman44
    28.04.2005, 00:18
    Η σχέση μου με το Θεό :
    Τον κουβαλάω, με κουβαλάει
    Τον υφίσταμαι, μ΄ ανέχεται
    Αδιαφορώ κι αδιαφορεί
    Υπάρχει γιατί υπάρχω !

    eneni
    28.04.2005, 18:49
    Φέτος θα περάσω το Πάσχα στη Γερμανία. Εδώ που μένω δεν έχει ορθόδοξη εκκλησία. Έτσι λοιπόν πήγαμε με μια φίλη σήμερα στη γειτονική Βα'ι'ιμάρη, όπου έχει ορθόδοξη ρώσικη παλαιοημερολογίτικη εκκλησία. Εμπειρία ήταν, ίδια πίστη αλλά και διαφορετικά έθιμα και συνήθειες. Βέβαια δεν καταλάβαμε τίποτα γιατί όλα ηταν στα ρώσικα αλλά ήταν ενδιαφέρον και πήραμε και μια γεύση απο Μεγάλη Εβδομάδα!
    Καλή Ανάσταση σε όλους!
    falimento
    06.05.2005, 18:52
    Quote:

    Το μέλος Orfeus στις 27-04-2005 στις 12:14 έγραψε:

    Μία διευκρίνηση θέλω να κάνω...

    Η θρησκεία "μας" δεν είναι Επίσημη.

    Σύμφωνα με το σύνταγμα, θεωρείται Επικρατούσα (άρθρο 3).

    Και έχει διαφορά το ένα από το άλλο!!!!



    [/I]




    Γιώργο σιγά μην σε άφηνα να έχεις τη δόξα…!

    Λοιπόν, αναφορικά με το αν η θρησκεία μας μπορεί να θεωρηθεί «επίσημη» αν και το άρθρο 3 του Συντάγματος την αναφέρει ως «επικρατούσα» θα απαντήσω τα εξής:

    Για το εν λόγω ζήτημα συμβουλεύτηκα μερικά από τα βιβλία Δικαίου της Σχολής, ενώ επιπρόσθετα προσπάθησα και τελικώς ήρθα σε επικοινωνία με καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου, ο οποίος βρήκε το ερώτημα εύγλωττο και άξιο ανάλυσης.
    Βέβαια δεν προέβη σε αυτή τη μελέτη, για να απαντήσω στο Γιώργο ασφαλώς.
    Απλά με ξένισε και με σόκαρε το γεγονός ότι το Σύνταγμα μας, δεν αναγνώριζε ως επίσημη αλλά επικρατούσα (καπελωμένη δηλαδή), τη θρησκεία της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

    1) Η πρώτη μου εκ των ων ουκ άνευ προσέγγιση έγινε στο θέμα από γλωσσική-ετυμολογική πλευρά. Ποια είναι η ουσιαστική διαφορά των δύο λέξεων που τις καθιστά αντίθετες;

    Από γλωσσική πλευρά λοιπόν, οι λέξεις επίσημη και επικρατούσα έχουν διαφορετική σημασία.
    Επίσημος χαρακτηρίζεται αυτός που έχει θεσπιστεί από το κράτος, την πολιτεία, ενώ επικρατών χαρακτηρίζεται αυτός που υπερτερεί, υπερισχύει έναντι άλλων συναφών/ ομοειδών, ο κυρίαρχος.

    Από τα ανωτέρω μπορούμε να συμπεράνουμε ότι η Ορθόδοξη Θρησκεία είναι επικρατούσα λόγω του ότι αποτελεί το κυρίαρχο δόγμα στο Ελληνικό κράτος.

    2) Η δεύτερη σαφώς προσέγγιση θα ήταν καθαρώς νομική.
    Χαρακτηριστικά αναγράφω τα του Συντάγματος γραφέντα και ψηφισθέντα:

    ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

    Όπως αναθεωρήθηκε με το Ψήφισμα της 6ης Απριλίου 2001 της Ζ΄ Αναθεωρητικής Βουλής των Ελλήνων
    Εις το Όνομα της Αγίας Και Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος


    ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
    Βασικές διατάξεις

    ΤΜΗΜΑ Β΄
    Σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας


    § 1 Επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού. Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδας, που γνωρίζει κεφαλή της τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, υπάρχει αναπόσπαστα ενωμένη δογματικά με τη Μεγάλη Εκκλησία της Κωνσταντινούπολης και με κάθε άλλη ομόδοξη εκκλησία του Χριστού· τηρεί απαρασάλευτα, όπως εκείνες, τους ιερούς αποστολικούς και συνοδικούς κανόνες και τις ιερές παραδόσεις. Είναι αυτοκέφαλη, διοικείται από την Ιερά Σύνοδο των εν ενεργεία Αρχιερέων και από την Διαρκή Ιερά Σύνοδο που προέρχεται από αυτή και συγκροτείται όπως ορίζει ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας, με τήρηση των διατάξεων του Πατριαρχικού Τόμου της κθ΄ (29) Ιουνίου 1850 και της Συνοδικής Πράξης της 4ης Σεπτεμβρίου 1928.

    § 2 Το εκκλησιαστικό καθεστώς που υπάρχει σε ορισμένες περιοχές του Κράτους δε αντίκειται στις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου.

    § 3 Το κείμενο της Αγίας Γραφής τηρείται αναλλοίωτο. Η επίσημη μετάφρασή του σε άλλο γλωσσικό τύπο απαγορεύεται χωρίς την έγκριση της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδας και της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας στην Κωνσταντινούπολη.



    Από νομικής άποψης, μελετώντας τα ανωτέρω άρθρα μπορούμε να προβούμε στην εξής ερμηνεία:

    Εφόσον δεν έχει επέλθει χωρισμός Κράτους-Εκκλησίας, ουσιαστικά η ορθόδοξη θρησκεία είναι η επίσημη.
    Απλώς, δηλώνεται ως επικρατούσα, για να εννοηθεί ότι είναι η θρησκεία των περισσοτέρων. Είναι δηλαδή θέμα δημοκρατίας. Υπονοείται ότι υπάρχουν και άλλες θρησκείες, αλλά δεν έχουν επικρατήσει.


    ΥΓ: Ευχαριστώ θερμά τον κύριο Αργυρόπουλο για τη συζήτηση που είχαμε πάνω στο θέμα και τη γενικότερη καθοδήγηση













    MariannaP
    06.05.2005, 19:14
    Quote:

    Το μέλος pianopassion στις 27-04-2005 στις 22:36 έγραψε:

    Γενικά με εκφράζει περισσότερο η εκκλησία όταν είναι άδεια. Πολλές φορές θα πάω απλά να ανάψω ένα κερί αν δεν είναι κλειστή η πόρτα. Τι κακό και αυτό να κλειδώνουν τις εκκλησίες.




    Κωστή συμφωνώ απόλυτα μαζί σου!
    Οσο για τα ωράρια των εκκλησιών... τι να πω;;;
    Είναι απαράδεκτο να θες να ανάψεις ένα κεράκι και το "μαγαζί" να έχει κατεβάσει τα ρολά...
    Δηλαδή τα "κοινά" κτήρια που διανυκτερεύουν και φυλάσσονται έχουν κάτι παραπάνω να προσφέρουν στον άνθρωπο;;;
    jorge
    06.05.2005, 19:23
    Quote:

    Το μέλος pianopassion στις 27-04-2005 στις 22:36 έγραψε:

    Τι κακό και αυτό να κλειδώνουν τις εκκλησίες.




    Μεγάλη Τετάρτη δέκα το βράδυ πάω στην κεντρική εκκλησία της Παλλήνης να ανάψω ένα κεράκι. Κλειστή. Πάω δίπλα, σε μια παλαιότερη, προσφάτως ανακαινισμένη. Κι αυτή κλειστή. Σιγά μην το ξαναεπιχειρήσω λοιπόν...
    santourman
    06.05.2005, 19:42
    Ας μην ξεχνάμε πως εκείνες τις μέρες υπάρχει μεγάλη κούραση από όλους, άρα μην θέλουμε οποιαδήποτε ώρα να πετύχουμε την εκκλησία ανοιχτή.
    jorge
    06.05.2005, 20:19
    Σωστό κι αυτό...
    Orfeus
    06.05.2005, 21:59
    Quote:

    Το μέλος falimento στις 06-05-2005 στις 18:52 έγραψε:

    Quote:

    Το μέλος Orfeus στις 27-04-2005 στις 12:14 έγραψε:

    Μία διευκρίνηση θέλω να κάνω...

    Η θρησκεία "μας" δεν είναι Επίσημη.

    Σύμφωνα με το σύνταγμα, θεωρείται Επικρατούσα (άρθρο 3).

    Και έχει διαφορά το ένα από το άλλο!!!!







    Γιώργο σιγά μην σε άφηνα να έχεις τη δόξα…!

    Λοιπόν, αναφορικά με το αν η θρησκεία μας μπορεί να θεωρηθεί «επίσημη» αν και το άρθρο 3 του Συντάγματος την αναφέρει ως «επικρατούσα» θα απαντήσω τα εξής:

    Για το εν λόγω ζήτημα συμβουλεύτηκα μερικά από τα βιβλία Δικαίου της Σχολής, ενώ επιπρόσθετα προσπάθησα και τελικώς ήρθα σε επικοινωνία με καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου, ο οποίος βρήκε το ερώτημα εύγλωττο και άξιο ανάλυσης.
    Βέβαια δεν προέβη σε αυτή τη μελέτη, για να απαντήσω στο Γιώργο ασφαλώς.
    Απλά με ξένισε και με σόκαρε το γεγονός ότι το Σύνταγμα μας, δεν αναγνώριζε ως επίσημη αλλά επικρατούσα (καπελωμένη δηλαδή), τη θρησκεία της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

    1) Η πρώτη μου εκ των ων ουκ άνευ προσέγγιση έγινε στο θέμα από γλωσσική-ετυμολογική πλευρά. Ποια είναι η ουσιαστική διαφορά των δύο λέξεων που τις καθιστά αντίθετες;

    Από γλωσσική πλευρά λοιπόν, οι λέξεις επίσημη και επικρατούσα έχουν διαφορετική σημασία.
    Επίσημος χαρακτηρίζεται αυτός που έχει θεσπιστεί από το κράτος, την πολιτεία, ενώ επικρατών χαρακτηρίζεται αυτός που υπερτερεί, υπερισχύει έναντι άλλων συναφών/ ομοειδών, ο κυρίαρχος.

    Από τα ανωτέρω μπορούμε να συμπεράνουμε ότι η Ορθόδοξη Θρησκεία είναι επικρατούσα λόγω του ότι αποτελεί το κυρίαρχο δόγμα στο Ελληνικό κράτος.

    2) Η δεύτερη σαφώς προσέγγιση θα ήταν καθαρώς νομική.
    Χαρακτηριστικά αναγράφω τα του Συντάγματος γραφέντα και ψηφισθέντα:

    ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

    Όπως αναθεωρήθηκε με το Ψήφισμα της 6ης Απριλίου 2001 της Ζ΄ Αναθεωρητικής Βουλής των Ελλήνων
    Εις το Όνομα της Αγίας Και Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος


    ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
    Βασικές διατάξεις

    ΤΜΗΜΑ Β΄
    Σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας


    § 1 Επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού. Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδας, που γνωρίζει κεφαλή της τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, υπάρχει αναπόσπαστα ενωμένη δογματικά με τη Μεγάλη Εκκλησία της Κωνσταντινούπολης και με κάθε άλλη ομόδοξη εκκλησία του Χριστού· τηρεί απαρασάλευτα, όπως εκείνες, τους ιερούς αποστολικούς και συνοδικούς κανόνες και τις ιερές παραδόσεις. Είναι αυτοκέφαλη, διοικείται από την Ιερά Σύνοδο των εν ενεργεία Αρχιερέων και από την Διαρκή Ιερά Σύνοδο που προέρχεται από αυτή και συγκροτείται όπως ορίζει ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας, με τήρηση των διατάξεων του Πατριαρχικού Τόμου της κθ΄ (29) Ιουνίου 1850 και της Συνοδικής Πράξης της 4ης Σεπτεμβρίου 1928.

    § 2 Το εκκλησιαστικό καθεστώς που υπάρχει σε ορισμένες περιοχές του Κράτους δε αντίκειται στις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου.

    § 3 Το κείμενο της Αγίας Γραφής τηρείται αναλλοίωτο. Η επίσημη μετάφρασή του σε άλλο γλωσσικό τύπο απαγορεύεται χωρίς την έγκριση της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδας και της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας στην Κωνσταντινούπολη.

    Από νομικής άποψης, μελετώντας τα ανωτέρω άρθρα μπορούμε να προβούμε στην εξής ερμηνεία:

    Εφόσον δεν έχει επέλθει χωρισμός Κράτους-Εκκλησίας, ουσιαστικά η ορθόδοξη θρησκεία είναι η επίσημη.
    Απλώς, δηλώνεται ως επικρατούσα, για να εννοηθεί ότι είναι η θρησκεία των περισσοτέρων. Είναι δηλαδή θέμα δημοκρατίας. Υπονοείται ότι υπάρχουν και άλλες θρησκείες, αλλά δεν έχουν επικρατήσει.


    ΥΓ: Ευχαριστώ θερμά τον κύριο Αργυρόπουλο για τη συζήτηση που είχαμε πάνω στο θέμα και τη γενικότερη καθοδήγηση

    [/I]



    Μπορώ να σου κάνω και την ανάλυση της ...Πρακτικής Εφαρμογής (γιατί εκεί είναι το θέμα), αλλά θα είμαι ....off topic!!!



    No Guru, No Method, No Teacher...


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: Orfeus on 06-05-2005 22:01 ]
    MariannaP
    07.05.2005, 01:34
    Quote:

    Το μέλος santourman στις 06-05-2005 στις 19:42 έγραψε:

    Ας μην ξεχνάμε πως εκείνες τις μέρες υπάρχει μεγάλη κούραση από όλους, άρα μην θέλουμε οποιαδήποτε ώρα να πετύχουμε την εκκλησία ανοιχτή.





    Δε μπορώ να την καταλάβω αυτή την δικαιολογία...
    Τι είναι η εκκλησία;;; Σούπερ μάρκετ;;;
    Θα έπρεπε σε αυτό το θέμα να υπάρχει μεγαλύτερη οργάνωση...
    santourman
    07.05.2005, 11:10
    Ακριβώς βρε Μαριάννα... δεν είναι σουπερμάρκετ, που μπορεί να μείνει 12 ώρες τη μέρα ανοιχτή, ούτε νυχτερινό μαγαζί για να πηγαίνουμε να άναψουμε το κερί μας στις 10 το βράδυ. Την εκκλησία την ανοίγει ο νεοκόρος τα πρωινά ώστε να μπαίνει ο κόσμος για ένα κερί πηγαίνοντας στη δουλειά του, καθώς και τα απογεύματα. Τουλάχιστον έτσι (περίπου) γίνεται εδώ. Κάποιες μεγάλες εκκλησίες (εδώ εννοώ 'ναοί' και όχι γενικά την Εκκλησία - που δεν ξέρει κι αυτή τι έχει...) βγάζουν χρήματα και θα μπορούσαν να πληρώνουν περισσότερους νεοκόρους, αλλά οι περισσότερες δε μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτό.

    Εγώ αυτά τα θεωρώ δικαιολογίες, κι ότι αν πραγματικά το θέλει κάποιος, μπορεί να βρει 15' για να ανάψει ένα κερί. Στο κάτω κάτω ας ξυπνήσει μια Κυριακή νωρίτερα...
    falimento
    10.05.2005, 15:57
    Quote:

    Το μέλος santourman στις 07-05-2005 στις 11:10 έγραψε:


    Εγώ αυτά τα θεωρώ δικαιολογίες, κι ότι αν πραγματικά το θέλει κάποιος, μπορεί να βρει 15' για να ανάψει ένα κερί. Στο κάτω κάτω ας ξυπνήσει μια Κυριακή νωρίτερα...





    Συμφωνώ με αυτά που λέει ο Μπάμπης. Έτσι είναι, οι μικρές εκκλησίες δεν μπορούν να συντηρηθούν, για αυτό και πέφτουν πολλές φορές στη δίνη και στο μένος των Αλβανών ή άλλων καπηλων... Πρέπει με κάποιο τρόπο να προστατεύονται...

    Όσον αφορά τα ωράρια, είχα πολλές φορές αναρωτηθεί στο παρελθόν, γιατί η λειτουργία της Κυριακής να μην γίνεται πιο αργά ώστε να μπορεί περισσότερος κόσμος να συμμετέχει.
    Αλλά και πάλι νομίζω αν αυτό ίσχυε, το αποτέλεσμα πάνω κάτω το ίδιο θα ήταν από πλευράς προσέλευσης.

    Για αυτό καταλήγω λέγοντας:
    Εάν πραγματικά θες να πας και να είσαι παρών στη Θεία Λειτουργία, ψυχή τε και σώματι, θα πρέπει να έχεις νηφαλιότητα, πράγμα το οποίο δεν εξασφαλίζεται έχοντας ξενυχτήσει σε πρώτο τραπέζι στον Βέρτη....