ελληνική μουσική
212 online   ·  203.518 μέλη

Έντεχνο και τραγουδιστές με αφορμή μια συνέντευξη του Θάνου Μικρούτσικου

mingrelia
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
19.02.2013, 17:45
Αυτό που κάνει κάποιον καλλιτέχνη, είναι, πάνω απ' όλα, η ιδιοσυγκρασία του!Ο Θάνος δέν διαθέτει καλιτεχνική ιδιοσυγκρασία.Είναι πολύ προσγειωμένος, ρεαλιστής και πρακτικός , ξέρει καλά, το τον συμφέρει, δέν παρασύρεται, δέν απογειώνεται και γι αυτό, και δέν απογειώνει!Και ναί, δίκιο είχε η Αρλέτα, κι εγώ για αρριβίστα, τον έχω.Δεν εννοώ, οτι είναι παντελώς ατάλαντος, απλά, δέν είναι ο εμπνευσμένος καλλιτέχνης, που θα μπορούσε να συνθέσει μιά εμπνευσμένη μελωδία, και νομίζω, πως ο ίδιος το ξέρει αυτό, (άλλο τώρα, άν μιλάει για τη μουσική του, σάν να ήταν η πεμπτουσία της ιδιοφυίας!)και γι αυτό, επιδιώκει, πάντα, ο στίχος να είναι ο καλύτερος κι οι ερμηνευτές, άψογοι, ώστε να αντισταθμίζουν την μετριότατη, κατα τη γνώμη μου, ποιότητα της μουσικής!Γιατί συνεργάστηκε με την Αλεξίου, απορείς???Απλούστατα, γιατι η Αλεξίου, κάνει αυτό που εκείνος, δέν μπορεί:ΣΥΓΚΙΝΕΙ πλήθη!!!Κι αυτό, έχει αντίκτυπο στούς fans, που θέλει να κερδίσει για τον εαυτό του, απλούστατα.Συμφων,ω με τα σχόλιά σου, για τη Μαρινέλλα!Ήθελε να της δείξει, οτι αυτός, είναι πολύ πάραπάνω, απο εκείνη(!!!), άρα, εκείνη, ώς λιγότερο σημαντική(!!!!), έπρεπε να δεχτεί τους όρους του μεγάλου....μαίτρ!Χαχα!
#21   
mingrelia
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
19.02.2013, 18:23

Θαυμάζω απεριόριστα τον Μίκη Θεοδωράκη, αλλά την καρδιά μου, ο Χατζηδάκις, την άγγιξε, πιό βαθιά!Εχω όλους τους δίσκους του, όλα του τα βιβλία, τους στίχους του, κλπ., είναι θρησκεία, για μένα!Όμως, κάθε άλλο, παρά αλάθητος ήταν στην κρίση του για ανθρώπους, γιατί συχνά, την κρίση του την θόλωνε το προσωπικό του συναίσθημα - σου θυμίζω, Κωνσταντίνε, οτι ο Μάνος έδωσε τη Μυθολογία, στον Γιώργο Ρωμανό, που την...εκτέλεσε, στην κυριολεξία!Και τον Μεγάλο Ερωτικό, σε μιά μέτρια φωνή, τον Δημήτρη Ψαριανό (μή μου πείς, πως δέν μπορούσε να βρεί ανδρική φωνή, στο ύψος της Φλέρυς, ή, έστω, περίπου!)Να ξεκαθαρίσω, οτι δέν υπονοώ τίποτα περισσότερο, απ' αυτό, για να μήν παρεξηγηθώ! Απλά, οτι η βαθιά καλλιτεχνική και ανθρώπινη ευαισθησία του Μάνου, συχνά, υπερτερούσσε της αντικειμενικής του κρίσης, για τους ανθρώπους (βέρα, καλλιτεχνική ιδιοσυγκρασία!)

[ τροποποιήθηκε από τον/την mingrelia, 18-05-2015 22:34 ]


#22   
Konstantinosoa
Φθασμένος
Chat
19.02.2013, 22:49

Ότι και να πεις για τον Χατζιδάκι είναι λίγο. Όσο περνάει ο καιρός ανακαλύπτω στα κείμενά του έναν φιλόσοφο και τον θαυμάζω ακόμα περισσότερο. Ωστόσο για τον Ψαριανό θα διαφωνήσω λίγο. Ήταν εκπληκτικός στον Μεγάλο Ερωτικό. Όσο για τον Θάνο, τον θεωρώ μεγάλο συνθέτη αλλά και μεγάλο υποκριτή σε κάποια πράγματα. Ωστόσο είναι άτομο που μπορείς να τον προσεγγίσεις, να ανοίξεις κουβέντα μαζί του χωρίς να σε σνομπάρει. Ανοίγει όμως δεδομένα το στόμα του περισσότερο απ΄ότι πρέπει και αδικεί και αδικείται..


#23   
demary
Βασική Νότα
Chat
20.02.2013, 02:27

Παράθεση:

Το μέλος mingrelia στις 19.02.2013, 18:23 έγραψε...

Θαυμάζω απεριόριστα τον Μίκη Θεοδωράκη, αλλά την καρδιά μου, ο Χατζηδάκης, την άγγιξε, πιό βαθιά!Εχω όλους τους δίσκους του, όλα του τα βιβλία, τους στίχους του, κλπ., είναι θρησκεία, για μένα!Όμως, κάθε άλλο, παρά αλάθητος ήταν στην κρίση του για ανθρώπους, γιατί συχνά, την κρίση του την θόλωνε το προσωπικό του συναίσθημας - σου θυμίζω, Κωνσταντίνε, οτι ο Μάνος έδωσε τη Μυθολογία, στον Γιώργο Ρωμανό, που την...εκτέλεσε, στην κυριολεξία!Και τον Μεγάλο Ερωτικό, σε μιά μέτρια φωνή, τον Δημήτρη Ψαριανό (μή μου πείς, πως δέν μπορούσε να βρεί ανδρική φωνή, στο ύψος της Φλέρυς, ή, έστω, περίπου!)Να ξεκαθαρίσω, οτι δέν υπονοώ τίποτα περισσότερο, απ' αυτό, για να μήν παρεξηγηθώ! Απλά, οτι η βαθιά καλλιτεχνική και ανθρώπινη ευαισθησία του Μάνου, συχνά, υπερτερούσσε της αντικειμενικής του κρίσης, για τους ανθρώπους (βέρα καλλιτεχνική ιδιοσυγκρασία!)

Eντελώς ακαδημαική και φιλολογική η άποψή σας για τον Ρωμανο...ο οποίος όχι μόνο τραγούδησε μοναδικά υπέροχα τη Μυθολογία του Χατζιδάκι, αλλά κανένας δεν έχει πει αυτά τα τραγούδια όπως αυτός! Επίσης ο Ψαριανός ήταν αντάξιος της Φλέρυς στο Μεγάλο Ερωτικό..πείτε μας, τι ειδους τραγουδιστής θα μπορούσε να τραγουδήσει το Μεγάλο Ερωτικό πιο καλά...χίλιες φορές αυτός με την λίγο πιο λαική & σπαρακτική φωνή του, παρά κάτι τραγουδιστές σαν τον Μάριο Φραγκούλη, ο οποίος πραγματικά "εκτέλεσε" τον Χατζιδάκι στα δύο μέτρα, με τις άοσμες και άψυχες ερμηνείες του


#24   
mingrelia
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
21.02.2013, 21:22
Ούτε ακαδημαική, ούτε εγκεφαλική, είναι η κρίση μου, όταν πρόκειται για τέτοια θέματα!Τη μουσική, την πλησιάζω, πάντα, με το συναίσθημα!!Ως προς τον Ρωμανό, η γνώμη μου είναι εκ διαμέτρου αντίθετη απ΄τη δική σας, προφανώς. Η ερμηνεία του στο σπουδαίο αυτό έργο του Χατζηδάκι, είναι τόσο ξερή, άοσμη, άγευστη και άψυχη, όσο και του Φραγκούλη, ίσως και χειρότερη, γιατί ο Φραγκούλης, άν μή τί άλλο, διαθέτει και μιά φωνή, που ο Ρωμανός, δέν διέθετε!(άλλο φωνή, άλο ερμηνεία!)Κι οι δύο, ...εκτέλεσαν τον Χατζηδάκι,κι οι δύο, ειναι ξεροί, χωρίς να βγάζουν ίχνος συναίσθημα, και γι αυτό, κανείς απ'τους δύο, δέν μ'αρέσει.Η Φλέρυ, αντίθετα, ξεχύλιζε απο συναίσθημα, γι αυτό, με συνέπαιρνε, κι αυτό, ήταν, που την έκανε μεγάλη! Ο Ψαριανός, με το "μάθημα" που του έκανε ο Μάνος, ίδρωσε, μέν, αλλά κατάφερε να σταθεί δίπλα στη Φλερυ, καλούτσικα, αλλα μεγάλος τραγουδιστής, δέν ήταν, γι αυτό και δέν ξαναέκανε τίποτα αξιόλογο έκτοτε.
#25   
mingrelia
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
21.02.2013, 21:30
Παρεπιπτόντως, ούτε και τον Ρωμανό, τον ξανακούσαμε!!Άν η γνώμη σας ήταν σωστή, τότε, πώς εξηγείτε το γεγονός οτι, ούτε ο Χατζηδάκις, ούτε και κανένας άλλος συνθέτης, δέν τον ξαναχρησιμοποίησε έκτοτε, ποτέ??
#26   
Konstantinosoa
Φθασμένος
Chat
22.02.2013, 10:47

Να πω την αλήθεια ο Ρωμανός είναι δεδομένα καλή φωνή αλλά μέχρι εκεί. Δεν τρελάθηκα και εγώ ιδιαίτερα ή εν πάσει περιπτώσει δεν ανέδειξε στα αυτιά μου το έργο.

Ο Ψαριανός είναι πολύ καλός τραγουδιστής και με την καθοδήγηση του Χατζιδάκι άγγιζε στον Μεγάλο Ερωτικό το τέλειο. Μετά όμως τον Μεγάλο Ερωτικό και σε μια περίοδο που κυριαρχούσαν οι ρυθμοί και όχι οι μπαλάντες και άρα οι μεγάλες και όχι οι ευαίσθητες φωνές, δεν θα μπορούσε να σταδιοδρομήσει. Εξάλλου ποιός Χατζιδακικός τραγουδιστής σταδιοδρόμησε πραγματικά; Εδώ εξαφανίστηκε η Φλερύ...

Ο Χατζιδάκις πάντως, αναφορικά με τον Ψαριανό, γενικά δεν είχε μόνιμες συνεργασίες με τραγουδιστές, ένας λόγος που πολλά έργα του δεν αναδείχτηκαν. Οι άλλοι δε μεγάλοι συνθέτες της εποχής, μιας κοσμογονικής εποχής για το Ελληνικό τραγούδι, έβγαζαν ένα μουσικό ύφος, πολύ πιο ρυθμικό ή πολύ πιο φεστιβαλικό, στο οποίο δεν νομίζω ότι ταίριαζε ο Ψαριανός.


#27   
mingrelia
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
22.02.2013, 15:20
Οντως, είχε καλή φωνή, ο Γιώργος Ρωμανός, και ήταν και...κούκλος, πανέμορφο παιδί!!!Αλλα στην ερμηνεία, τα...σκάτωσε!Ετσι, ο Χατζηδάκις, ξανα΄'εβγαλε τη Μυθολογία, με την Φλέρυ, με την οποία, συνεργάστηκε μόνιμα, για πολλά χρόνια, σε πολλά τραγούδια, μεμονωμένα, τα περισότερα.Ηταν η κατ'εξοχήν, ερμηνεύτριά του.
#28   
mingrelia
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
22.02.2013, 15:38
Για τον Ψαριανό, Κωνσταντίνε, νομίζω πως κάνεις λάθος, εκτός άν η γνώμη σου, στηρίζεται, αποκλειστικά, στον Μεγάλο Ερωτικό! Ο Ψαριανός, και ρυθμικό, και φεστιβαλικό στοιχείο, είχε. Τον θυμάμαι σε λάιβ, στο ΖΟΟΜ, ένα αδύνατο αγόρι, νευρικό πολύ, που μασούσε μία τσίχλα, μανιωδώς, με μιά κιθάρα περασμένη στον ώμο, στύλ θεαματικού...ροκά-γιε-γιέ, των sixtees, με μιά μετριώτατη φωνή(!), και μιά δεκάρα στο χέρι, για πένα, να κουνιέται σάν ελατήριο, και να πσάει και μιά χορδή, κάθε 5 λεπτά, με αποτέλεσμα, να διακόπτεται το πρόγραμμα, ώσπου να...την αλλάξει.Πρέπει να κόπιασε πάρα πολύ, ο Χατζηδάκις, ώσπου να καταφέρει να...εξημερώσει, εκείνο το...αγριεμένο αγόρι, στον τραγουδιστή του Μεγάλου Ερωτικού! Κυριολεκτικά, τον μεταμόρφωσε!
#29   
mingrelia
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
22.02.2013, 15:45
Αυτό που ακούμε, απ'τον Ψαριανό, στον Μεγάλο Ερωτικό, είναι...80% Χατζηδάκις, και 20% Ψαριανός, κατα τη γνώμη μου, πάντα!!!!!
#30   
Konstantinosoa
Φθασμένος
Chat
22.02.2013, 16:07

Οι τρόπον τινά ρυθμικοί τραγουδιστές στην Ελλάδα κατέχουν μια ανατολική ή ελληνική όπως θες πες το δεξιοτεχνία στην τεχνική. Αλλιώς οι ρυθμοί δεν βγαίνουν. Τέτοιοι είναι οι μεγάλοι λαϊκοί αλλά και παραδοσιακοί τραγουδιστές.

Η τάση των φεστιβαλικών τραγουδιστών, δεν διακρίνεται απο το ροκ ή το μπαλανταδόρικο ύφος αλλά απο την δυτική φιλοσοφία της μουσικής που διακρίνεται για τις ποσοτικές εκτάσεις και όχι για την ποιοτικά τεχνική εκτέλεση. Τα φεστιβαλικά τραγούδια, ήταν τραγούδια που είχαν απαιτήσεις κορώνας και αναφέρομαι στην Ελλάδα του 60΄ και του 70΄

Ο Ψαριανός δεν άνηκε σε καμία απο τις δύο τάσεις


#31   
fysiolatris
Βασική Νότα
Chat
16.03.2013, 13:31
Δυο πράματα είναι ο Μικρούτσικος: η εικόνα του να χτυπιέται καθισμένος στο πιάνο, με το τρελά παλλόμενο στα χείλη τσιμπούκι του και η μαλαγανιά του να αυτοπλασάρεται σαν ποιοτικός δήθεν συνθέτης.Το δεύτερο ειδικά, σε συνδυασμό με το κουσούρι του νεοέλληνα ..ψευτοεντεχνοακροατή να κολακεύεται θεωρώντας ότι είναι σε θέση να αντιλαμβάνεται, να εκτιμά και να χαίρεται το διαφορετικό, "ανώτερο" , δύσκολο τραγούδι, που γράφεται ειδικά γι' αυτόν τον απαιτητικό ακροατή (!!!), είναι ό,τι τον εκτίναξε εκεί που αδικαιολόγητα βρίσκεται. Το αστείο είναι ότι , κάπου ο ίδιος ο Μικρούτσικος αναφέρεται υποτιμητικά για το συνθέτη Παπαβασιλείου, ο οποίος Παπαβασιλείου, αν μη τι άλλο, έγραψε και κάμποσα στέρεα λαϊκά τραγούδια με όμορφη μελωδική γραμμή ("Κλαίει ο πασάς " κ.λ )κι όχι νεφελώδη μουρμουρομαζώματα-δήθεν πολιτικά κι έντεχνα τραγούδια ή κλεψιμέικα σαν αυτό που ξεσήκωσε ο Μικρούτσικος απ' το σχωρεμένο το Λοϊζο("Σε φωνάζαν αρχηγό")... ............. Εν κατακλείδι, στην Ελλάδα,αν εξαιρέσει κανείς τους "μεγάλους" (Θεοδωράκης, Χατζιδάκης, Ξαρχάκος, Λοϊζος, Λεοντής, Μαρκόπουλος κ.λ ) συνθέτης πλέον,γίνεται και καταξιώνεται όποιος έχει το μεγαλύτερο ψώνιο-εμμονή, να εμφανιστεί ως τέτοιος.
#32   
Konstantinosoa
Φθασμένος
Chat
16.03.2013, 23:53

Ο Μικρούτσικός έχει καταθέσει σημαντικά πράγματα στο Ελληνικό τραγούδι και θα έχει πολλά που θα μείνουν στο χρόνο.

Ο Χατζιδάκις τον θεωρούσε στη δεκαετία του 70' πριν ακόμα βγάλει τα μεγάλα του έργα πλην ίσως τον "Σταυρό του Νότου", στην σημαντικότερη ίσως μορφή των 70ς μαζί με τον Σαββόπουλο. Για μια φορά ακόμα προφητικός...

Το μεγάλοι για αυτούς τους συνθέτες δεν μπαίνει εντός εισαγωγικών....

Τέλος για τον "Σταυρό του Νότου" σε σχέση με τον "Αρχηγό", περίπου την περίοδο μάλιστα που είχε βγει και η εκτέλεση με την Αλεξίου, ο Λοΐζος συνεργάζονταν με τον Μικρούτσικο. Αφού δεν μίλησε ο Μάνος, δεν χρειάζεται να ακούμε το σπασμένο τηλέφωνο του Άκη Πάνου προφανώς by Rasoulis και παίρνω εγώ αυτό το ρίσκο.... Γνώμη μου...

Δεν χρειάζεται για να κριτικάρουμε τις συνεντεύξεις τους να αποδομούμε το έργο τους. Στο γράφω εγώ που το κριτικάρω σκληρά και έχω ανεβάσει την συνέντευξη...

Ο Παπαβασιλείου ήταν σημαντικός συνθέτης όπως και ο Μουσαφίρης. Είχαν βέβαια και ένα αλλά... Συμφωνώ πάντως πως ο Μικρούτσικος απαξιώνει πολλούς με γνώμονα την "υπερέντεχνη" παράταξη την οποία σαν ανάχωμα διακαώς διαφημίζει....


#33   
madprofessorus
Βασική Νότα
Chat
23.04.2013, 22:54
Θεωρώ τον Μικρούτσικο καλό συνθέτη,δεν θα σταθώ στο πολιτικό κομμάτι της ιστορίας διότι δε με ενδιαφέρει.Δε συμφωνώ για τα σχόλια του για τον Μητροπάνο,δεν τον ανέδειξε ο Μικρούτσικος σε καμμία περίπτωση,και ούτε φάλτσος ήτανε,δε χρειάζεται να έχεις σπουδάσει μουσική για να το καταλάβεις αυτό,εμένα προσωπικά με συγκλόνιζε το γρέζι που έβγαζε φορές φορές,όσο για τον Νταλάρα επειδή ο Μικρούτσικος γενικά έχει μια τάση να βάζει τους τραγουδιστές με τους οποίους συνεργάζεται να...γρεζάρουν τη φωνή τους,(άκουσα πρόσφατα τον Πασχαλίδη σε μια συναυλία μαζί με τον Μικρούτσικο κ δεν πίστευα στα αυτιά μου)σίγουρα ο Νταλάρας δεν μπορεί να τραγουδήσει έτσι,θα έπρεπε να διαλέξει κάποιον άλλο,γενικά πάντως οι καλλιτέχνες ανοίγουν το στόμα τους πολλές φορές κ δεν ξέρουν τι λένε...
#34   
CELTIC_KINGS
Περαστική Νότα
Chat
12.06.2013, 22:13

   Δεν είμαι ηλικιακά τόσο μεγάλος ώστε να έχω παρακολουθήσει την πορεία του Θ. Μικρούτσικου όταν αυτή συνέβαινε. Τον "ξέρω" μέσα από το Σταυρό του Νότου, τις δουλειές που έχει να κάνει με το Μητροπάνο, με την Δημητριάδη και τα τραγούδια του για μια θεατρική παράσταση. Ακούω τον Σταυρό του Νότου από όταν ήμουν τεσσάρων και όμως ακόμα και τώρα παρατηρώ κατά καιρούς πράγματα για πρώτη φορά. Θεωρώ τον τρόπο με τον οποίο συνδέονται τα όργανα μεταξύ τους απλά μαγευτικό, είναι από εκείνες τις λίγες μουσικές που διψάω να αφομοιώσω σε κάτι δικό μου. 
    Κάποια αναφέρει ότι οι μουσικές του είναι άδειες και άνοστες χωρίς τους στίχους και τις ερμηνείες. Αναρωτιέμαι με ποια εργαλεία καταλήγει σε τέτοιο συμπέρασμα. Η ίδια λέει ότι επέλεξε ο Μικρούτσικος πολιτικούς στίχους, διότι ανάγνωσε σωστά μια εποχή και τη χρησιμοποίησε σαν όχημα για την ανέλιξή του. Ακόμη και έτσι να είναι, ο άνθρωπος έδωσε φτερά σε στίχους πανέμορφους και ουσιώδεις, να φτάσουν σε κόσμο που διαφορετικά δεν θα έιχαν φτάσει ποτέ. 

    Υπάρχει σαφής διαφωνία με πολλούς από εσάς για το τι είναι ο καλλιτέχνης, τι η τέχνη, ποιά η σχέση μας μαζί τους. Κάποιοι βάζουν στο καλάθι των αχρήστων τις δημιουργίες κρίνοντας μόνο τον δημιουργό,  άλλοι θεωρούν ότι τέχνη είναι μόνο ότι δεν γίνεται μαζικό.

Έχω πολλές σκέψεις, αλλά είναι η πρώτη φορά που γράφω και δεν είμαι εξοικειωμένος με την διαδικασία και δεν μπορώ να αποδόσω πλήρως.

Όπως και να έχει θεωρώ τις μουσικές του Μικρούτσικου όμορφες, τις επιλογές στους στίχους καταπληκτικές και εν γένει βρίσκω τα τραγούδια του ανάμεσα σε εκείνα που μπορούν να συγκινήσουν, να ανοίξουν δρόμους, να βοηθήσουν έναν άνθρωπο με τον τρόπο τους να κάνει βήματα πρς τα εμπρός.


#35   
Kallinikos1997
Περαστική Νότα
Chat
24.07.2013, 03:14

Βρέθηκα τυχαία να διαβάζω μια σειρά σχολίων και αναλύσεων σχετικά με το μουσικοσυνθέτη Θάνο Μικρούτσικο. Αρχικά, οφείλω να ξεκαθαρίσω ότι θεωρώ τον Θάνο Μικρούτσικο έναν τεράστιο καλλιτέχνη , διακατεχόμενο από άπειρο και άφατο ταλέντο . Ωστόσο, δεν θεωρώ σκόπιμο να προσπαθήσω να σας πείσω για τα προαναφερθέντα. Αυτό που με θλίβει βαθύτατα είναι ότι στηρίζετε την αποδοκιμασία του Θάνου Μικρούτσικου σε παράγοντες τελείως άσχετους με την μουσική. Πρώτον, ένας μουσικός γνωρίζει καλύτερα από τον οποιονδήποτε ποιος ερμηνευτής είναι καταλληλότερος για τα τραγούδια του. Αυτό ,φυσικά, είναι προφανές καθώς μόνο ο συνθέτης γνωρίζει το ύφος που πρέπει να έχει ένας καλλιτέχνης όταν ερμηνεύει τα τραγούδια του. Για παράδειγμα, ο Μάνος Χατζιδάκις, ένας αδιαμφισβήτητα μεγάλος Έλληνας συνθέτης όταν είχε γράψει την Μαριάνθη των Ανέμων είχε ζητήσει από την Νένα Βενετσάνου να έχει μια απαθή , σχεδόν ανέκφραστη ερμηνεία πράγμα που έκανε. Το συγκεκριμένο τραγούδι ερμηνεύτηκε από πολλούς καλλιτέχνες. Όμως , ποτέ μα ποτέ, δεν είχε το ίδιο βάρος που είχε η ερμηνεία που ζήτησε ο Χατζιδάκις. Αυτό που θέλω να εξηγήσω είναι ότι δεν τίθεται θεμα αν καποιος καλλιτέχνης έχει καλή ή κακή φωνή, απλώς τίθεται θέμα για το πως κατα τη γνώμη του δημιουργού το τραγούδι εκτελείται. Στην συνέχεια, η μουσική του Θάνου Μικρούτσικου έχει ταξιδέψει σε μεγάλο μέρος του κόσμου. Έχει παιχτεί στα μεγαλύτερα θέατρα της Ευρώπης και της Αμερικής . Οι ξένοι άνθρωποι τον θαυμάζουν και τον εκτιμούν σαν μουσικό . Όμως, ναι, εμείς ως γνήσιοι Έλληνες πρεπει να τον αμφισβητήσουμε επειδή συμφώνησε στην πρόταση του Παπανδρέου να πάρει το Υπουργείο Πολιτσιμού. Και επιπλέον, και η Μελίνα Μερκούρη πήρε το ίδιο υπουργείο μα κανένας δεν λέει ότι εκμεταλλεύτηκε τις συγκυρίες και αποτέλεσε μέρος του συστήματος. Τόσο η Μερκούρη όσο και ο Μικρούτσικος υπήρξαν από τους λίγους  ευεργέτες που περασαν απο αυτό το κυβερνητικό πόστο . Αν αυτό το θεωρείται υπηρεσία απέναντι στην συντήρηση ενός άθλιου (τωόντι) καθεστώτος και όχι αγώνας για τον πολιτισμό και την αναβίωση του τότε τι να πω! Ξαναέρχομαι στον μεγάλο Μάνο Χατζιδάκι ο οποίος όντας βαθιά σοφός κα διορατικός είπε σε συνεντευξή του ότι οι δύο μεγαλύτεροι μουσικοί που διαδέχονται αυτόν και τον Θεοδωράκη είναι δίχως αμφιβολία ο Σαββόπουλος και ο Μικρούτσικος. Μάλιστα χρησιμοποίησε την λέξη " πρωτογενείς" για να περιγράψει το κύρος και την κραταιά προσωπικότητα που τους χαρακτηρίζει. Τέλος, θεωρώ χαζή την αναφορά στον Ανδρέα Μικρούτσικο. Άδέρφια μεν, αλλά άλλοι κόσμοι. Θεωρώ ότι ο Μικρούτσικος είναι τιτάνειος μουσικός που προίκισε την Ελλάδα με μεγάλη πολιτισμική περιουσία η οποία θα συνεχιστεί για πολυ καιρό και θα περάσει στην πολιτισμική παρακαταθήκη. Αν δεν σας αρέσουν οι φοβερές μελοποιήσεις του, τότε πολύ απλά μην τον επιλέγετε για να τον ακούσετε. Όμως, οι χαρακτηρισμοί ατάλαντος και κλέφτης κουβαλάνε ένα βάρος μεσα τους. Και ιδιαίτερα όταν προέρχεται από ανθρώπους ημιμαθείς . Ίσως , ο μεγάλος Μάνος Χατζιδάκις ( που και αυτός με την σειρά του αμφισβητήθηκε απο πολλούς) να ήξερε κάτι παραπάνω λέγοντας τον Μικρούτσικο ταλαντούχο... 


#36   
Konstantinosoa
Φθασμένος
Chat
24.07.2013, 17:03

Χαίρομαι που σε γενικές γραμμές διεξάγεται με αφορμή το θέμα αυτό ένας γόνιμος διάλογος και μάλιστα που παρά το πρώτο χρονικά ανέβασμα συνεχίζει να δίνει αφορμές για νέα σχόλια.

Στηλίτευσα την κατ΄εμέ υποκρισία ή απλώς ιδιαιτέρως λάθος τοποθέτηση του συνθέτη απέναντι σε πρόσωπα και μουσικές παρατάξεις και αναβαπτίσεις σε καλλιτεχνικές κολυμβήθρες του Σηλωάμ.

Ωστόσο όπως θα διακρίνει ένας αναγνώστης απο τα δημοσιευμένα εδώ άρθρα μου, στον Μικρούτσικο πέραν των αρνητικών που παρέθεσα, αναγνωρίζω χωρίς κανένα "αλλά":

1) Την δεινότητά του ως συνθέτη και ως μουσικού. Δεν διαλέγει απλώς μεγάλο στίχο.

2) την αληθινή αγάπη του προς την ποίηση και όχι την επιθυμία του να μελοποιήσει μεγάλα φτασμένα ονόματα της ποίησης. Ο Άλκης Αλκαίος π.χ. κυριολεκτικά ανακαλύφθηκε και προωθήθηκε απο τον Θάνο, όχι ως φτασμένο όνομα, αλλά ως ένας άγνωστος μεν, μεγάλος ως ποιότητα ήδη και πριν την δισκογραφία ποιητής δε.

3) Το ότι σε αντίθεση με άλλους συνθέτες, συχνά όταν έχει μεγάλο στίχο, καταφέρνει να κάνει τον ακροατή να ακούσει τον στίχο και όχι την μουσική και γι΄αυτό τον θεωρώ άξιο μελο-ποιητή. Αναδεικνύει την ποίηση και όχι άμεσα την μουσική του σύνθεση. Γι΄αυτό και έχει κατορθώσει να τραγουδιούνται απο το υποψιασμένο και όχι μόνο κοινό, πολλές δύσκολες φόρμες ποιημάτων, όπως η Δίκοπη Ζωή, το 7 Νάνοι, το Ερωτικό, ο Τυμβωρύχος, ο Άμλετ της Σελήνης, το Μπουμ, το Χαίρε Φτώχεια, το Κακοηθές Μελάνωμα, το Τους έχω βαρεθεί και πολλά άλλα, χωρίς όμως απουσία μελωδίας. Πάντα σου μένουν μουσικά πράγματα.  

 

[ τροποποιήθηκε από τον/την Konstantinosoa, 24-07-2013 17:05 ]


#37   
Ragtime
Περαστική Νότα
Chat
05.02.2014, 10:31

Προσωπικά εμένα ούτε τα ζεϊμπέκικα του Μικρούτσικου με τον Μητροπάνο μου αρέσουν. Καλογυαλισμένα, μαθηματικοποιημένα, αναίσθητα τραγούδια για εντυπωσιασμό. Δεν περιέχουν ούτε το 1% από την ευαισθησία και την ψυχή τραγουδιών όπως το Η σούστα πήγαινε μπροστά του Δήμου Μούτση, ενός πραγματικά αυθεντικού, αν και άνισου, καλλιτέχνη. Όταν ακούω τη Ρόζα είναι λες και διαβάζω ακόμα μια μεγαλόστομη συνέντευξη του Μικρούτσικου, αρχιτεκτονημένη και προσεκτικά υπολογισμένη, σαν τελετή σε μασονική στοά (κατά το στερεότυπο που έχουμε όλοι μας).

[ τροποποιήθηκε από τον/την Ragtime, 05-02-2014 10:35 ]


#38   
Konstantinosoa
Φθασμένος
Chat
05.02.2014, 12:38
Θα πρέπει όμως να αναγνωρίσεις 3 πράγματα: Ο Μικρούτσικος είναι δεδομένα μουσικός της Κλασσικής που κάθισε να γράψει τραγούδια. Δεδομένα δεν θα μπορούσε να γράψει ένα λαϊκό τραγούδι τύπου Βαμβακάρη ή Άκη Πάνου. Είναι απο άλλη Σχολή. Τα λαϊκά του δεν μυρίζουν επ ουδενί δρόμους, ούτε μπορούν να είναι δωρικά. Ο Μούτσης απο την άλλη είχε επαφή με την ψαλτική, οπότε το λαϊκό αποτέλεσμά του είναι περισσότερο αυθεντικό. Φωνάζει όμως απο μακριά ότι ο Μούτσης είναι ωδειακός συνθέτης πρώτα και όχι λαϊκός με θητεία σε κάποιο σολίστα. Επιπλέον το να δώσεις στους στίχους του καθόλου λαϊκού Αλκαίου, λαϊκή μελοποίηση, είναι εξ αρχής δύσκολη εργασία και αναμφίβολα το αποτέλεσμα δεν μπορεί να βγει Βαμβακάρεια λαϊκό. Το να κάνεις λαϊκό τραγούδι ποίημα περίπου γραμμένο για την Ρόζα Λούξεμπουργκ και να μπει στα χείλη μιας Ελλάδος είναι απλώς για βραβείο. Μην περιμένεις απλές φόρμες στον Θάνο. Αλλά και τον Άγιο Φεβρουάριο δεν το λες κλασσικό λαϊκό έργο. Όσο για το "Ερωτικό" απλά μιλάς για έργο Τέχνης που ειδικά στην πρώτη εκτέλεσή του με το μπουζούκι, πήγε αλλού την υπόθεση έντεχνο λαϊκό τραγούδι. Αυτά που θεωρώ στραβά σε αυτόν τα ανέφερα πριν.
#39   
Ragtime
Περαστική Νότα
Chat
05.02.2014, 17:31

Μπορεί να έχεις και δίκαιο, θα διαφωνήσω όμως με το ''Ερωτικό'' το οποίο θεωρώ υπερεκτιμημένο. Ξέρω ότι η συντριπτική πλειοψηφία το θεωρεί αριστούργημα όμως στ' αυτιά μου ηχεί πέτρινο και υπεροπτικό. Με τον Μητσιά εντάξει δέχομαι ότι είναι απλά ok, με την υπερβολική ερμηνεία όμως της Αλεξίου μου ακούγεται σαν μικροαστικός νταλγκάς που έλεγε και ο Κατσιμίχας.

[ τροποποιήθηκε από τον/την Ragtime, 05-02-2014 17:31 ]

[ τροποποιήθηκε από τον/την Ragtime, 05-02-2014 17:32 ]


#40