ελληνική μουσική
411 online   ·  203.779 μέλη

Τοπ Τεν Κλέφτες στην Ελληνική Μουσική;

jorge
Musantiquus , Administrator
Chat
16.04.2014, 11:58

Ας σχολιάσουμε τις παραπάνω ομοιότητες. Κάποιες είναι ξεκάθαρες, κάποιες ίσως τραβηγμένες από τα μαλλιά.

Ο χρήστης mashups/μάσαψ που έφτιαξε και το βίντεο (και έχει φτιάξει και τρομερά mashups που αξίζει να ακούσετε), γράφει σχετικά:

Παντού και πάντα θα υπάρχουν επιρροές, φόροι τιμής, αντιγραφές και κλεψιές στη μουσική. Μερικές φορές όμως τα όρια ξεπερνιούνται. Σε αυτό το Τοπ Τεν αφιέρωμα που θα ξινίσει πολλούς και θα εκνευρίσει ακόμα περισσότερους, σας παρουσιάζω τις μεγαλύτερες κλεψιές και κλέφτες στο σύγχρονο ελληνικό τραγούδι, με κάθε σεβασμό και αγάπη στη μουσική.

Η μεγάλη μάχη κορυφής ανάμεσα σε μεγαθήρια, ξεκινά στο 3:32

Πείτε τη γνώμη σας, κάντε προτάσεις, παραθέστε αντίλογο, αλλά πάντα με επιχειρήματά και χωρίς πολλές βρισιές παρακαλώ.

Φέησμπουκ: https://www.facebook.com/mashupsGR
Τουίτερ: https://twitter.com/mashupsGR

Πιστεύω θα χρειαστούν μερικές διευκρινίσεις.

Πρώτον, όλα τα τραγούδια τις λίστας αναφέρονται ως πρωτότυπες συνθέσεις. Εδώ θα παραθέσω δύο ορισμούς του Μπαμπινιώτη. Διασκευάζω: τροποποιώ (κυρίως καλλιτεχνικό έργο).
Πνευματικά δικαιώματα: Η αμοιβή που εισπράττει κανείς ως αμοιβή από την εμπορική εκμετάλλευσή των έργων του.
Μακάρι να ζούσαμε σε ένα κόσμο όπου όλοι μοιράζονται τα πάντα ίσα όπως στο Imagine του Τζον Λένον, αλλα η πραγματικότητα δεν είναι αυτή. Οπότε, όταν κάτι το αντιγράφεις και βγάζεις λεφτά (και δόξα), είσαι παράνομος.

Δεύτερον, η σειρά του Τοπ Τεν είναι μία προσωπική εκτίμηση, αλλά υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια που χρησιμοποίησα, όπως ο αριθμός των κλεμμένων τραγουδιών, η ομοιότητα με το αρχικό κομμάτι και η επιτυχία των λογοκλόπων και των πηγών.

Τρίτον, επειδή πολλοί σκληροπυρηνικοί θαυμαστές θα τσινίσουν, θέλω να πω ότι εκτιμώ μερικούς από τους μουσικούς τις λίστας και ότι μερικές αντιγραφές ίσως έχουν γίνει εν αγνοία των καλλιτεχνών ή ως φόρος τιμής. Εν πάση περιπτώσει θα έπρεπε να αναφέρεται το τραγούδι/καλλιτέχνης που ενέπνευσε τη διασκευή/φόρο τιμής. Ειδικά όταν η αντιγραφή γίνεται κατ' εξακολούθησιν.

Τέταρτον, δεν έχω μιξάρει κομμάτια μεταξύ τους, Τα πάντα ακούγονται όπως στους δίσκους. Αυτό για όσους νομίζουν πως τρολάρω.

Πέμπτον, βλέπω δύο είδη αντιγραφής στην ελληνική μουσική "βιομηχανία" ή τέλος πάντων στο μέηνστρημ μουσικό ρεύμα. Το ένα έχει να κάνει με αντιγραφή μικρών θεμάτων, ήχων, ρυθμών και το άλλο με κλοπή ολόκληρων κομματιών, από τη βασική μελωδία, ως το ρυθμό και τη δομή. Αυτή η κλοπή είναι πολύ πολύ άσχημη, και ένας είναι ο μάστορας της στην Ελλάδα. Βρίσκεται άλλωστε στο νούμερο 1. Και δεν υπήρχε χρόνος για αναφορά των υπόλοιπων αντιγραφών του.

Έκτον, δεν έχω προσωπικά θέματα με κανέναν.

Καλή διασκέδαση.


#1   
Konstantinosoa
Φθασμένος
Chat
16.04.2014, 14:22

Ωραιότατο άρθρο γι΄αυτούς που κάνουν μνημόσυνο με ξένα κόλλυβα. Πριν ένα δύο χρόνια είχε συμμετάσχει τις ξένος στην δική μας Eurovision με τραγούδι αντιγραφή του Ρακιντζή, θυμάμαι το Με λένε Γιώργο του Χατζηνάσιου το οποίο "δίνει" εμφανείς επιρροές στο Να μ΄αγαπάς τώρα του Κατέβα, το οποίο φαίνεται επισήμως διασκευή απο ξένο τραγούδι και φυσικά ένα πολύ γνωστό θέμα της Ρεμπούτσικα το "Το πατάρι" αν δεν κάνω λάθος απο την Πολίτικη Κουζίνα copy - paste απο κλασσικό κομμάτι.

Πάντως έχει ενδιαφέρον πως μουσικοί με εμφανώς Metal επιρροές long-long time ago διακευάζουν ανάλογα τραγούδια σε βαρυ-λαϊκούς, λέμε τώρα, τραγουδιστές..

[ τροποποιήθηκε από τον/την Konstantinosoa, 16-04-2014 14:24 ]


#2   
crosroads
Συγχορδία Μινόρε
Chat
16.04.2014, 14:37

Ενταξει ναι..αλλα σου βγαζουν μετα οι black keys το little black submarines το οποιο μπορει δικαίως  να κατηγορηθει για αντιγραφη απο τους λεντ ζεπελιν(stairway to heaven) και απο τους jethro tull(aqualung) αλλα παρ ολα αυτα είναι κομματάρα..

(βασικα μιλαω για αμερικανικη μπαντα αλλα ειδα οτι στο βιντεο του χορχε υπηρχαν και καποιες αντιγραφες ξενων απο ξενα γ αυτο..και θελω να δειξω οτι και απο αντιγραφη μπορει να προκυψει κατι πολυ καλο)


-----------------

Καληνύχτα Κεμάλ...Σόρι , αλλά είμαι πτώμα...

[ τροποποιήθηκε από τον/την crosroads, 16-04-2014 14:38 ]


#3   
JeffersonT
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
16.04.2014, 14:47

Φίλιππος Νικολάου και Άντριου Λόυντ Βέμπερ


#4   
JeffersonT
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
16.04.2014, 14:53

Όταν ο Μπίγαλης έκλεβε την Νταιάνα Ρος


#5   
mary_omikron
Βετεράνος , Forum Moderator
Chat
16.04.2014, 22:52

Θάνος Πετρέλης, δε μπεστ !!! {#emotions_dlg.biggrin}

ΥΓ. Αλήθεια ο Kinezes_trexoun_gumnes την τελείωσε την βιογραφία του ή ακόμη?? {#emotions_dlg.rolleyes}


#6   
Konstantinosoa
Φθασμένος
Chat
16.04.2014, 23:30

Και δεν έχει βρεθεί ένας στοιχειωδώς σχετικός δημοσιογράφος να τους ξεμπροστιάσει; Ειδικά το τραγούδι των Big Alice έκανε καρριέρα στο εξωτερικό, πως και δεν τους πεθάνανε στις μηνύσεις; Είναι εξόφθαλμα ίδιο και παίχτηκε και στο εξωτερικό με επιτυχία.

[ τροποποιήθηκε από τον/την Konstantinosoa, 16-04-2014 23:31 ]


#7   
JeffersonT
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
17.04.2014, 00:53

Εδώ ποιος έκλεψε ποιον; Και τα δύο είναι του 1984.


#8   
JeffersonT
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
17.04.2014, 01:32

Κρατηθείτε γερά από τα σύννεφα...


#9   
gikostas
Σολίστ
Chat
17.04.2014, 23:39
Πολύ καλό το βιντεάκι αν και μερικά όπως λέει και ο jorge,ήτανε τραβηγμένα απ'τα μαλλιά.Του Jefferson T πάντως ήταν άψογα.Copy paste κανονικά.Έπαθα πλάκα.
#10   
JeffersonT
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
18.04.2014, 03:39

Το φαινόμενο είναι γνωστό και λέγεται plagiarism. Βγαίνει από τη λέξη plagiarius που σημαίνει απαγωγέας.

Συμβαίνει και ανάμεσα σε ξένους καλλιτέχνες. Δεν θα βάλω εδώ παράδειγμα καθώς θα ήταν off topic αν και έχω πάρα πολλά.

Ορισμένες φορές μπερδεύεται η αναφορά ενός καλλιτέχνη προς ένα άλλο δημιουργό με το plagiarism. Χαρακτηριστικότατο παράδειγμα ήταν το χασάπικο 40 του Χατζιδάκι, το οποίο από τον τίτλο και μόνο καταλαβαίνει κανείς πως ο Χατζιδάκις επίτηδες άφησε να ενοηθεί ότι δούλεψε επάνω στο μοτίβο της συμφωνίας αρ. 40 του Μότσαρτ. Επίσης χαρακτηριστικό είναι και το τσέμπαλο που ακούγεται στο βάθος που και πάλι υπονοεί τον Μότσαρτ.

Ας τα ακούσουμε, εκτός συναγωνισμού φυσικά.


#11   
costaspanag
Φθασμένος
Chat
19.04.2014, 10:54

Δεν θα ξεχάσω το νοερό «χαστούκι» που ένιωσα να «έφαγα» στην Αγγλία  το 1972 όταν παρατήρησα σε μια Αγγλίδα που σιγοψιθύριζε τη μελωδία του «Ήλιε μου, ήλιε μου βασιλιά μου» : -Greek composer! Μάνος Χατζηδάκις!  και  πήρα την κοφτή απάντηση : - Wolfgang  Amadeus Mozart!!!

Λέγεται πως ο Χατζηδάκις όταν  του παρατήρησαν ότι η μελωδία θυμίζει τη συμφωνία Νο 40 του Μότσαρτ,  απήντησε ότι ο τίτλος «Χασάπικο 40» το υποδηλώνει έμμεσα. Για να καταλήξει : «Οι ταλαντούχοι κλέβουν, οι ατάλαντοι αντιγράφουν». Και είχε δίκηο, διότι κατάφερε να βάλει την «κλασσική» μουσική σε κάθε ελληνικό σπίτι, παντρεύοντας τη μελωδία του Μότσαρτ με το χασάπικο!.


Περισσότερα: http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=3384#ixzz2zJZlUVl0

Βέβαια στον δίσκο έγραφε μουσική Μάνος Χατζηδάκις. το "40" δεν φτάνει.

Η εισαγωγή του τραγουδιού "'Ενα σφάλμα έκανα" του Θόδωρου Δερβενιώτη, με την Πόλυ Πάνου (1960) είναι ακριβώς ίδια με το ορχηστρικό "Χασάπικος χορός"του Χατζηδάκι από την ταινία "Ποτέ την Κυριακή" (1960). Άραγε ποιό γράφτηκε πρώτο;

Υπάρχουν πολλά παραδείγματα  μελωδιών που θυμίζουν άλλες. Π.χ. «Αγάπη πούγινες δίκοπο μαχαίρι» (Χατζηδάκι) το «Τρελέ τσιγγάνε» (Τσιτσάνη- κι ας αναφέρεται στον δίσκο σαν συνθέτης του η Γεωργακοπούλου-). «Διότι δεν συνεμορφώθην - Αλικαρνασσός Παρθένι» (Θεοδωράκη) τη Φραγκοσυριανή (Βαμβακάρη). «Σε τούτα δω τα μάρμαρα κακιά σκουριά δεν πιάνει» (Θεοδωράκη, 1974) το «Καπνουλού μου όμορφη» (Δημ. Γκόγκου-Μπαγιαντέρα, 1934) κοκ.


#12   
fleder
Περαστική Νότα
Chat
21.04.2014, 00:05

                Πιο ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΑΜ πεθαίνεις απλά!!Ειδικά στο ρεφραίν!!


#13   
alpan254
Περαστική Νότα
Chat
29.04.2014, 10:27
τα παντα ειναι θεμα συνειδησης ,τι ψαχνουμε τωρα..... ν'αταν μονο στην μουσικη!!!!! πολα πραγματα εχουμε χτιστει πανω σε ψεματα ,για αυτον τον λογο εχουμε φτασει στο σημειο αυτο που βρισκομαστε γενικοτερα
#14   
markosf
Συγχορδία Μινόρε
Chat
30.04.2014, 21:09

Ο Φρέντυ Γερμανός κάποτε είχε πει, οι άνθρωποι γενάνε ανθρώπους και τα τραγούδια γενάνε τραγούδια. 

Θα καταθέσω κι εγώ τον οβολό μου για δύο καλλητέχνες που σέβομαι και αγαπώ. 

1. 

2. 


#15   
pastella
MusicHeaven Guru , Forum Moderator
Chat
16.05.2014, 12:22

Ο χρήστης mashups/μάσαψ έφτιαξε και δεύτερο βίντεο


Στα σχόλια του αναφέρει:

Το δεύτερο μέρος του Τοπ Τεν Κλεφτών Στην Ελληνική Μουσική "Βιομηχανία". Ξανάπιασα τους πάντες αγνοώντας το πρώτο Τοπ Τεν. Λάθη και παραλέιψεις είναι ανθρώπινα. Και δεν χωράνε τα πάντα σε ένα Τοπ Τεν, έχω αφήσει εν γνώση μου έξω μερικές και μερικούς.

Τα περισσότερα είναι επισημάνσεις από διαδικτυακούς φίλους και τους ευχαριστώ από τα βάθη των σωθικών μου. (Αν θέλει κανείς να αναφερθεί το όνομά του, ας μου το πει)

Φεησμπουκ: https://www.facebook.com/mashupsGR
Τουίτερ: https://twitter.com/mashupsGR
Σάιτ: http://mashups.gr/ 

Σχολιάστε, πάντα πολιτισμένα και με επιχειρήματα.


Πάλι με μερικές ομοιότητες δεν συμφωνώ και ίσως φαίνονται τραβηγμένα (άλλωστε σε ένα σημείο και ο ίδιος φαίνεται να συνομιλεί με τον εαυτό του), αλλά βρε παιδί μου, πάλι Χατζηγιάννης νικητής...;


#16   
JeffersonT
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
17.05.2014, 17:48

Τσακ Μπέρι και Φοίβος-Βανδή


#17   
Konstantinosoa
Φθασμένος
Chat
17.05.2014, 19:00

Πάντως φίλε απ΄ότι βλέπω απο κάποιους βγήκαν πολλά εξαιρετικά τραγούδια, τα οποία είναι ως φαίνεται αντιγραφές που επισύρουν μηνύσεις. Και βλέπω ότι κάποια άτομα το έκαναν συστηματικά !!! Δεν είναι μια αλλά πολλές περιπτώσεις !

[ τροποποιήθηκε από τον/την Konstantinosoa, 17-05-2014 21:14 ]


#18   
JeffersonT
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
18.05.2014, 00:09

Θα ήταν πιο τίμιο, ας πούμε στην τελευταία περίπτωση, να έλεγε ξεκάθαρα με κάποιο τρόπο ο Φοίβος ότι το τραγούδι του το εμπνεύστηκε από μια διάσημη μελωδία όπως το Johnny be good. Δεν είναι δα ότι του λείπει ή του έλειψε ποτέ το βήμα για να κάνει κάτι τέτοιο.

Ή ας πούμε ο Καρβέλας (ή ο Χατζηγιάννης ή βάλτε εσείς όποιον θέλετε). Οι πρώτες του δισκογραφικές δουλειές είναι αντιγραφή από Jerry Lee Lewis, μέχρι και το στυλ του ροκ εντ ρολά με το πιάνο είχε ξεπατικώσει. Μετά την είδε Έλληνας Μοτσαρτ... με λίγο Άντριου Λόυντ Βέμπερ.

Δεν είναι ντροπή να παραδέχεσαι τις επιρροές σου. Ντροπή είναι να τις κρύβεις. Μάλιστα, το να αναφέρεσαι στις μουσικές σου επιρροές και να τις καταδεικνύεις στις συνθέσεις σου δείχνει μουσική παιδεία και αυτό εξυψώνει τον καλλιτέχνη.


-----------------

When the people fear the government there is tyranny, when the government fears the people there is liberty.

[ τροποποιήθηκε από τον/την JeffersonT, 18-05-2014 00:09 ]


#19   
Konstantinosoa
Φθασμένος
Chat
18.05.2014, 00:27
Ναί μόνο που στα περισσότερα απο τα παραδείγματα δεν μιλάμε για επιρροές αλλά για καθαρή κλοπή. Υπόψιν πως στην Ελλάδα για ανάλογο ζήτημα υπήρξε καταδίκη-δικαίωση δημιουργού για το τραγούδι με το οποίο κερδίσαμε στην Eurovision, δεν θυμάμαι βέβαια αν ήταν για τη μουσική ή τον στίχο. Γνωρίζει κανεις αν για τα τραγούδια αυτά υπήρξε καταδίκη, μηνύσεις από δημιουργούς κ.τ.λ.;
#20