ελληνική μουσική
197 online   ·  204.004 μέλη

Ψάχνω τρόπο για αρπίσματα''

konstantina23
Περαστική Νότα
Chat
28.01.2014, 23:21

Καλησπέρα...είμαι καινούργια στο forum και θα ήθελα τη βοήθεια σας...!!!Δεν έχει ούτε χρόνο που παίζω ακουστική κιθάρα...οτι έχω μάθει μέχρι τώρα το έχω μάθει μέσα απο το διαδύκτιο...συγχορδίες κατα κυριο λόγο..!!!Είναι μονότονο να χτυπάς μόνο τις συγχορδίες γι' αυτό θέλω να μαθω να παίζω και με αρπίσματα...!!! 
Ίσως το θέμα μου και ο προβληματισμός μου να είναι χαζός αλλά δυστυχώς δεν έχω κάποιον για να μου πεί και να μου δείξει 2-3 πραγματάκια...!!!Η ερώτηση μου λοιπόν είναι με ποιον τρόπο βρίσκω τα αρπίσματα ενός τραγουδιού;;;Με το αυτί;;Έχω δηλαδή τις συγχορδίες του τάδε τραγουδιού και δοκιμάζω διάφορα μονοπάτια με αρπίσματα μέχρι να βρω κάτι που να μου ακουστεί σωστό;


#1   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
29.01.2014, 00:30

Τι εννοείς με το : ‘’ θέλω να μαθω να παίζω και με αρπίσματα...!!! ‘’

  1. Εννοείς αρπίσματα  σόλο ;
  2. Εννοείς μπασαδούρες ; Δείτε το video ΕΔΩ :
  3. Εννοείς ταυτόχρονα μελωδία και την αρμονία ;

Η παραδοσιακή κιθάρα αναλαμβάνει μέσα στην ορχήστρα το ρόλο της ρυθμικής βάσης. Αν στο σχήμα της ορχήστρας υπάρχουν πολλά πρίμα όργανα (βιολιά, μπαγλαμάς  κτλ), η κιθάρα περιορίζει τη ρυθμική βάση στα μπάσα της. Άλλοτε παίζει ένα στακάτο ρυθμικό και μελωδικό σχήμα, άλλοτε με αυτό το ρυθμικό σχήμα παίζει μία ή δύο νότες κρατώντας ίσο. Στα δε ρεμπέτικα  κρατάει και τη μπασογραμμή  (όταν στο σχήμα της ορχήστρας δεν υπάρχει κοντραμπάσο )και συγχρόνως να παίζει και το ρυθμό.

Συνοψίζοντας : Ο ρόλος της κιθάρας είναι:

  • αρμονική υποστήριξη με συγχορδίες (πιστεύω ότι μπορείς να μάθεις μόνος σου )
  • αρμονική υποστήριξη με μπάσο (εδώ πρέπει να σου δείξει δάσκαλος που γνωρίζει καλά τα ρεμπέτικα)
  • ρυθμική υποστήριξη (Ρίξε μια ματιά στα 10 τελευταία threads με τους ρυθμούς - Πχ ΕΔΩ ο ρυθμός 2/4 -Χασάπικο)
  • ταυτόχρονο παίξιμο μελωδίας+ αρμονίας (Σχεδόν όλα τα μουσικά  βιβλία κλασσικής κιθάρας έχουν δεκάδες ασκήσεις που αναφέρονται σε τέτοιο ταυτόχρονο παίξιμο). Εδώ ο δάσκαλος είναι απαραίτητος
  • αρπίσματα  σόλο (κυρίως με ηλεκτρική κιθάρα ιδίως το Shredding  σε  heavy metal  ..) . Τότε όμως θα χρειαστεί να μάθεις τεχνικές όπως : Legato , Tapping …. και εδώ απαιτείται δάσκαλος

Ρίξε όμως και μια ματιά στο άρθρο: ‘’Μπορώ να μάθω κιθάρα μόνος;’’ ΕΔΩ :  και  τα ξαναλέμε…


#2   
Post αρνητικής αξιολόγησης
Post αρνητικής αξιολόγησης
konstantina23
Περαστική Νότα
Chat
29.01.2014, 19:05

Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες και για το post που με παραπέμψατε...!!! 
Για παράδειγμα στο παρακάτω βιντεάκι ο Βαρδής με το αριστερό χέρι πιάνει και αλλάζει κανονικά τις συγχορδίες και με το δεξί ακολουθεί ενα μονοπάτι....εδώ είναι και η απορία μου..!!!Τα μονοπάτια σε κάθε τραγούδι είναι διαφορετικά...λογικό...πως ομως τα βρίσκω;;;Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος τρόπος δηλαδή;; 
http://youtu.be/oJC5pJOghDY 


#5   
konstantina23
Περαστική Νότα
Chat
29.01.2014, 19:08

Δυστυχώς το βιντεάκι δεν εμφανίζεται....το τραγούδι που παίζει πάντως είναι ''Αντώνης Βαρδής-Εθνική οδός''


#6   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
29.01.2014, 19:37

Ο Βαρδής παίζει τη μελωδία αρπεζέ.

Στην αρχή του άρθρου ΕΔΩ : στην ενότητα ‘’Δακτυλοθεσίες’’ αναφέρω αυτή την τεχνική που λέγεται αρπεζέ ή αρπέζ ή arpeggios δίνοντας αρκετές πληροφορίες – ειδικά αν διαβαζεις παρτιτούρα θα το καταλάβεις άμεσα.

Επίσης στο video μου ‘’Ρυθμός 8/8’’ ΕΔΩ : δες στο χρόνο 1:28και μετά και για άλλο γνωστό ρεπερτόριο να ασχοληθείς , αλλά και το video μου για αρπέζ ΕΔΩ:

Καλόν θα ήταν να στο δείξει δάσκαλος ειδικά αν το αρπεζέ θέλεις να το παίζεις νε τα δάκτυλα του δεξιού χεριού που ακούγεται θαυμάσια και όχι με πένα. Είναι απλά θέμα επιμονής και υπομονής.


-----------------

''Οταν η ψυχή χάσει την αρμονία της τότε η μελωδία και ο ρυθμός βοηθούν να επανέλθει στην τάξη'' Πλάτωνας

[ τροποποιήθηκε από τον/την STEFANOS604, 29-01-2014 19:41 ]


#7   
konstantina23
Περαστική Νότα
Chat
29.01.2014, 21:25

Και πάλι ευχαρίστω πολύ....θα δουλέψω πάνω στις σημειώσεις αυτές και πιστεύω ολο και κάτι καλό να βγεί..!!!!


#8   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
31.01.2014, 00:18

Πράγματι είναι ένα από τα ωραιότερα τραγούδια , που δυστυχώς το άκουσα για πρώτη φορά, αλλά ήδη το έθεσα στο ρεπερτόριο μου (εμένα στη φωνή μου , μου βγαίνει άνετα σε τονικότητα Dm).

Τώρα στο θέμα μας , κάτι παραπάνω που ίσως απλοποιήσει τα πράγματα ,(γιατί συνήθως οι γυναίκες ερασιτέχνες μαθαίνουν τα ακόρντα Am και ίσως είσαι σ’ αυτά πιο εξοικειωμένη)

Πιστεύω η  παρακάτω σημειολογική παρτιτούρα να σε βοηθήσει:

 

 

ή ΕΔΩ σε τονικότητα Gm ( Μπορείς να παίξεις αυτή την τονικότητα σε Em με το καποτάστο στο 3ο τάστο)

 O Βαρδής παρακάτω φαίνεται ότι παίζει σε Em σε 4/4 και που και που παίζει αρπεζέ , αλλά όμως ακούγεται  μισό τόνο χαμηλότερα απ’ ότι στο video που αρχικά μου έδειξες.  ΕΔΩ  λοιπόν ακούγεται σε τονικότητα Εbm  ( Μπορείς να παίξεις αυτή την τονικότητα ξεκουρδίζοντας την κιθάρα κατά 1 ημιτόνιο και παίζοντας  Em  ή με κανονικό κούρδισμα παίζοντας όμως σε τονικότητα Dm με το καποτάστο στο 1ο τάστο). Πιθανόν αυτό να έκανε ο Αντώνης ή αυτός που έκανε uploading το συγκεκριμένο video το έκανε pitch shifting ή έχανε στροφές το CD/μαγνητόφωνο...

 Σου δίνω τα τόσα παραδείγματα για να κατανοήσεις –αν δεν το ξέρεις ή είστε αρχάρια- το τρανσπόρτο (Τονική Μεταφορά) που είναι πολύ χρήσιμο και όταν έχεις χρόνο μελέτησε και το θεωρητικό αλλά και πρακτικό άρθρο  στην ενότητα ‘’Τονική Μεταφορά’’ : ΕΔΩ: και για το Καποτάστο ΕΔΩ :

Καλή Επιτυχία


#9   
konstantina23
Περαστική Νότα
Chat
03.02.2014, 16:02

Κατά τη γνώμη μου απο τα καλύτερα τραγούδια του Βαρδή.....!!!! 
Πολύ χρήσιμα και αυτα για το καποτάστο αλλα και για την αλλαγή τονικότητας....να'στε καλά. 
Η λογική των αρπισμάτων ή αρπεζέ όπως είπατε κι εσεις είναι ουσιαστικά να χτυπάω την βασική χορδή της κάθε συγχορδίας και μετα τις 3 τελευταίες χορδές..;;


#10   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
03.02.2014, 16:23

Ακριβώς.Απλά το χτύπημα των 3 χορδών δεν είναι ταυτόχρονο αλλά με εναλλαγή.

Καλή Επιτυχία


#11   
konstantina23
Περαστική Νότα
Chat
03.02.2014, 16:28

Και πάλι σας ευχαριστώ που μου λύσατε τις απορίες...!!!


#12