ελληνική μουσική
142 online   ·  202.321 μέλη

Περί μίξης και μουσικής παραγωγής ο λόγος....

MixalisP
Βασική Νότα
Chat
13.03.2015, 19:51

Geo ,

Συμφωνω με τα περισσοτερα απο αυτα που λες.

Ενα απο τα μεγαλυτερα προβληματα στη μουσικη που γινεται αυτη τη στιγμη στα στουντιο, ειναι η ελειψη σεναριου/οραματος/ιδεας.Τις περισσοτερες φορες θα κληθεις να φτιαξεις εναν "απλα καλο" ηχο , η εναν αξιοπρεπη ηχο.Ακομα και οταν θα σου ζητηθει να φτιαξεις κατι πιο ξεχωριστο , τις περισσοτερες φορες θα ειναι αντιγραφη καποιου ηχου που οι ανθρωποι που τον εφτιαξαν ηχαν ενα αυθεντικο σεναριο/οραμα/ιδεα.

Ειναι πολυ δυσκολο να υπαρχουν παραλληλα αυθεντικοι καλλιτεχνες με οραμα , παραγωγοι με αισθηση και αισθητικη  σε συνεργασια με ταλαντουχους μηχανικους που ολοι αυτοι να εχουν τροπο συνενοησης μεταξυ τους πανω σε ενα αξιολογο υλικο. Τοτε απλα δεν υπαρχουν ορια, θεωριες , συνταγες, είσαι ηδη στην κορυφη.

Ο εξοπλισμος ειναι "σωστος" μονο οταν υπηρετει το κομματι και ειναι ενα θεμα τελειως διαφορετικο απο το μεσο.Προφανως και μπορεις να κανεις φοβερες παραγωγες ακομα και με mic 100 ευρω οταν ομως σχεδον το υλικο το "επιβάλει".

Οι καλλιτεχνες τις περισσοτερες φορες δεν ειναι αρκετα διαλλακτικοι πραγμα που αναγκαζει τον μηχανικο να παρει τον ελεγχο και ισως να φερει ρηξη στη σχεση του με τους καλλιτεχνες , αυτο συμβαινει γιατι πολλοι μουσικοι δεν ειναι καν κοντα σε επιπεδο recording οπως επισης υπαρχει ελλειψη directing στην ολη διαδικασια και ο μηχανικος θα κληθει να παιξει και αυτο το ρολο... Τις περισσοτερες φορες ενα ατομο τα κανει ολα.Εδω παιζουν ρολο και τα χρηματα οπωσδηποτε.

Σαν μηχανικος θα πιεσεις οσο μπορεις μια μπαντα για να σου βγαλει ενα αποτελεσμα αλλα μεχρι που μπορουν να φτασουν οι περισσοτεροι μουσικοι που μπαινουν στα στουντιο? Σε τελικη αναλυση , ο ηχοληπτης βγαζει και το ψωμι του, οποτε δε γαμιεται αφου πληρωνουν ας κανουν οτι θελουν...Βαζει ομως μερικες φορες και αθελα του, και την υπογραφη του στο υλικο με οτι αυτο συνεπαγεται.

Προφανως η παραγωγη δεν ειναι μαγικα, περιεχει ωστοσο πολλα τρικ σαν διαδικασια.

Ενα αλλο ομως που ειναι σχετικο ειναι ο χρονος , ο albini δηλαδη οταν λεει οτι "αν χρειαζεται πανω απο μια εβδομαδα για να γινει ενας δισκος κατι γινεται πολυ λαθος" την στιγμη που σου βγαζει το in utero και αλλα απειρα , τι ειναι ασχετος?

απο την αλλη βεβαια εχεις και τον bob rock που ψαχνει εναν ολοκληρο χρονο ηχο στα τυμπανα ... οποτε αυτο ειναι στον τροπο που δουλεβει ο καθενας.

Ενα αλλο θέμα που στην ελλαδα προφανως χρηζει μηδενικης σημασιας ειναι ο signature ηχος.Οταν ενας παραγωγος θελει να βγαλει ενα συγκεκριμενο ηχο θα πρεπει να εχει μπροστα του μια παλετα, αν θελω rock εχω αυτες τις επιλογες αν θελω hip hop θα παω εκει ... και παει λεγοντας, το 80-90% των στουντιο ομως πευτουν στα λαθη που εχω ηδη αναφερει , χανοντας την ευκαιρια να δημιουργησουν ταυτοτητα.Πρεπει να εισαι πολυ τυχερος ωστε να κατσουν ετσι τα πραγματα και να βρεθεις σε ενα περιβαλλον που μπορεις βγαζοντας μια δουλεια πραγματικα να ταραξεις τα νερα και να κανεις ενα statement.

Analog VS Digital.

Στο ψηφιακο domain περνεις τα φοβερα σου plugins καβατζωνεις το σουπερ linearity σου και ξεκινας τη μιξη.Ο καθενας εχει παει μεσα στο plugin και για να πουλησει εχει βαλει οτι ματζουνι μπορεις να φανταστεις.

Περνεις λοιπον τον κομπρεσσορα σου και αρχιζεις να πατας, και οσο πατας εσυ παταει και αυτος ολα τελεια, περνεις το EQ και αρχιζεις να σφαζεις, σφαζεις 300 db στους 250 και σφαζει, αλλα οχι , ο καλος ηχοληπτης δεν τα κανει αυτα σφαζει και παταει με προσοχη, μπουρδες.Τι να προσεξεις οταν δεν υπαρχουν ορια?

Στον αναλογικο κοσμο τα μηχανηματα εχουν τη δυνατοτητα να παρουν αποφασεις, δωσε ενα ταμπουρο σε ενα studer α800 και το πιο λογικο ειναι οτι θα πεις "αυτο δεν το πειραζω", δωσε την ατακα μιας μποτας σε εναν LA-2A και απλα παιξε με τα settings σε 3 λεπτα εχεις βρει αυτο που θες.

Το linearity σε συνδιασμο με το quantization error και φαινομενα οπως το internal echo ειναι elements που απλα σκοτωνουν το σημα μετα απο 2-3 βηματα processing.

Και επιτελους το καταλαβανε στον ψηφιακο κοσμο και αρχισανε τα non linear mathematics και τις προσομοιωσεις απο πυρηνες audio μετασχηματιστων και αρχησαν να βγαζουν saturation plugins και tape emulations με σχεδον απολυτη αποτυχια βεβαια.

Η πρωτη φορα που ακουσα μεσαιες συχνοτητες ηταν οταν εκανα το πρωτο μου layback μιας μιξης μου στην ταινια.Εμεινα με το στομα ανοιχτο.Αναρωτιεμαι μερικες φορες γιατι πεθανε το ροκ και οι αντρικες φωνες, ολες οι φωνες που πουλανε πλεον ειναι hi pitch εκτως απο κατι grohl που πατανε 5 overdubs Η γραφουν σε ταινια....

Η απολυτα βιωματικη εμπειρια του αναλογικου domain καθοδηγει τον μηχανικο να παρει τις αποφασεις αναλογα με το τι "τραβαει" η μιξη και εδω αρχιζουν ολα να δενουν μεταξυ τους.Πιεζεις τις λαμπες και αρχιζεις να ακους τις συχνοτητες να εμπλουτιζουν το σημα, πως διαολο να κανεις λαθος.Δοκιμαζεις αλλα καναλια με τιν ιδια λογικι και μανι μανι εχεις 2 καναλια με παρομοιους συχνοτικους εμπλουτισμους συνεχιζοντας αυτη τη διαδικασια καταφερνεις το απολυτο glue.

Ενα αλλο θεμα στο οποιο η αναλογικη τεχνολογια ειναι απλα ασυναγωνιστη ειναι ο τροπος με τον οποιο γεμιζει τις "τρυπες" του ηχου, ειτε μεσω κορεσμου ειτε απλα με την υπαρξη του asparity noise (tape hiss) οπως επισης και με το "bump" της κεφαλης που ειναι το absolute FAT στον ηχο.Η ψηφιακη τεχνολογια δεν γεμιζει το δωματιο, πηγαινεις 3 μετρα μακρια απο το ηχειο και εχουν πεθανει ολα.Το βυνιλιο παιζει στο 1 και ακουγεται και στο μπανιο :) και αυτο συμβαινει γιατι ολα ειναι παντου (συχνοτικα).

Εχουμε καταντησει στο ψηφιακο domain να φοβομαστε τα faders , σηκωνεις λιγο ,αχ βγηκε απο τη μιξη κατεβαζεις λιγο αχ χαθηκε απο τη μιξη... επειδη ειμαι μαγκας ομως κομπρεσαρα το bus και εβαλα τον l2 στο μαστερ ... 

Τελικα αναρωτιεμαι αν στους ψηφιακους εδιναν τα plugins σε αναλογικα θα τα χρησημοποιουσαν?

99% ναι , αρα η ψηφιακη τεχνολογια χμμμ ειναι ενας συμβιβασμος , δεν εχω τα λευτα θα παρω το ψηφιακο.Ενας συμβιβασμος? μαλλον κοντα στους 100 ,καθε φορα που χρησημοποιεις ενα ψηφιακο plugin εχεις συμβιβαστει οτι δεν εχεις τα λευτα οποτε θα χρησημοποιησεις κατι χειροτερο αρα τοσοι και οι συμβιβασμοι.

Στον ψηφιακο κοσμο τις περισσοτερες φορες καταληγεις να πετας το μισο υλικο , ειτε δυναμικα ειτε συχνοτικα, πηγαινουν οι ηχοληπτες και κοβουν χωρις να ξαναδωσουν μετα, και δε μιλαω για διορθωση π.χ. 3db με κλειστο Q στις 1000, μιλαω για HPF στους 250 σε ηλεκτρικη κιθαρα γιατι μαντεψε, τα μπασα ειναι ανεξελεγκτα.Ο αλλος στην ταινια , εκανε bi-amping στον ενυσχιτη ρυθμισε το bias στα αντιστοιχα καναλια και εχει ολη την κιθαρα παντου, το ιδιο και στη φωνη το ιδιο σε ολα και ειναι ολα εκει ζωντανα, σπαρταρανε.

Η μονη ευκολια του ψηφιακου domain ειναι το Save.Μεγαλη ευκολια αλλα κρυβει πολλες και πολυ σοβαρες παγιδες.

Να αναφερω επισης οτι απλα λεω την αποψη μου :)

Επισης ακου και το πρωτο ενα λεπτο ενος σεμιναριου με τον Γκολφιδη :) 


#21   
MixalisP
Βασική Νότα
Chat
13.03.2015, 20:07

Επισης δειτε και αυτο στο 12:00 και μετα , τι λεει για τα ματζουνια που βαζουν στα πλαγκινς και τι λεει για το analog.


#22   
geo321
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
20.03.2015, 02:24

Θα ξεκινησω αντιστροφα,ρε φιλε μην βαζεις τετοια βιντεο σε φορουμ τα βλεπουν κι αλλοι χαχαχαχαχα για μενα ειναι απο τους πιο μεγαλους ηχοληπτες στην ελλαδα και απο τους πιο εμπειρους ο κυριος.Τα χω δει ΟΛΑ!!!

Οσο αναφορα τα τεχνικα θεματα τωρα θα πω κατι,δεν ξερω ποσο γνωστο ειναι,οταν τελειωσει η διαδικασια στο μαστερ ενος δισκου αυτο παει στο εργοστασιο για το λεγομενο γκλας μαστερ,ολα καλα μεχρι εδω...........

Αυτο που θα επρεπε να ξερει καποιος/οι ειναι πως ακομα και οταν η εγγραφη του γκλας γινει ακομα και σε ταχυτητα 1χ οταν μιλαμε για ψηφιακο μεσω,δηλαδη σιντι κατα την εγγραφη του λοιπον αυτο περιεχει 220 λαθη το δευτερολεπτο.

Ακομα και σημερα η ταινια θεωρειται το καλυτερο μεσω ωστε να φτιαξουμε ενα γκλας μαστερ,αυτο φυσικα προυποθετει οτι το μαστερ πρεπει να εχει γινει σε ταινια και αυτο φυσικα προυποπθετει πως και η εγγραφη και το μιξ εχει γινει σε ταινια.Ωραια δεν το πηγα?

Αν ρωτησεις ενα μαστερα θα σου πει εαν εχει γινει το μιξ σε ταινια τοτε το μαστερ σε ταινια,αν το μιξ εγινε ψηφιακα τοτε το μαστερ θα γινει ψηφιακα διοτι δεν θα κερδισει τιποτα να το περασεις σε ταινια,να συμπληρωσω πως το αμεσως επομενο καλυτερο μεσω ειναι η κασετα dat.

Σχεδον ολοι δεν ακουν αυτα τα 220 λαθη,ομως εχει αποδεχτει οτι υπαρχουν και αυτο αυτοματα σημαινει χειροτερο ηχο στο σιντι αν κανεις βαλει μεσα και το μικροτερο οπως λες συχνοτικο και δυναμικο ευρος,οπως επισης και τα λαθη χρονισμου που υπαρχουν με το περα δωθε δηλαδη το ψηφιακο σε αναλογικο clock και το αντιστροφο εχουμε εναν χειροτερο ηχο.Απλα το αναλυσα λιγο,αυτα λοιπον τα λαθη αρκετες φορες φαινονται και στην κυματομορφη μας αν κανουμε μια υψηλη αναλυση.

Να συμπληρωσω επισης πως αυτα τα λαθη χρονισμου φυσικα δημιουργουνται ακομα και μεταξυ 2 η περισσοτερον ψηφιακων hardware-software.

Αυτο λοιπον φερνει λαθη οπως καποιο delay δηλαδη καθυστερηση στον ηχο οπως και ακυρωση φασης.

Τωρα οσο αναφορα την παραγωγη ναι πραγματι ειναι δυσκολο οταν φυσικα πρεπει να συνυπαρχουν πολλοι ανθρωποι μαζι στο ιδιο προτζεκτ.Το καλυτερο για μενα ειναι ο μηχανικος να δουλεψει με 2 αντε 3 ατομα ωστε να μην γινει χαος.

Το παραγωγο τον ενορχηστωτη και ισως τον αρχηγο του συγκροτηματος.Για μενα προσωπικα τα βασικοτερα λαθη σε μια παραγωγη ειναι τα εξης και συνηθως ειναι και τα πιο καθοριστικα.............

1) ο ρολος του ενορχηστρωτη

2) ο χρονος παραγωγης

3) τα πολλα πολλα edit

Δεν υπαρχει συνηθος,(καλα σημερα ειναι σαν να ψαχνεις χρυσο μεσα σε υπονομο) ο ρολος του ενορχηστρωτη αρα και η ενορχηστρωση η ιδια.

Οσο και αν ακουστει ασχημο αυτο που θα πω,εγω το πιστευω ακραδαντα!!ενας ντραμερ η ενας πιανιστας κ.λ.π. ειναι ευκολο να βρεθουν.υπαρχουν πολλοι καλοι παιχτες,ομως ο ρολος του ενορχηστρωτη ειναι κεραιος και αποφασιστικος. Ο ενορχηστρωτης μπορει να απογειωση μια μελωδια η και να την καταστρεψει.

Σημερα αυτος ο ρολος δεν υπαρχει,πολλα συγκροτηματα η ακομα και τραγουδιστες παιρνουν εκεινοι την ευθυνη για την ενορχηστρωση με αποτελεσμα να βγει ενα μετριο πραγμα και σπανιοτερα ενα καλο.

Αυτο λοιπον κανει αυτοματα να αργει το προτζεκτ,συνηθως οταν κανουμε ενα δισκο η ενορχηστρωση δεν υπαρχει και την ψαχνουν εκεινη την στιγμη και για πολλες ωρες και μερες,και αυτο τρωει χρονο παραγωγης.

Ο χρονος παραγωγης εινσι πολυτιμος σε μια κατασταση που αυτος ο ρολος δεν υπαρχει,εδω ηρθε η ωρα του τι θα βαλω στην εγγραφη και στο μιξ.

Εδω θα μου επιτρεψεις να διαφωνησω μαζι σου ειναι και το μονο σημειο σε ολο σου το ποστ.

Για μενα δεν υπαρχει αυτο που λες,δηλαδη οτι για ροκ θα βαλω αυτο και με αυτο θα κανω επεξεργασια στο χιπ χοπ με αλλο στο εντεχνο κ.λ.π.

Ολα ειναι χροιες τι παει στο οργανο τι παει στην φωνη τι παει στην δυναμικη του τραγουδιου κ.λ.π. αυτο σημαινει φτιαχνω ηχο.

Για μενα ολα αρχιζουν απο το μηδεν,το οτι εβαλα ενα revrb ειτε software ειτε hardware και του παει αυτο δεν σημαινει οτι σταματαω εδω.

Και αυτο λοιπον ειναι χρονος και χρονος επισης πολυ ουσιαστικος για το τελικο αποτελεσμα,αν καποιος ακουει ολα τα μικροφωνα το ιδιο ολα τα βαθια τα εκιου τα οργανα κ.λ.π. θα το πω απλα........εχουν προβλημα τα αυτια του.

Στο edit εκει και αν γινεται χαμος,περα απο τα αναμενομα,δηλαδη καθαρισος των τρακς αλλαγη εντασεων να φτιξεις τα crossfade κ.λ.π. υπαρχουν συνηθως και τα 30-40-100 καναλια της φωνης.Να κοψω και να ραψω λεξεις,φρασεις,να διωρθωσω τονικες ασταθειες κ.λ.π.

Συμπερασμα.............το ενα φερνει το αλλο και το ενα καταστρεφει το αλλο γιατι ολα εχουν να κανουν με το χρημα και το χρονο,αυτο ομως που δεν καταλαβαινουν σχεδον ολοι,ειναι πως το χρημα δεν το γλυτωνεις με τον ενα η με τον αλλο τροπο θα τα δωσεις.

Δεν τα δινεις στον ενορχηστρωτη?θα τα δωσεις σε ωρες στο στουντιο οσο ψαχνεις να βρεις την ενορχηστρωσει,ο τραγουδιστης η οι μουσικοι δεν τα γραφουν με την πρωτη η με την δευτερη αντι μαζι με των ενορχηστρωτη να εχουν κανει προβα το κοματι σε ενα χ χωρο? θα τα δωσεις παλι σε ωρες στο στουντιο.

Οσο πιο γρηγορα γινει αυτο αντιληπτο σημερα,τοσο καλυτερες παραγωγες θα βγουν.Οσο και μπροστα να παει η τεχνολογια καποια πραγματα δεν θα αλλαξουν ΠΟΤΕ!!!!



Αν ολα αυτα γινουν σωστα τοτε πας για τον ουσιαστικο λογο στο στουντιο,δηλαδη να φτιαξεις ηχο.


-----------------

http://www.facebook.com/profile.php?ref=profile&id=100000080776144#/group.php?gid=63148794445

[ τροποποιήθηκε από τον/την geo321, 20-03-2015 02:27 ]


#23   
MixalisP
Βασική Νότα
Chat
20.03.2015, 20:22

Geo321, θα ξεκινησω πανω στο θεμα των λαθων του μαστερ. Εχεις δικιο, καποια στιγμη απο ψηφιακο θα περασεις και αυτο το επιχειρημα το ακουω συνεχεια, αλλα οι επιλογες που εχεις κανει μεχρι να φτασεις στο Sequoia η σε οποιοδηποτε 2καναλο Daw μαστερ κτλ, ειναι το 90%, αν εχεις δουλεψει σωστα δεν μπορει να σου "κανει" πολλα.

Οι μαστεραδες κραζουνε για το hardware που εχουν , εχουμε και κεινο και τ'αλλο ελατε σε μας παιδια! analog gear εδω θα σωθειτε....Το αναλογικο εχει μεινει στο μυαλο του κοσμου ως ζεσταδα και απαλοτητα που εκτως των αλλων ειναι, αλλα πιο σημαντικα για το μηχανικο ειναι καθοδηγητης για σωστες αποφασεις στη μιξη, τηρηση των οριων του ηχου και σε αναπτυξη αναλογα με την ευχερεια χρησης του εξοπλισμου , για χρωματισμο και συχνοτικο εμπλουτισμο (το εξηγω πολυ ψυχρα και πολυ στην απ'εξω)

Ειμαι αρκετα τυχερος ωστε να εχω στο studio ενα studer a80 2ch - 1ch per 1/2inch σε αντιθεση με τα περισσοτερα φορμα που ειναι 1ch per 1/4 inch (κερδιζεις 6 db συνολο 90db δυναμικο ευρος).Ειναι ενα State of the art master tape και δεν εχω στειλει ποτε ταινια για μαστερ, τις περισσοτερες φορες μου δινει ενα End product οποτε, γιατι να το κανω :D.

Στην ελλαδα δυστυχως δεν εχουμε αρκετους μουσικους ετοιμους για την ταινια, ακομα και οι παλιοι βαρεθηκαν και σου λενε βαλτα στο cubase.Εκτως αν εχεις βεβαια 2 tape ops και 2 για edits και κανα 2 α800 backup σε περιπτωση που ο αναλογικος θεος σου πει, μεγαλε σημερα δεν δουλευεις.Επισης να αναφερω οτι edits στην ταινια γινονταν συνεχως , το abbey road ειχε ενα δωματιο με 4 studer μονο για edits επι εποχες Martin & beatles...

Παω τωρα στο σημειο που διαφωνεις, αυτο που λες αρχικα το ανεφερα εδω:

Ο εξοπλισμος ειναι "σωστος" μονο οταν υπηρετει το κομματι και ειναι ενα θεμα τελειως διαφορετικο απο το μεσο.Προφανως και μπορεις να κανεις φοβερες παραγωγες ακομα και με mic 100 ευρω οταν ομως σχεδον το υλικο το "επιβάλει".

Και συμφωνει οπως και εγω με αυτα που λες για τον "σωστο" εξοπλισμο.

Αυτο που πρεπει μαλλον να επαναδιατυπωσω εχει να κανει με τον Signature ηχο που αυτη τη στιγμη λειπει απο τα Studio στην ελλαδα.

Αρα λεω, πως οταν ενας παραγωγος στην αμερικη θελει να κανει rnb π.χ. ξερει οτι στο L.A. εχει 4 Studio που μπορουν να του βγαλουν τον ηχο που θελει, γιατι μην ξεχνας οτι πλεον τα πραγματα ειναι professional σε αηδιαστικο επιπεδο, οποτε δεν παιζει ψαξιμο ηχου(υπαρχουν και εξαιρεσεις).

Για να το κανω λιανα ,εχουν πεθανει οι σχολες.Το σωστο ειναι οταν θες motown σαν παραγωγος πας motown , οταν θες island πας island κ.ο.κ.

Και γιατι προφανως ειχαν signature ηχο? γιατι αλλος τεχνικος ρυθμιζε το studer της motown αλλος της island , το ιδιο και με τη συντηρηση της κονσολας, το ιδιο με τον καιρο και την επιρροη του στα μηχανηματα, το ιδιο και με 1002 αλλα πραγματα που εμπλεκονταν ανθρωποι , μισθωτοι κανονικα.

Ακομα και τα custom τους ηταν State of the art και απολυτα μοναδικα, τωρα τι custom εχουμε?

Τωρα περνεις το plugin και μετα απο 30000 ωρες χρησης, ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΑ ΤΑΑΑΑΑΝ :) 

Και να μην μιλησω για την συντηρηση των faders του Cubase :p

Εδω μιλαμε οτι το linearity του ιδιου του χρονου εχει παει περιπατο.

Παντως να αναφερω οτι επειδη το θεμα ειναι να βρισκουμε τη λυση , προσωπικα χρησημοποιω τα Studer για laybacks και reampings γενικα δηλαδη χρησημοποιω ενα υβριδιο και χαιρομαι που εχει καταληξει να ειναι μια απο τις πιο χρησημοποιημενες τεχνικες γιατι με κανει να πιστευω οτι δεν ειμαι τρελος :D Υπαρχουν και αλλοι εκει εξω! :)

Και αν καποιος μου ζητουσε να τον συμβουλευσω στο τι Gear να αγορασει (ακομα και για home studio)θα προτεινα ανεπιφυλακτα να παρει και ενα καλο 4καναλο που πλεον το βρισκεις με 250-300 ευρω, για laybacks , Drum buses κτλ.

Τα μεγαλυτερα Studio αυτη τη στιγμη κανουν Tracking τυμπανων σε Studer 24ch.

Και ως αποδειξη θα σου δειξω ενα αθλιο βιντεο, που δειχνει την αθλιοτητα της σουπερ εμπορικης μουσικης και τον αθλιο justin bieber, θελω ομως να το δεις στο 3:25 και να δεις πισω του τι εχουν ακομα και τωρα στα πιο εμπορικα και συγχρονα στουντιο , ανοιχτο και Fully working Studer A800 mk3  24ch, (ειναι πισω αριστερα), οχι σε καμια αποθηκη με remote και καμερες, εκει , μεσα στο Control Room.

https://www.youtube.com/watch?v=OKmAvRzEPuk

Το κακο ειναι οτι ηχογραφει εκει ο bieber οποτε το studer θελει πεταμα.Κριμα.

Το υπολοιπο βιντεο ειναι μια παπαρια, δες απλα το μηχανημα.

Αυτα :)


#24   
geo321
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
25.03.2015, 04:49

Θα ξεκινησω καπως περιεργα.......................ο Γιαννης που ειναι να πει και αυτος τιποτα??

Λοιπον................πριν ξεκινησω πρεπει να πω 2 πραγματα,επειδη σιγουρα καποιος διαβαζει αυτα που γραφουμε,πρεπει να πουμε οτι αυτα που λεμε εδω εχουν να κανουν τα περισσοτερα με ιδανικες συνθηκες!!αρα μιλαμε για πολλα λεφτα!!

λοιπον ξεκιναω βαλε ζωνη {#emotions_dlg.biggrin}

Geo321, θα ξεκινησω πανω στο θεμα των λαθων του μαστερ. Εχεις δικιο, καποια στιγμη απο ψηφιακο θα περασεις και αυτο το επιχειρημα το ακουω συνεχεια, αλλα οι επιλογες που εχεις κανει μεχρι να φτασεις στο Sequoia η σε οποιοδηποτε 2καναλο Daw μαστερ κτλ, ειναι το 90%, αν εχεις δουλεψει σωστα δεν μπορει να σου "κανει" πολλα.

Αυτο που ηθελα να πω ειναι,οτι ειναι εντελως λαθος απο την στιγμη που αποφασιζεις οτι θα κανεις μιξ στην κονσολα και θα δουλεψεις με μπομπινα και εξωτερικα μηχανηματα,με κανενα τροπο και για κανενα λογο δεν πρεπει να ακουμπησεις ψηφιακο μηχανημα!!ειμαι απολυτως σε αυτο που λεω!!και αυτο δεν εχει να κανει τοσο πολυ με τον ηχο(βασικα εχει να κανει,αλλα τρεχα γυρευε ποιος το ακουει)εχει να κανει με την μετατροπη και το clock του καθε μηχανηματος.

Εξηγησα στο προηγουμενο ποστ το γιατι,καλο θα ηταν εδω αν ξερει καποιος γιατι εγω δεν εχω γνωση σε αυτο,να πει αν υπαρχει στην ελλαδα η στο εξωτερικο καποιο εργοστασιο που να φτιαχνει γκλασ μαστερ σε σιντι απο ταινια,θα αξιζε να ειπωθει.

Οι μαστεραδες κραζουνε για το hardware που εχουν , εχουμε και κεινο και τ'αλλο ελατε σε μας παιδια! analog gear εδω θα σωθειτε....Το αναλογικο εχει μεινει στο μυαλο του κοσμου ως ζεσταδα και απαλοτητα που εκτως των αλλων ειναι, αλλα πιο σημαντικα για το μηχανικο ειναι καθοδηγητης για σωστες αποφασεις στη μιξη, τηρηση των οριων του ηχου και σε αναπτυξη αναλογα με την ευχερεια χρησης του εξοπλισμου , για χρωματισμο και συχνοτικο εμπλουτισμο (το εξηγω πολυ ψυχρα και πολυ στην απ'εξω)

ναι κοιτα συμφωνω εν μερει,εδω ομως υπαρχουν αληθειες και ψεματα που καλο θα ηταν ο κοσμος να τα γνωριζει.Οπως ειπε και ο κυριος γκολφιδης για το μεγαλυτερο ποσοστο ενος τραγουδιου ειναι υπευθυνος αυτος που κανει μιξ και αν καταλαβα καλα συμφωνεις και εσυ.

Τωρα...........υπαρχουν καποιες λεπτομερειες μικρες μικρες που καποιος θα επρεπε να κανει μαστερ σε ενα μαστεραδικο,αυτες ειναι.................

1)Η ειδικη ακουστικη του χωρου,οχι ομως μονο για την ακουστικη αλλα και.............τα μηχανηματα του μαστερα επειδη ειναι ακριβα εχουν και λιγοτερο θορυβο ο οποιος συμβαλει οταν κανεις ακροαση,επισης τα μηχανηματα δεν ειναι ογκοδες οπως μια κονσολα σε ενα στουντιο για μιξ,εκει υπαρχει το θεμα μα τα ηχητικα κυματα που προσκρουν πανω τους και ετσι διαστρεβλωνεται ο ηχος.

2)Τα πανακριβα και μεγαλα ηχεια τα οποια βγαζουν μπροστα την οποια ατελεια στο μιξ.Εδω να πω οτι πολλες φορες ακομα και με τον οποιο εξοπλισμο εχουν τα μαστεραδικα,πολλες φορες λενε στο πελατη γυρνα πισω στο μιξ δεν μπορει αυτο να φτιαξει,αλλα συνηθως μαντεψε τι γινετε???

3)Τα πολυ ακριβα μηχανηματα και η μεγαλη επιλογη ως προς την γκαμα που εχουν και πιο απ ολα θα λειτουργησει σωστα.

Αυτα τα μηχανηματα κοβουν χειρουργικα,πραγμα που κανενα αλλο μηχανημα δεν το κανει σε καμια αλλη κατηγορια ακομα και σε μηχανηματα που μπορει να κοστιζουν και 4.000 ευρω.

Μυθος!!γιατι παντου υπαρχει ενας μυθος!!χαχαχ{#emotions_dlg.beer}

Δεν πας σε κανενα μαστεραδικο αν εχεις δουλεψει ψηφιακα μονο και μονο για να σου δωσει ζεστασια,αν πας για αυτο μονο. τσαμπα πας.

Επισης δεν πας σε ενα μαστεραδικο γιατι εχει πανακριβα μηχανηματα επειδη θελεις να δωσεις πολλα db!!! οπως εχει πει και ο bob katz και μαλιστα το ελεγα και γω αυτο πριν καν διαβασω το βιβλιο.

Θες να ακους πολυ δυνατα την μουσικη σου?παρε μεγαλους ενισχυτες παρε πολλα ηχεια και ξεσηκωσε ολη την χωρα!!!μην με αναγκαζεις να φτιαχνω τουβλα!!!(καλα το λεει πιο κοσμια ο ανθρωπος αλλα εγω το λεω λαικα)

αυτο δεν το προσπερασα γιατι ηξερα πως θα ερθει η ωρα του.......Ενα αλλο θεμα στο οποιο η αναλογικη τεχνολογια ειναι απλα ασυναγωνιστη ειναι ο τροπος με τον οποιο γεμιζει τις "τρυπες" του ηχου

σε συνδιασμο με αυτο που λες εδω......Ειμαι αρκετα τυχερος ωστε να εχω στο studio ενα studer a80 2ch - 1ch per 1/2inch σε αντιθεση με τα περισσοτερα φορμα που ειναι 1ch per 1/4 inch (κερδιζεις 6 db συνολο 90db δυναμικο ευρος)

Και εδω ερχετε η ερωτηση που ακουω και διαβαζω συχνα......πεθανε το ροκ?????

Αυτο το πραγμα εχει πολλες εννοιες,δεν ξερω αν εχει να κανει με τους στιχους η την μελωδια του τραγουδιου η ακομα και με το αν υπαρχουν σημερα ταλαντουχοι σολιστες κιθαρας πανω στο ροκ.

Για μενα εχει να κανει πολυ με τον ηχο τον τοτε και το σημερα,δηλαδη με ποια μεσα εγραφαν τοτε(αναλογικα)και σημερα (ψηφιακα) και φυσικα στο σημερα ερχεται και κουμπωνει παρα πολυ με την ενορχηστρωση.

Τοτε οπως λες και εσυ ακομα και απο τον κορεσμο που εβγαζε η μπομπινα σε συνδιασμο με αυτα τα 90db που λες ολο το τραγουδι εβγαζε ενα ογκο!ογκο σε συχνοτικο επιπεδο οσο και σε δυναμικο!

(Μαλιστα εδω εχει να κανει και σημερα με τον υβριδικο τροπο που λες,ακομα και με αυτο το τροπο εαν ο ηχος περασει ψηφιακα και εχουμε την επιλογη Α-Β τοτε ακους στο ψηφιακο μια αλλοιωση σε ολα τα επιπεδα.

Για μενα το υβριδικο παλι ειναι ενας συμβιβασμος!)

Αν λοιπον εξερεσουμε ολα τα παραπανω στιχο,μελωδια,καλους παιχτες η ενορχηστρωση παρολο που σημερα ειναι σχεδον ιδια,δηλαδη συνηθως εχουμε......ντραμς,μπασο,κιθαρες,φωνη,σχεδον παντα ακουγεται σαν να λειπει κατι στην ενορχηστρωση και αυτο εξηγητε με οσα ειπαμε πιο πανω.

Σημερα αν βαλει καποιος ενα καλα ηχογραφημενο μπασο να ακουσει και το πικ του ειναι στα 0db και το καναλι ειναι στο μηδεν συνηθως σου λεει αυτο ειναι,αυτο θελω!!

Ναι εχει ενα δυναμικο και συχνοτικο ευρος,το κακο πιο ειναι τωρα..............οτι αυτο το μπασο σε ενα μιξ θα πρεπει δυστηχος να κατεβει και οχι απλα να κατεβει αλλα να κατεβει και πολυ,αυτο φυσικα εχει σαν αποτελεσμα να χαθουν πολλα πραγματα και αυτο μας κανει να ακουμε ενα αποτελεσμα σε σχεση με παλιοτερα εναν ηχο πιο φτωχο,πιο αδυναμο!!

Ειναι πολυ απλη η εξισωση στο να την καταλαβει καποιος αλλα τοσο δυσκολη να την εφαρμοσει σημερα.

Στο ψηφιακο συστημα οταν φτανουμε στο μηδεν,φτανουμε στο μηδεν τελος!δεν εχει αλλο.....! καποιος που γνωριζει το επαγγελμα αν παρει μια ηχογραφηση και την εξετασει θα δει αλλοιωσεις στα analayzer θα ακουσει τα κρακ που προσπαθουν να πατησουν τον ηχο προκειμενου να μην γινει πικ ο ηχος και απο το πολυ ζορισμα ωστε να βγει οσο δυνατοτερο γινεται.

Επισης στα λεγομενα side στις ακρες δηλαδη θα ακουσει παραμορφωση στον ηχο απο το υπερβολικο level.

ΟΛα αυτα το μεσο αυτι δεν τα ακουει και ομως υπαρχουν.............

Στο αναλογικο συστημα σε μια καλη μπομπινα,οπως λες και εσυ σε μια studer εχουμε το +4db αυτο τι σημαινει αυτοματα?,οτι ο ηχος και να περασει το μηδεν δεν κανει πικ.Εχω δηλαδη περιοθωριο να παω ως το +4 και ισως καποιες φορες και στο +6db χωρις πικαρισμα.

και τωρα ερχεται το παραδειγμα για να καταλαβουν ολοι ποσο απλα και κατανοητα απεχει το ενα συστημα απο το αλλο...........

Δινω ενα απλο παραδειγμα ωστε να ειναι αντιλιπτο απο ολους..........................

εχω ενα μπασο μονο και στο ψηφιακο συστημα σε ενα καναλι και το ιδιο ακριβψς μπασο στο αναλογικο.

Αυτα τα δυο θελω να τα επεξεργαστω θα βαλω λοιπον και στα 2 απο ενα eq και ενα compressor,με το ενα θα τονισω και θα κοψω συχνοτητες ενω με το αλλο θα συμπιεσω τον ηχο οσο το δυνατον γινεται ωστε να μην το πατησω πολυ και ταυτοχρονα θολωσει.

στο ψηφιακο εαν παω και δωσο ενα +1db στα 80hz το μαστερ αουτ αμεσως θα κοκκινισει ενω στο αναλογικο οχι!

αυτοματα λοιπον στο ενα θα βαλω ενα κομπρεοσρα ωστε να το πατησω για να μην βγει απο το μιξ ενω στο αλλο θα το χρησιμοποιησο για να φτιαξω ηχο.

Αυτα τα 2 λοιπον απεχουν παρα πολυ μεταξυ τους!

Οταν λοιπον εχω μια ολοκληρη μπαντα και πρεπει να κανω ενα μιξ στο ψηφιακο εαν το μπασο το βαλω στο καναλι να ειναι στο -10db στο ψηφιακο συστημα και αναλογικα ολα τα αλλα οργανα,ακομα και αν στο αναλογικο το βαλω παλι στο -10db το ψηφιακο χανει!!

Οταν τελειωσει ενα μιξ λεμε συνηθως το μαστερ αουτ να δειχνει μεχρι -3db και αυτο γιατι?γιατι ανα 3 db εχουμε διπλασιασμο στον ηχο,δηλαδη οταν κανουμε ενα μαστερ ουσιαστικα διπλασιαζουμε τον ηχο μας,αρα αυτος ακουγετε και πιο δυνατα.

Οταν λοιπον εχουμε ενα αναλογικο μιξ και παμε για μαστερ σε μπομπινα και το μιξ μας ειναι στα -3db και εχω δυνατοτητα να παω μεχρι και τα +4db χωρις κανενα προβλημα,αυτο μου δειχνει οτι απο το -3 στο μηδεν εχω διπλασιασμο μια φορα οταν απο το μηδεν παω στο +4 τοτε εχω ακομα ενα διπλασιασμο και κατι ακομα.

Οπως λοιπον καταλαβαινουν ολοι αυτο δεν μπορεις να το εχεις ψηφιακα,η μεγαλη τους διαφορα λοιπον ειναι οτι ουσιαστικα απο την ανεση που εχω στον αναλογικο ηχο για να δωσο ντεσιμπελ με βοηθαει οχι μονο στο να ακουγεται πιο δυνατα ο ηχος,οχι!αλλα με βοηθαει αντι να προσπαθω να φτασω κατι που δεν φτανετε (οπως δηλαδη με την ψηφιακη τεχνολογια) μου δινει την ανεση να μπορω να πραξω δημιουργηκα!!!

Αν καποιος δει μμια κυματομορφη απο παλια ηχογραφηση θα δει πως ενω ειναι μια σταλιτσα βγαζει ενα απιστευτο ογκο και πολυ ενεργεια,ενω αντιθετα σημερα βλεπεις ακομα και τουβλα και εχεις την αισθηση οτι παλι κατι λειπει!τι λειπει...........................!!!!!


#25   
MixalisP
Βασική Νότα
Chat
15.05.2015, 00:21

Λειπει ο transformer λειπουν τα non-linear χαρακτηριστικά και μαζί τους πεθαίνει η κίνηση του ήχου , τα χασίματα, τα χωσίματα και τα αδειάσματα που χρειάζεται μια παραγωγή ώστε να διεγείρει ψύχη σώμα εγκέφαλο και αυτιά !Λείπει το groove που δε βγαίνει μόνο αν κομπρεσσάρεις με σωστό release για pumping , λείπουν οι λάμπες και τα μεγάλα transistors , λείπουν οι operational amplifiers οι ταινίες και τα chambers που δε λασπώνουν ή οι καλοκουρδισμένες λαμαρίνες.

Λείπει και απο τον engineer η σκέψη, αφού όλα γίνονται με 2 κουμπιά γιατί να προσπαθήσω παραπάνω , γιατί να σκευτώ κάτι out of the box για να πετύχω τον ήχο που θέλω.

Λείπει η ελευθερία πάνω στην πλατφόρμα και τον ήχο, λείπει το χρώμα και το φως στην παραγωγή όπως επίσης και τα σφιχτά μπάσα γιατί δε σφίγγουμε το μπάσο στο recording με έναν καλό μπασίστα αλλά βάζουμε το plugin του CLA.

Οι drummers είναι πλέον μέρος του συστήματος, δεν τους νοιάζει να μάθουν πως παίζονται τα master tracks, ούτε τους νοιάζει να μάθουν να χτυπάνε σωστά τα πιάτα.

Οι κιθαρίστες; 3 πετάλια και γράψε με DI , μη σου πω , πάρε το USB out απο το multi-effect processor μου. Ήχο έχεις; -Οχι απλά μια καλή βρώμα θέλω.(λες και είναι το πιο απλό πράγμα στον κόσμο)

Λείπει και η καύλα φίλε geo. Όταν βλέπεις την βελόνα να βουτάει στο κόκκινο και την ταμπουριά να ανοίγει.

Είμαι λίγο παθιασμένος με το θέμα βέβαια, αλλά ίσως πλέον να λείπει και αυτό :)

Ελπίζω όλα να είναι καλα! 

[ τροποποιήθηκε από τον/την MixalisP, 15-05-2015 00:23 ]


#26   
GiannisPaok4
Βασική Νότα
Chat
20.05.2015, 13:12

Καλημέρα παίδες! I am back for more!!

Ο θρύλος λέει οτι γράψατε βιβλίο εδω πέρα! Κι όντως ισχύει!!


Η αλήθεια είναι ότι έχω παρα πολλά να σχολιάσω αλλά δεν έχω τον χρόνο!

Πρώτα απο όλα να αποδεμονοποιήσουμε λίγο την ψηφιακή ηχογράφιση. Εγώ σαν Γιάννης δεν θεορώ οτι είναι τόσο τραγικά τα πράγματα. Σύγουρα η αναλογική ειναι ασυναγόνιστη αλλά και η ψηφιακή δεν είναι τόσο για σκότωμα πια. Και πώς να μην είναι η αναλογιακή ανώτερη απο την στιγμή που η ψηφιακή μιμήτε την αναλογική?? λογικό και resonable!!

Κατεμέ το θεμα δεν είναι τόσο το αν θα γράψεις ψηφιακά ή αναλόγικα αλλά το έυρος των γνώσεων που έχεις σαν τεχνικός επάνω στο domain που ηχογραφείς. Πάντα θα είναι πάνω από όλα αυτό και υστερα έρχεται ο εξωπλισμός ειδικά στην αναλογική που τίποτα δεν έρχεται out of the box.

Μια που το αναφέραμε. Το ροκ αγαπητε φίλε Geo δεν πέθανε απλά τοτε το κόψε ράψε ήταν εκδιαμέτρου δυσκολότερο, και γενικότερα ξέρεις καλύτερα από εμένα φαντάζομαι ότι οι αλαγές ήταν πολύ δυσκολοτερο να επιτευχθούν. Αυτό συνέβαλε στο οι μουσικοί να χρειαστεί να βελτιωθούν ουσιαστικά για να δώσουν το 110% στην ηχογράφιση και το arraingement είχε ακόμα πιό ουσιαστικό ρόλο.

Για παράδειγμα έρχονται σε μένα μπάντες σχεδών απροβάριστες και παίζουμε το κομμάτι φράση φράση για να βγεί η ηχογράφιση.Εεεεε πως είναι δυνατόν να έχεις απιτήσεις μετα από εμένα! Δεν χρειάζεται να προβάρει ο άλλος σε λέει σιγά σιγά θα το γράψω.

Κλείνωντας (γιατί με πιέζει λιγουλάκι και ο χρόνος), διάβαζα ένα βιβλίο πρόσφατα (Mixing Engineer's Handbook-Bobby Owinsky. Must have!!) όπου κάποιος ανέφερε οτι ο compressor διαμορφώνει πολύ περισσότερο τον ήχο ακόμα και απο ένα EQ. Θα ήθελά πραγματικά να μάθω την αποψή σας περι αυτού! Μέχρι ενως σημείου έχει δικαιο αλλά ίσος να είναι υπερβολική η δήλωση αυτη...

Μηχάλη οι καιροί αλλάζουνε αλλά ρε φίλε τιποτα δεν χάνεται. Μην είμαστε τόσο πεσιμιστές. Για να βρέις διαμάντι πρέπει να ψάξεις πολύ μεσα στην λάσπη πρώτα. Άλλωστε δεν γίνεται όλοι να είμαστε κορφαίοι. Εμένα μου έτειχε να έχω αδιάφορους "μουσικούς" οπου τους εξηγούσα τι θα κάνω μέσα στην μίξη και με λέγαν whatever κανε οτι νομίζεις απλά στο τέλος να μου αρέσει, και μουσικούς όπου θέλουνε να είναι δύπλα μου όταν δουλέυω και να παρακολουδούν την διαδικασία για να μάθουν τι και πώς αλλά και για να διορθώνουν τυχών ατέλειες. Σου το λέω αυτό γιατί είμαι τόσο φρέσκος στην δουλειά και όμως μου έχουν τύχει ίδη τέτια περιστατικά! Φαντάσου στο μέλλον!!! {#emotions_dlg.thumbup}


#27   
MixalisP
Βασική Νότα
Chat
21.05.2015, 08:53

Αυτό που λέει ο owinski μάλλον έχει να κάνει με αναλογικά plugins.Είναι πολύ πιο δραστικά σε σχέση με το EQ στο τι κάνουν σε έναν ήχο, τα ψηφιακά plugins δεν έχουν audio transformer οπότε είναι σχεδόν αδύνατο να χρωματίζουν τον ήχο στο επίπεδο που το κανει το αναλογικό plugin. Επίσης κομπρεσσάροντας έναν ήχο ήδη έχεις φέρει κάποια πράγματα σε ενα σχετικό balance (εξαρτάται πως κομρπεσσάρεις βέβαια), αυτό μπορείς να το θεωρήσεις είτε σαν περεταίρω χρωματισμό είτε σαν tone, ολα τα εφφέ έχουν ένα συγκεκριμένο tone.  Δεν νομίζω πάντως οτι έχει αντικαταστήσει τη δουλειά του EQ ο owinski με κομπρέσσορες.  Εγώ προσωπικά κομπρεσσάρω μόνο για envelope shaping.

Επίσης θα θελα να αναφέρω οτι δεν είμαι αντίθετος με την ψηφιακή ηχογράφηση αλλα με την ψηφιακή επεξεργασία.

Προφανώς το καλύτερο σύστημα αυτή τη στιγμή είναι υβριδικό...


#28   
GiannisPaok4
Βασική Νότα
Chat
22.05.2015, 12:30
I can't agree more!!!
#29   
geo321
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
23.05.2015, 03:52

Φιλε γιαννη χαιρομαι που εισαι εδω,μιχαλη ολα καλα φιλε,απλα επεσε δουλεια.............

λοιπον.......μιχαλη διαφωνω για το υβριδικο συστημα το ειπα και στο προηγουμενο ποστ,για μενα ο πρωτος κανονας ηχοληψιας ειναι τα σηματα να μην κανουν περιτες βολτες........οτι ποιοτητας μηχανηματα και να εχεις!!!!δουλεψε η ψηφιακα η αναλογικα!

Οσο αναφορα την πρωτη σου παραγραφο ναι ετσι ειναι,ομως......σκεψου και κατι αλλο,περα απο το ιδανικο υπαρχει και η σκληρη αληθεια!! οι δισκοι δεν πουλανε,ο γιαννης ειπε για διαμαντια,αλλα ουτε τα διαμαντια πουλανε!

Προσεξτε αλλο ειναι το πουλανε και αλλο το αν τα ακουει ο κοσμος,οταν θελεις 10 μουσικους σε ενα δισκο και μονο αυτοι θελουν ενα 30αρι χιλιαδες για να παιξουν και φυσικα δεν ειναι οι μονοι που πρεπει να πληρωθουν,αυτη η παραγωγη πως θα βγαλει τα λεφτα της;;

Για μενα δεν ειναι το θεμα αν το τραγουδι ειναι καλο η οχι,ακομα και αν η δισκογραφικη μουγκαφον εχει ολους τους αταλαντους και δεν πουλαει,ποιος μπορει να μου πει γιατι οι εταιρειες διανομης και τα δισκοπωλεια εχουν κλεισει;;αφου αυτα εχουν ολες τις εταιρειες;;;

Αρα δεν φταιει μονο το τραγουδι η η παραγωγη αλλα και το οτι ο κοσμος δεν εχει χρημα!!

Ενδεικτικα αναφερω,προχθες στο στουντιο 8 ωρες για να κατσει ενα delay στην φωνη,χθες 6 ωρες για να κατσει ενα reverb σαν εφε delay σε αλλη φωνη,εσεις πιστευτε οτι αυτο το κανουν πολλοι;;;

Αυτο εδω που λες γιαννη Κλείνωντας (γιατί με πιέζει λιγουλάκι και ο χρόνος), διάβαζα ένα βιβλίο πρόσφατα (Mixing Engineer's Handbook-Bobby Owinsky. Must have!!) όπου κάποιος ανέφερε οτι ο compressor διαμορφώνει πολύ περισσότερο τον ήχο ακόμα και απο ένα EQ. Θα ήθελά πραγματικά να μάθω την αποψή σας περι αυτού! Μέχρι ενως σημείου έχει δικαιο αλλά ίσος να είναι υπερβολική η δήλωση αυτη... 

Δεν ξερω αν το εχεις μεταφερει οπως ακριβως το λεει το βιβλιο,αλλα εαν ειναι ετσι ακριβως τα λογια,αυτο που λεει ειναι πολυ γενικο και αοριστο.

Καθε software η hardware επηρεαζει το σημα,το ποσο πολυ ομως ειναι αναλογα το πως θα το δουλεψεις,για παραδειγμα εαν ενας κομπρεσορας εχει απειρο ratio θα μπορουσε να γινει και λιμιτερ,αλλο παραδειγμα πολλες φορες μπορει να ρυθμισουμε ενα κομπρεσορα να κανει ενα ειδος εφε,αλλη φορα μπορουμε να εχουμε παραλληλο κομπρεσιον η σε σειρα,φυσικα και ολα αυτα αλλαζουν την χροια του σηματος,αλλα δεν νομιζω πως αφηνει εκτος το εκιου,εκτος φυσικα και αν μιλαμε για ενα μουλτιμπαντ κομπρεσορ και κανουμε σολο μια συγκεκριμενη περιοχη ετσι ωστε να δωσουμε ενα ιδιαιτερο χωρο σε ενα οργανο η φωνη μεσα σε ενα μιξ.

Πολλα μπορεις να κανεις με ενα κομπρεσορα,αλλα ετσι οπως το λες,το λεει,ειναι γενικο,μηπως λεει ο κομπρεσορας σαν εφε και εχει και καποια παραδειγματα μεσα;;

Μιχαλη οπως ειπα και στο γιαννη δεν εχει να κανει μονο με αναλογικο κομπρεσορα,τα λιγα παραπανω που ειπα τα κανεις και ψηφιακα και ακουγονται!!

Γιαννη αυτο το θεμα μεταξυ ψηφιακου και αναλογικου κραταει χρονια........οι μεν λενε αναλογικα οι δε ψηφιακα,πεφτει ξυλο στα φορουμς στα στουντιο,μουσικη ηχοληπτες καφετζηδες δυο μαναβηδες χαχαχαχαχα

Υπαρχουν αληθειες και ψεματα,υπαρχει ομως κατι πιο σημαντικο,και ειναι το γουστο!!!

Δεν υπαρχουν ουτε διαμονες ουτε φαντασματα ουτε οι γκοστμπαστερς!!

Μια δικια μου αληθεια......αν επιλεξω τα 60hz σαν συχνοτητα για μια μποτα,με οσο φαρδυ q η με οσο στενο q και πω +0,1db η -0,1db εγω δεν την ακουω την διαφορα,ουτε αναλογικα ουτε ψηφιακα,εσεις την ακουτε;;

Ενα επαγγελματικο εκιου κανονικα εχει εγκοπες ανα 0,5db και αυτο δυσκολα το ακους,αλλα με προσεκτικη ακροαση,ναι καταλαβαινεις την διαφορα.

Γιατι τα ειπα ολα αυτα; ενα απλο αναλογικο εκιου που εχει κοστος 100,200,300 ευρω δεν εχει τετοιες δυνατοτητες,οπως φυσικα και οι πιο πολλες κονσολες που εχουν ενα χοντρο εκιου.

Οταν εχω ενα μπασο που εχει το σωμα του στα 80hz αλλα στα 45 hz εχω ενα συντονισμο δεν ειναι σωστο να παω να βαλω ενα low cut filter στα 50hz γιατι ετσι θα χασω ενα συχνοτηκο φασμα στα μπασα,που θα επηρεασει το σωμα του μπασου.

Εκει χρειαζομαι ενα χειρουργικο εκιου με πολυ ειδικα χαρακτηριστικα,τα φτηνα αναλογικα εκιου οπως ειπα αυτο δεν το εχουν,ετσι λοιπον αναγκαστικα οι πιο πολλοι πανε σε ενα ψηφιακο εκιου που πολλες φορες ειναι τσαμπα και λειτουργει ενα μερος του σαν τα ακριβα αναλογικα εκιου,φυσικα ειναι αναλογα και πιο θα διαλεξεις.

Οταν λοιπον δεν εχεις αυτη την δυνατοτητα και οταν δεν εχεις μια καλη αναλογικη αλυσιδα παντα καταληγεις in the box!

Αυτο ειναι ενα απο τα θετικα του ψηφιακου συστηματος,παντα φυσικα με την βοηθεια της πειρατειας,διοτι εγω δεν ειμαι καθολου σιγουρος εαν ξαφνικα δεν μπορουσες να βρεις σπσμενα εφε και επρεπε να τα αγορασεις,εαν καποιος θα εδινε τα ιδια λεφτα σε ενα ψηφιακο εφε σε  σχεση με ενα αναλογικο.

Ενα αλλο θετικο της ψηφιακης τεχνολογιας ειναι τα απειρα καναλια,οπως και το πολυ ευκολο εντιτ.

Το αρνητικο στην ψηφιακη τεχνολογια ειναι το δυναμικο και συχνοτικο ευρος οπως επισης και οτι ο ηχος ειναι σκληρος,πιο στεγνος,υπαρχουν πολλα λαθη χρονισμου,το θεμα του κονβερτορα κ.λ.π.

Στο αναλογικο τα αρνητικα ειναι τα αντιθετα απο τα θετικα του ψηφιακου,περιορισμος καναλιων,δυσκολο εντιτ με την ταινια,δεν μπορεις να φερεις φαλτσα πισω νοτες που δεν πατανε καλα στο ρυθμο κ.λ.π.

Στα θετικα εχεις ενα πιο γεματο και πιο πλουσιο ηχο πιο απαλο και πιο σφιχτο!

Δεν ειναι αρα γιαννη μονο θεμα γνωσης,ειναι και θεμα γουστου και θεμα αποψης και θεμα τι αλυσιδα εχεις.

Την προηγουμενη βδομαδα στο στουντιο εγινε μια ηχογραφηση μιας jazz μπαντας(ντραμς,κιθαρα,κοντραμπασο,σαξοφωνο) και αναλογικα και ψηφιακα,τεραστιες διαφορες!!!

Και στα δυο υπαρχουν αντικειμενικες αληθειες και αντικειμενικα ψεματα,πολυ μπερδευουν το δυναμικο και συχνοτικο ευρος με το πως θα φτασει στα αυτια του ακροατη,δηλαδη βινυλιο η σιντι.

Για να καταλαβει καποιος τις πραγματικες διαφορες σε ενα σημα μεταξυ ψηφιακου και αναλογικου πρεπει να ειναι το ιδιο,δηλαδη το ιδιο ακριβως σημα θα παει και στην μπομπινα το ιδιο και στο πισι.

Δεν βγαινει το αποτελεσμα με βαση αν θα ειναι βινυλιο η σιντι.

Αυτα προς το παρων..........


#30