ελληνική μουσική
484 online   ·  204.216 μέλη

Πρόχειρη ηχομόνωση/ηχοαπορρόφηση για home-studio

Groovetreatment
Περαστική Νότα
Chat
08.12.2014, 18:32

Καλησπερα στο φορουμ,περιμενω τα πρωτα μου studio monitors τα JBL LSR305 αν και δεν ειχα την ευκαιρια να τα ακουσω απο κοντα τα διαλεξα γιατι ακουσα πολυ καλα reviews στην ιδια κλαση βεβαια εινια και τα Yamaha hs5 και αλλα παρομοια αλλα εγω διαλεξα αυτα.Οπως και ναχει στο θεμα μου τωρα.Το δωματιο μου εινια 3χ4.5 κ εχω ντουλαπες κρεβατι κτλ ολα τα σχετικα π εχει ενα δωματιο και δεν μπορω να τα βγαλω οποτε δν μπορω να το αλλαξω σε home studio ολοκληρωτικα.Θελω να κανω μια προχειρη δουλεια με καποιο ηχοαπορροφητικο υλικο ισα ισα για τον τοιχο πισω απτα ηχεια γτ ειναι rear ported και εινια σε κοντινη αποσταση περιπου 20-30εκατοστα .Ξερω οτι πολλοι θα το κατακρινετε αλλα οπως ειπα ζηταω κατι προχειρο γτ δεν μπορω να το μετατρεψω σε home studio. Το γραφειο μου βρισκεται προς το μηκος του δωματιο μπροστα απτον τοιχο π εινια 3μετρα οποτε τα ηχεια θα τον εχουν πλατη σε 20εκατοστα.Θελω να αποφυγω τον πετροβαμβακα γιατι δεν εχω τον χρονο και τον χωρο για να το φτιαξω.Καποιοι μου ειπαν σφουγγαρι η αυτο το μπλε που βαζουν στις οικοδομες,ξεχασα το ονομα.Εσεις τι προτεινετε?Να βαλω κ δεξια και αριστερα στους τοιχους?Ο Δεξιος τοιχος θα ειναι σε αποσταση μισου μετρου απτο δεξι ηχειο και ο αριστεροσ 1μετρο + οσο ειναι ενα κρεβατι δλδ.Οπως ανεφερα δν θελω να κανω ηχομονωση στο δωματιο για να μην ακουγεται στο υπολοιπο σπιτι η στην οικοδομη αλλα μονο για να μην εχω θεμα με τις συχνοτητες και τις ανακλασεις απτα ηχεια.

[ τροποποιήθηκε από τον/την trelakias, 16-01-2015 21:21 ]


#1   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
08.12.2014, 21:45

Αυγοθήκες, κουβέρτες, τσόχες ….. προσφέρουν ηχοαπορρόφηση (δηλαδή να μην ανακλάται ο ήχος στον τοίχο και ακούς ηχώ) και όχι ηχομόνωση.

Το ‘’….. μπλε που βαζουν στις οικοδομες…’’ όπως αναφέρεις το λένε ‘’ντάου’’ όμως είναι ελάχιστα ηχοαπορροφητικό και ηχομονωτικό απλά είναι καλό θερμομονωτικό

Θα σου συνιστούσα πχ την ‘’TEKNOFON  αυγοθήκη’’ (αφρώδη εύκαμπτη πολυουρεθάνη) που είναι φτηνή , είναι ηχοαπορροφητική και θα τη βρεις σε ελληνικά μαγαζιά και 

και Καλά αποτελέσματα μετά από πειραματισμούς.....


#2   
Groovetreatment
Περαστική Νότα
Chat
08.12.2014, 21:54

Σευχαριστω για την απαντηση,μπορεις να μου πεις τιμες και σε ποια μαγαζια?Θεσσαλονικη μενω θα το βρω στο praktirer ας πουμε η και καπου αλλου?


#3   
Groovetreatment
Περαστική Νότα
Chat
08.12.2014, 22:58

Seuxaristw Stefane


#5   
MixalisP
Βασική Νότα
Chat
16.01.2015, 17:46
Θα σου χρειαστουν οπωσδηποτε 4 πανελ απο αποροφητικο υλικο π.χ. πετροβαμβακα (OC 703 specs) για μπασοπαγιδες στις γωνιες.Ψαξε στο google "superchunks" και panel basstraps. Οι "αυγοθηκες κανουν λιγη δουλεια στις αντανακλασεις αλλα δε θα σωσεις πολλα , αν το budget το επιτρεπει προσπαθησε να επενδυσεις επιφανειες τοιχου με το ιδιο υλικο η με πανελς, ενημερωσου και πραξε αναλογως.
#6   
geo321
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
28.01.2015, 03:32

Φιλε μου η γνωμη μου ειναι πως η ηχομονωση και η ηχοαπορροφηση ειναι ενα πολυ δυσκολο πραγμα,οχι μονο σε ενα δωματιο αλλα σε ενα οποινδηποτε χωρο στον οποιο θα βαλουμε 2 ηχεια για ακροαση.

Νομιζω πως καποια στιγμη πρεπει να τελειωσει αυτη η καραμελα που υπαρχει σε ολα τα φορουμς.

Αυτο το πραγμα ειναι μια ολοκληρη επιστημη,δεν ειναι τι θα βαλεις μονο αλλα και πως θα το βαλεις,μπορει να βαλεις κουβερτες αυγοθηκες πανελ αλλα που?σε τι αποσταση? ποια ειναι τα προβληματα στο χωρο μου?

το να παρω 5 υλικα και να τα πεταξω ετσι οι πιθανοτητες ειναι να πεταξω λεφτα,οσα κι αν ειναι αυτα και να μην κανω τιποτα.

Ενδικτικο παραδειγμα....................στασιμα κυματα γυρω απο το γουφερ γυρω απο το ηχειο και στο δωματιο.

3 προβληματα μεγαλης σημασιας δημιουργουν λαθος εντυπωση στην ακροαση,θα μου το λυσει ενα πανελ?πολλα?ποσα?

αλλο παραδειγμα...............προβληματα σε στενη φασματος περιοχη στις μπασες συχνοτητες,να βαλω μπασοπαγιδα?που?στην γωνια? σε πιο υψος?πισω απο την θεση ακροασης?

Προβληματα και ερωτηματα υοσα και αλλα τοσα που δεν θα λυθουν απλα αγοραζοντας καποια υλικα απο καποιον που δεν ξερει και δεν εχει γνωση.

Αν θες κατι προχειρο δουλεψε ετσι,γιατι το να βαλεις λεφτα και να βγει κατι προχειρο παλι,μονο λεφτα θα χαλασεις και δουλεια δεν θα κανεις.


-----------------
http://www.facebook.com/profile.php?ref=profile&id=100000080776144#/group.php?gid=63148794445

[ τροποποιήθηκε από τον/την geo321, 28-01-2015 03:33 ]


#7   
GiannisPaok4
Βασική Νότα
Chat
30.01.2015, 21:34

Θα συμφωνίσω με τον προλαλήσαντα κατα 98%. Εγώ το μόνο που έχω να προσθέσω είναι οτι το μόνο που μπορείς να κάνεις και να έχεις σχετικά αποτελέσματα, τα οποία σε καμία περίπτωση δεν αντικαθυστούν την δουλειά ενώς ειδικού είναι να κάνεις το κολπάκι με το καθρεπτάκι για τις πρώτες ανακλάσεις. Είναι σχετικά διαδεδομένο τρίκ αλλά και αυτό είναι tricky μερικές φορές αν δεν έχεις ιδεα...


Αν έβαζες κουρτίνες τσοχες και δε ξέρω κι εγώ τι άλλο, το αποτέλεσμα θα ήταν στην καλύτερη ένα δωμάτιο  με πολύ κακή ηχιτική που το τελικό αποτέλεσμα θα ήταν διαφορετικό από αυτο που ακούς εσύ.

Αν παρόλα αυτά θέλεις να πειραματιστείς και έχεις χρήμα και χρόνο it's up to you.


#8   
geo321
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
31.01.2015, 15:39

Γιαννη το 2% δεν καταλαβα που διαφωνεις? στο καθρεφτακι?

1ον αυτο τρικ που λες προυποθετει ενα αδειο δωματιο,εδω εχουμε κρεβατι ντουλαπες κ.λ.π.

2ον τα υλικα ειναι υλικα,δηλαδη εχουν καποια στανταρς,οταν ενα ηχειο ειναι σε αποσταση 20 εκ. απο το τοιχο, το δεξι απεχει απο τον ενα τοιχο μισο μετρο το αλλο 1 μετρο κ.λ.π. Υλικα ειναι οχι μαγοι.

3ον Για να απορροφηθουν σωστα τα ηχιτικα κυματα θα πρεπει και η θεση ακροασης αλλα και ο χρονος που θα προσκρουσουν τα ηχητικα κυματα πανω στα πανελ,διαχυτες κ.λ.π.να διανυσουν συγκεκριμενη αποσταση.

Σαν ανθρωπος που εχει 5-10 γνωσεις θα ελεγα σε κανεναν να μην ψαρωνει ετσι απλα με τετοια πραγματα,αλλα ουτε με κατι βλακειες που δειχνουν στο youtube κατι εταιρειες του τυπου πανε σε ενα δωματιο αλλαζουν θεση στο γραφειο βαζουν και 5-6 πανελ και ξαφνικα αυτος που ακουει παθαινει σοκ απο την τοση μεγαλη διαφορα.......

Η ηχοαπορροφηση και η ηχομονωση σε ενα δωματιο ακροαης γινεται ετσι ωστε οταν ακουει ο μηχανικος ηχου το playback,το δωματιο να μην συμμετεχει σε αυτο.Να μην γινεται ουσιαστικα ενα μεγαλο ηχειο.

Για παραδειγμα πρεπει να ξερει ο φιλος που εγραψε πιο πανω οτι η ηχομονωση δεν γινεται μονο για να μην ενοχλεις τους εξω η οι εξω εσενα,αλλα ειναι πολυ κεραιας σημασιας να μην εχουμε θορυβω στο δωματιο ακροασης,γιατι ο θορυβως εχει και αυτος καποιες συχνοτητες οι οποιες διαστρεβλονουν το αποτελεσμα κατα την ροη του playback.

Οσα τρικ και να κανεις σε ενα δωματιο,οσα πανελ και να βαλεις θα ειναι ενα δωματιο σπιτιου.Δεν ειναι κοροιδα αυτοι που φτιαχνουν επαγγελματικο στουντιο.

Ξερω οτι μπορει να στεναχωρω το φιλο πιο πανω αλλα νομιζω οτι θα ειναι καλυτερο να δωσει τα οποια λεφτα θα εδινε για κατι αλλο,το οποιο θα ηταν πιο χρησιμο και πιο ουσιαστικο.


#9   
MixalisP
Βασική Νότα
Chat
07.02.2015, 18:05

Geo 321 , σωστά τα λες αλλα το παρουσιαζεις λες και ειναι κατι ακατορθωτο.

Στην ουσια αν καποιος ξοδεψει λιγο χρονο και διαβασει τι παιζει με την ακουστικη σε ενα δωματιο εχει πολλες πιθανοτητες να φτιαξει ενα αξιοπρεπες δωματιο για μιξη, δεν ειναι πυρηνικη φυσικη.

Κανενας γνωστης δε σου λεει μην το κανεις, απλα σου λεει μαθε 5 πραγματα και καντο.

Καποια απο αυτα ειναι

Μετρηση sweet spot με ενα eq στην εξοδο και ενα στην εισοδο αναπαραγωντας pink Noise η ενα sweep μιας ημιτονοειδους για να δεις τους τονισμους και τις ακυρωσεις χρησημοποιωντας ενα reference mic.Tip:σηκωνεις μια το left και μια το right στη μετρηση για να δεις αν περνεις το ιδιο αποτελεσμα οταν τα σηκωνεις και μαζι, ετσι θα καταλαβεις αν εχεις ακυρωσεις απο αντανακλασεις και απο ποιο ηχειο.

Συμμετρια στη θέση των ηχειων σε σχεση με τους τοιχους δεξια και αριστερα για σωστο stereo image.

Διαστασεις δωματιου (αποφευγουμε τον κυβο)

Αποσταση ηχειων απο τον πισω τοιχο (αναλογα με την αποσταση π.χ. στα 3 μετρα η συχνοτητα 50hz θα κανει μιση περιοδο και θα ξαναγυρισει πισω οποτε θα ενισχυθει δημιουργοντας το μεγαλυτερο εχθρο σου τα στασιμα κυματα τα οποια θα ειναι σε καθε συχνοτητα πολλαπλασια του 50 - 50-100-150-200...)

Το πιο σημαντικο room correction πρεπει να γινει μεχρι τους 300 κυκλους.

Το κρεβατι και οι βιβλιοθηκες / καναπεδες βιβλια κτλ ειναι μια χαρα!!

Επισης σημαντικο ρολο παιζει και ο συντελεστης RT60 (Reverberation Time) καλο θα ειναι στο control room αυτος να ειναι χαμηλα αλλα η αποφαση ειναι δικη σου π.χ. ενα ροκ control room τις περισσοτερες φορες εχει μεγαλυτερο rt60 απο ενα δωματιο για ποιο χαλαρες μουσικες γιατι ο μηχανικος περνει feedback απο το δωματιο , παντα βεβαια σε ελεγχομενα πλαισια , μιλαμε για λεπτομερειες στη διαφορα.

Αν εχεις κανει ολα αυτα που συζηταμε μετα πρεπει να παρεις τα σωστα υλικα για το χωρο σου.

Φτιαχνεις/αγοραζεις μπασοπαγιδες με το σωστο συντελεστη αποροφησης (πολυ γνωστο προιον ειναι το OC703 αν και δυσευρετο στην ελλαδα) και πανελς.Το τρικ με το καθρευτακι μια χαρα λειτουργει οταν χρησημοποιεις το σωστο υλικο και η τοποθετηση των ηχειων σου ειναι σωστη. Το ταβανι θα μπορουσε να παρει 2 πανελς πανω απο το spot και ο τοιχος πισω ενα diffuser. Στις γωνιες 4 μπασοπαγιδες και μετα πανελς στην πρωτη αντανακλαση και το ταβανι και ξαναμετρας.

Σιγουρα θα εχεις ενα πολυ καλυτερο δωματιο το οποιο μπορει να σου προσφερει ενα πολυ ανωτερο περιβαλλον για μιξη!

Οσο περισσοτερο το ψαχνεις τοσο περισσοτερο θα το βελτιωνεις.Πολλοι το παρατραβανε και νεκρωνουν τελειως το δωματιο με αποτελεσμα να πηγαινουν στην αλλη οχθη.

Εχε στο νου σου οτι μιξαρεις για δωματια, αν μιξαρεις για club πρεπει να δημιουργισεις και το αναλογο περιβαλλον.

Στο τελος αν εχεις καταφερει να εχεις ενα δωματιο με καποιους τονισμους και καποια dips μπορεις να βαλεις στην εξοδο ενα γραφικο equalizer και να σωσεις μεχρι και 1.5 db αλλα κατα την αποψη μου οχι παραπανω.

Αυτα ειναι τα βασικα θεματα τα οποια πρεπει να διαβασεις και να καταλαβεις.Ορεξη και υπομονη. 

Καλη τυχη. :)


#10   
geo321
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
10.02.2015, 04:01

Φιλε Μιχαλη δεν ειπα οτι ειναι πυρηνικη φυσικη ομως αυτο που λες οτι ενας γνωστης δεν σου λεει μην το κανεις, στην δικη μου περιπτωση δεν ισχυει.

Ακριβως επειδη ειμαι γνωστης λεω σε καποιον να μην το κανει!ο λογος ειναι απλος.............

Ολα αυτα που λες ειναι πολυ ωραια,ομως ολα αυτα δεν μπορουν να γινουν σε ενα δωματιο σπιτιου.

Οπως λες και ο ιδιος μια συχνοτητα στα μπασα στα 50hz χρειαζεται συγκεκριμενα να διανυση περιπου στα 3,5 μετρα,αν εγω δεν τα εχω που ειναι πολυ πιθανον σε ενα συνηθισμενο δωματιο το οποιο και ειναι 12 τ.μ. η μπασοπαγιδα τι να μου κανει? και πιο συγκεκριμενα ακομα οχι 3,5 μετρα απο τα ηχεια αλλα απο την θεση ακροασης.

Ενα κανονικο δωματιο ακροασης θα πρεπει να εχει τα εξης μιχαλη............ η αποσταση απο το πισω τοιχο αλλα και απο τους τοιχους δεξια,αριστερα σε σχεση με τα ηχεια πρεπει να εχουν αποστασει 60cm 

τα ηχεια μεταξυ τους θα πρεπει να εχουν αποστασει περιπου στο 1,80,απο την θεση ακροασης και πισω πρεπει να εχω 3,5 ωστε να γινεται σωστα ολη η διαδικασια,το υψος στο ταβανι θα πρεπει να ειναι γυρω στα 4 μετρα.

Με αλλα λογια πρεπει ο χωρος μας να ειναι στα 30τ.μ. αν δεν εχω ολαααα αυτα τι να μου κανουν τα πανελ οι μπασοπαγιδες και ολα τα αλλα υλικα απορροφησης?

Υστερα θα εχω σιγουρα εξωτερικους αλλα και μεσα στο δωματιο διαφορους θορυβους που θα υπαρχουν σε ολη την διαδικασια ενος μιξ.

Το θεμα λοιπον δεν ειναι απλα να αποφυγουμε το κυβο αλλα και οι διαστασεις ενος δωματιου πρεπει να ειναι σωστες.

Αν ολα αυτα που λες μπορουσαν να γινουν σε ενα δωματιο,τοτε κανενας δεν θα εφτιαχνε ενα επαγγελματικο στουντιο.

Το θεμα δεν ειναι απλα να βελτιωσουμε ενα χωρο αλλα και το κοστος και φυσικα σε τι ποσοστο αυτο θα γινει.

Για παραδειγμα ο πιο φτηνος διαχυτης εχει γυρω στα 60 ευρω αν θυμαμαι καλα,αν πρεπει να βαλω εστω 6 αυτο παει αμεσως στα 360 ευρω.

Αν λοιπον φτασω να δωσω 1.000-1500 ευρω χωρις τα εξαρτηματα για καθε μετρηση και εχω μια βελτιωση 30 με 40% και πολυ μπορει να λεω,στο τελος και θα εχω χαλασει πολλα λεφτα και δουλεια πραγματικη δεν θα εχω κανει.

Αρα κανονικα δεν θα πρεπει να πεις σε καποιον δωσε λεφτα και δουλεια να μην κανεις,γιατι κοιτα να δεις το να πεις εγω θα δωσω για το χομπι μου 200-300 ευρω σε εξοπλισμο κ.λ.π. οκ,αλλα να περιμενεις να κανεις σωστη δουλεια με λιγα λεφτα με προβληματα που σιγουρα θα υπαρχουν και θα ειναι και πολλα δεν νομιζω οτι κανεις αξιζει να δωσει ετσι τα λεφτα του.

Σημερα μιχαλη ολοι αγοραζουν 2 ηχεια,μια καρτα,ενα μικροφωνο και λενε εχω στουντιο,7 στους 10 εχουν και απο ενα στουντιο,μονο που αυτο δεν ειναι στουντιο,αλλα χομπι.............

Το να πεις θα δωσω λεφτα και θα ασχοληθω επαγγελματικα καντο!αλλα μην κοροιδευουμε πρωτα απ ολα εμας και υστερα τους αλλους.

Σημερα ηχογραφουν ετσι,ανεβαζουν τα τραγουδια τους στο νετ και λενε εκανα δισκο,δεν με ενοχλει καποιος φυσικα να γραφει σπιτι του και να τα ανεβαζει στο νετ,αλλα δεν μπορεις να λες οτι εκανα και δισκο.

Ολα αυτα και ποσα αλλα εχουν φερει την μουσικη σε αυτο το σημειο σημερα.............παρε ενα μικ 100 ευρω,θα κανεις δουλεια,παρε ηχεια 200 ευρω, θα κανεις δουλεια,παρε καρτα ηχου 150 ευρω, θα κανεις δουλεια.

Ε λοιπον δεν θα κανεις δουλεια,απλα θα κανεις το χομπι σου,αν καποιος εχει πεσει σε αυτη την παγιδα δικαιωμα του και φυσικα μπορει και να πιστευει και οτι θελει,ομως θα ειναι σε λαθος δρομο για μενα.

Επειδη ολα στην δισκογραφια εχουν παρει το κατηφορο και το μεγαλο στουντιο που καποτε αγοραζε αβερτα τωρα σταματησε γιατι δεν εχει δουλεια,οι εταιρειες για να πουλησουν και να μην κλεισουν και αυτες με την σειρα τους,βρηκαν αυτο το κολπο με τα φτηνα υλικα και τα φτηνα μηχανημτα προσπαθωντας να πεισουν το καθε ενα,παρτα και θα κανεις σιγουρα καλη δουλεια,και δεν θα ξανα χρειαστεις το στουντιο ποτε.

Μπορεις να μου πεις μια καρτα αξιας 100-150 ευρω τι υλικα θα εχει?ποσο καλο αποτελεσμα θα βγει?

Για βαλε κατω να δεις τι θα βγαλει η εταιρεια που την εφτιαξε,βαλε μεταφορικα,βαλε το κερδος του καταστηματος,βαλε το φ.π.α.

Και καθονται ολοι και πιστευουν οτι ολα οκ,μια χαρα!

και το ξανα λεω για να μην παρεξηγηθω,για χομπι ειναι μια χαρα για επαγγελματικο ομως δεν ειναι. 

Ακατορθωτο δεν ειναι λοιπον μιχαλη,αρκει να το κανουμε σωστα και οχι με προσωπικα δεδομενα αλλα αντικειμενικα δεδομενα.


#11   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
10.02.2015, 10:36

Σ’ ένα μικρό δωμάτιο, τα ηχεία σας των 1000 ευρώ μπορεί πράγματι να μην ακούγονται καλύτερα από τα ενσωματωμένα πχ στην  τηλεόρασής σας.

Τα  υλικά  ηχοαπορρόφησης , στο σωστό πλήθος και στη σωστή θέση, μειώνουν την  αντήχηση και τις ανακλάσεις του ήχου που μπορούν να ‘’θολώσουν’’ τον ήχο.

Ιδιαίτερα , για την πρόχειρη λύση πρότεινα πειραματισμούς με πολύ μικρό κόστος.

Πριν χρόνια, που είχα ασχοληθεί (είχαμε μανία τότε με τα στερεοφωνικά μας και με πολλούς συναδέλφους κάναμε κρίσεις –κάποια μέρα τα μεταφέραμε όλα στο ίδιο σαλόνι για πειραματισμούς , για το ποια ηχεία είναι τα καλύτερα χωρίς να ξέρουν οι πολλοί ποια ηχεία παίζουν κάθε φορά με το ίδιο μηχάνημα – Θυμάμαι μερικοί δεν μπορούσαν να ξεχωρίσουν τα πανάκριβα τότε Β&O από πάμφθηνα. Είχα τότε φτιάξει αρκετά  μικρά τελάρα  -30 Χ30 cm- με υλικό απορρόφησης (τότε υαλοβάμβακα που ήταν πολύ φτηνός) και επένδυση με φτηνό ύφασμα για καλλωπισμό και με πειραματισμούς τοποθέτησης σε διάφορα σημεία , υπήρχε διαφορά με τελάρα και χωρίς  και καλά αποτελέσματα……)

Απλά , στο αρχικό ποστάρισμα ο φίλος μας ζήτησε μια ΠΡΟΧΕΙΡΗ λύση- αυτό λέει και ο τίτλος του Thread . Για επαγγελματική λύση δεν θα έδινα συμβουλή αφού υπάρχουν ειδικοί. Όσοι θέλουν να μελετήσουν επιστημονικές λύσεις πριν αναθέσουν τη δουλειά σ’ έναν ειδικό , υπάρχουν πολλά σημεία στο διαδίκτυο , πχ ΕΔΩ : και φωτογραφίες ΕΔΩ :


#12   
MixalisP
Βασική Νότα
Chat
12.02.2015, 12:24

Geo321 , συμφωνώ στα περισσότερα που ανέφερες, εκτός από κάποιες τεχνικές διαφωνίες που δεν είναι επι του παρόντος.

 

Αυτό που πιστεύω είναι ότι αν καταφέρεις μια βελτίωση 50% ,που σε ένα untreated room αν βάλεις σε σωστή θέση κάποια σωστά υλικά πιστεύω ότι μπορεί να γίνει , μια βελτίωση που σημαίνει π.χ.:

Αν έχεις τονισμό σε ένα εύρος 2khz 5-6 dB (από τις 500-2500hz) και καταφέρεις με τα υλικά να φτάσεις στα 2.5-3 dB και μετα με ένα γραφικό να φτάσεις μείον 1 με 1.5 dB και φτάσεις στο 1.5-2 dB είναι μια σοβαρή βελτίωση.

Το πιο σημαντικό είναι ότι προσφέρετε πλέον ένα περιβάλλον μίξης το οποίο είναι λιγότερο απρόβλεπτο και πιο φιλικό στο να το “μάθει” κάποιος. Τέλεια δωμάτια δεν υπάρχουν και πολλοί μηχανικοί μιξάρουν σε μέτρια δωμάτια, όχι όμως με τραγικά λάθη, σε μέτρια treated rooms τα οποία όμως ξέρουν να χειραγωγούν . Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μινάρουμε για δωμάτια (και για αυτοκίνητα προφανώς και για clubs) αλλά τι να κάνεις, μελέτη στο X-over του νέου μοντέλου της Kenwood που ο άλλος θα πετάξει σε 2 χρόνια? Μερικοί το κάνουν, το δωμάτιο βέβαια κρατάει αρκετά χρόνια οπότε το best bet  είναι να μιξάρεις για τα δωμάτια των ανθρώπων όπως κάνουν και οι περισσότεροι. Άρα λοιπόν μιξάρεις από το δωμάτιο για το δωμάτιο, πολλές φορές τις «διαστάσεις» της μίξεις τις καταλαβαίνεις αν τύχει να ακούσεις το αγαπημένο σου τραγούδι σε ένα μεγάλο μαγαζί η στο αμάξι ,σίγουρα θα καταλάβεις κάποιες διαφορές .Οπότε ένα σχετικά treated room πιστεύω ότι μπορεί να παίζει μικρότερο ρόλο στη μίξη και να ξεδιαλύνει λίγο το τοπίο για τον τεχνικό.

 

Όσο για τα υπόλοιπα που αναφέρεις συμφωνώ επίσης .Έχω την τύχη να δουλεύω ένα στούντιο με φουλ analog gear  Studer mk3 / Studer A80 και πολλά άλλα, και προφανώς μιλάω με ανθρώπους που πήραν κάρτα 100e και μικ άλλα τόσα.

Μιλώντας για το αντικειμενικό κριτήριο είναι πολύ σημαντικό να καταλαβαίνουμε τη σύμβασή που κάνει κάποιος όταν ακούει ένα τρακ. Για 4 λεπτά η πραγματικότητα είναι η συγκεκριμένη και η σύμβασή στο επίπεδο ότι ααα ωραίο ταμπούρο, η α τι ωραία φωνητικά , μπορεί να μην είναι τόσο καλά σε σύγκριση με κάποια άλλα, αλλά μέσα στο συγκεκριμένο σύνολο φαίνονται τέλεια. Αυτή είναι η αποστολή του μηχανικού !Να δημιουργήσει ένα σύνολο , μια ισορροπημένη ψευδαίσθηση μέσα στην οποία τα πάντα ακούγονται “reference” άσχετα με το αν είναι. Οπότε μετρά υπάρχει μόνο το γούστο και η προτίμηση, αν κάποιος το έχει πέτυχει αυτό ειλικρινά δεν με ενδιαφέρει πως , άλλα το πέτυχε.

Είναι ελάχιστοι αυτοί που το καταφέρνουν όμως είτε με εξοπλισμό 100 ε είτε με 100χιλ ε. Δηλαδή το ποσοστό υπολογίζω πρέπει να είναι ελάχιστα διαφορετικό .Το κακό δεν ξεκινάει όταν κάποιος παίρνει gear με 200 ευρώ , το κακό ξεκινάει όταν ο άλλος παίρνει το ξερό του το κεφάλι, και σου λέει , ναι ναι ξέρω .Το κακό ξεκινάει όταν ο άλλος κάθετε και βλέπει video στο tube και άμεσα αποκτά άποψη και τεχνογνωσία επειδή έχει τα ίδια plugins.Ο άλλος μιξάρει τρακς γραμμένα από api και εσύ από behringer 100e μεγάλου διαφράγματος.

Τέλος πάντων , πιστεύω ότι όλα κρίνονται στο ποσό το θέλει ο καθένας και ποσό του αρέσει .Αυτοί που θα ανοίξουν τα αυτιά τους και θα ακούσουν θα προχωρήσουν οι άλλοι θα μείνουν με το behringer και την m-audio.. 


#13   
geo321
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
15.02.2015, 03:48

Φιλε μιχαλη οπως λεει και ο στεφανος πιο πανω ο groove ζητησε μια προχειρη λυση και γω πανω σε αυτο απαντησα,δεν νομιζω πως εχει ουσια να δωσουμε συνεχεια διοτι ο συντακτης οχι απλα δεν θα δωσει 360 ευρω για διαχυτες οπως ειπα πιο πανω, αλλα ισως μιλαει και για τα μισα λεφτα για ολα τα υλικα.

Μια πολυ προσφατη τιμη για ενα δωματιο ακροασης ειναι στα 15.000 ευρω,με πλωτα πατωματα με δωματιο μεσα σε δωματιο με οροφη με υλικα απορροφησης κ.λ.π.Αυτο ειναι ενα μετριο δωματιο ακροασης.Με καλες βασεις ομως.......

με 100-150 ευρω δεν κανεις τιποτα σε ενα οποιδηποτε δωματιο,το μονο που κανεις ειναι να πετας τσαμπα λεφτα.


#14   
MixalisP
Βασική Νότα
Chat
16.02.2015, 15:51
Μιλάς για near field monitoring / mid field / far field / full range ? Γιατι αν εχεις near field όπως τα περισσότερα home studio και πληρώνεις 15κ για να φτιάξεις ήχο , απλα σου κάνουν πλάκα.Αν εχεις αλλο range ηχειων το συζηταμε.
#15   
GiannisPaok4
Βασική Νότα
Chat
18.02.2015, 22:53

Ρε παιδιά ο αδερφος το είπε ολοκάθαρα.θέλει να κάνει κάτι πρόχειρο και απλό γιατί δέν μπορεί να αλλάξει και πολλά στο δωμάτιό του. Έτσι κι εγώ του είπα ο,τι πιό απλό μπορεί να κάνει. Το ελάχιστο. Να μειώσει τις πρώτες ανακλάσεις. Τουλάχιστον αυτό. Άλλο το να δήνουμε συμβουλές-θετικότατο-κι άλλο να προτείνουμε να τα κάνει. Πριοσπάθησα να προσαρμόσω την απάντισή μου. Το να καθήσεις να μπείς σε λεπτομέριες που πιθανών να μην καταλαβαίνει ο άλος ή να του πρωτήνεται να προβεί σε πράξεις που απαιτούν συγγεκριμένο εξοπλησμό που δεν προτήθεται να χρισημοποιήσει εγώ προσωπικά το θεωρώ περιττό...

Υ.Γ. Φίλε και προφανός συνάδελφε geo321: Κάπου εκεί γύρω διαφωνώ ναι. Είναι διαδεδομένο τρίκ. Αν γνωρίζεις να το κάνεις -και το τόνισα στο σχόλιό μου- τότε έχεις σχετικά αποτελέσματα. Αν Δεν γνωρίζεις επόμενο να μην καταφέρεις και πολλά...

Υ.Γ.2 Αν ήθελε κάποιος να κάνει επαγγελματική δουλειά δεν θα απευθυνόταν εδώ. Και το λέει και ο όρος home studio...

Φιλικα πάντα Smile


#16   
geo321
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
19.02.2015, 23:17

Μιχααλη μιλαω για επαγγελματικο δωματιο αν δεν το καταλαβες και οχι για μεσα στο σπιτι.Ηταν η απαντηση μου σε αυτο που λες.

Αυτό που πιστεύω είναι ότι αν καταφέρεις μια βελτίωση 50% ,που σε ένα untreated room αν βάλεις σε σωστή θέση κάποια σωστά υλικά πιστεύω ότι μπορεί να γίνει

Ηθελα να σου δειξω οτι απλα με καποια υλικα που θα παρεις με μερικα κατοσταρικα,δεν μπορεις να πετυχεις 50% βελτιωση.

Γιαννη υπαρχουν τοσα προβληματα σε ενα δωματιο που αυτο που λες ειναι το ελαχιστο...........

Ειναι το ιδιο οπως και με ενα μικ. μπορεις να γραψεις φωνη,οργανα κ.λ.π. με ενα μικ αξιας 200 ευρω και με ενα μικ.3000 ευρω,το αποτελεσμα δεν θα ειναι το ιδιο σε καμια περιπτωση.

Για μενα εαν οι διαστασεις του δωματιου δεν ειναι αντικειμενικα σωστες με βαση την φυσικη και οτι αλλο υπαρχει κυματα κ.λ.π.οι πορτες μπαζουν θορυβος στο δωματιο και 1.000.000 προβληματα ακομα τι να κοψω?τι βελτιωση θα εχω? σιγουρα οχι 50%.

Για μενα ενας κανονας ειναι, οτι δεν μπορω να το κανω, δεν το κανω και μετα να λεω τα δικα μου και αυτα που με συμφερουν.

Σε κανενα home studio δεν θα βγαλεις ηχο,οσο προοδο και να εχει η τεχνολογια.Απλα νομιζω πως εχουμε ξεφυγει πολυ απο το θεμα και το εχουμε παει αλλου.........

Εδω το θεμα ηταν του groove εγω οτι ειχα να πω το ειπα σαν αποψη,αν θελεις μιχαλη,γιαννη να το συζητησουμε περισσοτερο ας κανει καποιος ενα νεο θεμα.


#17