ελληνική μουσική
    773 online   ·  210.850 μέλη

    17 Νοέμβρη, Παγκόσμια Μέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων

    optiras
    16.11.2013, 17:19

    Ένας άλλος τομέας όπου η χώρα μας εξακολουθεί να έχει τις χειρότερες επιδόσεις είναι αυτός των τροχαίων ατυχημάτων..

    Κάθε χρόνο χιλιάδες συμπολίτες σκοτώνονται, ακόμα περισσότεροι τραυματίζονται...Ένα κεφαλοχώρι και μια πόλη αντίστοιχα....

    Το γεγονός είναι γνωστό...Άρθρα, μελέτες, περιοδικά, βιβλία έχουν γραφεί αλλά το κράτος κάνει την πάπια!!!

    Το ανάλγητο κράτος δεν κάνει τίποτα για πρόληψη, δεν παίρνει κανένα μέτρο για την αποφυγή των ατυχημάτων...Ούτε την εποχή του πάρτυ, ούτε και σήμερα που το κράτος δεν είναι σε θέση να εγγυηθεί στοιχειώδη περίθαλψη...Και όλα αυτά τα κάνει ένα κράτος με πλήρη ανυπαρξία υποδομών, ή με τις υποτυπώδεις δομές σε πλήρη διάλυση...

    Έτσι, πάλι θύματα ή συγγενείς αναλαμβάνουν να κάνουν, ότι δεν κάνει το κράτος...

    Ένα από αυτά,το σωματείο SOS τροχαία εγκλήματα κάνει λοιπόν μια καμπάνια προσπαθώντας να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο-το αναίσθητο κράτος δεν συγκινείται.

    Φέτος η παγκόσμια μέρα συνέπεσε με την επέτειο του πολυτεχνείου...Έτσι αποφασίστικε η μετάθεση της κεντρικής εκδήλωσης για την Κυριακή 24 Νοέμβρη στο σύνταγμα...

    Άλλες εκδηλώσεις:

    -έκθεση φωτογραφίας " όταν οι ζωές συντρίβονται " στο δημαρχείο Χαϊδαρίου

    -γίνονται κινήσεις για οργάνωση πανελλαδικής μαύρης ποδηλατοδρομείας

    -έκθεση αφισσών στον Πειραιά

    Κανένας άλλος νεκρός στην άσφαλτο!!!

    "Κάτω το ανάλγητο κράτος! " δεν χρειάζεται να είσαι αναρχικός για να το φωνάξεις στην ελλάδα!Ας ενώσουμε τις φωνές μας!

    [ τροποποιήθηκε από τον/την optiras, 16-11-2013 17:23 ]


    EVAGGELIASAKELLARIOU
    17.11.2013, 18:03

    Καλησπέρα. Όπως και οι υπόλοιπες παγκόσμιες ημέρες είναι μια μέρα για φιέστες και χάχανα-λάχανα. Η γνώμη μου για αυτή τη θλιβερή μέρα μνήμης είναι ότι μόνο οι συγγενείς των θυμάτων θα θυμούνται τους δικούς τους. Εμείς τι κάνουμε; Είμαστε άραγε συνειδητοί-συνειδητοποιημένοι πολίτες για να σταματήσουμε τα τροχαία; Ας προβληματιστούμε είτε ως οδηγοί είτε ως πεζοί. Μη τα ρίχνουμε όλα σε ένα απρόσωπο και διαλυμένο κράτος. Ε.Σ.


    trelakias
    17.11.2013, 18:20

    Ό,τι κι αν κάνει το κράτος, ο Έλληνας ανεγκέφαλος θα είναι.  Συμφωνώ με την Ευαγγελία, το πρώτο πρόβλημα είμαστε εμείς οι ίδιοι.

    Όταν έκανα μαθήματα οδήγησης ένα πράγμα παρατήρησα...  Αν οι οδηγοί γνώριζαν και εφάρμοζαν τον ΚΟΚ τα πράγματα θα ήταν πολύ διαφορετικά στους δρόμους.


    Hastaroth
    17.11.2013, 19:29

    Αν ίσχυαν γιά τους οδηγούς οι ίδιες προδιαγραφές που ισχύουν γιά τους πιλότους,τα θύματα στους δρόμους θα ήταν πολύ λιγώτερα.

    Ουσιαστικώτερη και αποτελεσματικώτερη εκπαίδευση (ακόμη και γιά την απόκτηση τού PPL,δηλαδή τού ερασιτεχνικού πτυχίου πιλότου,απαιτείτει ο υποψήφιος να έχη κάνει γύρω στίς 100 ώρες πτητικής εκπαίδευσης και να έχη περάσει με επιτυχία θεωρητικές εξετάσεις σε 19 μαθήματα,μεταξύ τών οποίων μετεωρολογία,human factors,αεροπορική νομοθεσία -ήτοι το ανάλογο τού ΚΟΚ- και άλλα πολλά),συχνώτερες ιατρικές εξετάσεις και αξιολόγηση ικανοτήτων (οι πιλότοι,ακόμη και οι ερασιτέχνες,είναι υποχρεωμένοι να περνάνε τα λεγόμενα recurrent skill tests σε τακτά χρονικά διαστήματα και να κάνουν επανεκπαιδεύσεις),όλα αυτά θα βοηθούσαν στο να έχουμε καλύτερους οδηγούς.Και ναί μέν μπορεί ο οδηγός να μήν χρειάζεται μαθήματα πλοήγησης ή μετεωρολογίας,αλλά πόσοι οδηγοί είναι καλοί γνώστες τών συστημάτων τού αυτοκινήτου τους;πόσοι έχουν γνώσεις σε θέματα human factors-δηλαδή θέματα που αφορούν π.χ.την ικανότητά τους να "ερμηνεύουν" ένα δυσδιάκριτο οδικό σήμα;

    Γιά να μήν μιλήσουμε γι'αυτούς που η οδήγηση οχημάτων είναι επάγγελμα και που θα έπρεπε να έχουν ακόμη και ειδική πιστοποίηση στον τύπο τού οχήματος που οδηγούν-κάτι ανάλογο με το type rating που πρέπει να έχουν οι επαγγελματίες πιλότοι,αυτοί δηλαδή που μάς μεταφέρουν με τα αεροπλάνα τών αεροπορικών εταιριών.Να θυμηθούμε τό δυστύχημα τών Τεμπών,όπου ο οδηγός,πέραν τού ότι δέν είχε φροντίσει την σωστή φόρτωση τού οχήματός του,οδηγούσε φορώντας πέδιλα;Ενας επαγγελματίας πιλότος δέν θα διενοείτο κάν να τροχοδρομήση πρός τον διάδρομο (πόσο μάλλον ν'απογειωθή) χωρίς να ελέγξη το loadsheet (δηλαδή το φύλλο φορτώσεως,που καθορίζει άν έγινε σωστά η φόρτωση και κατανομή τού φορτίου ώστε το κέντρο βάρους τού αεροπλάνου να μήν ξεφεύγη από τα όρια),χωρίς να κάνη το external walkaround check (εξωτερική επιθεώρηση) κλπ κλπ.Ανάλογα θα πρέπη να ενεργή κι'ένας επαγγελματίας οδηγός,ακόμη κι'άν μιά νταλίκα δέν έχη την πολυπλοκότητα έστω κι'ενός επιβατικού αεροπλάνου τών 19 θέσεων.

    Πιθανόν όλα αυτά που λέω να θεωρούνται υπερβολικά,όμως πρίν κάποιους μήνες,ενώ διέσχιζα την οδό Μάρνης (και όχι Μάρνη,καθ'ότι πρόκειται γιά τον Γαλλικό ποταμό La Marne,γένους θηλυκού),ένα αυτοκίνητο που είχε σταματήσει ΑΚΡΙΒΩΣ πάνω στην διάβαση πεζών,ξαφνικά άρχισε να κινήται πρός τα πίσω.Εκανα σήμα στον οδηγό ότι ήμουν ακόμη στον δρόμο,ενώ άρχισα να οπισθοχωρώ,όμως ο οδηγός συνέχισε να κινήται πρός τα πίσω και επειδή έχασα την ισορροπία μου,έπεσα με την πλάτη στον δρόμο.Ταυτόχρονα,ένας άλλος πεζός φώναξε και αυτός στον οδηγό ο οποίος σταμάτησε "στο τσάκ" απ'το να με λιώση κάτω απ'το όχημα.Και όταν σηκώθηκα και διαμαρτυρήθηκα γιά την αμέλειά του να μήν φροντίση πρώτα να δή απ'τον καθρέφτη άν υπήρχε κάποιος πεζός πίσω απ'το όχημά του (όπως θα είχε κάνει άν είχε εκπαιδευτεί σωστά),μού απήντησε απλώς "δέν σε είδα,παλληκάρι μου".....

       


    -----------------

    Ma ha ba kodem,ha beitsa o ha tapuah?

    [ τροποποιήθηκε από τον/την Hastaroth, 17-11-2013 19:30 ]

    [ τροποποιήθηκε από τον/την Hastaroth, 17-11-2013 19:31 ]


    optiras
    17.11.2013, 19:34

    Δεν διαφωνώ σε αυτά που λέτε...

    Όμως το κράτος είναι αυτό που καθορίζει πως παίρνει κανένας το δίπλωμα...Το κράτος δεν τιμωρεί τον ασυνείδητο οδηγό και του επιτρέπει να συνεχίζει να συμπεριφέρεται έτσι (παράδειγμα: η σκόπιμη έλλειψη ελέγχου σε δρόμους με νυχτερινά μαγααζιά-βλέπε την περιοχή αεροδρομίου στην Θεσσαλονίκη)...

    Τους ακατάλληλους δρόμους ή δρόμους με κακοτεχνίες το κράτος τους παραλαμβάνει και είναι το ίδιο το κράτος που δεν επιβάλει στον κατασκευαστή εργολάβο την αποκατάσταση τους...

    Παράδειγμα η σχετικά καινούρια περιφερειακή/καρμανιόλα της Θεσσαλονίκης...

    Η σήμανση είναι δουλειά του κράτους...Αυτή συνήθως δεν υπάρχει ή όταν υπάρχει είναι απαράδεκτη και ελλειπής...

    Για να μη μιλήσω για ρυθμίσεις της κυκλοφορίας σε οδούς που δεν σέβονται τον κώδικα κυκλοφορίας-παράδειγμα το χάλι στον Βαρδάρη, πριν κάνουν τις ρυθμίσεις για τά εργοτάξια του μετρό...

    Εκεί έτσι και εφάρμοζες τον κοκ τράκερνες...Οι ντόπιοι ξέραμε τις μ******ς που είχαν κάνει και έτσι αποφεύγαμε τα μεταξύ μας κρας τεστ...

    Θυμόμαστε τι είχε γίνει πριν μερικά χρόνια με το θέμα των- παράνομων και μη-διαφημιστικών πινακίδων; Μόνο η καμπάνια και το κράξιμο είχε ευαισθητοποιήσει το κράτος...Φορείς του κράτους δίνανε κανονικά άδεια σε επικίνδυνες πινακίδες ενώ δεν ήταν και λίγες οι κρατικές διαφημιστικές πινακίδες (δήμων κτλ)...

    Ερώτηση:τι θα έπρεπε να κάνει ο μέσος πολίτης π.χ στην περίπτωση λάνθασμένης σήμανσης;Να αλλάξει τις πινακίδες μόνος του-προβλέπεται ποινή φυλάκισης για αυτό; Ή μήπως να επισκευάσει την κακοτεχνία του δρόμου;

    Υ.Γ.: σημασία δεν έχει μόνο να θυμόμαστε τα θύματα...Σημασία έχει να μην υπάρξουν καινούρια θύματα...Για αυτό και η καμπάνια ευαισθητοποίησης που γίνεται με αφορμή την συγκεκριμένη ημέρα...


    EVAGGELIASAKELLARIOU
    17.11.2013, 19:45

    Αγαπητέ optiras, όλα ξεκινούν από το μικρόκοσμο, που λέγεται οικογένεια. Δεν ξεκινάμε από τη κορυφή για να πιάσουμε πάτο. Από το πάτο ανεβαίνουμε και πιάνουμε τη κορυφή. Ε.Σ.


    Hastaroth
    17.11.2013, 19:46

    Μά όλα αυτά που έγραψα και προτείνω,δουλειά τού κράτους είναι να τα κάνη-στην οδική,όπως και στην εναέριο αλλά και στην θαλάσσια κυκλοφορία.Δέν είναι υποχρέωση τών απλών πολιτών να φτιάχνουν τους κανονισμούς και τίς προδιαγραφές.Μόνο να επισημαίνουν τα "κακώς κείμενα" (όπως π.χ. τίς κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον Βαρδάρη που αναφέρεις) μπορούν.

    Οταν λοιπόν το ίδιο το κράτος κάνη μακακίες,οι "ημέρες μνήμης" και οι ενημερωτικές καμπάνιες ελάχιστα μπορούν ν'αποδώσουν (όχι ότι δέν είναι καλό να γίνωνται).

    Στο κάτω-κάτω,ακόμη και ο καλύτερος πιλότος τού κόσμου δέν μπορεί να προσγειωθή σ'ένα αεροδρόμιο που ο διάδρομος είναι γεμάτος τρύπες και "σαμαράκια",ή οι σημάνσεις και τα ραδιοβοηθήματά του είναι "γιά τα μπάζα" επειδή το κράτος-που είναι υπεύθυνο γιά την κατασκευή του-το παρέλαβε έτσι από τον εργολάβο.Το ίδιο ισχύει και γιά τους δρόμους... 


    optiras
    17.11.2013, 21:10

    Παράθεση:

    Το μέλος EVAGGELIASAKELLARIOU στις 17.11.2013, 19:45 έγραψε...

    Αγαπητέ optiras, όλα ξεκινούν από το μικρόκοσμο, που λέγεται οικογένεια. Δεν ξεκινάμε από τη κορυφή για να πιάσουμε πάτο. Από το πάτο ανεβαίνουμε και πιάνουμε τη κορυφή. Ε.Σ.



    Οι φορείς της παιδείας είναι τρεις: οικογένεια, σχολείο , κοινωνία...Πάλι το κράτος εμπλέκεται από λίγο έως πολύ και στους τρεις φορείς, όσο και να θέλουμε να το απαλλάξουμε...

    Ακόμα, αν η οικογένεια αποτύχει στον ρόλο της-η ελληνική οικογένεια έχει αποτύχει οικτρά, αυτό είναι κάτι που το βλέπουμε συν΄λεχεια στην καθημερινή μας ζωή- το κράτος θα έπρεπε να παρεμβαίνει για να καλύψει την ανεπάρκεια της οικογένειας...Δυστυχώς το κράτος , σε όλα είναι ο μεγάλος απών...

    Υ.Γ.: συμφορουμίτη Hastaroth, όταν ξεκίνησα να γράφω την απάντηση η δική σου απάντηση δε είχε ακόμα ανέβει...Συμφωνώ μαζί σου για τον ρόλο που θα έπρεπε να παίζει το κράτος...

    Προσωπικά, κόντεψε να με πατήσει ι.χ. κάνοντας όπισθεν στην διάβαση: ο τύπος πέρασε το φανάρι, εγώ βλέπω πράσινο αλλά ελέγχω κιόλας για το συνήθη μ@Λ*** που παραβιάζει τον κόκκινο σηματοδότη-συχνό στην Θεσσαλονίκη-και μην βλέποντας κανένα στο μονόδρομο κατέβηκα να διασχίσω την διάβαση, όπου παραλίγο να με πατήσει ο τύπος που ήθελε να παρκάρει παράνομα πάνω στη διάβαση με την όπισθεν!!!

    Να μη μιλήσω γιατους ογδοντάρηδες που οδηγούν αυτοκίνητο με χάλια αντανακλαστικά ή για τα χωριά όπου οδηγούν 15χρονα ή άνθρωποι χωρίς άδεια, πινακίδες ή ασφάλεια...Μια που το έφερε η κουβέντα στην ελλάδα ένα στα 5 αυτοκίνητα είναι ανασφάλιστο!!!