Christo ευχαριστούμε για το link. To αντιγράφω εδώ για ευκολία των επισκεπτών.
Τρεις μέρες μετά τη μνημειώδη τελετή απονομής των βραβείων «Αρίων» (ας αναφερθούμε σ' αυτά με το «επώνυμό» τους καθώς η ιδιότητα «Βραβεία Ελληνικής Μουσικής» παραμένει για την ώρα ευσεβής πόθος), το μόνο σίγουρο είναι ότι συζητήθηκαν κι αυτά και οι λεπτομέρειες της απονομής. Αν λοιπόν το ζητούμενο των διοργανωτών ήταν να δημιουργηθεί ντόρος, η... εγχείρηση (ή και η επιχείρηση) πέτυχε. Αλλά, αν το ζητούμενο ήταν η αποδοχή και η επιδοκιμασία όσων υποτίθεται ότι αφορούν αυτά τα βραβεία, των ίδιων των καλλιτεχνών δηλαδή, τότε μάλλον ο ασθενής απέθανε! Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύεται από τα σχόλια 12 προσωπικοτήτων του χώρου:
ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ (ερμηνεύτρια): «Κατ' αρχήν αυτό δεν είναι θεσμός. Για να γίνει κάτι θεσμός, χρειάζεται αποδοχή και ανθρώπους ειδικούς που θα ξέρουν πώς να συμπεριφερθούν απέναντι στο θέμα "βραβεία". Να συσταθεί δηλαδή μια ειδική επιτροπή αποτελούμενη από ανθρώπους της τέχνης που θα έχουν κάποια ιστορία στην ελληνική μουσική. Χρειάζεται έρευνα και μελέτη. Ας δούμε πώς διοργανώνονται τέτοιοι διαγωνισμοί στο εξωτερικό: πώς φτιάχνονται οι κατηγορίες, ποιοι και πώς ψηφίζουν. Και κάτι ακόμα: πού ήταν τα βραβεία για τους συνθέτες και τους στιχουργούς; Κι ας μου εξηγήσουν τι σημαίνει έντεχνο και γιατί θεωρούμαι εγώ έντεχνη. Οι άλλοι συνάδελφοί μου τι είναι δηλαδή; Ατεχνοι; Δεν θεωρώ, πάντως, ότι τη μεγαλύτερη ευθύνη τη φέρει το συγκεκριμένο κανάλι. Αυτό το πράγμα έπρεπε να το χειριστούν με σεβασμό απέναντι στο υλικό που πουλάνε οι δισκογραφικές εταιρείες. Οσο για έναν υπαινιγμό που με αφορούσε, απαντώ ότι δεν δέχομαι επιπλήξεις. Οι επιπλήξεις για μένα μπορούν να προέλθουν από ανθρώπους της τέχνης μου».
ΚΟΤΣΙΡΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ (ερμηνευτής): «Είχα όλη την καλή διάθεση να ασχοληθώ με αυτό το θέαμα. Διαπίστωσα, όμως, ότι ήταν παιδικό πάρτι, όπως είπε ο Σαββόπουλος και μάλιστα κακής ποιότητας. Θα προτιμούσα, λοιπόν, να πάω στο τσίρκο. Και πρέπει να πω ότι του χρόνου όχι απλώς δεν θα πάω, αλλά δεν θα είμαι και υποψήφιος διότι α)ακούω Μιλτιάδη Πασχαλίδη και όχι Πασχάλη, β) ακούω Σωκράτη Μάλαμα κι όχι... Μάλα (σ.σ. έτσι τους αποκάλεσαν οι παρουσιαστές), γ) θα ήθελα αν πήγαινα και αν βραβευόμουν, να βραβευόμουν μαζί με το συνθέτη και το στιχουργό μου και να παραλάβουμε τα βραβεία μας από κάποιον που θα στεκόταν όρθιος και όχι γονυπετής. Δεν μπορώ άλλωστε να ξαναπάρω μέρος ούτε ως υποψήφιος σε ένα θέαμα που αντιμετωπίζει το έντεχνο και καλό τραγούδι ως μεταλλαγμένο τρόφιμο. Μου φάνηκε αποκρουστικό θέαμα το να βλέπω εκπροσώπους δισκογραφικών εταιρειών και της IFPI να κάθονται μπροστά και να χειροκροτούν με πάθος τις προσβολές και τα υπονοούμενα που εκτοξεύονταν από σκηνής προς καλλιτέχνες από τους οποίους οι ίδιοι τρώνε ψωμί. Αλλά απ' ό,τι είδα, φάνηκε από τη συμπεριφορά πολλών ότι ο χορηγός είχε κάνει άριστα τη δουλειά του. Ενα ουίσκι ήταν νομίζω...».
ΛΟΪΖΟΥ ΜΥΡΣΙΝΗ (κόρη του Μάνου Λοΐζου): «Θεωρώ ότι ο πατέρας μου ήταν ένας μελωδός που έγραφε λαϊκά τραγούδια, κάποιες φορές και πάνω σε ροκ φόρμες. Εναλλακτικοί δεν είναι όμως ούτε και οι καλλιτέχνες που συμμετείχαν στο δίσκο "Μάνος Λοΐζος-20 χρόνια", εναλλακτικοί καλλιτέχνες μπορούν να χαρακτηριστούν ο Κωνσταντίνος Βήτα ή ο Μιχάλης Δέλτα. Επειδή όμως εγώ δεν έδωσα ποτέ την έγκρισή μου γι' αυτόν το δίσκο με τα τραγούδια του πατέρα μου, υπεύθυνος γι' αυτόν είναι ο Οδυσσέας Ιωάννου. Αυτόν θα έπρεπε να ρωτήσετε γιατί βρέθηκε αυτός ο δίσκος σ' αυτή την κατηγορία. Κατά τα άλλα το βραβείο που θα μπορούσε να πάρει κάποτε ο πατέρας μου, θα ήταν ένα τιμητικό βραβείο». (σ.σ. Ας σημειώσουμε, πάντως, εδώ, ότι, όπως διευκρινίστηκε, κανείς από τους συντελεστές των δίσκων που ήταν υποψήφιοι δεν ερωτήθηκε εάν επιθυμεί ή όχι να συμμετάσχει στα βραβεία «Αρίων»).
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΝΟΤΗΣ (συνθέτης): «Θα ήταν ενδιαφέρον με την ευκαιρία των βραβείων "Αρίων" να αναπτυχθεί μια προβληματική γύρω από τη σκοπιμότητα ενός τέτοιου θεσμού, όταν λειτουργεί με τον υπερφίαλο τρόπο που είδαμε στις οθόνες μας, διασύροντας την ιστορία, τη μνήμη και τις διαχρονικές αξίες του ελληνικού τραγουδιού. Ενας θεσμός που... επιστράτευσε έναν υπουργό Παιδείας και έναν υπουργό Πολιτισμού μιας χώρας με σπουδαία παράδοση στη μελωδία και την ποίηση.
Υπουργοί που δεν ντράπηκαν να "συνεισφέρουν" στο σκληρό μάρκετινγκ της εμπορικής δισκογραφικής βιομηχανίας, προβάλλοντας (και βραβεύοντας) την αισθητική της νυχτερινής πίστας, αδιαφορώντας για το αισθητικό χάος και το έρεβος που προκαλείται από μία τέτοια φωνητική... γκλαμουριά! Ελειψαν τα βραβεία συνθετών και στιχουργών; Γιατί να θεσμοθετήσουν κάτι στο οποίο οι ίδιοι οι οργανωτές δεν πιστεύουν και αδιαφορούν; Βάλθηκαν όλοι να οργανώσουν ένα τηλεοπτικό πανηγυράκι για τόνωση του ενδιαφέροντος της αγοράς και των προκάτ μελωδιών, που αμετροεπώς πλημμύρισαν τη δισκογραφία, φροντίζοντας κατ' εξοχήν να κρατήσουν ψηλά τη σημαία της κιτς κουλτούρας.
Με λίγα λόγια, η ντροπή και η... τρομοκρατία μιας τέτοιας τραγουδοποιίας έφτιαξαν σ' αυτό το θεσμό ένα αποκρουστικό τοπίο, με θύμα το ίδιο το ελληνικό τραγούδι...».
ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ (ερμηνευτής): «Δεν είχα αντίρρηση να δοθούν βραβεία. Δεν μπορούν όμως να μας πείσουν ότι είναι εναλλακτικός συνθέτης ο Λοΐζος και ποπ ερμηνεύτρια η Κανελλίδου. Και ύστερα, τι είναι το τραγούδι; Φυτρώνει μόνο του; Και καλύτερος τραγουδιστής είναι ο πιο εμπορικός; Αν υπάρξει σοβαρότητα, αν ασχοληθούν σοβαροί άνθρωποι της τέχνης, αν δεν κάνουν 4 ώρες πρόγραμμα για να χορεύουν τις μισές, αν δεν γίνεται ένα πανηγυράκι, αν δεν δίνονται 800 βραβεία, τότε το συζητάμε».
ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ (συνθέτης): «Συμφωνώ απολύτως με τις παρατηρήσεις του Διονύση Σαββόπουλου. Είναι ανάλαφρη η κρίση και η επιλογή των βραβείων. Γίνεται σύμφωνα με τα κριτήρια του καιρού μας, δηλαδή της αγοράς, που είναι εντελώς κατευθυνόμενη. Γι' αυτό, επομένως, τέτοιου είδους βραβεία δεν έχουν καμία σοβαρότητα».
ΝΤΑΛΑΡΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ (ερμηνευτής): «Το θέμα δεν το γνωρίζω καλά γιατί δεν είμαι καθόλου φεστιβαλικός τύπος. Δεν μου αρέσουν αυτά τα καρναβάλια, όπως θα 'χετε διαπιστώσει. Επιπλέον, το ένστικτό μου μου λέει να μένω μακριά από ανθρώπους και ομάδες που καμώνονται ότι γνωρίζουν σε βάθος, ενδιαφέρονται και αγαπούν το ελληνικό τραγούδι, ενώ στην ουσία το βλάπτουν. Και επειδή μου είπατε ότι έγινε κάποια αναφορά στο όνομά μου, σας λέω ότι εκείνο το βράδυ έλειπα στην Κύπρο. Δεν θα μπορούσα λοιπόν να παραβρεθώ στην απονομή και από πεποίθηση, αλλά και για καθαρά πρακτικούς λόγους. Ελπίζω όσοι αναφέρθηκαν σε εμένα να ήταν ευγενείς και όχι κακοήθεις, γιατί δεν είναι σωστό να μιλάς για ανθρώπους που δεν γνωρίζεις...».
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ (ποιητής-στιχουργός): «Δεν με αφορά... Τι είμαι εγώ, ο Καρβέλας;».
ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ (τραγουδοποιός): «Είναι ένα θέμα που με αφήνει τελείως αδιάφορο. Δεν με αφορά και είναι τελείως έξω από τον κόσμο μου».
ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ (τραγουδοποιός): «Δεν ξέρω ποιος σατανικός νους έβαλε τον Διονύση Σαββόπουλο να δώσει το βραβείο στη Βανδή και τη Βίκυ Καγιά στον "εναλλακτικό" Λοΐζο. Πάντως, επί της ουσίας με ενοχλεί και η στάση της IFPI. Εφόσον σε ένα διαγωνισμό είναι συνδιοργανωτής και ο επίσημος φορέας μας, πώς είναι δυνατόν κάποιοι συνάδελφοι να αφεθούν εντελώς ανυπεράσπιστοι; Διότι εκεί πέρα ειπώθηκαν αληθινά προσβλητικά πράγματα. Και ύστερα, είναι δυνατόν να βγαίνει η Μούσχουρη να τραγουδάει και μερικοί να φωνάζουν "Αννα (Βίσση) ζούμε για να σε ακούμε;". Κάποιος έπρεπε να τους μαζέψει. Και με ποια λογική και αρμοδιότητα εγκάλεσαν όσους είχαν προσκληθεί και δεν πήγαν; Είμαστε υποχρεωμένοι να πηγαίνουμε όπου μας καλούν;».
ΠΟΡΤΟΚΑΛΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΣ (τραγουδοποιός): «Ο λόγος που πήγα και πέρυσι στα "Αρίων" ήταν ένας. Οχι επειδή ήξερα ότι θα βραβευτώ, όπως είπαν μερικοί κακόγλωσσοι -γιατί στα 20 χρόνια καριέρας έχω αποδείξει ότι δεν κυνηγώ τη δημοσιότητα. Διακινδύνευσα να πάω (θα ήταν ασφαλέστερο αν δεν πήγαινα, επειδή έτσι κι αλλιώς, τόσα χρόνια δεν είμαι τηλεοπτική προσωπικότητα. Θα γλίτωνα έτσι και τη μίζερη αριστερή κριτική ότι, αφού πήγα στα "Αρίων", έγινα και "κομμάτι του συστήματος") γιατί πιστεύω ότι ένας τέτοιος θεσμός, αν τον πιστέψουμε όλοι, μπορεί να γίνει έγκυρος και σωστός. Για την ώρα απέχει σε πολλά επίπεδα από το να είναι τέτοιος. Ξεκίνησε κουτσός σε όλα τα επίπεδα, ακόμα και στην επιλογή του χώρου διεξαγωγής του. Εχει γίνει η ιδιωτική γιορτή ενός καναλιού που προβάλλει τους πρωταγωνιστές των σίριάλ του και τους δημοσιογράφους του και δεν κρατά τις ισορροπίες. Και οφείλω να πω ότι με ενόχλησε η φετινή κατάληξη όλης αυτής της ιστορίας με μία παρέα που έκαναν πλάκες μεταξύ τους. Εξαιρετικά ατυχές ήταν ότι οι παρουσιαστές ειρωνεύονταν διάφορους καλλιτέχνες με ιστορία. Ατυχές ήταν και ότι δεν υπήρχαν κατηγορίες βραβείων για συνθέτη, στιχουργό, τραγουδοποιό (ένα είδος με μεγάλη παράδοση στην Ελλάδα), αλλά και ενορχηστρωτή και για τα εξώφυλλα των δίσκων. Αλλά για να υπάρξουν τέτοιες κατηγορίες, πρέπει να είναι διαφορετικοί και οι κριτές, όπως είπε κι ο Σαββόπουλος.
Επειτα λοιπόν από δύο χρόνια που είδαμε λίγα καλά και περισσότερα κακά, μόνη λύση είναι να μαζευτούμε αντιπρόσωποι των καλλιτεχνών και των εταιρειών, να φτιάξουμε μια λίστα με τα αιτήματά μας και να τα υποβάλουμε για να συζητηθούν. Να δούμε τι μπορεί να γίνει ώστε να δημιουργηθεί μια σωστή διοργάνωση που θα αντιπροσωπεύει όλο το ελληνικό τραγούδι, ακόμα κι εκείνο με το οποίο καθένας μπορεί να διαφωνεί ιδεολογικά. Αυτό προϋποθέτει βέβαια ότι το MEGA θα έχει τη διάθεση να πάει προς αυτή την κατεύθυνση. Και να διευκρινίσω ότι δεν ζητάω μια αποστειρωμένη, σοβαροφανή και μη τηλεοπτική διοργάνωση. Ούτε όμως μια διοργάνωση που είναι η ιδιωτική πλάκα μιας παρέας δημοσιογράφων και τραγουδιστών που αλληλοκολακεύονται και που έχουν καθορίσει το τηλεοπτικό τοπίο των τελευταίων χρόνων».
ΦΑΡΑΝΤΟΥΡΗ ΜΑΡΙΑ (ερμηνεύτρια): «Δεν με αφορούν οι διαδικασίες αυτές».
θεωρω εντελως απαραδεκτο το ''θεατρο κακοποιημενης παρουσιασης''
για τη μουσικη ,που καποιοι διαλεγουν να φοραμε....
Το οτι αγνοειται παντελως η μεγαλη γκαμα ερμηνευτων και μουσικων,
με υψηλη ποιοτητα, με σταση ζωης απεναντι στη μουσικη, συχνα
αξιοι συνεχιστες της ελληνικης μουσικης, ασφαλως και δειχνει
τις σκοπιμοτητες, και τη διαθεση των οργανωτων να κρατησουν τη
μουσικη σε χαμηλο επιπεδο
Βεβαιως ολα πρεπει να ακουγονται.....ετσι κι αλλιως .......
ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ!
Πιστευω πως με τα βραβεια αυτα η μουσικη οδηγειται σε
κατευθυνομενα ακουσματα,και καλλιεργειται ο επιφανειακος
κοσμος της φθηνης κακογουστιας! ΚΑΙ ΛΥΠΑΜΑΙ...
Το ΜΟΝΟ που έχω να πω ειναι οτι δεν έπρεπε να τα λένε Αρίων αλλα ΟΡΓΙΩΝ!!!!
τι ειναι τα βραβεια Αριων?
Μια συγκεντρωση που πανε ολοι λαικοποπμπουζουκοτραγουδιστες που γινεται στο Μεγαρο και στο τελος τα παιρνει ολα ο Χατζηγιαννης
Το μέλος poison_girl στις 12-06-2006 στις 22:54 έγραψε...
Παράθεση:
τι ειναι τα βραβεια Αριων?
Μια συγκεντρωση που πανε ολοι λαικοποπμπουζουκοτραγουδιστες που γινεται στο Μεγαρο και στο τελος τα παιρνει ολα ο Χατζηγιαννης
|
|
Oi diskografikes eteries dinoun ta brabisa stous tragoudistes tous...(stimeno)
Βασικα στα Αριων ψηφιζουν κατι δημοσιογραφοι (ο Θεος να τους κανει )κ οχι ο κοσμος.....
Basika pws mporoun na krynoun oi dimosiografoi...egw pisteuw oti to poio dikeo einai na yifizei o kosmos...(alla oxi oti dn 8a mas koroideuoun pali!!)
πουθενα κ σε τιποτα δεν αποφασιζει ο κοσμος!!!!