ελληνική μουσική
    660 online   ·  210.829 μέλη

    Project: Recording Studio. The Good, The Bad, And The Ugly...

    GiannisPaok4
    20.02.2015, 14:39

    geo321 Εισακούστικε η επίθυμία σου! Φυσικα πάντα πρόθυμος για επικοδωμιτική συζίτηση ετρεξα να ανοίξω το θρέντ!!

    Το θρεντ έχει να κάνει με την κατασκευή ενώς στουντιο σε θεωρητικό επίπεδο πάντα. Καλούνται όσοι είναι γνώστες να παραθέσουν τις ιδέες, εμπιρείες αλλά και γνώσεις γενικότερα, τόσο στο κατασκευαστικό κομμάτι(υλικά κατασκευής και τεχνικές) οσο και στο θεωριτικό (Acustical treatment, ακουστική γενικότερα, αλληλεπίδραση υλικών, τεχνικές ηχομόνωσης κτλ.)

    Δεν ξέρω σε πόσο βάθος θα πρέπει να μπούμε αναφορικά τόσο με την ορολογια αλλά και με τις διαδικασίες που απαιτουνται. Θα πρώτεινα να κινηθούμε σε επίπεδα ρεαλιστικά και εφαρμόσιμα, και πάντα με απλή και κατανοητή γλώσσα προκειμένου να είναι ευκολο να τα διαβάσει και να καταλάβει ο οποιοσδήποτε.


    Το βήμα σε εσας!!!


    -----------------

    Η Άνοιξη έργεται γι'αυτούς που ξέρουν να περιμένουν...

    [ τροποποιήθηκε από τον/την trelakias, 24-02-2015 23:52 ]


    STEFANOS604
    20.02.2015, 17:32

    Πολύ καλό το θέμα.

    Συμβάλω με κάποιο απόσπασμα από τις σημειώσεις μου:

    Ο ήχος μπορεί να μεταδοθεί , να διαχυθεί , να απορροφηθεί, ή να αντανακλάται. Όταν μια επιφάνεια δωματίου ( ταβάνι , δάπεδο , τοίχος…) ‘’χτυπηθεί’’ από ηχητικό κύμα, κάποια από την ενέργεια του ήχου αντανακλάται, κάποια απορροφάται εντός του υλικού και κάποια μεταδίδεται μέσα από το υλικό της επιφάνειας, όπως απεικονίζεται στην εικόνα.

    Να μη συγχέονται οι όροι:  ηχοαπορρόφηση και ηχομόνωση όπως έχει αναφερθεί επανειλημμένα σε πολλά threads.

    Απλά να πω ότι τα υλικά τους να μην επηρεάζονται από την υγρασία ,να μη προσβάλλονται από µούχλα, βακτήρια καιµικροοργανισµούς αλλά και να μη τρώγονται  από έντοµα και τρωκτικά

    Τα ηχομονωτικά υλικά (γυψοσανίδες , τσιμεντοσανίδες, διπλά τζάμια….) μειώνουν την ένταση του ήχου (ηχομόνωση). Η ηχομόνωση απαιτεί υλικό με μεγαλύτερη μάζα και συνήθως διπλά χωρίσματα. (μέσα σ’ αυτά τα  κενά των χωρισμάτων χρησιμοποιούνται ηχοαπορροφητικά υλικά )

    Τα  υλικά  ηχοαπορρόφησης (Αυγοθήκες, τσόχες… ) έχουν μικρές ηχομονωτικές ιδιότητες . Απλά ρυθμίζουν και με καλή μελέτη μειώνουν αισθητά τις ανακλάσεις του ήχου που μπορούν να  τον ‘’θολώσουν’’ ειδικά σε αίθουσες ακροάσεων  και διασκεδάσεως που υπάρχει  συγκέντρωση πολλών ατόμων αλλά και εκεί που υπάρχει (κέντρα διασκέδασης) αυξηµένο πρόβληµα χαµηλών συχνοτήτων  (ΜΠΑΣΑ) .


    geo321
    24.02.2015, 20:26

    Πολυ καλο αυτο που εβαλες στεφανε...........................

    ΠΕΡΙΘΑΑΣΗ
    Συνδέεται με το φαινόμενο της ανάκλασης και παρατηρείται όταν υπάρχει εμπόδιο στην διαδρομή του κύματος του οποίου οι διαστάσεις δεν είναι σαφώς μεγαλύτερες από το μήκος του κύματος. Στην περίπτωση αυτή, το ηχητικό κύμα περιθλάται γύρω από το εμπόδιο και φτάνει σε σημεία που δεν είναι ορατά από την ηχητική πηγή. Παραδείγματα περίθλασης είναι όταν ο ήχος περνά γύρω από την γωνία ενός κτιρίου, ή πάνω από ένα τοίχο ή μέσα από ένα μισάνοικτο παράθυρο ή πόρτα. 

    Οπως λοιπον ελεγα και στο προηγουμενο θεμα γιαννη οταν μεσα σε ενα δωματιο υπαρχει ενα τετοιο προβλημα οπου υπαρχει διαφυγη του ηχου και αυτοματα και εισροη απο εξω προς τα μεσα στο δωματιο ακροασης ολα ακουγονται διαφοερτικα.

    Οταν εχω μια ντουλαπα μεσα σε ενα δωματιο στο οποιο παω να κανω μιξ και ακουω συντονισμους απο την ντουλαπα τι θα κανω?

    Ενα δωματιο σε ενα σπιτι εχει παντα τα εξης προβληματα........................

    1)μεγαλο χρονο αντηχησης

    2)στασιμα κυματα

    3)θορυβους

    4)πολλες ανακλασεις

    5)συντονισμους

    Ολα αυτα ειναι προβληματα που δεν μπορουν να λυθουν με ενα ρικουφον ουτε με ενα eq στο μαστερ.

    Αν καποιος αποφασιζε να γκρεμισει το δωματιο του αυτο φυσικα θα επρεπε να εχει και τις καταλληλες διαστασεις.

    Ο πρωτος λογος ειναι να εχουμε καλη στερεοφωνικη εικονα,ετσι λοιπον ακομα και σε ενα μικρο δωματιο το οποιο θα ειχε μηκος 3 μετρα θα επρεπε να κανουμε καποιους συμβιβασμους.

    οταν θα χτισουμε μεσα στο δωματιο ο χωρος θα ειναι ακομα πιο μικρος και αυτο σημαινει τα εξης................

    τα ηχεια θα πρεπει να ερθουν πιο κοντα μεταξυ τους και ετσι θα εχουμε χασει σημαντικο μερος του ηχου μας,ενδεχομενως να εχουν παραπληροφορηση τα αυτια μας στο ποσο καλα θα ακουγονται τα ακρα μεταξυ τους και ταυτοχρονα με το κεντρο μας,αυτο θα μας φερει ανισορροποια στην στερεοφωνικη εικονα και συνηθος μπορει στην προσπαθεια μας να το διορθωσουμε να καταφερουμε και πολλες ακυρωσεις σηματος.

    Ενα αλλος συμβιβασμος ειναι πως τα ηχεια θα ειναι πολυ κοντα στους τοιχους,στο πλαι και πισω,αυτο πολλες φορες δημιουργει στασιμα κυματα και εχει ως συνεπεια να εχουμε την αισθηση οτι ακουμε εναν ηχο πολυ δυνατα,ενω ισως και να μην ειναι ετσι.

    Ενα χ υλικο εχει καποις δυνατοτητες οπως αλλωστε και ενα μηχανημα,δεν σημαινει πως μετραω βρισκω το προβλημα και ενα υλικο η ενα μηχανημα τα λυνει ολα.


    STEFANOS604
    24.02.2015, 22:20

    Απλά να πω ότι :

    Η περίθλαση και διάχυση (κυμάτων φωτός , ηλεκτρομαγνητικών, ήχου…) είναι συνώνυμες λέξεις (με την αυστηρή ετυμολογική έννοια διαφέρουν) και περιγράφουν το φυσικό φαινόμενο της ακανόνιστης ανάκλασης των κυμάτων (προς όλες τις κατευθύνσεις) ή της διείσδυσης (πχ μέσα από σχισμές του εμποδίου) όταν αυτά προσπίπτουν επί ενός  εμποδίου  (όπως δείχνω στη φωτογραφία).

    Η  ‘’περίθλαση’’  εξαρτάται από το μήκος κύματος (λ) του κύματος , το σχήμα – κανονικό / ακανόνιστο ,με αιχμηρά /λεία άκρα  του εμποδίου  …


    GiannisPaok4
    27.02.2015, 16:29

    Ωραία ξεκίνησε το θεματάκι μας και έχει τρομερό ενδιαφέρον το τι θα ακολουθήσει!!

    Αδράτοντας τα λεγόμενα του Στέφανου θα ήθελα να προσθέσω τον βασικό κανόνα για την αποτελεσματική ηχομόνωση (όχι για την ακουστική) ενώς χώρου. Βέβαια θα το πάω λίγο στο πιό πρακτικό κομμάτι της υπόθεσης.

    Τοποθετείς τα υλικά με τέτοιο τρόπο ώστε να εγκλοβήσεις όσο το δυνατόν περισσότερη ενέργεια μέσα στον τοίχο και αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την σταδιακή εξασθένιση του, ούτως ώστε να μην ξεφύγει πολύ ενέργεια προς τα έξω.

    Το βασικό είναι να πετύχεις ένα σύστημα Μάζα-Ελατήριο-Μαζα.

    Πρέπει ουσιαστικά να τοποθετήσεις το δωμικό υλικό (τουβλο γυψοσανίδα κτλ) και στην συνέχεια πετροβάμβακα που ενδείκνιται χαρακτηριστικά στην ηχομόνωση ή copopren, και τέλος ξανά το δωμικό υλικό. Είναι συμαντικό να αφήσεις ενα κενό μεταξύ δωμικού υλικού και πετροβάμβακα/copopren το λεγόμενο διάκενο.

    Soyndproofing Techniques

    Μάζα στο παραπάνω συστημα είναι η γυψοσανίδα, και ελατήριο είναι ο αέρας.

    Αυτή είναι η λεγόμενη Room In A Room τεχνική.

    Ουσιαστικά το ηχομονωτικό το χρησειμοποιείς για να μειώσεις το resonance που θα δημειουργίται στο διάκενο.

    Το copopren είναι κάπως έτσι:

    copopren

    Κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο ηχομονωτικό αφρόδες υλικό. Πέρα από τοίχους το χρισημοποιούν εκτεταμένα και στα δάπεδα αλλά και στα ταβάνια. Στα studio απόσο ξερω χρησημοποιείται στα drum booths κυρίως για την ικανότητα που έχει να αποροφά κτυποειδής ήχους.

    Υπάρχουν τεχνικές για το ταβάνι αλλά και για το πάτωμα όπως και το σχήμα του δωματίου που παίζει τρομερό ρολο όχι τοσο στην ηχομόνωση αλλά στην ακουστική του χώρου, που πιστεύω θα αναλυθούν παρακάτω.


    -----------------

    Η Άνοιξη έργεται γι'αυτούς που ξέρουν να περιμένουν...

    [ τροποποιήθηκε από τον/την GiannisPaok4, 27-02-2015 16:30 ]


    STEFANOS604
    27.02.2015, 22:09