Θα επεμβω λιγο στο θεμα "σφαλματων" και μικροφωνων.
Καταρχας, οταν αγοραζουμε ενα μικροφωνο κοιταμε τη συχνοτικη του αποκριση. Μαζι με τα υπολοιπα τεχνικα χαρακτηριστικα ( ευαισθησια, δυναμικο ευρος, κλπ ) αποτελουν τους βασικους παραγοντες με το οποιο το επιλεγουμε και το χρησιμοποιουμε.
Πχ, ενα bright μικροφωνο ( ενα μικροφωνο που τονιζει τις υψολομεσαιες-υψηλες ) θα ειναι καταλληλο για μια πηγη που ειναι μουντη εκ φυσεως και θελουμε της δωσουμε ενα boost, η μια πηγη που εχει ωραιες υψηλες και θα ταιριαξει με το μικροφνωο ( πχ μια γυναικεια φωνη ).
Ενα μουντο μικροφωνο ( οπως ενα ribbon ) θα ειναι καταλληλο για πηγες που εχουν μια φυσικη χροια bright, ομως στη μιξη τις φανταζομαστε πιο "σφιχτες" στις υψηλες περιοχες ( πχ ενα ribbon μικροφωνο μπροστα απο εναν ενισχυτη, ωστε να παρουμε ενα πιο "μεσαιο" ηχο για πιο Blues καταστασεις, ή ενα hihat που δεν θελουμε να "ξυνει" στη μιξη ).
Οποτε, τα μικροφωνα "ταιριαζουν" με τα χαρακτηριστικα τους και ποτε δεν τα αγοραζουμε εαν δεν ξερουμε τι πηγες προοριζονται να συλλαβουν.
Απο εκει και περα, εαν μια συχνοτικη περιοχη ειναι "προβληματικη" στο μικροφωνο ( κατασκευαστικα ), τοτε το να βαλουμε καποιο EQ για να το "φερουμε" στα "ισια" του, θα ηταν ανωφελο. Το EQ ως μηχανημα μπορει να επιδρασει πανω στο συχνοτικο αποτελεσμα της πηγης, ομως δεν γενναει συχνοτητες, οποτε ανεβαζοντας καποια περιοχη ενδεχομενως να ερθει μπροστα και ο θορυβος του μικροφωνου.
Αντιθετως σε εναν χωρο που συχνοτικα εχει ηδη "φτιακτει" ομως λογω τεχνικων κωλυματων ( βλεπε διαστασεις ) ειναι αδυνατον να πετυχουμε μια flat αποκριση ( κατι που ειναι λαθος, αλλα αυτο ειναι μια αλλη συζητηση που αφορα και βασικες γνωσεις μοντερνας ακουστικης και λογικης δημιουργιας studio και recording rooms ), χρησιμοποιουμε EQ στα monitors για να "φερουμε" αυτες τις συχνοτητες στο μηδεν ( παντα με προσοχη κι επιγνωση πως πλεον βαζουμε πολλα στην αλυσιδα του ηχου που ακουμε ).
Και παλι μιλαμε για 3-6dB SPL αλλαγων κι οχι κατι πιο ακραιο ( σε αυτη την περιπτση, απλως ανατιναζουμε το χωρο :D ).