ελληνική μουσική
    506 online   ·  210.840 μέλη

    Μουσικο πανεπιστημιο

    Nikoleta132
    08.12.2015, 17:47

    Γεια σας! Θα ηθελα να σας ρωτησω μηπως ξερει καποιος αν πρεπει να εχω υποχρεωτικα ενα πτυχιο μουσικης απο ενα ωδειο για να μπω σε καποιο μουσικο πανεπιστημιο/σχολη;

    Συγνωμη αν ειναι χαζη η ερωτηση που κανω αλλα δεν το γνωριζω.

    Σας ευχαριστω!

     


    NasosHarmony
    08.12.2015, 19:40

    Για να περάσεις σε ελληνικό πανεπιστήμιο Μουσικολογίας δεν χρειάζεσαι κάποιο πτυχίο.

    Βέβαια χρειάζεται να έχεις πολύ καλές γνώσεις της Αρμονίας και Ακουστικές Ικανότητες!


    Nikoleta132
    08.12.2015, 22:33
    Ευχαριστω παρα πολύ δεν ξερεις ποσο χαρουμενη είμαι που μου το λες!Η αρμονια μου αρεσει και πιστευω πως είμαι καλη σε αυτό οποτε υπαρχει ελπιδα. Σε ευχαριστω παρα πολύ!!!:D
    EVAGGELIASAKELLARIOU
    09.12.2015, 08:15

    Καλή επιτυχία,Νικολέτα, σε ότι αποφασίσεις να ασχοληθείς! Ε.Σ.


    Asgartha
    11.12.2015, 12:11

    Εξαρτάται από το τι εννοείς μουσικό πανεπιστήμιο.

    Υπάρχουν διάφορα πανεπιστημιακά τμήματα με αντικείμενο την μουσική.

    Κάποια έχουν να κάνουν με την μουσική εκτέλεση (Τμήμα Μουσικών σπουδών στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, και στη Θεσ/κη) και κάποια έχουν να κάνουν με την μουσικολογία (Τμήμα μουσικών σπουδών στο Καποδιστριακό πχ). 

    Και φυσικά υπάρχουν και μουσικά ΤΕΙ όπως μουσικής τεχνολογίας και ήχου (Κρήτη & Κεφαλονιά) και στο ΤΕΙ Ηπείρου το τμήμα παραδοσιακής μουσικής. 

    Σε όλα τα παραπάνω μπαίνεις με Πανελλήνιες εξετάσεις (δυστυχώς κατά την γνώμη μου) και μπορείς να δώσεις έξτρα ειδικό μάθημα για να πάρεις περισσότερα μόρια τις ακουστικές ικανότητες. 

    Δεν χρειάζεται να έχεις πτυχίο ωδείου κλπ, παρ' όλα αυτά θα σε βοηθήσει να έχεις βασική κατανόηση μουσικής θεωρίας, να διαβάζεις μουσική και φυσικά να έχεις βασική γνώση του οργάνου σου. 

    Για τα πανεπιστήμια του εξωτερικού ζητείται συνήθως να έχεις grade 8 στη μουσική θεωρία και grade 8 στη μουσική εκτέλεση του οργάνου επιλογής σου. 

    Τα grades είναι εξετάσεις που συμβαίνουν σε όλο τον κόσμο και διεξάγονται από διάφορα πανεπιστήμια/εκπαιδευτικούς οργανισμούς.

    Πιο συγγεκριμένα, graded exams διεξάγονται από το London College of Music graded exams (LCM) , το Trinity College graded exams, το Rockschool και το ABRSM (Associated Board of Royal Schools of Music). 

    ΟΙ 3 πρώτοι οργανισμοί διεξάγουν εξετάσεις και στην Ελλάδα σε συνεργαζόμενα ωδεία σε διάφορες πόλεις. 

    Συνήθως μπορείς να διαλέξεις τι εξετάσεις θα δώσεις, για κλασικό ρεπερτόριο ή για Pop Rock

    Παράδειγμα  : http://www.trinitycollege.com/site/?id=1044&utm_source=jump&utm_medium=web&utm_campaign=gradeexams

    Γενικώς στο εξωτερικό εάν δεν έχεις περάσει graded exams  θα δώσεις audition ίσως ακόμη να μπορείς να περάσεις και στέλντντας ένα video audition. 

    Γενικώς θα σε συμβούλευα να πάρεις κάποιο graded exam γιατί θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις σε ποιό επίπεδο πραγματικά βρίσκεσαι. 


    NasosHarmony
    11.12.2015, 15:55

    Στα ΑΕΙ Μουσικολογίας  (δεν γνωρίζω για τα ΤΕΙ), που χρειάζονται πανελλήνιες εξετάσεις

    τα ειδικά  μαθήματα (2), είναι υποχρεωτικά και μάλιστα θα πρέπει να έχεις περάσει την βάση!


    AIDONOGLOUNEKTARIA
    11.12.2015, 16:49

    Παράθεση:

    Το μέλος NasosHarmony στις 11.12.2015, 15:55 έγραψε...
    Στα ΑΕΙ Μουσικολογίας  (δεν γνωρίζω για τα ΤΕΙ), που χρειάζονται πανελλήνιες εξετάσεις

    τα ειδικά  μαθήματα (2), είναι υποχρεωτικά και μάλιστα θα πρέπει να έχεις περάσει την βάση!

    Σωστά! Στα Ελληνικά ΑΕΙ Μουσικολογίας μπαίνεις ΜΌΝΟ με Παννελήνιες, & για φέτος & μόνο θα ισχύσουν & τα 2 συστήματα (κατευθυνσεις με 6 μαθήματα & το καινούργιο με 4 μαθήματα) +  2 ειδικά μαθήματα (ισχύει & για τα 2 συστήματα), Αρμονία σε πολύ υψηλό επιπεδο (το λιγότερο β' ειδικό), & Έλεγχος Μουσικών Ικανοτήτων, & σε κάθε μάθημα πρέπει να γράψεις τουλάχιστον 10!
    Στο site του υπουργείου Παιδείας μπορείς να βρεις θέματα παλαιότερων ετών, να δεις τον βαθμό δυσκολίες & να προετοιμαστείς κατάλληλα!

    [ τροποποιήθηκε από τον/την AIDONOGLOUNEKTARIA, 11-12-2015 16:50 ]


    Asgartha
    11.12.2015, 20:05

    Τα ανώτατα τμήματα μουσικών σπουδών που υπάρχουν στην Ελλάδα είναι τα εξής (με τις κατώτερες βάσεις εισαγωγής 2015)

    1. Μουσικών σπουδών, Ιόνιο Πανεπιστήμιο - Κέρκυρα (βάσεις  11.442)

    2.Μουσικών σπουδών, Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο - Αθήνα (βάσεις 13.316)

    3.Μουσικών σπουδών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο - Θεσ/κη (βάσεις 13.812)

    4. Μουσικής επιστήμης και τέχνης , Πανεπιστήμιο Μακεδονίας - Θεσ/κη (βάσεις 15.614)

    5.  Τεχνών ήχου και εικόνας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο- Κέρκυρα (11.351)

    6. Τεχνολογίας ήχου και μουσικών οργάνων, ΤΕΙ Ιονίων νήσων - Κεφαλονιά (6.799)

    7. Μηχανικών μουσικής τεχνολογίας και ακουστικής, ΤΕΙ Κρήτης- Ρέθυμνο ( 7.181)

    8. Λαικής και παραδοσιακής μουσικής, ΤΕΙ Ηπείρου- Αρτα (βάσεις 10.416)

    Πολύ καλή φήμη έχουν το 1 και το 4.  Το 2 και το 3 είναι μουσικολογικά νομίζω.

    Στην Κέρκυρα γενικά πηγαίνουν πολλοί καθηγητές από Αθήνα και έχει ένα πολύ δυνατό τμήμα Jazz. Για παράδειγμα πιάνο κάνει ο Κοντραφούρης αν δεν κάνω λάθος. 

    Για το ποιές είναι οι προυποθέσεις εισαγωγής νομίζω θα πρέπει να πας στα site των πανεπιστημίων και γενικώς θα πρέπει να κατεβάσεις τα προγράμματα σπουδών τους και να τα μελετήσεις αλλά επίσης να μελετήσεις το ποιοί καθηγητές διδάσκουν εκεί και να τσεκάρεις το έργο τους. 

    Να θυμάσαι πως ένας καλός εκτελεστής δεν είναι απαραίτητα ένας καλός δάσκαλος βέβαια... 

    Εάν έχεις απορίες επικοινώνησε με τα πανεπιστήμια τα ίδια. 

    Εχεις να κάνεις πολύ δουλειά και έρευνα. 

    Επίσης θα πρέπει να ξέρεις πως τα πτυχία των Ελληνικών ωδείων (ακόμη και των πλέον σημαντικών και "δύσκολων" ωδείων) είναι ακόμη ΑΔΙΑΒΑΘΜΙΣΤΑ σε ότι έχει να κάνει με το εκπαιδευτικό σύστημα.  Δεν υπάγονται δηλαδή σε καμμία απολύτως βαθμίδα της εκπαίδευσης. 

    Για αυτό για παράδειγμα, έχοντας ένα πτυχίο Ωδείου, δεν μπορείς να δώσεις κατατακτήριες για ένα πανεπιστημιακό τμήμα, και το πτυχίο δεν αναφέρει σε ποιά βαθμίδα ανήκει. 

    ΣΤον αντίποδα βρίσκονται ας πούμε οι δραματικές σχολές, οι οποίες παρ'ότι ουσιαστικά κάνουν αντίστοιχη δουλειά, είναι διαβαθμισμένες, και θεωρούνται οτι ανήκουν στην Ανώτερη βαθμίδα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

    Να προσθέσω πως παράλογη θεωρώ την αναγκαστική καλή επίδοση στα ειδικά μουσικά μαθήματα στις Πανελλήνιες, μια και δεν διδάσκονται στα σχολεία. 

    Αλλά να μου πείς, το ίδιο γίνεται και με το σχέδιο και τις Αρχιτεκτονικές, και το ίδιο γίνεται και με τις ξένες γλώσσες.  Μας αρέσει να έχουμε την ψευδαίσθηση της δωρεάν εκπαίδευσης σε αυτή τη χώρα. 


    CROSS
    12.12.2015, 11:41

    Παράθεση:

    Το μέλος AIDONOGLOUNEKTARIA στις 11.12.2015, 16:49 έγραψε...

     Αρμονία σε πολύ υψηλό επιπεδο (το λιγότερο β' ειδικό), & Έλεγχος Μουσικών Ικανοτήτων, & σε κάθε μάθημα πρέπει να γράψεις τουλάχιστον 10!



    Αυτό το συμπέρασμα απο πού προκύπτει?Στα θέματα των πανελλαδικών,όσες φορές έχει τύχει να τα δώ,το επίπεδο είναι καθαρά υποχρεωτικού αρμονίας και μάλιστα αρκετά απλά.Ο έλεγχος μουσικών ικανοτήτων γίνεται με πολλαπλή επιλογή,που σημαίνει ότι κάποιος για να μην βρεί τη σωστή απάντηση θα πρέπει να είναι ή άσχετος ή κουφός.


    NasosHarmony
    12.12.2015, 13:20
    Το επίπεδο ΔΕΝ είναι υποχρεωτικού αρμονίας σε καμμία περίπτωση, και μην ξεχνάμε οτι όποιος δίνει πανελλήνιες έχει 3 ώρες μόνο. Όσο για τον έλεγχο μουσικών ικανοτήτων όντως βοηθάει η πολλαπλή επιλογή αλλά δεν σημαίνει οτι περνάς για πλάκα. Αν ήταν έτσι και στο proficiency που έχει πολλαπλης επιλογής θα περνούσαν όλοι με την πρώτη!
    CROSS
    12.12.2015, 14:09

    Η αλήθεια είναι ότι τα επίπεδα και το υποχρεωτικό με το ειδικό διαφέρουν ακόμα και ''χιλιόμετρα''απο ωδείο σε ωδείο.Με βάση αυτό λοιπόν,δεν έχει νόημα να βαφτίζουμε το επίπεδο των πανελλαδικών.Είναι σχετικό.Εγώ τα κατατάσσω σε υποχρεωτική αρμονία πάντως,σύμφωνα με το τι περιείχε η δική μου ύλη όταν έκανα το ειδικό μου(και το πτυχίο μου κατ'επέκταση):)


    NasosHarmony
    12.12.2015, 15:42
    Αν επιτρέπεται, η ύλη για το ειδικό στο πτυχίο τι παραπάνω είχε, που δεν έχει χρησιμοποιηθεί άμεσα ή έμμεσα στα πανελλαδικά θέματα?
    CROSS
    12.12.2015, 17:40

    Η ύλη της αρμονίας που διδάσκεται ως ''υποχρεωτική'' και αφορα και τις πανελλαδικές,δεν αγγίζει όλο το φάσμα.Είναι περιορισμένη σχετικά με το ''βάθος'',τις λεπτομέρειες,και το πόσο μπορεί κάποιος να χτίσει πάνω στην μελωδία ή το μπάσσο αφήνοντας τη φαντασία του ελεύθερη μεν,αλλά πάντα στα πλάισια των κανόνων.Γι αυτό το λόγο οι μελωδίες ή τα μπάσα που δίνονται για εναρμόνιση,δεν επιτρέπουν αμφιβολίες και δεν αφήνουν ανοιχτά παράθυρα.Είναι συγκεκριμένα πράγματα με απλότητα που σκοπό τους έχουν να δείξουν ότι ο υποψήφιος έχει κάποιες βασικές γνώσεις,που υποτίθεται ότι θα αναπτύξει εντός των σπουδών του μετά.Δεν θα πάς να χρησιμοποιήσεις μετατροπίες σε φανταστικές κλίμακες για παράδειγμα,προκειμένου να βγάλεις μια τέλεια πτώση.Το ίδιο το θέμα δε θα σου δώσει αυτή τη δυνατότητα.

    Με άλλα λόγια είναι σαν να συγκρίνεις την έκθεση που γράφουν οι μαθητές του γυμνασίου ή του λυκείου,με ένα δοκίμιο,ας πούμε.Αλλά και πάλι ατυχες παράδειγμα γιατι η μουσική δεν έχει όρια,σε αντιθεση με τη γλώσσα.


    NasosHarmony
    12.12.2015, 18:06
    Συμφωνώ!
    AIDONOGLOUNEKTARIA
    12.12.2015, 18:58

    Παράθεση:

    Το μέλος CROSS στις 12.12.2015, 11:41 έγραψε...

    Παράθεση:
    Το μέλος AIDONOGLOUNEKTARIA στις 11.12.2015, 16:49 έγραψε...
     Αρμονία σε πολύ υψηλό επιπεδο (το λιγότερο β' ειδικό), & Έλεγχος Μουσικών Ικανοτήτων, & σε κάθε μάθημα πρέπει να γράψεις τουλάχιστον 10!

    Αυτό το συμπέρασμα απο πού προκύπτει?Στα θέματα των πανελλαδικών,όσες φορές έχει τύχει να τα δώ,το επίπεδο είναι καθαρά υποχρεωτικού αρμονίας και μάλιστα αρκετά απλά.Ο έλεγχος μουσικών ικανοτήτων γίνεται με πολλαπλή επιλογή,που σημαίνει ότι κάποιος για να μην βρεί τη σωστή απάντηση θα πρέπει να είναι ή άσχετος ή κουφός.

    Σε ευχαριστώ πολύ για το άσχετη η κουφή που μόλις με αποκάλεσες! Τα θέματα του 2015 που έδωσα, σε αυτήν την ηλικία, δεν θα έλεγα ότι ήταν σε επίπεδο υποχρεωτικού αρμονίας! Απόδειξη πως μόνο το 40% των μαθητών έγραψε πάνω από τη βάση! Όσο για τον Έλεγχο Μουσικών Ικανοτήτων, αν δεν έχεις μπει μέσα στην αίθουσα με άλλα 700 άτομα, να δεις τη γλύκα του ακούω & επιλέγω, δεν νιμίζω ότι μπορείς να εκφέρεις άποψη! Α & ταυτόχρονα να ακούς & την ηχό από το πιάνο.


    CROSS
    12.12.2015, 22:53

    Απο περιέργεια πήγα και είδα το θέμα του 2015 αλλά δεν έχω να συμπληρώσω κάτι παραπάνω σε ό,τι είπα προηγουμένως.Δεν βρήκα να χει κάποια ιδιαίτερη δυσκολία κάπου.Απλό ''κλασσικό''και ''καλομοιρίστικο'' θεματάκι.Το αν απέτυχε το 40% όπως λές,είναι θέμα του τί προετοιμασία έκανε και φυσικά δεν αποδεινκύει ότι το επίπεδο δεν είναι υποχρεωτικού.Είναι όμως προσωπικές απόψεις αυτά όπως ξαναείπα.Καθένας κρίνει με τα δικά του μάτια.Αν θές γράψε ποιό ή ποιά σημεία θεώρησες ότι ανήκαν σε υψηλότερο επίπεδο(β ειδικού όπως είπες).

    Για το dictee τι να πώ...να κάνουν φασαρία οι υποψήφιοι ώστε η ακρόαση του πιάνου να γίνεται δύσκολη,είναι τουλάχιστον ανώριμο απο μέρους τους.Δείχνει ότι ακομα και εκείνη την ώρα προέχει ο χαβαλές γι αυτούς.Θα μπορούσες να διακόψεις τη διαδικασία αν γινόταν κάτι τέτοιο.Εγώ αυτό θα έκανα!

    (*Το σχόλιο για την ηλικία επειδή έτυχε να το ακούω για 2η φορα σήμερα,ένα έχω να πώ:Είναι ένα στοιχείο της ταυτότητας και τίποτα περισσότερο.:D )


    NasosHarmony
    13.12.2015, 00:34
    Το ζήτημα είναι που απευθύνεται, δεν μιλάμε για διαγωνισμό σύνθεσης, αλλα κυρίως για παιδιά 17-18χρονών, όπου η προετοιμασία και η μουσική ωριμότητα δεν είναι η ίδια με ενός συνθέτη (σίγουρα παίζει ρόλο η ηλικία- Ο Μοτζαρτ ήταν παιδί θαύμα γιατί συνέθετε κομματια απο 3 χρονών!). Επίσης, το 2012 η υποψήφιοι είχαν γράψει κάτω απο 60% κάτω απο την βάση. Σίγουρα δεν γίνεται η κατάλληλη προετοιμασία από όλους, αλλά δεν γίνεται θεωρείται αμελητέο.
    CROSS
    13.12.2015, 15:10

    Επειδή στους κλάδους με ειδικά μαθήματα υπάρχει ένα τεράστιο αβαντάζ για τους υποψήφιους,θα ήταν λογικό να υπηρχε ως αντίβαρο σε σχέση με τους υπόλοιπους κλάδους,μια κάποια ''δυσκολία''σε αυτά.Δίνεται η δυνατότητα να κάνουν απλά ενα ψιλοπέρασμα στα σχολικά μαθήματα για να πάρουν ένα 10 μέσο όρο και να ασχοληθούν σοβαρά με τη μουσική τους για να πάρουν 20 και να περάσουν άνετα στη σχολή που θέλουν.Χωρίς να χάνουν χρόνο με τα άσχετα σχολικά!Αλλιώς θα ήταν μεγάλη αδικία για τα υπόλοιπα παιδιά που βγάζουν τα μάτια τους στα σχολικα μαθηματα.Ας μελετήσουν λίγο παραπάνω αν δυσκολευονται.Και μπορεί είναι 18 ετων στην πλειοψηφία τους αλλά δεν είναι 8.Στα 18 υπάρχει η ωριμότητα να δούν λίγο πιο σοβαρά την αρμονία.Στο κάτω κάτω για μουσικοί πάνε,να μην ξερουν κάτι πέρα απο την κλίμακα του ντό,πριν μπούν στο πανεπιστήμιο?Δε το βρίσκω υπερβολικό.Αλλιώς πώς θα ανέβει το επίπεδο γενικότερα?Όχι ότι τα πανεπιστήμια στην χώρα μας κάνουν δουλειά στην μουσική,αλλά αν βελτιωνόταν η ποιότητα των σπουδαστών ίσως να γινόταν κάτι καλύτερο μελλοντικά.Τη μετριότητα την βλέπουμε στα ωδεία  κάποιες φορές,που λόγω οικονομικού συμφέροντος μπορεί να κάνουν τα στραβά μάτια και να κρατούν σπουδαστή χωρίς να έχει νόημα για τον ίδιο.Ας μην τη βλέπουμε και σε δημόσια ιδρύματα.

    (Για να μην παρεξηγηθώ,δε συγκρίνω Ωδείο με ΑΕΙ.Άλλο το ένα κι άλλο το άλλο.Είναι διαφορετικά πράγματα με κοινό στοιχείο απλώς.)

    Nasosharmony,δηλαδή σου φαίνονται τα θεματα των πανελλαδικών σαν διαγωνισμός σύνθεσης!?!?!?! Θα ήθελες την κλίμακα του ντό για εναρμόνιση και να παίρνουν πτυχία μουσικολογιας και οι κουτσές μαρίες για να γίνει κι αυτός ο κλάδος ένα μικρό ''σκυλάδικο''?

    (Με αυτή τη λογική βγαίνει ο κάθε άσχετος και το παίζει μουσικός).


    NasosHarmony
    13.12.2015, 17:52
    Οχι δεν εννοούσα οτι πανελλήνες είναι διαγωνισμός σύνθεσης, αλλά οτι θεωρώ οτι το επίπεδο της αρμονίας (της κλασσικής-σχολικής!!!) είναι περίπου εκεί. Η αρμονία είναι μουσική,οπότε δεν έχει όρια, όμως πρέπει να υπάρχει μια δομή στην αρχή προς τους εκκολαπτόμενους συνθέτες ή μουσικους. Το ίδιο ισχύει για όλες τις σχολές φυσικά αντιστοίχως. Καλό είναι να μην τα βλέπουμε όλα ακραία, μόνο ασπρα ή μαύρα. (Αναφέρθηκα σε μουσική ωριμότητα. Οτι χρειάζεται αυτό που έμαθες σ ενα μάθημα να το συνειδητοποιήσεις ουσιαστικά, το 'γιατί' και 'πως' χρησιμοποιείται. )
    CROSS
    14.12.2015, 11:36

    Δεν θεωρείς ότι το επίπεδο των πανελληνίων είναι διαγωνισμός σύνθεσης,αλλά ότι η κλασσική-σχολική αρμονία είναι περίπου διαγωνισμός σύνθεσης....λίγο μπερδεμένη σκέψη αυτή...αλλά δεν χρειάζεται περισσότερη ανάλυση,ο καθένας έχει την άποψή του και τέλος.Απλώς αν θέλεις κράτα το ότι όλα είναι στην ουσία μορφές σύνθεσης που σταδιακά ανεβαίνουν επίπεδα και κάποια στιγμή φτάνουν σε ολοκληρωμένες μορφές και φόρμες.Σε άλλες χώρες,όταν κάποιος ξεκινά τα θεωρητικά,αν τον ρωτήσεις τι σπουδάζει,θα σου απαντήσει''σύνθεση''.Τα έχουν όλα κάτω απο την ομπρέλα της σύνθεσης,και δεν έχουν άδικο.

    Σχετικά με την μουσική ωριμότητα,υπάρχει έτσι κι αλλιώς σε πρώιμη μορφή έστω,σε όποιον μαγνητίζεται απο την μουσική και θέλει να την σπουδάσει.

    :)