ελληνική μουσική
112 online   ·  205.982 μέλη

Υπεραστικές συγκοινωνίες σε Eλλάδα και εξωτερικό: κατάσταση, προσδοκίες, ιδέες

faidonalkinoos
Φθασμένος
Chat
09.04.2013, 23:28

1.- Απαράδεκτες ιστοσελίδες: έχουν επιδοτηθεί για αυτές; Δεν λειτουργούν, δεν ανανεώνονται, δεν πληροφορούν. Οι περισσότερες. Κάποιες δε έχουν δρομολόγια του 2010 και πιο πίσω.

1α.- Οι ιστοσελίδες δεν παρέχουν πληροφορίες, σε προωθούν δε, σε σύστημα ακριβής πληρωμής, με το λεπτό ανά κλήση, από κινητό ή σταθερό.

2.- Πανάκριβα και δυσανάλογα τα εισιτήρια. Όχι ενιαίες τιμές, με μεγάλες διαφορές ανά Νομό, για τα ίδια χιλιόμετρα.

3.- Τα τηλέφωνα δεν απαντούν. Πολλές φορές πρέπει να τηλεφωνήσεις στη επαρχία για να πληροφορηθείς για δρομολόγια που φεύγουν από Αθήνα για εκεί.

4.- Αγενείς στις απαντήσεις τους, οι πιο πολλοί, όταν σηκώσουν τα τηλέφωνα, στην Αθήνα, (Κηφισό ή Λιοσίων), με ταχύτητα τέτοια, που δεν προλαβαίνεις να σημειώσεις. Μην τολμήσεις να ξαναρωτήσεις γιατί α) στο έχουν κλείσει β) θα σε προσβάλουν. 

5.- Απαράδεκτες τουαλέτες στους σταθμούς. Φιλότιμες οι προσπάθειες των εργαζομένων στην καθαριότητα, αλλά βρωμάνε. Θέλουν κτιριακή ανανέωση.

6.- Απαρέδεκτοι οι χώροι αναμονής. Βρωμάνε.

7.- Ελέγχονται ποιοτικά τα πρατήρια τροφίμων και τα καφέ;

8.- Υπάρχει ακόμα η μονοπωλιακή κατάσταση των καταστημάτων εντός του σταθμού Κηφισού; (Τα είχε όλα τα καταστήματα ένα άτομο, με υπαλλήλους σε κάθε μαγαζί.) Έχει υποχρεώσεις στην καθαριότητα αυτό το άτομο;

9.- Καμία ασφάλεια στους χώρους αναμονής. Πορτοφλάδες, κλεφτοτσαντάδες, κλεφτοβαλιτσάδες.

10.- Δεν υπάρχουν αρκετά στασίδια ή παγκάκια, για ξεκούραση ή αναμονή.

11.- Πάρα πολλοί οι μικροπωλητές. Πάρα πολλοί κι ενοχλητικοί.

12.- Απαράδεκτος ο τρόπος συμπεριφοράς, να ανοίγουν τις πόρτες των λεωφορείων, προς επιβίβαση, δύο ή λίγα ελάχιστα μόλις λεπτά πριν την αναχώρηση. Με παγωνιά είτε με καύσωνα.

13.- Απαράδεκτα στενά τα καθίσματα, εντός των λεωφορείων. Σε περίπτωση τροχαίου, γι αυτό το λόγο δεν γλυτώνει συνήθως κανένας. Εγκληματικά στενά τα καθίσματα. Άκρως επικίνδυνα για την υγεία ανθρώπων που ταξιδεύουν συχνά σε μεγάλων αποστάσεων δρομολόγια, π.χ. Αθήνα - Θεσσαλονίκη κι επιστροφή. Μέση, ισχυαλγίες, κράμπες, πλάτη, κορμός σε κίνδυνο. Η στενότητα έχει να κάνει με τη χωρητικότητα, αυτού καθ' αυτού του καθίσματος, (που δεν χωράει ούτε άτομο σαρανταπέντε κιλών, αλλά και στην απόσταση του καθίσματος από την πλάτη του μπροστινού καθίσματος, με αποτέλεσμα ακόμα και άτομα με μέτριο ανάστημα να μην μπορούν να κινηθούν. Τα γόνατα βρίσκουν μπροστά. 

14.- Απαράδεκτη η θέση των υποποδίων που βρίσκονται, σχεδόν μπροστά προστά, στο κάτω μέρος του μπροστινού καθίσματος. Έτσι: ο μετρίου αναστήματος δεν το φτάνει, ο δε ψηλός δεν μπορεί να το χρησιμοποιήσει λόγω μη ικανής αναδίπλωσης των γονάτων, αφού βρίσκουν στο μπροστινό κάθισμα.

14α).- Ζώνες ασφαλείας γιατί δεν έχουν; Γιατί;

14β).- Οι μηχανισμοί ανάκλισης των καθισμάτων σε τι χρειάζονται; Αφού, μόλις το κουνήσεις εκατομμυριοστό της μοίρας, ακούς τον πίσω σου να διαμαρτύρεται; 

14γ).- Γονιός με μωρό στην αγκαλιά, έχουν ασφάλεια;

14δ).- Γιατί δεν έχουν πρόβλεψη παιδικών καθισμάτων;

14ε).- Πρόβλεψη για αναπήρους;

15.- Τα ράφια πάνω από τα κεφάλια των επιβατών δεν κρατάνε ποτέ τίποτα. Ούτε μπλούζα. Όλα πέφτουν κάτω.

15α.- Στα ράφια αυτά, δε χωράει σχεδόν τίποτα, κανένα αντικείμενο. Γιατί υπάρχουν.

15β.- Στο δίχτυ που υπάρχει στην πλάτη του μπροστινού καθίσματος ποιος μπορεί να βάλει κάτι; Αφού μετά δε θα χωράει ούτε να καθίσει;(!)

16.- Απαράδεκτες οι μουσικές επιλογές. Πάντα. Μα πάντα όμως.

16α.- Ορισμένοι οδηγοί είναι άριστοι και δεξιοτέχνες αλλά και ευγενέστατοι...

17.- Απαράδεκτη η μη ύπαρξη παραθύρων. Το καθεστώς θερμοκηπίου Χειμώνα Καλοκαίρι, είναι προκλητικά ανεύθυνο. Οι αλλεργικοί έχουν φοβερά προβλήματα. Νομίζω και όλοι οι επιβάτες αλλά περισσότερο οι ευπαθείς με χρόνιες αλλεργίες, με χρόνια αναπνευστικά και λοιπά.

18.- Απαράδεκτη η χρήση και ο τρόπος λειτουργίας ερκοντίσιον - κλιματισμού - θέρμανσης ή ψύξης. Ποτέ μα Ποτέ δε δουλεύουν οι ρυθμιστήρες πάνω τα κεφάλια των επιβατών. Πιστεύω 100% όχι συμπτωματικά. Μεγάλο πρόβλημα υγείας για όλους τους επιβάτες. Κυρίως δε για τις προηγούμενες περιπτώσεις που έχω αναφέρει. Ας μας πει και κανένας γιατρός τη γνώμη του.

19.- Ποτέ μα Ποτέ, δεν είναι αρκετό το φώς που βγάζουν τα προσωπικά φωτάκια πάνω από τα κεφάλια των επιβατών. Πιστεύω 100% όχι τυχαία. Όσο υπάρχει φως ημέρας κάτι γίνεται. Αν είσαι και σε μέρα μη πληρότητας του πούλμαν ακόμα καλλίτερα. Αν είναι γεμάτο όμως, τότε πως θα ξεφυλλίσεις την εφημερίδα σου; Το σούρουπο και μετά δε βλέπεις να διαβάσεις. Σιωπηλή σάλπιγγα ηχεί και καλεί σε νυκτερινή κατάκλιση. Τα φωτάκια δεν επαρκούν για διάβασμα. Όμως σχεδόν πάντα, δε δουλεύουν κιόλας.

20.- Τα φώτα που ανάβουν στο κέντρο της οροφής του λεωφορείου από μπρος μέχρι πίσω, γιατί είναι σχεδόν πάντα πολύχρωμα (κόκκινα κίτρινα μπλε); Μη μου πείτε για τις αντανακλάσεις.

21.- Η τηλεόραση τι παίζει;

22.- Το βίντεο τι παίζει;

23.- Τα ακουστικά παίζουν;

24.- Οι στάσεις γιατί γίνονται πάντοτε στο κακό μαγαζί της Εθνικής Οδού;

25.- Προλαβαίνει κανείς ποτέ, εκεί, να πιει τον καφέ του;

26.- Να φάει;

27.- Και να επισκεφτεί και την τουαλέτα και να πλυθεί;

28.- Τι άλλο νομίζετε πως χρειάζεται για να απαγορευθούν, να αποσυρθούν και να ανανεωθούν; Ο Δήμαρχος της Αθήνας είδε την καταστροφή και τον Αρμαγεδώνα, σε Θεατράκια των πέντε και των δέκα εισιτηρίων το μήνα. Ο Υπουργός Συγκοινωνιών δε βλέπει τους χιλιάδες ταλαιπωρούμενους καθημερινά επιβάτες;

29.- Τα αρχικά σημαίνουν: Κοινό Ταμείο Εισπράξεων Λεωφορείων. Καμία σχέση δηλαδή με το επιβατικό κοινό, το κοινοφελές της διαδικασίας, την Υπηρεσία, την Προσφορά, τον Άνθρωπο και το Πρόσωπο.

30.- Τα αρχικά σημαίνουν επίσης: Ενοποιημένο Κοινό Ταμείο Εισπράξεων Λεωφορείων.

31.- Παλιά αστειευόμενοι και αυτοχλευαζόμενοι λέγαμε: Κ(αθημερινή) Τ(αλαιπωρία) Ε(λληνικού) Λ(αού).

32.- Επίσης: Ε(πιβεβαιωμένη) Κ(αθημερινή) Τ(αλαιπωρία) Ε(λληνικού) Λ(αού).

33.- Δεν έχει αλλάξει τίποτα. Ούτε προς το χειρότερο καν.

34.- Μονοπώλιο ήτανε, μονοπώλιο είναι, με θράσος τέτοιο, που θέτει και όρους επιδοτήσεων άγονων γραμμών.

35.- Γιατί; Αφού Ιδιώτες το έχουν. Τι τους δυσκολεύει στην καλλιτέρευση;





επισυναπτόμενα: bas.jpg 
#21   
tallos
Φθασμένος
Chat
09.04.2013, 23:35
τα τρενα στη γερμανια ειναι αναπαυτικα και γρηγορα και καθαρα αλλα πολες φορες εκτροχιαζονται με 400 χιλιομετρα την ωρα,οποτε καλυτερα με τον γκατζο....σε μια περιπτωση εσπασε η ραγα και χωθηκε μεσα στο βαγονι την ωρα που το τραινο ετρεχε με ιλιγγιωδη ταχυτητα.
#22   
freak
Φθασμένος
Chat
10.04.2013, 00:32

Τα υπεραστικα τραινα στην αγγλια, σε ταχυτητα πανε λιγο πιο γρηγορα απο τα δικα μας, αλλά αμα δεις τι δυκτιο εχουν...τετοιο πολυδαιδαλο πραγμα δεν εχω ξαναδει στην ζωη μου, μπορεις να κανεις οτι συνδιασμους θες, βεβαια το ηλεκτρονικο τους συστημα γ... και δερνει, ασε που υπαρχει δωρεαν ασυρματο ιντερνετ σε καθε τραινο και επισης υπαρχουν "ηρεμα" βαγονια (ειδικα σε μεγαλες αποστασεις) οπου βασιλευει η απολυτη ησυχια (για αυτους που την εχουν πραγματικα αναγκη), το αναφερω αυτο διοτι μπηκα σε quiet wagon και οταν χτυπησε το κινητο μου, μια κυρια μου εκανε νοημα πως πρεπει να υπαρχει απολυτη ησυχια! Οσοι μιλουσαν, το εκαναν ψιθυριστα.

Δεν θα μιλησω για εγκαταστασεις και τα υπολοιπα, αστο καλυτερα.

Το μονο που θα αναφερω ειναι πως:

τα πιο φτηνιαρικα υπεραστικα κτελ που εχω μπει ειναι υπερλουξ σε σχεση με τα καλα ελληνικα

(και ολα εχουν δωρεαν ασυρματο ιντερνετ).

Οταν θες να κλεισεις εισιτηρια η να μαθεις ωρες κλπ on-line, ειναι ολα αναλυτικοτατα στο διαδυκτιο (μεχρι αηδιας, εχουν οτι πληροφορια μπορεις να φανταστεις) και μπορεις να βρεις παμφθηνες ευκαιριες αμα εχεις flexible days, εμενα μου κοστισε δυο λιρες (=2,35 ευρω) μετ'επιστροφης απο μαντσεστερ για λονδινο (ναι καλα διαβασατε) με την megabus για μια αποσταση λιγο πιο μικρη απο αθηνα-καρπενησι. Βεβαια αμα θες να ταξιδεψεις σε πιο μικρες πολεις κλπ οι προσφορες μειωνονται μα δεν το συζηταμε, συγκριση απλα δεν υφισταται, το αντιλαμβανομαι καθε φορα που μπαινω σε ελληνικο τραινο για να παω αθηνα-σαλονικα, αυτη η διαδρομη του μπραλου δεν επρεπε να υπαρχει εν ετει 2013

επρεπε να ειχαμε ευθειες γραμμες με ελαχιστες αποκλισεις και στροφες, θα μου πεις τι μας λες τωρα...

Αυτο δεν σημαινει πως ολα ειναι τελεια στην Βρετανια, συγκριτικα ομως...δεν υφισταται συγκριση στον τομεα των συγκοινωνιων.

Ιδιωτικοποιηση η οχι, αυτο ειναι μια αλλη ιστορια...

Οσο για το μετρο και τον προαστιακο, η αθηνα εχει πεντε εκατομμυρια, η μιση ελλαδα ζει εκει, δεν θα επρεπε ως πρωτευουσα να εχει μια ισαξια παροχη υπηρεσιων? Το λονδινο δηλαδη τι παραπανω εχει?

Γιατι να μην εχουμε προβλεψει κι εμεις ενα συστημα σαν κι αυτο?

[ τροποποιήθηκε από τον/την freak, 10-04-2013 02:10 ]


επισυναπτόμενα: ..jpg 
#23   
brizas
Περαστική Νότα
Chat
10.04.2013, 01:03

Παράθεση:

Το μέλος optiras στις 09.04.2013, 17:25 έγραψε...

1.Για τον ΟΣΕ μίλησα για δυνητική πελατεία(τους πελάτες στους οποίους μπορεί να απευθυνθεί η υπηρεσία,όχι για επιβάτες.Αν έξαιρέσεις την Ήπειρο και τα νησιά που δεν έχουν σιδηροδρομική γραμμή,στην υπόλοιπη ελλάδα δίκτυο υπάρχει-έστω και παρωχημένο ή υποτυπώδες.Άρα οι δυνητικοί πελάτες είναι κοντά στα 6-7 εκαττομύρια,αν όχι παραπάνω.Το μετρό στην καλύτερη των περιπτώσεων να μπορεί να απευθυνθεί στους κατοίκους της Αθήνας -όχι όλους.Άρα ούτε τους μισούς...Οι επιβάτες που αναφέρεις δεν είναι 1500000 διαφορετικοί επιβάτες αλλά αν χρησιμοποιήσεις το μετρό περισσότερες φορές-συνήθως δυο:πήγαινε/έλα-υπολογίζεσαι περισσότερες φορές.Αυτά για το μετρό.Αν θέλεις ανέβασε θέμα.

Διάβαζε όμως περισσότερο προσεκτικά τι γράφει ο άλλος πριν απαντήσεις.Για το τι συμβαίνει στο μετρό έχουν δημοσιευθεί διάφορα περιστατικά-ευτυχώς ελάσσωνος σημασίας-σε εφημερίδες και όχι μόνο(μιλώ για πριν την απεργία).

2.Οι βρετανικοί σιδηρόδρομοι ήταν να επανακρατικοποιηθούν.Το βρετανικό κράτος πως απέκτησε τον έλεγχο ξανά και γιατί;

Στο θέμα αυτό (θα έπρεπε να)μιλάμε για υπεραστικά λεωφορεία!



Πραγματικά δεν καταλαβαίνω από που αντλείς τα στοιχεία σου. Ορίστε πόσους επιβάτες εξυπηρετεί ο ΟΣΕ στην κυριότερη γραμμή του.

http://sidirodromikanea.blogspot.gr/2010/10/blog-post_9044.html

Πεντέμιση χιλιάδες μόνο! Θέλεις να το διπλασιάσουμε αυτό για όλες τις γραμμές; 11 χιλιάδες ημερησίως (και πάλι πολλούς λέω).

Το Μετρό εξυπηρετεί 1,5 εκατομύρια και σε αυτό φυσικά δεν βάζω οσονούπω ούτε τις νέες επεκτάσεις γραμμών, ούτε το Μετρό της Θεσ/νίκης που πρόκειται να γίνει.

Δυνητικά, αφού εσύ το πας εκεί, ούτε καν θέλω να σκεφτώ πόσους επιβάτες έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί το Μετρό. Μιλάμε για πολλά εκατομύρια! Ο ΟΣΕ ούτε για πλάκα δεν μπορεί να διανοηθεί κάτι τέτοιο.

Εξακολουθείς να μιλάς με γενικότητες αναφορικά με τα περιστατικά και τα ατυχήματα. Ήταν συγκεκριμένες οι ερωτήσεις και προσπαθείς να τις αποφύγεις. Πόσοι συρμοί του μετρό έχουν συγκρουστεί και πόσσους νεκρούς έχει ο ΟΣΕ σε σχέση με το Μετρό, δεν απάντησες, παρά μόνο γενικολογείς με δικά σου (!) συμπεράσματα.

Ο επανέλεγχος του Βρετανικού σιδηροδρόμου έγινε για τη διάσωσή του. Το παράδειγμα βέβαια είναι για γέλια καθώς το να συγκρίνεις τα βρετανικά τρένα με τα χιλιάδες επί χιλιάδων χιλιομέτρων γραμμών με τα ελληνικά είναι τραγικά αστείο. Επιπλέον μιλάμε για κράτη και όχι για ανέκδοτα κράτους.

Δεν κατάλαβα, τα τρένα δεν είναι υπεραστική συγκοινωνία; Μόνο τα ΚΤΕΛ είναι;

Άντε λοιπόν να μιλήσουμε για τα λεωφορεία. Τι να πούμε; Έχεις δει τα λάστιχά τους; Προσεύχεσαι στο ταξίδι να μην υπάρχουν στροφές και να χρειαστεί να φρενάρει. Μιλάμε για την απόλυτη εμπειρία που ξεπερνά οποιοδήποτε τρενάκι του τρόμου σε λουνα παρκ. Έχεις μυρίσει πως βρωμοκοπάνε; Σαν να έχουν χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά ληγμένου γάλακτος. Έχεις δει πόσο καθαρά είναι; Φιλτράρουν τις ηλιακές ακτίνες από τη μαυρίλα τα παράθυρα.

Προσπαθώ να αποφεύγω το ΚΤΕΛ όσο μπορώ. Βέβαια οικονομικοί λόγοι δεν επιτρέπουν πάντοτε να χρησιμοποιώ το αυτοκίνητο. Δεν βρίσκεις πάντα άλλους τρεις να μοιραστείς τα έξοδα και να σου έρθει φτηνότερα από το ΚΤΕΛ. Η δε εναλακτική του τραίνου, αν υπάρχει, είναι εξ' ίσου τραυματική εμπειρία. Θα έλεγα πως θα έπρεπε να πληρώνουν τους επιβάτες για να ταξιδέψουν. Έχουν όλα τα προαναφερθέντα μειονεκτήματα των ΚΤΕΛ συν ένα ακόμα. Είναι τραγικά αργά! Το δε πολιτισμικό σοκ που παθαίνει κάποιος όταν έχει ταξιδέψει π.χ. στην Ιταλία με τρένο, ξεπερνά ακόμα και εκείνο της επίσκεψης σε χώρα της κεντρικής Αφρικής!

Με λίγα λόγια, οι υπεραστικές συγκοινωνίες εκτός από το πολύ χαμηλό επίπεδο υπηρεσιών που προσφέρουν, πάσχουν και από υποανάπτυξη. Η ανάπτυξη για να έρθει, είναι πολύ δύσκολο να γίνει μέσω του κρατικού ελέγχου στις παρούσες συνθήκες. Συνεπώς εκείνο που χρειάζεται είναι απελευθέρωση της αγοράς για τα Λεωφορεία και ιδιωτικοποίηση για τα τρένα.


#24   
optiras
Φθασμένος
Chat
18.04.2013, 20:52

@brizas:

1)διάβαζε πιο προσεκτικά τι γράφουν οι άλλοι πριν(και εφόσον θέλεις να) τους απαντήσεις.Για δυνητικούς πελάτες μίλησα,όχι για επιβάτες.Τα στοιχεία τα παίρνω από την απογραφή πληθυσμού.

2)Λες ότι μιλώ γενικά και αόριστα.Αναφέρομαι βασικά στην θεωρία που αναπτύχθηκε για την εξήγηση των αεροπορικών ατυχημάτων και που μπορεί να εφαρμοσθεί σε όλους τους τομείς της συγκοινωνιώναλλάκαι της ανθρώπινης δραστηριότητας-μιας και αναφέρθηκες στα ατυχήματα.Δεν επεκτείνομαι όμως γιατί είναι πολύ εξειδικευμένο θέμα...

3)Αναγκάζεις τον συνομιλητή σου να γυρνά στα ίδια ζητήματαμετρό,τρένα κτλ) παρά του ότι σου έχει απαντήσει ήδη.

Για τον λόγο που περιορίζομαι στα κτελ(τα ξανααναφέρω συνοπτικά):

-α)στην ελλάδα το μεγαλύτερο(γεωγραφικά και ποσοτικά)μέρος των υπεραστικών συγκοινωνιών γίνεται από αυτά

-β)το τόπικ ανοίχθηκε με αφορμή τις μεταβολές που προσπαθεί να προωθήσει η κυβέρνηση

-γ)το κράτος για τις υπεραστικές συγκοινωνίες δεν λαμβάνει υπόψη το τρένο(βλέπε ορισμό,βλέπε μεταβολές),δεν λαμβάνει υπόψη στο σχεδιασμό των υπεραστικών συγκοινωνιών συνδιαστικά λεωφορείο και τρένο παρά μόνο αποσπασματικά(βλέπε προαστιακός)

4)Παρά το ότι κάνω 40-50 δρομολόγια τον χρόνο με ΚΤΕΛ διαφόρων νομών και έχω δει διάφορα ,λεωφορείο σαν αυτό που περιγράφεις δεν συνάντησα...Θα έλεγα ότι ήσουν ή άτυχος και πέτυχες τέτοιο λεωφορείο ,ή λίγο υπερβολικός,γιατί δεν είναι έτσι το μέσο λεωφορείο των κτελ,ειδικά τα τελευταία χρόνια.....Αντίθετα,οι παρατηρήσεις των άλλων συμφορουμιτών είναι σωστές,πολλές είναι και δική μου εμπειρία,και γενικά εμπειρία του μέσου χρήστη...

5)Επειδή δεν μπορείς να απαντήσεις,μπορούμε να συνεχίσουμε την κουβέντα εφόσον το θέλεις σε άλλο φόρουμ(προσωπικά συμμετέχω στο φόρουμ του πολιτικού καφενείου-και εκεί ο οπτήρας είμαι,αν θέλεις μπαίνεις εκεί και ανεβάζεις θέμα-δεν χρειάζεται εγγραφή ή αν δεν σου αρέσει -πολιτικό κομμουνιστικό φόρουμ με συμπάθειες-που δενσυμμερίζομαι- προς τον συριζα τελευταία,χωρίς διαχειριστικές επεμβάσεις αλλά και δίχως σαβουάρ βιβρ.Μπορείς αν θέλεις να γραφείς και με μήνυμα μου λες αν θέλεις και που να συνεχίσουμε τη συζήτηση....

@

διαχειριστές/συντονιστές ή και άλλους συμφορουμίτες:

ο brizas γιατί μπαναρίστηκε;(από περιέργεια...)

άλλο ζήτημα με τα ΚΤΕΛ

η ανορθολογική λειτουργία:π.χ. Η ταυτόχρονη αναχώρηση 2 σχεδόν άδειων λεωφορείων προς την ίδια κατεύθυνση την ίδια ακριβώς ώρα(στις 15:00 ή 16:00 το μεσημέρι τον Δεκέμβριο) από το κτελ Έβρου:ένα προς Ξάνθη,Καβάλα,ένα προς Θεσσαλονίκη,ενάντια σε κάθε λογική!Το δρομολόγιο θα μπορούσε να γίνει με ένα λεωφορείο άνετα.

Παρόμοιο ζήτημα υπάρχει και στο κτελ Ξάνθης με το δρομολόγιο για Αθήνα που δεν παίρνει/αφήνει επιβάτες σε Θεσσαλονίκη παρά το ότι περνά από απόσταση μόλις 5 χιλιομέτρων από τον επιβατικό σταθμό Μακεδονία!

Δεν αναφέρομαι καν στο ότι π.χ. τα κτελ Ροδόπης,Ξάνθης,Έβρου θα μπορούσαν να διαχειρίζονται μαζί την γραμμή της Θεσσαλονίκης αφού είναι στην ίδια...ευθεία,και το κτελ Ροδόπης και Εβρου περνάν ξυστά την Ξάνθη,ενώ αυτό του Έβρου περνά ξυστά την Κομοτηνή.Το αστείο είναι ότι τα τρια κτελ έχουν τον ίδιο σχεδόν αριθμό δρομολογίων,πολλές φορές αναχωρούν μαζί και συνήθως και τα τρία έχουν τόσο κόσμο που άνετα χωρά σε ένα μόνο λεωφορείο.Παλιότερα το Ροδόπης και Ξάνθης έκαναν μαζί το βραδυνό δρομολόγιο της Αθήνας αλλά σταμάτησαν την συνεργασία.Τελευταία το Ξανθης και Εβρου συνεργάζονται σε κάποια δρομολόγια από και προς Θεσσαλονίκη.Μάλιστα η ασυννενοησία ήταν τέτοια μεταξύ τους που σε δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη τα δυο γκισέ κόβαν εισητήρια με τον ίδιο αριθμό θέσης!Ευτυχώς δεν ήμασταν πολλοί γιατί αλλιώς κάποιοι ή θα έμεναν όρθιοι ή θα έμεναν πίσω!

φυσικά η έξυπνη διαχείρηση θα μπορούσε να επιφέρει μειώσεις στις τιμές λόγω συμπίεσης κόστους!

Το ίδιο παράλογη είναι και η λειτουργία του επιβατικού σταθμού Μακεδονία:τα περισσότερα κτελ έχουν ξεχωριστά γκισέ,ξεχωριστές αποθήκες,ξεχωριστούς διαδρόμους.Αυτά θα μπορούσαν να είναι εννοποιημένα και η μείωση κόστους να πηγαίνει και στον επιβάτη,ενώ θα μπορούσε να υπάρχει καλύτερη διαχείρηση βαρδιών λόγω των υπαλλήλωνπου θα μπορούσαν να εξυπηρετούν καλύτερα τους πελάτες.

Τέλος,ένα ακόμα ζήτημα που δείχνει το αλαλούμ που επικρατεί και την ασυννενοησία που υπάρχει:ακόμα και στο ίδιο κτελ δεν μπορούν να συνεννοηθούν για τι είδους λεωφορείο θέλουν,με τι προδιαγραφές με αοτέλεσμα να υπάρχει πανσπερμία μαρκών και τύπων λεωφορείων.Το φυσικό επακόλουθο είναι η αύξηση κόστους που μοιραία μετακινήται στον πελάτη!Βέβαια που να συνεννοηθούνγια σοβαρά ζητήματα οι κτελατζήδες ότανούτε στο ίδιο κτελ δεν μπορούν να συμφωνήσουνστο που θα αναγράφεται ο αριθμός της θέσης!!  


#25   
optiras
Φθασμένος
Chat
26.07.2013, 12:37

Το νομοσχέδιο για τα κτελ έγινε σε γενικές γραμμές γνωστό.Θα υπάρχει  η Αρχή Χερσαίων Επιβατικών Μεταφορών (μετξέλιξη της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων) που θα έχει την αρμοδιότητα για ρυθμιση,συντονισμό,κατηγοριοποίηση γραμμής,διαγωνισμούς κτλ(άρθρο υπάρχει με τίτλο ''Τρεις κατηγορίες στις γραμμές των ΚΤΕΛ έως το 2015'' στο τεύχος 12,Μάιος-Ιούνιος 2013 του περιοδικού ''φορτηγό και μεταφορές'' ( www.fortigometafores.gr/ )

Όσον αφορά στους όρους διαγωνισμών,ακούγεται ότι θα είναι ''φωτογραφικοί'' για τα ΚΤΕΛ(π.χ. Θα προβλέπεται να έχει εγκαταστάσεις αυτός που θα συμμετάχει στον διαγωνισμό) ώστε στην ουσία να υπάρξει απελευθέρωση μόνο στα χαρτιά.....

Το άρθρο τελειώνει με τις δηλώσεις του υπουργού ''μεταφορών'' , όπως αναφέρει το περιοδικό,Κ. Χατζηδάκη: ''Το 2015 εκτιμώ  ότι μπορεί να ξεκινήσει να δουλεύει το νέο σύστημα''.

Στην επόμενη σελίδα ( σελίδα 54 ) υπάρχει συνέντευξη του προέδρου των ΚΤΕΛ Σοφοκλή Φάτσιου στον Νίκο Λιβανό με τίτλο:  Σοφοκλής Φάτσιος,πρόεδρος ΚΤΕΛ:καμιά απελευθέρωση των ΚΤΕΛ έως το 2019!

Ο πρόεδρος αναφέρει ότι το έργο των κτελ είναι διασφαλισμένο έως το 2019 από τον ευρωπαϊκό κανονισμό και άρα μέχρι τότε δεν θα γίνει τίποτα!Στην ερώτηση ''άρα αυτά που λέει ο κ. χατζηδάκης για απελευθέρωση των γραμμών δεν ισχύει;'' ο πρόεδρος λέει  ότι ο Χατζηδάκης αναφέρεται σε διαγνωστικές διαδικασίες και όχι στην απελευθέρωση....Στη συνέχεια ο πρόεδρος αναφέρει και  πράγματα που δεν ισχύουν(π.χ. όταν αναφέρεται στις υπηρεσίες των κτελ μιλά για τις πιο αξιοζήλευτες συγκοινωνίες στην Ευρώπη,με τις πιο σύγχρονες  εγκαταστάσεις και στόλο που δεν υπάρχει και στην πιο προηγμένη χώρα της εε!'' Φάσκει και αντιφάσκει ''δεν επιβαρύνουν τα κτελ των προυπολογισμό και δεν επιδοτείται από το κράτος'' αλλά το κράτος ''χρωστά χρήματα από τις επιδοτήσεις των λεωφορείων''!!!


#26   
optiras
Φθασμένος
Chat
28.07.2013, 11:43

Παρέλειψα  να αναφέρω ότι μέσα στο άρθρο συνέντευξη του προέδρου τον κτελ,αυτός αποκαλύπτει και ποιος είναι ο δήθεν ευρωπαϊκός κανονισμός που διασφαλίζει το μονοπώλιο των κτελ μέχρι το 2019:είναι το άρθρο 17 του νόμου 3534/2007..... 


#27   


Αυτά τα διάβασες;