ελληνική μουσική
    823 online   ·  210.850 μέλη

    Διαφορές Σύγχρονου-Κλασσικού Τραγουδιού

    hDM
    23.05.2015, 09:31

    Καλημέρα, 

    ήθελα να μάθω ποιές είναι οι διαφορές μεταξύ σύγχρονου και κλασσικού τραγουδιού, κυρίως στην εκμάθηση. 

    Επιπλέον, ποιες οι διαφορές στην τελική διαμόρφωση της φωνής(έκταση, όγκο κ.α) της φωνής;

    Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.




    Atsallica
    26.10.2015, 00:57

    Γεια σου hDM.

    Φανταζομαι υπαρχουν αλλοι πιο ειδικοι στο θεμα να απαντησουν (καθηγητες κλπ) αλλα μιας και μετα απο τοσο καιρο βλεπω δεν εχει απαντησει κανεις πηρα την πρωτοβουλιας σαν μαθητης φωνητικης να απαντησω.
    Στην ουσια η τεχνη του να χειριζεσαι την φωνη σου, οι τοποθετησεις, οι σωστες αναπνοες, σωστη προφορα-εκφορα και αρθρωση ειναι ενα πραγμα. Ειτε κανεις συγχρονο ειτε κλασσικο τραγουδι. Οπως στην εκμαθηση ενος οργανου συλλεγεις τεχνικα- ερμηνευτικα κλπ στοιχεια ωστε μετα να εισαι σε θεση να  τα χρησιμοποιησεις οπως εσυ θες,ετσι  πιστευω πως ενας καλος καθηγητης φωνητικης πρεπει αν σου "δωσει ολα τα χρωματα της παλετας" ωστε εσυ μετα να τα χειριστεις οπως επιθυμεις.
    Το κλασσικο θεωρειται πιο δυσκολο απο το συγχρονο, εχει διαφορετικο ρεπερτοριο, υφος κλπ αλλα δεν σε αποτρεπει απο το να τραγουδισεις κατι συγχρονο. Πχ δες τον sam smith και τον matt corby στον τροπο π τραγουδανε και θα καταλαβεις πως υπαρχει κατι το λυρικο ας πουμε στον τροπο τους,ισως και ενας μεγαλυτερος ογκος φωνης οπως εσυ λες,  χωρις ομως αυτο να σου ενοχλει το αυτι.

    Ελπιζω να βοηθησα εστω και λιγο και να μην σε μπερδεψα παραπανω :D

    Μιχαλης

    [ τροποποιήθηκε από τον/την Atsallica, 26-10-2015 00:58 ]


    lgiorgos
    26.10.2015, 16:38
    Η κυριότερη διαφορά είναι πως το κλασσικό τραγούδι είναι "φτιαγμένο" για να τραγουδιέται χωρίς μικρόφωνο. Ως εκ τουτου Για να πετύχει κάποιος να ακουστει σε μια θεατρικη αίθουσα θα πρέπει να αναπτύξει πολυ σωστη τεχνικη οπου θα χρησιμοποιεί πολλά αντηχεια του σώματος. Το κλασσικό τραγούδι απαιτεί δύο οκταβες έκταση. Αλλά απαιτεί να μπορεί κάποιος να μπορεί να τραγουδήσει δυνατά και "φυσικά" σε αυτή την έκταση. Για αυτό και υπάρχουν τα fach. Σοπράνο, άλτο, τενόρος κλπ Κάθε ένας μπορεί να τραγουδήσει σωστά και καλά σε ένα fach μονάχα. Από κει και πέρα υπάρχουν και κάποιοι αισθητικοι κανόνες. Απαγορεύονται πχ οι ψεύτικες. Στο μη κλασσικό τραγούδι λογω του μικροφωνου δεν απαιτείται δύναμη η δύναμη του κλασσικού. Εκ τούτου μπορεί κάποιος να τραγουδήσει και τρεις οκταβες και επιτρέπονται οι ψεύτικες.
    STEFANOS604
    26.10.2015, 21:00

    Παράθεση:

    Το μέλος lgiorgos στις 26.10.2015, 16:38 έγραψε...

    .....Για αυτό και υπάρχουν τα fach. Σοπράνο, άλτο, τενόρος κλπ Κάθε ένας μπορεί να τραγουδήσει σωστά και καλά σε ένα fach μονάχα. ....

    Πρώτη φορά τη συναντώ αυτή τη λέξη. Πάντα κάτι μαθαίνεις απ' όλα τα ποσταρίσματα. Έψαξα και....

    Fach system

    Η γερμανική λέξη με την έννοια της φωνητικής εξειδίκευσης

    Το Fach system είναι μια μέθοδος ταξινόμησης των τραγουδιστών , κυρίως τραγουδιστών της όπερας , ανάλογα με την περιοχή , το βάρος και το χρώμα της φωνής τους .

    Χρησιμοποιείται σε όλο τον κόσμο , αλλά κυρίως στην Ευρώπη στο ρεπερτόριο όπερας .

    Το σύστημα Fach αποτελεί διευκόλυνση για τους τραγουδιστές και όπερες . Εμποδίζει έναν τραγουδιστή από το να κληθεί να τραγουδήσει ρόλους που δεν είναι ικανός να εκτελέσει .

    Περισσότερες λεπτομέρειες ΕΔΩ :


    lgiorgos
    27.10.2015, 19:59

    Η απάντηση που είχα δώσει ηταν βιαστική και παραπλανητική. Ήμουν στο τρενο και βαριομουν να αναλυτικός από το κινητό ;) . Fach δεν ειναι ο τύπος της φωνής(τενόρος, σοπρανο κλπ) αλλά ο τύπος της φωνής +την υποκατηγορία αυτό του τύπου(πχ για τον τενόρο: δραματικος τενορος, σπιντο τενορος, λυρικος τενορος, tenore di grazia). Είναι αρκετά σύνηθες όμως, τραγουδιστές να τραγουδάνε τραγούδια αλλου fach η ακομα και να παίζουν ολοκληρους ρόλους σε όπερες. Στη σκάλα του μιλάνου, όμως γιουχάρουν όσους το κάνουν...

    Για παράδειγμα:

    Το nessun dorma είναι άρια για σπίντο ή δραματικό τενόρο. Το έχει τραγουδήσει όμως πολλές φορές ο Παβαρότι που είναι λυρικός.

    >

    Συγκρίνετε το με το nessun dorma του Corelli που είναι σπίντο

    >

    Αντιστοίχως και για το la donna e mobile που είναι λυρικό

    >

    >

    Η φωνή του Κορέλλι δεν εχει την ελαστικότητα του Παβαρότι. Και η φωνή του Παβαρότι δεν έχει το βάρος και τη δύναμη της φωνής του Κορέλλι. Γίνεται να τραγουδήσουν αριες γειτονικών fach , αλλά το αποτέλεσμα δεν θα είναι το καλύτερο.